ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت سربازی اعصاب و روان 1403 + مدارک، شرایط و مراحل اخذ

معافیت اعصاب و روان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای بررسی شانس معافیت سربازی اعصاب و روان

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت اعصاب و روان به عنوان یکی از شناخته شده ترین و مهمترین معافیت ها برای سربازان و مشمولان خدمت نظام وظیفه به حساب می آید. از این رو اطلاع از مراحل معافیت اعصاب و روان بسیار مهم است. البته باید بگوییم برای دریافت این نوع معافیت حتما لازم است فرد مشمول خدمت سربازی شرایط معافیت اعصاب را داشته باشد تا بتواند کارت معافیت خود را دریافت نماید.

افزون بر این قبل از هر گونه اقدامی برای دریافت معافیت سربازی اعصاب و روان، اطلاع از فرایند اخذ معافیت اعصاب و روان برای هر فردی الزامی به نظر می رسد. در این جا ممکن است این سؤالات برای شما بوجود آمده باشد که محدودیت های این معافیت چیست؟ شرایط معافیت اعصاب چیست؟ برای دریافت پاسخ این سوالات و کسب اطلاع از نحوه اخذ معافیت نظام وظیفه اعصاب و روان می توانید با مشاوران آکادمی ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 در ارتباط باشید تا شما عزیزان را راهنمایی کنند.

بررسی معافیت نظام وظیفه اعصاب و روان

اخذ معافیت سربازی همیشه برای سربازان با چالش همراه بوده است. معافیت نظام وظیفه اعصاب و روان به افرادی که دارای برخی از بیماری های خاص روحی و روانی باشند تعلق می گیرد. به عنوان مثال بیماری هایی همچون وسواس، اختلال پانیک، فوبیا، اختلال اضطرابی و سایر اختلال های روحی و روانی دیگر می تواند زمینه ساز دریافت معافیت سربازی اعصاب و روان برای مشمولان خدمت نظام وظیفه شود.

یکی از شرایط معافیت اعصاب و روان این است که به اصطلاح کارت قرمز سربازی به فرد داده می شود که این کارت از لحاظ ظاهری مانند سایر کارت های معافیت نظام وظیفه است و برخلاف اسمی که دارد به رنگ قرمز نیست.

بررسی معافیت نظام وظیفه اعصاب و روان

 برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند بر لینک کلیک نمایید.

شرایط معافیت اعصاب و روان

دریافت معافیت اعصاب و روان تحت شرایط خاصی برای فرد امکان پذیر است. به عبارت دیگر، هر فرد سرباز بدون داشتن شرایط معافیت اعصاب و مدارک لازم برای معافیت اعصاب و روان نمی تواند برای این کار اقدام نماید. حال سوالی که پیش می آید این است که آیا می دانید شرایط معافیت اعصاب چیست و چه قوانینی برای این نوع از معافیت در نظر گرفته شده است؟

دریافت معافیت نظام وظیفه اعصاب تنها در صورتی امکان پذیر است که فرد به بیماری های روحی و روانی مبتلا باشد و شرایط لازم و کافی برای دریافت این نوع از معافیت را نیز داشته باشد.

این شرایط که کمی هم سخت گیرانه هستند، به دلیل عدم امکان تقلب برای دریافت معافیت نظام وظیفه اعصاب و روان از طرف سازمان نظام وظیفه برای افراد مشمول وضع شده اند و به شرح زیر می‌باشند:

⚠ داشتن رفتارهای نابهنجار و ضد اجتماعی

⚠ یکی دیگر از شرایط معافیت اعصاب مصرف انواع و اقسام داروهای اعصاب و روان است.

⚠ مورد مهم دیگر به عنوان یکی از شرایط اساسی دریافت معافیت نظام وظیفه اعصاب و روان این است که فرد اقدام به خودکشی کرده باشد.

⚠ فرد به دلیل مشکل روانی و حاد بودن شرایط روحی اش چندین بار در بیمارستان های روانی بستری شده باشد.

