ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط ثبت نام کنکور 1403 + 3 تغییر جدید و مهم | sanjesh

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
شرایط شرکت در کنکور سراسری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بسیاری از داوطلبان از شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1403 اطلاعی ندارند و نمی‌دانند برای ثبت نام در این آزمون سرنوشت ساز باید چه شرایطی داشته باشند. به همین منظور کسب اطلاعات دقیق در مورد شرایط ثبت نام کنکور سراسری در اختیار بسیار اهمیت دارد تا بتوانید با آگاهی کامل برای ثبت نام اقدام کنید.

از مهمترین شرایط شرکت در آزمون سراسری می‌توان به قوانین نظام وظیفه آقایان برای ثبت نام کنکور، شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی، شرایط ثبت نام دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه‌های روزانه و شرایط تحصیل برای اتباع خارجی اشاره کرد.

آشنایی با شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1403

👈 برای انجام ثبت نام کنکور داوطلبان لازم است واجد شرایط باشند. شرایط عمومی برای داوطلبان عزیز به صورت یکسان بوده و شرایط اختصاصی نیز در رابطه با هر یک از داوطلبان در گروه‌های آزمایشی مختلف است که توسط سازمان سنجش تعیین می‌شود.

شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری 1403

👈 برای ثبت نام کنکور سراسری داوطلبان باید شرایط عمومی نام نویسی من جمله کد نظام وظیفه را در نظر بگیرند. این شرایط شامل موارد زیر می‌باشد:

✔️ نداشتن فساد اخلاقی

✔️ عدم اعتیاد به انواع مواد مخدر و نوشیدنی‌های الکلی

✔️ تابعیت از قوانین نظام جمهوری اسلامی (تبصره: چنانچه داوطلبی قبلاً با نظام جمهوری اسلامی عناد داشته، بايد تغيير نظر وی محرز شود)

✔️ نداشتن عضویت در سازمان‌های غیر قانونی

✔️ داشتن اعتقاد به یکی از ادیان الهی

شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری 1403

👈 یکی از شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری برای داوطلبان دارا بودن مدرک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه می‌باشد. یکی از مهم‌ترین مدارک کد نظام وظیفه است.

✔️ داشتن مدرک پیش دانشگاهی برای کلیه فارغ التحصیلان نظام قدیم و همچنین برخورداری از مدرک دیپلم برای داوطلبان نظام جدید الزامی می‌باشد. همچنین کلیه متقاضیان دانش آموز حتماً لازم است تا زمان شهریور ماه 1403 فارغ التحصیل شوند. در غیر این صورت ثبت نام از آنان به عمل نخواهد آمد.

✔️ آن دسته از داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه‌های مختلف و مؤسسات آموزش عالی می‌باشند، در صورتی که بتوانند تا پایان شهریور ماه سال 1403 فارغ التحصیل شوند، واجد شرایط ثبت نام کنکور سراسری خواهند بود و امکان ثبت نام در آزمون سراسری را خواهند داشت.

✔️ فارغ التحصیلانی که در رشته‌های تحصیلی مرتبط با وزرات بهداشت می‌باشند (فارغ التحصیلانی که خدمت اجباری پس از فارغ التحصیلی خواهند داشت)، چنانچه در مقطع کاردانی باشند لازم است مدرک خود را حداکثر تا پایان تاریخ شهریور ماه 1403 و یا تا پایان اسفند ماه 1403 اخذ نموده باشند و دوران خدمت خود را با موفقیت به پایان رسانده باشند، در غیر این صورت امکان ثبت نام از آنان لغو خواهد گردید.

✔️ برخی از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های بهداشت دهان، تكنسين سلامت دهان، پرستاري دندانپزشكي، پروتز دندان و ساخت پروتز دنداني مشمول طرح قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان نمی‌باشند و به همین دلیل واجد شرایط ثبت نام کنکور سراسری می‌باشند و به همین هیچ گونه منعی در رابطه با ثبت نام برای آنان وجود نخواهد داشت.

