ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

من به درد چه رشته ای می خورم ؟ | از کجا بفهمیم به چه شغلی علاقه داریم؟ | ایران تحصیل

من به درد چه رشته ای میخورم؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دانش آموزان و خانواده های آن ها همواره دغدغه انتخاب رشته را دارند. آن ها می خواهند رشته ای را انتخاب کنند که مناسب آن ها باشد به همین دلیل، از خود سوال می کنند که من به درد چه رشته ای می خورم؟ آن ها نمی دانند که چه رشته ای برای آن ها خوب است و چه رشته ای برای آن ها خوب نیست. برای دانستن این موضوع، آن ها ابتدا باید اطلاعات کامل از تمامی رشته به دست آورند و سپس با کمک تست های مختلف شخصیت شناسی بدانند که چه رشته ای مناسب آن ها است. ما در ادامه قصد داریم به شما کمک کنیم تا به تمامی سوالات خود در حوزه از کجا بفهمیم به چه شغلی علاقه داریم؟ و یا من برای چه کاری ساخته شدم؟ پاسخ دهیم و برای ورود به بازار کار دیگر با خودتان نگویید، نمیدونم چه کاری رو دوست دارم.

اگر شما هم جز این دانش آموزان هستید، بهتر است برای این که به سوال من به درد چه رشته ای می خورم؟ پاسخ بیابید، در بر روی لینک زیر کلیک کنید. مشاوران ما، شما را با معیارهایی که کمک می کنند تا رشته ای مناسب را پیدا کنید، آشنا می کنند. علاوه بر این، شما عزیزان را با تست شخصیت شناسی نیز آشنا خواهیم کرد.  

من به درد چه رشته ای میخورم؟

قبل از اینکه شغلی را دنبال کنید، مهم است که درباره تصمیم خود به طور کامل فکر کنید. اگرچه ممکن است تمایل به شرکت در آزمون ارزیابی شغلی داشته باشید، به خاطر داشته باشید که این آزمون‌ها به شناسایی مشاغلی که ممکن است در آنها خوب عمل کنید کمک می‌کند – نه لزوماً مشاغلی که از آنها لذت خواهید برد. دانستن اینکه چگونه علایق شغلی خود را به تنهایی تعیین کنید، تضمین می کند که شغلی پیدا می کنید که تمام معیارهای شما را برآورده کند. از این مراحل برای شناسایی علایق شغلی خود استفاده کنید:

  1. علایق خود را شناسایی کنید

برای پاسخ به سوال از کجا بفهمیم به چه شغلی علاقه داریم؟و یا من برای چه کاری ساخته شدم؟ باید ابتدا شناخت خوبی از خودتان داشته باشید.

دانستن اینکه از انجام چه کاری لذت می برید به شما مبنای خوبی می دهد تا از زمانی که به دنبال شغل ایده آل خود هستید شروع کنید. برای تعیین علایق شغلی خود، با شناسایی علایق عمومی خود شروع کنید. به سرگرمی های خود و کارهایی که در اوقات فراغت خود از انجام آن لذت می برید فکر کنید. برای مثال، شاید از نوشتن یا تماشای اخبار لذت می برید. این علایق ممکن است منجر به حرفه روزنامه نگاری شود.

همچنین می‌توانید به کلاس‌های مورد علاقه‌تان، دوره‌های کارآموزی موردعلاقه‌تان و پروژه‌هایی که بیشترین رضایت‌بخش را پیدا کرده‌اید، فکر کنید. اگر مطمئن نیستید که به چه چیزی علاقه دارید، یک آزمون استعداد علاقه را به صورت آنلاین انجام دهید.

بنر انتخاب رشته

  1. مجموعه مهارت های خود را کاوش کنید

مرحله بعدی در پاسخ به این سوال که از کجا بفهمیم به چه شغلی علاقه داریم؟  و یا من برای چه کاری ساخته شدم؟ کاوش کردن مهارت ها است.

در نظر بگیرید که در چه چیزی مهارت دارید. وقتی شغلی را انتخاب می‌کنید که کارهایی را که می‌توانید به راحتی انجام دهید، می‌تواند به شما کمک کند در محل کار احساس موفقیت بیشتری کنید. بنابراین، مهم است که به دنبال موقعیت هایی باشید که از استعدادهای ویژه شما استفاده کند. به عنوان مثال، ممکن است مهارت‌های ارتباطی قوی داشته باشید که به خوبی به نقش خدمات مشتری کمک کند، یا شاید مهارت‌های نجاری خوبی داشته باشید که برای یک موقعیت نجاری مفید باشد.

  1. تجربیات قبلی خود را در نظر بگیرید

برای پاسخ به من برای چه کاری ساخته شدم؟ و یا از کجا بفهمیم به چه شغلی علاقه داریم؟ مرحله سوم، در نظر گرفتن تجربیات قبلی خودتان است.

