ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ضرایب دروس کنکور ریاضی ۱۴۰۳

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۳ تیر ۱۴۰۰
ضرایب دروس کنکور ریاضی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کنکور سراسری رشته ریاضی همچون سنوات گذشته در زمان تعیین‌شده از سوی سازمان سنجش برگزار خواهد شد. دروس این رشته همانند سایر رشته‌های نظری از دو قسمت عمومی و تخصصی تشکیل شده است. ضرایب دروس کنکور ریاضی  در درس‌های مختلف متفاوت است. به این معنی که ضریب برخی بالاتر و ضریب بعضی دیگر کمتر است.

 

قبل از هر چیز باید بدانیم آگاهی از ضرایب دروس کنکور ریاضی در قبولی در کنکور سراسری چه ضرورتی برای داوطلبان دارد. ضریب درسی نشان‌دهنده اهمیت هر درس برای قبولی در هر یک از زیرگروه‌های همان رشته است. رشته ریاضی دارای سه زیرگروه است. داوطلبان کنکور ریاضی با اطلاع از اینکه رشته مور علاقه‌شان متعلق به کدام زیرگروه است، می‌توانند بر روی دروسی که برای قبولی در آن رشته ضریب بالایی دارند تمرکز بیشتری کنند.

 

در ادامه در مورد ضرایب دروس کنکور ریاضی، زیرگروه‌ها و تأثیر آن‌ها در زمان انتخاب رشته کنکور اطلاعات بیشتری ارائه می‌شود. اما به دلیل گسترده بودن این موضوع و سؤالات احتمالی فراوانی که برای داوطلبان رشته ریاضی پیش می‌آید، متقاضیان   می‌توانند  همه چیز درباره کنکور ریاضی را از طریق مشاوره تحصیلی تلفنی، از صفر تا صد بدانند.

 

 

 برای اطلاع از ضرایب دروس اختصاصی و عمومی کنکور سراسری ریاضی فیزیک از سراسر کشور یاز طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

چرا باید از ضرایب دروس کنکور ریاضی مطلع شویم؟ 

شاید این پرسش در ذهن شما نیز ایجاد شود که چرا باید از ضرایب دروس کنکور ریاضی مطلع شوید و این موضوع چه اهمیتی برای شما دارد؟ 

در پاسخ باید خدمت شما عرض کنیم که با اطلاع از ضرایب دروس کنکور ریاضی می توانید به میزان اهمیت هر یک از دروس حال چه عمومی و چه اختصاصی در کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها پی ببرید. 

به فرض مثال معمولاً از بین دروس عمومی کنکور سراسری گروه ریاضی دو درس دین و زندگی و زبان و ادبیات فارسی دارای ضریب بالاتری در مقایسه با دیگر دروس هستند.

با اطلاع از ضرایب این دو درس می توانید به اهمیت آن ها در آزمون سراسری پی ببرید و براساس این موضوع تلاش بیشتری برای مطالعه این دو درس مهم به خرج می دهید و در نتیجه رتبه بهتر و بالاتری را در کنکور ورودی دانشگاه ها به دست آورید. 

 

 

چگونگی ضرایب دروس کنکور ریاضی 

به دنبال تحولاتی که در مهر و موم‌های اخیر در سیستم آموزشی رخ داده است، کنکور ریاضی همچون سایر رشته‌های کنکور سراسری به دو صورت نظام قدیم و نظام جدید برگزار می‌شود.

لذا متقاضیان عزیز باید نسبت به ضرایب دروس کنکور ریاضی  و همچنین فهرست حذفیات کنکور سراسری  نظام قدیم و نظام جدید، آگاهی یابند.

اهمیت شناخت ضرایب دروس در تأثیر آن‌ها نسبت به قبولی در رشته موردنظر است.

هر یک از این رشته‌ها در یکی از زیرگروه‌ها قرار دارد. بنابراین هر داوطلب برای قبولی در رشته مورد علاقه خود قبل از هر چیز بایستی زیرگروه رشته مورد نظر خود را شناسایی کرده ، سپس ضرایب دروس در آن را بشناسد و با تمرکز بر روی درس‌های با ضریب بیشتر برای موفقیت در کنکور سراسری برنامه‌ریزی درستی داشته باشند.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه ایران تحصیل علاوه بر اطلاع از ضرایب و زیرگروه‌ها، از پر درآمد ترین رشته های ریاضی فیزیک  ،بهترین منابع کنکور ریاضی، روش مطالعه فیزیک کنکور با سه گام طلایی در یادگیری فیزیک، بهترین روش مطالعه ریاضی کنکور، منابع درسی کنکور ریاضی  و روش PQR5 که یکی از بهترین روش‌های مطالعه فیزیک است آشنا شوند.

 

 

 

ضرایب دروس کنکور ریاضی

 

 

ضرایب درس های کنکور ریاضی فیزیک

همان‌طور که در بالا اشاره شد منابع کنکور ریاضی  از دو بخش دروس عمومی و تخصصی تشکیل شده است. ضرایب درس‌های کنکور ریاضی در دروس عمومی برای تمامی زیرگروه‌ها یکسان است.

