ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

لیست مناطق عملیاتی بعد از جنگ برای کسری سال 1403

لیست مناطق عملیاتی بعد از جنگ برای کسری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

پس از پایان جنگ 8 ساله تحمیلی ایران و عراق در مرداد 1367 برخی از مناطق که مورد حمله قرار گرفته بودند، به عنوان مناطق عملیاتی شناخته شدند و افرادی که در این مناطق سابقه حضور داشتند و یا زندگی می کردند، از برخی امتیازات ویژه برخوردار شدند. پس از پایان جنگ نیز تا به کنون حفظ امنیت و تمامیت ارضی این مناطق اهمیت ویژه ای یافته است. به همین دلیل نیز افرادی که در این مناطق حضور داشته اند و یا خدمت خواهند کرد از امتیاز ویژه ای به نام کسری از خدمت برای خود و یا فرزند خود (فرزند ایثارگران) بهره مند می شوند. در این مقاله لیست مناطق عملیاتی بعد از جنگ برای کسری از خدمت ارائه شده است.

همچنین مدارک و شرایطی که لازم است تا افراد از آن برخوردار باشند تا این نوع کسری از خدمت شامل آنها شود نیز بیان شده است. چنانچه شما نیز از جمله افراد مشمول این نوع کسری هستید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید. متقاضیان گرامی در صورتی که در رابطه با قرار گرفتن منطقه خود در لیست مناطق عملیاتی سوالی دارید، می توانید با کارشناسان مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید. 

منظور از مناطق عملیاتی چیست؟

جنگ 8 ساله ایران و عراق که به جنگ تحمیلی نیز شناخته می شود، از جمله مهم ترین اتفاقات و عملیات های ایران در دهه های اخیر است. این جنگ در تاریخ 31 شهریور 1359 آغاز شد و در مرداد 1367 با بخشنامه 598 شورای امنیت خاتمه یافت. پس از پایان جنگ بر اساس ماده 112 این بخشنامه، برنامه ششم نیرو های مسلح از سوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مناطق عملیاتی و مناطق امنیتی در گیر و غیر درگیر را به سه دسته تقسیم بندی کردند که عبارتند از:

🔻 مناطق عملیاتی درگیر قبل از جنگ

🔻 مناطق عملیاتی درگیر حین جنگ

🔻 مناطق عملیاتی درگیر بعد از جنگ (بعد از قطعنامه)

توجه داشته باشید که بسیاری از مناطق تحت عنوان مناطق عملیاتی غیر درگیر شناخته می شوند که این مناطق را به عنوان مناطق آماده باش و پاکسازی بعد از قطعنامه به حساب می آورند. 

 

🔗 برای اطلاع از نحوه اخذ پروژه کسری خدمت سربازی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

🔰 منظور از کسری خدمت مناطق عملیاتی چیست؟

پس از پایان جنگ تحمیلی برخی از مناطقی که از اهمیت و حساسیت امنیتی بالایی برای حفظ تمامیت ارضی کشور و جلوگیری از نفوذ بیگانگان برخوردار بودند، به عنوان مناطق عملیاتی مشخص شدند. علاوه بر این مناطق برخی مناطق مرزی نیز اهمیت بالایی دارند و افرادی که در این مناطق برای برقراری امنیت و آرامش تلاش می کنند، در شرایط بسیار سختی به سر می برند. به همین دلیل نیز نوعی کسری از خدمت برای اینگونه افراد در نظر گرفته شده است تا نسبت به کسانی که در شهر های بزرگ و با امکانات رفاهی بیشتر مشغول به خدمت هستند، مدت زمان کمتری را خدمت کنند. به این نوع کسری از خدمت، کسری خدمت مناطق عملیاتی و مرزی می گویند. 

