ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت پزشکی یونیورسالیس + شرایط ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

معافیت پزشکی یونیورسالیس
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت پزشکی یونیورسالیس از جمله معافیت های پزشکی سربازی می باشد که به مبتلایان به این بیماری تعلق می گیرد، این بیماری حاد ترین نوع بیماری های خانواده آلوپسی می باشد که بر خلاف نوع های آلوپسی آره آتا و آلوپسی توتال که منجر به ریزش سکه ای و تکه ای مو می شوند موجب ریزش کلی مو در سطح بدن می شود.

اختلال در عملکرد ایمنی بدن می تواند منجر به پدیداری بیماری آلوپسی یونیورسالیس شود، در طی ابتلا به این بیماری سیستم دفاعی فرد به شدید ترین شکل ممکن به فولیکول های مو فرد حمله ور خواهند شد و در پی این موضوع بعد از مدت نه چندان بلندی فرد با ریزش بسیار شدید مو همراه خواهد بود.

 

شرایط دریافت معافیت پزشکی یونیورسالیس

معافیت پزشکی یونیورسالیس به مانند هر معافیت پزشکی دیگری بستگی به نوع و حد بیماری دارد، بسته به میزان بیماری سازمان نظام وظیفه افراد را به ۴ دسته تقسیم کرده است که این چهار دسته به شرح زیر می باشد:

  • افرادی که سلامت روانی و جسمی کاملی دارند و بدون هیچگونه مشکلی می توانند اقدام به طی کردن خدمت سربازی خود نمایند.
  • افرادی که در طول خدمت با بیماری مواجه می شوند که درمان آن زمان بر می باشد و نیاز به دریافت طول دوره درمان دارند، این افراد برای دریافت بیماری خود معافیت موقت دریافت می کنند.
  • افرادی که به دلیل بیماری توانایی انجام خدمات سنگین را ندارند و معافیت از رزم و خدمات سنگین می گیرند.
  • اشخاصی که به طور کامل نمی توانند در خدمت سربازی شرکت کنند و معافیت دائمی می گیرند.

 

معافیت سربازی یونیورسالیس

 

 

یونیورسالیس چگونه موجب معافیت فرد می شود؟

معافیت های پزشکی معمولا شامل بیماری هایی می شوند که فرد در صورت ابتلا به آن ها با کاهش توانایی در انجام فعالیت های خدمت سربازی مواجه خواهد بود، بیماری های خانواده آلوپسی که یونیورسالیس حاد ترین نوع آن است هم از دسته همین معافیت ها می باشد.

یونیورسالیس علاوه بر در پی داشتن مواردی مانند تاسی سر و ریزش ابرو ها در بدن فرد هم عارضه های به خصوصی ایجاد می کند، در طی ابتلا به این بیماری سیستم ایمنی بدن فرد فعالیتی غیر طبیعی و بیش اندازه خواهد داشت که فعالیت های بدنی زیاد می تواند موجب حاد تر شدن این بیماری و آسیب پذیر بودن فرد در برابر هرگونه بیماری گردد.

از همین جهت سازمان نظام وظیفه برای مبتلایان به این بیماری معافیت هایی را در نظر گرفته است که بیماران با استفاده از آن بتوانند نیازی به طی کردن خدمت سربازی ۲ ساله (حداقل به طور کامل)  را نداشته باشند.

 

انواع معافیت پزشکی یونبیورسالیس

کسانی که به بیماری یونیورسالیس مبتلا هستند بسته به نوع و میزان بیماری خود از دو نوع معافیت از رزم و معافیت دائمی بهره مند می شوند، این نوع از بیماری که در دسته بیماری های پوستی آیین نامه معافیت سازمان نظام وظیفه قرار می گیرد بسته شرایط مختلفی در دو نوع دائمی و موقت به مبتلایان به این بیماری اعطا می شود.