نکته مهمی که در خصوص اخذ معافیت اعصاب وجود دارد این است که دارندگان این نوع معافیت از انجام برخی امور همچون رانندگی، ادامه تحصیل، استخدام، دریافت جواز کسب و موارد دیگری از این قبیل محروم هستند. بنابراین توصیه می کنیم در صورتی که قصد دریافت این نوع معافیت را دارید، قبل از اقدام حتما با مشاوری باتجربه مشورت نمایید.

اگر علاوه بر توضیحات ارائه شده به دنبال دریافت اطلاعاتی دقیق تر و کامل تر در رابطه با شرایط در نظر گرفته شده برای طی کردن مراحل معافیت اعصاب و روان هستید، می توانید با مشاوران آکادمی ایران تحصیل تماس بگیرید.

کال تو اکشن تماس

کال تو اکشن تماس

مراحل معافیت اعصاب و روان چیست؟

مراحل معافیت اعصاب و روان به صورت زیر است:

✅ هر فرد مشمول جهت پر کردن و تکمیل انواع فرم های مختلف باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کند.

✅ واریز هزینه ها و مبالغ اعلام شده به شماره حساب اعلام شده از سوی سازمان نظام وظیفه

✅ پس از واریز مبلغ مشخص شده هر فرد مشمول باید فرم های مربوطه را از سازمان نظام وظیفه سربازی دریافت کند و کلیه مدارک ضروری به اضافه مدارک مورد نیاز پزشکی را به سازمان نظام وظیفه عمومی تحویل دهد.

✅ در مرحله بعدی از طرف سازمان نظام وظیفه برای فرد مشمول نامه ای ارسال می شود که در آن از وی درخواست می گردد برای انجام معاینات و آزمایشات لازم به بیمارستانی که نام آن در نامه ذکر شده است مراجعه کند.

✅ هر فرد مشمول بعد از دریافت این نامه باید جهت معاینه ها و آزمایش های لازم برای حضور در بیمارستان آماده شود.

✅ به طور معمول بعد از دو الی سه هفته فرد مشمول خدمت نظام وظیفه می تواند از جواب آزمایشات و معاینه های خود از طرف سازمان نظام وظیفه عمومی مطلع شود.

✅ بعد از این که نتایج معاینات و آزمایش ها به فرد متقاضی ارسال شد نوبت به تشکیل کمیسیون پزشکی برای وی می رسد. کمیسیونی که در مکان شورای پزشکی نظام وظیفه تشکیل می شود و هر فرد ملزم به حضور در آن است.

✅ در انتها رأی نهایی برای فرد مشمول براساس نظر شورای پزشکی نظام وظیفه به وی اعلام می شود و تکلیف دریافت یا عدم دریافت معافیت سربازی اعصاب و روان وی مشخص می شود.

مراحل معافیت اعصاب و روان چیست؟

👈🏻 برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد معافیت کفالت مادربزرگ بر روی لینک کلیک نمایید.

مدارک لازم برای معافیت اعصاب و روان

برای معاف شدن از خدمت سربازی از طریق بیماری های روحی و روانی فرد باید مدارک لازم برای معافیت اعصاب و روان را ارائه دهد. در ادامه به این مدارک اشاره کرده ایم.

📂 تحویل اصل مدرک فراغت از تحصیل و یا گواهی نامه موقت نشان دهنده اتمام دوره

📂 باز کردن حساب بانکی در بانک سپه و ارائه شماره حساب مربوطه

📂 تحویل عکس پرسنلی که زمینه آن سفید رنگ باشد.

📂 تحویل مدارک شناسایی همچون شناسنامه و کارت ملی به سازمان نظام وظیفه عمومی

📂 ارائه برگه تکمیل شده مربوط به واکسیناسیون فرد متقاضی دریافت معافیت سربازی اعصاب و روان

📂 تحویل برگه معاینه اولیه که به وسیله دکتر امضا و مهر شده و نشان دهنده سلامت جسم و روان فرد مشمول است.

📂 ارائه برگه وضعیت مشمولان که نشان دهنده نوع درخواست وی یعنی دریافت معافیت سربازی اعصاب و روان است.

البته به جز این مدارک، هر فرد مشمول باید مدارکی هم مبنی بر سوابق بیماری خود را به سازمان نظام وظیفه تحویل دهد.

