ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

لیست دوره های جهاد دانشگاهی

دوره های جهاد دانشگاهی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دوره های جهاد دانشگاهی هر ساله در رشته های متفاوت برگزار می شود. افرادی که قصد ثبت نام در دوره ها را دارند، باید ابتدا به سایت imooc.ir مراجعه کرده و پس از مشاهده لیست دوره ها و رشته های ارائه شده، پس از کسب اطلاع از جزئیات به صورت آنلاین ثبت نام خود را انجام دهد.

افراد زیادی در بازه ‌های زمانی متفاوت در این دوره ها شرکت می ‌کنند و می بایست از میان لیست دوره های ارائه شده اطلاعات کافی را کسب کنند تا بر اساس علاقه خود در آن دوره ها شرکت نمایند. در ادامه قصد داریم در خصوص لیست رشته های ارائه شده و همچنین نحوه ثبت نام در دوره های جهاد دانشگاهی و زمان ثبت نام توضیح دهیم. پس تا انتهای مقاله با ما باشید.

معرفی رشته های جهاد دانشگاهی

جهاد دانشگاهی یکی از ارگان‌ هایی است که به دلیل تنوع دوره ها، افراد در بازه‌ های زمانی متفاوت از رشته های متفاوت در این دوره ها شرکت می‌نمایند. این دوره ها معمولاً به صورت کوتاه ‌مدت و در ساعت زمان مشخصی برگزار می شوند و مانند دوره های فنی‌ حرفه ‌ای دارای گرایش‌ های متنوعی هستند که افراد علاقه مند بتوانند برحسب نیاز خود در این دوره ها شرکت کنند.

همچنین گفتنی است که دوره ها دارای سر فصل ‌های متفاوتی برای علاقه مندان هر کدام از رشته ها و عناوین درسی است و کاربران می‌تواند در دوره های کوتاه‌ مدت در هر رشته ارائه شده شرکت کنند.

در مجموع لیست دوره ها بر اساس نوع گروه آموزشی در زمان‌ های مختلف ارائه می شوند. دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی در گروه های درسی متفاوت ارائه می شوند. هر کدام از گروه های درسی در لیست دوره ها دارای مجموعه ‌ای از رشته ها و عناوین می باشند که هر یک در ساعت مشخص و معینی برگزار می شود.

ثبت نام دوره های جهاد دانشگاهی

 

اطلاعیه

معلمان آموزش ‌و پرورش می توانند در دوره ضمن خدمت فرهنگیان که جهاد دانشگاهی برگزار می شود شرکت کنند.

افراد علاقه مند برای ثبت نام در رشته های ارائه شده در لیست دوره های جهاد دانشگاهی می توانند از طریق گروه های درسی، دوره های مختلف را گزینش کرده و در آن شرکت نمایند. هر گروه درسی در لیست دوره های جهاد دانشگاهی دارای رشته های مختلف است که افراد علاقه مند می توانند برحسب نیاز خود در یکی از این دوره ها حضور یابند.

در ادامه لیست دوره های جهاد دانشگاهی و رشته و گروه درسی هر کدام از دوره ها ارائه شده ‌است. هر یک از گروه های درسی عنوان ‌شده در جدول زیر دارای رشته های متفاوتی است که افراد علاقه مند به شرکت در دوره های جهاد دانشگاهی می توانند در رشته مورد نظر خود ثبت نام نمایند.

 

لیست دوره های جهاد دانشگاهی
ردیف نام گروه درسی
1 فناوری اطلاعات
2 زبان های خارجی
3 مدیریت و حسابداری و بورس
4 پزشكی
5 نظام مهندسی
6 کارکنان دولت
7 علوم تربیتی و رفتاری
8 سمینارهای تخصصی
9 ایمنی و بهداشت – HSE
10 باغبانی و پرورش گیاهان
11 مد و لباس

 

برای اطلاع از لیست رشته های علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز بر روی لینک کلیک کنید.

