ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

افرادی که مایل به شرکت در کنکور ارشد 1403 هستند، باید از شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد اطلاع یابند. مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام در دفترچه، شرایط شرکت در کنکور کارشناسی ارشد شامل شرایط عمومی و شرایط اختصاصی می باشد. از دیگر مفاد راهنمای ثبت نام، می توان به شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد برای متقاضیان اتباع خارجی و همچنین مشمولین خدمت سربازی اشاره نمود.

متقاضیان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد در صورت برخورداری از تمامی بندهای شرایط ثبت نام آزمون ارشد سراسری می توانند در این آزمون اسم نویسی کنند. مجری برگزار کننده کنکور کارشناسی ارشد، طبق روال سال های گذشته سازمان سنجش آموزش کشور می باشد و هر ساله افراد زیادی از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی با هدف ورود به مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری و جهت بالا بردن سطح علمی خود، به دنبال ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد می باشند.

این مقطع، یکی از مقاطع آموزش عالی به شمار می آید که به صورت پیوسته و ناپیوسته در دانشگاه های سراسر کشور ارائه می شود. داوطلبان می توانند با توجه به شرایط و علاقه خود در یکی از رشته های مرتبط با گروه انتخابی خود تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد ادامه دهند. به دلیل اهمیت اطلاع از شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، در ادامه به ارائه توضیحاتی در ارتباط با این موضوع خواهیم پرداخت.

شرایط ثبت نام آزمون ارشد

👈🏿شما داوطلبان عزیز و گرامی برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد باید از شرایط اعلام شده در دفترچه راهنما که در زمان ثبت نام منتشر می شود، برخوردار باشید. در واقع، اگر یکی از این شرایط را نداشته باشید، نمی توانید در این آزمون شرکت نمایید. همچنین برای شرکت در این آزمون در زمان تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد باید تعدادی شرایط عمومی و تعدادی شرایط خصوصی را بدانید و آن ها را دارا باشید.

👈🏿این شرایط، هر ساله به طور کامل و مفصل از طریق دفترچه به شما داوطلبان ابلاغ می شود. بنابراین، برای اطلاع از تمامی شرایط اعلامی باید دفترچه آزمون را دریافت کنید. برای آَشنایی با تمامی شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

شرایط ثبت نام آزمون ارشد

📢 اطلاعیه 📢

پذیرفته شدگان کنکور کارشناسی ارشد 1403 در صورت انصراف قطعی تا پایان مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 می توانند در این آزمون نام نویسی کنند.

شرایط عمومی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

برای شرکت در ثبت نام کنکور ارشد ابتدا لازم است از شرایط عمومی من جمله داشتن کد نظام وظیفه را نیز برخوردار باشید. شرایط مندرج در دفترچه، توسط سازمان سنجش به شرح زیر می باشد:

✅معتقد بودن به اسلام و یا یکی از ادیان مورد تایید در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

✅ملتزم بودن به احکام عملی اسلام و انجام تمام واجبات و دوری از محرمات

⚫️ تبصره : مورد ذکر شده بالا برای داوطلبان اقلیت های مذهبی که ادیان آنان به صورت رسمی به تصویب جمهوری اسلامی ایران رسیده باشد، به شرط عدم متجاهر به نقض احکام اسلامی مجاز می باشد.

✅عدم عناد نسبت به جمهوری اسلامی ایران

⚫️ تبصره : آن دسته از داوطلبانی که در گذشته نسبت به جمهوری اسلامی ایران دشمنی داشته باشند، در صورت محرز شدن و تائید تغییر نظر آنان واجد شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد خواهند بود.

✅عدم سابقه شرکت در گروهک های سیاسی (ساواکو فراماسونری و اعقاب آن ها).

✅عدم احراز فساد اخلاقی

✅عدم اشتهار و ارتکاب اعمال خلاف شئون اجتماعی در طول تحصیل و یا در زمان اشتغال

برای اطلاع از زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد بر روی لینک کلیک نمایید.

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

منظور از شرایط اختصاصی، برخورداری از برخی مواد و تبصره ها با توجه به رشته های مختلف می باشد. برخی از مهم ترین شرایط اختصاصی، شامل موارد زیر می باشند:

✅ دارا بودن مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای برای فارغ التحصیلان ضروری خواهد بود.

