ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دوره های پاره وقت و تمام وقت دانشگاه آزاد

از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دوره های پاره وقت و تمام وقت دانشگاه آزاد تفاوت هایی دارد در این مقاله به تفاوت های دوره های پاره وقت و تمام وقت دانشگاه آزاد می پردازیم.

دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور با یک پوشش مناسب راه ادامه تحصیل در مقاطع آموزش عالی را برای همه علاقمندان فراهم نموده و توانسته نزدیک به نیمی از ظرفیت آموزش عالی در کشور را به خود اختصاص دهد که دوره های پاره وقت و تمام وقت دانشگاه آزاد نیز از همین دسته پوشش هاست. اما عدم آگاهی کافی نسبت به نظام آموزشی دانشگاه آزاد اغلب باعث نگرانی داوطلبان ورود به این دانشگاه شده است بنابراین  مشاوران ایران  تحصیل  در این مقاله سعی کرده اند داوطلبان عزیز  را بیشتر با  نظام آموزشی این دانشگاه آشنا کنند.

دوره های پاره وقت و تمام وقت دانشگاه آزاد جهت رفاه حال و هموار سازی راه دانشجویان دانشگاه آزاد طراحی شده اند تا اگر دانشجویی دارای شرایط خاص باشد بتواند در دانشگاه آزاد در دوره های پاره وقت و تمام وقت دانشگاه آزاد با توجه به شرایط خودش تحصیل کند.

دوره های پاره وقت و تمام وقت دانشگاه آزاد

دوره های پاره وقت و تمام وقت دانشگاه آزاد

برای آگاهی از دوره های پاره وقت و تمام وقت دانشگاه آزاد – شرایط ضوابط ثبت نام و دیگر سوالات در این موضوع با مشاوران برتر مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید. تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با شماره : 9099075307 و در صورت شلوغی خطوط با 9099075307 ( استان تهران)

تفاوت دوره های پاره وقت و تمام وقت دانشگاه آزاد

دوره های دانشگاه آزاد به دو صورت برگزار می شود، پاره وقت و تمام وقت.

دروه تمام وقت:  دانشجویانی که چه در نوبت صبح و یا عصر در دانشگاه حاضر باشند و تمامی وقت خود را صرف تحصیل در دانشگاه آزاد کنند جزو نظام آموزشی تمام وقت محسوب می شوند.

دوره پاره وقت: دانشگاه آزاد اسلامی در جهت پاسخگويي به نياز دانشجویانی که به هر دليل نمي توانند در دوره تمام وقت دانشگاه آزاد تحصيل کنند، نظام آموزشي پاره وقت در مقاطع کارداني ، کارشناسي ناپيوسته و کارشناسي پيوسته به اجرا گذارده مي شود. البته برای رشته های غیر پزشکی، چرا که  دوره های گروه پزشکی  به صورت تمام وقت می باشد. دوره پاره وقت از نظر برنامه درسي ، عنوان ، محتوا و حجم دروس هيچگونه تفاوتی  با دوره تمام وقت ندارد. در این دوره دانشجو می تواند حداقل 10 و حداکثر 20 واحد انتخاب کند اما اگر معدل ترم قبل دانشجو حداقل 17 باشد می تواند برای نیمسال بعد 24 واحد انتخاب کند. حداکثر مدت مجاز تحصيل براي دوره کارداني 4 سال و براي دوره کارشناسي 8 سال است و برای دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند 7 می باشد. دوره پاره وقت از نظر مقررات آموزشی مانند حذف و اضافه ، حضور و غياب ، مرخصي تحصيلي ، ارزشيابي دروس نامه قيد نشده است، مانند نظام آموزشی تمام وقت است. میزان شهریه دانشگاه آزاد برای دانشجویان تمام وقت و پاره وقت کاملا یکسان است.همچنین این دو نظام آموزشی در ساعت تشکیل کلاس ها و یا انتخاب اساتید هیچ گونه تفاوتی با یکدیگر ندارند.اما تنها تفاوت این دو نظام آموزشی فقط در به اتمام رساندن طول دوره تحصیلی ای است که همانطور که اشاره کردیم دانشجویان دوره های پاره وقت می توانند در مدت زمان بیشتری به تحصیل می پردازند.

برای آشنایی با سامانه پژوهشیار کلیک کنید.

تفاوت شهریه دوره های پاره وقت و تمام وقت دانشگاه آزاد

دوره های های پاره وقت و تمام وقت دانشگاه آزاد هر دو در نوبت روزانه دانشگاه آزاد برگزار میشوند.