زمان ثبت نام دوره های جهاد دانشگاهی

دوره های تعیین شده از سوی جهاد دانشگاهی معمولاً به دو دوره تقسیم می شوند:

  • دوره کوتاه مدت
  • دوره های بلند مدت

دوره های کوتاه مدت به صورت فصلی و 3 ماه یک بار برگزار می شوند. در واقع دوره های کوتاه مدت شامل یک ترم سه ماهه بوده و زمان ثبت نام اول ماه های فروردین، تیر، مهر و دی خواهد بود.

این دروه ها، غالبا دوره های پر تقاضایی بوده و به دلیل کوتاه مدت بودن، بسیاری از افراد در این دوره ها ثبت نام می کنند. دوره های آموزشی کوتاه مدت، شامل دوره های آموزش کامپیوتر، هنر، معماری، علوم پزشکی، نظام مهندسی، آموزش های مجازی و . . . هستند و علاقه مندان خاص خود را دارند.

گفتنی است که این دوره های به صورت پیوسته و ناپیوسته ارائه می شوند و شرکت کنندگان هر دوره می توانند در پایان مدرک همان دروه را دریافت کنند.

اما دوره های بلند مدت، رویه متفاوتی نسبت به دوره های کوتاه مدت دارند. دوره های بلند مدت به این دلیل که زیر نظر دانشگاه تهران برگزار می شوند، به عنوان یک دوره آموزش عالی به حساب می آیند.

ثبت نام دوره های بلند مدت جهاد دانشگاهی، همچون  دانشگاه ها و آموزشگاه های عالی دو بار در سال و در ماه های مهر و بهمن صورت می گیرد. اعتبار مدرک دریافتی از این دوره ها به اندازه اعتبار مدرک علمی کاربردی است و افراد شرکت کننده این دوره ها می توانند با این مدرک در دانشگاه های دولتی و خصوصی ادامه تحصیل دهند.

مدت زمان این دوره ها می تواند به اندازه سال های تحصیل در مقطع کاردانی یا کارشناسی باشد. افراد زمانی می توانند مدرک خود را دریافت کنند، که دوره دو یا چهار ساله جهاد دانشگاهی را به صورت کامل گذرانده باشند.

شرایط ثبت نام در دوره های جهاد دانشگاهی

در مجموع شرایط خاصی جهت ثبت نام در دوره های جهاد دانشگاهی وجود ندارد. اما می توان به برخی از نکات در هنگام ثبت نام اشاره کرد.

در دوره های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی، همه افراد در سنین مختلف بدون داشتن مدرک تحصیلی خاصی می توانند در این دوره ها شرکت نمایند. دوره ای جهاد دانشگاهی بر اساس علاقه افراد، در زمینه های مختلف ارائه می شود.

دوره های زبان و کامپیوتر از آن دسته از حوزه های آموزشی هستند که اگر فردی بخواهد در این دوره ها شرکت کند، باید به صورت پله ای وارد این دوره ها شوید. اما اگر بخواهید از سطح بالاتری در این دوره ها حضور یابید، باید در امتحان تعیین سطح کنید.

به جز آزمون تعیین سطح برای حوزه های ذکر شده، شرایط خاص دیگری برای ثبت نام در این دوره ها وجود ندارد و تنها داشتن مدارک هویتی و چند قطعه عکس جهت ثبت نام در این دوره ها کافی خواهد بود.

اما برای ثبت نام در دوره های بلند مدت شرایط متفاوت است. شرط لازم برای ثبت نام در دوره های بلند مدت جهاد دانشگاهی، داشتن حداقل مدرک دیپلم بوده و این شرایط دقیقا مانند شرایط دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی می باشد.

باید خاطر نشان کرد که ممکن است شرکت در برخی از دوره های بلند مدت، نیاز به شرکت در آزمون داشته باشد، اما به طور کلی از نظر سن و جنس محدویتی جهت ثبت نام وجود ندارد.

نحوه ثبت نام در دوره های جهاد دانشگاهی

دوره های جهاد دانشگاهی در گروه های درسی متفاوت و رشته های مختلف برگزار می شود. نحوه برگزاری هر یک از دوره ها با یکدیگر متفاوت است. دوره های جهاد دانشگاهی از زمان شیوع کرونا در رشته های مختلف به صورت مجازی و آنلاین برگزار می شود، اما در برخی رشته ها مانند دوره کمک پرستاری شرایط متفاوت خواهد بود.

