ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نمونه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳ + {کلید تست‌ها}

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۹ آذر ۱۴۰۲
نمونه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نمونه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی 1403 منتشر شد. اطلاع از نمونه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی برای داوطلبانی که مایل به شرکت در این آزمون هستند بسیار اهمیت دارد. متقاضیان می‌توانند از طریق دانلود سؤالات و در دست داشتن پاسخنامه با تعداد و نحوه طراحی سؤالات آشنا شود و آگاهی بیشتری نسبت به بخش‌های مهم دروس امتحانی داشته باشند.

داوطلبان ضمن آشنایی با چگونگی دریافت نمونه سوالات پزشکی از مقطع کارشناسی سال‌های اخیر، مهم‌ترین مطالب را از طریق دانلود دفترچه سؤالات و پاسخنامه آزمون مطالعه کنند. از آنجا که داشتن نمونه سؤالات آزمون لیسانس به پزشکی و مفاد آن برای داوطلبان اهمیت دارد، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از طریق شماره 9099075307 با کارشناسان مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید تا شما عزیزان را به بهترین شکل یاری کنند.

برای کسب اطلاعات در مورد ثبت‌نام آزمون لیسانس به پزشکی وارد لینک شوید.

اهمیت اطلاع از نمونه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی 1403

هر داوطلب برای مؤفقیت در هر آزمونی نیاز به برنامه‌ریزی و همچنین استفاده از مشاوره‌های تضمینی دارد. اطلاع از منابع آزمون نیز یکی دیگر از عواملی است که مؤفقیت را برای فرد به بار می‌آورد. اما نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که اطلاع از نمونه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی بسیار اهمیت دارد، چرا که اطلاع از این نمونه سؤالات موجب می‌شود تا شما با نحوه طرح سؤالات و نکات مهم هر مبحث کاملاً آشنا شوید.

با توجه به اینکه منابع آزمون لیسانس به پزشکی فراوان و حجیم هستند بنابراین، داشتن نمونه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی علاوه بر آشنایی با نحوه طرح سؤالات، کمک می‌کند تا تمرکز خود را تنها بر روی مباحث مهم و اساسی بگذارید. آنچه در مصاحبه با قبول شدگان لیسانس به پزشکی متوجه می‌شوید، تلاش و برنامه‌ریزی دقیق آن‌ها برای رسیدن به مؤفقیت است.  تمامی داوطلبان عزیز با استفاده از سؤالات لیسانس به پزشکی تجربه حضور در این آزمون را خواهند داشت. بنابراین، بسیار بهتر از سایر افراد می‌توانند خود را جهت آمادگی در آزمون آماده کنند.

آزمون لیسانس به پزشکی در سال ۱۴۰۳ برای آن دسته از افرادی که دارای مدرک لیسانس به پزشکی هستند، یک فرصت مهم به شمار می‌آید و از این طریق داوطلبان می‌توانند شانس خود را برای قبولی در رشته‌های مختلف محک بزنند.

این آزمون هر سال از سوی معاونت دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود و دارای دو بخش آزمون کتبی و شفاهی است و کسب نمره حد نصاب در آزمون کتبی بسیار اهمیت دارد. متقاضیان باید با پاسخ دادن به ۱۵۰ سؤال که در دفترچه سؤالات وجود دارد با یکدیگر رقابت کنند. از آنجا که پاسخ‌های درست باعث افزایش درصد دروس و بهتر شدن رتبه داوطلبان می‌شود، بنابراین آشنایی با نمونه سؤالات آزمون لیسانس به پزشکی بسیار اهمیت دارد. لذا در ادامه به ارائه مطالبی در خصوص نحوه دریافت نمونه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی در سال 1403 اشاره خواهیم کرد.

اهمیت اطلاع از نمونه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی

جهت آشنایی با مشاوره قبولی در آزمون لیسانس به پزشکی بر روی لینک کلیک نمایید.

cta medical 3

دانلود نمونه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی 1403

افرادی که مشغول آماده کردن خود برای آزمون لیسانس به پزشکی 140، باید حتماً آمادگی لازم برای حضور در آزمون را کسب کنند. اگر داوطلبی در رشته‌های غیرمرتبط در مقطع لیسانس تحصیل کرده باشد، در این آزمون باید به سؤالات مربوط به زیست شناسی و حوزه پزشکی نیز پاسخ دهد.