از میان این مدارک می توان به مدارک نشان دهنده سابقه بیماری فرد مشمول، از جمله سابقه مصرف دارو و یا بستری شدن وی در بیمارستان های روانی اشاره کرد.

📢 اطلاعیه 📢

توجه داشته باشید که مدارک لازم برای معافیت اعصاب لزوماً باید از قبل به تأیید مراکز درمانی دانشگاه ها و نیروهای مسلح و همین طور بیمارستان های معتبر برسد.

فکرت درگیره چجوری معافیت سربازی بگیری؟

لیست بیماری های روانی مشمول دریافت معافیت

بر اساس لیستی از بیماری ها که توسط سازمان نظام وظیفه اعلام شده، فرد مشمول خدمت نظام وظیفه می تواند معافیت موقت یا دائم بگیرد. در ادامه فهرست این بیماری ها را برای شما ذکر می‌کنیم. چنانچه سوالی در مورد هر یک از این بیماری‌ها داشتید، می توانید با مشاوران خبره ما تماس حاصل فرمایید.

بند اول: پسيكوزها

الف) اختلالات هذيانی، پسيكوزهای آتيپيك مزمن، اسكيزوفرنی و اسكيزوافكتيو: معاف دائم
ب) اختلال سايكوز گذرا: 6 ماه معافیت به صورت موقت

بند دوم: اختلالات خلقی

الف) ابتلا به بيماری دوقطبی نوع اول در هر مرحله و فاز: معافیت به صورت دائم
ب) اختلال افسردگی: معافیت به صورت دائم

ج) اختلال خلقی دو قطبی نوع دوم (هايپومانيا) در صورتی كه با دارو تحت كنترل بوده و يا تهديد كننده خود و اطرافيان نباشد، انواع اختلال خلقی افسردگی خفيف (ديس و سايكلو تايمی): معافیت از خدمات رزمی

د) در صورتيکه حداقل شش ماه از حمله حاد(اولين حمله حاد مانيا) و افسردگی گذشته باشد و هيچگونه علامتی نداشته باشد: معاف از خدمات رزمی

بند سوم: انواع اختلالات شخصيتی

الف) انواع بیماری های سايكوپات(ضداجتماعی)، اسكيزوتايپال، مرزی، پارانوئيد و اسكيزوئيد: معافیت به صورت دائم

ب) انواع ديگر اختلالات شخصيتی در صورتيكه ناتوان كننده نباشد: معافیت از خدمات رزمی

بند چهارم: اختلال های اضطراب، پانيك، وسواس (OCD)، فوبيا يا PTSD:

الف) نوع شديد هر کدام از این بیماری ها که مقاوم به درمان هستند: معافیت به صورت دائم
ب) نوع خفيف بیماری های ذکر شده: معافیت از خدمات رزمی

بندهای بسیار زیادی در رابطه با بیماری ها وجود دارد که به وسیله آنها می توان معافیت دائم، موقت یا معاف از رزم گرفت.

جهت دریافت مشاوره نظام وظیفه آنلاین و کسب اطلاعات در رابطه با انواع بندهای بیماری های اعصاب و روان، می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس گرفته یا به سامانه نظام وظیفه به آدرس vazifeh.police.ir مراجعه کنید.

دریافت معافیت اعصاب و روان در حین خدمت سربازی

شاید این سؤال مهم به ذهن شما عزیزان هم رسیده باشد که آیا امکان دریافت معافیت اعصاب و روان در طول دوران خدمت نظام وظیفه هم برای افراد وجود دارد؟ بله. هر فرد در صورت داشتن شرایط و مدارک لازم برای معافیت اعصاب و روان می تواند برای دریافت معافیت، از طریق سازمان نظام وظیفه اقدامات لازم را انجام دهد.

دریافت معافیت اعصاب در طول دوران خدمت نظام وظیفه، مخصوص سربازانی است که در طول دوران خدمت به یکی از بیماری های اعصاب و روان مبتلا شده اند و یا بیماری آن ها در طول این زمان دوباره عود می کند. در نتیجه توانایی لازم برای اتمام دوران خدمت برای این دسته از سربازان باقی وجود نخواهد داشت و دیگر نمی توانند مابقی دوران خدمت سربازی را طی کنند.