منظور از مناطق عملیاتی چیست؟

سازمان نظام وظیفه مدت 2 الی 3 ماه کسری خدمت برای این دسته از افراد در نظر گرفته است که در شرایط رفاهی کمتر و وضعیت سخت تری نسبت به سایرین خدمت می کنند. چنانچه شما نیز از جمله افرادی هستید که در مناطق عملیاتی خدمت می کنید، می توانید برای دریافت این نوع کسری از خدمت اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه دریافت کسری از خدمت می توانید با کارشناسان مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید. 

 

🔗 برای اطلاع از نحوه استعلام محل خدمت سربازی با کد ملی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

روند اقدام برای گرفتن کسری خدمت مناطق عملیاتی

با توجه به این که تمامی مناطق عملیاتی مشخص شده اند، چنانچه پدری در یکی از این مناطق در طول 8 سال دفاع مقدس حضور داشته باشد، فرزند او می تواند با توجه به شرایطی که در ادامه بیان خواهد شد، کسری خدمت ایثارگران و مناطق عملیاتی دریافت کند. با توجه به سخت گیری هایی که در قوانین حال حاضر وجود دارد، این شرایط عبارت است از:

🔹 پدر باید در زمان جنگ یا بعد از آن در مناطق عملیاتی قبل و یا بعد از قطعنامه خدمت کرده باشد.

🔹 برای مدت خدمت سربازی زیر 30 ماه پدر، خود فرزند باید در حین خدمت سربازی باشد.

🔹 برای مدت های ایثارگری بالای 30 ماه نیاز به سرباز بودن فرد نمی باشد.

🔹 توجه داشته باشید که سرباز نباید دارای سنوات اضافی یا فرار یا غیبت باشد. (در شرایط این موضوع قابل بررسی می باشد)

روند اقدام برای گرفتن کسری خدمت مناطق عملیاتی

 

🔗 برای اطلاع از نحوه خرید بیمه سربازی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

لیست مناطق عملیاتی بعد از جنگ برای کسری سال 1403

همانطور که پیشتر گفته شد، مناطق عملیاتی بخش هایی از کشور است که در دوران جنگ و پس از آن برای جلوگیری از نفوذ بیگانگان و حفظ تمامیت ارضی کشور اهمیت یافته اند. برخی از مناطق عملیاتی در استان های مرزی و مهم کشور قرار دارند که در این بخش از مقاله به بررسی این مناطق خواهیم پرداخت. 

لیست مناطق عملیاتی بعد از جنگ برای کسری سال 1403 عبارتند از:

استان آذربایجان غربی: مناطق عملیاتی آذربایجان غربی شهرهای پیرانشهر، اشنویه، سردشت را شامل می شود.
استان کردستان: مناطق بانه، مریوان و سرآباد (غرب کشور) از جمله مناطق عملیاتی می باشند.
استان کرمانشاه: مناطق سرپل ذهاب، باینگان، ازگله، تازه آباد، اورامانات، پاوه، نوسود را می توان از جمله مناطق عملیاتی استان کرمانشاه دانست.
استان ایلام: مناطق ایوان، ایلام، صالح آباد، مهران، دهلران و موسیان از جمله مناطق عملیاتی ایلام به حساب می آیند.
استان خوزستان: بیشتری مناطق عملیاتی در استان خوزستان قرار دارند که عبارتند از مناطق اندیمشک، شوش، دزفول، هفت تپه، خرمشهر، آبادان، اهواز، حمیدیه، هویزه، شادگان، اروند کنار، سوسنگرد، بندر امام خمینی، ماهشهر، بستان، هندیجان و… .
استان بوشهر: در استان بوشهر نیز می توان مناطقی همچون بندر دیلم، بندر گناوه، بندر بوشهر و جزیره خارک را از جمله مناطق عملیاتی حساب کرد.

