ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی چیست؟ تصویب 1403

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۷۳
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای اطلاع از طرح جدید سربازی

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

افراد مشمول بالای 18 سال باید بین 14 الی 21 ماه بسته به نوع منطقه محل خدمت که منطقه عادی باشد یا منطقه عملیاتی، دوران خدمت سربازی خود را سپری کنند. بعضی از مشمولان قصد گرفتن معافیت موقت یا معافیت دائم را دارند. سال‌های نه چندان دور مشمولین می‌توانستند خدمت سربازی خود را بخرند ولی در حال حاضر با به تصویب رسیدن طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی امکان خرید سربازی وجود ندارد. در طرح جدید نمایندگان مجلس برای تعیین تکلیف مشمولان غایب خدمت 1403 مشمولان بالای 30 سال دارای دو فرزند و بیشتر نیز معاف خواهند شد.

افرادی که قصد دارند خود را از خدمت سربازی معاف کنند، باید قبل از اینکه برای آنها در نظام وظیفه غیبت زده شود باید مدارکی را که برای گرفتن معافیت دارند را به سازمان نظام وظیفه عمومی تحویل دهند.

اما کسانی که قصد دارند به خدمت سربازی بروند یک سال زمان دارند که خود را به سازمان نظام وظیفه معرفی کرده و دفترچه خدمت نظام وظیفه را ارسال کنند و به خدمت اعزام شوند.برای اطلاع بیشتر از لایحه تعیین تکلیف مشمولان غایب خدمت سربازی می توانید از طریق شماره 9099075307 با مرکز مشاوره تلفنی ایران تحصیل در ارتباط باشید.

طرح جدید مجلس برای خدمت نظام وظیفه عمومی

◀ مجلس شورای اسلامی در هر دوره مسائل مربوط به خدمت سربازی را بازبینی و یکسری قوانین جدید نیز وضع می کند. طبق طرح جدید مجلس برای مدت سربازی در سال 1403، مشمولان غایبی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، می‌توانند با پرداخت مبلغ 15000 یورو خود را از خدمت سربازی معاف کنند.

◀ به افراد مشمول خدمت سربازی که متأهل نیز هستند 25 درصد تخفیف داده می‌شود. در حال حاضر، طبق طرح مصوب مجلس حقوق سربازان در سال 1403 با افزایش 60 درصدی همراه خواهد‌ بود.

حتی این طرح شامل کسانی که در حال حاضر در ایست خدمتی تحصیلی هستند نیز می‌شود.

◀ سید علی آقازاده رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره طرح جدید مجلس گفت: این طرح، طرح اصلاح قانون نظام وظیفه می باشد و رویکرد نمایندگان مجلس کاهش مدت خدمت سربازی مشمولان غایب است.

◀ وی درباره لایحه تعیین تکلیف مشمولان غایب خدمت سربازی نیز گفت: بر اساس قانون، برای مشمولان غایب محدودیت‌هایی مانند ممنوع شدن از شرکت در برخی از فعالیت‌های اقتصادی، عدم اجازه ادامه تحصیل و در مواردی ممنوعیت در اخذ گواهینامه رانندگی و عدم استخدام در ادارات و سازمان‌های دولتی وجود دارد.

طرح جدید مجلس برای خدمت نظام وظیفه عمومی

برای کسب اطلاع از آخرین اخبار بازگشت خرید سربازی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

مصوبه اول مجلس معافیت مشمولان بالای 35 سال

طبق مصوبه جدید مجلس برای معافیت مشمولان بالای 35 سال، کلیه افرادی که دارای 2 فرزند هستند نیز از خدمت سربازی معاف می‌شوند. چه مشمولین داخل کشور و چه مشمولین خارج کشور بالای 35 سال که 2 فرزند دارند، می‌توانند برای دریافت معافیت اقدام کنند.

این طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی به تصویب رسیده و به شورای نگهبان ارسال شده است. البته به غیر از این مصوبه، طرح دیگری نیز مطرح و به تصویب رسیده است. مطابق با متن مصوبه، افرادی که زیر 35 سال سن دارند و دارای 3 فرزند هستند، از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

برای دریافت مشاوره سربازی کلیک کنید.

