ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشکل انتخاب واحد آموزشیار + 5 راهکار برای رفع خطا

مشکل انتخاب واحد آموزشیار
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

در صورت باز نشدن سایت آموزشیار با مشاوران ما تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد برای انتخاب واحد از سامانه آموزشیار استفاده می‌کنند و گاهی ممکن است به دلایل مختلف با مشکل انتخاب واحد آموزشیار مواجه شوند. آموزشیار در تابستان سال 1399 ایجاد شد و از آن زمان تا به کنون علاوه بر انتخاب واحد، تمامی واحدهای دانشگاه آزاد از این سامانه برای پرداخت شهریه، ثبت نمرات و غیره نیز استفاده می‌کنند. این سامانه مانند سایر سامانه‌ها از قوانین خاص خود برخوردار است و با نقض هر قانون ممکن است برای ورود به آن با مشکل روبرو شوید برای مثال اگر دانشجویان در پرداخت شهریه ترم خود کوتاهی کنند با مشکل انتخاب واحد آموزشیار روبرو خواهند شد.

اگرچه ممکن است بسیاری از این افراد از فرآیند و قوانین این سامانه آگاهی لازم را نداشته باشند. اما جای نگرانی نیست. ما در این مقاله قصد داریم به صورت جامع و کامل به بررسی این مسئله بپردازیم. در این مقاله به بررسی نحوه بر طرف کردن مشکل انتخاب واحد آموزشیار، چگونگی انتخاب واحد در آموزشیار و در صورت تکمیل ظرفیت و آخرین اخبار مرتبط با انتخاب واحد در آموزشیار خواهیم پرداخت. در صورت وجود هرگونه مشکل با مشاوران ایران تحصیل در ارتباط باشید.

مشکل انتخاب واحد سامانه آموزشیار

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که باعث بروز خطا در زمان انتخاب واحد می‌شود، عدم پرداخت شهریه از سوی دانشجو است. انتخاب واحد از سوی دانشجویان دانشگاه آزاد باید با استفاده از نام کاربری و رمزعبور اختصاصی در سامانه آموزشیار انجام گیرد، این سامانه برای انتخاب واحد زمانبندی در نظر می‌گیرد که در بازه زمانی مشخص، افراد باید به این سامانه مراجعه کرده و نسبت به انتخاب واحد اقدام کنند.

این سامانه این زمانبندی را برای استان به استان و برای ورودی‌های جدید به صورت مجزا در نظر می‌گیرد و به این افراد اطلاع‌رسانی می‌کند. در این صورت دانشجویان باید پیش از آن با در دست داشتن کد ارائه تمام دروس، انتخاب واحد ترم را انجام دهند. همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم کلیه فعالیت‌های دانشجویی دانشگاه آزاد  از نحوه انتخاب واحد در آموزشیار تا مشاهده نتایج در هر ترم در این سامانه صورت می‌گیرد.

مشکل انتخاب واحد سامانه آموزشیار

این فعالیت‌ها متشکل از پرداخت شهریه، ثبت نام دانشجویان، انتخاب واحد و غیره است که به صورت همزمان توسط افراد متعددی انجام می‌شود. البته این امر طبیعی است که ازدحام و شلوغی منجر به کندی سایت شده و در نهایت دانشجویانی که در آن زمان باید امور آموزشی خودرا انجام دهند با مشکل انتخاب واحد آموزشیار روبرو می‌شوند.

رفع مشکل سامانه آموزشیار

از سال 1399 سامانه آموزشیار برای در دسترس قرار دادن برخی امور آموزشی و ارائه خدمات غیر حضوری، راه اندازی شده است. اما این سایت دارای مشکلاتی است که به چند مورد آن در بخش قبل اشاره کردیم چراکه دانشجویان بایستی برای انتخاب واحد، ثبت نام و مشاهده نمرات به edu.iau.ac.ir مراجعه کنند. بنابراین رفع مشکلات سامانه آموزشیار از جمله موضوعات مهمی است که در این مقاله باید بررسی شود.

