ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بهترین منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 + پیشنهاد رتبه ها

بهترین منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

لیست منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 منتشر شد. بسیاری این سؤال را دارند که چگونه می‌توانیم منابع کنکور فوق لیسانس وزارت بهداشت را دریافت کنیم؟ خلاصه و جزوه سؤالات کنکور ارشد کدام هستند؟ منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت یکی از پرتکرارترین سوالاتی که داوطلبان آن می‌پرسند. داوطلبان عمدتاً به دنبال جامع‌ترین و بهترین منابع آزمون ارشد وزارت بهداشت هستند تا براساس آن بتوانند برنامه ریزی مطالعاتی بهتری داشته باشند. با توجه به اینکه بیشتر افرادی که می‌خواهند در آزمون کارشناسی فوق لیسانس وزارت بهداشت حضور پیدا کنند  از منابع کنکور فوق لیسانس اطلاعاتی ندارند و این موضوع باعث پراکندگی مطالب و سردرگمی آن‌ها می‌شود.

بدین منظور جهت سهولت و آسان‌تر شدن این فرایند مرکز مشاوره ایران تحصیل برای شما کاربران عزیز برنامه خاصی را تنظیم کرده است. لذا شما می‌توانید تمام منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت را درون یک فایل دریافت کنید. بنابراین داوطلبانی که تصمیم به حضور در کنکور بعدی وزارت بهداشت را دارند، هم‌اکنون قادر به دانلود منابع آزمون کارشناسی فوق لیسانس وزارت بهداشت از سایت ایران تحصیل می‌باشند. برای دریافت اطلاعات کافی می‌توانید از طریق شماره 9099075307 با مشاوران ما در ارتباط باشید.

بخش‌ های مهم منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403

افرادی که مراحل ثبت‌نام آزمون ارشد وزارت بهداشت را انجام داده اند، باید از لیست منابع مهم آگاه باشند. در منابع کنکور فوق لیسانس وزارت بهداشت و تمام بخش‌ها و درس‌های گفته شده در منبع با اهمیت هستند و کسانی که در پی گرفتن جایگاه مناسبی هستند نباید از هیچ یک از مباحث بهترین منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت چشم‌پوشی کنند. کدام اشخاص باید از آموزش و بسته‌های وزارت بهداشت جهت تسهیل منابع کنکور فوق لیسانس وزارت بهداشت استفاده کنند؟

  • اگر از زمان مناسب و فصل پاییز (مهر ماه) مطالعه را شروع نکردید.
  • اگر زمان کمی در شبانه روز وقت خالی دارید و دانشجو یا مشغول به کار هستید و زمان کافی برای مطالعه ندارید.
  • اگر تعداد منابع اعلام شده در فایل برای شما خیلی بالا است و توان مطالعه تمام منابع را ندارید و دیدن این همه منبع شما را دلسرد کرده است.
  • اگر در اولویت‌بندی مباحث رفرنس و انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت و مباحث مهم و پراهمیت به مشکل برخورد کرده‌اید.

کال تو اکشن تماس

برای آشنایی با رتبه قبولی فیزیوتراپی کلیک کنید.

بهترین منابع کنکور کارشناسی وزارت بهداشت کدامند؟

معمولاً در اوایل بهمن ماه ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در مرکز سنجش آموزشی پزشکی شروع می‌شود و بعد از آن داوطلبان شروع به مطالعه بهترین منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت می‌کنند. با توجه به اینکه در مقطع کارشناسی ارشد ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها محدود است. بنابراین دانشجویان باید خود را برای یک رقابت تنگاتنگ آماده کنند.

اولین گام برای موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد دریافت منابع موضوع و معتبر آن است تا بتوانند مسیر درست را بپیمایند. به همین دلیل در زیر به بهترین منابع آزمون ارشد وزارت بهداشت رشته‌های مختلف اشاره می‌کنیم. حال اگر شما هر گونه سوالی در مورد آن‌ها داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید.

برای دانلود منابع کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1403 بر روی لینک کلیک نمایید.

البته داوطلبانی که قصد دارند در کنکور کارشناسی فوق لیسانس وزارت بهداشت شرکت کنند باید مدارک فارغ‌التحصیلی آن‌ها با مدارک اعلام شده از جانب وزارت بهداشت و درمان همخوانی داشته باشند و سپس برای ثبت‌نام و مطالعه بهترین منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت اقدام کنند.