به تجربیات کاری که در گذشته داشته اید فکر کنید. به طور خاص، به این فکر کنید که در برخی مشاغل از چه چیزهایی لذت می بردید و از چه چیزهایی لذت نمی بردید. دانستن این اطلاعات می تواند به شما کمک کند مشاغلی را که دیگر به آنها علاقه ندارید فیلتر کنید و به شما کمک کند مشاغلی را که ممکن است از انجام مجدد آنها لذت ببرید را شناسایی کنید.

  1. فهرستی از گزینه های خود تهیه کنید

در مرجله چهارم برای پاسخ به من برای چه کاری ساخته شدم؟ باید فهرستی از گزینه های خود بنویسید.

هنگامی که علایق خود را شناختید و در چه چیزی مهارت دارید، فهرستی از مشاغل بالقوه ای که همپوشانی دارند تهیه کنید. به عنوان مثال، اگر عاشق حیوانات آبزی هستید و در علم مهارت دارید، می توانید زیست شناس دریایی یا کارمند آکواریوم را به لیست گزینه های شغلی خود اضافه کنید. داشتن فهرستی برای کار کردن به شما امکان می‌دهد گزینه‌های خود را ببینید و می‌تواند به شما در محدود کردن انتخاب‌هایتان در زمان تصمیم‌گیری کمک کند.

به خودتان گزینه های زیادی بدهید تا مسیرهای شغلی زیادی برای انتخاب داشته باشید. علاوه بر این، به دنبال همپوشانی بین آنچه در آن مهارت دارید، آنچه شرکت ها نیاز دارند و می خواهند و آنچه دوست دارید انجام دهید، باشید. انجام این کار تضمین می کند که مسیر شغلی مناسب خود را پیدا کنید.

  1. مشاغل تحقیقاتی

هنگامی که لیستی از مشاغلی را که ممکن است بخواهید دنبال کنید جمع آوری کردید، انتخاب های خود را محدود کنید و در مورد هر موقعیت تحقیق کنید. الزامات شغلی مشترک، مسئولیت ها و محیط های کاری را در نظر بگیرید. درک کنید که هر شغل شامل چه چیزهایی می شود و ماهیت کلی آن شغل به شما کمک می کند تا تصمیم خود را بگیرید.

  1. از شبکه خود استفاده کنید

پس از جمع آوری اطلاعات در مورد مشاغل مورد علاقه خود، با افرادی که در این حرفه ها می شناسید تماس بگیرید. از آنها بپرسید که روزهایشان چگونه است و در مورد شغلشان چه چیزهایی را دوست دارند و چه چیزهایی را دوست ندارند. دانستن این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا لیست مشاغلی را که ممکن است برایتان جالب تر به نظر برسد، محدود کنید. به خاطر داشته باشید که هر چه از افراد بیشتری بخواهید، بینش بیشتری نسبت به هر شغلی خواهید داشت. شبکه شما حتی ممکن است پس از تصمیم گیری نهایی، شما را با مشاغلی که به آنها علاقه دارید مرتبط کند.

  1. علایق شغلی خود را تعیین کنید

هنگامی که درک بیشتری از هر شغل در لیست خود پیدا کردید، انتخاب های خود را محدود کنید. این امکان وجود دارد که شما بیش از یک علاقه شغلی داشته باشید. داشتن یک لیست کوتاه نه تنها به شما کمک می کند تا بهینه ترین شغل خود را پیدا کنید، بلکه امکان جستجوی کار موثر را نیز فراهم می کند.

از کجا بفهمیم به چه شغلی علاقه داریم؟

برای استفاده از تست علاقمندی به رشته تحصیلی آنلاین روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

من به درد چه رشته ای می خورم؟ و انواع علایق شغلی

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که مدام می گویند، نمیدونم چه کاری رو دوست دارم در این قسمت همراه ما باشید تا با بررسی انواع علایق شغلی به شما در این زمینه کمک کنیم.

از آنجایی که بسیاری از افراد ترجیحات متفاوتی در مورد وظایف کاری و محیط های کاری خود دارند، علایق شغلی می تواند اشکال و اشکال مختلفی داشته باشد. درک انواع مختلف علایق شغلی ممکن است به شما کمک کند علایق شغلی خود را حتی بیشتر شناسایی کنید. در اینجا انواع و زمینه های مختلف علایق شغلی وجود دارد:

متعارف: این نوع علاقه شغلی با سازمان و ساختار سروکار دارد. افرادی که علایق شغلی معمولی دارند از ثبات، روال عادی و توجه به جزئیات در همه امور کاری خود لذت می برند. مشاغل این دسته شامل حسابداران، کارمندان اداری و منشی حقوقی است.

تحقیقی: علایق شغلی تحقیقی شامل حل مسئله مسائل پیچیده و ایده های انتزاعی است. مشاغل در علوم و ریاضیات اغلب در این دسته قرار می گیرند. افرادی که دارای علایق شغلی تحقیقی هستند، اغلب منطقی، کنجکاو و باهوش هستند.

اجتماعی: افراد با علایق شغلی اجتماعی خود را در مشاغلی می یابند که به افراد دیگر مانند تدریس و پرستاری کمک می کند. آنها از برقراری ارتباط و کار در کنار دیگران لذت می برند.

