ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شهریه کارشناسی ارشد آزاد + جدول هزینه 1403-1404

شهریه کارشناسی ارشد آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شهریه ارشد دانشگاه آزاد هر سال ممکن است با سال‌های گذشته متفاوت باشد. زیرا این شهریه هر ساله مقداری افزایش دارد و به همین دلیل برای کلیه دانشجویانی که قصد تحصیل در این مراکز را دارند، لازم است نسبت به جزییات شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اطلاعات لازم را به دست آورند.

شهریه ارشد دانشگاه آزاد موضوع مورد بحث ما در این مطلب است که سعی داریم تمامی جزییات آن را بررسی کنیم. همچنین علاوه بر بررسی شهریه‌ها، نحوه محاسبه و تخفیف‌هایی را که برای آن در نظر گرفته شده، معرفی خواهیم کرد.

شهریه ارشد دانشگاه آزاد نسبت به شهریه دانشگاه‌های دیگر کمی بیشتر است. اما با توجه به انواع تسهیلات و تخفیفاتی که برای دانشجویان این مرکز در نظر گرفته شده، لازم نیست نگران نحوه پرداخت آن باشید. هزینه تحصیل در دانشگاه آزاد به صورت 40 درصد شهریه ثابت و 60 درصد شهریه متغیر تعریف می‌شود.

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403-1404

برای کلیه داوطلبان ارشد دانشگاه آزاد پرداخت شهریه ضروری است. تمامی پرداختی‌های دانشگاه آزاد براساس مصوبات تعیین شده انجام می‌شود که ما در ادامه این  مطلب، هر یک از موارد را بیشتر بررسی خواهیم کرد. به صورت کلی، شهریه این مرکز از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل شده است. بر اساس اعلام ریاست این دانشگاه، میزان شهریه تمامی مقاطع برای دانشجویان سال‌های قبل تا سقف 20 درصد و برای دانشجویان ورودی جدید بین بیشتر از 20 الی 25 درصد با افزایش همراه است.

زیرا در سال جاری این درصد بیشتر شده و بین 35 الی 40 درصد به شهریه ارشد دانشگاه آزاد اسلامی، اضافه می‌شود. این دانشگاه جز بزرگترین و معتبرترین دانشگاه‌های ایران است که به دو صورت با آزمون و بدون آزمون، پذیرش دانشجو دارد. شهریه زیاد دانشگاه آزاد تنها موردی است که باعث شده عده زیادی نتوانند برای ثبت نام مدارک خود را در سایت آپلود کنند.

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

شهریه ثابت دانشگاه آزاد 1403-1404

دانشگاه آزاد مبلغی را به عنوان شهریه از دانشجویان رشته‌های مختلف دریافت می‌کند که نسبت به دیگر دانشگاه‌ها کمی بیشتر است. همچنین شهریه دروسی که دارای واحد عملی و پروژه می‌باشد، بیشتر از دروس نظری در نظر گرفته می‌شود. شهریه ثابت بر اساس نیمسال ورودی هر دانشجو تعیین شده و تا پایان اتمام دوره تحصیلی، سنوات مجاز آن افزایش ندارد.

جهت اطلاع از زمان و نحوه اعلام نتایج ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

شهریه متغیر دانشگاه آزاد 1403-1404

شهریه متغیر با توجه به تعداد واحدهای اخذ شده توسط دانشجو تعیین می‌شود و در طول دوره تحصیل دانشجو هر ساله 10 الی 25 درصد افزایش می‌یابد. البته این مبلغ با توجه به شرایط کنونی جامعه، بیشتر از قبل شده و هر سال این درصد با تغییراتی روبه‌رو است. در ضمن به این نکته مهم توجه داشته باشید که شهریه متغیر دانشگاه آزاد در هر رشته و با توجه به تعداد واحدها متفاوت می‌باشد. بنابراین برای کسب اطلاعات دقیق‌تر با کارشناسان ما در ایران تحصیل در ارتباط باشید.