آشنایی با شرایط شرکت در کنکور سراسری

شرایط نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور 1403

👈مطمئناً می دانید یکی از مهمترین شرایط ثبت نام کنکور برای آقایان وضعیت نظام وظیفه می‌باشد. به همین دلیل تصمیم داریم در این بخش به بررسی این شرایط بپردازیم تا شما اطلاعات کاملی نسبت به شرایط نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور 1403 به دست بیاورید.

شرایط مربوط به مقررات نظام وظیفه عمومی

  • افراد دارای کارت معافیت:
    • معافیت دائم هوشمند (کفالت، پزشکی، ایثارگران و موارد خاص)
    • معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی، کفالت) در مدت اعتبار آن
  • دانش آموزان:
    • مشمولان محصل سال آخر دوره متوسطه که در سال تحصیلی 1403-1404 معافیت تحصیلی دانش آموزی اخذ نموده و تا تاریخ 1403/06/31 در سنوات مجاز تحصیلی (حداکثر تا 20 سالگی تمام) فارغ التحصیل می‌شوند.
    • دانش آموزانی که قبل از سن مشمولیت (قبل از 18 سالگی تمام) موفق به دریافت دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 شده باشند، به شرط نداشتن غیبت.
  • سربازان:
    • کارکنان وظیفه (سربازان در حال خدمت) بدون غیبت اولیه دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 حضوری و پیوسته (دانش آموزان عادی) به شرطی که در مقطع کارشناسی و بالاتر پذیرفته شوند.
    • کارکنان وظیفه‌ای که خدمت دوره ضرورت آنان تا تاریخ 1403/06/31 به پایان می‌رسد (این دسته از افراد باید به هنگام ثبت نام در دانشگاه، گواهی یا کارت پایان خدمت ارائه نمایند).
  • کارکنان پایور (سربازان در حال خدمت) بدون غیبت:
    • کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت از اداره نیروی انسانی سازمان مربوط برای ادامه تحصیل.
  • دانشجویان انصرافی:
    • دانشجویان انصرافی در صورتی که در سنوات اولیه تحصیلی، موضوع تبصره 1 ماده 33 قانون، انصراف داده و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید بیش از یکسال سپری نشده باشد. مضافاً مشروط به اینکه قبلاً (از تاریخ 1390/08/22 به بعد) از امتیاز یکبار انصراف استفاده نکرده باشند.
  • فارغ التحصیلان مقطع کاردانی:
    • فارغ التحصیلان مقطع کاردانی فقط می‌توانند در رشته‌هایی در مقطع کارشناسی پیوسته تحصیل نمایند که برابر اعلام وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، آن رشته (رشته تحصیلی مقطع کاردانی) مقطع کارشناسی ناپیوسته بالاتر ندارد.

شرایط شرکت دانشجویان انصرافی در کنکور سراسری 1403

👈 یکی از سوالاتی که داوطلبان عزیز در رابطه با شرکت مجدد در کنکور سراسری 1403 دارند، در رابطه با دانشجویان انصرافی می‌باشند که در این رابطه باید بگوییم که آن دسته از دانشجویانی که نوبت دوم «شبانه »، حضوري، مجازي، پردیس‌های خودگردان، دانشگاه پيام نور، مؤسسات آموزش عالي غيردولتي «غيرانتفاعي » و ظرفیت مازاد مشغول به تحصیل می‌باشند، می‌توانند نسبت به انجام ثبت نام اقدام نمایند.

👈 مطابق با شرایط ثبت نام کنکور سراسری آن دسته از دانشجویانی که در دوره‌های روزانه ورودی سال مشغول به تحصیل می‌باشند، حتماً لازم است که برای ثبت نام کنکور سراسری در صورتی که تا تاریخ اواخر اسفند ماه 1403 توانسته باشند انصراف قطعی خود را تکمیل نمایند و آن را قطعی کرده باشند. بعلاوه افراد با تکمیل فرم شماره 2 چنانچه دانشگاه محل تحصیل آنان را تائید کرده باشد، امکان ثبت نام را خواهند داشت. همچنین بند 32 تقاضانامه ثبت نام را لازم است علامت بزنند.