 

🔗 برای اطلاع از چگونگی معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

شرایط برخوردار شدن از کسری خدمت مناطق عملیاتی

گاه افراد پس از مشاهده لیست مناطق عملیاتی بعد از جنگ برای کسری خدمت تصور می کنند که حتما آن ها نیز مشمول دریافت این نوع از کسری از خدمت خواهند بود، ولی باید توجه داشت که برای برخورداری از این نوع کسری لازم است تا دارای برخی شرایط نیز باشید. در این بخش از مقاله به بررسی این شروط خواهیم پرداخت. متقاضیان گرامی که در مورد شرایط مورد نیاز، تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و جزئی تر دارند، می توانند با کارشناسان مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایند. 

شرایط برخوردار شدن از کسری خدمت مناطق عملیاتی

💢 شرایط برخوردار شدن از کسری خدمت مناطق عملیاتی عبارتند از:

🔸 در واقع، با عنایت به هماهنگی ستاد کل نیرو های مسلح و همچنین، کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس، و تایید مقام معظم‌ کل قوا، در ازای هر ماه جبهه و یا حتی هر درصد جانبازی (که مورد تایید بنیاد شهید است) و یا هر ماه اسارت، دوازده روز کسر از خدمت به فرزندان ایثارگرانی که در مناطق عملیاتی حضور داشتند و به سربازی اعزام شده اند، تعلق می گیرد.

🔸 توجه داشته باشید که کسری از خدمت سربازی، در واقع فقط شامل کارکنان وظیفه ای می باشد که در حال حاضر در حال خدمت می باشند و صرفا سازمان نیرو های مسلح است که باید در صورت ارائه گواهی اشتغال به خدمت سربازی، و به ارگان خدمتی پدر (ایثارگر) تاییده کسری خدمت ( فرزند) را صادر نماید، و در نهایت در سازمان وظیفه عمومی، این مهم را ثبت نماید.

💡 نکته: توجه داشتهه باشید که هیچ ارگانی مجاز به صادر کردن گواهی کسر از خدمت برای مشمولین وظیفه سربازی، قبل از شروع خدمت نمی باشد.

💡 نکته مهم: کسری از خدمت، شامل مشمولین دارای غیبت سربازی نمی شود و حتی در صورتی که اضافه خدمت سنواتی آن ها عفو یا بخشیده شود نیز آثار و تبعات آن مانند ممنوعیت بهره مند شدن از کسر خدمت، از بین نخواهد رفت.

 

🔗 برای اطلاع از روش های اخذ کسری خدمت سربازی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

🔰 شرایط کسر از خدمت منطقه عملیاتی پدر:

🔺 در قسمت بالا گفته شد که فرزندان ایثارگرانی که در لیست مناطق عملیاتی بعد از جنگ برای کسری از خدمت حضور داشته اند، به ازای هر ماه سابقه حضور پدر در این مناطق، 12 روز کسری از خدمت می توانند دریافت کنند. توجه داشته باشید این نوع کسری از خدمت در صورتی که پدر بعد از جنگ در منطقه عملیاتی حضور داشته باشد، بر اساس اولویت بندی های سازمان ارائه می شود.

🔺 توجه داشته باشید که تنها یک فرزند می تواند کسر از خدمت منطقه عملیاتی پدر را دریافت کند.

🔺 همانطور که پیشتر گفته شد، مشمولان کسری از خدمت نباید هیچگونه غیبتی داشته باشند؛ مگر اینکه مشمولین قوانین کسری از خدمت ایثارگری مشمولان غایب شوند.

🔺 چنانچه پدر شما سابقه حضور در مناطق عملیاتی در دو یا چند سازمان را داشته باشد، می بایست مدت زمان حضور وی را از هر کدام از سازمان های مربوطه به سازمان نظام وظیفه عمومی ارسال گردد تا از طریق روش تجمیع، این سوابق محاسبه شود و برای کسری از خدمت فرزند وی استفاده شود.