نحوه برگزاری دوره ها به این شکل است که ساعت برگزاری دوره های مختلف در سایت مربوطه ارائه می شود. برای مشاهده نحوه برگزاری دوره ها و جزئیات مربوط به هر کدام از آن ‌ها می توانید به سایت www.imooc.ir وارد شده و پس از ورود به سایت ابتدا باید یکی از گروه های درسی که در کنار سایت نمایش داده شده ‌است را انتخاب نمایید.

گام اول ثبت نام دوره های جهاد دانشگاهی

در مرحله بعد می توانید رشته ها و گروه های درسی مختلف ارائه شده در لیست دوره ها را مشاهده کنید. پس از پیدایش کردن دوره مورد نظر می توانید از نحوه برگزاری آن دوره اطلاعات کافی را با انتخاب گزینه جزئیات دوره کسب کنید.

گام دوم دوره های جهاد دانشگاهی

سپس با انتخاب این گزینه تمام اطلاعات مربوط به دوره ها برای شما نشان داده می شود. در قسمت سمت چپ سایت می توانید نام دوره، شهریه ثبت نام دوره، تاریخ ثبت نام دوره، تاریخ شروع و ساعت برگزاری دوره را مشاهده کنید.

گام سوم دوره های جهاد دانشگاهی

باید اشاره کرد که در قسمت پایین سایت نام دوره و زمان برگزاری آن نمایش داده می شود و هم چنین می توانید مشاهده کنید که کدام دوره ها به صورت آنلاین و مجازی برگزار خواهد شد.

گام چهارم دوره های جهاد دانشگاهی

اطلاعیه

دوره هایی در سامانه امجد جهاد دانشگاهی به صورت آنلاین برگزار می شود که علاقه مندان می توانند در این آموزش ها شرکت نمایند.

علاوه ‌بر این سایت ثبت نام آزمون استخدام جهاد دانشگاهی به آدرس hrtc.ir می باشد. بسیاری از دانشجویانی که قبل از شرکت در آزمون استخدامی، در دوره های ارائه شده شرکت می‌ کنند، شانس قبولی آن‌ ها در این آزمون ‌ها به ‌مراتب بالاتر خواهد بود.

شهریه دوره های جهاد دانشگاهی

در لیست دوره های جهاد دانشگاهی، شهریه مربوط به هر کدام از دوره ها نیز قابل‌ مشاهده است. هر یک از دوره هزینه ‌هایی را شامل می شود که در ابتدای مراحل ثبت نام افراد داوطلب ملزم به پرداخت این شهریه می ‌باشند.

میزان شهریه این دوره ها تحت تاثیر عوامل مختلفی است. به ‌عنوان مثال اگر ساعت برگزاری یک دوره طولانی باشد، هزینه بیشتری از داوطلبان دریافت خواهد شد. اما برخی مواقع به دلایلی بعضی از دوره ها در رشته های مختلف شامل تخفیف می شود و افراد علاقه مند می توانند با قیمت مقرون‌ به ‌صرفه در این دوره ها شرکت کنند.

متقاضیانی که قصد ثبت نام در دوره ها را دارند، می توانند با ورود به سایت جهاد دانشگاهی به آدرس imooc.ir، از لیست گروه ها و جزئیات مربوط به آن از قبیل شهریه ‌ها و شرایط حضور در دوره مطلع شوند.

زمان برگزاری دوره های جهاد دانشگاهی

 

برای اطلاع از دوره های ضمن خدمت فرهنگیان بر روی لینک کلیک کنید.

علاوه بر این در قسمت مشخصات دوره، قیمت مربوط به هر کدام از دوره ها با ساعت دوره برای افراد قابل نمایش است. همچنین افراد علاقه مند می توانند با ورود به بخش جزئیات، اطلاعات بیشتری نسبت ‌به ساعت برگزاری دوره و میزان هزینه دوره کسب کنند.

