ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سامانه فاینال امتحانات نهایی + ورود به final.medu.ir | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۵
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
سامانه فاینال امتحانات نهایی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

راهنمای سامانه فاینال امتحانات نهایی، این سایت از سوی وزارت آموزش و پرورش در جهت برگزاری امتحانات نهایی به صورت آنلایی راه انداز شد، در سال‌ها اخیر در آموزش پرورش حرکت سریعی به سمت اینترنتی شدن حرکت کرده است. هرچند  شیوع و یروس کرونا و عدم امکان برگزاری کلاس ها به صورت حضوری در این اتفاق داشته که به هر حال با نتایج مثبتی در این زمینه همراه بوده است. ورود به سامانه فاینال امتحانات نهایی امکانپذیر است، افراد می‌توانند برای ورود به این سامانه آدرس اینترنتی final2.medu.ir را در اینترنت جستجو کنند. این سامانه برای پایه دوازدهم مقطع متوسطه در نظر گرفته شده است. لازم است که در هنگام مراجعه به آن شرایط و ضوابط رعایت شود. برای آنکه بدانید سامانه فاینال چیست؟ و راهنمای کار با آن را دریافت نمایید، می توانید با مشاورین ما در ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس بگیرید. متقاضیان گرامی دقت فرمایید کلیه امور مربوط به سامانه فاینال امتحانات نهایی اعم از ثبت نام، ویرایش اطلاعات و ثبت درخواست ها به صورت اینترنتی از طریق نشانی اینترنتی final2.medu.ir انجام می گیرد. برای مشاهده راهنمای کار با سامانه فاینال در ادامه همراه ما باشید.

در صورت وجود هرگونه سوال و ابهامی در روند انجام امور در این سامانه می توانید از مشاوران ایران تحصیل کمک بگیرید شایان ذکر است ایران تحصیل یک مرکز مشاوره تحصیلی خصوصی است که هیچ ارتباط سازمانی با سامانه فاینال امتحانات نهایی ندارد.

بنر کال تو اکشن

سامانه فاینال امتحانات نهایی برای چه منظوری است؟

در سال های گذشته، بسیاری از امور مربوط به دانش آموزان و ثبت مشخصات آموزشی آن ها در کاغذها و پرونده ها به صورت دستی انجام می شد. اما رفته رفته سامانه هایی متعددی برای تسهیل و نظم بخشیدن به این کارها طراحی شد. سامانه فاینال امتحانات نهایی نیز یکی از این موارد است. ممکن است با خود بگویید سامانه فاینال چیست؟

در سال 1394 اعلام شد که سایتی به منظور جمع آوری، ارزشیابی و ثبت نمرات همه امتحانات نهایی طراحی شده است تا بدین طریق معلمان و مدیران بتوانند به راحتی و با سرعت و امنیت بیشتری، اطلاعات دانش آموزان خود را ذخیره یا پیاده سازی کنند. از آن زمان به بعد همه مراحل مربوط به برگزاری امتحانات نیمسال اول و دوم متوسطه دوم ( پایه دوازدهم) با ورود به سیستم final2.medu.ir امکانپذیر شد.

از جمله دیگر اهداف طراحی سامانه فاینال، بالا بردن کیفیت آموزشی است. کادر اجرایی مدارس و همچنین معلمان، با در دست داشتن اطلاعات، آمار و نمرات دانش آموزان می توانند در تحلیل روند آموزش و بازخوردهای موثر قدم های بزرگی بردارند. در ادامه با راهنمای کار با سامانه فاینال آشنا خواهیم شد، اما در صورت بروز هر گونه سوال می توانید با مشاورین ایران تحصیل تماس بگیرید.

سامانه فاینال امتحانات نهایی  final2.medu.ir همچنین برای دسترسی راحت تر دانش آموزان برای اعتراض به نمرات و نتایج امتحانات نهایی می باشد.

📍 برای اطلاع از نحوه دریافت رمز عبور در سامانه همگام وارد لینک مربوطه شوید

سامانه فاینال

جهت آشنایی با مای مدیو کلیک نمایید.