🔺 توجه داشته باشید که چنانچه فرزندان پدری که در مناطق عملیاتی خدمت کرده است، دو قلو و یا چند قلو باشند و بخواهند همگی آن ها از این کسری استفاده کنند و کسری از خدمت به صورت مساوی بین آن ها تقسیم شود، می بایست تمام فرزندان به صورت همزمان به خدمت اعزام شوند تا بتوانند از این کسری پدر استفاده کنند.

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت معافیت کسری خدمت سربازی

در بخش های قبلی با شرایط مورد نیاز برای دریافت کسری مناطق عملیاتی آشنا شدید و نیز لیست مناطق عملیاتی بعد از جنگ برای کسری خدمت سربازی را مشاهده کردید. چنانچه شما نیز از جمله افرادی هستید که مشمول دریافت این نوع از کسری هستید، می بایست برخی مدارک را از قبل تهیه کرده و سپس به سازمان نظام وظیفه مراجعه کنید. به همین دلیل نیز در این بخش از مقاله لیستی از مدارک مورد نیاز برای دریافت معافیت کسری خدمت سربازی را ارائه می دهیم. 

 

توجه داشته باشید که پس از تهیه مدارک مورد نیاز حتما نسبت به دریافت دفترچه راهنمای خدمت سربازی از پلیس +10 نیز اقدام کنید و تمامی نکات بیان شده را مطالعه کنید. چنانچه در رابطه با مدارک مورد نیاز، سوال و یا ابهامی برای شما وجود داشته باشد، می توانید با کارشناسان مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید. 

مدارک مورد نیاز برای دریافت معافیت کسری از خدمت سربازی
تکمیل فرم های موجود در دفترچه راهنمای خدمت سربازی پلیس +10
تهیه کپی از شناسنامه و کارت ملی متقاضی
تهیه از کپی شناسنامه و کارت ملی همسر متقاضی (ویژه افراد متاهل)
ارائه گواهی جانبازی و رزمندگی از ارگان مربوطه برای استفاده از کسری ایثارگری
تهیه مدارکی که نشان دهنده عدم داشتن غیبت سربازی متقاضی باشد.
تهیه مدارکی دال بر عنوان کسری خدمت
مدارک تحصیلی متقاضی

 

📢 اطلاعیه 📢

چنانچه از وضعیت نظام وظیفه خود اطلاعی ندارید، می توانید به سامانه نظام وظیفه عمومی به نشانی اینترنتی vazifeh.police.ir مراجعه کنید و پس از وارد کردن تمامی اطلاعات مورد نیاز، می توانید از وضعیت خدمت سربازی خود مطلع شوید.

 

منظور از تجمیع کسری خدمت سربازی چیست؟

گاه افرادی که می خواهند برای ارسال دفترچه خدمت سربازی خود اقدام کنند، متوجه می شوند که بیش از یک نوع کسری از خدمت شامل آن ها می شود. در این حالت می بایست از روش تجمیع خدمت برای وی استفاده شود تا بتواند از تمامی کسری های خدمتی که مشمول می باشد، بهره مند شود. 

💠 در حالت کلی 3 نوع تجمیع وجود دارد که از تمامی آن ها می توان برای کسری خدمت استفاده کرد که عبارتند از:

🔹 تجمیع سوابق آزادگی، رزمندگی و ایثارگری

🔹 تجمیع سوابق آزادگی، رزمندگی و ایثارگری والدین با هم

🔹 تجمیع کسر خدمت های دیگر با کسر خدمت ایثارگری

توجه داشته باشید که در این قانون هیچ فرقی میان سابقه ایثارگری والدین متقاضی وجود ندارد. (به این منظور که حتی مشمولانی که مادرانشان سابقه ایثارگری داشته اند و حتی آن ها که پدر و مادرشان هر دو سابقه ایثارگری دارند، می‌ توانند با تجمیع سابقه پدر و مادر، از کسر خدمت سرباز استفاده کنند.)

منظور از تجمیع کسری خدمت سربازی چیست؟

💡 نکته مهم: کسانی که قبلاً از تسهیلات ایثارگری استفاده کرده‌ اند، مابقی سابقه ایثارگری آن ها برای فرزندان بعدی قابل محاسبه خواهد بود.