معاونت پزشکی دانشگاه تهران با ایجاد شرایطی که باعث افزایش رقابت بین داوطلبان می‌شود، افرادی که دارای مدرک کارشناسی هستند جهت ورود به رشته‌های پزشکی باید در دو مرحله کتبی و مصاحبه حضوری شرکت کنند. از آنجا که رقابت در مرحله کتبی بسیار تنگاتنگ است، داشتن سؤالات و پاسخ‌های آزمون لیسانس به پزشکی می‌تواند یک امتیاز مثبت برای کسب آمادگی برای پاسخگویی به آزمون باشد.

دسترسی به سوالات آزمون برای افرادی که می‌خواهند در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنند، بسیار دشوار است و نمی‌دانند از کجا باید این سؤالات را به دست بیاورد. به منظور تسهیل این امر در ادامه دفترچه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی سال قبل ارائه شده است. تمامی سؤالات آزمون لیسانس به پزشکی 1403 چهارگزینه‌ای هستند و تعداد ضرایب دروس سوالات با یکدیگر تفاوت دارد. بنابراین نسبت به درس‌هایی که دارای اهمیت بیشتری هستند، توجه بیشتری داشته باشید و در پاسخ به آنها دقت کنید.

 

دانلود نمونه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی

برای دریافت نمونه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی 1401 بر روی لینک کلیک نمایید.

 

چگونگی دریافت نمونه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی 1403

در مطالب قبل در مورد چگونگی دریافت نمونه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی 1403 مطالبی ارائه کرده و لینک دفترچه آزمون در اختیار داوطلبان قرار گرفت. اما در کنار دانلود نمونه سوالات لیسانس به پزشکی، شما باید چند نکته  توجه کنید.

برخی از منابع در طی سال‌های گذشته تغییر کرده است. از این رو باید جدیدترین منابع و کتب امتحانی را تهیه و مطالعه کنید. برای برخی از دروس چند کتاب معرفی می‌شود که باید برای صرفه جویی در زمان و بازدهی بیشتر کتاب‌هایی که جامعه‌تر هستند را مطالعه کنید. علاوه بر این کتاب‌های کمک آموزشی و تستی برای تسلط بر مطالب بسیار اهمیت دارد. بنابراین نباید با تهیه کتاب‌های متعدد کمک آموزشی خود را سردرگم کنید. تنها معتبرترین آنها را انتخاب و با برنامه ریزی مطالعه کنید.

برخی از دروس اهمیت بیشتری دارد. وقتی که با نمونه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی آشنا می‌شوید، باید حتماً به ضریب دروس هم توجه داشته باشید. مثلاً درس میکروب شناسی، انگل شناسی، آناتومی گوش میانی دارای ضریب ۳ هستند، بنابراین بیشترین ضریب را به خود اختصاص داده‌اند.

دروسی مانند فیزیولوژی، روانشناسی، تفکر نقاد دارای بیشترین میزان سؤالات هستند. بنابراین باید با بررسی دفترچه سؤالات و آشنایی با نمونه سؤالات آزمون لیسانس به پزشکی، همه موارد را بررسی کنید.

برای کسب اطلاع در خصوص ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی روی لینک کلیک کنید.

دریافت مشاوره موفقیت در آزمون لیسانس به پزشکی 1403

تا اینجا در مورد نحوه دانلود نمونه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی 1403 اشاره کردیم. اما توجه داشته باشید که شما باید با روش‌های مطالعه و برنامه‌ریزی نیز آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین نمره کتبی را به دست آورید.

در کنار اهمیت مطالعه دروس، داشتن مدرک زبان و آشنایی با شرایط آزمون لیسانس به پزشکی بسیار مهم است. از پذیرش در آزمون لیسانس به پزشکی منوط به داشتن مدرک زبان است. داوطلبانی که هیچ کدام از مدارک ،TOEFL ،IELTS ،TOLIMO و یا MELAB را ندارند، باید هرچه سریعتر برای دریافت آنها اقدام کنند.

