ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

روش جمع بندی کنکور

روش جمع بندی کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آغاز مطالعه و نحوه استمرار آن یکی از مسائل بسیار مهم است. اما پایان آن در صورت اطلاع از روش جمع بندی کنکور می تواند شما را به نتیجه مطلوب برساند. راه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که از جمله آن می توان به ۳ روش طلایی برای برنامه جمع بندی به روش هاوس اشاره نمود. برنامه مطالعاتی جمع بندی کنکور تنها برای زمان انتهایی و نزدیک به آزمون نمی باشد. بلکه در هر زمانی که براساس برنامه ریزی، داوطلبان مایل به مرور این موارد باشند، لازم است برنامه مطالعاتی جمع بندی کنکور را طراحی نمایند. در ادامه علاوه بر ارائه و امکان دانلود برنامه جمع بندی کنکور به برخی از اشتباهات رایج داوطلبان در این زمنیه اشاره خواهیم نمود.

اصول مهم در روش جمع بندی کنکور

اصول مهم در روش جمع بندی کنکور
اصول مهم در روش جمع بندی کنکور

قبل از اینکه در رابطه با اصول برنامه مطالعاتی جمع بندی کنکور مطلبی را ارائه نماییم. شاید لازم است داوطلبان با ضرورت و اهمیت داشتن جمع بندی آشنا شوند. تصور کنید شما لباس های زیادی دارید که هر کدام از آنها را در کشو مخصوص به خود که بسیار بزرگ است بدون تا زدن و مرتب کردن قرار می دهید. در یک برهه زمانی از شما درخواست می شود که در عرض چند ثانیه از بین تمامی مثلا 200 لباس تا نزده و نامرتب خود، فلان لباس را پیدا کنید و تحویل دهید. آیا پیدا کردن این مورد سخت نمی باشد؟

ذهن ما مخرن بزرگی از اطلاعات است. این اطلاعات هر یک به صورت لایه لایه در ذهن ثبت می شوند. لایه های زیرین به طور معمول برای اطلاعاتی است که ما در گذشته های دورتر آن را ذخیره نموده ایم. حال، در زمان کنکور شما شاید برای هر سوال به طور تقریبی 60 ثانیه زمان داشته باشید. چگونه می توانید این اطلاعات را در این زمان اندک از لایه های زیرین بیرون بکشید؟؟ شبیه اینکه شما یک برگه ای دارید که در زیر اجسام سنگین بسیاری قرار دارد و بیرون کشیدن آن، بسیار سخت می باشد. اطلاع از روش جمع بندی کنکور یعنی کمک به مرتب کردن و بیرون کشیدن به موقع اطلاعات.

اما برای داشتن یک جمع بندی مناسب، درست و اصولی، مشاوره و برنامه ریزی درسی ایران تحصیل چه توصیه ای به ما می کند؟

اولویت بندی کنید

میزان تسلط شما بر مباحث درسی متفاوت می باشد. همچنین سختی و آسانی دروس از نظر هر یک از داوطلبان امری نسبی خواهد بود. بنابراین نوعی از روش جمع بندی کنکور مربوط به طبقه بندی هر یک از دروس به صورت ساده ، متوسط و پیچیده می باشد. برای مرور با این نوع تقسیم بندی، بهتر است از دروس ساده شروع نمایید. برای درس هایی که سخت تر می باشند و نیاز به تمرکز بیشتری دارند، مدت زمان بیشتری را اختصاص دهید و تلاش بیشتری برای تسلط بر آن داشته باشید.

از خودتان آزمون بگیرید

دقیقا به خاطر دارم که در زمان نزدیک به کنکور خود، دفترچه های سال های گذشته را هر چند روز یکبار از خود امتحان می گرفتم و به تحلیل هر یک از این سوالات می پرداختم. همین توصیه را نیز در رابطه با نحوه جمع بندی دروس داریم. حتما هر سه روز یکبار از خود آزمون بگیرید و آزمون خود را به صورت دقیق تحلیل نمایید. به عنوان مثال، ابتدا درصدهای هر درس را محاسبه نمایید. (اگر این کار را بلد نیستی با مشاوران ما تماس بگیر). پس از آن، عملکرد خود را ارزیابی کنید. حال یک به یک سوالات را ارزشیابی کن. چرا به برخی از سوالات پاسخ نداده ای؟ چرا برخی از سوالات بی پاسخ مانده اند.