لازم به ذکر است که برخی از دوره های جهاد دانشگاهی، به دلیل به‌ روز بودن سر فصل ها، قیمت بیشتری نسبت ‌به سایر آموزش ها که به صورت فیلم ارائه شده‌ اند، دارد. به‌ همین دلیل توصیه می شود که داوطلبان قبل از ورود به سایت imooc.ir ابتدا رشته ها و لیست دوره ها را مشاهده کرده و قبل از هر چیز از قیمت‌ های دوره ها مطلع شوند.

اطلاعیه

افراد علاقه مند به شرکت در دوره ها می توانند به سایت جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و لیست آن ها را مشاهده نمایند.

جدیدترین اخبار پیرامون دوره های جهاد دانشگاهی

زمانبندی ثبت نام ترم پاییز دوره های جهاد دانشگاهی ۱۴۰۳ اعلام شد

ثبت نام ترم پاییز مرکز آموزش های تخصصی و کاربردی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی هنر تا روز پنجشنبه 31 شهریور ماه ادامه دارد.

به گزارش نمایندگی ایسنا در دانشگاه هنر، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی هنر؛ ثبت نام ترم پاییز از روز شنبه 12 شهریور شروع شده و تا 31 شهریورماه ادامه دارد. همچنین شیوه ثبت نام به یکی از سه روش حضوری، تلفنی و یا ثبت نام آنلاین امکان پذیر است.

برپایی دوره آموزشی” نرم‌افزار اتوکد” در جهاد دانشگاهی ساوه

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی؛ مهدی کاظمی مدیر مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی ساوه گفت: دوره آموزشی اتوکد به همت این مرکز آموزشی در این شهرستان آغاز شد. وی با اشاره به این که دوره آموزشی اتوکد از کاربردی ترین نرم افزارهای طرح است، افزود: این دوره آموزشی با اعطای گواهینامه معتبر از سوی جهاد دانشگاهی همراه خواهد بود.کاظمی اضافه کرد: دوره آموزشی اتوکد روزهای شنبه الی دوشنبه از ساعت 18 الی 20 با تدریس مهندس نرجسی در مرکز آموزش عمومی و تخصصی جهاد دانشگاهی شهرستان ساوه برگزار می شود.

شهریه دوره های جهاد دانشگاهی

خلاصه مقاله دوره های جهاد دانشگاهی

در این مطلب به بررسی لیست دوره های جهاد دانشگاهی و همچنین جزئیات مربوط به برگزاری و نحوه ثبت نام در هر کدام از رشته های مختلف پرداختیم. از آنجا که این دوره ها به صورت سالانه در گروه های درسی متفاوت برگزار می شود، افراد زیادی علاقه مند به شرکت در این دوره ها می ‌باشند.

اما قبل از هر چیز لازم است افراد متقاضی از هزینه دوره ها مطلع شوند و از شرایط شرکت در دوره آگاهی کامل کسب نمایند. چنانچه در ارتباط با شرکت در دوره های ارائه شده سوالی داشته باشید، می توانید با مشاوران ما در آکادمی ایران تحصیل ارتباط برقرار کنید.

برای دانلود پی‌ دی ‌اف مقاله کلیک نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

فهرست رشته های جهاد دانشگاهی چه رشته هایی را شامل می شود؟

رشته های جهاد دانشگاهی در جدول داخل ارائه شده که هر کدام دارای گرایش هایی معینی هستند.

نحوه برگزاری دوره های جهاد دانشگاهی چگونه است؟

دوره های جهاد دانشگاهی به صورت حضوری و غیر حضوری می باشد که نحوه ثبت نام در آن ها توضیح داده شده است.

شهریه دوره های جهاد دانشگاهی چقدر است؟

شهریه هر کدام از رشته های جهاد دانشگاهی بستگی به نوع دوره و موارد آموزشی آن دارد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
  • انصراف از تحصیل در سامانه سجاد

    مراحل انصراف از تحصیل در سامانه سجاد + راهنمای تصویری

    دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی برای انصراف از تحصیل در سامانه سجاد، باید به به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir برای کناره‌گیری از تحصیل اقدام کنند. انصراف از تحصیل به صورت آنلاین، قابل انجام و پیگیری است. همچنین سامانه جامع امور دانشجویان...
تماس با مشاور