نحوه محاسبه شهریه دانشگاه آزاد 1403-1404

نحوه محاسبه شهریه در سامانه پرداخت شهریه دانشگاه آزاد با دانشگاه‌های غیرانتفاعی و علمی کاربردی فرق دارد. بنابراین برای اینکه اطلاعات دقیق‌تری از شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد داشته باشید، لازم است از فرمول زیر استفاده کنید.

شهریه ثابت + ( تعداد واحد نظری یا عملی  * شهریه متغیر نظری یا عملی ) = شهریه یک ترم

حداقل شهریه 10 واحد نظری برای یک ترم گروه علوم انسانی = 86,520,201

حداقل شهریه 10 واحد نظری برای یک ترم سایر گروه ها = 105,204,330

حداقل شهریه 6 واحد نظری و عملی برای یک ترم گروه پیراپزشکی = 18,436,677

در ترم‌های پایانی که دانشجویان واحد پایان نامه دارند نیز شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مقداری بیشتر از عدد محاسبه شده خواهد بود. اگر این شهریه برای شما سنگین محسوب می‌شود در ادامه همراه ما باشید تا از تخفیف‌هایی که به گروه‌های خاص دانشجویان که برای شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تعلق گرفته، اطلاعات لازم را بدست آورید.

جهت اطلاع از انتخاب رشته دانشگاه آزاد و ثبت نام کنکور ارشد بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

مشاوره شهریه ارشد دانشگاه آزاد 1403

همانطور که می‌دانید در سال 1403 مانند سال‌های گذشته، ثبت نام کنکورهای ارشد سراسری و آزاد ادغام گردیده است. دانشگاه آزاد نسبت به سراسری ظرفیت بسیار بیشتری برای پذیرش دارد و به همین دلیل بسیاری از دانشجویان برای تحصیل این مرکز را انتخاب می‌کنند. اما یکی از نگرانی‎‌های معمول بیشتر داوطلبان، نرخ شهریه ارشد دانشگاه آزاد است. اگر شما نیز دانشگاه آزاد را برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد انتخاب کرده‌اید و از شهریه‌ها در سال جدید خبر ندارید، در ادامه همراه ما باشید تا تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهیم.

در جدول زیر شهریه ارشد دانشگاه آزاد به صورت کلی آمده است:

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403-1404
رشته تحصیلی تعداد واحد شهریه ثابت ریال شهریه متغیر ریال شهریه ثابت و متغیر ریال
فنی و مهندسی 10 61/320/000 33/600/000 94/920/000
علوم انسانی 10 55/440/000 9/600/000 89/040/000
پیراپزشکی 6 129/024/000 122/304/000 217/315/000

 

طبق آخرین اخبار اعلام شده از سوی رئیس دانشگاه آزاد، کلیه دانشجویان باید در سال جدید نسبت به سال قبل به اندازه 20 الی 25 درصد هزینه بیشتر در شهریه متغیر پرداخت نمایند و همچنین شهریه دانشجویان جدید نیز بین 35 الی 40 درصد با افزایش همراه است. هزینه دیگری که دانشجویان جدید الورود باید پرداخت کنند، مبلغ 150 هزار تومان برای خدمات آموزشی و مبلغ 3150 تومان برای حق بیمه حوادث دانشجویی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شهریه کارشناسی بدون کنکور آزاد وارد شوید.

راهنمای پرداخت شهریه ارشد دانشگاه آزاد 1403

برای پرداخت شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد لازم است به صورت الکترونیکی اقدام نمایید. برای دانشگاه آزاد سامانه‌ای خاص وجود دارد که در آن علاوه بر پرداخت شهریه، به مشاهده دروس، دریافت کارنامه و یا انتخاب واحد بپردازید. برای ورود به این سامانه می‌توانید از شماره دانشجویی و نام کاربری که توسط دانشگاه برای شما تعیین می‌‎شود، استفاده کنید. علاوه بر تخفیف‌هایی که برای برخی دانشجویان در نظر گرفته می‌شود، دانشگاه آزاد برای دانشجویان خود وام و پرداخت اقساطی را نیز در نظر گرفته است.