بنر کال تو اکشن

لیست رشته های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402

هر سال پس از انتشار دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، لیست رشته های این مقطع منتشر می شود. برای سهولت دسترسی به این رشته ها، در جدول زیر به فهرست این رشته هااشاره کرده ایم.

رشته های مجموعه ای کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402
مجموعه امتحانی دوره ارشد عنوان رشته ها
مجموعه علوم آزمایشگاهی (1) بیوشیمی بالینی
زیست فن آوری پزشکی
ژنتیک انسانی
مجموعه علوم آزمایشگاهی (2) ایمنی شناسی پزشکی
خون شناسی آزمایشگاهی و بانک خون (هماتولوژی)
مجموعه علوم آزمایشگاهی (3) قارچ شناسی پزشکی
میکروب شناسی پزشکی
ویروس شناسی پزشکی
انگل شناسی پزشکی
مجموعه علوم تغذیه علوم تغذیه
علوم تغذیه در بحران و حوادث غیرمترقبه
علوم بهداشتی در تغذیه
تغذیه بالینی
تغذیه ورزشی
مجموعه فیزیک پزشکی رادیوبیولوژی
فیزیک پزشکی
مجموعه فیزیوتراپی فیزیوتراپی
فیزیوتراپی ورزشی
مجموعه مامایی مامایی
مشاوره در مامایی
مجموعه داروسازی شیمی دارویی
کنترل مواد خوراکی و آشامیدنی
سم شناسی
ترکیبات طبیعی و دارویی دریایی
مجموعه آموزش پزشکی آموزش پزشکی
یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی
تکنولوژی آموزشی در علوم پزشکی
مجموعه بهداشت محیط بهداشت محیط – سم شناسی
مهندسی بهداشت محیط – مدیریت پسماند
مهندسی بهداشت محیط
مهندسی بهداشت محیط – بهره برداری و نگهداری از تاسیسات بهداشتی شهری
بهداشت محیط – بهداشت پرتوها
مجموعه پرستاری روان پرستاری
پرستاری داخلی – جراحی
پرستاری سلامت جامعه
پرستاری کودکان
پرستاری نظامی
پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان
پرستاری توانبخشی
پرستاری اورژانس
پرستاری مراقبت های ویژه
پرستاری سالمندی
مدیریت پرستاری
مجموعه روانشناسی روانشناسی بالینی
بهداشت روان
روانشناسی سلامت
روانشناسی بالینی کودک و نوجوان
فهرست تک رشته های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402
ردیف عنوان رشته
1 آمار زیستی
2 آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت
3 آموزش هوشبری
4 اپیدمیولوژی
5 تکنولوژی اتاق عمل
6 اعضای مصنوعی و وسایل کمکی
7 اقتصاد بهداشت
8 ارگونومی
9 اکولوژی انسانی
10 انفورماتیک پزشکی
11 ارزیابی فناوری سلامت (HTA)
12 بینایی سنجی
13 بهداشت و ایمنی مواد غذایی
14 بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها
15 پدافند غیرعامل در نظام سلامت
16 تاریخ علوم پزشکی
17 تکنولوژی گردش خون
18 ژورنالیسم پزشکی (سلامت و رسانه)
19 سلامت سالمندی
20 سلامت و ترافیک
21 سلامت و رفاه اجتماعی
22 شنوایی سنجی
23 علوم تشریحی
24 علوم و صنایع غذایی (گرایش کنترل کیفی و بهداشتی)
25 فیزیولوژی
26 فناوری تصویربرداری پزشکی
27 فناوری اطلاعات سلامت
28 کاردرمانی
29 کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی
30 گفتار درمانی
31 مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
32 مددکاری اجتماعی
33 مدیریت توانبخشی
34 مهندسی پزشکی (بیوالکتریک)
35 مهندسی پزشکی (زیست مواد)
36 مهندسی بهداشت حرفه ای
37 مدیریت سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE)
38 میکروب شناسی مواد غذایی
39 نانوفناوری پزشکی

آیا خواندن کتاب‌های رفرنس برای کنکور ارشد وزارت بهداشت مناسب است؟

معمولاً برخی از دانشجویان به دلیل نبودن کتاب‌های تألیفی به دنبال کتاب‌های رفرنس هستند. از آنجا که منابع آزمون ارشد وزارت بهداشت بسیار زمان بر می‌باشند، به همین دلیل توصیه می‌شود داوطلبان این کتاب را زمانی مطالعه کنند که زمان کافی داشته باشند. همچنین بتوانید در حین مطالعه سرفصل‌های مهم را خلاصه‌نویسی کنید.