هنری: این نوع علاقه شغلی مستلزم مقدار زیادی خلاقیت و فقدان قوانین، مقررات و ساختار است. افراد با این علاقه شغلی اغلب ایده آل گرا هستند و مسیری غیر متعارف را دنبال می کنند. انواع مشاغل در این رده شامل طراحان گرافیک، کپی رایترها و عکاسان می شود.

واقع بینانه: افراد با علایق شغلی واقع بینانه از کار در خارج و انجام وظایف عملی لذت می برند. آنها اغلب از ابزار، تجهیزات و ماشین آلات استفاده می کنند و شخصیتی سخت کوش و پایدار دارند. مشاغل این حرفه شامل لوله کش، مهندس عمران و آتش نشان می باشد.

کارآفرینی: مشاغل کارآفرین نوید خوبی برای افرادی با اعتماد به نفس و قاطعیت است. افراد با این نوع علاقه شغلی در موقعیت های رهبری به خوبی عمل می کنند و بدون توجه به خطرات از انجام پروژه ها لذت می برند. نمونه هایی از مشاغل مبتکرانه شامل مدیران، استخدام کنندگان و وکلا است.

من برای چه کاری ساخته شدم؟

راه های شناخت رشته مناسب برای هر فرد

شما دانش آموزان عزیز می توانید از طریق روش های مختلف به پاسخ سوال خود مبنی بر من به درد چه رشته ای می خورم؟ برسید. شما عزیزان ابتدا باید اطلاعات کاملی از تمامی رشته ها به دست آورید و بدانید که به کدام یک از آن ها علاقه دارید. سپس، باید بدانید که آن رشته دارای چه دروسی است و چارت درسی آن را به طور کامل مطالعه نمایید. پس از مطالعه باید با یک مشاور خوب ارتباط برقرار کنید و از او مشورت بگیرید. در واقع، شما باید بدانید که بازار کار یک رشته چگونه است؟ آیا پس از فارغ التحصیلی می توانید در رشته مد نظر خود مشغول به کار شوید و یا خیر به دلیل نداشتن بازار کار خوب، نمی توانید در آن حرفه مشغول به کار شوید. 

علاوه بر موارد ذکر شده، باید تست شخصیت شناسی را نیز انجام دهید تا بتوانید رشته ای که متناسب شخصیت شما است را بیابید. در واقع، این تست کمک می کند تا شما استعداد شغلی خود را بیابید. پس از انجام این روش ها شما عزیزان باید به معیارهای دیگری نیز توجه کنید و طبق آن ها بدانید که چه رشته ای متناسب شما است و باید چه رشته ای را انتخاب کنید. فراموش نکنید که حتما از یک مشاور خوب در این زمینه کمک کنید تا بتوانید بهترین و متناسب ترین رشته را انتخاب نمایید. مشاوران ما در ایران تحصیل می توانند به شما عزیزان یاری رسانند. 

برای اطلاع از تاثیر تیپ شخصیتی و انتخاب رشته روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

5 راه برای متوقف کردن گفتن “نمیدونم چه کاری رو دوست دارم”

اگر هنوز هم با این دست سوالات از جمله من برای چه کاری ساخته شدم؟ و یا نمیدونم چه کاری رو دوست دار، سروکار دارید؛ در این قسمت همراه ما باشید تا به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم.

لیست مهم ترین سوالات

وقتی مدام به خود می گویید: ” نمیدونم چه کاری رو دوست دارم “، ممکن است احساس کنید باید عجله کنید و شغلی را پیدا کنید. در عوض، یک گام به عقب بردارید و با در نظر گرفتن مواردی که به آنها علاقه دارید شروع کنید. مثلاً می توانید از خودتان سوالات زیر را بپرسید:

  • وقتی وقت آزاد دارم، دوست دارم چه کار کنم؟
  • به سمت چه فعالیت های فوق برنامه ای جذب می شوم؟
  • چه کلاس هایی را دوست دارم؟
  • چه موضوعاتی مرا هیجان زده می کند؟
  • در مورد چه چیزی زیاد صحبت یا فکر می کنم؟
  • دوست دارم کارها را چگونه انجام دهم؟ آیا خلق کردن را دوست دارم؟ تثبیت؟ مدیریت؟ مشاوره دادن؟
  • زندگی ایده آل من چگونه است؟ من می خواهم 20 سال دیگر چه کار کنم؟

رایان فریشت، مربی حرفه‌ای کورن فری، می‌گوید: «شاید هرگز ندانید چه می‌خواهید (چه کسی واقعاً می‌خواهد؟)، اما قطعاً می‌دانید چه چیزی را دوست دارید و چه چیزهایی را که به آنها علاقه دارید. «نگاه کن وقتت را چگونه می گذرانی. به آنچه بیشتر وقت خود را صرف فکر کردن/ صحبت کردن/ یادگیری درباره آن می کنید نگاه کنید. به احتمال زیاد چند موضوع اصلی وجود خواهد داشت که به اوج می رسد و شما را برای گفتگو در مورد آنها بسیار هیجان زده و انرژی می دهد. همه این حوزه‌های علاقه شخصی شرکت‌هایی دارند که محصولات و خدمات را در آن حوزه تولید می‌کنند.»