اما آیا با روند لازم برای دریافت معافیت نظام وظیفه اعصاب و روان آشنایی دارید؟ آیا می دانید برای دریافت این نوع از معافیت باید چه کارهایی انجام دهید و چگونه اقدام کنید؟ در ادامه نحوه دریافت این معافیت را بیان می کنیم.

امکان دریافت معافیت اعصاب در طول دوران خدمت سربازی

مراحل معافیت اعصاب و روان در حین خدمت سربازی

اگر در طول دوران خدمت سربازی هستید و به دلیل مشکل اعصاب و روان خود نیاز به دریافت معافیت نظام وظیفه اعصاب دارید، باید در ابتدا به بهداری موجود در یگان خدمتی خودتان مراجعه کنید.

در بهداری یگان، معاینات لازم بر روی شما جهت تشخیص بیماری انجام می شود. در انتها نتیجه این معافیت به وسیله شورای نیرو مشخص می گردد و به اطلاع فرد می رسد.

در صورتی که طول دوران بهبود و درمان فرد کمتر از شش ماه ارزیابی شود، وی مشمول دریافت معافیت موقت می شود. البته این دوره شش ماهه جزء دوره خدمت سربازی به حساب می آید و از طول مدت حضور وی در پادگان کم می شود.

اما در صورتی که مشکل فرد حادتر و شدیدتر بوده و مشکل در طول شش ماه قابل حل نباشد، به وی معافیت دائم از خدمت سربازی داده می شود و دیگر به هیچ وجه نیازی به حضور وی در خدمت نظام وظیفه نیست.

معایب کارت معافیت اعصاب چیست؟

شاید هر فرد با داشتن مشکل اعصاب و روان دیگر نیازی به حضور در خدمت سربازی نداشته باشد، اما این نوع معافیت و دریافت کارت معافیت سربازی اعصاب محدودیت هایی را نیز برای وی به همراه دارد. در ادامه به طور مفصل معایب معافیت اعصاب و روان را ذکر می کنیم و اطلاعات لازم در مورد محدودیت های این معافیت سربازی را در اختیارتان قرار می دهیم.

معایب کارت معافیت اعصاب چیست؟

محدودیت های معافیت سربازی اعصاب و گرفتن گواهی نامه رانندگی

آیا تا به حال به ارتباط بین محدودیت های معافیت سربازی اعصاب و روان و گرفتن گواهی نامه رانندگی فکر کرده اید؟ بسیاری از افراد این سوال را دارند که با معافیت اعصاب و روان میشه گواهینامه گرفت؟

ارتباط بین محدودیت های معافیت سربازی اعصاب و روان با دریافت گواهینامه رانندگی این است که هر فرد در زمان دریافت گواهی نامه برای تأیید سلامت روانی خود به کمیسیون های روانپزشکی برای انجام معاینات لازم ارجاع داده می شود. در صورتی که این مورد برای مابقی افراد وجود ندارد.

حال اگر بعد از معاینات انجام تشخیص داده شود که فرد مشکلی ندارد و کاملاً بهبود پیدا کرده است که گواهی نامه بدون هیچ مشکلی به وی داده می شود. اما در صورت عدم تأیید بهبودی کامل فرد و مشاهده اثری از بیماری روانی در وی به هیچ وجه امکان دریافت گواهینامه را ندارد.

به طور معمول، تقریباً نیمی از افراد دارای مشکلات روحی و روانی امکان دریافت گواهی نامه رانندگی را ندارند و این موضوع را می توان یکی از معایب کارت معافیت اعصاب و روان دانست. این موضوع را می توان به توانایی فرد برای کنترل درست و به موقع اتومبیل ربط دارد.

معافیت اعصاب و روان سربازی و گرفتن پاسپورت

یکی از محدودیت های دریافت کارت معافیت اعصاب و روان مربوط به گرفتن پاسپورت است. بسته به اینکه بیماری شما در چه مرحله ای بوده و چه شدتی داشته باشد، ممکن است شما با مشکلاتی رو به رو شوید. این در حالی است که این محدودیت ها برای انواع دیگر معافیت از جمله معافیت سربازی چشم وجود ندارد.