راهنمای پرداخت شهریه ارشد دانشگاه آزاد

برای پرداخت نیز مهلت زمانی خاص وجود دارد. به این صورت که تا قبل از انتخاب واحد باید شهریه ثابت و بخشی از شهریه متغیر خود را پرداخت کنید. همچنین ما بقی شهریه نیز تا پایان ترم باید تسویه گردد. افرادی که شهریه را پرداخت نمی‌کنند، اجازه شرکت در امتحانات را نخواهند داشت. از مهم ترین شرایط عمومی جهت دریافت وام، عدم اشتغال (به جز کار دانشجویی)، دارا بودن اولویت نیاز مالی، عدم استفاده از وام یا بورسیه تحصیلی و ارائه سند تعهد با ضامن معتبر است که ضامن باید کارمند رسمی یا پیمانی دولت و یا بازنشسته باشد.

تخفیف شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد برای کارکنان

کارکنان دانشگاه آزاد می‌توانند شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را با تخفیف پرداخت نمایند. در نظر گرفتن تخفیف برای این افراد با هدف افزایش سطح علمی و توانمندسازی آن‌ها در نظر گرفته شده است.

میزان تخفیف در نظر گرفته شده برای این افراد به صورتی می‌باشد که زیر ۳۰ درصد تخفیف در شهریه تحصیلی دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی، ۲۵ درصد تخفیف در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۵ درصد تخفیف در برای مقاطع دکتری حرفه‌ای و تخصصی است و شرایط اعطای تخفیف بدین صورت می‌باشد که رشته فرد با شغل وی منطبق باشد. یعنی فرد کارمند رسمی، قطعی یا آموزشی باشد. محل تحصیل و محل کار وی متفاوت باشد.

تخفیف شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

تبصره 1: اگر تعداد کارکنان بیشتر از مقدار اعلام شده باشد، افراد جدید باید نظر موافق کمیته را برای تخفیف جلب نمایند.

تبصره 2: تخفیف‌ها در هر نیمسال تحصیلی اعمال می‌شود.

تبصره 3:تخفیف‌ها برای دانشجویان بین المللی، برون مرزی و الکترونیکی اعمال نمی‌شود.

تبصره 4: حداکثر میزان اعطای تخفیف در طول تحصیل برای دوره‌های کاردانی (پیوسته و ناپیوسته) و کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد 4 نیمسال، کارشناسی پیوسته 8 نیمسال و دکتری حرفه‌ای 12 نیمسال و دکتری تخصصی 6 نیمسال می‌باشد.

تبصره 5: دانشجویان دکتری برای دریافت تخفیف باید مدارک خود را به رئیس واحد کمیته تخفیف‌ها ارسال نمایند.

تبصره 6:افرادی که مشروط می‌شوند در ترم بعدی از دریافت تخفیف محروم خواهند بود.

تبصره 7:تخفیف به افرادی داده می‌شود که حداقل تعداد واحد مورد نیاز را اخذ کرده باشند.

جهت اطلاع از لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و پرداخت شهریه آموزشیار بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

تخفیف شهریه به خانواده کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد

افرادی که جز همسر و یا فرزندان تحت تکفل کارکنان اعضای هیئت علمی هستند نیز می‌توانند برای پرداخت شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تخفیف بگیرند. تخفیف برای این افراد به شرح زیر می‌باشد.

مقطع تحصیلی میزان تخفیف همسر و فرزندان تحت تکفل کارکنان دانشگاه میزان تخفیف همسر و فرزندان تحت تکفل اعضاء هیات علمی دانشگاه
کاردانی و کارشناسی ( پیوسته و ناپیوسته ) 20 درصد 20 درصد
کارشناسی ارشد 15 درصد 15 درصد
 دکتری حرفه ای 10 درصد 10 درصد
دکتری تخصصی 10 درصد 10 درصد

تخفیف شهریه ارشد دانشگاه آزاد برای دانشجویان ممتاز علمی

این تخفیف برای افرادی است که در دانشگاه جزء دانشجویان برتر بوده و در نتیجه برای تشویق می‌توانند شهریه خود را با مقداری کاهش پرداخت کنند.