سامانه فاینال امتحانات نهایی برای چه مدارسی طراحی شده است؟

شاید این سوال برای شما نیز مطرح شود که حوزه کاری سامانه فاینال final2.medu.ir چیست؟ و یا چه مدارسی را شامل می شود؟

همان طور که بیان شد سامانه فاینال امتحانات نهایی یکی از سامانه های آموزش و پرورش بوده و برای داتش آموزان پایه نهم طراحی شده است، تا بتوانند به نمرات امتحان نهایی خود دسترسی داشته باشند و یا به نتایج و نمرات خود اعتراض نمایند.

این سامانه برای دانش آموزان پایه دوازدهم نیز می باشد که تمامی اطلاعات دانش آموزان پایه دوازدهم و امتحانات نهایی آن ها در سامانه فاینال امتحانات نهایی ثبت می گردد.

تمامی دانش آموزان پایه دوازدهم نظری می توانند با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سامانه شده و از امکانات این سامانه استفاده نمایند.

توجه فرمایید سامانه فاینال امتحانات نهایی تنها برای دانش آموزان رشته های نظری می باشد و دانش آموزان هنرستان های فنی حرفه ای و کار دانش اجازه ورود به این سامانه را نخواهند داشت.

 

📍 برای دریافت راهنمای ثبت ارزشیابی در سامانه سناد بر روی لینک کلیک کنید.

راهنمای ورود به سامانه فاینال امتحانات نهایی

همان طور که می دانید ارسال اطلاعات به این سامانه تنها برای دانش آموزان با امتحانات نهایی می باشد که برای خدمات مختلفی مانند دریافت کارت ورود به جلسه، اعتراض به نرات و .. می توانند وارد سامانه شده و از خدمات آن بهره مند شوند. راهنمای کار با سامانه فاینال به شرح زیر است.

برای ورود به سامانه فینال امتحان نهایی باید مراحل زیر را طی نمایید:

ابتدا بر روی مرورگر خود سامانه فاینال متحانات نهایی به آدرس اینترنتی final2.medu.ir را وارد کرده و وارد سایت شوید.

در مرحله بعد باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید و در انتها کد امنیتی را به صورت صحیح وارد کرده و سپس دکمه “ورود” را کلیک نمایید.

سامانه برگزاری امتحانات نهایی

در مرحله آخر شما وارد ناحیه کاربری خود شده اید که می توانید تمامی خدمات مورد نظر خود را از ابزار بالای صفحه انتخاب نمایید.

به طور مثال در بخش مدرسه و سپس مشاهده اطلاعات می توانید نتایج خود را مشاهده نمایید.

مشاهده اطلاعات سامانه final2.medu.ir

 

📍 به منظور آشنایی به شیوه استفاده از سایت پشتیبانی سامانه سناد بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

چند نکته در مورد سامانه فاینال امتحانات نهایی

به نکات زیر در خصوص سامانه فاینال امتحانات نهایی final2.medu.ir توجه فرمایید:

🔘 داشتن عکس به منظور درج بر روی کارت ورود به جلسه دانش آموزان الزامی می باشد. به همین دلیل، لازم است که اطلاعات ابتدا در سیستم دانا، دریافت نگارش شوند و سپس به سامانه فاینال ارسال گردند.

🔘 زمانی که که ثبت نمرات به پایان رسید، توصیه می شود که کارنامه های آنان را تا مرحله چاپ پیش ببرید.

🔘 هنگامی که اطلاعات را از دانا به فاینال منتقل می کنید، سعی کنید که حتما فرم گزارش را ارسال و انتخاب واحد دانش آموزان مطابقت دهید. بدین ترتیب، از صحت انتخاب واحد و ارسال تمامی دروس مطمئن خواهید شد.

🔘 چنانچه دروسی که نهایی و جزء انتخاب واحدهای دانش آموز هستند، در فرم گزارش ارسالی نبودند، حتما جداول داخلی از دانا را تهیه نموده و آن را چک کنید. همچنین، پیش از ارسال به final2.medu.ir، پایگاه را به روز رسانی کنید.