شرایط دریافت معافیت دائمی و معافیت از رزم به دلیل ابتلا به بیماری یونیورسالیس به شرح زیر می باشد:

دسته بیماری در آیین نامه معافیت نظام وظیفه بیماری شرایط نوع معافیت امکان اقدام در زمان تحصیل فرد
بیماری های پوست و بافت های زیرپوستی آلوپسی یونیورسال دارندگان مدرک کمتر از کارشناسی معافیت دائمی وجود ندارد
بیماری های ئوست و بافت های زیرپوستی آلوپسی یونیورسال دارندگان مدرک بیشتر از کارشناسی معافیت از رزم وجود ندارد

 

 

برای کسب اطلاع از نحوه دریافت اپلای حین سربازی با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

 

 

معافیت پزشکی دائم یونیورسالیس

نوع اول معافیتی که به بیماران مبتلا به یونیورسالیس اعطا می شود معافیت دائمی می باشد، در اصل به این دلیل که فعالیت های جسمی دوره سربازی می تواند موجب تحریک بیشتر و فعالیت بیشتر سیستم ایمنی فرد مبتلا به بیماری شود و درمان این بیماری هم نیازمند انجام فعالیت های روتینی می باشد که در خدمت سربازی مقدور نیست تمامی مبتلایان به این بیماری معافیت دائمی می توانند دریافت کنند، اما این مسئله که از نوع دائمی یا معافیت از رزم بهره مند شوند بستگی به زمان مراجعه آن ها به سازمان نظام وظیفه دارد.

چرا که طبق قانون آیین نامه سازمان نظام وظیفه عمومی افرادی که بعد از طی کردن دوره کارشناسی اقدام به دریافت معافیت می کنند از معافیت دائمی بهره مند نخواهند بود و معافیت از خدمات رزمی و سنگین به آن ها تعلق می گیرد.

افرادی که از معافیت دائمی آلوپسی یونیورسال بهره مند خواهد شد کارت معافیت از سربازی دریافت می کنند که این کارت آن ها را تا آخر عمر نسبت به اعزام به خدمت سربازی بی نیاز خواهد کرد.

 

معافیت پزشکی بیماری آلوپسی یونیورسالیس

 

منظور از معافیت رزمی یونیورسالیس چیست؟

معافیت های پزشکی اغلب در زمانی که فرد مبتلا به حد زیادی از بیماری نباشد شخص مشمول را معاف از خدمات رزمی خواهد کرد، فرد در این درجه از بیماری توانایی فعالیت های سنگینی مانند فعالیت بدنی، رژه های گروهی و بسیاری از موارد دیگر را نخواهد داشت که سازمان نظام وظیفه در این مواقع اقدام به معاف کردن فرد از این خدمات که به اختصار به آن ها خدمات رزمی می گویند خواهد کرد. 

توجه داشته باشید که در بیماری آلوپسی یونیورسال سیستم ایمنی بدن فرد فعالیت مشخص و درستی نخواهد داشت و از همین رو افراد مبتلا به این نوع از بیماری به طور کلی واجد شرایط شرکت در خدمت سربازی نخواهند بود و معمولا مبتلایان به این بیماری به طور کلی معاف خواهند بود و معافیت از رزم به دلیل بیماری یونیورسالیس صرفا مختص به افرادی می باشد که دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا بالاتر می باشند.

در صورتی که افراد به دلیل ابتلا به بیماری یونیورسالیس معاف از خدمات رزمی شوند بعد از دریافت معافیت خود یک برگه آماده به خدمت دریافت می کنند و باید به دنبال طی کردن مراحل خدمت سربازی خود باشند.

 

 

برای کسب اطلاع از معافیت سربازی پای پرانتزی و ضربدری با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

 

 

مراحل دریافت معافیت سربازی یونیورسالیس

پیچیدگی ها و فرایند طولانی دریافت معافیت منجر به این شده تا کسانی که قصد معاف شدن به دلایل پزشکی را دارند ندانند که چه مراحلی را باید طی کنند، از همین جهت هم در ادامه قصد داریم تا به بررسی مراحل دریافت معافیت سربازی یونیورسالیس بپردازیم:

  • در مرحله اول فرد باید با مراجعه به دفاتر پلیس +10 اقدام به دریافت آدرس پزشک های معاین نظام وظیفه کند.
  • بعد از مراجعه نزد پزشک های معاین فرد باید برای بیماری خود از دکتر معتمد تاییدیه بگیرد.
  • بعد از طی کردن این مرحله فرد باید مجددا به دفاتر پلیس +10 مراجعه کند و با ارائه مدارک خود تاییدیه پزشک فرم معافیت پزشکی را دریافت کرده و اقدام به ارسال آن ها به نظام وظیفه نماید.
  • بعد از گذشت مدتی مشخص فرد به یکی از بیمارستان های تحت نظر نظام وظیفه فراخوانی می شود تا شواری پزشکی بیمارستان هم بیماری او را مورد بررسی قرار دهند.
  • بد از طی شدن همه این مراحل فرد به کمیسیون پزشکی سازمان نظام وظیفه فراخوانده می شود تصمیم نهایی در مورد معافیت سربازی او گرفته شود. 