به صورت خلاصه، دانشجویان باید پیش از ورود به سامانه آموزشیار، نام کاربری و رمز عبور خود را در دفترچه یادداشت موبایل خود ذخیره کنند  تا در زمان انتخاب واحد با تاخیر وارد سایت نشوند. همچنین بایستی کد دروس نخصصی، عمومی، پایه و اختیاری خود را دربیاورند تا به ترتیب و بر اساس ظرفیت، اقدام به انتخاب واحد نمایند. در ضمن، دانشجویان باید در بازه مشخصی که از سوی دانشگاه اعلام شده، به سایت مراجعه کنند.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در آموزشیار کلیک کنید.

5 راهکار برای رفع خطا سامانه آموزشیار

برای رفع مشکلات زیادی در سامانه آموزشیار به وجود خواهد آمد، پنج راهکار قطعی در نظر گرفته‌ایم که به صورت زیر است:

ایجاد زمانبندی انتخاب واحد در سامانه آموزشیار

مسئولین این دانشگاه و این سامانه تصمیم گرفتند تا زمان انتخاب واحد را در سامانه آموزشیار به آدرس اینترنتی edu.iau.ac.ir  به صورت استان به استان تقسیم کنند. برای مثال دانشجویان استان تهران، البرز، مشهد و غیره در روز شنبه، استان‌های مازندران، اردبیل، تبریز و غیره در روز یکشنبه و به همین صورت دانشجویان سایر استان‌ها در دیگر روزهای هفته قادر به ورود به این سامانه هستند تا از شلوغی و کندی سایت جلوگیری شود.

رفع مشکل در انتخاب واحد آموزشیار با وجود پرداخت شهریه

برخی از دانشجویان با توجه به اینکه نسبت به پرداخت شهریه اقدام کرده‌اند، اما همچنان سامانه برای آن‌ها بدهکار بودن را نشان می‌هد و در نهایت قسمت انتخاب واحد سامانه برای‌شان فعال نشده است، قادر به انتخاب واحد نیستند! اگر شما جزو افرادی هستید که با این مشکل روبرو شده‌اید باید بعد از اینکه شهریه را در سامانه پرداخت کرده و از پرداخت اطمینان حاصل کردید، از سامانه خارج شده و مجددا وارد سایت آموزشیار شوید.

رفع مشکل در انتخاب واحد آموزشیار با وجود پرداخت شهریه

به کمک این روش به احتمال زیاد مشکل حل خواهد شد، اما اگر همچنان مشکل وجود دارد، می‌توانید با پشتیبانی سامانه آموزشیار تماس حاصل کنید. یکی دیگر از مواردی که باید دانشجویان به آن توجه کنند پرداخت هزینه بیمه و خدمات آموزشی است، زیرا در برخی موارد ممکن است بدهی آن‌ها در سامانه به دلیل عدم پرداخت این دو مورد باشد و قادر به انجام انتخاب واحد نشوند.

کال تو اکشن تماس

انتخاب واحد با تنظیمات نیمسال تحصیلی

تمامی دانشجویان که از تنظیمات نیمسال تحصیلی در سامانه آموزشیار مطلع نیستند، ممکن است با مشکلاتی در این سامانه روبرو شوند. دانشجویان محترم برای انتخاب واحد در این سامانه باید به منوی بالا مشابه تصویر مراجعه کنید و نیمسال تحصیلی جاری را به نیمسال جایگزین تغییر دهند تا بتوانند انتخاب واحد مربوط به ترم جاری را انجام دهند. با کلیک روی گزینه “انتخاب ” نسبت به اعمال تغییرات در پنل کاربری خود در سامانه اقدام کنید و در آخر تایید کنید.

