ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

زمان بندی انتخاب واحد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳-۱۴۰۴ + همه مقاطع | ایران تحصیل

از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برنامه زمان بندی انتخاب واحد دانشگاه آزاد و جزئیات حذف و اضافه نیم سال اول این دانشگاه، هرساله در همین ایام اعلام می شود. در این خصوص اعلام شده است دانشجویان باید از تاریخ 13 تا 25 شهریور ماه طبق سال ورود به دانشگاه و همچنین با توجه به طبقه بندی استان ها به سامانه آموزشیار مراجعه نموده و انتخاب واحد خود را تکمیل نمایند.دانشجویان دانشگاه آزاد برای ادامه تحصیل در رشته های این دانشگاه مباغ متغیر و ثابتی را به عنوان شهریه پرداخت می کنند و سپس اجازه ی دسترسی به سایت انتخاب واحد برای آن ها فراهم می شود.

زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد بسیار مهم می باشد و تمامی دانشجویان جدید باید اطلاعات دقیق و کامل از زمان بندی انتخاب واحد داشته باشند. همچنین دانشجویان باید به تمامی ضوابط از جمله کف انتخاب واحد و سقف انتخاب واحد و … دقت بسیار زیادی داشته باشند که در آینده مشکلی رخ ندهد.

در این مقاله به بررسی جزئیات زمان بندی انتخاب واحد و زمان بندی حذف و اضافه نیم سال اول دانشگاه آزاد می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید.

زمان انتخاب واحد دانشگاه ازاد

انتخاب واحد در بازه ی زمانی درست و به موقع به دانشجویان این امکان را می دهد که پیش از تکمیل ظرفیت کلاس ها نسبت به ثبت نام در دروس ترم تحصیلی جاری اقدام نمایند. علاوه بر این اطلاع از جزئیات چارت تحصیلی و برنامه زمان بندی انتخاب واحد این امکان را به دانشجویان می دهد که آمادگی بیشتری برای دروس پیش رو در ترم تحصیلی جاری داشته باشند.

لازم به ذکر است در هر نیم سال تنها امکان انتخاب واحد برای نیم سال پیش رو وجود دارد همچنین انتخاب واحد زمان ندی مشخصی ندارد اما به طور معمول دو تا سه هفته پیش از شروع ترم است. زمان دقیق آن توسط سایت هر دانشگاه اعلام می شود و توسط امور آموزشی دانشجویان قابل تمدید خواهد بود.

بر اساس برنامه زمان بندی شده ، انتخاب واحد دانشجویان در نیم سال اول سال ۱۴۰۳ در تاریخ 13 شهریور لغایت 25 شهریور انجام شد. در حالی که هنوز اطلاعاتی از زمان انتخاب واحد نیم سال تحصیلی دوم در این دانشگاه وجود ندارد. در صورت اطلاع از جزئیات بیشتر، این مقاله به روز رسانی می شود.

چارت برنامه زمان بندی انتخاب واحد دانشگاه آزاد نیم سال اول ۱۴۰۳-۱۴۰۴

داوطلبان دقت داشته باشند که بازه ی اعلام شده، تقویم کلی انتخاب واحد دانشگاه آزاد است و جزئیات دقیق و ساعت انتخاب واحد گروه های مختلف از طریق سامانه آموزشیار اعلام می شود. انتخاب واحد این دانشگاه سالیانه سه بار انجام می شود.

برنامه زمان بندی انتخاب واحد دانشگاه آزاد
برنامه زمان بندی انتخاب واحد دانشگاه آزاد

تقویم انتخاب واحد دانشگاه آزاد

در جدول زیر زمان بندی انتخاب واحد دانشگاه آزاد با جزئیاتی مانند نیم سال مربوطه، تاریخ ثبت نام و انتخاب واحد، تاریخ شروع کلاس ها، حذف و اضافه و زمان برگزاری امتحانات و تاریخ هایی از این قبیل گرد آوری شده است.

برنامه زمان بندی انتخاب واحد دانشگاه آزاد
برنامه زمان بندی انتخاب واحد دانشگاه آزاد

زمان انتخاب واحد های ترم تابستان دانشگاه آزاد

نیم سال تحصیلی تابستان به صورت اختیاری ارائه می شود. دانشجویانی که قصد فارغ التحصیلی زود تر از زمان مقرر را دارند و یا اینکه واحد های افتاده یا حذف شده در زمان امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد دارند می توانند علاوه بر نیم سال اصلی مهر و بهمن، تعدادی از واحد های درسی خود را در نیم سال تابستان اخذ و پاس نمایند. مرکز آموزشی دانشگاه آزاد با انتشار اطلاعیه ای تقویم زمان بندی کلی انتخاب واحد تابستان دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ – ۱۴۰۳ را اعلام کرده و لذا داوطلبان می توانند طبق تاریخ های مشخص شدن در این تقویم و اطلاعیه تکمیلی سامانه amozeshyar ، برای انتخاب واحد خود اقدام کنند.

نیم سال ثبت نام و انتخاب واحد
تابستان ورودی های قبل ۱۴۰۳
تابستان ورودی های ۱۴۰۳به بعد 19 تیر لغایت 23 تیرماه

زمان حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد پس از انتخاب واحد ممکن است به دلیل تداخلات دروس تغییراتی در انتخاب واحد خود انجام دهند. زمانی که انتخاب واحد تمام مقاطع و رشته ها به پایان رسید قبل از شروع ترم جدید دانشگاه زمانی را برای حذف و اضافه دروس درنظر می گیرد. زمان دقیق حذف و اضافه دروس به اطلاع دانشجویان می رسدگاهی پیش می آید دانشجو به دلیل برداشتن درس مورد نظر در زمان حذف و اضافه دیرتر در کلاس مربوطه حاضر شوند. لازم به ذکر است که این مدت غیبتی برای دانشجو در نظر گرفته نمی شود.