کال تو اکشن تماس

 

📍 به منظور دریافت راهنمای سامانه تأییدیه مدرک تحصیلی بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

راهنمای دریافت کارنامه از سامانه فاینال

قبل از هر چیز باید بگوییم که نمی توان زمان ثابتی را برای اعلام نتایج امتحانات مشخص کرد، چرا که ممکن است بسته به عوامل بسیاری این تاریخ متفاوت باشد. اما روش اطلاع از زمان اخذ کارنامه در سامانه فاینال چیست؟ برای این کار باید منتظر اعلام اداره آموزش و پرورش منطقه شد و پس از آن مدارس می توانند فایل نتایج را به صورت فشرده درافت کنند.

به طور کلی، هنگامی که امتحانات نهایی به پایان می رسد و حوزه همه نمرات را ثبت می نماید، تیک دریافت نمرات در سایت final2.medu.ir فعال شده و مدارس می توانند از این طریق کارنامه اولیه را بگیرند. نکته شایان ذکر در این مرحله آن است که، فایل خروجی سامانه فاینال امتحانات نهایی حتما بایستی به صورت یک پوشه باشد.

راهنمای کار با سامانه فاینال به این صورت ایت که نام این فایل از سه بخش مهم، اعم از کد منطقه، عدد کد مدرسه و عدد دوره به ترتیب، تشکیل شده است. گفتنی است که نیازی به صحافی یا نگهداری این کارنامه ها از سوی مدارس نیست و صرفا جهت اطلاع دانش آموزان می باشد.

 

راهنمای دریافت کارنامه

📍 برای کسب اطلاعات کاربردی در رابطه با نحوه ورود به سامانه azmoon.albmedu.ir کلیک کنید.

راهنمای ثبت اعتراضات در final2.medu.ir

ثبت اعتراضات نیز تنها در یک بازه زمانی امکانپذیر است و می توان برای انجام آن در سامانه فاینال امتحانات نهایی بایستی به نکات زیر توجه داشته باشید. اعتراض یا عدم اعتراض باید با اطلاع و روئت کارنامه توسط دانش آموز صورت گیرد و مسئولیت آن بر عهده وی باشد.

توصیه می شود، چنانچه دانش آموزی به درس یا دروسی اعتراض داشت، آن را در کارنامه موقت خود مشخص و سپس پشت کارنامه را امضا کند. این امر سبب تسهیل در دسترسی به شماره دانش آموزی می شود. پس از اینکه اعتراضات دریافت شد، نوبت به ورود به سامانه فاینال امتحانات نهایی و طی کردن مراحل زیر می رسد.

راهنمای کار با سامانه فاینال برای ثبت اعتراضات:

💢 وارد منوی مدرسه شده final2.medu.ir و عنوان ” اعتراضات ” را انتخاب کنید.

💢 بر روی گزینه ” جدید ” نمایید.

💢 با باز شدن پنجره جدید، کد دانش آموزی را وارد و سپس مشاهده دروس را ثبت نمایید. در این قسمت، در مقابل دروس مورد اعتراض تیک زده و عنوان ” ذخیر و جدید ” را فشار دهید. بدین طریق، اطلاعات نفر قبلی ذخیره می شود و می توانید اطلاعات نفر جدید را مشاهده کنید.

💢پس از اینکه اعتراضات ثبت شد، می توانید جهت بررسی و حصول اطمینان از درستی آن ها، گزینه ” ویرایش ” را انتخاب و در صورت نیاز اصلحات را انجام دهید. جهت راهنمایی نیز می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

 

📍 برای ورود به سامانه استعلام مدرک پیش دانشگاهی وارد لینک مربوطه شوید.

دریافت کارت جلسه از سامانه final2.medu.ir

اگر می خواهید بدانید که روش دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی در سامانه فاینال چیست؟ باید بگوییم وقتی که ارسال اطلاعات به سنجش به اتمام رسید، به منظور دریافت مدارک شرکت در امتحانات نهایی و ارائه آن ها به دانش آموز و یا حوزه های اجرایی، بایستی به این سامانه مراجعه شود.راهنمای کار با سامانه فاینال برای این منظور به ترتیب زیر عمل کنید:

راهنمای کار با سامانه فاینال برای دریافت کارت جلسه

🔷 پس از ورود به قسمت گزارشات سامانه final2.medu.ir با چندین عنوان روبرو خواهدی شد که می توانید از طریق آن ها مدارک مورد نیاز را دریافت نمایید.