برای یافتن شغلی که دوست دارید، لازم نیست علایق خود را مطابقت دهید. در عوض، جستجوی خود را از روی علایق خود شروع کنید – ممکن است شغلی را پیدا کنید که حتی نمی دانستید وجود دارد.

چه رشته ای انتخاب کنم؟ برای مشاوره روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

بنر انتخاب رشته کنکورنحوه کار کردن را در نظر بگیرید

وقتی در مورد چیزهایی که مورد علاقه شما هستند فکر کردید، وقت آن است که قسمت بعدی پازل کار را جمع آوری کنید: اینکه چگونه دوست دارید کار کنید. این فقط این نیست که بخواهید از راه دور یا حضوری کار کنید (اگرچه این بسیار مهم است!)، بلکه به این بستگی دارد که آیا بیشتر یک کارگر مستقل هستید، عاشق همکاری هستید یا شاید دوست دارید با افرادی که نمی‌شناسید تعامل داشته باشید.

یک محیط متفاوت ممکن است یک انتخاب شغلی بد را قابل تحمل کند، اما رضایت بخش نباشد. به همین ترتیب، یک انتخاب شغلی عالی در سازمان اشتباه می‌تواند یک فاجعه باشد.

اما چگونه می دانید بدون تجربه حرفه ای چه نوع محیط کاری را دوست دارید؟ محیط‌هایی را که در آن کار کرده‌اید، در نظر بگیرید، خواه برای یک پروژه مدرسه، فوق برنامه یا فرصت داوطلبانه. آیا از کار در یک تیم لذت بردید؟ اگر چنین است، چه نقشی در تیم بازی کردید یا عملکردی را که شخص دیگری انجام داد را تحسین کردید؟ آیا دوست داشتید از راه دور کار کنید؟ آیا دوست دارید در یک کلاس بزرگ باشید یا یک گروه تنگ؟

ارزش های کاری خود را بشناسید

مورد مهم بعدی در پاسخ به من برای چه کاری ساخته شدم؟ شناختن ارزش های کاری است.

اگر به خود می گویید «نمی دانم چه شغلی می خواهم»، در وهله اول به این فکر کنید که چرا شغل می خواهید. شاید به مسائل اجتماعی یا سیاست اهمیت می دهید و می خواهید تغییری ایجاد کنید. ممکن است بخواهید به جامعه خود خدمت کنید. شاید شما نمی خواهید برای هدفی بالاتر کار کنید و در عوض امیدوارید که روی به دست آوردن شغلی با درآمد خوب تمرکز کنید. شاید بخواهید برای شرکتی با نیروی کار متنوع کار کنید. شاید برایتان مهم باشد که مهارت‌های جدید یاد بگیرید یا شغلی داشته باشید که تعادل بین کار و زندگی را به شما بدهد.

ارزش‌ها می‌توانند به شما کمک کنند که به دنبال چه نوع نقش‌هایی بگردید و روی نقش‌های غیرقابل مذاکره خود بنشینید: چیزهایی که کاملاً از یک شغل نیاز دارید و اگر آن موقعیت را نداشته باشد، آن‌ها را نخواهید پذیرفت.

نقاط قوت خود را درک کنید

پیدا کردن، یافتن و دوست داشتن شغلی که در آن مهارت دارید آسان تر است – به همین دلیل ممکن است بخواهید قبل از جستجوی شغل، نقاط قوت خود را کشف کنید. سه نوع مهارت اصلی را در نظر بگیرید:

مهارت های سخت: مهارت های قابل سنجش شما چیست؟ مهارت های فنی، برنامه ها و ابزارهایی که می شناسید چیست؟ برای داشتن مهارت های سخت نیازی به علاقه مندی به فناوری ندارید. مهارت هایی مانند مذاکره، طراحی گرافیک، کپی رایت، مایکروسافت اکسل و زبان های خارجی نیز به حساب می آیند.

مهارت‌های نرم: مهارت‌های شما برای نحوه کار با دیگران و اولویت‌بندی کار خودتان چیست؟ آیا همکاری خوبی دارید؟ آیا شما یک متفکر منطقی عالی هستید؟ آیا مهارت های درجه یک مدیریت زمان دارید؟

مهارت‌های قابل انتقال: این مهارت‌ها هم مهارت‌های سخت و هم مهارت‌های نرم هستند که می‌توانید از یک شغل به شغل دیگر ببرید. برای مثال، فقط به این دلیل که در یک بستنی‌فروشی کار می‌کردید، به این معنی نیست که مهارت‌های مناسبی برای نقش‌های فروش ندارید – در واقع، تجربه خدمات مشتری شما ممکن است یک مهارت قابل انتقال بسیار ارزشمند باشد.