مقطع تحصیلی حداقل تعداد واحد های درسی اخذ شده در نیم سال مربوط میزان نمره و میانگین در نیمسال مربوط ملاحظات
کاردانی و کارشناسی ( پیوسته و ناپیوسته ) 18 واحد و بالاتر در هیچ درسی نمره کمتر از 12 نداشته و میانگین نمرات در رشته های فنی مهندسی و علوم پزشکی 17، علوم پایه و کشاورزی 18، علوم انسانی، هنر و پزشکی 18 کمتر نباشد. بدون احتساب دروس پیش نیاز، جبرانی
کارشناسی ارشد 8 واحد بالاتر در هیچ درسی نمره کمتر از 14 نداشته و میانگین نمرات در رشته های فنی مهندسی و علوم پزشکی 16، علوم پایه و کشاورزی 17، علوم انسانی، هنر و پزشکی 18 کمتر نباشد.
دکتری حرفه ای 15 واحد بالاتر در هیچ درسی نمره کمتر از 14 نداشته و میانگین نمرات کمتر از 16 نباشد.

 

اگر سقف تخففی تعیین نشده باشد، دانشجویانی که حتی کم تراز مقادیر ذکر شده واحد برداشته‌اند نیز می‌توانند مشمول تخفیف باشند. خفیف برای دانشجویان رتبه 1 تا 3 مشمول دوره دکتری تخصصی نخواهد بود. برای دانشجویان دکتری حرفه‌ای، بعد از نظر مثبت رئیس یا معاون دانسکده اعمال می‌شود.

تخفیف شهریه ارشد دانشگاه آزاد برای نفرات برتر آزمون سراسری

دانشگاه آزاد برای جذب دانشجویان نخبه، تخفیف‌های خاصی را در نظر گرفته که جزییات آن در جدول زیر قید گردیده است. این جدول برای دانشجویان دکتری می‌باشد.

گروه مقظع پذیرش 25 در تخفیف در طول تحصیل 15 درصد تخفیف در طول تحصیل
فنی مهندسی کارشناسی نفرات اول تا پانزدهم نفرات شانزدهم تا سی ام
علوم تجربی و کشاورزی کارشناسی و دکتری حرفه ای نفرات اول تا پانزدهم نفرات شانزدهم تا سی ام
علوم انسانی کارشناسی نفرات اول تا دهم نفرات یازدهم تا بیستم
زبان های خارجی کارشناسی نفرات اول تا دهم نفرات یازدهم تا بیستم
هنر کارشناسی نفرات اول تا دهم نفرات یازدهم تا بیستم
پزشکی دکتری حرفه ای نفرات اول تا پنجم نفرات ششم تا دهم

 

این جدول برای دانشجویان برتر کارشناسی ارشد است.

تعداد شرکت کنندگان حاضر در آزمون نفر اول نفر دوم نفر سوم
100-500 نفر 10 درصد 8 درصد 5 درصد
500-1000 نفر 15 درصد 10 درصد 10 درصد
بیشتر از 1000 نفر 25 درصد 15 درصد  10 درصد

 

به صورت کلی این تخفیف‎‌ها برای دانشجویان دکتری تخصصی نخواهد بود؛ بلکه برای دانشجویان کارشناسی تا 8 نمیسال برای ارشد تا 4 نیمسال و برای دکتری تا 10 نیمسال این تخفیفات در نظر گرفته می‌شود.

هر دانشجویی که در یک نیمسال مشروط شود، در نیمسال بعدی نمی‌تواند تخفیف دریافت کند.