💡 نکته مهم: چنانچه متقاضی خدمت سربازی دارای دو یا چند مورد از موارد کسری خدمت باشد، می تواند از همه آن ها استفاده کند. توجه داشته باشید که اگر مجموع کسری از خدمت سربازی شخصی بیش از 21 ماه باشد، همچنان لازم است تا در دوره آموزش مقدماتی سربازی به مدت 2 ماه شرکت کند و این مدت شامل کسری از خدمت وی نخواهد بود.

 

🔗 برای اطلاع از نحوه کار با سامانه استعلام کسری خدمت سربازی سپاه بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

اخبار پیرامون کسری خدمت مناطق عملیاتی بعد از جنگ

📢 حق مناطق جنگی برای 6 استان مرزی کشور مجددا برقرار شد:

«شهریار حیدری»، نماینده مردم غرب کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، گفت: موضوع فوق العاده مناطق جنگی در اجرای ماده 91 قانون دیوان در هیات عمومی مطرح و با نقض رای قبلی مجددا فوق العاده مناطق جنگی به کارکنان شاغل در 6 استان مرزی پرداخت می شود.

وی این استان‌ ها را شامل کرمانشاه، ایلام، آذربایجان غربی، کردستان، خوزستان و بوشهر بیان کرد و گفت: این مهم با پیگیری های مستمر نمایندگان و رایزنی با دیوان صورت گرفت که در راستای این مهم باز هم شاهد پرداخت حق مناطق جنگی در احکام کارکنان شاغل در این استان ها خواهیم بود.

نماینده مردم غرب کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: اخیرا سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به استناد به رای یک مرجع قضایی دیوان عدالت اداری، دریافت این حقوق را غیر قانونی دانسته و طی بخشنامه ای به تمام ادارات و دستگاه های اجرایی از آن ها خواسته بود این ارقام از دریافتی های آن ها حذف شود که خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته این مطالبه اصلی و حق کارکنان شاغل استان های مرزی درگیر جنگ باز هم محقق شد.

نمایندگان با 175 رای موافق، 20 رای مخالف، 4 رای ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر در مجلس دو فوریت این استفساریه را به تصویب رساندند.

متن کامل متن این استفساریه به شرح زیر است:

‌آیا فوق‌ العاده و مزایای موضوع بندهای «ث» و «ج» ماده (112) قانون برنامه ششم توسعه شامل کلیه مستخدمانی است که از زمان شروع دفاع مقدس و پس از آن در مناطق عملیاتی تعیین شده توسط ستاد کل نیروهای مسلح اشتغال داشته و دارند ؟ بلی؛ فوق‌ العاده و مزایای موضوع بند های «ث» و «ج» ماده (112) قانون برنامه ششم توسعه شامل کلیه مستخدمانی است که از زمان شروع دفاع مقدس و پس از آن در مناطق عملیاتی تعیین شده توسط ستاد کل نیروهای مسلح اشتغال داشته و دارند.

علاوه بر این طبق ماده 112 ـ به‌منظور جبران عقب‌ماندگی‌ های استان‌ های مناطق عملیاتی دفاع مقدس:

ث ـ سازمان برنامه و و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور موظفند اعتبار لازم را برای اعمال سقف فوق‌ العاده‌ پیش‌ بینی شده در بند (1)‌ ماده (68) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارکنان شاغل در این مناطق از سال اول اجرای قانون برنامه تأمین و اعمال نمایند.

ج ـ سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور مکلفند نسبت به صدور احکام پرداخت مزایای شاغلان مناطق عملیاتی دفاع مقدس برابر جداول و ضوابط ابلاغی سال 1376 سازمان امور اداری و استخدامی کشور از سال دوم اجرای قانون برنامه اقدام نمایند.

