ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تست علاقمندی به رشته تحصیلی آنلاین + پاسخنامه | ایران تحصیل

تست علاقمندی رشته تحصیلی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تست علاقمندی به رشته تحصیلی از جمله آزمون‌هایی است که هر فرد به کمک استفاده از آن می‌تواند از علاقه خود به رشته تحصیلی خاصی مطلع شود. به این ترتیب و به وسیله شرکت در انواع تست علاقمندی به رشته تحصیلی که با عنوان برنامه تست انتخاب رشته نیز شناخته می‌شود، هر فرد می‌تواند تصمیم خوب و مهمی برای آینده تحصیلی و همینطور شغلی خود بگیرد. به این ترتیب می‌توان به پاسخ این سؤال یعنی چطور علاقه، استعداد و هدف خود را پیدا کنیم؟ دست یافت.

شما می‌توانید با اجرای یک تست رغبت‌سنج یا علاقمندی تحصیلی، شناخت بهتری از خود پیدا کنید و بتوانید با شناخت صحیح از رشته‌ها و شناخت صحیح از خود، در مسیر انتخاب رشته تحصیلی موفق‌تر عمل کنید. چنانچه شما عزیزان در ارتباط با انواع تست علاقه مندی به رشته تحصیلی سؤال  دارید، کافی است از طریق شماره ثابت 9099075307 با مشاوران آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید تا به بهترین شکل شما عزیزان را یاری کنند. 

اهمیت استفاده از تست علاقمندی به رشته تحصیلی 

شاید این موضوع برای شما هم سؤال شده باشد که چرا باید قبل از انتخاب رشته کنکور از تست علاقمندی به رشته تحصیلی استفاده کنیم و از انجام این کار غافل نشویم؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که استفاده از تست علاقمندی به رشته تحصیلی می‌تواند به شما در شناخت رشته تحصیلی مورد نظر و مورد علاقه شما کمک شایان توجهی کند. این موضوع از آنروست که سؤالات مطرح شده در انواع تست علاقمندی به رشته تحصیلی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به کمک آن‌ها می‌توانید از این موضوع اطلاعات حاصل کنید که به کدام رشته تحصیلی علاقه دارید و استعداد شما در چه رشته‌ای است.

انتخاب رشته بحث بسیار مهم و کلیدی در زندگی هر فرد است. اما هنوز هم افرادی هستند که خودشان هم نمی‌دانند که به چه رشته‌ای علاقه دارند و رشته‌ای را برای تحصیل انتخاب کرده‌اند که اصلاً علاقه خاصی به آن ندارید. این موضوع هم می‌تواند برای دانش‌‎آموز دبیرستانی و هم برای افراد پشت کنکوری و یا دانشجویان مایل به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر تحصیلی صدق کند. به همین دلیل اگر بتوانید از تست علاقمندی به رشته تحصیلی بهره ببرید، راحت‌تر می‌توانید انتخاب دقیق‌تری نسبت به رشته‌های ارائه شده در هر مقطع تحصیلی داشته باشید. در ادامه بیشتر در ارتباط با انواع تست علاقمندی رشته تحصیلی صحبت خواهیم کرد. 

اهمیت استفاده از تست علاقمندی به رشته تحصیلی 

برای دانلود تست آنلاین انتخاب رشته نهم بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

انواع تست علاقمندی به رشته تحصیلی 

شاید شما هم مایل به کسب اطلاعاتی در رابطه با انواع تست علاقمندی به رشته تحصیلی داشته باشید و بخواهید آن‌ها را بشناسید. باید عرض کنیم که انواع تست علاقمندی به رشته تحصیلی متفاوت هستند.

اما دقت داشته باید که دو مورد از این تست‌ها از بقیه مشهورتر هستند و بیشتر مورد استفاده مشاوران حوزه تحصیلی قرار دارند. از میان همه تست‌ها، دو تست مشهور و پرکاربرد را می‌توان نام برد؛ یعنی تست رغبت شناسی شغلی هالند و همین طور تست استرانگ اشاره کرد که کسب اطلاعاتی در رابطه با آن خالی از لطف نیست.

در واقع، این دو تست جزء تست‌های استعدادیابی و رغبت‌سنجی هستند که می‌توانند به فرد در شناخت رشته تحصیلی برای ادامه تحصیل در مدرسه و یا دانشگاه کمک کنند. در این بخش با ارائه توضیحاتی در رابطه با این دو تست علاقمندی به رشته تحصیلی در خدمت شما عزیزان هستیم.