اطلاعیه

مشاوران مرکز ایران تحصیل به صورت تمام وقت در کلیه ساعات شبانه روز آماده پاسخگویی و راهنمایی شما در ارتباط با مدارک لازم برای معافیت اعصاب و روان می باشند. برای دریافت مشاوره تنها لازم است از تلفن ثابت با شماره 9099075307 (بدون پیش شماره) تماس بگیرید.

محدودیت های معافیت سربازی اعصاب هنگام استخدام

معافیت های سربازی اعصاب و روان در مجموع محدودیت هایی را برای فرد مشمول ایجاد می کند و نگرانی هایی را برای وی به وجود می آورد. از جمله سوالاتی که افراد دارند این است که آیا برای استخدام فرد دارنده کارت معافیت سربازی اعصاب و روان مشکلی پیش می آید؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که شماری از ارگان ها و سازمان های غیر دولتی و دولتی در زمان استخدام و به کارگیری افراد در پست های مختلف شرایط و ضوابطی را نیز اعلام می کنند.

به طور معمول یکی از این شرایط نداشتن کارت معافیت پزشکی علی الخصوص کارت معافیت سربازی اعصاب و روان برای فرد مورد استخدام است. در نتیجه، توصیه می کنیم که جهت دریافت معافیت اقدام به هر کاری نکنید. زیرا نتیجه بد و عواقب آن، در آینده باعث ایجاد محدودیت های زیادی برای شما خواهد شد.

آیا امکان دریافت معافیت سربازی افسردگی وجود دارد؟

همه می دانیم که یکی از بیماری های شایع و رایج روانی بیماری افسردگی است که از قضا به علت سخت بودن شرایط سربازی در بین سربازان هم متداول است.

در این میان این سؤال برای هر یک از افراد مطرح می شود که آیا امکان گرفتن معافیت سربازی افسردگی وجود دارد؟ در صورت امکان دریافت معافیت سربازی افسردگی انجام این کار طی چه مراحلی انجام می شود؟

مدارک مورد نیاز برای دریافت معافیت سربازی افسردگی چیست؟ اصلاً‌ فرد تحت چه شرایطی می تواند برای دریافت معافیت سربازی افسردگی اقدام کند؟

برای یافتن پاسخ تمامی این سؤالات در مورد معافیت سربازی افسردگی با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس حاصل نمایید تا پاسخ سؤالات خود را در این رابطه دریافت کنید.

در مورد معافیت خودزنی چه می دانید؟

خودزنی حرکتی غیر معمول است که برخی از افراد مبتلا به بیماری های روحی و روانی به آن روی می آورند. اما آیا امکان گرفتن معافیت خودزنی برای هر فرد مشمول وجود دارد؟ آیا نظام وظیفه معافیت خودزنی را نیز در میان لیست دیگر معافیت ها قرار داده است؟  آیا در صورت امکان پذیر بودن معافیت خودزنی به آسانی می توان برای دریافت معافیت خودزنی اقدام کرد؟

در صورت نیاز به کسب اطلاعات در رابطه با معافیت خودزنی می توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل در این رابطه تماس حاصل فرمایید تا پاسخ سؤالات خود را در این رابطه بدست آورید. مشاوران ما می توانند در صورت وجود این معافیت شما را از قوانین و ضوابط در نظر گرفته شده برای اخذ آن آگاه کنند.

ابطال کارت معافیت اعصاب و روان

یکی از سوالات متعددی که در رابطه با کارت معافیت اعصاب و روان پرسیده می شود، مربوط به ابطال این کارت است. اگر بیماری شما به صورت کامل بهبود یافته باشد، می توانید برای ابطال کارت خود اقدام نمایید. نکته ای که در این مورد وجود دارد، این است که بعد از ابطال کارت دیگر نمی توانید از سایر معافیت ها استفاده نمایید.

از جمله شرایط ابطال کارت معافیت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شرط سنی
  • بهبودی کامل
  • امضای تعهدنامه مبنی بر اعزام به خدمت سربازی
  • رسیدگی به پرونده در شورای عالی پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی

مشاوره معافیت بیماری های اعصاب

مشمولان خدمت نظام وظیفه، باید مانند معافیت موقت پزشکی 6 ماهه، برای دریافت معافیت اعصاب مراحل خاصی را طی کنند، چراکه تمام مدارک پزشکی افراد باید توسط سازمان نظام وظیفه بررسی شود.