اما در صورتی که زمان کافی برای مطالعه کتاب‌های رفرنس نداشته باشید بهتر است از کتاب‌های طبقه‌بندی شده کنکور ارشد استفاده کنید. دقت کنید که انتخاب منابع و کتاب‌ها تأثیر سرنوشت سازی در کنکور فوق لیسانس وزارت بهداشت دارند. به همین دلیل نهایت دقت را در آن خرج دهید. زیرا برخی از منابع بسیار غنی هستند. اما مناسب کنکور ارشد نمی‌باشند.

بنابراین انتخاب درست می‌تواند بسیار مؤثر باشد. لذا اگر تاکنون منابع کنکور فوق لیسانس وزارت بهداشت 1403 را انتخاب نکرده‌اید بهتر است با کارشناسان ایران تحصیل در این زمینه مشورت کنید. مشاوران موجود در این وب‌سایت سابقه طولانی در ارائه مشاوره به داوطلبان کنکور ارشد را دارند و صحبت کردن با آن‌ها می‌تواند سرنوشت شما را تغییر دهد.

ضرایب مواد امتحانی کنکور ارشد وزارت بهداشت

ضرایب مواد امتحانی کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403

متقاضیان آزمون ارشد، باید در کنار مرور نمونه سوالات آزمون ارشد وزارت بهداشت، از ضرایب دروس امتحانی نیز اگاه باشند. برخی سوال دارند که ضرایب مواد امتحانی به چه شکل بوده و میزان اهمیت هر کدام از مواد درسی در آزمون چقدر است؟

اطلاع از ضرایب به افراد کمک کند تا مواد امتحانی دروس مهمتر را شناسایی کرده و زمان باقی مانده خود را بر روی درس هایی بگذارند که ضریب بیشتری دارند. هر چه ضریب درس بیشتر باشد، اهمیت آن بیشتر باشد، رتبه اکتسابی بیشتر خواهد بود.

باید اشاره کنیم که دروس و منابع آزمون ارشد وزارت بهداشت 1403 برای رشته های مختلف متفاوت می باشد. از این رو افراد باید با توجه به رشته های ارشد وزارت بهداشت ارائه شده، رشته مورد نظر خود را انتخاب کرده و مواد امتحانی و میزان اهمیت یا ضرایب آنها در آزمون را بررسی نمایند.

نکات مهم انتخاب منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403

  • بهتر است از جزوه دست‌نویس شده شخص دیگری به عنوان منبع کنکور ارشد استفاده نکنید. زیرا او جزوه را برای خود نوشته است و نمی‌تواند منبع خوبی برای داوطلبان باشد.
  • کتاب‌های رفرنس را زمانی مطالعه کنید که فرصت کافی داشته باشید.
  • سعی کنید کتاب‌های خود را از موسساتی تهیه کنید که سابقه طولانی در مشاوره کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت دارند.
  • سعی کنید از کتاب‌ها و منابع بروز استفاده کنید و نویسنده آن‌ها اساتید سرشناس و مهم باشند. هم‌چنین مؤلف آن‌ها باید کنکوری و در جریان کنکور باشد. زیرا در موارد زیادی مشاهده شده است که دانشجو کتابی را می‌خواند که مؤلف آن در جریان کنکور نیست و نمی‌داند در کنکور چه سوالاتی مطرح می‌شود.
  • علاوه بر خواندن منابع کنکور ارشد بهداشت سعی کنید منابع تستی آن را نیز در نظر بگیرید. به طوری که به سؤال و جواب کنکور ارشد وزارت بهداشت سال‌های قبل به عنوان منبع عالی مراجعه کنید.
  • در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شرط تجانس رشته وجود دارد. بنابراین شما باید در کنکوری شرکت کنید که مدارک شما با موارد امتحانی یکسان می‌باشند. در حالی که در کنکور کارشناسی ارشد وزارت علوم شرط تجانس رشته وجود ندارد و شما با توجه به نیاز خود می‌توانید منابع کنکور کارشناسی ارشد را مطالعه کرده و در آن شرکت کنید.

نکات مهم انتخاب منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت

اطلاعیه

جهت دریافت مشاوره در مورد منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت، بهترین منابع کنکور فوق لیسانس وزارت بهداشت، با مشاوران ایران تحصیل با شماره‌ 909075307 تماس حاصل نمایید.