مصوبه دوم مجلس معافیت مشمولان بالای 30 سال

در مصوبه دوم مجلس، معافیت مشمولان بالای 30 سال مطرح شده است. طبق متن این مصوبه، مشمولین نظام وظیفه عمومی به جای 35 سال سن دارای 2 فرزند و زیر 35 سال سن دارای 3 فرزند، افراد با سن 30 دارای 2 فرزند می‌توانند معافیت خدمت سربازی را نیز دربافت کنند.

در حالی که طبق نظر ستاد نیروهای مسلح، مشمولین نظام وظیفه عمومی که بالای 40 سال سن دارند و دارای 4 فرزند هستند، بدون پرداخت هزینه می‌توانند از خدمت معاف شوند. بنابراین این مصوبه در حال حاضر به تایید نرسیده است.

برای آشنایی با معافیت سربازی کلیک کنید.

مصوبه سوم مجلس در مورد مدت سربازی

مجلس مصوبه سوم در مورد کاهش مدت سربازی را تصویب و به شورای نگهبان ارسال کرده است. از این رو مشمولین می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در تماس باشند. در این مصوبه کم شدن مدت خدمت سربازی از 24 ماه به 12 ماه، خبرساز شده و هنوز نتیجه مشخصی اعلام نگردیده است.

چند وقت پیش، مجلس قانونی را تصویب و اجرا کرد که مشمولین حین خدمت هم شامل کاهش مدت سربازی شدند. در این مصوبه که اکنون تصویب گشته، مدت سربازی از 24 ماه به 21 ماه تغییر و کاهش یافته است. در صورت داشتن هرگونه سوال در اینباره می‌توانید از کارشناسان باتجربه ایران تحصیل کمک بگیرید.

برای آشنایی با کسری خدمت کلیک کنید.

طرح اصلاح قانون خدمت سربازی در مجلس

👈 رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره آخرین وضعیت بررسی طرح اصلاح قانون نظام وظیفه در مجلس گفت: در این طرح برای مشمولان غایب سربازی که متأهل می‌باشند و دارای فرزند هم هستند امتیازاتی در نظر گرفته‌ شده‌ است و افراد تحت شرایطی از معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند برخوردار خواهند شد.

👈 طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی به تصویب رسیده است. براساس این طرح مشمولان غایب سربازی متأهل و دارای فرزند بنا به درخواست خودشان در درجه اول برای سربازی فراخوانده می‌شوند در غیر این صورت بنا به تشخیص ستاد کل نیروهای مسلح ممکن است به لحاظ معافیت و کاهش خدمت سربازی برای آن فرد تخفیفاتی در نظر گرفته‌ شود.

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: مشمولان غایب سربازی باید وضعیت خدمت خود را مشخص کنند و البته همه مشمولان باید به خدمت سربازی بروند و کسانی که به خدمت سربازی نروند و غیبت کنند، مجرم هستند.

👈 آقازاده در ارتباط با طرح جدید نمایندگان مجلس برای تعیین تکلیف مشمولان غایب خدمت گفت: اصلاحاتی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌شود که منجر به افزایش سختگیری نسبت به مشمولان غایب می‌گردد، از جمله اینکه افتتاح حساب بانکی برای مشمولان غایب با ممانعت مواجه می‌شود. وی همچنین افزود: قطعا در طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی این موارد اصلاح می‌‍گردد.

👈 برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام وظیفه به نشانی vazifeh.police.ir مراجعه نمایید.

طرح اصلاح قانون خدمت سربازی در مجلس

لایحه تعیین تکلیف مشمولان غایب خدمت سربازی

👈 در ابتدای خرداد سال 1395 مجلس شورای اسلامی قانون خرید خدمت سربازی را به تصویب رساند که این قانون باید در مدت ۴۵ روز اجرا می‌شد، اما تا سال ۹۷ طول کشید. علت طولانی شدن این قانون جبران کسری بودجه‌ای بود که در نیروهای مسلح وجود داشت.

👈 بر اساس طرح جدید نمایندگان مجلس برای تعیین تکلیف مشمولان غایب خدمت، افرادی که بیش از ۸ سال غیبت داشتند، می‌توانستند با مراجعه به مرکز پلیس + 10 مبلغی را به عنوان جریمه خدمت پرداخت کنند و وضعیت خدمت خود را مشخص کنند و کارت پایان خدمتی که به این افراد داده می‌شد بر روی آن  عنوان ” معافیت جریمه مشمولان غایب” ذکر می‌شد.