یک تست شغلی بدهید

به نظر می رسد آزمون های شغلی پاسخی آسان برای یافتن گزینه های شغلی در زمانی که نمی دانید چه شغلی می خواهید. در حالی که آنها می توانند به شما در درک شخصیت کاری و نقاط قوت و ضعف خود کمک کنند، کارشناسان حرفه ای در مورد اینکه آیا باید برای تصمیم گیری های شغلی اصلی به آنها تکیه کنید یا خیر، اختلاف نظر دارند.

ولف می‌گوید: «من طرفدار آزمون‌های شغلی نیستم که شغل‌ها را با شخصیت مطابقت دهد. «ارزش‌های شخصی و محیط در نهایت باعث ایجاد تعامل و رضایت شخصی و شغلی می‌شود. اتصال به نقش، که اغلب بر اساس عنوان شغلی دیکته می شود، تنها یکی از چهار ارتباطی است که باید همسو باشد.

وولف ادامه می‌دهد که کار شما باید به ارزش‌های شخصی شما، که دوست دارید با آنها کار کنید، و سازمان مرتبط باشد – نه فقط عنوان شغل، زیرا آزمون‌های شغلی معمولاً فقط به شما می‌دهند.

دیگران می گویند که آزمون های شغلی می توانند از طرق مختلف به شما کمک کنند، “خواه در مرحله اکتشاف هستید، به دنبال گسترش گزینه های موجود هستید، یا در مرحله تصمیم گیری، تلاش می کنید تمرکز خود را محدود کنید.”، ملیسا ونبل، مشاور آموزشی و نویسنده اصلی. در BestColleges.com، می گوید.

بنابراین، آیا باید از آزمون شغلی استفاده کنید تا به شما کمک کند بفهمید چه شغلی می خواهید؟ بستگی به این دارد که در این مرحله از جستجوی شغلی به چه چیزی نیاز دارید. این تست‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا بدانید چه چیزهایی به شما و تیپ شخصیتی‌تان علاقه‌مند است یا به شما انگیزه دهد که در مورد مشاغلی که ممکن است حتی در مورد آن‌ها نشنیده باشید فکر کنید. آنها همچنین می توانند به شما نقطه شروعی برای بررسی نقش ها یا درک بهتری از نوع محیط های کاری بدهند. اما احتمالاً به نفع شما نیست که در یک آزمون شغلی به عنوان حقیقتی غیرقابل انکار شرکت کنید. در عوض، نتایج آزمون شغلی شما باید راهنمایی باشد، نه تشریحی.

با حرفه ای ها صحبت کنید

شبکه‌سازی می‌تواند ترسناک باشد، اما راهی عالی برای یادگیری کارهایی است که دیگران انجام می‌دهند. مصاحبه های اطلاعاتی ترتیب دهید تا بینش هایی در مورد شغل حرفه ای ها، مسئولیت های روزانه شغلشان و شرکت هایی که برای آنها کار کرده اند به دست آورید.

فریچت می‌گوید: «از افراد چند سال بزرگ‌تر از خودتان که در حوزه‌های مورد علاقه‌تان کار می‌کنند، بپرسید که دیدگاه شان از محیط و فرهنگی که در آن هستند چیست؟» به احتمال زیاد به دیدگاه‌های آن‌ها گوش می‌دهید و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید، زیرا آنها چندی پیش در جای شما بودند.»

اگر به یک شرکت خاص علاقه دارید، Frechette توصیه می کند از کارمندانی که در آنجا کار می کنند بخواهید در مورد تجربیات خود صحبت کنند. جست‌وجوی ورودی‌های متنوع‌تر از کارکنان می‌تواند به ارائه بینش‌ها و خرد متفاوتی کمک کند که می‌تواند به تصمیم‌گیری بهتر و جامع‌تر برای خودتان کمک کند.

 

بدانید همه چیز درست خواهد شد

وقتی متوجه شدید که می‌گویید: «نمی‌دانم چه شغلی می‌خواهم»، شروع حرفه‌تان ممکن است غیرممکن به نظر برسد. بدانید که لازم نیست بار اول – یا حتی بار دوم یا سوم (یا چهارم یا پنجم!) آن را درست انجام دهید.

ممکن است متوجه شوید که شغلی که اکنون می خواهید با شغلی که در پنج سال آینده می خواهید متفاوت است. و همه چیز اوکی است. این امر به ویژه در اوایل کار شما رایج است.

 

 

منظور از استعداد شغلی چیست؟

منظور از استعداد شغلی، همان طور که از نام آن پیدا است، به معنی انتخاب شغلی است که در آن استعداد دارید. برخی از افراد بدون دانستن و آشنایی با استعداد شغلی خود، حرفه ای را انتخاب می کنند. در این صورت، این افراد در شغل و حرفه خود به موفقیت نمی رسند. لذا، افراد حتما باید در زمان انتخاب شغل به استعداد شغلی خود توجه کنند. لازم به ذکر است تا بدانید که در زمان انتخاب رشته نیز افراد باید به استعداد شغلی خود توجه ویژه ای داشته باشند. آن ها باید شغلی را انتخاب کنند که هم در آن حرفه مهارت و استعداد کافی دارند و هم به آن علاقه دارند. اگر هر کدام از آن ها به تنهایی باشد، افراد نمی توانند در آن حرفه و شغل موفق شوند. به همین دلیل توجه به استعداد شغلی در زمان انتخاب رشته بسیار مهم است. 