رفع مشکل انتخاب واحد به دلیل اتمام ظرفیت

در هنگام انتخاب واحد، تمام دانشجویان باید به سرعت این کار را انجام دهند تا سریعا دروس خود را قبل از تمام شدن ظرفیت دریافت کنند. برای گرفتن واحدهای درسی در هنگام انتخاب واحد، در ابتدا باید دروس کم ظرفیت و اصلی را انتخاب کنید و بعد به دروس دارای ظرفیت بالا بپردازید. اگر ظرفیت درس به اتمام رسیده باشد، به احتمال زیاد در زمان حذف و اضافه ظرفیت دروس باز خواهد شد.

رفع مشکل انتخاب واحد به دلیل اتمام ظرفیت

تماس با پشتیبانی برای رفع مشکل انتخاب واحد آموزشیار

دانشجویانی که برای انتخاب واحد در سامانه آموزشیار با مشکلاتی روبرو می‌شوند، قادر خواهند بود با پشتیبانی آموزشیار تماس حاصل کنند تا به سرعت به واسطه مسئول مربوطه راهنمایی شوند.

برای رفع مشکلاتی همچون بدهی به دلیل عدم پرداخت شهریه، ظرفیت کلاس‌ها و غیره می‌بایست به کارشناس و یا مدیر گروه رشته خود مراجعه کنید.

برای مواجه نشدن با ارور تکمیل ظرفیت در زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد باید ابتدا درس‌های اصلی و مهم را اخذ کنید در صورت بروز مشکل با مدیرگروه رشته تحصیلی خود مشکل را در میان بگذارید.

برای دریافت آموزش مشاهده کارنامه در سامانه آموزشیار کلیک کنید.

مشکلات سایت آموزشیار

در این بخش از مقاله مشکلات سایت آموزشیار به صورت کلی لیست شده است. توجه داشته باشید که برای رفع هر یک از این موارد می‌توانید با پشتیبانی سایت آموزشیار تماس حاصل نمایید. اما بهتر است طبق مراحلی که برای رفع مشکل اشاره کردیم، عمل کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  • مشکل در پرداخت بدهی در سامانه آموزشیار
  • مشکل در فرایند انتخاب واحد
  • مشکل در ورود به سایت و اشتباه بودن نام کاربری و رمز عبور
  • فراموشی نام کاربری و رمز عبور
  • مشکل در مشاهده منوی سامانه
  • مشکل در مشاهده لیست دروس و برنامه هفتگی
  • مشکل در دریافت کارت ورود به جلسه
  • مشکل در مشاهده برنامه هفتگی
  • مشکل در مشاهده لیست دروس ارائه شده ترم تحصیلی جدید
  • مشکلات انتخاب واحد ترم تابستان
  • مشکل در مشاهده نمره
  • مشکل اعتراض به نمره در آموزشیار
  • مشکل بازیابی رمز عبور سامانه آموزشیار
  • مشکل مشاهده برنامه امتحانی در آموزشیار

اتمام ظرفیت از مشکلات انتخاب واحد در سامانه آموزشیار

دانشجویان در زمان انتخاب واحد باید سرعت عمل بالایی داشته باشند تا سریعا دروس مد نظر خود را پیش از اتمام ظرفیت، اخذ کنند. برای اخذ واحدهای درسی در زمان انتخاب واحد، ابتدا دروس اصلی و کم ظرفیت‌تر را اخذ کنید و سپس دروسی که ظرفیت بیشتری از آن‌ها باقی مانده است را بردارید. البته اگر ظرفیت درس تمام شده باشد، احتمالا در فرصت حذف و اضافه دوباره ظرفیت اضافه شود.

برای اطلاع از مشکل ورود به سامانه آموزشیار روی لینک کلیک کنید.

اخبار پیرامون مشکل انتخاب واحد آموزشیار

  • مسئولان می‌گویند سرعت اینترنت کند است.