 

معافیت یونیورسالیس

 

مدارک مورد نیاز برای معافیت پزشکی آلوپسی یونیورسالیس

دریافت هر کدام از معافیت های پزشکی خود نیازمند تشکیل پرونده و ارائه برخی از مدارک به سازمان نظام وظیفه می باشد، مدارکی که برای معافیت پزشکی یونیورسالیس باید به سازمان نظام وظیفه ارائه داده شود از دو بخش مدارک پزشکی و شناسایی تشکیل شده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

  • تکمیل برگه وضعیت مشمولیت فرد و اعطای آن به نظام وظیفه.
  • ارائه برگه های واکسیناسیون
  • اصل و کپی شناسنامه فرد
  • اصل و کپی کارت ملی فرد
  • یک قطعه عکس ۳*۴ رنگی
  • عکس و کپی تمامی صفحات شناسنامه
  • اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی  فراغت از آن
  • افتتاح حساب سپه و درج شماره حساب در برگه شماره ۱
  • تاییدیه پزشک معاین اولیه
  • تاییدیه شواری پزشکی بیمارستان

 

 

برای کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

 

 

تایید بیماری یونیورسالیس برای معافیت سربازی

معافیت سربازی برای بیماران پزشکی صرفا به افرادی اعطا می شود که بیماری آن ها در مراجع لازم مورد تایید واقع شود، افرادی که قصد دریافت هر نوع از معافیت های پزشکی خدمت سربازی را دارند باید در ۳ مرجعی که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت تاییدیه بیماری بگیرند:

  • ابتدا باید بیماری فرد توسط پزشک های معاین اولیه مورد تایید واقع شود. (برای دریافت تاییدیه این بیماران می توانید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه نمایید و اقدام به دریافت آدرس این پزشکان کنید)
  • در مرحله دوم در زمان مراجعه به بیمارستان تحت نظر نظام وظیفه شورای پزشکی بیمارستان باید اقدام به تایید بیماری فرد نماید.
  • در آخر کمیسیون پزشکی نظام وظیفه مرجعی برای تایید بیماری فرد خواهد بود.
  • نوجه داشته باشید که در زمان مراجعه به کمیسیون پزشکی برای تصمیم گیری درباره معافیت شما تمامی مدارک و آزمایشاتی که در مراحل قبلی طی شده است به علاوه مدارک شناسایی باید همراه شما باشد.

 

 

معافیت سربازی یونیورسالیس

 

اعتراض به رای نظام وظیفه برای معافیت پزشکی یونیورسالیس

در بسیاری از موارد افراد بعد از طی کردن مراحل دریافت معافیت پزشکی نسبت به رایی که نظام وظیفه برای آن ها صادر می کند معترض هستند، این افراد برای ثبت اعتراض خود به نظام وظیفه و بازبینی پرونده می توانند در چهار مرحله اعتراض خود را ثبت کنند تا دریافت یا عدم دریافت معافیت آن ها به صورت مجدد بررسی شود.

  1. در مرحله اول فرد باید به کمیسیون نظام وظیفه شهرستانی که در آن زندگی می کند مراجعه نماید.
  2. در صورتی که اعتراض فرد در کمیسیون شهرستان پذیرفته نباشد فرد می تواند با مراجعه به کمیسیون استان در آن جا اقدام به اعتراض نماید.
  3. مرتبه بالاتر از کمیسیون استان کمیسون اصلی سازمان نظام وظیفه می باشد.
  4. بالاترین مرتبه ای که فرد می تواند برای بازبینی پرونده به آن مراجعه نماید شورای عالی می باشد.

توجه داشته باشید که فرد در صورتی که دچار بیماری مجددی گردد و یا بیماری قبلی او تشدید شود فرد می تواند به طور مجدد در کمیسیون پزشکی شهرستان حاضر شود و از نو فرایند معاینات خود را طی کند، رایی که برای معافیت افراد در آخر گرفته می شود به وسیله ۳ تن از پزشکان معتمد نظام وظیفه صادر خواهد شد.