✅ آن دسته از داوطلبانی که در حال حاضر در سال آخر دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند، در صورتی می توانند برای ثبت نام شرکت نمایند که بتوانند مدرک خود را تا شهریور ماه دریافت نمایند. (لازم به ذکر است که تمامی مدارک باید به تائید وزارت علوم و یا وزارت بهداشت رسیده باشد).

✅ آن دسته از دانشجویانی که واجد شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ می باشند اما در دانشگاه محل تحصیل خود انصراف قطعی نداده اند، و در کنکور سراسری ارشد شرکت نموده اند، حتی در صورت پذیرش قطعی، قبولی آنان لغو خواهد شد.

✅ افراد فارغ التحصیل دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی معتبر خارجی که به مدرک آن ها عنوان معادل تعلق گرفته مجاز به ثبت نام در این آزمون خواهند بود. این افراد در شرایطی که حداقل 80 درصد نمره حد نصاب گزینش آزاد را کسب کنند، (به جز رشته محل های بورسیه و دیگر سهمیه ها) عنوان معادل از مدرک آن ها حذف خواهد شد و مجاز به ادامه تحصیل می شوند.

✅پذیرفته شدگان رشته های دانشگاه های سراسری پزشکی، با توجه به تعهد خدمت شغلی خود در صورت دریافت مجوز جهت ادامه تحصیل، می توانند در انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد آزاد و سراسری شرکت نمایند.

✅دبیران محترم آموزش و پرورش با توجه به تعهد خدمت، ابتدا لازم است موافقت نامه کتبی خود را مبنی بر ادامه تحصیل از وزارت آموزش و پرورش اخذ نموده و آن را نزد خود نگاه دارند و به هنگام پذیرش در دانشگاه، به محل پذیرش ارائه نمایند.

✅ آن دسته از داوطلبانی که دارای مدارک تحصیلی معادل می باشند و دارای شرایط آيين نامه شركت دارندگان مدارك معادل و غير رسمي در آزمون هاي ورودي مقاطع بالاتر هستند ، با توجه به آئین نامه های موجود و تصویب شده شورای عالی انقلاب فرهنگی (مبنی بر ممنوعیت برگزاری دوره های معادل) در دوره های معادل پذیرفته شده اند، مشمول این مصوبه قرار خواهند گرفت.

✅ مطابق با آیین نامه ها و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، کلیه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که در سال های 77 تا 81 در دانشگاه های مذکور پذیرفته شده اند، برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر منعی نخواهند داشت.

✅ تمامی متقاضیان شاغل در وزارت خانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی قبل از ثبت نام، لازم است موافقت نامه کتبی بدون قید و شرط را محل خود مبنی بر ادامه تحصیل دریافت آن را نزد خود نگه دارند.

✅ تمامی پذیرفته شدگان دوره های شبانه ، مجازی، پردیس های خودگردان و همچنین فراگیر پیام نور، در صورت دارا بودن شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد می توانند در ثبت نام آزمون ارشد سراسری شرکت نمایند.

✅ فارغ التحصیلان رشته های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، در صورتی که معدل آنان کمتر از 12 باشد، حق ثبت نام و شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

شرایط عمومی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

جهت اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد، بر روی لینک کلیک کنید.

شرایط نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

آن دسته از پسرانی که مشمول خدمت سربازی می باشند، در صورتی می توانند ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را انجام دهند که واجد شرایط بندهای زیر باشند. متقاضیان عزیز توجه داشته باشند که به هنگام ثبت نام، حتما تمامی اطلاعات را در بند 15 فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی وارد نمایند. در صورت عدم درج موارد مذکور، امکان ادامه تحصیل برای داوطلبان وجود نخواهد داشت. شرایط نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد شامل موارد زیر می باشد:

✔️ دارا بودن کارت هوشمند پایان خدمت سربازی

✔️دارا بودن کارت هوشمند معافیت دایم (این مورد شامل تمامی انواع معافیت کفالت، معافیت ایثارگران، و موارد خاص می باشد).

✔️آن دسته از مشمولانی که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی می باشند؛ و با توجه به سنوات تحصیلی خود دارای برگه آماده به خدمت بدون غیبت می باشند، و زمان پذیرش و ثبت نام در دانشگاه، قبل از تاریخ اعزام به خدمت (مندرج در برگ اعزام) باشد، می توانند ثبت نام نمایند.