👈 آن دسته از داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 99 در دوره‌های روزانه موفق به پذیرش شده باشند و در رشته‌های دانشگاه روزانه مشغول به تحصیل باشند، در صورتی واجد شرایط ثبت نام کنکور سراسری خواهند بود که انصراف خود را تا اواخر اسفند ماه 1403 تحویل داده باشند و رشته‌های غیر روزانه را انتخاب کرده باشند.

برای اطلاع دقیق از منابع کنکور سراسری وارد لینک کلیک کنید.

شرایط شرکت دانشجویان انصرافی در کنکور سراسری

نحوه ثبت نام در کنکور سراسری 1403

👈 جهت انجام ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد شما با دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری ، نسبت به اطلاع دقیق از نحوه ثبت نام و همچنین شرایط ثبت نام در کنکور 1403 اطلاع یابید. مطابق با آنچه در راهنمای ثبت نام ذکر شده است آن دسته از داوطلبانی که مایل به ثبت نام هستند ابتدا تمامی مفاد موجود دردفترچه را مطالعه نموده و پس از آن نسبت به انجام و تکمیل فرم ثبت نام اقدام نمایند.

👈 برای انجام فرایند ثبت نام لازم است هزینه مربوط به نام نویسی را پرداخت نمایید. ثبت نام کنکور سراسری 1403 به صورت اینترنتی و از طریق سامانه سنجش آموزش کشور با استفاده از رمز دوم اینترنتی قابل انجام می‌باشد. این هزینه به هیچ عنوان برای داوطلبان پرداخت کننده قابل پرداخت نیست. به همین دلیل ابتدا در رابطه با ثبت نام خود به اطمینان لازم دست یابید و پس از آن نسبت به انجام ثبت نام اقدام نمایید.

👈 فرم اینترنتی ثبت نام در سالهای اخیر همانند سال‌های گذشته نمی‌باشد و از این نظر دچار برخی از تغییرات شده است. به عنوان مثال در سال‌های گذشته داوطلبان برای انجام ثبت نام ترمیم معدل کنکور نیازمند به تکمیل نام و نام خانوادگی خود بودند در حالی که در حال حاضر با وارد نمودن شماره دانش آموزی بسیاری از اطلاعات دانش آموز در وب سایت سنجش به نمایش گذاشته می‌شود و به همین دلیل نیازی به تکمیل آن وجود نخواهد داشت.

جهت دریافت مشاوره حرفه ای کنکور تجربی بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه ثبت نام در کنکور سراسری

شرایط تحصیل برای اتباع خارجی جهت ثبت نام کنکور سراسری 1403

👈 امکان ثبت نام در آزمون سراسری 1403 برای کلیه اتباع خارجی فراهم شده است. دفترچه راهنمای ثبت نام این دسته از داوطلبان مانند شرکت کنندگان دیگر به صورت الکترونیک و از طریق سامانه سنجش و آموزش کشور ارائه خواهد شد.

👈 از این رو داوطلبان می‌توانند در سامانه سنجش بر روی بخش “اتباع غیر ایرانی” کلیک نموده و پس از تکمیل اطلاعات، کد پیگیری (13 رقمی) را دریافت نمایند و سپس نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام کنند.

شرایط ثبت نام کنکور سراسری دانشجویان در حال تحصیل روزانه

👈 دانشجویان دوره روزانه آزمون سراسری سال قبل این امکان را دارند که در کنکور سراسری ۱۴۰۳ شرکت کنند. همانطور که در دفترچه ثبت نام کنکور ذکر شده است آن دسته از داوطلبانی که در دوره‌های روزانه مشغول به تحصیل می‌باشند در صورت ثبت نام کنکور سراسری می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام نمایید اما در صورت پذیرفته شدن گزینش آنان تنها برای رشته‌های شبانه، غیر انتفاعی و پیام نور خواهد بود. همچنین بندها و تبصره‌هایی برای این دسته از داوطلبان در نظر گرفته شده است که در دفترچه ثبت نام موجود می‌باشد و می‌توانند از مفاد آن اطلاع یابند.