انواع تست علاقمندی به رشته تحصیلی 

اطلاعیه

جهت اطلاع از نحوه انجام انواع تست‌های علاقمندی به رشته‌های دانشگاهی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت 9099075307 با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید تا شما عزیزان را در ارتباط با این موضوع راهنمایی کنند. 

بنر انتخاب رشته

تست علاقمندی به انواع رشته‌های تحصیلی هالند

آیا تا به حال اسم تست هالند به گوشتان خورده است؟ اگر نمی‌دانید تست هالند چیست، باید بگوییم که این تست به عنوان یکی از تست‌های سنجش استعداد در انواع رشته‌های تحصیلی و مشاغل در میان مردم و روان شناسان شناخته شده است.

به کمک این آزمون می‌توان به استعداد خود در شغل و حرفه‌ای خاص پی برد و سپس با توجه به این علاقه برای ادامه تحصیل در رشته‌ای اقدام کرد. رشته‌ای که با تحصیل در آن بتوان به اشتغال در شغل مورد علاقه پرداخت. به طور مثال، بعد از شرکت در تست علاقمندی به رشته تحصیلی هالند ممکن است به این موضوع پی ببرید که با توجه به ویژگی‌های روحی و شخصیتی خود به شغل مترجمی زبان انگلیسی و یا تدریس در رشته زبان انگلیسی علاقه دارید.

بعد از اطلاع از این موضوع مسلماً به سراغ ادامه تحصیل در رشته مترجمی زبان می‌روید و تحصیلات خود را در این رشته عالی آغاز می‌کنید. تست رغبت سنجی شغلی و تحصیلی هالند در سال‌های بسیار دور یعنی در سال 1958 به وسیله فردی به همین نام آماده شد و مورد استفاده مشاوران، دانش‌‎آموزان و دانشجویان قرار گرفت. دقت داشته باشید که اعتبار این آزمون مهم و پراستفاده در اکثر کشورهای دنیا مانند کشورهای استرالیایی، اروپایی و همین طور کشور عزیزمان ایران تأیید شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

برای دریافت مشاوره آنلاین هدایت تحصیلی بر روی لینک مربوطه کلیک بفرمایید

 

مبانی و اصول آزمون رغبت‌سنجی هالند 

دقت داشته باشید که مبانی و اصول آزمون رغبت‌سنجی هالند بر طبق 4 فرضیه متفاوت بنا شده‌اند:

اصول آزمون رغبت‌سنجی هالند

1- براساس اولین فرضیه براساس این آزمون مهم هریک از افراد در 6 تیپ شخصیتی یعنی قراردادی، متهور، اجتماعی و همین طور واقع گرا، اجتماعی و هنری قرار می‌گیرند.

2- انواع محیط‌ها چه غیرکاری و چه کاری براساس این شش تیپ شخصیتی ذکر شده در بالا تقسیم بندی می‌شوند.

به جرأت می‌توان گفت که هر کدام از محیط‌ها حال چه شغلی و چه غیرشغلی را می‌توان تحت تسلط هر کدام از این تیپ‌های شخصیتی ذکر شده در بالا قرار داد. به عنوان مثال، در محیطی اجتماعی افرادی با تیپ شخصیتی اجتماعی دیده می‌شود.

3- اکثر مردم در جستجوی فعالیت و اشتغال به کار در محیط‌های کاری هستند که قادر به بکارگیری همه توانایی‌ها و استعدادهای خود در آن باشند.

بعلاوه، افراد به دنبال کار در محیطی هستند که در آن بتوانند همه ارزش‌ها و نگرش‌های خود را به خوبی به کار بگیرند و نقش‌هایی را با توجه به این نگرش‌ها و ارزش‌ها در سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف قبول کنند.

4- نحوه برخورد و رفتار هر فردی توسط ارتباط و تعامل به وجود آمده بین محیط و شخصیت درونی وی مشخص می‌شود.

در صورت مشخص بودن الگوی محیطی و همین طور تیپ شخصیتی یک فرد می‌توان به راحتی برای پیش بینی رفتارها و اعمال هر فردی اقدام کرد. این نتایج مفید و کاربردی می‌تواند تا حد زیادی در انتخاب رشته تحصیلی و البته انتخاب شغلی مناسب و درخور فرد را یاری کند و وی را به سمت داشتن انتخابی درست و منطقی یاری کند.

مبانی و اصول آزمون رغبت‌سنجی هالند 

اطلاعیه

به وسیله انجام انواع تست‌های استعدادیابی و علاقمندی به رشته‌های مختلف دانشگاهی می‌توانید بهترین رشته و شغل را برای خود انتخاب کنید.

