ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

جدول رشته های فنی حرفه ای 1403 + معرفی بازارکار، درآمد و آینده

رشته های فنی حرفه ای
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ارتباط با مشاوران انتخاب رشته فنی حرفه‌ای

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

انتخاب رشته، یکی از مهم ترین تصمیمات و اقداماتی است که هر فرد در طول زندگی خود آن را انجام می دهد. افراد باید بر حسب علایق خود یکی از رشته های علوم انسانی، علوم تجربی، فنی حرفه ای، کار دانش و غیره را انتخاب نمایند، زیرا رشته تحصیلی هر فرد می تواند آینده او را رقم بزند، بنابراین افراد باید به دور از هر گونه تفکر اشتباهی و فقط بر اساس توانمندی ها و علایق خود، رشته تحصیلی را انتخاب نمایند. افراد اولین تجربه انتخاب رشته خود را در پایه تحصیلی نهم تجربه می کنند. امروزه یکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی، رشته فنی و حرفه ای می باشد. رشته های فنی حرفه ای نسبت به سایر رشته ها دروس عملی بسیاری دارند.

اگر شما هم جز دانش آموزان پایه نهم هستید و می خواهید انتخاب رشته کنید بهتر است با تمام زیر گروه های رشته فنی حرفه ای آشنا شوید. برای اطلاع در این مورد بهتر است از افراد توانمند کمک بگیرید. این کار را می توانید تنها از طریق تماس تلفنی 9099075307 بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام دهید.

لیست رشته های فنی حرفه ای 1403

همان طور که بیان شد، زیر گروه های رشته های فنی حرفه ای شامل 4 دسته کلی هنر، صنعت و کشاورزی، مدیریت و خدمات می باشند، اما اخیرا 6 دسته نیز به این زیر گروه ها اضافه شده است که شامل موارد زیر می باشند:

📌 محیط بانی

📌 انرژی

📌 خدمات فروشگاهی

📌 بازیافت مواد

📌 حمل و نقل ریلی

📌 بهداشت عشایر و روستا

دانش آموزان عزیز توجه داشته باشند که رشته های فنی حرفه ای برای تمامی دبیرستان ها وجود ندارد. به همین دلیل در صورتی که مایل به ادامه تحصیل در هر یک از رشته های فنی حرفه ای ذکر شده می باشید، ابتدا با استفاده از معرفی رشته های تحصیلی فنی حرفه ای نهم به دهم اطلاعات لازم را کسب نمایید و پس از آن در رابطه با امکان تحصیل در مدرسه مورد نظر اطمینان یابید.

لازم به ذکر است تا بدانید که شرایط انتخاب هر یک از این رشته های فنی حرفه ای با دیگری متفاوت است. هر یک از این زیر گروه ها دارای شاخه های متفاوتی هستند. برای استعلام گواهینامه فنی حرفه ای می‌توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس بگیرید.

لیست رشته های فنی حرفه ای

برای اطلاع از دیپلم فنی حرفه ای بزرگسالان کلیک نمایید.

جدول رشته های فنی حرفه ای زیر گروه هنر

رشته هنر نسبت به سایر رشته ها طرفداران زیادی الخصوص در بین دختران دارد. این رشته دارای 18 زیر گروه می باشد که برخی از آن ها در برخی از مدارس وجود ندارند. همچنین رشته طراحی دوخت نیز فقط در هنرستان‌های دخترانه وجود دارد که می‌‎توانند برای ثبت نام دانشگاه فنی حرفه ای بدون کنکور اقدام کنند. در ادامه به معرفی رشته های فنی حرفه ای زیر گروه رشته هنر اشاره می کنیم:

زیر گروه رشته هنر
فتوگرافیک
تولید برنامه تلویزیونی
معماری داخلی
نوازندگی ساز جهانی
گرافیک
انیمیشن و پویانمایی
نوازندگی ساز ایرانی
نقاشی
صنایع دستی
نمایش
طراحی دوخت
سینما
نقشه کشی معماری
موسیقی مبانی آهنگ سازی
مرمت آثار فرهنگی
چاپ دستی
پشتیبانی صحنه
طراحی زبان بصری