🔷 با کلیک بر روی قسمت ” فرم 260- آلبوم عکس دانش آموز ” می توانید فایل مورد نظر را ذخیره و آن را چاپ نمایید. دقت کنید که دارا بودن اطلاعات شخصی به منظور الصاق عکس ضروری است.

🔷 با انتخاب گزینه ” کارت ورود به جلسه ” و مربع جستجو، می توانید ابتدا فایل مورد نظر را ذخیره و سپس آن را چاپ نمایید. به دلیل اهمیت این کارت برای ورود به جلسه، لازم است که حتما چاپ شود. ذکر این نکته نیز ضروری است که عکس را به صورت زنده الصاق کنید.

🔷 در بخش ” فرم 252 – لیست شرکت کنندگان ” نیز می توانید با کلیک بر روی این گزینه، فایل را ذخیره و چاپ نمود.

🔷چنانچه از مرورگر FireFox استفاده می کنید، می توانید در پنجره های جدید، گزینه ” Save File ” را انتخاب کنید اما در مرورگر Google Chrome، همزمان با انتخاب گزینه ” جستجو” بارگذاری فایل را شروع می کند.

 

 

امکانات سامانه فاینال امتحانات نهایی final2.medu.ir

همان طور که در بالا بیان شد، سامانه فاینال امتحانات نهایی دارای امکانات بسیاری می باشد که دانش آموزان می توانند از آن استفاده نمایند. برای استفاده از این امکانات ابتدا باید وارد سامانه فاینال امتحانات نهایی شده و از آن ها استفاده نمایند.

🔵 یکی از مهمترین امکانات این سامانه دریافت کارت ورود به جلسه امتحان نهایی است که دانش آموزان پایه دوازدم با مراجعه به سایت می توانند آن را دریافت نمایند.

🔵همچنین یکی دیگر از مهمترین امکانات این سامانه دریافت کارنامه امتحان نهایی است که دانش آموزان م یتوااند وارد سامانه شده و کارنامه خود را دریافت نمایید و از نمرات خود به راحتی و به صورت غیر حضوری مطلع گردند.

🔵از دیگر امکانات سامانه فاینال امتحانات نهایی، اعتراض به نمرات نهایی می باشد. اگر دانش آموز به دلایل مختلفی به نمرات خود اعتراض داشته باشد، به راحتی و به صورت آنلاین می تواند اعتراض خود را ثبت نماید و سپس بعد از بررسی اعتراض اگر اشتباهی رخ داده باشد، نمره دانش آموز در سامانه تغییر خواهد کرد.

به طور کلی می توان امکانات سامانه فاینال امتحانات نهایی به شرح زیر بیان کرد:

🔵سامانه اطلاعات دانش آموزان را به آموزش و پرورش ازسال کرده و حوزه امتحانی آن ها مشخص می گردد.

🔵پس از ارسال اطلاعات می توان یک یا چند درس را اضافه و یا حذف نمود.

🔵به کمک سامانه می توانید ریز نمران دروس نهایی خود را دریافت نمایید.

🔵امکان ثبت اعتراض به نمرات

🔵امکان دریافت کارت ورود به جلسه

🔵دریافت کارنامه به کمک سامانه فاینال امتحانات نهایی و ….

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص امکانات  سامانه final2.medu.ir با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید

 

📍 برای اطلاع از برنامه امتحان نهایی وارد شوید.

امکانات سامانه

اخبار پیرامون راهنمای سامانه فاینال امتحانات نهایی final2.medu.ir

🔊 برنامه امتحانات نهایی خردادماه 1403 اعلام شد

جماران، از سوی مرکز سنجش و پایش کیفیت؛ برنامه امتحانات نهایی پایه دوازدهم روزانه، بزرگسال، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته‌های شاخه نظری، دوره دوم آموزش متوسطه، متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره و برنامه آزمون هماهنگ پایه‌های دهم و یازدهم مدارس روزانه در نوبت خرداد ماه سال ۱۴۰۳ -۱۴۰۱ ابلاغ شد. برنامه امتحانات نهایی را از طریق سایت وزارت آموزش و پرورش به نشانی medu.gov.ir دریافت کنید.