نکته مهمی که در رابطه با روش جمع بندی کنکور و این مورد خاص وجود دارد این است که داوطلبان در صورت پاسخ صحیح و داشتن درصد بالا هرگز نباید به خود غره شوند و یا دست از تلاش برداند. همچنین اگر درصدخوبی نداشته اید، اصلا نگران نباشید. عمل به اصول صحیح می تواند به شما برای موفقیت کمک بسیار نماید.

بازیابی کنید نه بازخوانی

برنامه مطالعاتی جمع بندی کنکور نباید برای بازخوانی باشد. به هیچ وجه نیازی نیست که در دوران جمع بندی شما تمام مباحث را مجددا بخوانید. یکی از اشتباهاتی که برخی از داوطلبان در رابطه با نحوه جمع بندی کنکور دارند این است که تمام مطالب درسی را که حتی از قبل بر آن تسلطی نداشته اند، مجددا مرور می نمایند و همین مسئله موجب هدر رفت زمان آنان و همچنین اضطراب زیاد می باشد. ما تنها می خواهیم مباحث مهمی را که قبلا مطالعه نموده ایم، مجددا به یاد بیاوریم و آنان را تثبیت نماییم.

۳ روش طلایی برای برنامه جمع بندی به روش هاوس

۳ روش طلایی برای برنامه جمع بندی به روش هاوس
۳ روش طلایی برای برنامه جمع بندی به روش هاوس

یکی از مشکلاتی که بسیاری از داوطلبان کنکور دارند، این است که اطلاعات و مطالب خوانده شما را فراموش می نمایند. یکی از ۳ روش طلایی برای برنامه جمع بندی به روش هاوس این است که مطالب را قبل از اینکه فراموش کنید، به خاطر بسپارید. پس از مطالعه هر یک از دروس، شما هنوز خلاهایی در ذهن در رابطه با آن دارید، تست زنی موجب می شود تا شما این خلاها و شکاف ها را پر کنید و به صورت دقیق در ذهن خود تثبیت نمایید. البته به شرط آن که تست ها را با دقت و تمرکز بالا بزنید.

یکی دیگر از روش جمع بندی هاوس استفاده از آزمون های خودآموز است. به عنوان مثال داوطلبانی که اقدام به یادداشت برداری و همچنین خلاصه برداری هر یک از مباحث نموده اند، می توانند در زمان آزمون این خلاصه ها را به صورت دقیق مطالعه نمایند. یکی از محاسن این روش این است که شما مطلبی را مطالعه می نمایید که با زبان خودتان و با توجه به نحوه یادگیریتان آن را نگاشته اید. به همین دلیل برای مرور و یازیابی بسیار بهتر می توانید عمل نمایید.

از دیگر روش جمع بندی کنکور از نظر هاوس، مرور های سه روزه می باشد. مرور هر سه روز یکبار موجب می شود تا شما به صورت عمقی تمامی مطالب را مطالعه نمایید. توجه نمایید که این روش خصوصا برای جمع بندی کنکور در یک ماه بسیار مناسب است. و اثر بخشی آن را می توان چندین برابر زمان دیگر دانست. توصیه بر این است که برای جمع بندی مباحثی را بیشتر مطالعه نمایید که از اهمیت بیشتری برخوردارند و در زمان کنکور موجب پاسخ به سوالات برای شما خواهند شد.

آیا امکان دانلود برنامه جمع بندی کنکور وجود دارد؟

هر یک از داوطلبان می توانند از برنامه های آماده استفاده نمایند و برای دانلود برنامه جمع بندی کنکور با مشاوران ما تماس حاصل نمایند. اما برخی از داوطلبان دیگر نیز ممکن است مایل باشند تا مشاوران ما این برنامه ریزی را بری آنان به انجام برسانند. که در این صورت می توانند 9099075307 (از سراسر کشور) و 9099075307 (از استان تهران) از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب تماس حاصل نمایید.

برخی از اشتباهات برنامه مطالعاتی جمع بندی کنکور داوطلبان

برنامه مطالعاتی جمع بندی کنکور همانطور که اشاره گردید، باید کاملا اصولی و درست باشد. در صورتی که این برنامه مطابق با اصول صحیح آن صورت نپذیرد، موجب ایجاد مشکلاتی برای داوطلبان در آینده خواهد شد. ما به برخی از اشتباهات داوطلبان در رابطه با جمع بندی کنکور اشاره خواهیم نمود.

عدم تست زنی

برخی از داوطلبان تصور می نمایند که روش جمع بندی کنکور تنها به معنای مطالعه و مرور کتاب ها  و مطالب مهم است و به همین دلیل از تست ها در زمان پایانی غافل می شوند و همین مسئله موجب می شود تا در زمان کنکور نتوانند به سرعت به تمامی سوالات پاسخ دهند و دچار مشکل در این زمینه خواهند شد. برخی از سوالات در کنکور های سال های مختلف تکرار می شود و همچنین در برخی از موراد دیگر نیز، این سوالات بسیار مشابه سال های گذشته می باشد. به همین دلیل می تواند به افزایش درصد شما در زمان آزمون بسیار کمک نماید.