 

 

خلاصه مطلب

ایثارگرانی که در طول 8 سال دفاع مقدس در جبهه های جنگ حضور داشتند، پس از پایان جنگ در مرداد 1367 با در دست داشتن مدارکی که نشان دهنده حضور آنها در مناطق عملیاتی باشد، می توانند از برخی امتیازات ویژه برخوردار شوند. این امتیاز تنها شامل آن ها نمی شود و در مواردی فرزند پسر آن ها نیز می توانند از آن استفاده کند. همچنین پس از پایان جنگ، برخی مناطقی که مورد حمله بیگانگان قرار گرفته بودند را منطقه عملیاتی نامیدند. این مناطق به همراه مناطق مرزی که اهمیت و حساسیت امنیتی بالایی دارند، معمولا از جمله مناطق سخت و دشوار برای خدمت سربازی به حساب می آیند؛ به همین دلیل نیز افرادی که در این مناطق خدمت سربازی خود را آغاز می کنند و به پایان می رسانند از کسری خدمت بهره مند می شوند و مدت 2 تا 3 ماه نسبت به سایر مناطق که امکانات رفاهی بیشتری دارند، کم تر خدمت می کنند. لیست مناطق عملیاتی بعد از جنگ برای کسری از خدمت را می توانید در این مقاله مشاهده کنید. 

در این مقاله هم چنین روند دریافت کسری، مدارک و شرایط مورد نیاز برای دریافت آن بیان شده است. . پس از مطالعه کامل این مقاله با اطلاعات جامعی در خصوص مناطق عملیاتی که شامل کسری از خدمت می شوند، کسب خواهید کرد. ولی چنانچه در رابطه با هر بخشی دارای سوال و یا ابهامی بودید، می توانید با کارشناسان خبره ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید. هم چنین می توانید سوالات خود را در قسمت کامنت برای ما نوشته و ارسال نمایید. مشاورین ما در کوتاه ترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

 

 

📥 برای دانلودپی دی اف کامل مقاله لیست مناطق عملیاتی بعد از جنگ برای کسری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

 

3.7/5 - (8 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

منظور از کسری خدمت مناطق عملیاتی چیست؟

پس از جنگ آن افرادی که در مناطق حساس خدمت می کنند، به دلیل شرایط سختی که در این مناطق حاکم است، به مدت 2 تا 3 ماه کسری خدمت در نظر گرفته شده است.

آیا افراد دارای غیبت سربازی می توانند از کسری خدمت در سال 1403 بهره مند شوند؟

خیر؛ یکی از مهم ترین شروطی که می بایست افراد دارا باشند تا کسری خدمت شامل حال آنان شود، عدم داشتن غیبت سربازی می باشد.

اگر فردی دارای بیش از یک شرایط کسری خدمت باشد‏، چگونه می تواند از سهمیه خود استفاده کند؟

چنانچه شخصی دارای شرایطی باشد که مشمول بیش از یک کسری خدمت می شود، می تواند از روش تجمیع کسری خدمت سربازی استفاده کند.

نظرات

833 دیدگاه دربارهٔ «لیست مناطق عملیاتی بعد از جنگ برای کسری سال 1403»

  1. Avatar photo Shaho گفت:

    سلام پدرم بین سال های ۷۴ تا ۷۶ درکردستان شهر سقز خدمت کرده شامل کسری خدمت می شود

    1. Avatar photo مشاور ارشد ذوالنورنیا گفت:

      سلام اگر به تایید یگان محل خدمت شون رسیده باشه که مناطق عملیاتی بودند بله

  2. Avatar photo رضا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    پدر من سال ۷۰ تا ۷۲ در پیرانشهر خدمت کرده. آیا کسری به من تعلق میگیره؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      پیرانشهر جزو مناطق عملیاتی بوده
      ولی باز هم باید به امور ایثارگران هم سر بزنید که شرایط شما را چک کنند.