سوالات امتحان از بین دروس ایمن شناسی، بافت شناسی، آناتومی، ژنتیک، بیوشیمی، جامعه شناسی مقدماتی، روانشناسی عمومی و اجتماعی، شیمی عالی مطرح می‌شود. بنابراین باید با توجه به نمونه سؤالات آزمون لیسانس به پزشکی سال‌های قبل سرفصل‌های مهم را مطالعه کنید.

آن دسته از داوطلبانی که مقطع کارشناسی را در یکی از رشته‌های غیرمرتبط طی کرده باشند باید با تسلط بیشتری در جلسه آزمون حاضر شوند. شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون و دریافت مشاوره موفقیت می‌تواند به شما کمک کنند.

از آنجا که قبولی در آزمون کارشناسی به پزشکی ۱۴۰۳ مستلزم داشتن نمره حد نصاب در آزمون شفاهی است، داوطلبان باید در این مورد تحقیق کنند و در صورت قبولی در آزمون کتبی حتماً با افرادی که در مصاحبه داشتند، اطلاعات لازم را کسب کنند. چنانچه شما عزیزان نیازمند دریافت مشاوره در ارتباط با آزمون لیسانس به پزشکی 1403 هستید، می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن با مشاوران متعهد و با تجربه ما ارتباط بگیرید تا شما عزیزان را در این مسیر یاری کنند و بتوانید در آزمون لیسانس به پزشکی به موفقیت دست یابید.

دریافت مشاوره موفقیت در آزمون لیسانس به پزشکی

اطلاعیه

مطالعه دقیق سوالات لیسانس به پزشکی موجب آشنایی با مباحث مهم و همچنین افزایش سرعت تست‌زنی می‌شود.

بنر کال تو اکشن

بودجه‌بندی سوالات آزمون لیسانس به پزشکی 1403

همانطور که می‌دانید در هر آزمون تعداد سؤالات مختلفی برای داوطلبان در هر درس طرح می‌شود که داوطلبان باید خود را برای کسب آمادگی در پاسخگویی به سؤالات هر درس آماده نمایند. مطالعه دقیق و برنامه‌ریزی به همراه ضریب هر یک از دروس از موضوعاتی است که بسیار حائز اهمیت است. بنابراین، با استفاده از بررسی نمونه سؤالات لیسانس به پزشکی  می‌توانید از تعداد سؤالات در هر درس مطلع شوید. البته دقت داشته باشید که بودجه بندی ذکر شده در زیر مربوط به سال‌های گذشته است. برای اطلاع از بودجه‌بندی جدید و همین طور دانلود سؤالات آزمون لیسانس به پزشکی می‌توانید با مشاوران مجموعه ما تماس حاصل فرمایید تا اطلاعاتی به روز و موثق را در این رابطه در اختیار شما داوطلبان عزیز قرار دهند.

  • درس فیزیولوژی : 15 سؤال
  • درس آناتومی :  15 سؤال
  • درس بیوشیمی : 15 سؤال
  • درس ایمنی شناسی :  15 سؤال
  • درس ژنتیک :  15 سؤال
  • درس بافت شناسی و جنین شناسی :  15 سؤال
  • درس تغذیه :  15 سؤال
  • درس فیزیک پزشکی :  15 سؤال
  • درس باکتری شناسی و ویروس شناسی که از مجموعه میکروب هست :  15 سؤال
  • درس انگل شناسی که از مجموعه میکروب هست :  15 سؤال
  • درس بهداشت :  15 سؤال
  • درس فیزیک پزشکی :  15 سؤال
  • درس آمار و اپیدمیولوژی :  15 سؤال
  • درس روانشناسی :  15 سؤال

 

برای کسب اطلاعات در مورد زمان ثبت‌نام آزمون لیسانس به پزشکی وارد لینک شوید.