خلاصه مقاله بهترین منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت

یکی از مهمترین مواردی که داوطلبان رشته های علوم پزشکی باید در نظر بگیرند، منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت است. اگر داوطلبان منابع کنکور کارشناسی ارشد خود را به درستی انتخاب و مطالعه نکنند، رتبه خوبی را دریافت نخواهند کرد. با توجه به این که داوطلبان سؤالات زیادی را پیرامون بهترین منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت دارند، توصیه می کنیم حتما با مشاوران تحصیلی و رتبه‌های برتر در ارتباط باشند.

در این مطلب به چند مورد آنها از جمله بهترین منابع آزمون ارشد وزارت بهداشت، بخش‌های مهم کنکور کارشناسی ارشد و نکاتی که در مورد تهیه منابع خود باید انتخاب کنند، جواب دادیم. اگر شما سوال و ابهامی در این زمینه داشته باشید می‌توانید از طریق شماره 9099075307 سوالات خود را با کارشناسان ایران تحصیل در میان بگذارید.

برای دانلود PDF مقاله کلیک نمایید.

4.2/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا برای قبولی در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به کلاس‌های کنکور مراجعه کنم؟

شرایط هر داوطلب کنکور کارشناسی ارشد با شرایط داوطلبان دیگر متفاوت است. اگر شما زمان کافی برای شرکت در کلاس‌های کنکور کارشناسی ارشد داشته باشید می‌توانید در این کلاس‌ها ثبت‌نام کنید.

آیا در کنکور آزمایشی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شرکت کنیم؟

معمولاً این آزمون‌ها فرصتی برای داوطلبان است تا میزان توانایی‌ها و تسلط خود را به منابع آزمون بسنجند و جایگاه خود را در جامعه آماری آزمایشی کنکور در نظر بگیرند.

آیا جزوه دست‌نویس رتبه‌های برتر کنکور ارشد سال‌های قبل می‌تواند بهترین منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 باشد؟

خیر، جزوه‌های دست نوشته رتبه‌های برتر کنکور ارشد وزارت بهداشت نمی‌تواند منبع عالی برای شما باشد. زیرا آن‌ها موضوعاتی را در نوشته‌اند که به آن تسلط ندارند. به همین دلیل شما نمی‌توانید آن را به عنوان منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت در نظر بگیرید.

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «بهترین منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 + پیشنهاد رتبه ها»

  1. Avatar photo احسان گفت:

    سلام و درود . شنیدم که وزارت بهداشت مدرک علمی کاربردی را قبول ندارد و با مدرک علمی کاربردی نمیتوان در کنکور ارشد وزارت بهداشت شرکت نمود . خواهشاً لطف نمایید و پاسخ این سوال را دهید . مرسی
    سپاس

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام. خیر این موضوع صحت ندارد.

  2. Avatar photo پرویز گفت:

    درود . تاریخ حدودی و تقریبی ثبت نام ارشد ۱۴۰۳ وزارت بهداشت حدودا چه تاریخیست معمولا ؟

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت بخیر
      اوایل اسفند ماه باید منتظر اطلاعیه ها باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت

    ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403

    ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 در زمان‌های اعلام شده از سوی سنجش، امکان پذیر است. داوطلبانی که در کنکور وزارت بهداشت ثبت نام کرده اما برخی از اطلاعات خود را اشتباه وارد کرده‌اند، این امکان برای...
  • دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت

    دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403 + دانلود مستقیم | sanjeshp

    دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت، هر سال چند روز باقی مانده به زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت، در وبسایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir منتشر می‌شود. تمامی افرادی که قصد شرکت در آزمون دکتری در رشته‌های علوم پزشکی را...
  • ثبت نام مجدد ارشد وزارت بهداشت 

    ثبت نام مجدد ارشد وزارت بهداشت 1403 + زمان و مهلت | ایران تحصیل

    افراد فارغ التحصیل شده در رشته های پیرا پزشکی گروه علوم پزشکی می توانند با شرکت در کنکور سراسری وزارت بهداشت، ادامه تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد آغاز کنند. در سال جاری متاسفانه مهلت ثبت نام مجدد ارشد...
  • ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت

    ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت 1403 + رشته محل ها

    زمان ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت از 11 تا 21 بهمن ماه 1402 اعلام شده است. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم پزشکی را دارند، می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده به سامانه...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)