به این مفهوم که ضریب درس ادبیات در کنکور سراسری برای همه رشته‌ها 4، درس دین و زندگی 3 ، و درس‌های زبان انگلیسی و عربی دارای ضریب 2 هستند.

نکته حائز اهمیت در مورد درس‌های تخصصی ریاضی این است که با وجود تغییرات کوچک و بزرگی که در محتوا و اسامی برخی کتاب‌ها رخ داده است، و کنکور به‌صورت نظام قدیم و نظام جدید برگزار می‌شود.

اما با این وجود ضرایب دروس تفاوت چندانی با سال‌های گذشته است و داوطلبان عزیز هیچ نگرانی بابت این مسئله نخواهند داشت.

در ادامه معرفی این گروه‌ها بیشتر پرداخته می‌شوند، متقاضیان محترم می‌توانند برای کسب اطلاعات جامع در مورد اهمیت و  ضرایب دروس کنکور ریاضی  و انتخاب رشته کنکور ریاضی با متخصصین و مشاورین ایران تحصیل با شماره‌های شماره تلفن‌های 9099075307 (تماس از سراسر کشور) و 9099075307 (تماس از استان تهران) از ساعات 8 صبح الی 1 شب تماس حاصل نمایید.

 

ضرایب درس های کنکور ریاضی نسبت به سالهای گذشته تغییری نکرده است.

 

 

 

ضرایب دروس کنکور ریاضی

 

 

مشاهده و معرفی ضرایب دروس کنکور ریاضی و زیرگروه ها

قبل از معرفی رشته‌های زیرگروه‌ها و ضرایب درس های کنکور ریاضی بهتر بدانیم زیرگروه به چه معناست.

زیرگروه به مجموعه رشته‌هایی گفته می‌شود که ضریب‌های درسی در آن‌ها یکسان است.

رشته ریاضی فیزیک دارای سه زیرگروه است. برای نمونه اگر فردی علاقه‌مند به رشته مهندسی هوا و فضا را که به زیرگروه 1 تعلق دارد باشد، باید با توجه به ضرایب دروس، ابتدا بر درس ریاضی، سپس فیزیک و بعد از آن شیمی تمرکز بیشتری کند.

 

برخی رشته های زیر گروه 1

ریاضی ( ضریب 4)

فیزیک ( ضریب 3)

شیمی ( ضریب 2)

 علوم کامپیوتر، علوم و فنون هوانوردی، کاردانی،اویونیک هواپیما، خلبانی هلیکوپتری، کاردانی دریانوردی، ناوبری و فرماندهی کشتی، مدیریت و کمیسر دریایی، مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی،مهندسی هوافضا،مدیریت و بازرگانی دریایی، مهندسی حمل و نقل ریلی، مهندسی خط و سازه های ریلی،ریاضی تمام گرایش ها، دکترا پیوسته ریاضی، فیزیک، دکترا پیوسته فیزیک، آمار، کاردانی آمار، دبیری فیزیک، دبیری ریاضی،کارشناسی خبرنگاری گرایش اقتصادی و علوم استراتژیکی، کاردانی معماری سنتی، کاردانی کامپیوتر سخت افزار، کاردانی کامپیوتر نرم افزار،  کاردانی علمی کاربردی نرم افزار کامپیوتر، کاردانی علمی کاربردی سخت افزار کامپیوتر،هوانوردی تمام گرایش ها،
زیر گروه 2

ریاضی ( 4)

فیزیک (3)

شیمی (3)

   مهندسی نفت تمام گرایش ها، مهندسی معدن تمام گرایش ها، مهندسی پلیمر تمام گرایش ها، ، مهندسی اکتشافات نفت ، کاربردی مهندسی ایمنی و بازرسی فنی، شیمی تمام گرایش ها، کاردانی فنی مواد تمام گرایش ها، کاربردی طراحی و مهندسی پلیمر، کاربردی و مهندسی عملیات و صنایع پتروشیمی، کاردانی طراحی و مهندسی پتروشیمی، مهندسی شیمی تمام گرایش ها
زیرگروه 3

ریاضی ( 3)

فیزیک (2)

شیمی (3)

کاردانی فنی برق تمام گرایش ها، معلم فنی صنایع شیمیایی، کاردانی فنی صنایع غذایی، کاردانی فنی عمران تمام گرایش ها، کاردانی فنی مکانیک تمام گرایش ها به جز گرایش تاسیسات، مخابرات هواپیمایی، کاردانی صنایع چوب، کاردانی استخراج معادن غیر زغال سنگ، معلم فنی عمران تمام گرایش ها، کاردانی شیمی مواد پر انرژی،کاردانی صنایع چوب، کاردانی علمی کاربردی صنایع چاپ، کاردانی فنی عملیات پتروشیمی، معلم فنی مواد تمام گرایش ها، الکترونیک هواپیمایی، کاردانی فنی معدن، معلم فنی صنایع چوب، کاردانی ایمنی صنعتی، کاردانی فنی شیمی تمام گرایش ها

 

 

سامانه اطلاع ازضرایب دروس کنکور ریاضی

پس از اینکه متقاضی هدف و رشته مورد علاقه خود را معین کرد شناخت ضرایب دروس کنکور ریاضی و برنامه ریزی کنکور ریاضی اولین گام  موفقیت برای داوطلبان این رشته در کنکور سراسری است.