 

مصاحبه با قبول شدگان آزمون لیسانس به پزشکی 1403

مصاحبه با قبول شدگان لیسانس به پزشکی موجب می‌شود که داوطلبان مایل به شرکت در این آزمون با نحوه مطالعه دروس و همین طور سؤالات پراهمیت در این امتحان مهم جهت ورود به رشته پزشکی آشنایی کافی را پیدا کنند. افراد مؤفق در این آزمون بهتر از هر فرد دیگری می‌توانند به شما کمک کنند.

دانلود سوالات آزمون لیسانس به پزشکی در کنار مصاحبه با قبول شدگان لیسانس به پزشکی می‌توانند مؤفقیت شما را تضمین کنند.  قبولی در این آزمون کار سخت، اما عملی است. به همین دلیل ما توصیه می‌نماییم که علاوه بر مطالعه دقیق منابع آزمون، حتماً با افراد با تجربه و موفق مصاحبه‌ای داشته باشید.

سایت ایران تحصیل این امکان را برای کلیه داوطلبان عزیز فراهم نموده است که با استفاده از مصاحبه با قبول شدگان لیسانس به پزشکی از کلیه اقدامات و سختی‌های راه آگاه شوید. همچنین، دریافت نمونه سؤالات لیسانس به پزشکی با استفاده از این تماس امکان پذیر است.

جدیدترین اخبار پیرامون آزمون لیسانس به پزشکی 1403

تاریخ برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی 1403

تاریخ برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی در 29 تیرماه سال جاری خواهد بود. بنابراین آن دسته از داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، باید با مطالعه مهم‌ترین منابع برای حضور در آزمون کتبی خود را آماده کنند.

تاریخ مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی 1403

زمان برگزاری مرحله مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی مطابق هر سال نیمه اول شهریور ماه خواهد بود. داوطلبانی که نمره حد نصاب قبولی را در این آزمون کسب کرده‌اند، به مرحله مصاحبه خواهند شد و محل مصاحبه مرکز مهارت‌های بالینی دانشکده علوم پزشکی دانشکاه علوم پزشکی تهران خواهد بود.

جدیدترین اخبار پیرامون آزمون لیسانس به پزشکی

برای اطلاع از ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی بر روی لینک کلیک نمایید.

خلاصه مطلب

در این مقاله به نمونه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی 1403 پرداختیم. آشنایی با سوالات آزمون سال قبل برای داوطلبان بسیار اهمیت دارد. کسب نمره حدنصاب آزمون کتبی برای داوطلبان آزمون ضروری می‌باشد، از این رو شما باید برنامه ریزی مطالعاتی مناسبی را برای قبولی در آزمون لیسانس به پزشکی داشته باشید.

گفتنی است منابع آزمون هر سال تغییر می‌کند و باید به مهمترین و معتبرترین منابع درسی داشته باشید و از خواندن کتاب‌های کمک آموزشی غافل نشوید. چنانچه پس از مطالعه این مقاله در ارتباط با نحوه دریافت نمونه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی سؤال یا ابهامی دارید، می‌توانید از طریق شماره 9099075307  با کارشناسان مجرب ایران تحصیل تماس بگیرید تا شما عزیزان را در سریعترین زمان ممکن یاری کنند.

 جهت دانلود pdf مقاله نمونه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی کنید.

 

3.3/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مزیت آشنایی با نمونه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی چیست؟ 

از طریق آشنایی با سوالات آزمون لیسانس به پزشکی می توانید از بودجه بندی سؤالات و همین طور سؤالات با اهمیت مطلع شوید.

چگونه می توانم اقدام به دانلود سوالات آزمون لیسانس به پزشکی کنم؟ 

جهت دانلود سوالات آزمون لیسانس به پزشکی با مشاوران یاران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

آیا آشنایی با نمونه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی می تواند به قبولی من در این آزمون کمک کند؟ 

بله. با دسترسی به نمونه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی می توانید شانس موفقیت خود را در آزمون افزایش دهید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی ممکن است از اولین مواردی باشد که شما پیش از ثبت نام آن را بررسی کنید. هر دانشگاه غیر انتفاعی بسته به سیاست‌ها و تدابیر خود شرایط متفاوتی را برای پرداخت شهریه در نظر...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
تماس با مشاور