👈 از دیگر شرایط ثبت نام کنکور سراسری برای این دسته از متقاضیان این است که دانشجویان مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد دکترای عمومی یا تخصصی باید تا تاریخ 1403/12/25 از دانشگاه فعلی خود انصراف داده و بند 32 فرم ارائه شده در دفترچه راهنما را علامت بزنند.

👈 داوطلبان باید دقت داشته باشند تعداد دفعاتی که می‌توانند در کنکور سراسری شرکت کنند، هیچ محدودیتی برای دانشجویان سال گذشته یا انصرافی‌ها وجود ندارد و افراد در صورت تعیین تکلیف وضعیت شغلی و نظام وظیفه خود می‌توانند مجدداً در آزمون سراسری ثبت نام نمایند.

👈 دانشجویان دوره کارشناسی که مدرک معادل کاردانی دارند یا دانشجویان اخراجی بر اساس ضوابط مربوط به دانشجویان انصرافی پس از اینکه تسویه حساب کامل با واحدهای با اداره کل امور دانشجویا داشته باشند، در صورتی عدم مشکل در وضعیت نظام وظیفه، می‌توانند در آزمون سراسری سال جدید حضور یابند.

شرایط استفاده از سهمیه های آزمون سراسری 1403

👈 سازمان سنجش هر سال تسهیلاتی برای افرادی که سهمیه کنکور سراسری دارند در نظر می‌گیرد و این سهمیه‌ها تأثیر زیادی در رتبه داوطلبان دارد. سهمیه کنکور شامل سهمیه رزمندگان، ایثارگران ۵ درصد و ۲۵ و رزمندگان است.داوطلبان با داشتن نمره حد نصاب می‌توانند از این سهمیه‌ها استفاده کنند.

سهمیه مناطق کنکور سراسری

✔️ یکی از مهم‌ترین سهمیه‌های کنکور سهمیه مناطق است و همه افراد شرکت کننده در آزمون سراسری در گروه‌های آزمایشی مختلف دارای این سهمی هستند. هر کدام از استان‌های مختلف کشور بر اساس دسترسی به امکانات آموزشی به مناطق 1، 2 و 3 تقسیم می‌شوند. ملاک دسته‌بندی سهمیه مناطق عدالت آموزشی است و داوطلبان از لحاظ دسترسی به امکانات آموزشی در یک سطح قرار خواهند گرفت.

سهمیه ایثارگران آزمون سراسری

✔️ سهم ایثارگران دارای دو دسته ایثارگری ۲۵ و ۵ درصد است. ۲۵ درصد ظرفیت هر کد رشته به آزادگان و همسر و فرزندان آنها، جانبازان ۲۵ و بالاتر و همسر و فرزندان آنها، همسر و فرزندان مفقود الاثران و شهدا اختصاص می‌یابد و ۵ درصد ظرفیت هر کد رشته به جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنها، همسر و فرزندان رزمندگان که ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشته‌اند، اختصاص خواهد یافت.

سهمیه رزمندگان آزمون سراسری

✔️ سهمیه رزمندگان شامل سهمیه رزمندگان بسیجی، سهمیه جهادگران جهاد کشاورزی و رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح که ۶ سابقه حضور در جبهه‌های دفاع مقدس طی ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۸ را داشته‌اند، خواهد بود.

سهمیه خانواده شهدای آزمون سراسری

✔️ سهمیه خانواده شهدا در واقع به پدر، مادر، خواهر و برادر شهیدان تعلق می‌گیرد و میزان تخصیص این سهمیه برای هر کد رشته مانند سهمیه مناطق است. میزان سهمیه این افراد با توجه به تعداد متقاضیان آزمون سراسری تعیین می‌شود.