تخفیف شهریه دانشجویان ممتاز ورزشی

دانشگاه آزاد برای دانشجویان علاقه‌مند به ورزش که موفق به کسب مدال شده‌اند نیز تخفیفاتی را در نظر گرفته که جزییات آن در جدول زیر آمده است.

سطح قهرمانی مرتبه قهرمانی
اول دوم سوم
قهرمانی استانی دانشگاه آزاد اسلامی 15 درصد 10 درصد 5 درصد
قهرمانی کشوری 25 درصد 20 درصد 15 درصد
مسابقات سراسری دانشگاه آزاد اسلامی، المپیاد دانشجویی 30 درصد 25 درصد 20 درصد
مسابقات بین المللی 35 درصد 30 درصد 25 درصد
مسابقات جهانی بزرگسالان 55 درصد 50 درصد 45 درصد
پارآسیایی 80 درصد 70 درصد 60 درصد
المپیک و پاراالمپیک 100 درصد 90 درصد 80 درصد

 

تخفیف شهریه نفرات برتر مسابقات فرهنگی، هنری

تمامی دانشجویانی که در مسابقات فرهنگی و هنری شرکت کرده و موفق به کسب مقام شده‌‎اند نیز می‌توانند از تخفیف شهریه برخوردار باشند که جزییات آن در جدول زیر آمده است.

سطوح مسابقات میزان تخفیف بر اساس مقام کسب شده تایید کننده امتیاز تامین کننده تخفیفات
اول دوم سوم
استان 15 10 5 دبیر هیات امنای استانی واحد دانشگاهی
کشوری 20 15 10 معاونت فرهنگی سازمان مرکزی 50 درصد واحد دانشگاهی

50 درصد سازمان مرکزی

 

تخفیف شهریه دانشجویان دارای عناوین علمی

دانشجویانی که دارای عناوین علمی هستند نیز می‌توانند در پرداخت شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از تخفیف استفاده نمایند. جزییات آن در جدول زیر آمده است.

عنوان رتبه اول دوم سوم
آسیایی 30 درصد 25 درصد 20 درصد
جهانی 35 درصد 30 درصد 25 درصد

برای اطلاع از شهریه رشته های پزشکی دانشگاه آزاد و شهریه دکتری دانشگاه آزاد بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

تخفیف شهریه برای خانواده هایي كه بيش از يك دانشجو در دانشگاه آزاد دارند

ممکن است در برخی خانواده ها به صورت همزمان بیش از یک دانشجو در دانشگاه آزاد وجود داشته باشد که دراین موارد دانشگاه آزاد برای این افراد تخفیف هایی را در نظر گرفته است.

تعداد اعضای خانواده کارشناسی ارشد
2 نفر 10 درصد
3 نفر 15 درصد
بیش از 3 نفر 20 درصد

 

  • توجه داشته باشید که در نیمسال اول شر معدل در نظر گرفته نخواهد شد.
  • دانشجوی شاغل به تحصیل می تواند همسر، فرزند و یا حتی پدر و مادر باشد.

تخفیف به بیماران خاص

برخی از دانشجویان دانشگاه آزاد ممکن است مبتلا به بیماری های خاصی همچون دیابت، سرطان و یا غیره باشند که دانشگاه آزاد برای شهریه این افراد نیز تخفیفاتی را در نظر گرفته است. این تخفیفات شامل موارد زیر می شود.

مقطع تحصیلی میزان تخفیف
کاردانی و کارشناسی 25 درصد
کارشناسی ارشد 15 درصد
دکتری حرفه ای و تخصصی 10 درصد

 

 بدون پرداخت شهریه، مجاز به انتخاب واحد نخواهید بود مگر آنکه با امور مالی دانشگاه توافق کرده باشید که پس از انتخاب واحد به صورت اقساط و تا زمان امتحانات پایان ترم، تمامی بدهی خود را تسویه کنید.

اخبار پیرامون شهریه ارشد دانشگاه آزاد 1403

✅ به گفته رئیس دانشگاه آزاد ممکن است در سال تحصیلی جدید شهریه این دانشگاه تا 35 الی 40 درصد افزایش پیدا کند.