البته، برخی از افراد با وجود مطالعات بسیار ممکن است باز هم ندانند که به چه رشته ای علاقه دارند و چه رشته ای مناسب آن ها است. در این صورت، آن ها می توانند با کمک تست استعداد شغلی، این موضوع را بدانند. تست استعداد شغلی روشی است که از طریق آن مشاوران می توانند اطلاعات بسیاری به دست آوردند و بدانند که در چه حرفه ای موفق می شوند. اگر در این زمینه اطلاعی ندارید، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید. 

 

نمیدونم چه کاری رو دوست دارم

برای مطالعه مقاله تست استعداد شغلی، بر روی لینک کلیک کنید. 

تست شخصیت شناسی انتخاب رشته چیست؟

علاوه بر تست استعداد شغلی، افراد می توانند از از طریق تست های دیگری نیز بدانند که چه رشته ای برای آن ها مناسب است. در واقع، وقتی سوال من به درد چه رشته ای می خورم؟ به میان می آید، افراد علاوه بر استعداد باید به تیپ شخصیتی خود نیز توجه کنند. طبق این تست، افراد دارای تیپ های شخصیتی مختلفی هستند و هر فرد باید متناسب با خود، رشته ای را انتخاب کند. مشاوران ما در ایران تحصیل از تمامی متقاضیان این تست را انجام داده و رشته ای که مناسب آن ها باشد را پیشنهاد خواهند داد. برای انجام تست شخصیت شناسی توسط مشاوران ما در دریافت راهنمایی کامل، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

افراد دارای تیپ شخصیتی ISTJ

از افراد دارای تیپ شخصیتی ISTJ تحت عنوان بازرس یاد می شود. این قبیل از افراد بسیار قابل اعتماد و مسئولیت پذیر هستند و از این رو می توانند در حوزه مسائل مربوطه به حوزه پولی و مالی بسیار موفق عمل کنند. همچنین، افراد دارای تیپ شخصیتی ISTJ به شدت قانون مدار و منضبط هستند و از این رو به هیچ وجه نمی توانند از چهارچوب ها و ضوابط خارج شوند. از میان رشته های تحصیلی که این قبیل از افراد در آن موفق عمل می کنند می توان از حسابداری، حقوق کیفری، زمین شناسی، مهندسی عمران و مدیریت مالی یاد کرد.

افراد دارای تیپ شخصیتی ISFJ

این قبیل از افراد روحیه ای بسیار حساس و عاطفی دارند و توجه زیادی به خواسته ها و نیازهای دوستان و اطرافیان خود می کنند. به این جهت بهترین رشته های تحصیلی دانشگاهی برای این قبیل از افراد رشته هایی همچون مددکاری اجتماعی و روانشناسی است. این قبیل از افراد می توانند رشته هایی همچون تاریخ، مدیریت مالی، حقوق کیفری و مهندسی پزشکی را انتخاب کنند. 

افراد دارای تیپ شخصیتی INFJ

از این قبیل از افراد به عنوان مشاور یاد می شود. کسانی که بسیار هدفمند، نظم دوست و ایده آل گرا هستند. افراد دارای تیپ شخصیتی INFJ مایل به ارتباط داشتن با افرادی سالم در زندگی را دارند و به دنبال برقراری روابطی مفید و مؤثر با آن ها هستند. از میان رشته های تحصیلی مناسب برای این قبیل از اشخاص می توان از شهرسازی، پرستاری، زبان، روانشناسی و ارتباطات و هنر یاد کرد. 

افراد دارای تیپ شخصیتی INTJ 

این تیپ شخصیتی علاقه وافری به تحلیل و ارزیابی دارد و با توجه به استعداد و توانایی در طراحی انواع استراتژی ها می تواند گزینه ای عالی برای مشاغل مربوط به کسب و کار و مدیریت باشد. از میان رشته های مناسب و مفید برای این قبیل از افراد می توان از رشته هایی مانند شهرسازی، ریاضیات، جامعه شناسی، بیوشیمی، محیط زیست و مدیریت مالی یاد کرد. 

افراد دارای تیپ شخصیتی ISTP

این قبیل از افراد نامنظم و عمل گرا بوده و علاقه زیادی به انجام کارها و فعالیت های سخت و پیچیده دارند. تحصیل در رشته هایی همچون اقتصاد، زمین شناسی، بیولوژی و ریاضیات می تواند برای این تیپ های شخصیتی عالی باشد. 