نحوه پاسخگویی به هریک از تست‌های آزمون هالند 

شما دوستان عزیز در زمان جواب دادن به سؤالات برنامه تست انتخاب رشته هالند به عنوان یک تست علاقمندی به رشته تحصیلی الزاماً باید توجه خود را به نکاتی چند مبذول دارید.  نکته‌های مهم در رابطه با پاسخ دادن به هر کدام از سؤالات آزمون هالند شامل موارد زیر است:

  •  اولین نکته این که به آسانی می‌توانید به هر کدام از سؤال‌های مطرح شده در آزمون علاقمندی به رشته تحصیلی پاسخ بدهید و این گونه نیست که به داشتن اطلاعات خاص علمی نیازی باشد.
  •  یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین موارد در زمان پاسخ دادن به هر کدام از سؤال‌های آزمون هالند این است که فرد سؤالات را با صداقت تمام پاسخ گو باشد و به این قضیه توجه لازم و کافی را داشته باشد.
  • بهتر است برای پاسخگویی به کلیه سؤال‌های آزمون هالند از مشورت و همفکری مشاوری خبره و کاردان استفاده کنید.

 

تست علاقمندی تحصیلی استرانگ 

تست استرانگ یکی از بهترین و کاربردی‌ترین تست‌های شناخته شده برای اطلاع از رشته تحصیلی و همین طور شغل برای هر فرد است. به وسیله این آزمون می‌توان به شناخت مشاغلی رسید که فرد در آن‌ها احساس راحتی و آسایش می‌کند و با باورها و ارزش‌های وی تناسب دارد.

توجه داشته باشید که رغبت سنجی در تست استرانگ بر مبنای شش تیپ شخصیتی بسیار مهم از جمله تیپ شخصیتی متهور، هنری و اوقات فراغت برای هر فرد مایل به انتخاب رشته‌ای خاص انجام می‌گیرد. کاربردهای تست استرانگ بیشتر در زمینه انتخاب رشته، انتخاب شغل، مشاوره تحصیلی به دانش‌‎آموزان، مشاوره شغلی به کارکنان و کارمندان می‌باشد و یکی از مهمترین تست‌های حال حاضر دنیا است که بیشترین میزان محبوبیت را دارد.

از برنامه تست انتخاب رشته استرانگ می‌توان برای فرایند انتخاب رشته مناسب با شخصیت و روحیات هر فرد استفاده نمود. انتخاب رشته درست قبل از ورود به مقاطع بالاتر تحصیلی، باعث می‌شود تا بتوانید مسیر زندگی خود را به صورت هدفمند پایه ریزی کنید. بسیاری از افراد به علت انتخاب رشته نامناسب در آینده دچار تردید خواهند شد و باعث می‌شود زمان بسیار زیادی از عمر خود را در مسیری اشتباه صرف کنند. بنابراین با برنامه تست انتخاب رشته مناسب هرچه زودتر می‌توانید مسیر تحصیلی خود را متناسب با علائق و توانایی‌های خود مشخص کنید و با شرکت در تست علاقمندی رشته تحصیلی، راحت‌تر می‌توانید به این سؤال که چطور علاقه، استعداد و هدف خود را پیدا کنیم؟ پاسخ دهید و با احتمال بیشتری در آینده تحصیلی و کاری خود به موفقیت دست می‌یابید. 

تست علاقمندی تحصیلی استرانگ 

چنانچه مایل به دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته هستید، بر روی لینک کلیک کنید. 

 

چطور علاقه، استعداد و هدف خود را پیدا کنیم؟

شاید این سؤال مهم در ذهن شما دوست عزیز نیز مطرح شده باشد که چطور علاقه، استعداد و هدف خود را پیدا کنیم؟ در واقع، با اطلاع از پاسخی قانع کننده برای این سؤال که چطور علاقه، استعداد و هدف خود را پیدا کنیم؟ می‌توانید تصمیم بهتری برای آینده کاری و تحصیلی خود بگیرید.

اولین پاسخ برای این سؤال که چطور علاقه، استعداد و هدف خود را پیدا کنیم؟ این است که نظرات و ایده‌های خود را بر روی یک برگه کاغذ یادداشت بفرمایید. این ایده‌ها را به زبان ساده و روان بنویسید. دقت کنید که قرار به نوشتن یک شاهکار ادبی و نوشته‌ای خاص نیست. توجه کنید که در مرحله اول باید به کمیت قضیه توجه کنید و تمامی ایده‌های خود را بی کم و کاست بر روی برگه کاغذ پیاده کنید.