یکی از دانشجویانی که در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل است در خصوص سامانه آموزشیار و مشکلات انتخاب واحد اظهارت خود را این چنین عنوان کرد: با وجود راه اندازی نزدیک به 2 سال از سامانه آموزشیار اما همچنان مسئولین این سامانه قادر به ارائه دقیق خدمات به دانشجویان نیستند و این مسئله نیاز به زیرساخت دارد که به این موضوع توجهی ندارند.

بنر کال تو اکشن

خلاصه مطلب

یکی از دغدغه‌هایی که اکثر دانشجویان دانشگاه آزاد با آن روبرو هستند مشکل انتخاب واحد آموزشیار است که به دلایل مختلفی صورت می‌گیرد و افراد قادر نخواهند بود در موعد مقرر نسبت به انتخاب واحد اقدام کنند. در این صورت جای نگرانی نیست باید نسبت به خطایی که در زمان انتخاب واحد مشاهده می‌کنید، اطلاعات کافی داشته باشید.

در ابتدای متن 5 راهکار برای رفع خطا ارائه داده‌ایم. می‌توانید با مراجعه با آن نسبت به حل مشکل خود اقدام کنید، زیرا اکثر مشکلاتی که در سامانه برای شما ظاهر می‌شود به واسطه خودتان رفع خواهد شد. در صورتی که سوال یا ابهامی درباره خطای موجود در سامانه آموزشیار داشتید، با مشاوران ما به شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

برای دانلود فایل PDF مشکل انتخاب واحد آموزشیار کلیک کنید.

4.5/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

در صورت باز نشدن سایت آموزشیار با مشاوران ما تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه مشکل انتخاب واحد اموزشیار را برطرف کنیم؟

در این شرایط بهترین راه حل، تماس با پشتیبانی آموزشیار می‌باشد.

چرا پس از  پرداخت شهریه در سامانه آموزشیار دانشجو با مشکل مواجه می‌شود؟

در صورت پرداخت شهریه با عبارت "پرداخت با موفقیت انجام شد" روبرو شدید، اما همچنان در سامانه آموزشیار بدهکار هستید، کافی است از سامانه خارج شده و مجدد وارد شوید تا مشکل حل شود.

در صورت عدم پاسخگویی کارشناسان سامانه آموزشیار چه کاری انجام دهیم؟

اگر مسئولین و کارشناسنان پشتیبانی رسمی پاسخگوی شما و مشکل شما نبودند، می‌توانید در صورت امکان به مدیر گروه یا مسئولین دانشگاه تماس حاصل کنید.

نظرات

110 دیدگاه دربارهٔ «مشکل انتخاب واحد آموزشیار + 5 راهکار برای رفع خطا»

  1. Avatar photo Aa گفت:

    سلام وقت بخیر میخوام انتخاب واحد کنم میگه دانشجو مجاز به انتخاب واحد نمی‌باشد

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر به آموزش مراجعه کنید

  2. Avatar photo امیرحسین گفت:

    سلام من یک درس انتخاب کردم که پیش نیاز میخواد نمیتونم در این کلاس شرکت کنم و وقت حذف و اضافه تمام شده چیکار کنم؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      باید به مدیر گروه رشته خودتان مراجعه کنید.

  3. Avatar photo علی گفت:

    سلام میخوام انتخاب واحد کنم میزنه دانشجو مجاز به انتخاب واحد در نیم سال دوم تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ نمیباشد
    لطفا کمک کنید

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر ممکن است به دلیل باگ سایت یا بدهی باشد

  4. Avatar photo علی گفت:

    سلام برای من تو سایت آموزشیار این میزنه👈آخرین وضعیت دانشجو در نیمسال اول سال تحصیلی 1403-1402 ، ترم عادي است، لذا مجاز به انتخاب واحد در این ترم نميباشد.

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      مجوز انتخاب واحد بگیرید

  5. Avatar photo Asma گفت:

    سلام وقت بخیر
    در آموزشیار گزینه برنامه ریزی تحصیلی برای من نیست در صورتی که قبل از انتخاب واحد بود
    باگ آموزشیار؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      ممکن است

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)