 

تماس با مشاوران

تماس با مشاوران

جدول رشته های فنی حرفه ای زیر گروه مدیریت و خدمات

سومین زیر گروه رشته های فنی حرفه ای، گروه مدیریت و خدمات می باشند. این زیر گروه دارای 3 طبقه بندی اصلی می باشد که عبارتند از: گروه خدمات، گروه بازرگانی و امور اداری و گروه بهداشت و سلامت هستند. هر یک از این دسته بندی ها خود به طور جداگانه حاوی رشته هایی می باشند که شامل موارد زیر هستند:

رشته های زیر گروه مدیریت و خدمات
تربیت کودک
تربیت بدنی
شبکه و نرم افزار رایانه ای
حسابداری
حمل و نقل
ناوبری
شبکه و نرم افزار رایانه ای
مدیریت خانواده

 

 

جدول رشته های فنی حرفه ای  زیر گروه کشاورزی

یکی دیگر از گروه های رشته های فنی و حرفه ای، گروه کشاورزی می باشد. این گروه نیز خود به تنهایی شامل 5 زیر گروه است. رشته های زیر گروه این بخش، شامل موارد زیر می باشند:

رشته های زیر گروه کشاورزی
ماشین های کشاورزی
امور دامی
امور زراعی
صنایع غذایی
امور باغی

 

برای دانلود دفترچه رشته‌های بدون کنکور فنی حرفه‌ای با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

جدول رشته های فنی حرفه ای زیر گروه صنعت

آخرین و مهم ترین زیر گروه رشته فنی و حرفه ای، زیر گروه صنعت می باشد. این زیر گروه دارای 5 طبقه بندی و دسته بندی اعم از: زیر گروه تعمیر و نگهداری ماشین آلات دریایی، زیر گروه برق و رایانه، زیر گروه مکانیک، زیر گروه مواد و فرآوری، زیر گروه معماری ساختمان می باشد. هر یک از این دسته بندی ها خود به تنهایی دارای زیر شاخه های مختلفی می‌باشند. برخی از مهم ترین رشته های این زیر گروه، شامل موارد زیر می باشند:

رشته های زیر گروه صنعت
صنایع شیمیایی
سرامیک
صنایع نساجی
معدن
متالوژی
شبکه و نرم افزار
الکتروتکنیک
الکترونیک و مخابرات دریایی
الکترونیک
مکانیک موتورهای دریایی
صنایع فلزی
صنایع چوب و مبلمان
ماشین ابزار
تاسیسات مکانیکی
مکاترونیک
مکانیک خودرو
ابزار
معماری
ساخت و تولید

 

جهت آگاهی از شرایط ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

معرفی رشته های فنی حرفه ای pdf

معرفی رشته های فنی حرفه ای pdf

در قسمت قبل تمامی رشته های فنی حرفه ای را به صورت کامل مشاهده نمودید. حال در ادامه دانلود کتاب معرفی رشته های فنی حرفه ای pdf را می توانید دانلود و تمامی اطلاعات مربوط به هر رشته و شغل های فنی حرفه ای را مشاهده نمایید. برای دانلود معرفی رشته های فنی حرفه ای pdf لینک زیر را کلیک نمایید:
معرفی رشته های فنی حرفه ای pdf
دانلود کتاب معرفی رشته های فنی حرفه ای

رشته های فنی و حرفه ای در دانشگاه

در دانشگاه، فارغ التحصیلان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانند در رشته های دانشگاهی فنی حرفه ای ادامه تحصیل دهند، با یا بدون انجام آزمون کنکور. همچنین، آن‌ها می‌توانند در دانشگاه‌های مختلف نظیر دانشگاه‌های روزانه، نوبت دوم، آزاد، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی و پیام نور نیز شانس خود را امتحان کنند.

