ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط انصراف از دانشگاه آزاد + راهنمای مراحل بخشنامه 1403

شرایط انصراف از دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای آشنایی با شرایط انصراف از دانشگاه آزاد

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

پیرو انتشار آیین نامه جدید دانشگاه آزاد، شرایط انصراف از دانشگاه آزاد و ثبت نام مجدد مشخص گردید. کلیه متقاضیان محترم قبل از تکمیل فرم انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد، از شرایط ادامه تحصیل بعد از انصراف از دانشگاه و شرکت در کنکور مطلع گردند.

شایان ذکر است در آیین نامه جدید، دانشجویانی که ترک تحصیل بدون انصراف از دانشگاه داشته‌اند موظف به ثبت انصراف خود و پرداخت جریمه 1.5 برابری شهریه ثابت شدند. دانشجویانی که به هر دلیلی نتوانند ادامه تحصیل دهند، در صورتی که واجد شرایط انصراف باشند، می‌توانند مراحل انصراف از دانشگاه آزاد را طی کنند.

در شرایطی که مایل به انصراف نیستید، می‌توانید از ترک تحصیل بدون انصراف استفاده نمایید. همچنین  برای اطلاع از جزییات شرایط دوبار انصراف از دانشگاه آزاد و دیگر موارد مرتبط با شماره 9099075307 در ارتباط باشید تا کارشناسان آکادمی ایران تحصیل شما را راهنمایی کنند.

مراحل انصراف از دانشگاه آزاد

مراحل انصراف از دانشگاه آزاد در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری متفاوت است که در ادامه به توضیح این مراحل خواهیم پرداخت. اما در ابتدا لازم است جهت انصراف از دانشگاه، فرم مربوطه را تکمیل کنید که این فرم در سایت دانشگاه و سامانه آموزشیار وجود دارد.

◀️ مراحل پر کردن فرم و ارائه درخواست انصراف دانشگاه آزاد اسلامی یکی از موارد مهم است که باید از آن اطلاع داشته باشید. بدین منظور کافی است برای دریافت فرم‌ها به واحد آموزش دانشگاه خود مراجعه نمایید. البته ممکن است نمونه فرم آماده روی وبسایت دانشگاه نیز وجود باشد که باید بررسی کنید.

◀️ در مرحله بعدی نیاز است با مراجعه به سامانه آموزشیار و تکمیل فرم انصراف، مراحل مورد نیاز را طی نمایید.

◀️ مصاحبه و توجیه دلایل انصراف به کارشناس مربوطه نیز در مرحله بعدی انجام خواهد شد. در نهایت با گرفتن برگه تسویه حساب و انجام مراحل تسویه با کتابخانه، سلف دانشگاه، خوابگاه و… بیشتر مراحل را طی کرده‌اید.

◀️ می‌توانید بعد از تکمیل تسویه حساب، کلیه ی مدارک تحصیلی را از دانشگاه تحویل بگیرید.

◀️ توجه داشته باشید که درخواست حکم انصراف، تا ۳ ماه در آموزش دانشگاه جهت بررسی موجود است. در این مدت اگر از ترک تحصیل و انصراف پشیمان شدید، می‌توانید دوباره به دانشگاه بازگشته و تحصیلتان را از سر بگیرید.

◀️ در مرحله دوم لازم است هزینه انصراف از تحصیل را با ورود به سامانه و همچنین وارد نمودن اطلاعات دانشجویی خود، در پنل مورد نظر مطابق با میزان تعیین شده شهریه پرداخت نمایید.

◀️در گام‌های بعد جهت اطلاع از نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد که باید فرم درخواست دانشجویان تکمیل گردد، می‌بایست منتظر نظر کارشناس تسویه دانشگاه باشند تا نظرات خود را ارائه نمایند.

◀️ مراحل و شرایط انصراف از دانشگاه آزاد توسط هر یک از کارشناسان دانشگاه تعیین شده و مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پس از آن، هر یک از دانشجویان می‌توانند نسبت به انجام انصراف از دانشگاه اقدام نمایند.