✔️تبصره : آن دسته از داوطلبانی که تاریخ اعزام خدمت آنان قبل از اعلام قبولی و یا پذیرش در دانشگاه است، چنانچه زمان موعد اعزام خود را تمدید ننمایند، ملزم هستند که در تاریخ مقرر، اعزام به خدمت شوند.

✔️آن دسته از دانشجویانی که سال آخر کارشناسی می باشند، مطابق با تبصره ماده های 33 قانون نظام وظیفه عمومی واجد شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد خواهند بود.

✔️کارکنانی که متعهد به خدمت می باشند و در سازمان ها و وزارت خانه ها گواهی اشتغال به خدمت دارند، می توانند موافقت نامه خود را برای سازمان مربوطه ارائه نمایند تا امکان ادامه تحصیل را داشته باشند.

✔️کارکنان پایور که شاغل در نیروهای مسلح می باشند،در صورت موافقت نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال و موافقت برای سازمان مربوطه برای ادامه تحصیل داشته باشند.

✔️آن دسته از طلاب دینی که مدرک آنان به تائید رسیده باشد و از معافیت تحصیلی برخوردار باشند، به شرط مدیریت تحصیلی حوزه می توانند ادامه تحصیل دهند.

✔️مشمولان خدمت سربازی که دارای برگه معافیت موقت دارای هولگرام می باشند، در صورت عدم غیبت سربازی، می توانند در مدت اعتبار کارت معافیت برای ثبت نام اقدام نمایند.

✔️کارکنان مشمول خدمت سربازی در صورتی در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده باشند و غیبت اولیه سربازی نداشته باشند، واجد شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد باشند، می توانند اقدام به ثبت نام نمایند.

✔️آن دسته از دانشجویان انصرافی که سقف مجاز سنوات تحصیلی اولیه آنان تکمیل نشده باشد، می توانند از دانشگاه انصراف دهند. شرایط مذکور در صورتی است که از تاریخ انصراف آنان بیش از یک سال نگذشته باشد.

برای آشنایی با سوالات کنکور کارشناسی ارشد بر روی لینک کلیک کنید.

شرایط تحصیل مجدد کارشناسی ارشد

👈🏿مطابق سال های گذشته، افرادی که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی و دکتری هستند و از لحاظ نظام وظیفه منعی برای آن ها وجود ندارد، می توانند در کنکور کارشناسی ارشد ثبت نام نمایند. بر همین اساس متقاضیان می توانند فرم ثبت نامی آنلاین را بر اساس مدرک کارشناسی تکمیل کنند.

👈🏿بر اساس یکی از بندهای آیین نامه سال 97، فارغ التحصیلان دوره روزانه کارشاسی ارشد با قبولی دوباره در این آزمون، می بایست شهریه ای معادل با شهریه شبانه پرداخت کنند. اما با اعتراض متقاضیان، دیوان عدالت اداری این موضوع بررسی شد و با صدور رای دیوان، شرط مذکور از دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون حذف شد.

👈🏿به همین جهت، آن افرادی که فارغ التحصیل دوره روزانه مقطع کارشناسی ارشد هستند و به دنبال شرکت مجدد در کنکور کارشناسی ارشد می باشند، در صورت قبولی مجدد در دوره روزانه این امکان را دارند تا از امکانات دولتی بهره ببرند و از آموزش رایگان برخوردار شوند. با حذف قانون سال های گذشته، داوطلبان پذیرفته شده، مستلزم پرداخت شهریه کارشناسی ارشد نخواهند بود.

👈🏿از سوی دیگر، دانشجویان مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری نیز در شرایطی که مایل به اسم نویسی در آزمون ارشد ۱۴۰۳ می باشند، باید تا پایان مهلت ثبت نام انصراف قطعی خود را اعلام کنند. باید اشاره کرد که پذیرفته شدگان دوره روزانه مقطع کارشناسی ارشد سال گذشته، فقط در صورت ارسال درخواست رفع محرومیت به سازمان سنجش آموزش کشور و تایید آن مجاز به ثبت نام خواهند بود.

