ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت سربازی تشنج ۱۴۰۳ + شرایط و مدارک صرع | ایران تحصیل

معافیت سربازی تشنج و صرع
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت سربازی تشنج بر اثر  بیماری صرع که به طور مکرر باعث تشنج می شود یکی از بیماری های مغز و اعصاب می باشد این بیماری ممکن است به دلایل بسیار متعدد و مختلفی اتفاق بیفتد و فرد را دچار مشکلاتی کند. افرادی که دارای بیماری صرع می باشند و در نتیجه تشنج های پی در پی و ناگهانی دارند مطابق با قوانین نظام وظیفه ‌ و داشتن شرایط خاص می توانند معافیت پزشکی صرع را دریافت کنند و از رفتن به خدمت سربازی معاف شوند.

معافیت پزشکی تشنج ۱۴۰۳ یکی از معافیت های پزشکی می باشد که بسیاری از افراد به دلیل دریافت معافیت از خدمت سربازی ادعای نادرست دارند و سازمان نظام وظیفه به دلیل ادعای دروغ افراد مبلغی را برای اثبات ادعایشان در نظر گرفته است. بسیاری از افراد این سوال را دارند که آیا تشنج باعث معافیت از خدمت سربازی می شود. چهارمین بیمار رایج در جهان بیماری صرع می باشد به دلیل اختلال در انتقال پیام های عصبی مغز رخ می دهد. داوطلبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و کامل تر درباره معافیت سربازی تشنج تا آخر این مقاله را مطالعه کرده و در صورت داشتن سوال با مشاوران ایران تحصیل در ارتباط باشد.

 

قوانین مربوط به معافیت سربازی تشنج

در بخش هایی به معافیت های ‌پزشکی سربازی و بیماری های مغز و اعصاب و یا نورولوژی پرداخته شد هم اکنون به معافیت پزشکی تشنج و شرایط معافیت پزشکی این بیماری پرداخته می شود.

طبق بند ۱۱ در این بخش معافیت بر اثر بیماری صرع چنین گفته و درج شده است که:

افراد با دارا بودن بیماری صرع که سوابق ‌ علائم آن قابل رویت باشد و به صورت کلینیکی در مراکز درمانی و دانشگاهی نظام ‌ظیفه به اثبات برسد و مورد تایید شورای نظام وظیفه قرار بگیرد این افراد می توانند معافیت دائمی کسب کنند.

لازم به ذکر است که این بند دارای تبصره ای می باشد مبنی بر این که اگر تمامی شروط حاصل نباشد ولی بیماری صرع در فرد دیده شود، می تواند معافیت از خدمت رزم را دریافت کند. ولی باید به اثبات  کلینیکی و حملات تشنج ناشی از صرع نیز توسط پزشک مورد قبول تایید گردد، و اگر به اثبات کلینیکی باشد بیماری صرع باید توسط نوار مغزی ثابت شود. بیماران مبتلا به صرع می توانند با دارو تحت درمان باشند و معاف از خدمت رزمی باشند ولی در صورتی که در حین انجام خدمت سربازی دچار تشنج شوند برای آنها کمیسیون تشکیل داده می شود تا بررسی های لازمه صورت گیرد.

در صورتی که به این بیماری مبتلا هستید و قصد دریافت معافیت سربازی تشنج به دلیل آن را دارید می تواند با برقراری تماس با مشاورین مرکز مشاوره تلفنی ایران تحصیل اقدام به دریافت مشاوره برای دریافت معافیت خود کنید.