سهمیه بهیاران آزمون سراسری

✔️ از دو سال قبل سهمیه بهیاران در آزمون سراسری ترتیب اثر داده شده است. داوطلبانی که شرایط استفاده از این سهمیه را داشته باشند، می‌توانند با درخواست خود از این سهمیه استفاده کنند و چنانچه نمره حد نصاب را داشته باشند، می‌توانند در رشته پرستاری ادامه تحصیل دهند.

شرایط استفاده از سهمیه های آزمون سراسری

شرکت در کنکور تجربی با دیپلم هنرستان

کنکور تجربی، میدان نبردی پرتلاطم با رقبایی سرسخت است. هر ساله داوطلبان بسیاری از رشته های مختلف، اعم از هنرستان، برای ورود به این میدان و فتح قله های دانش در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و… تلاش می کنند.

آیا فارغ التحصیلان هنرستان می توانند در کنکور تجربی شرکت کنند؟

پاسخ قاطعانه مثبت است! هیچ محدودیتی برای ورود داوطلبان با دیپلم هنرستان به این گروه آزمایشی وجود ندارد. اما این مسیر هموار نیست و داوطلبان باید با چشمانی باز و گام هایی استوار در آن قدم بگذارند.

نکات مهم بجهت شرکت در کنکور تجربی

  • آزمون تجربی دروازه ورود به دنیای جدیدی از دروس تخصصی است. داوطلبان هنرستان باید برای مطالعه و تسلط بر این دروس، اراده ای قوی و برنامه ای دقیق داشته باشند.
    ضرایب دروس تخصصی در کنکور تجربی برای دیپلم های مختلف متفاوت است. داوطلبان هنرستان باید از این تفاوت ها آگاه باشند و با اتکا به منابع معتبر، استراتژی صحیحی برای مطالعه دروس اتخاذ کنند.
  • انتخاب رشته: گامی مهم در مسیر آینده شماست. داوطلبان هنرستان باید با در نظر گرفتن علایق، توانایی ها و ضرایب دروس، رشته های مناسب خود را انتخاب کنند.

مزایای شرکت در کنکور تجربی

  • تنوع رشته های دانشگاهی: دنیای تجربی دریایی از رشته های جذاب و پرچالش را به روی شما می گشاید. از پزشکی و دندانپزشکی تا علوم آزمایشگاهی و…، انتخاب های بی شماری پیش روی شما خواهد بود.
  • ورود به دانشگاه های دولتی و غیر دولتی: با موفقیت در کنکور تجربی، دروازه های دانشگاه های معتبر دولتی و غیر دولتی به روی شما گشوده می شود.
  • آغاز مسیری شغلی پربار: فارغ التحصیلان رشته های تجربی می توانند در مشاغل مختلف حوزه های پزشکی، درمانی و… مشغول به کار شوند و نقشی مهم در سلامت جامعه ایفا کنند.

معایب شرکت در کنکور تجربی

  • رقابت نفس گیر: کنکور تجربی مملو از رقبایی سرسخت و پرتلاش است. داوطلبان هنرستان باید برای موفقیت در این رقابت، از نظم و پشتکار بالایی برخوردار باشند.
    مطالعه دروس تخصصی به صورت خودخوان: داوطلبان هنرستان باید برای یادگیری دروس تخصصی تجربی، اتکا به خود را چاشنی کار خود کنند.
  • تاثیر ضرایب دروس: ضرایب دروس تخصصی در کنکور تجربی برای دیپلم های مختلف متفاوت است. داوطلبان هنرستان باید با در نظر گرفتن این موضوع، برنامه ریزی دقیقی برای مطالعه دروس داشته باشند.

مشاوره شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1403

👈 شرایط ثبت نام در کنکور در برخی از سال‌ها تغییراتی را به همراه دارد که این تغییرات گاه داوطلبان را برای ورود به دانشگاه و ثبت نام محدود خواهد کرد و گاها فرایند ثبت نام را راحت‌تر می‌کند.

👈 برای دانش آموزان و داوطلبان شرکت کننده که خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران می‌باشند، شرایطی به صورت جداگانه تعیین شده است که با توجه به آن می‌توانند برای ثبت نام اقدام نمایند.