◀️ وضعیت دانشجویان پس از مراجعه حضوری مورد بررسی قرار داده شده و نسبت به درخواست وی بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد، پس از آن در صورت موافقت انصراف دانشجو به ثبت خواهد رسید.

جهت اطلاع از نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بر روی کلیک کنید.

مراحل انصراف از دانشگاه آزاد

نکات مهم قبل از انصراف از دانشگاه آزاد

انصراف از دانشگاه آزاد یکی از تصمیماتی است که ممکن است دانشجویان به دلایل مختلفی به آن فکر کنند. این تصمیم می‌تواند به دلیل مسائل مالی، تغییر رشته، عدم علاقه به ادامه تحصیل و یا مهاجرت باشد. در این مقاله، به بررسی فرآیند انصراف از دانشگاه آزاد می‌پردازیم.

مهم است که دانشجویان پیش از اتخاذ تصمیم نهایی به این نکته توجه داشته باشند که انصراف از دانشگاه ممکن است بر آینده تحصیلی و شغلی آن‌ها تاثیر بگذارد. همچنین، ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که امکان بازگشت به دانشگاه پس از انصراف را دشوار سازد.

در نظر گرفتن چند نکته مهم پیش از انصراف از دانشگاه آزاد ضروری است:

  • بررسی دقیق شرایط و ضوابط انصراف در دانشگاه آزاد.
  • مشورت با مشاوران تحصیلی و ارزیابی دقیق عواقب انصراف.
  • بررسی امکان انتقال به دیگر دانشگاه‌ها یا تغییر رشته قبل از اتخاذ تصمیم نهایی.

انصراف از دانشگاه آزاد یک تصمیم مهم و گاهی اوقات دشوار است. بنابراین، لازم است که دانشجویان با دقت و پس از ارزیابی همه جوانب، این تصمیم را اتخاذ کنند.

شرایط انصراف از دانشگاه آزاد چیست؟

آن دسته از داوطلبانی که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را انجام داده‌اند، ممکن است پس از انجام ثبت نام و پذیرش در این دانشگاه بنا به هر دلیلی تصمیم به انصراف از دانشگاه بگیرند. در این حالت دانشگاه آزاد امکانی را برای این دسته از دانشجویان قرار داده است که با توجه به آن می‌توانند به راحتی نسبت به انصراف اقدام نمایند.

☑️ یکی از شرایط انصراف از دانشگاه آزاد مربوط به هزینه تحصیل و نحوه پرداخت آن است. با توجه به اینکه نرخ شهریه دانشگاه آزاد بالاتر از سایر دانشگاه‌ها می‌باشد، همین مسئله موجب تاکید این دانشگاه بر پرداخت هزینه شده است.

☑️ زیرا میزان هزینه در نظر گرفته شده برای این دانشگاه مطابق با آئین نامه‌ها تعیین می‌گردد و دانشجویان متقاضی موظف به پرداخت کامل شهریه خواهند بود.

☑️ آن دسته از داوطلبانی که واجد شرایط انصراف از دانشگاه آزاد هستند و درخواست خود را به دانشگاه ابلاغ نموده‌اند، تنها 3 ماه پس از ابلاغ، فرصت خواهند داشت تا نسبت به باز پس گیری درخواست خود اقدام نمایند.

☑️ چنانچه پس از 3 ماه از زمان ارائه درخواست، مجددا درخواست کتبی به این دانشگاه را به ثبت برسانند، درخواست وی ثبت شده و باز پس گیری آن بلامانع می باشد.

☑️ قبل از آنکه مهلت مقرر به اتمام برسد، متن تقاضا برای این دانشگاه را به والدین این دسته از دانشجویان ارائه نمایند.

☑️ چنانچه حکم انصراف از دانشگاه آزاد صادر شود، امکان بازپس گیری این حکم وجود نخواهد داشت. لذا روابط دانشجویان متقاضی با دانشگاه قطع خواهد شد و در نتیجه امکان ادامه تحصیل در این دانشگاه وجود نخواهد داشت.

☑️ اگر دانشجویی مشمول خدمت نظام وظیفه شود، دانشگاه یک ماه بعد از صدور حکم دانشجو، به سازمان نظام وظیفه مراتب را اطلاع خواهد داد پس از آن مراحل انصراف از دانشگاه آزاد را طی کند.