در واقع، فارغ التحصیلان هر کدام از رشته‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانند با مدرک دیپلم خود، تحصیلشان را ادامه دهند. داوطلبانی که می‌خواهند بدون کنکور وارد دانشگاه شوند، باید به این نکته توجه کنند که رشته مورد نظرشان باید با مدرک دیپلمشان مطابقت داشته باشد و جزو رشته‌های بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای باشد.

همچنین، فارغ التحصیلان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانند در دانشگاه علمی کاربردی، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد نیز تحصیل کنند، بدون اینکه رشته تحصیلی دیپلمشان مطابقت داشته باشد.

بازار کار رشته های فنی حرفه ای

از مزایای حاصل از تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای، این است که فارغ‌التحصیلان این رشته به راحتی وارد بازار کار می‌شوند؛ زیرا اساس این رشته‌ها بر پایه کارهای عملی و کارگاهی است و فارغ‌التحصیلان به سرعت مهارت‌های لازم را برای شغل خود کسب می‌کنند و همچنین کشور نیازمند نیروی انسانی متخصص و فنی در همه زمینه‌ها است. بنابراین دانش‌آموزان این رشته پس از فارغ‌التحصیلی بسیار سریع وارد بازار کار می‌شوند.

برای اطلاع از بهترین رشته فنی حرفه ای از نظر بازار کار کلیک نمایید.

مزایای تحصیل در شاخه فنی و حرفه ای

ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای نظام جدید مزایایی دارد که داوطلبان را برای ادامه تحصیل در آن ترغیب می نماید. یکی از مهم ترین محاسن تحصیل در دبیرستان های فنی و حرفه ای این است که شما به صورت عملی در رشته خود مهارت لازم را فرا می گیرید.

تصور کنید که شما مایل به ادامه تحصیل در رشته مکانیک می باشید در صورتی که در رشته ریاضی و فیزیک دیپلم خود را بگیرید و پس از آن در رشته مهندسی مکانیک تحصیل کنید، در صورتی که از قبل تسلطی بر اجزای ماشین نداشته باشید نمی توانید در رشته خود موفق شوید، اما در مدارس فنی و حرفه ای این امکان را خواهید داشت که به صورت عملی در این رشته موفقیت لازم را به دست آورید.

مزایای تحصیل در شاخه فنی و حرفه ای

رشته های فنی حرفه ای دخترانه

با توجه به اینکه موفقیت در برخی از رشته‌ها به استعداد و توانایی دانش‌آموزان وابسته است و هیچ محدودیتی در جنسیت دانش‌آموزان وجود ندارد، اما باید به برخی مسائل از جمله روحیات پذیرش دروس ارائه‌شده‌در این رشته‌ها نیز توجه داشت. از این رو برخی از رشته‌های تحصیلی تنها در هنرستان‌های پسرانه و برخی تنها در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای پسرانه ارائه می‌شوند.

بعضی از رشته‌های مرتبط با مسائل تربیتی نیازمند حوصله و توجه بیشتری نسبت به سایر رشته‌ها هستند. این روحیه مسئولیت‌پذیری و تربیتی در دختران دانش‌آموز ملموس‌تر است. بنابراین، دانش‌آموزان می‌توانند از لیست هنرستان‌های منطقه خود، محل تحصیل رشته مورد علاقه خود را انتخاب نمایند.

یکی از رشته های فنی حرفه ای دخترانه پرطرفدار در سال جاری رشته موسیقی است که زیرگروه هنر است. دانش‌آموزانی که علاقه‌مند به یادگیری موسیقی به صورت تخصصی در سنین نوجوانی هستند می‌توانند با مراجعه به هنرستان موسیقی در تهران و سایر شهرها، اقدام به ثبت‌نام و تحصیل در این مدارس نمایند. هنرستان‌های موسیقی معمولا برای دختران و پسران دایر می‌باشند.

همچنین لازم به ذکر است که رشته های فنی حرفه ای دخترانه  طراحی دوخت نیز تنها در مدارس فنی حرفه‌ای دخترانه ارائه می‌شود که دانش‌آموزان در این رشته تحصیلی با مبانی طراحی لباس، الگوی لباس و دوخت انواع لباس آشنا می‌شوند و در مقاطع بالاتر نیز امکان تحصیل در این رشته محیا‌شده‌است.