👈نکته مهمی که در رابطه با شرایط ثبت نام کنکور سراسری این است که هر یک از قوانینی که سازمان سنجش و آموزش کشور تعیین کرده، ممکن است دچار تغییراتی نیز شود. به عنوان مثال مصوباتی در رابطه با برخی از آئین نامه‌ها وجود دارد که همین مصوبات دانش آموزان را ملزم به انجام ثبت نام می‌کند. به همین دلیل تبصره‌های هر یک از قوانین نیز به نوبه خود نقش تعیین کننده‌ای خواهند داشت.

👈 برای اطلاع دقیق از شرایط ثبت نام کنکور سراسری اتباع خارجی، خانواده‌های ایثارگان و شهدا، دانشجویان انصرافی، داوطلبان متعهد به خدمت و همچنین اطلاع دقیق از کلیه تبصره‌های مربوط به شرایط ثبت نام در کنکور می‌توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید. مشاوران این مجموعه همه روزه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان خواهند بود.

خلاصه مطلب

در این مقاله در ارتباط با شرایط ثبت نام کنکور سراسری توضیح دادیم. لازم به ذکر است بدانید داشتن شرایط عمومی و شرایط اختصاصی جزو مهمترین شرایطی هستند که داوطلبان باید برای ثبت نام کنکور داشته باشند. دوطلبانی که جزو اتباع خاجی هستند هم طبق شرایط تعیین شده می‌توانند در آزمون سراسری شرکت کنند.

در انتها باید اشاره کنیم تمامی آقایان برای ثبت نام کنکور سراسری باید شرایط مربوط به نظام وظیفه را مطالعه کنند، چراکه یکی از موارد که می‌تواند مانع شرکت داوطلبان مرد در این آزمون شود، وضعیت خدمت سربازی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مطاب این مقاله می توانید با مشاوران برجسته آکادمی ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 در تماس باشید.

برای دانلود فایل PDF مقاله شرایط ثبت نام کنکور سراسری کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا پذیرفته شدگان دوره روزانه کنکور سال گذشته مجاز به ثبت نام کنکور می باشند؟

این دسته از متقاضیان برای شرکت در کنکور و انتخاب رشته های دوره روزانه مجاز هستند. اگر قصد دارید اطلاعات دقیقی نسبت به جزئیات این مسئله به دست بیاورید پیشنهاد می کنیم به متن مقاله مراجعه کنید.

داوطلبانی که دارای طرح اجباری هستند می توانند برای شرکت در کنکور اقدام کنند؟

این دسته از افراد اگر بتوانند خدمات خود را تا تاریخ 31 شهریور سال 1403 یا 30 بهمن 1403 به اتمام برسانند، مجاز هستند که در کنکور ثبت نام کنند.

دانش آموز پایه دوازدهم برای شرکت در کنکور سراسری باید تا چه زمانی مدرک خود را دریافت کنند؟

توجه داشته باشید دانش آموزان پایه دوازدهم اگر مدرک تحصیلی خود را تا تاریخ 31 شهریور 1403 یا 30 بهمن ماه 1403 دریافت کنند، در همان سال برای ثبت نام در کنکور مجاز می شوند.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
  • ثبت نام مجدد کنکور سراسری

    ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ + جاماندگان sanjesh.org

    ثبت نام مجدد کنکور سراسری آغاز شد. جاماندگان کنکور که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام‌نویسی نشده‌اند، می‌توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم...
  • ثبت نام کنکور سراسری

    ثبت نام کنکور سراسری 1403 آغاز شد + ورود سایت اصلی sanjesh.org

    ثبت نام کنکور سراسری 1403 طبق اعلامیه جدید سازمان سنجش برای نوبت دوم از 7 فرودین 1403 آغاز و تا 12 فروردین ادامه خواهد داشت. داوطلبین باید در زمان مقرر وارد سایت ثبت نام کنکور سراسری سازمان سنجش به نشانی...
تماس با مشاور