☑️ با توجه به برخی از استثنائات در رابطه با ماده تبصره های مربوط به شرایط انصراف از دانشگاه آزاد و همچنین ارائه کلیه راه حل ها برای انصراف از دانشگاه، می توانید با مشاوران ایران تحصیل در ارتباط باشید.

شرایط انصراف از دانشگاه آزاد چیست؟

شرایط دو بار انصراف از دانشگاه آزاد

یکی از مواردی که به کرات در رابطه با دانشگاه آزاد پرسیده می‌شود، شرایط دوبار انصراف از دانشگاه آزاد است. در این خصوص نظرات متعددی وجود دارد، اما لازم است بدانید که با دو بار انصراف از دانشگاه آزاد برای دانشجویان خانم مشکلی به وجود نخواهد آمد.

اما برای دانشجویان آقا به دلیل قوانین خدمت ممکن است مشکلاتی پیش بیاید که برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط دوبار انصراف از دانشگاه آزاد پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان ما با شماره تلفن ثابت 9099075307 تماس بگیرید.

هزینه انصراف از دانشگاه آزاد

لازم است برای تائید انصراف خود، هزینه انصراف از دانشگاه آزاد را پرداخت نمایید. برخی از داوطلبان در رابطه با دوبار انصراف از دانشگاه ممکن است سوالاتی داشته باشند.

در واقع دوبار انصراف می‌تواند یکبار در زمان انصراف اولیه شما باشد و یک زمان بازگشت مجدد شما برای ادامه تحصیل که در برخی از دانشگاه‌های کشورمان این امکان و اجازه را به داوطلبان عزیز داده است.

متاسفانه در سال‌های گذشته اگر یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد تصمیم به انصراف می‌گرفت، موظف بود تمامی شهریه دانشگاه آزاد را پرداخت نماید. به همین خاطر این مسئله موجب عدم انصراف از دانشگاه دانشجویانی شه بود که از وضعیت خود رضایت کافی نداشتند.

ولی خوشبختانه باتوجه به تغییراتی که در این دانشگاه به وجود آمده، امکان دیگری فراهم گردیده که نیازی به پرداخت کل هزینه توسط دانشجویان نمی‌باشد.

مقطع تحصیلی نحوه محاسبه هزینه انصراف از تحصیل
کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی ارشد ناپیوسته (تعداد نیمسال های ثبت شده – 4) × (نصف شهریه ثابت)
کارشناسی پیوسته (تعداد نیمسال های ثبت شده – 8) × (نصف شهریه ثابت)
دکترای حرفه‌ای (دامپزشکی) (تعداد نیمسال های ثبت شده – 12) × (نصف شهریه ثابت)
دکترای حرفه‌ای (گروه پزشکی) کل شهریه پایه نیمسال تحصیلی باقی مانده تا اتمام دوره
دکتری تخصصی (تعداد نیمسال های ثبت شده – 7) × (نصف شهریه ثابت)
دکتری تخصصی ورودی 94 به بعد (تعداد نیمسال های ثبت شده – 6) × (نصف شهریه ثابت)
دستیاری تخصصی کل شهریه تحصیلی باقی مانده تا اتمام دوره

در ضمن، میزان شهریه با توجه به رشته‌های داوطلبان می‌تواند متفاوت باشد. همچنین یکی از سوالاتی که در این زمینه و در اینجا مطرح می‌‎شود، در رابطه با حق یکبار انصراف از دانشگاه است که برخی از دانشجویان در این زمینه دارند.

از این رو به طور کلی می‌توان گفت شرایط انصراف آزاد برای برخی از سال ها متفاوت است. از این رو برای اطلاع از رشته های جدید بدون کنکور دانشگاه آزاد می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

کال تو اکشن تماس

کال تو اکشن تماس

چندبار میتوان از دانشگاه آزاد انصراف داد؟

یکی از سوالاتی که برای برخی از دانشجویان ممکن است در مرحله دوم به وجود بیاید، این است که چندبار میتوان از دانشگاه انصراف داد؟ در این رابطه می‌توان گفت این موضوع بستگی به کار شما دارد.