افراد دارای تیپ شخصیتی ISFP

 این دسته از افراد روحیه واقعاً حساسی دارند و بسیار مهربان هستند. از این رو، روی آوردن به حرفه پرستاری و یا روانشناسی در میان آن ها رایج است. افراد دارای این تیپ شخصیتی می توانند به ادامه تحصیل در رشته هایی مانند روانشناسی، هنر، زبان های خارجی، پرستاری و تربیت بدنی روی بیاورند. 

افراد دارای تیپ شخصیتی ESTP

افراد دارای این تیپ شخصیتی بسیار نترس، عجول و مبتکر هستند و با زیر پا گذاشتن قوانین و چهارچوب ها در زندگی سعی در ایجاد تغییراتی اساسی در زندگی خود را دارند. از بین رشته هایی که این قبیل از افراد می توانند برای تحصیل در آن ها اقدام کنند می توان از هنر، مهندسی پزشکی، تئاتر و بیولوژی یاد کرد. افراد بهتر است که برای داشتن انتخاب رشته ای خوب، حتما از مشاوران با تجربه و ماهر کمک گرفته و با تیپ شخصیتی خود به طور کامل آشنا شوند. برای دریافت مشاوره و آشنایی با تیپ شخصیتی با کمترین هزینه، می توانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید. 

افراد دارای تیپ شخصیتی ESFP

مهم ترین هدف این قبیل از افراد سرگرمی، شادی و تفریح است. اشخاص دارای تیپ شخصیتی ESFP بسیار واقع بین بوده و در جستجوی داشتن تجربه های جدیدی در زندگی خود هستند. با توجه به داشتن حس همدلی و مهارت های ارتباطی این دسته از اشخاص بهتر است به مشاغلی همچون پرستاری و یا مددکاری اجتماعی روی بیاورند. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تست شخصیت انتخاب رشته، بر روی لینک کلیک کنید. 

نکات مهمی که در رابطه با سوال من به درد چه رشته ای می خورم؟ باید بدانید

شما عزیزان باید در هنگام انتخاب رشته زمانی که نمی دانید چه رشته ای را انتخاب کنید، به نکاتی توجه کنید که برخی از مهم ترین آن ها شامل موارد زیر می باشند:

  • باید به علاقه و استعداد خود توجه کنید.
  • بازار کار رشته مورد علاقه خود را بررسی کنید
  • به حرف و نظر دیگران گوش نداده و اهمیت ندهید. 
  • به فاصله مکانی دانشگاه تا محل سکونت خود توجه کنید.
  • به سهمیه های کنکور و بومی گزینی دانشگاه ها توجه کنید. 
  • رتبه و تراز خود را مورد نظر قرار دهید.
  • چارت درسی خود را بررسی کنید. 
  • از یک مشاور خوب کمک بگیرید. 

 

 

جدیدترین اخبار پیرامون انتخاب رشته 

  • از اعلام نتایج آزمون استخدامی تا اینترنت رایگان دانشجویی برای ترم جدید

خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره اینترنت رایگان برای آموزش دانشجویان در ترم جدید گفت: اینترنت رایگان را در سه ترم گذشته داشتیم این ترم هم رایزنی‌هایی با وزارت ارتباطات آغاز شده امیدواریم این ترم هم انجام شود.

  • افتتاح مرکز مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته رایگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد یادآور شد: هم اکنون حدود 8 هزار دانشجو در 65 رشته کارشناسی ارشد و دکتری، 130 رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته تحصیل می کنند.

  • مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری در کارنامه خرد چگونه است؟

کارنامه خرد به عنوان برترین موسسه انتخاب رشته کنکور سراسری منحصرا از مشاوران برتر و برند ایران در انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد استفاده می نماید و به همین دلیل، هزینه انتخاب رشته، در این موسسه، از سایر موسسات کنکوری گرانتر است. 

  • انتخاب رشته داوطلبان از اواسط مرداد

رئیس سازمان سنجش گفت: نتایج اولیه کنکور سراسری در اواسط مرداد منتشر می شود و انتخاب رشته از دهه سوم مرداد انجام خواهد شد.

جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 

من به درد چه رشته ای می خورم؟

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل با پاسخ سوال من به درد چه رشته ای می خورم؟ آشنا کنیم. بسیاری از دانش آموزان در هنگام انتخاب رشته با سوالاتی از این دست رو به رو هستند: 

  • نمیدونم چه کاری رو دوست دارم
  • از کجا بفهمیم به چه شغلی علاقه داریم؟
  • من برای چه کاری ساخته شدم؟

به دلیل اهمیت پاسخ به این سوالات و این که صحیح پاسخ دادن می تواند کیفیت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد، ما تصمیم گرفتیم این مطلب را برای شما آماده کنیم و به سوالات شما که شامل، نمیدونم چه کاری رو دوست دارم، از کجا بفهمیم به چه شغلی علاقه داریم؟ من برای چه کاری ساخته شدم؟ می شد پاسخ دهیم. به یاد داشته باشید که در هنگام انتخاب رشته حتما توجه کنید که تیپ شخصیتی شما چیست و طبق آن رشته ای را انتخاب کنید. همچنین، فراموش نکنید که بهتر است در هنگام انجام این کار حتما از یک مشاور خوب کمک بگیرید. مشاوران ابتدا با کمک تست های مختلف، شما را ارزیابی کرده و سپس، رشته مناسب شما را پیشنهاد می دهند. سپس، اگر آن رشته مورد علاقه شما بود، آن را به شما پیشنهاد می دهند تا بتوانید آن را انتخاب کنید. اما در هنگام انتخاب مشاور دقت کنید که مشاوری خوب را انتخاب کرده و از او یاری بگیرید. مشاوران ما در ایران تحصیل به شما عزیزان در این زمینه یاری خواهند رساند. 