 

معافیت پزشکی تشنج

 

بیماری صرع چگونه منجر به معافیت سربازی فرد می شود؟

در اینجا برای اینکه معافیت پزشکی تشنج را توضیح دهیم ابتدا شما را با بیماری صرع  و علائم اش آشنا می کنیم. در حالت کلی همان طور که در بالا بیان شد چهارمین بیماری رایج در جهان بیماری صرع می باشد. دلیل رخ داد این بیماری اختلال در انتقال پیام های عصبی مغز می باشد. تشنج های بیماری صرع ممکن است علت های مختلفی داشته باشد. در مواردی بدون علت نیز می باشد. تشخیص بیماری صرع بسیار دشوار و سخت می باشد. در موارد زیاد و دیده شده بیماری صرع همراه با علائم اولیه می باشد، مانند

  • عدم کنترل بر روی عضلات
  • افتادن بر روی زمین و ایجاد تشنج در فرد با حرکات ناگهانی و بسیار سریع
  • بی هوشی
  • اختلال در حواس پرتی و حس بویایی
  • شنیدن صداهای عجیب
  • خیره شدن به هوا

 

برای کسب اطلاع از نحوه و شرایط خرید خدمت سربازی ۱۴۰۳ با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

 

انواع معافیت سربازی تشنج و صرع

اعطای تمامی معافیت های پزشکی با توجه به نوع و میزان حاد بودن بیماری فرد ممکن است در انواع مختلفی باشد، سازمان نظام وظیفه برای اعطای معافیت به بیماران مبتلا به تشنج موارد مختلفی را در نظر گرفته است، انواع معافیت سربازی تشنج و صرع برای بیماران مختلف به شرح زیر می باشد:

دسته بیماری نام بیماری شرایط بیماری نوع معافیت امکان پیگیری معافیت در حین تحصیل
بیماری های داخلی مغز و اعصاب تشنج و صرع وجود صرع در بیمار و اثبات این بیماری توسط مراجع کلینیکی و پاراکلینیکی (پزشکان معتمد سازمان نظام وظیفه) معافیت دائمی خیر
بیماری های داخلی مغز و اعصاب تشنج و صرع در مواردی که علائم ذکر نشده بروز پیدا نکند ولی احتمال آن ها وجود داشته باشد. معافیت از خدمات رزمی خیر

برای اطلاع از مدت سربازی کلیک کنید.

مراحل دریافت معافیت تشنج ۱۴۰۳

افراد در صورت ابتلا به این بیماری برای دریافت معافیت سربازی تشنج و صرع باید برخی از مراحل را طی کنند، فرد برای بهره مندی از معافیت پزشکی صرع و تشنج باید طبق مراحل زیر اقدام نماید.

  • متقاضی باید با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ دفترچه راهنمای اعزام به خدمت را دریافت کند و نسبت به تکمیل مدارک مورد نیاز اقدام کند.
  • داوطلب باید برگه خود اظهاری سوابق بیماری را که در پشت برگه معاینه اولیه قرار دارد را به دقت و کامل پر کند.
  • داوطلب باید برای معاینه اولیه به پزشک مورد قبول نظام وظیفه مراجعه کند لیست این پزشکان را می تواند از دفاتر پلیس+۱۰تهیه کند. برگه اولیه را با پزشک معاینه کننده به درستی پر کند.
  • داوطلب باید درخواست دریافت معافیت خود را با ارائه مدارک توسط کاربر پلیس+۱۰ ثبت کند و مدارک را از او پس بگیرد.
  • سپس برگه معرفی به بیمارستان را از نظام وظیفه دریافت کند و در تاریخ و زمان اعلام شده در آنجا حضور داشته باشد.
  • داوطلب باید به بیمارستان جهت انجام معاینات و آزمایشات مراجعه کند.
  • نظر بیمارستان باید به حوزه رسیدگی کنند و یا همان شورای نظام وظیفه ارسال شود.
  • برای داوطلب و متقاضی دعوت نامه ای به منظور حضور در کمیسیون شورای پزشکی نظام وظیفه ارسال می شود.
  • در نهایت جلسه شورای پزشکی برای متقاضی تشکیل می شود.
  • در صورتی که به بیماری فرد معافیت دائمی تعلق گیرد کارت معافیت دائمی برای او صادر می گردد. و اگر شامل معافیت های موقت باشد کارت معافیت موقت داده می شود و اگر معاف از خدمت رزمی باشد برگه اعزام به خدمت به او داده می شود.