🔊 آخرین جزئیات برگزاری امتحانات نهایی

با توجه به حساسیت برگزاری امتحانات نهایی خردادماه ١۴٠٢، تصحیح الکترونیکی و تأثیر ۴٠ درصدی سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور سراسری، دانش‌آموزان پایه دوازدهم قبل از برگزاری امتحانات نهایی، شناسنامه عکس‌دار دریافت کنند. همچنین به‌روزآوری تصویر جدید برای شرکت‌کنندگان در امتحانات نهایی، در سامانه سیدا توسط مدیران مدارس با هماهنگی کارشناسی فناوری مناطق عملیاتی شود.

📥 کاربران گرامی برای دانلود پی دی اف متن بالا کلیک کنید. 📥

 

خلاصه مطلب

اگر برای ورود به سامانه فاینال و ثبت اعتراضات، دریافت کارنامه و سایر کارهای خود مشکل دارید و نمی‌توانید به درستی به کارهای خود در این سامانه رسیدگی کنید. ما در متن بالا به صورت کامل و جامع به بررسی و آشنایی با سامانه فاینال امتحانات نهایی پراخته‌ایم.

می‌توانید مجددا به مطالعه مطالب بالا بپردازید و در صورتی که هرگونه مشکل یا ابهام داشتید با ما با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا در این فرآیند به شما کمک کنیم. سامانه فاینال برای رسیدگی به کارهای افراد ایجاد شده است که در زمان و هزینه صرفه جویی شود و تمامی افراد در هر ساعت از شبانه روز که تمایل دارند به این سامانه مراجعه کنند.

 

5/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

هدف از ایجاد سامانه فاینال چیست؟ 

این سامانه به منظور جمع آوری، ارزشیابی و ثبت نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم طراحی شده است. 

چگونه می توان کارنامه را از طریق سامانه فاینال امتحانات نهایی دریافت نمود؟

در این مقاله راهنمای کار با سامانه فاینال و انجام همه امور توضیح داده شده است.

آیا می توان برای ثبت اعتراضات در سامانه فاینال اقدام کرد؟

بله. برای این کار می توان از طریق ورود به سیستم final.medu.ir و صفحه گزارشات، اعتراض مربوط به هر درس را ثبت نمایید.

نظرات

5 دیدگاه دربارهٔ «سامانه فاینال امتحانات نهایی + ورود به final.medu.ir | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo کرمانی گفت:

    برای اینکه بریم تو سامانه فاینال میشه کد ملی رو زد؟ برنمه امتحان نهایی اونجاس؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      برای بررسی بیشتر با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

  2. Avatar photo vakili. گفت:

    وقت بخیر نام کاربری و رمز سامانه فاینال امتحانات نهایی از مدرسه باید بگیرم؟؟

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      بله نیازه به ارگان مربوطه مراجعه کنید

  3. Avatar photo احمدی. گفت:

    سلام من در رشته معماری هنرستان در حال تحصیلم می تونم از سامانه فاینال امتحانات نهایی برای دیدن نمراتم استفاده کنم؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • پشتیبانی سامانه مای مدیو

    پشتیبانی سامانه مای مدیو + شماره تماس پاسخگو my.medu.ir

    پشتیبانی سامانه مای مدیو با هدف خدمت‌رسانی به کاربرانی از جمله دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا راه‌اندازی شده است. چون خیلی از افراد بعد از مراجعه به این سایت شاید به پشتیبانی مای مدیو نیاز پیدا نمایند. شما در حین ورود...
  • احراز محل سکونت دانش آموزان

    احراز محل سکونت دانش آموزان مای مدیو + راهنما تصویری my.medu

    احراز محل سکونت دانش آموزان برای آن دسته از دانش‌آموزان که قصد دارند در پایه اول و سایر مقاطع تحصیلی ثبت‌نام کنند، ضروری است. این افراد باید قبل از این که فرم‌های ثبت‌نام را در سایت کامل کنند، باید نحوه...
  • اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی

    اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی 1403 + سایت ثبت و پیگیری

    نحوه اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی مشخص شده است. افرادی که در المپیادهای علمی دانش آموزی هر ساله در رشته های ادبیات، ریاضی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، کامپیوتر، نجوم، سلول های بنیادی و پزشکی و جغرافیا شرکت می کنند،...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)