آشنایی با شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

شرایط ثبت نام کنکور ارشد برای اتباع خارجی

علاوه بر شرایط بیان شده، ممکن است که برخی از اتباع خارجی نیز بخواهند تا در کنکور ارشد شرکت کنند. این افراد نیز باید شرایطی را دارا باشند که برخی از مهم ترین آن ها شامل موارد زیر می باشند:

✔️داوطلبان شرکت کننده اتباع غیر ایرانی، لازم است واجد شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد عمومی و اختصاصی 1403 باشند.

✔️تنها آن دسته از داوطلبانی که اتباع خارجی مقیم ایران می باشند و دارای اقامت قانونی مجاز برای شرکت در آزمون دوره های کارشناسی ارشد و پذیرفته شدن می باشند؛ قبولی آنان کان لم یکن خواهد بود.

✔️حداکثر مدت تحصیل مجاز برای آن دسته از داوطلبانی که در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده اند، سه سال خواهد بود.

✔️با توجه به ذکر تمامی موارد در دفترچه ثبت نام، در صورتی که داوطلبان از شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد برخوردار نباشند و یا اینکه مخالف مفاد تعیین شده عمل نمایند، پذیرش آنان لغو خواهد گردید.

شرایط استفاده از سهمیه رزمندگان برای کنکور ارشد

یکی از تسهیلات مهمی که سازمان سنجش هر ساله برای داوطلبان خود در نظر می گیرد، سهمیه های آن است. برای شرکت در کنکور ارشد، داوطلبانی که دارای سهمیه رزمندگان هستند، طبق شرایط زیر می توانند از سهمیه خود استفاده نمایند.

✔️رزمندگانی که حداقل 6 ماه در جبهه به صورت داوطلبانه حضور داشتند، می توانند از تسهیلات ورود به دانشگاه و موسسات آموزش عالی بهره مند شوند.

⚫️ تبصره: متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان، در صورت عدم تایید سهمیه و درج سهمیه آزاد بر روی کارت شرکت در آزمون، باید به واحد های تابعه شهرستان های محل تشکیل پرونده مراجعه نمایند.

✔️آن دسته از پرسنل کادر ثابت، پیمانی و وظیفه که از تاریخ 1359/6/31 لغایت 1367/6/31 حداقل 6 ماه به صورت پیوسته و یا 9 ماه به صورت ناپیوسته در خطوط مقدم به صورت داوطلبانه حضور داشتند، می توانند از مزایای این قانون استفاده نمایند.

نحوه اطلاع از شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

📢 اطلاعیه 📢

داوطلبانی که دارای مدرک تحصیلی معادل می باشند، در صورت داشتن شرایط ثبت نام آزمون ارشد ۱۴۰۳ مندرج در آیین نامه شرکت دارندگان مدرک معادل و غیر رسمی در آزمون های ورودی مقاطع بالاتر، این امکانم را دارند که در  کنکور کارشناسی ارشد ثبت نام نمایند.

شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران برای کنکور ارشد

علاوه بر رزمندگان، برخی از ایثارگران نیز می توانند از سهمیه خود برای شرکت در کنکور ارشد استفاده نمایند. لازم به ذکر است تا بدانید که سهمیه ایثارگران به دو دسته 25 درصد و 5 درصدی تقسیم می شود و هر داوطلب طبق شرایط خود می تواند از سهمیه استفاده نماید. شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران برای ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد، به شرح زیر می باشد:

✔️ 25 درصد ظرفیت هر کد رشته محل به همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثران، آزادگان و همسر و فرزندان آن ها، جانبازان 25 درصد به بالا و همسر و فرزندان آن ها، اختصاص داده می شود.

✔️ 5 درصد ظرفیت هر کد رشته به جانبازان زیر 5 درصد و همسر و فرزندان آن ها، همسر و فرزندان رزمندگانی که حداقل 6 ماه به صورت داوطلب در جبهه حضور داشته اند، تعلق می گیرد.

برای اطلاع بیشتر از سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد بر روی لینک کلیک کنید.