به عنوان مثال چنانچه شما دانشجویی باشید که برای مدتی مرخصی گرفته است، دانشجوی انصرافی محسوب شده و امکان ادامه تحصیل را نخواهید داشت.

نکته: چندبار می‌توان از دانشگاه انصراف داد؟ در صورتی که شما بتوانید دلیل موجهی برای انصراف خود از دانشگاه پس از تکمیل فرم انصراف از تحصیل داشته باشید و دانشگاه مورد نظر دلیل شما را برای این موضوع بتواند بپذیرد، امکان ادامه تحصیل مجدد را به شما خواهد داد و می توانید نسبت به ادامه تحصیل در این دانشگاه اقدام نمایید.

مشاورین ما همه روزه، حتی ایام تعطیل، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان خواهند بود. کافی است با شماره های مندرج در صفحه اصلی سایت با همکاران ایران تحصیل در تماس باشید.

چه دانشجویانی ملزم به پرداخت هزینه انصراف هستند؟

اگر دانشجویان مشمول شرایط انصراف از دانشگاه آزاد زیر باشند، باید هزینه‌ای که به عنوان جریمه در نظر گرفته شده است را به طور کامل پرداخت کنند. این موارد عبارت است از:

◀️ دانشجویانی که به هر دلیلی از دانشگاه اخراج شده‌اند نیازی به پرداخت هزینه انصراف ندارند، اما شهریه ترمی که تحصیل کردند و در آن ترم، از دانشگاه اخراج شده‌اند به آن‌‎ها بازگردانده نمی‌شود.

◀️ در صورتی که مقدار اعدادی که در جدول بالا ذکر شده منفی یا صفر باشد، نیازی نیست که دانشجو هزینه‌ای را پرداخت کند.

◀️ دانشجویانی که در مقطع کارشناسی پیوسته تحصیل می‌کنند و می‌خواهند از دانشگاه انصراف دهند یا دانشجویانی که می‌خواهند مدرک کاردانی خود را دریافت کنند، باید هزینه انصراف را پرداخت کنند.

◀️ آن دسته از دانشجویانی که ترم اول خود را به مرخصی رفته و در ترم دوم قصد انصراف از دانشگاه را دارند، نیازی نیست که هزینه انصراف از دانشگاه را پرداخت کنند؛ اما شهریه پرداختی نیز به دانشجو بازگردانده نمی‌شود.

هزینه انصراف از دانشگاه آزاد در مقاطع تحصیلی مختلف

شرایط معافیت از پرداخت هزینه انصراف از دانشگاه آزاد

گاهی انصراف از دانشگاه به معنای اخراج شدن است. اگر دانشجویی به دلایل انضباطی یا آموزشی از دانشگاه اخراج شود، نیازی به پرداخت هزینه برای انصراف نخواهد داشت که البته در صورت پرداختن شهریه ترم، شهریه به او بازگردانده نخواهد شد.

☑️ دانشجویان پذیرفته شده در نیمسال اول تحصیلی اگر حداکثر تا 30 مهرماه انصراف دهند، مشمول پرداخت هزینه انصراف نخواهند بود.

☑️ پذیرفته شدگان رشته‌های نیمسال دوم دانشگاه آزاد، چنانچه تا تاریخ 30 بهمن ماه انصراف دهند، از پرداخت هزینه معاف خواهند بود.

☑️ دو مورد مذکور شامل حال دانشجویان دکتری حرفه‌ای رشته‌های پزشکی نخواهد شد.

☑️ دانشجویانی ورودی ترم مهر اگر تا 30 آذر و دانشجویان ورودی ترم بهمن اگر تا 31 اردیبهشت ماه درخواست انصراف داشته باشند، 50 درصد از شهریه پرداختی به آن ها بازگردانده خواهد شد.

☑️ دانشجویانی که با مجوز سازمان مرکزی رشته یا گرایش تحصیلی خود را تغییر دهند، مشمول پرداخت هزینه انصراف نیستند.