علاوه بر این در صورتی که فرد نیازی به معاینات تخصصی و بالینی داشته باشد باید برای انجام این فرایند به طور مجدد هزینه های لازم را برای کمیته پزشکی نظام وظیفه واریز کند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

 

برای کسب اطلاع از شرایط معافیت سربازی دیابت در ایران تحصیل با ما همراه باشید.

 

هزینه دریافت معافیت سربازی آلوپسی یونیورسالیس

برای دریافت معافیت های پزشکی تاییدیه پزشکان معتمد نظام وظیفه لازم است، در اولین بار مراجعه فرد به پزشکان معاینه نیازی به پرداخت هیچگونه هزینه ای نمی باشد، اما در صورتی که فرد از رای صادر شده رضایت نداشته باشد و اقدام به ثبت اعتراض برای بازبینی پرونده خود کند باید برای بررسی و آزمایشات پزشکی هزینه های مشخصی را پرداخت کند، هزینه هایی که فرد برای بازبینی پرونده خود باید طی کند به شرح زیر می باشد:

 

نوع معاینه مبلغ لازم پرداختی
معاینات تخصصی اولیه فرد متقاضی به دریافت معافیت سربازی آلوپسی یونیورسال (برای بار اول) ۱۳۰/۰۰۰ تومان
معاینات تخصصی اولیه فرد متقاضی به دریافت معافیت سربازی آلوپسی یونیورسال (برای بار دوم) ۱۹۵/۰۰۰ تومان

 

آیا امکان دریافت معافیت یونیورسالیس در حین تحصیل وجود دارد؟

معافیت های پزشکی از این حیث که در طول مدت تحصیل بتوان برای آن ها اقدام کرد یا خیر به دو دسته تقسیم می شوند، دسته اول بیماریی هایی مانند سرطان هستند که تاثیر آن ها روی بدن فرد بسیار زیاد است و حتی ممکن است در برخی از مواقع روی زنده ماندن فرد هم تاثیر گذار باشند، بنا بر تصمیم نظام وظیفه برای این بیماری ها می توان در زمان تحصیل هم اقدام کرد.

اما نوع دوم این بیماری ها مواردی مانند یونیورسال یا پا های پرانتزی هستند که تاثیر کمتری روی زندگی فرد دارند، برای دریافت معافیت پزشکی این بیمای ها فرد در زمان تحصیل نمی تواند اقدام نماید و باید تا زمان اتمام تحصیل خود برای بهره مندی از معافیت صبر کند.

 

نکات مهم در زمان دریافت معافیت سربازی یونیورسالیس

همواری یک سری از نکات تکمیلی در زمان اقدام به دریافت معافیت سربازی وجود دارد که عدم توجه به آن ها می تواند بهایی سنگین برای متقاضیان دریافت معافیت داشته باشد، از جمله مواردی که در حین دریافت معافیت سربازی یونیورسال باید در نظر داشته باشید موارد زیر است که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

  • بعد از دعوت و معرفی شما به بیمارستان نیروهای مسلح که تحت نظر نظام وظیفه می باشد اگر تا حداکثر یک ماه مراجعه نکنید به طور مستقیم به سربازی اعزام خواهید شد.
  • افرادیی که دارای غیبت سربازی نیستند در صورتی که در فرایند دریافت معافیت پزشکی چنانچه تعلل داشته باشند و این فرایند را از چیزی که هست بیشتر طول بدهند (با انجام کار هایی مانند عدم توجه به معرفی شدن به بیمارستان، عدم مراجعه به موقع به کمیسیون پزشکی و …. ) دچار غیبت سربازی می شوند.
  • در صورتی که به طور کامل از خدمت سربازی معاف شوید کارت معافیت به شما تعلق می گیرد و در صورتی که از معافیت خدمات رزمی بهره مند گردید برگه آماده به خدمت برای شما صادر خواهد گشت.

 

آیا امکان ابطال کارت معافیت سربازی یونیورسالیس وجود دارد؟

در برخی از مواقع افراد با گذشت زمان به علت اینکه کارت معافیت آن ها ممکن است برخی از محدودیت ها برای آن ها (به مانند محدودیت در استخدام اداره جات دولتی) را پدید بیاورد اقدام به ابطال کارت معافیت خود می کنند، اما ابطال کارت معافیت پزشکی تنها در صورتی ممکن است که بیماری فرد به شکل کامل و صد در صدی درمان گردد و مستعد بازگشت هم نباشد، در ضمن چنانچه فرد اقدام به ابطال کارت معافیت خود نماید باید پرونده سربازی او از نو مورد بررسی قرار بگیرد و در صورتی که هیچگونه مشکلی نباشد باید به خدمت سربازی اعزام شود.