 

معافیت سربازی صرع

برای اطلاع از خبر خوش سربازی کلیک نمایید.

شرایط دریافت معافیت پزشکی صرع

در زمان دریافت معافیت پزشکی تشنج بیماری صرع نکته ای بسیار قابل توجه می باشد، با توجه به شدت و میزان بیماری ممکن است معافیتی که به فرد تعلق می گیرد متفاوت باشد.

سازمان نظام وظیفه مشمولان خدمت سربازی را از لحاظ مزاجی و جسمی و روانی به چهار دسته تقسیم کرده است.

۱: افرادی که از لحاظ جسمی و روانی سالم می باشند و قادر به انجام خدمت هستند.

۲: افرادی که به علت نقص عضو و یا داشتن بیماری سلامتی کامل را ندارند اما می توانند خدمت بدون امور رزمی را انجام دهند.

۳: افرادی که به دلیل رشد و یا بیماری موقتا قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نمی باشند

۴: افرادی که به دلیل نقص عضو و داشتن بیماری جسمی و روانی به طور دائم نمی توانند در خدمت سربازی شرکت داشته باشند.

 

برای کسب اطلاع از شرایط معافیت سربازی دیابت ۱۴۰۳ با ما همراه باشید.

 

مدارک لازم برای دریافت معافیت پزشکی تشنج

افراد باید توجه داشته باشند که همواره برای دریافت معافیت پزشکی تشنج و صرع مدارکی لازم می باشد که باید تمامی آنها را تهیه و جمع آوری کنند. به همراه داشتن تمامی این مدارک برای دریافت معافیت سربازی تشنج الزامی و اجباری می باشد. در صورت نبود هر یک از مدارک ممکن است روند دریافت معافیت با تاخیر روبه رو شود. پس باید حتما در هنگام اقدام تمامی مدارک را چک کنید تا موردی از این مدارک ناقص نباشد. مدارک مورد نیاز به شرح زیر می باشد.

۱: تکمیل برگه وضعیت مشمولان ( برگه شماره ۱)

۲: تکمیل برگه معاینه اولیه مشمولان توسط پزشک معاین اولیه( برگه شماره ۲)

۳: تکمیل برگه واکسیناسیون (برگه شماره ۵)

۴: اصل و تصویر کارت ملی مشمولان

۵: اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه عکس دار

۶: اصل و کپی تمامی مدارک

۷: اصل و کپی مدرک تحصیلی و با آخرین مدرک فراغت از تحصیل

۸: افتتاح حساب در بانک سپه و درج شماره حساب در فرم شماره ۱

۹: یک قطعه عکس پرسنلی زمینه سفید

 

منظور از دریافت معافیت دائمی بیماری صرع چیست؟

معافیت دائمی بدین معنا است که مشمولین هم از خدمت سربازی و هم از انجام خدمت رزمی معاف می باشند. سوال بسیاری از افراد این است که آیا می توانند از معافیت پزشکی استفاده کنند، طبق قانون نظام وظیفه افرادی که جزو معافیت پزشکی دائمی در نظر گرفته می شوند باید دارای بیماری جسمی و روانی باشند.

که به دلیل وجود بیماری توانایی برای انجام کارهای سنگین خدمت سربازی را ندارند. با توجه به نوع بیماری و میزان درگیری بدن با بیماری صرع سازمان نظام وظیفه به این دسته از افراد کارت معافیت شربازی تشنج از خدمت سربازی ارائه می کند.

 

جهت کسب اطلاع از طریقه معافیت سربازی تکرر ادرار با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

 

مراحل تایید بیماری برای تایید معافیت پزشکی صرع

برای این که افراد بتوانند معافیت پزشکی بیماری صرع را دریافت کنند باید مراحلی را طی کنند و بیماری آنها به تایید پزشکان مورد قبول نظام پزشکی برسد. به طور خلاقه مراحل دریافت معافیت پزشکی صرع به شرح زیر می باشد.