☑️ دانشجویانی که ترم اول از مرخصی تحصیلی استفاده کرده‌اند، اگر تا قبل از ثبت نام ترم دوم انصراف خود را در دانشگاه ثبت کرده باشند مشمول پرداخت هزینه نیستند، اما شهریه نیز به آن ها بازگردانده نمی‌شود.

☑️ دانشجویان دوره کارشناسی که قصد انصراف از تحصیل و دریافت مدرک کاردانی را دارند، باید هزینه پرداخت کنند.

☑️ اگر فردی پس از انصراف قصد ورود به شعبات دیگر دانشگاه آزاد را داشته باشد، نیاز به پرداخت هزینه ندارد. البته این در صورتی است که مدرک معتبر برای این ثبت نام را ارائه دهد.

تماس با مشاوران

تماس با مشاوران

مشاوره مراحل انصراف از دانشگاه آزاد

اخذ پذیرش از رشته‌های مختلف دانشگاه آزاد کار آسانی است و داوطلبان آزمون‌های سراسری مقاطع تحصیلی مختلف این امکان را دارند که در رشته‌های ارائه شده این دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

دانشجویان پذیرفته شده باید دقت داشته باشند که شرایط انصراف آزاد و انجام مراحل آن پیچیده است و افرادی که می‌خواهند به امید قبولی در دانشگاه دولتی انصراف دهند، ممکن است بعدا نتوانند در رشته مورد نظر از دانشگاه‌های برتر دولتی پذیرش بگیرند.

از سوی دیگر انصراف از دانشگاه شامل هزینه است و افرادی که دارند در دانشگاه یا رشته دیگر تحصیل کنند، ابتدا باید هزینه انصراف را بپردازند. در صورتی که تصمیم قطعی برای انصراف را گرفته‌اید، پس از پرداخت هزینه می‌توانید مراحل انصراف از دانشگاه آزاد را طی کنید.

اگر به دنبال انصراف از دانشگاه آزاد هستید، نیاز است از شرایط و مراحل انصراف از دانشگاه آزاد اطلاعات کافی را داشته باشید. چراکه با اطلاع از این موارد نه تنها در هزینه‌ها صرفه جویی خواهید کرد؛ حتی می‌توانید از بروز اتفاقات پیش بینی نشده نیز جلوگیری کنید. در صورتی که در این زمینه نیاز به اطلاعات تکمیلی داشته باشید، می‌توانید با همکاران ما در ارتباط باشید.

خلاصه مقاله انصراف از دانشگاه آزاد

در این مقاله سعی کردیم به بررسی نکات اصلی در رابطه با شرایط انصراف از دانشگاه آزاد بپردازیم. بسیاری این سوال را دارند که شرایط دوبار انصراف از دانشگاه آزاد چیست؟ و مراحل انصراف از دانشگاه شامل چه مواردی می شود؟ در حال حاضر دانشجویانی که تصمیم دارند از رشته خود انصراف دهند، باید حتما هزینه آن را بپردازند و مراحل انصراف از دانشگاه آزاد را طی کنند.

در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در رابطه با شرایط دوبار انصراف از دانشگاه آزاد و یا سایر موارد داشته باشید، می‌توانید از طریق شماره 9099075307 با کارشناسان مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

برای دانلود pdf مقاله انصراف از دانشگاه آزاد کلیک کنید.

پادکست صوتی مقاله انصراف از دانشگاه آزاد

 

3.7/5 - (8 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای آشنایی با شرایط انصراف از دانشگاه آزاد

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط انصراف از دانشگاه دانشجویان کارشناسی ارشد چیست؟

طبق آئین نامه‌های مربوط به انصراف از دانشگاه آزاد صرف دانشجو بودن نمی‌تواند موجب واجد شرایط بودن و یا نبودن گردد.

دانشجویان مشمول نظام وظیفه برای انصراف از دانشگاه آزاد چه اقدامی باید انجام دهند؟

چنانچه دانشجویی مشمول خدمت نظام وظیفه شود، دانشگاه یک ماه بعد از صدور حکم دانشجو، به سازمان نظام وظیفه مراتب را اطلاع خواهد داد.