✅ همچنین در ابتدای هر نیمسال تحصیلی باید شهریه ثابت و در انتهای هر نیمسال باید شهریه متغیر را پرداخت کنید.

✅ هر سال شامل دو نیمسال تحصیلی است یعنی باید دو بار شهریه مصوب رشته خود را پرداخت کنید.

✅ تخفیف شهریه دانشگاه آزاد شامل مواردی همچون تخفیف برای دانشجویان دارای سهمیه ایثارگران، دانشجویان رتبه برتر، دانشجویان با شرایط مالی نامناسب و… است.

جهت دانلود PDF مقاله کلیک نمایید.

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی جزییات مربوط به شهریه ارشد دانشگاه آزاد و شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بپردازیم. اینکه شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد چقدر است و شامل چه تخفیف هایی می‌شود را مورد بررسی قرار دادیم. به علاوه شهریه در مقاطع دیگر دانشگاه آزاد نیز مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص شهریه دانشگاه آزاد داشتید، می‌توانید با کارشناسان ما به شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا شهریه دانشگاه آزاد هر سال افزایش دارد؟

بله مقداری افزایش دارد.

شهریه کدام رشته ها در دانشگاه آزاد بیشتر است؟

عموماً شهریه رشته های پزشکی بیشتر است.

شهریه دکتری دانشگاه آزاد چقدر است؟

شهریه دکتری در متن آورده شده است که بستگی به رشته شما دارد.

برای کسب اطلاعات دقیق از شهریه دانشگاه آزاد می توان از ایران تحصیل کمک گرفت؟

بله کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «شهریه کارشناسی ارشد آزاد + جدول هزینه 1403-1404»

  1. Avatar photo زهرا گفت:

    سلام
    من کارشناسی ارشدمو میخام برم دانشگاه آزاد بوشهر.حالا شهریش چقد میشه ممنون میشم بگید.
    خودم بچه دزفولم.

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      شهریه ی دانشگاه آزاد بستگی به رشته و واحد های شما دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ویرایش اطلاعات کنکور ارشد

    ویرایش اطلاعات کنکور ارشد 1403 + راهنمای تصویری

    زمان ویرایش اطلاعات کنکور ارشد  1403 اعلام شد. داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور ارشد اطلاعاتی را به اشتباه وارد نموده‌اند، می‌توانند از طریق ورود به سامانه ویرایش و تغییر اطلاعات داوطلبان آزمون ارشد، نسبت به تغییرات لازم اقدام...
  • رتبه قبولی تکمیل ظرفیت ارشد

    رتبه قبولی تکمیل ظرفیت کنکور ارشد 1403 + رشته و دانشگاه

    اطلاع از رتبه قبولی تکمیل ظرفیت کنکور ارشد برای متقاضیانی که به در انتخاب رشته کنکور ارشد موفق به تحصیل در دانشگاه دلخواه خود نشده‌اند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در واقع تکمیل ظرفیت کنکور ارشد مجموعه فعالیت‌هایی است که...
  • مدارک ثبت نام ارشد وزارت بهداشت

    مدارک ثبت نام ارشد وزارت بهداشت + تغییرات 1403

    لیست مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت اعلام شد. یکی از مراحل حساس ثبت نام در تمامی آزمون‌ها ارسال مدارک است. اگر قصد ثبت نام در ارشد رشته‌های پزشکی را دارید، لازم است از مدارک مورد نیاز برای ثبت...
  • تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد + آیین نامه 1403 | ایران تحصیل

    تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد + آیین نامه 1403 | ایران تحصیل

    تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد از جمله بحث‌های داغ دانشجویان است. کنکور کارشناسی ارشد یکی از مهمترین آزمون‌‌های ورود به دانشگاه‌‌ها و مؤسسات آموزشی عالی محسوب می‌شود. در این آزمون، دانشجویان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد،...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)