شرایط معافیت اعصاب هر ساله از سوی سازمان نظام وظیفه اعلام می شود و افراد می توانند با آماده کردن مدارک لازم برای معافیت اعصاب و روان درخواست خود را ارائه کنند.

اگر برای دریافت معافیت بیماری های اعصاب و روان تصمیم خود را گرفته اید، می توانید از خدمات مشاوره این بیماری نیز استفاده نمایید تا مراحل بدون هیچ مشکلی طی شود. در مشاوره به شما کمک می شود تا بدون مشکل و تاخیر مدارک را آماده کرده و پرونده شما کم و کسری نداشته باشد.

هزار و یک راه معافیت سربازی

اخبار پیرامون معافیت سربازی اعصاب و روان

📌 عدم امکان ابطال کارت معافیت سربازان دارای اختلالات روانی

براساس قوانین جدید معافیت سربازی، معافیت اعصاب و روان قابلیت لغو کردن و ابطال را ندارد.

📌 دریافت معافیت دائم برای سربازان با شرایط روانی حاد

این معافیت می تواند به صورت دائم یا موقت باشد و بسته به میزان و شدت بیماری فرد تعیین می‌گردد. به این معنی که سربازان دارای شرایط روانی حاد و شدید، معافیت دائم دریافت خواهند کرد.

پادکست صوتی مقاله معافیت اعصاب و روان

 

خلاصه مقاله معافیت اعصاب و روان

در این مقاله به طور کامل به بررسی معافیت اعصاب و روان پرداختیم و گفتیم افراد برای طی کردن مراحل معافیت اعصاب و روان نیازمند داشتن شرایطی خاص هستند. مشمولان در صورت داشتن شرایط معافیت اعصاب، می توانند با ارائه مدارک لازم برای معافیت اعصاب و روان، جهت دریافت کارت معافیت خود اقدام کنند.

افزون بر این اسامی بیماری هایی که منجر به دریافت معافیت نظام وظیفه اعصاب هستند را نیز با ذکر جزئیات بیان نمودیم و یادآور شدیم این امکان وجود دارد که سرباز در صورت داشتن بیماری حاد روانی و محرز شدن آن حتی در طول دوران خدمت نظام وظیفه هم با گذراندن مراحل معافیت اعصاب و روان معافیت خود را دریافت کنند. شما مشمولان گرامی می توانید در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 9099075307 (بدون کد) تماس بگیرید. همچنین می توانید سوال خود را در انتهای همین نوشته به صورت کامنت برای ما بنویسید تا کارشناسان ایران تحصیل در کوتاهترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند.

برای دریافت فایل pdf مقاله معافیت اعصاب و روان کلیک کنید.

3.9/5 - (10 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای بررسی شانس معافیت سربازی اعصاب و روان

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا دریافت معافیت اعصاب و روان برای هر فرد مشمولی امکان پذیر است؟ 

خیر. دریافت این نوع از معافیت تنها در صورتی امکان پذیر است که فرد شرایط لازم را داشته باشد.

مراحل معافیت اعصاب و روان چیست؟ 

برای اطلاع از مراحل معافیت اعصاب و روان مقاله فوق را مطالعه نمایید.

معایب کارت معافیت اعصاب و روان چیست؟ 

دریافت کارت معافیت اعصاب و روان با محدودیت هایی در زمینه های همچون استخدام یا دریافت گواهی نامه رانندگی همراه است. برای اطلاع دقیق از محدودیت های معافیت سربازی با مشاوران ما تماس بگیرید.

نظرات

152 دیدگاه دربارهٔ «معافیت سربازی اعصاب و روان 1403 + مدارک، شرایط و مراحل اخذ»

  1. Avatar photo سینا گفت:

    سلام بنده از ۱۱ سالگی بیماری دوقطبی نوع یک و وسواس جبری دارم دو بار کمیسیون پزشکی رفتم معاف از رزم بهم دادن، بنده تحت هیچ شرایطی توانایی خدمت بخاطر عود بیماری در فضای تنش‌زا آموزشگاه ندارم… افکار خودکشی دارم تازگیا شدت بیماریم رفته بالا الان بار سومه دادنم به کمیسیون دوباره امکان معافیت دائم دارم؟ دارو اعصاب مصرف میکنم.