رشته های فنی حرفه ای پسرانه

همان‌طور که در مطالب قبل اشاره شد، برخی از رشته‌های ارائه‌شده‌در گروه فنی و حرفه‌ای دارای محدودیت‌های جنسیتی هستند. به عبارت دیگر، برخی از رشته‌های این شاخه تحصیلی مختص تحصیل دانش‌آموزان دختر و برخی رشته های فنی حرفه ای پسرانه می‌باشند.

بعضی از زیرشاخه‌های رشته هنر در دبیرستان، برای یادگیری اولیه نیازمند شرایط روحی و جسمانی خاصی هستند که بیشتر در گروه رشته های فنی حرفه ای پسرانه قابل تشخیص و ارائه است. همچنین باید توجه داشت که علاوه بر ویژگی‌های جسمی و روحی دختران و پسران، شرایط پذیرش در بازار کار نیز بر دسته‌بندی این رشته‌ها در گروه‌های جنسیتی خاص بی‌تاثیر نبوده است.

شته های فنی حرفه ای پسرانه به شرح زیر است:

رشته های فنی حرفه ای پسرانه
متالوژی صنایع فلزی
تاسیسات الکتروتکنیک
ساخت و تولید ساختمان

رشته های فنی حرفه ای پسرانه

درآمد رشته های فنی حرفه ای

میزان درآمد رشته‌های فنی و حرفه‌ای بازارکار و میزان درآمد یک رشته از مهم‌ترین عواملی است که افراد برای انتخاب آن رشته در نظر می‌گیرند. رشته‌های فنی و حرفه‌ای به خاطر داشتن دروس عملی می توانند به سرعت وارد بازار کار شوند.

افراد برای این که در یک رشته به درآمد دلخواه خود برسند، علاوه بر بروز نگه‌داشتن اطلاعات و دانش خود در زمینه مربوطه، باید به آن رشته علاقه داشته باشند.

اکثر رشته‌های فنی و حرفه‌ای بازارکار و درآمد خوبی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان رشته‌هایی مانند مکانیک، چوب و مبلمان سازی، تاسیسات، طراحی لباس، تدوین فیلم، گرافیک، نقاشی، سینما، موسیقی و نوازندگی، تعمیر لوازم الکترونیکی و کارهای برقی و… را نام برد.

پیشنهاد می‌کنیم که برای به دست آوردن میزان درآمد رشته مورد علاقه خود، با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید.

برای دانستن کارت مهارت فنی حرفه ای چیست؟  کلیک نمایید.

معرفی پردرآمدترین شغل‌های فنی و حرفه‌ای ۱۴۰۳

همه رشته‌های موجود در زیر شاخه‌های رشته فنی حرفه‌ای دارای بازارکار و درآمد هستند. اما برخی از این رشته‌ها در بازارکار از شرایط بهتر و میزان درآمد بهتری برخوردارند و به عنوان پردرآمد ترین رشته فنی حرفه ای محسوب می شوند، که در ادامه آن‌ها را ذکر کرده ایم.

اصولا رشته‌های خدماتی مثل تاسیسات مکانیکی، مکانیک خودرو، ماشین ابزار، صنایع چوب و مبلمان و ابزار، تعمیرات لوازم برقی و… از میزان درآمد بهتری نسبت به رشته‌های دیگر برخوردارند.