اما در مورد بیماری آلوپسی یونیورسال از جایی که محدودیت کمی برای فرد ایجاد می شود و درمان این بیماری هم به ندرت رخ می دهد ابطال کارت معافیت سربازی یونیورسالیس اغلبق مقدور نخواهد بود.

 

 

کاربران گرامی، برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

معافیت پزشکی یونیورسالیس از جمله معافیت های هورمونی است که به علت تحت تاثیر قرار گرفتن سبیستم ایمنی فرد به مبتلایان اعطا می شود، معافیت های سربازی بیماری یونیورسال در دو دسته معافیت دائم و معافیت از رزم به واجدین شرایط اعطا می شود.

آلوپسی یونیورسال حاد ترین بیماری خانواده آلوپسی می باشد و اغلب افراد مبتلا به آن از معافیت دائمی بهره مند خواهند بود و صرفا کسانی که بعد از طی کردن مراحل تحصیلی در مدارج بالاتر از کارشناسی اقدام به اخذ معافیت می کنند از معافیت خدمات رزمی بهره مند خواهند بود.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا امکان اعتراض به رای نظام وظیفه برای معافیت سربازی یونیورسالیس وجود دارد؟

بله، فرد می تواند در این مواقع اعتراض خود را در ۴ مرجع کمیسیون شهرستان، کمیسیون استان، کمیسیون سازمان و شورای عالی ثبت کند.

آیا امکان دریافت معافیت دائمی برای بیماران یونیورسالیس وجود دارد؟

بله، در صورتی که فرد قبل از تحصیل در مقاطع بالاتر از کارشناسی اقدام به اخذ معافیت کند از معافیت دائم بهره مند می شود.

کدام مراجع باید بیماری فرد را برای دریافت معافیت پزشکی یونیورسالیس تایید کنند؟

سه مرجع که شامل پزشک معاین اولیه، شواری پزشکی بیمارستان و کمیسیون پزشکی می شوند باید بیماری فرد متقاضی معافیت را تایید کنند.

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «معافیت پزشکی یونیورسالیس + شرایط ۱۴۰۳ | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo جواد فولادوند گفت:

    با سلام و خسته نباشید . چند ماهی دارم خدمت میکنم دچار بیماری طاسی سکه ای شدم البته قبلا هم اینجور شدم هر موقع فشار روحی بهم زیاد میشه اینطور میشم الان لیسانس دارم امکان معافیت دایم برام هست

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر این بیماری باعث معافیت شما نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تمدید معافیت تحصیلی

    تمدید معافیت تحصیلی + ورود به سایت صدور

    قوانین جدید مربوط به تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان اعلام شد. پس از پایان سن 18 سالگی، تمامی آقایان مشمول خدمت سربازی می شوند و می بایست برای انجام وظیفه خود هر چه سریع تر اقدام کنند؛ در غیر این صورت...
  • معافیت اعصاب و روان

    معافیت سربازی اعصاب و روان 1403 + مدارک، شرایط و مراحل اخذ

    معافیت اعصاب و روان به عنوان یکی از شناخته شده ترین و مهمترین معافیت ها برای سربازان و مشمولان خدمت نظام وظیفه به حساب می آید. از این رو اطلاع از مراحل معافیت اعصاب و روان بسیار مهم است. البته...
  • قوانین جدید معافیت سربازی

    قوانین جدید معافیت سربازی در سال 1403

    با اطلاع از قوانین جدید معافیت سربازی، می توانید برای دریافت انواع معافیت ها اقدام کنید. سربازی برای کلیه مردان بالای 18 سال اجباری است و از آنجایی که بسیاری ممکن است مشمول دریافت معافیت باشند، یک سری قونین برای...
  • قانون کسری خدمت فرزندان ایثارگر

    کسری خدمت فرزندان ایثارگر 1403 + شرایط جدید و مدارک لازم

    کسری خدمت ایثارگران یکی دیگر از انواع کسری خدمتی است که مشمولان خدمت نظام وظیفه می‌توانند از آن بهره ببرند. البته در این میان، اطلاع از مدارک لازم، مدت کسری ایثارگری و شرایط مورد نیاز برای دریافت نیز برای کسری...
تماس با مشاور