👈 یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون بر اساس آمار اعلامی بیش از سه میلیون نفر مشمول غایب سربازی در کشور وجود دارد که بیش از ۸ سال  از غیبت آن‌ها گذشته‌ است و شرایط خرید خدمت سربازی را هم دارند، این افراد منتظر اجرای دوباره قانون خرید خدمت سربازی می‌باشند.

👈 وی افزود: با توجه به اینکه مشمولان غایب بسیاری در سنین بالا وجود دارند که متأهل نیز می‌باشند و شرایط زندگی اجازه نمی‌دهد که آن‌ها به سربازی بروند، همین مشمولان به دلیل اینکه دوران سربازی خود را سپری نکرده‌اند از یکسری خدمات اجتماعی و اقتصادی نیز محروم می‌شوند که در سال جاری به این موارد رسیدگی شده است.

👈 بنابراین خرید خدمت سربازی با شرایط منطقی و کارشناسی شده باعث می‌شود که یکی از مشکلات افراد مشمول غایب برطرف شود. طرح اول کمیسیون تبلیغ بودجه مجلس، قانون خرید خدمت سربازی در سال 1400 را دوباره مطرح کرد و خواستار سازماندهی و تعیین تکلیف مشمولان غایب شد. نظر اکثریت نمایندگان مجلس به تمدید طرح جدید مجلس در خدمت سربازی و خرید خدمت سال 1400 بود که حتی به امضای 46 نفر از نمایندگان هم رسید.

بنر معافیت تحصیلی

بنر معافیت تحصیلی

قانون محدودیت‌های غیبت در خدمت سربازی

◀ در این طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی، قانون خرید خدمت سربازی پیشنهاد داده‌ شد، برای مشمولان خدمت سربازی که زمان خدمت آن‌ها گذشته و مشمولان بایستی بیش از ۸ سال غیبت داشته‌ باشند.

◀ نمایندگان مجلس مبلغی را هم برای جریمه مشمولان غایب مشخص کرده‌ بودند؛ اما رئیس اداره سرباز ستاد کل نیروهای مسلح این طرح جدید خرید خدمت سربازی را رد کرد و آن را ناعادلانه خواند و گفت: اجرای این طرح‌ تبعات منفی دارد و کشور به سرباز احتیاج دارد.

◀ هدف از اجرای طرح خرید خدمت سربازی این بود که تعداد غائبین کاهش یابد، ولی متأسفانه تعداد غائبین در سال‌های اخیر بیش از حد انتظار زیاد شده‌ است. طرح بعدی که به عنوان طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی که در مجلس پیشنهاد شد ” طرح اخذ مالیات از مشمولین غایب” بود.

◀ براساس این طرح هر مشمول غایبی که سن وی بالاتر از 28 سال باشد تا سن 50 سالگی، باید 50% بیشتر از افرادی که سربازی رفته‌اند مالیات بپردازند. بر طبق قانون خدمت وظیفه عمومی سن مشمولیت از ۱۸ سالگی تمام تا ۵۰ سالگی می‌باشد.

◀ به‌ همین دلیل در طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی تا پنجاه سالگی افراد مشمول خدمت به حساب می‌آیند. این طرح بدین صورت است که مشمولان غایب ۵۰ درصد بیشتر از سایر افرادی که سربازی رفته‌اند برای خدماتی مانند سند زدن، سفرهای خارجی، اخذ گواهینامه و خدمات دیگر باید مالیات بپردازند. مثلا اگر برای سفر خارج از کشور افراد باید ۱۰ میلیون تومان وثیقه خروج از کشور بگذارند این افراد که خدمت نرفتند بایستی ۱۵ میلیون تومان وثیقه نسبت به نظام وظیفه بگذارد.

◀ رئیس اداره سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره این طرح گفت: طرح‌های دیگری علاوه بر این طرح در مجلس مطرح‌شده و در حال بررسی هستند.