۱: تایید بیماری صرع توسط معاینه پزشک اولیه

۲: تایید بیماری صرع توسط شورای پزشکی بیمارستان

۳: تایید بیماری صرع توسط شورای پزشکی نظام وظیفه عمومی

اظهار نظر برای دریافت معافیت توسط سه پزشک معتمد در هر شهرستان واجب می باشد که رای اکثریت جواب نهایی به درخواست می باشد.

 

هزینه های جاری در فرایند دریافت معافیت پزشکی تشنج و صرع

لازم به ذکر است از جایی که افراد در فرایند دریافت معافیت تحصیلی باید مورد معاینه قرار بگیرند که انجام این معاینات خود نیازمند هزینه های به خصوصی می باشد، هزینه های فرایند های جاری در دفعات مختلف به شرح زیر می باشد:

نوبت معاینه هزینه
نوبت اول 130/000 تومان
نوبت دوم (اعتراض اولیه) 130/000 تومان
نبت سوم(اعتراض بقرای بار دوم) 190/000 تومان

 

معافیت پزشکی صرع

 

بررسی بیماری سرع در شورای پزشکی

ممکن است رای صادر شده اشتباه باشد که در این صورت فرد باید به رای صادره اعتراض دهد. که باید برگه اعتراض خود را از پلیس +۱۰ تهیه کند و دوباره به پزشک اولیه مراجعه کرده و تمامی مدارکش را در دست داشته باشد و فرد می تواند به رای کمیسیون بدین روش اعتراض دهد و اگر رای در انجا هم منفی بود می تواند به شورای عالی اعتراض دهد که اعتراض به این قسمت آخرین شانس متقاضیان می باشد.

 

جهت کسب اطلاع از شرایط معافیت پزشکی یونیورسالیس با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

 

معایب معافیت بیماری صرع

باید به این موضوع توجه داشت که بیماری صرع جزو بیماری هایی می باشد که فرد به وسیله آن می تواند از خدمت سربازی معاف شود. ولی متقاضیانی که به علت بیماری صرع اقدام به دریافت معافیت می کنند. با محدودیت هایی برای دریافت معافیت پزشکی روبه رو می شوند.

از جمله این محدودیت ها می توان به ایجاد اختلال در طی فرایند استخدامی فرد اشاره کرد، این بیماری به این دلیلی که تاثیر مستقیمی روی فعالیت بدنی فرد و ممکن است در زمان انجام وظایف روتین شغلی شخص را با مشکل مواجه نماید.

در زمان استخدام در اداره جات دولتی استخدام تنها در صورتی امکان پذیر می باشد که فرد توانایی کامل برای انجام وظایف خود را داشته باشد، توجه داشته باشید افرادی که معافیت پزشکی دارند در ۹۰٪ اوقات نمی توانند در مراکز نظامی شبه نظامی استخدام شوند و پذیرفتن آن ها در بخش های دیگر هم وابسته به سنجش توانایی آن ها است.

 

آیا امکان اعتراض به رای صادر شده برای معافیت پزشکی تشنج وجود دارد؟

در برخی از مواقع افراد علی رقم ارائه تمامی مدارک و طی کردن تمامی مراحل از معافیت مورد نظر خود بهره مند نمی شود، گاها پیش آمده که افراد نسبت به رای صادر شده حق اعتراض هم به دلیل رای اشتباه هم دارند، از همین روی سازمان نظام وظیفه برای افراد این امکان را در نظر گرفته است که در صورت نیاز اقدام به ثبت اعتراض خود نمایند تا در پرونده معافیت آن ها تجدید نظر شود.