از این مرحله به بعد متقاضی گرامی باید بیشترین تمرکز خود را در بر روی دروسی با ضرایب بالاتر بگذارد.

اما این به آن معنا نیست که از باقی درس‌ها و کتب غافل شود. گاه ایجاد این تعادل برای داوطلبان مشکل‌آفرین است. متخصصین و مشاوران ایران تحصیل با چندین سال سابقه در این زمینه، آماده ارائه هرگونه راهنمایی و دادن اطلاعات در مورد جزییات و تأثیر ضرایب درس‌های کنکور ریاضی، نحوه برنامه‌ریزی، تهیه بهترین منابع کنکور ریاضی، بهترین روش خواندن همه دروس اعم از فیزیک، ریاضی، روش‌های تست‌زنی و در نهایت یک انتخاب رشته خوب است.

همکاران ما در تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از ساعت 8 صبح تا 1 شب در خدمت عزیزان است.

داوطلبان می توانند به‌صورت مشاوره تلفنی و یا با حضور در این سامانه پاسخ همه سؤالات خود را دریافت کرده و از آخرین اخبار و اطلاعات تحصیلی آگاه شوند.

 

 

برای آشنایی با جدیدترین ضرایب کنکور ریاضی براساس آخرین جدول ضریب منتشر شده در دفترچه کنکور سراسری از سراسر کشور یاز طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

کانال اطلاع رسانی ضرایب دروس کنکور ریاضی 98 - 99

 

بیشتر بدانیم

ثبت نام کنکور سراسری

ضرایب دروس کنکور انسانی

مشاوره رایگان کنکور ریاضی 99

موفقیت در کنکور در کمترین زمان

بهترین ساعات مطالعه کنکور

مصاحبه با نفرات برتر کنکور

ضرایب دروس کنکور تجربی 99

ضرایب دروس کنکور ریاضی ۱۴۰۳

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اهمیت اطلاع از ضرایب دروس کنکور ریاضی در چیست؟ 

با اطلاع از ضرایب دروس کنکور ریاضی می توان به درجه اهمیت دروس مختلف در کنکور پی ببرید و به این وسیله برای داشتن مطالعه ای بهتر تلاش کنید.

چگونه می توانم از  ضرایب دروس کنکور ریاضی نظام جدید و قدیم مطلع شوم؟ 

برای اطلاع از ضرایب دروس کنکور ریاضی نظام جدید و قدیم می توانید با تیم مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

ضرایب زیرگروه های رشته ریاضی نظام جدید در درس شیمی چند است؟ 

ضرایب زیر گروه های رشته ریاضی نظام جدید در زیر گروه یک و دو 3 و در زیر گروه سه برابر با 2 است.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور

    نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور 1403 | ایران تحصیل

    دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل یکی از بهترین روش‌هایی بسیار مفید برای داوطلبان کنکور سراسری به شمار می‌رود. با استفاده از این تاییدیه، داوطلبان می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در بهبود رتبه کنکور خود داشته باشند. همان طور که می‌دانید،...
  • بانک سوالات کنکور ریاضی

    بانک سوالات کنکور ریاضی

    سوالات رشته ریاضی همگی فرمولی هستند و به همین دلیل پاسخ دهی به آن‌ها زمان بر می‌باشد. در صورتی که به بانک سوالات کنکور ریاضی دسترسی داشته و تست زنی کافی داشته باشید، می‌توانید در جلسه کنکور در کمترین زمان...
  • لیست-رشته-های-ریاضی-با-رتبه-مورد-نیاز

    لیست رشته های ریاضی با رتبه مورد نیاز

    لیست رشته های ریاضی با رتبه مورد نیاز از جمله موارد مهمی است که هر فرد مایل به شرکت در کنکور سراسری، جهت ورود به دانشگاه‌ها در رشته ریاضی ملزم به اطلاع از آن است. به علاوه، این قبیل از...
  • دفترچه انتخاب رشته ریاضی

    دفترچه انتخاب رشته ریاضی کنکور 1403 + دانلود pdf | ایران تحصیل

    متقاضیانی که در کنکور سراسری شرکت می کنند، پس از اعلام نتایج اولیه کنکور و مشخص شدن رتبه و تراز آن ها، می بایست انتخاب رشته انجام دهند. گروه های آزمایشی مختلفی وجود دارد که متقاضیان پذیرفته شده می توانند...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)