نگرش اشتباه

گاهی داشتن اضطراب زیاد داوطلبان آنقدر زیان بخش می باشد که موجب می شود که تلاش یک ساله آنان را به باد می دهد. حتی اگر عملکرد شما در این آزمون های نصف عملکرد شما در آزمون های در طول سال بوده است، باز هم شما شکست خورده نخواهید بود. چرا که فرصت جبران دارید. زمانی در سال های گذشته توپ جنگی ساخته شد. اما چند روز قبل از جنگ، زمانی که آن را امتحان نمودند، متوجه شدند که این توپ دچار مشکل است. سازندگان آن بسیار اندوهگین بودند اما یکی از افسران جنگی گفت: باید خوشحال باشیم که در روز جنگ این اتفاق رخ نداد و ما حال فرصت جبران این موضوع را داریم.

بنابراین اضطراب نداشته باشید و تلاش شما تنها در جخت انجام درست روش جمع بندی کنکور باشد.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با روش جمع بندی کنکور  ارائه نماییم. در صورتی که سوالی در رابطه با ۳ روش طلایی برای برنامه جمع بندی به روش هاوس می باشید و یا اینکه مایل به طراحی برنامه مطالعاتی جمع بندی کنکور توسط مشاوران ما می باشید، می توانید با ما در ارتباط باشید. برای دانلود برنامه جمع بندی کنکور می توانید با همین شماره ها در تماس بگیرید. برای مشاوره در رابطه با روش جمع بندی هاوس با ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بهترین روش جمع بندی کنکور چگونه است؟

راه های مختلفی وجود دارد که از جمله آن می توان به ۳ روش طلایی برای برنامه جمع بندی به روش هاوس اشاره نمود.

 

برنامه مطالعاتی جمع بندی کنکور باید چگونه باشد؟

در برنامه خود حتما فایل هایی که یادداشت برداری و خلاصه نموده اید را قرار دهید. همچنین هر سه روز یکبار از خود آزمون بگیرید.

 

چگونه می توانم برای دانلود برنامه جمع بندی کنکور اقدام نماییم؟

برای دانلود برنامه مورد نظر با شماره های 9099075307 (از سراسر کشور) و 9099075307 (از استان تهران) از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب تماس حاصل نمایید.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره تحصیلی کنکور

    مشاوره تحصیلی کنکور 1403 + همین الان با رتبه ها صحبت کن!

    مشاوره تحصیلی کنکور مختص به داوطلبانی است که سازمان سنجش آموزش کشور هر سال در زمانی مشخص، آزمون کنکور را به صورت سراسری برگزار می‌کند. در این آزمون دانسته‌های علمی داوطلبان مورد سنجش قرار می‌گیرد، چرا که رقابت بین داوطلبانی...
  • برنامه ریزی کنکور

    برنامه ریزی کنکور 1403 + pdf جدول نمونه رتبه ها | ایران تحصیل

    برنامه ریزی کنکور به صورت اصولی و هوشمندانه، توسط مشاور و برنامه‌ ریز انجام می‌شود که در نتیجه می‌‎تواند برگ برنده شما نسبت به دیگر دانش آموزان باشد. همچنین Pdf برنامه ریزی کنکور و جدول برنامه ریزی آزمون سراسری نیز...
  • برنامه ریزی درسی

    برنامه ریزی درسی + 11 راز مهم رتبه ها + pdf برنامه 1403

    همه ما می‌ دانیم که باید برای رسیدن به تمامی اهداف خود از کوچک‌ تا بزرگ‌ ترین برنامه ریزی داشته باشیم. اطلاع داشتن از موثرترین تکنیک و جدول برنامه ریزی درسی روزانه، ماهانه و… نه تنها به شما کمک می‌...
  • مشاوره تلفنی کنکور سراسری

    مشاوره تلفنی کنکور 1403 + رتبه ها پشت خط هستن! | irantahsil

    مشاوره تلفنی کنکور سراسری یکی از راه‌های هموار کردن مسیر موفقیت در آزمون است. کنکور یکی از مهم ترین ارزیابی‌های هماهنگ شده و سرنوشت ساز می‌باشد که هر ساله داوطبان زیادی در آن ثبت نام می‌کنند. تمامی داوطلبانی که می‌خواهند...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)