  3. Avatar photo احمدرضا گفت:

    سلام . پدر من بین سال های ۷۳ تا ۷۵ در حمیدیه خدمت کرده.من شامل کسری خدمت میشم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر خیر برای شما کسری لحاظ نمیشود

  4. Avatar photo هادی گفت:

    سلام پدر من سال ۶۸ تا ۷۰ در کردستان مریوان خدمت کرده نیرو انتظامی شامل کسری میشه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر باید سالهای خدمت در طول خدمت سربازی باشد

  5. Avatar photo رضا گفت:

    سلام من پدرم از ۱۸/۱۱/۶۷ تا ۱۸/۱۱/۶۹ آبادان شت فرات خدمت کرده آیا شامل کثری ایثار گری میشوم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید خدمت پدر در طول سال های جنگ تحمیلی باشد

  6. Avatar photo محمد گفت:

    سلام وقت بخیر پدر من از اواخر سال۶۶تاسال۶۹ سرباز سپاه در استان خوزستان بوده ۶ماه جبهه ای دادن الان سپاه رفتم برا کسری میگه فقط تا قطعنامه رو میدیم .بعداز قطعنامه رو سپاه نمیده؟
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید به بنیاد مراجعه کنید

  7. Avatar photo وحید گفت:

    سلام عرض ادب و خسته نباشید
    ببخشید پدر من از 72تا74در مهاباد خدمت کرده ارگان نیروی انتظامی بوده آیا کسری شامل حال من میشود

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید خدمت پدرتون در طول سالهای جنگ تحمیلی باشد

  8. Avatar photo ایرج سعیدی گفت:

    سلام وقت بخیر پدر بنده از سال ۷۱تا سال ۷۳ در کرمان خدمت کرده آیا کسری خدمت برای من تعلق می‌گیرد

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      باید به امور ایثارگران مراجعه کنید.

  9. Avatar photo محمد مهدی گفت:

    سلام پدر بنده از سال 68تا70 در استان خوزستان در اندیمشک خدومت کرده آیا شامل کسری میشم و برای پیگیری برا کسری چه مدارکی نیازه

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. بله شامل امتیاز ایثارگری خواهید بود. به بنیاد امور ایثارگران شهرتون مراجعه کنید.

  10. Avatar photo محمد گفت:

    سلام وقت بخیر
    پدر بنده از۵/۱۲/۶۶تا۷/۱/۶۹دراهواز خدمت کرده کسری بعد از قطعنامه رو بهم میدن؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر باید به صورت حضوری به بنیاد امور ایثارگران مراجعه کنید

  11. Avatar photo فرید گفت:

    سلام پدر بنده سال ۶۹ تا ۷۱ مهران ایلام خدمت کرده آیا کسری شامل بنده میشود؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید اثبات شود که خدمت پدر شما در مناطق عملیاتی پس از جنگ بوده است

  12. Avatar photo Milad گفت:

    سلام

    پدر من از سال۶۲تا۶۴سرباز بوده ک ۱۲ماه ازش قبل قطعنامه ت خود ایلام و ۱۵ماهش ت مهران بعد قطعنامه بوده

    گفتم کسری شامل حالم میشه؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله

  13. Avatar photo مهدی لطفی گفت:

    سلام خسته نباشین پدر من در سال۶۷تا ۶۹ در کرمانشاه شهر سرپل ذهاب ۲۱ ماه خدمت کرده کسری واسه من تعلق میگیره ؟؟؟اگه میگیره چندماهه ممنون

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای استعلام مدت زمان منطقه به ارگان مربوطه مراجعه نمایید

  14. Avatar photo امیز گفت:

    سلام پدر بنده از سال 68تا 69 تو منطقه دهلران تو لشکر 21 حمزه پاسدار بودن
    کسری تعلق میگیره؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخر
      بله برای شما کسریلحاظ میشود به ازای هر یک ماه سابقه پدر شما 12 روز کسری لحاظ میشود

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)