شرایط استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان برای ثبت نام ارشد

علاوه بر رزمندگان و ایثارگران، افرادی که در مدارس استعدادهای درخشان درس خوانده اند نیز می توانند از سهمیه برای ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد استفاده کنند. شرایط استفاده این افراد از سهمیه به شرح زیر می باشد:

✔️داوطلبانی که معدل آن ها در دوره کارشناسی بالا باشد و یا در استعدادهای درخشان درس خوانده باشند، می توانند بدون شرکت در آزمون کارشناسی ارشد، فقط با مطالعه فراخوان های مربوط به استعداد درخشان ارشد، در یکی از دانشگاه های پذیرنده دانشجو( بدون کنکور ) ثبت نام کنند.

✔️علاوه بر دانشگاه های بدون کنکور، داوطلبان می توانند پس از شرکت در کنکور، از سهمیه استعدادهای درخشان با عنوان شاگرد اول نیز استفاده نمایند. به این گونه افراد حداقل 10 درصد ظرفیت برای هر کد رشته محل اختصاص داده می شود.

نکات مهم برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

حال که به طور کامل با شرایط شرکت در آزمون و ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد آشنا شدید، بهتر است که نکات مهمی را نیز بدانید و آن ها را رعایت کنید. برخی از مهم ترین این نکات، شامل موارد زیر می باشند:

✔️مشمولان غایب سربازی، واجد شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد نمی باشند. به همین دلیل، چنانچه در هر یک از رشته های مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شوند، امکان ادامه تحصیل را نخواهند داشت.

✔️دانشجویانی که در دانشگاه اخراج شده اند، تا زمان پایان دوره خدمت سربازی و یا اخذ معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود.

✔️سنوات تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر سه سال می باشد.

مشاوره ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد

👈🏿سازمان سنجش در قسمت های مختلف دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ به شرایط استفاده از تسهیلات برگزیدگان علمی، شرایط ثبت نام اتباع خارجی و امتیاز حافظان قرآن مجید اشاره کرده است که هر کدام از داوطلبان برحسب نیاز خود باید بخش مورد نظر را مطالعه کنند. بر همین اساس به افراد متقاضی توصیه می کنیم همه بخش های دفترچه راهنمای آزمون را مورد بررسی قرار داده و در صورت برخورداری از شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ فرم اینترنتی را تکمیل کنند.

👈🏿علاوه بر این شما داوطلبان عزیز بهتر است که پیش از ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد، حتما از یک مشاور خوب کمک بگیرید. مشاور به شما نحوه مطالعه بهتر را بیان می کند و یک برنامه مناسب را نیز به شما عزیزان ارائه می دهد. علاوه بر این، مشاوره در تمامی مراحل ثبت نام، انتخاب رشته و … نیز به شما عزیزان یاری می رساند.

جدیدترین اخبار پیرامون آزمون کارشناسی ارشد

📌 تاریخ دقیق کنکور ارشد 1403

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور تاریخ دقیق برگزاری کنکور ارشد 1403 را اعلام کرد. به گزارش مستقل آنلاین؛ سرپرست معاونت امور آزمون‌ های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون کارشناسی ارشد ۱۱ و ۱۲ اسفند برگزار می گردد و داوطلبان نباید به فکر تعویق کنکور باشند.

حسن مروتی سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور اشاره کرد: ۴۰ درصد از داوطلبان کنکور سراسری امسال یعنی حدود ۵۹۰ هزار نفر انتخاب رشته نکرده و جزء افرادی هستند که رتبه های بالایی به دست آورده اند و به علت این که احتمال کمی دارد در دانشگاه قبول شوند، رشته ای را انتخاب نکرده اند.

📌 مراحل قبولی دانشجو معلمان در کنکور ارشد

داوطلبان رشته آموزش ابتدایی به شکل تمام وقت از شنبه تا چهارشنبه در کلاس های درس تدریس خواهند نمود و امکان حضور در دانشگاه های سراسری را ندارند. افراد داوطلب رشته آموزش ابتدایی به صورت تمام وقت از شنبه تا چهارشنبه در کلاس های درس تدریس خواهند نمود و امکان حضور در دانشگاه های سراسری را ندارند، زیرا کلاس های سراسری در طول ایام روز برگزار می گردد.

در صورت انتخاب رشته آموزش ابتدایی ها در دانشگاه سراسری باید به فکر مخالفت اداره محل خدمت و تایید اداره کل باشند. متقاضیان دبیری در انتخاب دانشگاه سراسری به مراتب مشکل کمتر دارند و زمان کلاس ها به دلیل زمان تدریس کم در محل خدمت قابل مدیریت است. پس از مسجل شدن رشته خود در ارشد به اداره محل خدمت مراجعه کرده و فرم ادامه تحصیل را دریافت کنید.