پردرآمد ترین رشته فنی حرفه ای
صنعت تاسیسات مکانیکی

صنایع چوب و مبلمان

مخابرات دریایی

و …

شبکه و نرم افزار طراحی وبسایت

هوش مصنوعی

برنامه نویسی

فیلم و انیمیشن

مونتاژ صدا، تصویر و …

معماری طراحی دکوراسیون داخلی، پارک ها، اجرای پروژه‌های معماری و…
الکتروتکنیک فعالیت در نیروگاه‌های برق

تعمیرات آسانسور

برق ساختمان و …

هنر گرافیک

انیمیشن و پویانمایی

و …

طراحی و دوخت راه‌اندازی کارگاه‌

طراحی گرافیک، پارچه

و …

الکترونیک برق کشی ساختمان

ساخت بردهای الکترونیکی

تعمیرات لوازم برقی و …

توجه: شغل های رشته کامپیوتر فنی حرفه ای و زیر شاخه‌های برق از جمله پردرآمدترین زیر شاخه‌های رشته فنی حرفه‌ای است.

مزایا و معایب تحصیل در رشته های فنی حرفه ای

در بررسی مزایا و معایب تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای در سال ۱۴۰۳، لازم است به این نکته توجه داشت که هر رشته دارای مزایا و معایبی است.

در انتخاب رشته، باید به این نکته توجه داشت که مزایای مورد نظر بیشتر از معایب آن باشد. زیرا زمان ما محدود است و نمی‌توانیم همه رشته‌ها و علوم را مطالعه کنیم.

رشته‌های فنی و حرفه‌ای دارای مزیت بزرگی هستند، یعنی بازار کار آن ها. بنابراین پس از اخذ دیپلم نیز می‌توان شغل مناسب آن رشته را به دست آورد. در ادامه، مزایا و معایب زیر شاخه‌های رشته فنی حرفه‌ای را ذکر می‌کنیم.

مزایای رشته‌های فنی و حرفه‌ای
مهاجرت آسان‌تر از رشته‌های شاخه نظری

دریافت مجوز کسب و کار

راه‌اندازی کارگاه‌ها

ورود به بازارکار پس از اخذ مدرک دیپلم

تنوع بالای زیر شاخه‌های رشته فنی حرفه‌ای

یادگیری مهارت‌های فنی

تخصیص وام خود اشتغالی

و….

معایب رشته‌های فنی و حرفه‌ای
امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر در مقطع کارشناسی

عدم توجه به دروس تخصصی و پایه

عدم وجود کارگاه‌های مناسب برای تمامی رشته‌ها

نبود فضای آکادمیک

و …

نکات مهم در خصوص رشته های فنی حرفه ای

رشته فنی و حرفه‌ای شامل ۴ زیرگروه هنر، مدیریت و خدمات، صنعت و کشاورزی در هنرستان‌ها تدریس می‌شود. ۶ رشته جدید از جمله محیط بانی، حمل‌ونقل ریلی، خدمات فروشگاهی، بهداشت عشایر و روستا، بازیافت مواد و انرژی به شاخه فنی و حرفه‌ای اضافه‌شده‌است.

برای ادامه تحصیل در دانشگاه، افراد می‌توانند با دیپلم فنی و حرفه‌ای از طریق رشته‌های با کنکور و رشته‌های بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای اقدام نمایند.

علاوه بر دانشگاه‌های فنی و حرفه ای، داوطلبان می‌توانند در دانشگاه‌های علمی کاربردی، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد ادامه تحصیل دهند.

افرادی که دیپلم فنی و حرفه‌ای نظام جدید دارند، می‌توانند ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ را انجام داده و در دانشگاه‌های سراسری پذیرفته شوند.

داوطلبان نظام قدیم تنها با داشتن مدرک کاردانی و یا پیش دانشگاهی مجاز به ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری هستند.

نکات مهم در خصوص رشته های فنی حرفه ای 

مشاوره برای انتخاب رشته فنی و حرفه ای

دانش آموزان عزیز بهتر است به هنگام انتخاب رشته حتما از یک فرد ماهر و با تجربه کمک بگیرند، زیرا این کار می تواند برای آینده شغلی آن ها با توجه به نوع توانایی های آن ها مفید باشد، بنابراین بهتر است که شما ابتدا مهارت ها و علایق خودتان را به خوبی بشناسید، بازار کار را در نظر بگیرید و سپس انتخاب رشته کنید.

مشاوره کنکور فنی حرفه ای ایران تحصیل در این امور می توانند شما را راهنمایی کنند تا علاوه بر انتخاب رشته نهم به دهم در مورد نحوه مطالعه هر درس و برنامه ریزی آن ها نیز کمک کنند.

علاوه بر موارد ذکر شده، مشاوران، دانش آموزان را برای کنکور دادن آماده می کنند و پس از اعلام نتایج برای انتخاب رشته آن ها را یاری می رسانند، اما نکته حائز اهمیت در این بخش، مربوط به زمان انتخاب مشاوره است. افراد حتما باید مدتی جست و جو کرده و  پس از پرس و جو از افراد مختلف، مشاور خود را انتخاب کنند.

آن ها باید مشاوری با سابقه ای درخشان و مهارت بالا را برای خود برگزینند. مشاوران ما در ایران تحصیل با داشتن سابقه ای درخشان می توانند در تمامی مراحل تحصیل به افراد کمک کنند.

مشاوره 24 ساعته

مشاوره 24 ساعته

اخبار پیرامون رشته های فنی حرفه ای

✅ ارائه امکانات به 150 دبیرستان فنی حرفه ای و کار دانش در سیستان و بلوچستان

حسنعلی میرعبدی، مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، گفت: 200 میلیارد ریال برای دبیرستان های فنی حرفه ای و کار دانش خریداری شده است که بودجه آن از محل اعتبارات اداره کل آموزش و پرورش استان تامین شده است.

✅ بیش از ۷۰ درصد دانش آموختگان فنی حرفه ای مازندران وارد بازار کار می شوند

عسگر کاظمی، رییس اداره آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش مازندران، بیان کرد، در ۳۵۶ هنرستان مازندران ۴۸ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند. در حال حاضر در مازندران ۳۵ رشته فنی حرفه ای و 123 رشته کار دانش داریم  که بیش از ۷۰ درصد دانش آموختگان پس از اتمام دوره تحصیلات در بازار های کار جذب می شوند.

رشته های مکانیک خودرو، تاسیسات، برق و صنعت و تربیت بدنی در میان دانش آموزان پسر و رشته های طراحی دوخت، نرم افزار و حسابداری در میان دانش آموزان دختر طرفداران  بیشتری دارد.

اخبار پیرامون رشته های فنی حرفه ای

جهت آزمون عملی فنی حرفه ای و نحوه کسب نمره قبولی در آن کلیک کنید.

خلاصه مقاله رشته های فنی حرفه ای

دانش آموزانی که قصد دارند در انتخاب رشته نهم به دهم شرکت کنند باید با رشته های مختلف آن آشنایی داشته باشند. یکی از این رشته ها، فنی حرفه ای است که در ۶ زیر گروه مختلف ارائه می شود. هر کدام از این زیر گروه ها رشته های مختلفی دارند که شما می توانید در آن ها درس بخوانید، اما دقت کنید که در یک دبیرستان فنی و حرفه ای همه این رشته ها با هم ارائه نمی شود. لذا شما ابتدا باید تحقیق کنید که در منطقه شما کدام رشته های فنی حرفه ای ارائه می شوند تا بر اساس آن ها انتخاب رشته کنید.

دقت کنید که همه دانش آموزان پسر و دختر می توانند در رشته های فنی حرفه ای تحصیل کنند، اما برخی از آن ها دارای تفکیک جنسیتی دارند که در بالا به چند نمونه آن ها اشاره کردیم، بنابراین بهتر است که شما قبل از انتخاب رشته در مورد لیست کامل این رشته ها و تفکیک های جنسیتی آن ها تحقیقاتی انجام دهید.

از آنجا که نحوه انتخاب رشته و قبولی در هر کدام از رشته ها برای خود قواعد خاصی دارد. لذا لازم است با افراد خبره در این مورد صحبت کنید تا تمام توصیه های لازم را به  همراه مزایا و معایب آن ها را دریافت کنید. تماس گرفتن با کارشناسان ایران تحصیل تنها با شماره تلفن 9099075307 مهیا است که می تواند برای شما یک راهنمای ۲۴ ساعته باشد تا بتوانید مشکلات خود را در کمترین زمان حل کنید. علاوه بر این، می توانید برای ما کامنت بگذارید تا مشاوران و همکاران ما در تمامی روزهای سال و در هر ساعت از شبانه روز پاسخ شما را ارائه دهند.

 

پادکست صوتی مقاله

 

جهت دانلود pdf کلیک کنید.

3.9/5 - (65 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ارتباط با مشاوران انتخاب رشته فنی حرفه‌ای

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

رشته های فنی حرفه ای شامل چه گروه های می باشد؟

رشته های فنی و حرفه ای شامل گروه صنعت، گروه خدمات، گروه کشاورزی و گروه هنر می باشند.

رشته های فنی حرفه ای مختص به دختران چیست؟

کودک یاری و همچنین و طراحی دوخت از جمله رشته های مختص دختران می باشد.

چگونه می توانیم به لیست معرفی رشته های تحصیلی فنی حرفه ای نهم به دهم دست یابیم؟

مشاهده لیست رشته های تحصیلی در دبیرستان فنی و حرفه ای در سایت امکان پذیر است.

نظرات

639 دیدگاه دربارهٔ «جدول رشته های فنی حرفه ای 1403 + معرفی بازارکار، درآمد و آینده»

  1. Avatar photo عباس گفت:

    سلام ۶۳سالمه بازنشسته ام دیپلم دارم علاقه مندم دررشته الکترونیک ادامه تحصیل بدهم لطفاراهنمایی کنیدچطوری شروع کنم .متشکرم

    1. Avatar photo مشاور ارشد ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      تماس بگیرید تا شرایط شما بررسی شود

  2. Avatar photo کوشان گفت:

    طراحی سایت هم جزو رشته های فنی حرفه ای حساب میشه؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر زیر مجموعه کامپیوتر است

  3. Avatar photo said ALidAdi گفت:

    سلام میخواستم ببینم با دپیلم معماری میتوان برای رشته علوم انسانی خواند در دانشگاه ازاد

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله شما این امکان را دارید بدون کنکور از رشته های علم تنسانی انتخاب کنید

  4. Avatar photo محیا گفت:

    سلام من میخوام راهنمای گردشگری بخونم و تورلیدر شم ولی نمیدونم زیر شاخه کدوم رشته‌س
    میشه لطفا راهنمایی کنید
    ممنونم

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام میتونید رشته گردشگری رو برای ادامه تحصیل انتخاب کنید

  5. Avatar photo سوگند گفت:

    سلام من دهم انسانی هستم و در برگه هدایت تحصیلی جز صنعت همه رو بله آوردم میتونم از این رشته با این که صنعت رو نیاوردم تغییر رشته بدم به طراحی دوخت و هنرستان بخونم؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام با آموزش و پرورش هماهنگ کنید

  6. Avatar photo Alien گفت:

    سلام ببخشید من میخوام ای تی بخونم و الان فنی کامپیوترم میتونم با همین رشته وارد ای تی شم یا نیاز دارم وارد رشته ریاضی شم؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر بله میتوانید

  7. Avatar photo علی گفت:

    سلام از رشته ی برق میشه سال یازدهم تغییر رشته داد برای رشته ی مکانیک ؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      مدرسه باید موافقت کنه

  8. Avatar photo سارا گفت:

    سلام وقت بخیر
    من دهم رفتم رشته شبکه و نرم افزار فنی حرفه ای ولی پشیمون شدم و میخوام رشته سینما رو ادامه بدم
    آیا امکان تغییر رشته هست؟چون شنیدم تو هنرستان نمیشه رشتتو تغییر بدی

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر . بله امکان تغییر رشته هست

      1. Avatar photo امیر گفت:

        سلام ببخشید من می خوام برو نقاشی خودرو بیاید از کدام زیر شاخه فنی حرفه ای برم

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          لطفا سوالتون را واضح بیان کنید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین 1403 + شرایط پذیرش

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

    ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

    شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش...
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
تماس با مشاور