دومین پاسخ جامع و کامل به این پرسش که چطور علاقه، استعداد و هدف خود را پیدا کنیم؟ این است که بعد از نوشتن و یادداشت کردن همه مهارت‌ها و توانایی‌هایتان الزاماً باید همه آن‌ها را دسته بندی کنید. به فرض مثال، همه مهارت‌هایی را که دوست دارید و یا باید بهبود دهید و یا حتی قادر به در آوردن مقدار زیادی پول در آن هستید را در یک گروه قرار دهید. البته در این زمینه می‌توانید از کمک مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل نیز کمک بگیرید تا بدین ترتیب به شناخت خوبی از علاقه، استعدادها و همین طور اهداف خود در زندگی دست پیدا کنید. 

چطور علاقه، استعداد و هدف خود را پیدا کنیم؟

جدیدترین اخبار پیرامون انتخاب رشته تحصیلی

آغاز پذیرش در 23 رشته تحصیلی دانشگاه خرم آباد 

رئیس مرکز دانشگاهی علمی کاربردی خرم‌آباد از آغاز پذیرش داوطلبان در ۲۳ رشته تحصیلی این دانشگاه خبر داد. شاهرخ جایدری در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با شروع نام نویسی ترم مهر در این مرکز عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، نام‌نویسی مقطع کاردانی در این موسسه از ۱۸ تیرماه شروع شده و تا ۲۵ همین ماه ادامه می‌یابد.

راه اندازی 4 رشته تحصیلی جدید در دانشگاه سمنان

دفتر رنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از ایجاد ۴ رشته تحصیلی جدید در گروه‌ فنی مهندسی و علوم انسانی در دوره تحصیلی ارشد دانشگاه آزاد واحد سمنان خبر داد. نادر رهبر معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد سمنان گفت:اقدامات واحد سمنان در راستای توزیع عادلانه فرصت‌ها و ارتقاء سطح علمی و امکانات تحصیل متمرکز خواهید بود.

اگر می‌خواهید بدانید بهترین رشته تحصیلی برای پسران کدام رشته است، وارد لینک مربوطه شوید. 

بنر انتخاب رشته کنکور

خلاصه مطالب

در این مقاله در رابطه با تست علاقمندی رشته تحصیلی و در ارتباط با این سؤال که چطور علاقه، استعداد و هدف خود را پیدا کنیم؟ توضیحاتی را ارائه کردیم. همانگونه که می دانید در حال حاضر تست‌های علاقمندی تحصیلی متنوعی در قالب برنامه تست انتخاب رشته در اختیار دانش‌آموزان بالاخص داوطلبان آزمون سراسری قرار گرفته است و افراد مختلف می‌توانند با شرکت در این تست‌ها، بفهمند که براساس علائق و روحیات آنها، چه رشته‌ای برایشان مناسب است. 

در میان همه تست‌ها، دو تست شنخته شده هالند و استرانگ محبوبیت و دقت بیشتری دارند و دانش‌آموزانی که از این تست‌ها استفاده می‌کنند، راحت‌تر می‌توانند در مسیر انتخاب رشته تحصیلی گام بردارند. در این مطلب سعی کردیم توضیحاتی در خصوص این دو تست ارائه کنیم. چنانچه پس از مطالعه این مقاله نیازمند دریافت اطلاعات بیشتر هستید، می‌توانید با مشاوران آکادمی ایران تحصیل تماس بگیرید تا بهترین راهنمایی و مشاوره را به شما عزیزان ارائه کنند. 

جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک نمایید. 

 

 

 

 

 

 

2.2/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

به چه دلیل باید از تست علاقمندی به رشته تحصیلی استفاده کرد؟ 

مزیت استفاده از این تست ها برای شناخت و اطلاع از رشته تحصیلی مورد علاقه است.

چطور علاقه استعداد و هدف خود را مشخص کنیم؟ 

برای اطلاع از استعداد، اهداف و علایق خود در زمینه رشته تحصیلی خاص می توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

متداول ترین و معروف ترین تست علاقمندی به رشته تحصیلی کدام است؟ 

ار میان متداول ترین و معروف ترین تست های علاقمندی به رشته تحصیلی می توان از تست هالند و استرانگ نام برد.

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «تست علاقمندی به رشته تحصیلی آنلاین + پاسخنامه | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo شادآبادی گفت:

    سلام و وقت بخیر
    میشه لطفا بفرمایید تست های علاقه مندی تحصیلی تا چه میزان درست هستند و آیا درصد خطایی هم ممکنه داشته باشند؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند

  2. Avatar photo علیرضا مرادی گفت:

    سلام میشه در مورد تست هالند توضیح بدین و این که خودتون این تست رو انجام میدین؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      توضیح در این مورد نیاز به تماس تلفنی دارد. لطفا با مشاورین ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین 1403 + شرایط پذیرش

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

    ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

    شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش...
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
تماس با مشاور