برای اطلاع از انتخاب واحد دانشجویان مهمان روی لینک کلیک کنید.

زمان پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد زیر نظر وزارت علوم و سازمان سنجش کشور در تمام مقاطع تحصیلی دانشجو می پذیرد. تحصیل در این دانشگاه مستلزم پرداخت شهریه می باشد و متقاضی باید توان مالی خوبی برای ادامه تحصیل در این دانشگاه را داشته باشد. شهریه این دانشگاه به دو صورت متغیر و ثابت قابل تعریف است. شهریه ثابت هر دانشجو بر اساس نیمسال ورود تعیین می شود و تا پایان تحصیل وی ثابت است.

اما شهریه متغیر بر اساس تعداد واحدی که فرد در هر ترم انتخاب می کند تعیین می شود. هر دانشجو درحال تحصیل دانشگاه آزاد پس از ثبت نام در ترم اول باید هزینه خدمات آموزشی و بیمه را پرداخت کند. مابقی هزینه ها را می تواند در چندین مرحله پرداخت کند در پنل دانشجویی هر فرد حداقل و حداکثر پرداخت مشخص شده.زمان پرداخت شهریه ی ثابت در اول هر ترم تحصیلی می باشد و زمان پرداخت شهریه ی متغیر در طی ترم و با توجه به نظر دانشجو تعیین می شود.

برای مشاهده انتخاب واحد ورودی های جدید دانشگاه آزاد روی لینک کلیک کنید.

آخرین اخبار انتخاب واحد دانشگاه آزاد

  • برای مساعدت با دانشجویان محدودیت انتخاب واحد برای دانشجویان مشروطی لغو شد

براساس نامه معاونت آموزشی وزارت علوم به دانشگاه ها درباره مساعدت با دانشجویان مشروطی، محدودیت انتخاب واحد در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در دانشگاه ها لغو شد.به گزارش خبرنگار مهر، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، در نامه‌ای به دانشگاه‌ها خواستار مساعدت با دانشجویانی شد که در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مشروط شده‌اند.

بر همین اساس دانشگاه‌ها نیز در راستای مساعدت با دانشجویان به منظور کاهش عوارض روانی کرونا و با توجه به برخی مشکلات ناشی از آموزش به شیوه الکترونیکی، شرایطی ایجاد کردند که مشروطی دانشجو در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ منجر به محدودیت در اخذ حداقل واحد در نیمسال دوم تحصیلی نشود.بنابراین این دانشجویان می‌توانند همانند دانشجویان عادی نسبت به انتخاب حداکثر واحد در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اقدام کنند. البته این استثنا فقط در نیمسال ذکر شده مورد نظر است.

خلاصه مطالب

برنامه زمان بندی انتخاب واحد دانشگاه آزاد و جزئیات حذف و اضافه نیم سال اول این دانشگاه، هرساله در همین ایام اعلام می شود. در این خصوص اعلام شده است دانشجویان باید از تاریخ 13 تا 25 شهریور ماه طبق سال ورود به دانشگاه و همچنین با توجه به طبقه بندی استان ها به سامانه ی آموزشیار مراجعه نموده و انتخاب واحد خود را تکمیل نمایند.

در این مقاله به بررسی چارت زمان بندی انتخاب واحد دانشگاه آزاد، زمان پرداخت شهریه و زمان حذف و اضافه و مواردی از این قبیل پرداخه شد. در صورت وجود هرگونه ابهام در این زمینه با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید

جهت دانلود این مقاله به صورت PDFکلیک کنید.

3.5/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تاریخ ثبت نام و انتخاب واحد ترم تابستانه ی دانشگاه آزاد چه زمانی است؟

19 تیر لغایت 23 تیرماه

امتحانات گروه علوم پزشکی دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۳ در چه تاریخی شروع می شود؟

در تاریخ 4/4/۱۴۰۳ لغایت16/4/۱۴۰۳ برگزار می گردد.

نظرات

6 دیدگاه دربارهٔ «زمان بندی انتخاب واحد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳-۱۴۰۴ + همه مقاطع | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo امیر گفت:

    سلام من انتخاب واحد دانشگاه آزاد جا موندم آیا میتونم انتخاب واحد کنم

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      سلام وقت بخیر
      درصورتی که شما به زمان بندی نرسیدید وجا ماندید نیازه مراجعه حضوری به واحد دانشگاهی داشته باشید که درصورت امکان برای شما انجام دهند

    2. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت بخیر .
      کدام دانشگاه هستید دوست عزیز ؟

  2. Avatar photo منصورقاسمی گفت:

    دیروزهرکاری کردم سایت بازنشدرفته بودم اربعین ولی اینترنتهاطوری بودوه نشدانتخاب واحدکنم شناره ودانشجویی من 40027921301062 ..تلفنم 09037537108.لطفاکارمنوانجام میدید؟بمن بگیدپول راواریزکنم؟

    1. Avatar photo bahraii گفت:

      سلام وقت بخیر لطفا برای با مشاورین مجموعه ایرانتحصیل تماس بگیرید

  3. Avatar photo دانشجوی دکتری تخصصی علوم انسانی گفت:

    شهریه مقطع دکتری تخصصی حداقل پنجاه درصد باید کم گردد حتما اشتباه محاسباتی شده است با مقاطع دیگر تفاوت فاحش دارد در صورتی که خدماتی بیشتر انجام نمی شود دانشجو سردرد و استرس بکشد یا درس بخواند لطفا بررسی گردد من دیگه نمی توانم در دو ترم گذشته کلی وسایل فروختم شهریه دادم دیگه وسیله ای برای فروش ندارم باید ترک تحصیل کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)