 

 

3.4/5 - (14 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه بفهمم که به درد چه رشته ای می خورم؟ 

برای اطلاع از این موضوع که به درد ادامه تحصیل در کدام رشته می خورید و کدام یک برایتان مناسب تر است با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.

چگونه به پاسخ این سؤال یعنی من برای چه کاری ساخته شدم دست پیدا کنم؟ 

برای اطلاع از پاسخ این سؤال مهم باید در آزمون استعداد یابی و رغبت سنجی شغلی شرکت کنید. در این زمینه با ما تماس بگیرید.

من نمیدونم چه کاری رو دوست دارم . چه کاری باید انجام بدهم؟ 

برای اطلاع از شغل مورد علاقه خود با مشاوران ما تماس بگیرید.

نظرات

16 دیدگاه دربارهٔ «من به درد چه رشته ای می خورم ؟ | از کجا بفهمیم به چه شغلی علاقه داریم؟ | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo panah گفت:

    سلام وقتتون بخیر من کلاس نهمم میخوام برم دهم
    نمیدونم چ رشته ای رو انتخاب کنم
    از بچگی دوس داشتم برم توی نظام
    ولی ۳ سال راهنمایی هرسال موقع امتحانات بر اثر ی سری مشکلات امتحانامو کم آوردم معد کلاس هفتمم ۱۶.۸۶
    کلاس هشتم۱۸ کلاس نهمم که الان هستم لطفن کمکم کنید

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر باید بابت مشاوره انتخاب رشته با مشاورین تحصیلی مرکز تماس بگیرید

  2. Avatar photo آرین گفت:

    سلام من کلاس هشتم رو تموم کردم دارم میرم نهم. اما واقعا نمیدونم چه رشته ای برم و به چی علاقه دارم. به رشته تجربی که علاقه ای ندارم،از رشته انسانی هم خوشم نمیاد، هنر هم که نه استعدادشو دارم و نه خوشم میاد. از اون طرف من خیلی آدم کنجکاوی هستم یعنی خیلیی دوست دارم همه چی رو تجربه کنم. معدلم همیشه ۱۹.۵ به بالا بوده. از این رو میخوام برم رشته ریاضی اما از اون طرف ریاضی رو خیلی زود یاد نمی‌گیرم و از هندسه به شدت بدم میاد. حالا واقعا موندم چیکار کنم. واقعا مغز من میتونه ریاضی رو بکشه یا نه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      در یک کامنت نمیتوان به این سوال پاسخ داد. با مشاورین مجموعه تماس بگیرید.

  3. Avatar photo ن گفت:

    من نمیدونم علاقه به چه رشته ایی دارم

    1. Avatar photo ranjbar گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما میتونید با شماره مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید ما راهنمایتون میکینم

  4. Avatar photo زاهد گفت:

    سلام و درود
    آیا مهندسی متالوژی بازار کار و درآمدزایی خوبی داره؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      به شرایط،علاقه،هدف و بازار کار مدنظر شما بستگی دارد.

  5. Avatar photo مبینا گفت:

    سلام خسته نباشید
    من واقعا نمیدونم چه رشته ای رو واسه ادامه تحصیل انتخاب کنم و تو چه رشته ای استعداد دارم.. لطفا کمکم کنین

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام. لطفا برای مشاوره ی تخصصی در این مورد با شماره ی مجموعه و داخلی 108 خانم طهماسبی در تماس باشید.

  6. Avatar photo ویجی گفت:

    سلام وقت بخیر
    بازار و کار مهندسی نفت خوبه؟
    درآمدش چقدر است؟
    باتشکر.

    1. Avatar photo مشاور ملکی گفت:

      سلام دوست گرامی
      حقوق به عنوان مهندس نفت را شما براساس سابقه شما محاسبه می شود.

  7. Avatar photo عباس گفت:

    سلام وقت بخیر
    آیا رشته ریاضی فیزیک بازار و کار خوب داره یا تجربی؟

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      سلام وقت بخیر
      اطلاعات در خصوص زیاد میباشد ونیاز به بررسی شخصی و رشته ای دارد برای کسب اطلاعات بیشتر مراهنمایی میتوانید با مجموعه تماس بگیرید

  8. Avatar photo سجاد رضائی گفت:

    من به درد چه رشته ای میخورم؟

    1. Avatar photo مشاور براتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      لطفا جهت بررسی دقیق وضعیتتون با مشاورین مرکز ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور