ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

رتبه قبولی تکمیل ظرفیت کنکور ارشد 1402 + رشته و دانشگاه

رتبه قبولی تکمیل ظرفیت ارشد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اطلاع از رتبه قبولی تکمیل ظرفیت کنکور ارشد برای متقاضیانی که به در انتخاب رشته کنکور ارشد موفق به تحصیل در دانشگاه دلخواه خود نشده‌اند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در واقع تکمیل ظرفیت کنکور ارشد مجموعه فعالیت‌هایی است که دانشگاه‌های سراسری، پیام نور، غیرانتفاعی بعد از اعلام نتایج کنکور ارشد برای تکمیل ظرفیت دانشگاه شروع به جذب دانشجویان می‌کنند و ظرفیت‌های خالی خود را به سازمان سنجش اعلام می‌کنند.

رتبه قبولی تکمیل ظرفیت کنکور ارشد را همانند سالهای قبل می‌توان پس از اعلام نتایج کنکور ارشد تخمین زد. داوطلبان شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور ارشد باید از بین لیست رشته‌هایی که سازمان سنجش اعلام می‌کند، با توجه به رتبه قبولی تکمیل ظرفیت کنکور ارشد انتخاب رشته انجام دهند. برای اطلاع از تأثیر زیر گروه در کارنامه و شرایط قبولی در تکمیل ظرفیت کنکور ارشد می‌توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید و با مشاوران آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید.

تاریخ ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 1402

تکمیل ظرفیت ارشد معمولاً 3 هفته تا یک ماه پس از اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد می‌باشد و شرایط پذیرش دانشجو در نیمسال اول تحصیلی ممکن را فراهم می‌سازد. پذیرفته شدگان این مرحله براساس امکانات و مطابق با نظر دانشگاه یا موسسه محل قبولی خود در نیمسال اول (مهر ماه) یا نیمسال دوم (بهمن ماه) وارد دانشگاه می‌شوند.

در سال‌های گذشته، مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد در هفته آخر آبان ماه انجام میشد، اما در دو سال اخیر، به جای تکمیل ظرفیت ارشد ثبت نام ارشد براساس سوابق تحصیلی صورت گرفته است.

علاوه بر این در سال گذشته متقاضیان ارشد سراسری این امکان را داشتند که در تاریخ 22 لغایت 27 بهمن ماه برای تکمیل فرم تکمیل ظرفیت ارشد سراسری اقدام کنند. در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری در سال 1402 این امکان وجود دارد که در بازه زمانی بهمن ماه متقاضیان بتوانند در مرحله تکمیل ظرفیت ثبت نام کنند.

پذیرفته شدگان کنکور کارشناسی ارشد 1402، در صورت نام نویسی و قبولی در این مرحله باید در رشته جدید ثبت نام کرده و خود به خود قبولی گذشته آنها لغو خواهد شد. هر داوطلب نیز امکان انتخاب کد رشته‌هایی را که جزو مجموعه امتحانی وی در تاریخ ثبت نام ارشد 1402 بوده را خواهند داشت.

تاریخ ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد

آخرین رتبه قبولی تکمیل ظرفیت کنکور ارشد 1402

یکی از نکات مهم در قبولی کنکور ارشد آگاهی و آنالیز کامل رتبه قبولی تکمیل ظرفیت کنکور ارشد  شرکت کنندگان آزمون کارشناسی ارشد است.

سازمان سنجش فرصتی را در اختیار متقاضیانی که دانشجوی سال آخر کارشناسی هستند قرار داده تا میانگین واحدهای پاس شده را تا آخرین لحظه در فرم شرکت در آزمون کارشناسی ارشد قرار دهند این دانشجویان می‌توانند در تاریخ  ۳۰ بهمن ماه که شروع توزیع کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد است نسبت به ویرایش معدل کارشناسی ارشد اقدام کنند.

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می‌توانند کلیه مراحل آزمون (ثبت نام کنکور ارشد، انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد و رتبه قبولی تکمیل ظرفیت کنکور ارشد)  را به مشاوران برتر مرکز ایران تحصیل بسپارند.

اطلاعیه

داوطلبان گرامی می‌توانند برای آگاهی از شرایط و ضوابط رتبه قبولی تکمیل ظرفیت کنکور ارشد و توضیحات بیشتر با مرکز مشاوره ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس بگیرید.

آخرین رتبه قبولی تکمیل ظرفیت کنکور ارشد

زیر گروه در کارنامه رتبه قبولی تکمیل ظرفیت کنکور ارشد 1402

عموماً در کارنامه آزمون کارشناسی ارشد رتبه‌ی هر دانشجو در رشته‌های امکان تحصیل قید می‌شود و باید نسبت به تأثیر رتبه‌ها در رشته مورد نظر انتخاب رشته‌ای آگاهانه و هوشمندانه صورت گیرد به دلیل زیادی رشته‌ها و روش‌های انتخاب رشته اکثر داوطلبین دچار سردرگمی می‌شوند و به دلیل انتخاب رشته غلط نمی‌توانند در رشته دلخواه تحصیل کنند رتبه قبولی تکمیل ظرفیت کنکور ارشد در کارنامه بسیار تأثیر گذار است.

شرایط قبولی در هر رشته ملاک قرار دادن رتبه قبولی در همان زیر گروه است به دلیل این که گرایش در هر زیر گروه و تأثیر رتبه در آن متفاوت است. بنابر این هر کدام از داوطلبین با رتیه کسب کرده شرایط ویژه‌ای در انتخاب رشته‌های مختلفی دارد.

 

برای شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری روی لینک کلیک کنید.

 

مشاوره تکمیل ظرفیت کنکور ارشد سراسری 1402

در تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و مراکز علمی آموزشی دیگر از جمله دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد و غیر انتفاعی دانشگاه پردیس و.. که ظرفیت رشته‌هایشان در انتخاب رشته کنکور تکمیل نشده است به مرکز سنجش آموزش کشور اعلام می‌کنند تا داوطلبانی که در انتخاب رشته آزمون ارشد موفق به تحصیل در دانشگاه نشده‌اند، تا بتوانند در صورت امکان با شرایطی آسان‌تر از شرایط انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد در رشته محل مورد نظرشان قبول شوند.

اطلاع از آخرین رتبه قبولی کنکور ارشد در مرحله تکمیل ظرفیت بسیار مهم است. چراکه شما داوطلبان عزیز می توانید با تخمین رتبه های قبولی سال های گذشته، انتخاب رشته بهتری داشته و دانشگاه هایی را انتخاب کنید که شانس قبولی شما در آنها بیشتر است. 

با توجه به این نکته اهمیت مشاوره تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد بسیار بالاست، برای آگاهی از شرایط و ضوابط می‌توانید با مشاوران مرکز ایران تحصیل در ارتباط باشید تا شما را در این مسیر به بهترین شکل یاری کنند. 

مشاوره تکمیل ظرفیت کنکور ارشد سراسری

خلاصه مطالب

اطلاع از رتبه قبولی تکمیل ظرفیت کنکور ارشد بسیار اهمیت دارد. پس از آزمون ارشد سراسری، افرادی که رتبه قابل قبولی را کسب نکرده‌اند، می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند. مرحله تکمیل ظرفیت در واقع فرصت مجددی برای داوطلبانی است که برای بار دوم مایلند برای مقطع ارشد اسم نویسی کنند. 

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفیدی را در ارتباط با رتبه قبولی تکمیل ظرفیت ارشد در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. چنانچه شما عزیزان در خصوص شرایط قبولی در مرحله تکمیل ظرفیت ارشد سؤال و ابهامی دارید، در اسرع وقت با شماره 9099075307 در تماس باشید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند. 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تاریخ ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 1402 چه زمانی است؟

در حال حاضر تاریخ ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 1402 اعلام نشده است. پیش بینی می شود که در بهمن ماه نام نویسی آغاز شود.

چرا اطلاع از رتبه قبولی تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد بسیار مهم است؟

با اطلاع از رتبه قبولی تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد شما می توانید انتخاب رشته مناسب تری داشته باشید. 

برای دریافت مشاوره رتبه قبولی تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد چه باید کرد؟

برای دریافت مشاوره در ارتباط با رتبه قبولی تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد می توانید با کارشناسان آکادمی ایران تحصیل در تماس باشید. 

 

نظرات

6 دیدگاه دربارهٔ «رتبه قبولی تکمیل ظرفیت کنکور ارشد 1402 + رشته و دانشگاه»

  1. Avatar photo عباس حیدری گفت:

    سلام خسته نباشید. آخرین رتبه قبولی تکمیل ظرفیت کنکور ارشد برای رشته عمران سازه چند بوده؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. این مورد قابل استعلام نمیباشد البته فعلا…

  2. Avatar photo داور علوی گفت:

    برای تکمیل ظرفیت کنکور ارشد برای هر دانشگاهی میشه اقدام کرد؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      خیر صرفا برای دانشگاه و بعضی از واحد های سراسری اعلام خواهد شد.

  3. Avatar photo زیبا گفت:

    سلام امکانش هست آخرین رتبه قبولی های تکمیل ظرفیت کنکور ارشد رو توی رشته های مختلف بفرمایید؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      منتشر نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ویرایش اطلاعات کنکور ارشد

    ویرایش اطلاعات کنکور ارشد 1403 + راهنمای تصویری

    زمان ویرایش اطلاعات کنکور ارشد  1403 اعلام شد. داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور ارشد اطلاعاتی را به اشتباه وارد نموده‌اند، می‌توانند از طریق ورود به سامانه ویرایش و تغییر اطلاعات داوطلبان آزمون ارشد، نسبت به تغییرات لازم اقدام...
  • شهریه کارشناسی ارشد آزاد

    شهریه کارشناسی ارشد آزاد + جدول هزینه 1402-1403

    شهریه ارشد دانشگاه آزاد هر سال ممکن است با سال‌های گذشته متفاوت باشد. زیرا این شهریه هر ساله مقداری افزایش دارد و به همین دلیل برای کلیه دانشجویانی که قصد تحصیل در این مراکز را دارند، لازم است نسبت به...
  • مدارک ثبت نام ارشد وزارت بهداشت

    مدارک ثبت نام ارشد وزارت بهداشت + تغییرات 1403

    لیست مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت اعلام شد. یکی از مراحل حساس ثبت نام در تمامی آزمون‌ها ارسال مدارک است. اگر قصد ثبت نام در ارشد رشته‌های پزشکی را دارید، لازم است از مدارک مورد نیاز برای ثبت...
  • تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد + آیین نامه 1403 | ایران تحصیل

    تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد + آیین نامه 1403 | ایران تحصیل

    تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد از جمله بحث‌های داغ دانشجویان است. کنکور کارشناسی ارشد یکی از مهمترین آزمون‌‌های ورود به دانشگاه‌‌ها و مؤسسات آموزشی عالی محسوب می‌شود. در این آزمون، دانشجویان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد،...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)