قانون محدودیت‌های غیبت در خدمت سربازی

مصوبه مجلس برای کاهش مدت خدمت

◀ در سال جاری نمایندگان مجلس خواستار کاهش مدت خدمت سربازی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به مدت 12 ماه شدند. از سوی دیگر مشمولان غایب و غیر غایب که بالای 35 سال و دارای ۲ فرزند یا بیشتر باشند، از خدمت نظام وظیفه معاف هستند.

◀ به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس مواد ارجاعی از کمیسیون تلفیق بند (ن) ماده ۱۰۲ لایحه برنامه هفتم را به تصویب رساندند. این مصوبه چنانچه به تایید شورای نگهبان و ستاد نیروهای مسلح برسد، اجرا می شود.

◀ در تبصره 1 ماده 102 لایحه برنامه هفتم، طرح جدید نمایندگان مجلس برای تعیین تکلیف مشمولان غایب خدمت 1403 نیز تصویب شده است. در راستای سیاست کلان برای افزایش جمعیت، مشمولان غایب و غیر غایب که سن آنها بالای 35 سال و دارای دو فرزند یا بیشتر هستند، از خدمت نظام وظیفه عمومی معاف خواهند شد.

◀ براساس تبصره دو این ماده، ادامه تحصیل دانش آموزان دیپلمه و بالاتر و طلاب حوزه های علمیه در خارج از کشور براساس قانون خدمت نظام وظیفه مجاز است و دستورالعمل صدور معافیت تحصیلی آن از سوی ستاد کل نیروهای مسلح با همکاری وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اجرا خواهد شد. مصوبه مجلس برای کاهش مدت خدمت

خلاصه مقاله طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی

در سال جاری پیشنهاداتی از سوی نمایندگان در طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی و برای بررسی مجدد در سال 1403 ارائه‌ شد و موادی در ارتباط با کاهش مدت خدمت نیز تصویب شد. به امید اجرای دوباره این قانون، افراد از سربازی غیبت نکنند تا بتوانند از معافیت و راه‌های دیگر بهره‌مند شوند.

برای هر مرد ایرانی بالای ۱۸ سال تمام، داشتن کارت پایان خدمت ضروری است. اهمیت داشتن کارت پایان خدمت جهت استخدام در دستگاه‌های دولتی و خروج از کشور و گرفتن مجوز و خدمات دیگر لازم می‌باشد.

برای معاف شدن از سربازی علاوه بر مسیر خرید خدمت سربازی، راههای دیگری هم وجود دارد که می‌توان از سربازی معاف یا حداقل مدت سربازی خود را کم کنید. برای مطلع شدن از این مسیرها شما می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای دریافت pdf کلیک کنید.

3.9/5 - (30 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای اطلاع از طرح جدید سربازی

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

حقوق سربازان در سال 1403 افزایش دارد؟

بله. حقوق سربازان حدود 60 درصد افزایش داشته است.

جریمه مشمولان غایب خدمت سربازی چقدر است؟

مشمولان غایب باید ۵۰ درصد بیشتر از سایر افرادی که سربازی رفته‌اند برای خدماتی مانند سند زدن، سفرهای خارجی، اخذ گواهینامه و خدمات دیگر باید مالیات بپردازند.

طرح مجلس برای کاهش خدمت سربازی تصویب شده است؟

بله. اما برای اجرایی شدن نیاز به تایید شورای نگهبان و موافقت ستاد کل نیروهای مسلح دارد.

نظرات

73 دیدگاه دربارهٔ «طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی چیست؟ تصویب 1403»

  1. Avatar photo میناقایم مقامی گفت:

    سلام وعرض ادب، ببخشیدپسرم من متولد 1370هست وتک فرزندهست ومجرده، پدر 65سال دارد، آیا معافیت ازسربازی شامل میشود، باتشکر

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      معافیت شامل شما نمی شود

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره سربازی

    مشاوره سربازی + سامانه تلفنی پاسخگو 24 ساعته نظام وظیفه

    مشاوره نظام وظیفه یکی از خدمات مجموعه ایران تحصیل است که شامل مشاوره سربازی و راهنمایی در خصوص دریافت کسری خدمت سربازی، خرید خدمت سربازی، انواع معافیت های پزشکی، شرایط هر فرد برای دریافت معافیت های مختلف، قوانین غیبت موجه،...
  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
تماس با مشاور