شرایط انصراف از دانشگاه آزاد و شرکت در کنکور چیست؟

پس از انصراف از تحصیل می‌توانید برای دانشگاه‌های آزاد رشته‌های با آزمون اقدام نمایید.

نظرات

547 دیدگاه دربارهٔ «شرایط انصراف از دانشگاه آزاد + راهنمای مراحل بخشنامه 1403»

  1. Avatar photo - گفت:

    می‌خوام از دانشگاه آزاد انصراف بدم و تو یه واحد دیگه، برای رشته‌ی بدون کنکور ثبت نام کنم. امکانش هست؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که داوطلب اقا هستین و قبلا انصراف نداشته اید یک بار حق انصراف برای هر مقطع دارید

  2. Avatar photo عاطفه گفت:

    سلام من ۶سال پیش رشته حسابداری ۲ترم خودندم وبعد انصراف دادم الان دوباره می‌خوام رشته حسابداری رو ادامه بدم میخواستم ببینم واحد های که پاس کردم رو میتونم انتقال بدم یا نمیشه؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیزبله
      ولی باید ریز نمرات را داشته باشید و از دانشگاه قبلی بگیرید.

  3. Avatar photo نیکا گفت:

    سلام من در دانشگاه ازاد یادگار با سوابق مهندسی کامیپوتر میخونم میتونم انصراف بدمو با شرکت در کنکور و قبولی در یک واحد دیگه ای از دانشگاه ازاد دوباره مهندسی کامپیوتر ثبت نام کنم و واحد های قبلیمو معادل سازی کنم ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر بله میتونید

      1. Avatar photo کامران گفت:

        سلام من دفعه اول یکبار ار ارشد حقوق دانشگاه آزاد انصراف دادم و بازگشت به تحصیل زدم و ۶ میلیون شهریه ثابت علی الحساب پرداخت
        اما الان دوباره میخوام انصراف بدم برم آزمون قضادت ۱۴۰۳ شرکت کنم فلذا تکلیف اون ۶ میلیون شهریه که دادم چی میشه راهنمایی میفرمائید؟

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          اون هزینه ای که پرداخت کردین هزینه انصراف شما بوده و به شما برنخواهد گشت

      2. Avatar photo محدثه گفت:

        سلام
        دانشگاه آزاد مشهد قبول شدم شرایط تحصیل در دانشگاه را نیز ندارم،ورودی بهمن ماه هستم شهریه ثابت پرداخت کردم آیا بابت انصراف باید هزینه انصراف پرداخت کنم یا خیر

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          خیر هزینه انصرافی پرداخت نخواهید کرد

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد

    تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    شرایط ثبت نام تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد اعلام شد. دانشگاه آزاد برای پذیرش افراد متعهد و علاقه‌مند به معلمی، رشته‌های بدون کنکور تربیت معلم را ارائه داده است. از این رو افرادی که شانس قبولی در دانشگاه فرهنگیان...
  • استعداد درخشان ارشد آزاد

    استعداد درخشان ارشد آزاد 1403 + دانلود دفترچه | ایران تحصیل

    برنامه استعداد درخشان ارشد آزاد به دنبال شناسایی و حمایت از دانشجویانی است که در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فناوری پتانسیل بالایی دارند. این برنامه با هدف ایجاد فرصت‌های برابر تحصیلی برای استعدادهای برتر جهت ادامه تحصیل در مقطع ارشد...
  • ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

    ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 + رشته محل ها | azmoon.iau

    اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ برای داوطلبان بسیار حائز اهمیت است. سایت ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی به منظور پذیرش بدون آزمون در نیمسال اول و دوم در مقاطع کاردانی و کارشناسی از داوطلبان واجد...
  • شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

    شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد + بخشنامه 1403 | ایران تحصیل

    شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد یکی از موضوعات اساسی برای افرادی است که می‌خواهند به عنوان کادر آموزشی پزشکی و غیر پزشکی فعالیت داشته باشند. بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی علاقه‌مند به تحقیق و پژوهش و همچنین تدریس در...
تماس با مشاور