شهریه ی دوره های پاره وقت و تمام وقت دانشگاه آزاد یکی از مهم ترین مسائلی است که دانشجویان دانشگاه آزاد همواره به دنبال جواب این مساله بوده اند و مهم ترین سوال دانشجویان دانشگاه آزاد این بوده که آیا تفاوتی در شهریه ی دوره های پاره وقت و تمام وقت دانشگاه آزاد وجود دارد یا خیر؟ در جواب به این سوال باید بگوییم خیر. دانشگاه آزاد در مورد شهریه ی دوره های پاره وقت و تمام وقت خود تفاوتی قائل نشده و دانشجویان دوره های پاره وقت دانشگاه آزاد شهریه ای برابر با دانشجویان دوره های تمام وقت دانشگاه آزاد می پردازند.

برای اطلاعات بیشتر برای ورود به دانشگاه آزاد پیشنهاد می شود حتما مقالات زیر را مطالعه کنید:

ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور

رشته پرستاری بدون کنکور دانشگاه آزاد

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

شرایظ پذیرش پردیس خودگردان

چه دانشجویانی در دوره های پاره وقت و تمام وقت دانشگاه آزاد تحصیل می کنند؟

با شرایط دوره های پاره وقت و تمام وقت دانشگاه آزاد آشنا شدیم و متوجه شدیم که شهریه ی دوره های پاره وقت و تمام وقت دانشگاه آزاد به چه صورت است حالا باید بدانیم که دوره های پاره وقت و تمام وقت دانشگاه آزاد هر کدام مناسب کدام دسته از دانشجویانی است که در دوره های پاره وقت و تمام وقت دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل خواهند شد.

دانشجویانی که شاغل می باشند و یا به هر دلیلی توانایی حضور تمام وقت در دانشگاه را ندارند میتوانند در دوره های پاره وقت دانشگاه آزاد تحصیل کنند و دانشجویانی که توانایی آن را دارند که به صورت تمام وقت در کلاس حضور داشته باشند باید در دوره ی تمام وقت دانشگاه آزاد شرکت کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دوره های پاره وقت و تمام وقت دانشگاه آزاد– میزان شهریه دوره پاره وقت و تمام وقت دانشگاه آزاد -ثبت نام دانشگاه آزاد و… با مرکز مشاوره دانشگاه آزاد ایران تحصیل تماس بگیرید.تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با شماره تلفن : 9099075307 و در صورت شلوغی خطوط با 9099075307 ( استان تهران) پاسخگویی 8 صبح الی 1 شب.

 

برای آگاهی ازدوره های پاره وقت و تمام وقت دانشگاه آزاد

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد زنجان

برای شرایط دوره های پاره وقت و تمام وقت دانشگاه آزاد

برای ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور

برای ثبت نام کاردانی دانشگاه آزاد بدون کنکور

برای ثبت نام کارشناسی دانشگاه آزاد بدون کنکور

برای ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بدون کنکور

و  هزاران سوال دیگر شما را پاسخ می دهیم.

 

 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام ترم بهمن دانشگاه آزاد

    ثبت نام ترم بهمن دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ |ایران تحصیل

    انجام ثبت نام ترم بهمن دانشگاه آزاد برای تمامی داوطلبان واجد شرایط امکان پذیر است. همزمان با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد نیمسال دوم  می توانید انتخاب رشته نمایید. قبل از ثبت نام نیمسال دوم دانشگاه آزاد ابتدا دفترچه...
  • نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور

    نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور 1403+ زمان مشاهده | sanjesh

    هر ساله داوطلبان زیادی از سهمیه استعداد درخشان خود برای ادامه تحصیل به صورت دوره بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد استفاده می کنند، همچنین بعضی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیز اقدام به پذیرش دانشجو به صورت...
  • تغییرات پذیرش براساس شرط معدل دانشگاه آزاد بدون کنکور

    تغییرات پذیرش بر اساس شرط معدل دانشگاه آزاد بدون کنکور 1402

    شرط معدل دانشگاه آزاد بدون کنکور آنچه در حال حاضر برای قبولی در هر کدام از رشته‌های آزاد بدون کنکور مهم است، برخورداری از بالاترین نمره شرط معدل دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۲-۱۴۰۳ خواهد بود. یکی از مهم‌ترین تغییرات دانشگاه...
  • سامانه-ثبت-نام-دانشگاه-آزاد

    سامانه ثبت نام دانشگاه آزاد | Azmoon.iau.ac.ir

    دانشگاه آزاد به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پر متقاضی‌ترین دانشگاه‌های ایران، سامانه‌ای را تحت عنوان مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی azmoon.iau.ac.ir راه اندازی کرده است تا تمامی متقاضیان نام نویسی بدون کنکور...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)