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      سوال شما نیاز به برررسی بیشتری دارد
      با شماره 9099075307 تماس بگیرید
      داخلی 108 خانم طهماسبی

  2. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

    سلام دوست عزیز سوالات شما نیاز به بررسی دقیق و تخصصی دارد. لطفا با مشاورین مجموعه در این موارد در تماس باشید.

  3. Avatar photo یزدی گفت:

    سلام خسته نباشید. برای معافیت عصبی و روانی تایید پزشک روانشناس لازمه یا روانپزشک؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      روانپزشک

  4. Avatar photo پژمان گفت:

    سلام اختلال دو قطبی خفیف دارم و دو سال پیش یک بار بخاطر فاز شیدایی شدید بستری شدم به مدت 3 ماه و مدارکش هم موجود دارم. میتونم معافیت اعصاب و روان بگیرم یا نه؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      احتمالش پایین است

  5. Avatar photo بردیا گفت:

    سلام و احترام ، اینجانب مدتی است مبتلا به اختلال افسردگی و وسواس تشخیص داده شده ام و به گفته ی روان پزشک از دوران بلوغ این اختلالات رو دارم ، بر همین اساس ۴ نوع دارو مصرف می کنم ، اگر برای معافیت درخواست دهم و معافیتم مورد پذیرش واقع شود آیا می توانم جواز کسب و گواهینامه رانندگی بگیرم؟ ( هیچ نقص حرکتی یا زائده ی مغزی ندارم و در آزمون هوش عمومی نمره ی بالایی کسب کردم ، اختلالاتم خلقی هستند)

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله این امکان را دارید گواهینامه دریافت کنید

  6. Avatar photo ساسان گفت:

    سلام بنظرتون معافیت اعصاب روان میتونه گواهینامه پایه یک و کارت هوشمند بگیره ؟؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      معافیت و اعصاب روان در استخدامی ، گواهینامه ….محدودیت دارد

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • معافیت پزشکی سربازی

    معافیت پزشکی سربازی 1403 + شرایط جدید و مراحل اقدام

    معافیت پزشکی سربازی یکی از انواع معافیت‌ها است که هر فرد مشمول سربازی که مشغول خدمت نظام وظیفه است، می‌تواند به وسیله آن از انجام تعهد نظام وظیفه خود معاف گردد. براساس آیین نامه و بند های معافیت پزشکی نظام...
  • جواب کمیسیون پزشکی سربازی چقدر طول می کشد

    جواب کمیسیون پزشکی سربازی چقدر طول می‌ کشد؟ راهنما

    آیا می‌دانید جواب کمیسیون پزشکی سربازی چقدر طول می‌ کشد؟ و چگونه می توان رأی کمیسیون را سریعتر دریافت کرد؟ مراحل ثبت درخواست برای گرفتن معافیت پزشکی برای هر نوع بیماری یک اندازه است و تفاوت چندانی ندارد. اما شاید...
  • معافیت اهدای کلیه

    معافیت اهدای کلیه + شرایط و مدارک قانون 1403

    دریافت معافیت اهدای کلیه امکان‌پذیر شد. افرادی که مشمول خدمت نظام وظیفه سربازی هستند، باید از شرایط و مدارک قانونی که باید برای اثبات اعلام معافیت خود ارائه کنند، اطلاعات لازم را کسب نمایند. معافیت اهدای کلیه یکی از روش‌های...
  • معافیت پزشکی نفرکتومی

    معافیت پزشکی نفرکتومی {شرایط و مراحل} + قانون 1403 | ایران تحصیل

    مشمولان خدمت سربازی که مایل به دریافت معافیت پزشکی نفرکتومی هستند، می‌توانند از طریق سازمان نظام وظیفه درخواست خود را ارائه کنند. برخی از افراد مشمول به علت شرایط جسمانی و روانی قادر به انجام خدمت خود نیستند و می‌توانند...
تماس با مشاور