  • در گام اول فرد می تواند اقدام به ثبت اعتراض خود در کمیسیون شهرستان نمایند.
  • بعد از کمیسیون شهرستان در گام دوم می توان برای تجدید نظر در پرونده اقدام به اعتراض در کمیسیون استان نمود.
  • مرحله سوم در صورت رد اعتراض در مراجع قبلی اعتراض در کمیسیون سازمان نظام وظیفه می باشد.
  • در مرحله آخر فرد برای ثبت اعتراض خود می تواند به شورای عالی نظام وظیفه اعتراض خود را ثبت نماید.

 

گواهی نامه رانندگی معافیت پزشکی صرع

بیماری صرع جزو آن دسته از بیماری هایی می باشد که افراد مبتلا می توانند معافیت پزشکی دریافت کنند. قابل به ذکر است که مشمولین باید محدودیت های این معافیت را بپذیرند.

تا ۳ سال بعد از دریافت کارت معافیت مشمولین می توانند گواهی نامه رانندگی تهیه کنند.

از آنجایی که داشتن گواهی نامه رانندگی برای افراد دارای بیماری صرع خطرناک می باشد پس فقط گواهی نامه به افرادی تعلق می گیرد که بیماری آنها با دارو کنترل شده باشد. که می توانند بعد از گذشت ۳ سال برای دریافت گواهی نامه اقدام کنند. گواهینامه صادر شده برای این دسته از افراد مشروط می باشد و تنها یکسال اعتبار دارد.

 

خلاصه مطلب

معافیت سربازی تشنج از جمله راه های دریافت معافیت از خدمت سربازی می باشد که در بالا به وفور درباره این بیماری ها صحبت شده است. لازم به ذکر است که این بیماری نیز دارای نوع های مختلف و شدت های متفاوت می باشد که بنا به نظر پزشک مورد تایید نظام وظیفه برای این دسته از افراد معافیت های مختلف صادر می شود.

افراد و مشمولین در صورت داشتن سوال در خصوص معافیت بیماری پزشکی تشنج و صرع می توانند با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشند تا جواب تمامی سوال هایشان را پیدا کنند و همچنین با شرایط و مراحل و دیگر فرایند های دریافت معافیت پزشکی بیماری تشنج و صرع آشنا شوند.

 

2/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا امکان اعتراض به رای صادر شده در مورد معافیت سربازی تشنج وجود دارد؟

بله، در صورت نیاز فرد می توانهد به چهار مرجع کمیسیون شهرستان، استان، کمیسون سازمان نظام وظیفه و شواری عالی اعتراض نمایند.

آیا برای معافیت سربازی تشنج و صرع محدودیت وجود دارد؟

بله افراد در صورت داشتن این نوع معافیت با محدودیت هایی در استخدام مواجه می شوند که پذیرش آن ها بستگی به میزان و شدت بیماری خواهد داشت.

آیا امکان دریافت گواهینامنه بعد از داشتن معافیت پزشکی تشنج وجود دارد؟

فرد بعد از سه سال گذشتن از بیماری خود می توانند اقدام به دریافت گواهینامه برای خود نماید.

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «معافیت سربازی تشنج ۱۴۰۳ + شرایط و مدارک صرع | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo علیرضا گفت:

    با سلام. بنده 23 سالم هست و از 12 سالگی دچار بیماری صرع هستم که البته مدارک کامل اون رو در اختیار دارم و با داروی کاربامازپین تا حدی کنترل شده ولی در صورت عدم استفاده از اون در زمان خیلی کمی دچار حملات سابق میشم. آیا معافیت دایمی به من تعلق میگیره یا معافیت از رزم؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر بستگی به کمسیون داره

  2. Avatar photo حسین گفت:

    سلام
    آیا امکان دریافت معافیت برای کسانیکه در کودکی بیماری صرع داشته و با دارو کمترل شده است وجود دارد؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      با سلام، اگه این بیماری مزمن و ادامه دار باشه با ارائه ی مدارک پزشکی مسجل میتونید برای معافیت اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)