اطلاع از شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

برای کسب اطلاع از نمونه سوالات آزمون ارشد وزارت بهداشت بر روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله تلاش نمودیم تا در رابطه با شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سال 1403 اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه نماییم. متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد این امکان را دارند که با دریافت و بررسی دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد از شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون مطلع شوند. علاوه بر این، شرایط دیگری برای اتباع خارجی، مشمولین نظام وظیفه و سهمیه داران اعلام می شود که در این مقاله به آن ها اشاره شد.

از آنجا که ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد با کنکور کارشناسی ارشد در یک زمان صورت می گیرد، دفترچه ای به عنوان دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به طور جداگانه منتشر نخواهد شد. لذا داوطلبان دانشگاه آزاد نیز باید از شرایط کنکور کارشناسی ارشد سراسری برخوردار باشند. چنانچه شما داوطلب گرامی در ارتباط با شرایط کنکور کارشناسی ارشد 1403 و نحوه اسم نویسی در این آزمون پرسشی داشته باشید، می توانید در اسرع وقت با کارشناسان مجرب ما در آکادمی ایران تحصیل تماس حاصل نمایید تا راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

 جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک نمایید.

5/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا پذیرفته شدگان دوره های روزانه فوق لیسانس واجد شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 هستند؟

امکان ثبت نام برای پذیرفته شدگان دوره های روزانه وجود نخواهد داشت. شرکت در ثبت نام سایر دانشگاه های دیگر برای متقاضیان بلامانع است.

آیا شرایط ثبت نام آزمون ارشد سراسری برای رشته های مختلف یکسان می باشد؟

برای پذیرش در دوره های روزانه ، هر یک از داوطلبان لازم است واجد شرایط تعیین شده عمومی و اختصاصی باشند. اما شرایط ورود به دانشگاه آزاد و علمی کاربردی در برخی از رشته ها، متفاوت خواهد بود.

آیا شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1403 نسبت به سال های گذشته دچار تغییر شده است؟

جهت اطلاع از این مورد، می توانید به سایت سنجش مراجعه کرده یا در زمان انتشار دفترچه، تمامی شرایط را مطالعه نمایید. 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ویرایش اطلاعات کنکور ارشد

    ویرایش اطلاعات کنکور ارشد 1403 + راهنمای تصویری

    زمان ویرایش اطلاعات کنکور ارشد  1403 اعلام شد. داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور ارشد اطلاعاتی را به اشتباه وارد نموده‌اند، می‌توانند از طریق ورود به سامانه ویرایش و تغییر اطلاعات داوطلبان آزمون ارشد، نسبت به تغییرات لازم اقدام...
  • شهریه کارشناسی ارشد آزاد

    شهریه کارشناسی ارشد آزاد + جدول هزینه 1403-1404

    شهریه ارشد دانشگاه آزاد هر سال ممکن است با سال‌های گذشته متفاوت باشد. زیرا این شهریه هر ساله مقداری افزایش دارد و به همین دلیل برای کلیه دانشجویانی که قصد تحصیل در این مراکز را دارند، لازم است نسبت به...
  • رتبه قبولی تکمیل ظرفیت ارشد

    رتبه قبولی تکمیل ظرفیت کنکور ارشد 1403 + رشته و دانشگاه

    اطلاع از رتبه قبولی تکمیل ظرفیت کنکور ارشد برای متقاضیانی که به در انتخاب رشته کنکور ارشد موفق به تحصیل در دانشگاه دلخواه خود نشده‌اند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در واقع تکمیل ظرفیت کنکور ارشد مجموعه فعالیت‌هایی است که...
  • مدارک ثبت نام ارشد وزارت بهداشت

    مدارک ثبت نام ارشد وزارت بهداشت + تغییرات 1403

    لیست مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت اعلام شد. یکی از مراحل حساس ثبت نام در تمامی آزمون‌ها ارسال مدارک است. اگر قصد ثبت نام در ارشد رشته‌های پزشکی را دارید، لازم است از مدارک مورد نیاز برای ثبت...
تماس با مشاور