ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دریافت گواهی عدم سو پیشینه ایرانیان مقیم خارج

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۶ شهریور ۱۴۰۱
دریافت گواهی عدم سو پیشینه ایرانیان مقیم خارج
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مهاجرت به کشورهای مختلف به دلایل گوناگون کار، تحصیل، زندگی و … صورت می گیرد و اولین قدم برای آن و مقیم شدن در یک کشور دیگر دریافت گواهی سو پیشینه می باشد. این کار برای هموطنانی که در داخل کشور زندگی می کنند با افراد مقیم خارج از کشور تفاوت دارد و هموطنان عزیز داخل کشور می توانند از طریق مراجعه حضوری یا سامانه های اینترنتی اقدام نمایند اما دریافت گواهی عدم سو پیشینه ایرانیان مقیم خارج تنها از طریق سامانه های اینترنتی امکانپذیر است که در این مقاله نحوه دریافت آن را به طور کامل بررسی می کنیم پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله را مطالعه نموده و در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص گواهی عدم سو پیشینه برای ایرانیان مقیم خارج از کشور با مشاوران ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

 

اطلاعیه:

در صورت ناخوانا بودن مدارک آپلود شده در سامانه میخک و یا ناقص بودن آثار انگشت‌نگاری الکترونیکی، درخواست متقاضیان توسط پلیس رد و به نمایندگی جهت رفع نقص اعاده می‌گردد. 

 

 

 

نحوه صدور گواهی سو پیشینه برای ایرانیان مقیم خارج از کشور

دریافت گواهی عدم سو پیشینه ایرانیان مقیم خارج از کشور از طریق روش های زیر ممکن می باشد.

از طریق نمایندگی های ایران در خارج از کشور

برای این کار هموطنان متقاضی می بایست ابتدا در سامانه میخک ثبت نام کرده و پس از آنکه فرم اطلاعات خود را تکمیل کردند، عکس پرسنلی و مدارک مورد نیاز را آپلود نمایند. افراد متقاضی دریافت گواهی سو پیشینه ایرانیان مقیم خارج از کشور پس از انجام این مراحل باید کد رهگیری را دریافت نموده و با در دست داشتن اصل مدرک و کد رهگیری به نمایندگی انتخاب شده در هنگام ثبت نام برای انگشت نگاری الکترونیک مراجعه کنند تا بعد از انجام کار و پرداخت تعرفه های کنسولی و امور مربوطه، مدارک آن ها از طریق سامانه میخک به طور مستقیم به پلیس بین الملل ناجا ارسال شود.
لازم به ذکر است مدارک ارسال شده توسط پلیس بررسی می‌شود و بعد از آنکه استعلامات لازم انجام شد در صورتی که فرد متقاضی سو سابقه نداشته باشد نسبت به صدور گواهی عدم سوء پیشینه او به زبان انگلیسی اقدام می‌ گردد. همچنین، گواهی صادر شده مستقیماً توسط پلیس در سامانه میخک بارگذاری می شود و به نمایندگی اقدام کننده ارسال می گردد. نمایندگی هم پس از دریافت گواهی اینترپل و به استناد آن نسبت به صدور گواهی به زبان محلی اقدام می نماید و تصویر گواهی عدم سوء پیشینه واصله را ضمیمه گواهی نمایندگی کرده و به فرد متقاضی تحویل می دهد.

 

 

نحوه صدور گواهی سو پیشینه

 

 

مراجعه حضوری به مراکز ذیصلاح در داخل کشور

در این روش فرد متقاضی با در دست داشتن مدارکی از جمله شناسنامه کارت ملی و عکس که برای این کار لازم و ضروری می باشد به یکی از مراکز پلیس ۱۰+ داخل کشور مراجعه می‌کند و با انجام انگشت نگاری الکترونیکی برای دریافت گواهی سو پیشینه درخواست می دهد. بعد از آن که گواهی عدم سوء پیشینه به زبان فارسی صادر شد فرد متقاضی با مراجعه به دارالترجمه های رسمی برای ترجمه گواهی خود به زبان کشور محل ارائه اقدام می کند و پس از آنکه اداره فنی قوه قضاییه، وزارت امور خارجه و سفارت کشور مربوطه در تهران گواهی را تصدیق کردند فرد دارنده گواهی می تواند در کشور محل اقامت بر اساس مقررات مربوطه از آن استفاده کند.

 

 

از طریق سامانه ثنا قوه قضاییه

یکی از امکانات جدید قوه قضاییه برای دریافت گواهی عدم سو پیشینه برای ایرانیان مقیم خارج از کشور سامانه ثنا می باشد که در آن گواهی عدم سو پیشینه به زبان فارسی قابل دریافت است.

 

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد درخواست پاسپورت از سامانه میخک کلیک کنید.

 

 

مدارک لازم برای دریافت گواهی سو پیشینه 

برای دریافت این گواهی نیاز به مدارک زیر می باشد.

  • اصل کارت اثر انگشت نگاری الصاق شده با عکس
  • درخواست گواهی عدم سوء پیشینه در سامانه میخک
  • اصل و کپی کارت ملی
  • دو قطعه عکس پرسنلی
  • مبلغ ۲۵ یورو
  • ارائه اصل پاسپورت و کپی از صفحه اول آن به عنوان معرفی نامه
  • کد پستی

 

 

نحوه دریافت گواهی سو پیشینه از طریق سامانه ثنا

برای دریافت گواهی عدم سو پیشینه ایرانیان مقیم خارج از کشور از طریق سامانه ثنا ابتدا می بایست وارد این سامانه شده و پس از ورود به آن، از منوی سمت راست اطلاع رسانی، بر گزینه ثبت درخواست گواهی عدم سو پیشینه کلیک کنید.

 

دریافت گواهی عدم سو پیشینه در سامانه ثنا

 

پس از آن می بایست کد ملی و رمز شخصی خود را وارد کرده و سپس گزینه مرحله بعد را کلیک کنید تا یک رمز موقت به صورت پیامک برای شما ارسال شود و با درج آن بتوانید وارد سایت شوید.

 

نحوه دریافت گواهی سو پیشینه از طریق سامانه ثنا

 

پس از ورود به صفحه کاربری شخصی برای دریافت سوابق کیفری از سایت ثنا گزینه درخواست جدید باید کلیک شود. سپس در پاسخ به سوال” آیا با درخواست گواهی سوء پیشینه جدید موافق هستید؟” گزینه “بله” را انتخاب کنید تا گواهی خود را دریافت نمایید.

 

نحوه دریافت گواهی سو پیشینه از طریق سامانه میخک

برای دریافت گواهی عدم سو پیشینه ایرانیان مقیم خارج از کشور از طریق سامانه میخک ابتدا می بایست وارد این سایت شده و پس از ورود به آن،گزینه ورود به سامانه را انتخاب کنید.

 

دریافت گواهی عدم سو پیشینه در سامانه میخک

 

 

در صفحه باز شده جدید می بایست پست الکترونیکی، کد ملی و کد امنیتی را وارد کرده و بر گزینه دریافت رمز عبور یکبار مصرف کلیک کنید تا این رمز به پست الکترونیک شما ارسال شود و بعد از وارد کردن آن وارد صفحه پروفایل خود شوید تا بتوانید پس از وارد کردن اطلاعات فردی خود، یک کد رهگیری دریافت کنید. همچنین درخواست شما به نمایندگی انتقال داده می شود و رسیدگی خواهد شد.

 

 

نحوه دریافت گواهی سو پیشینه از طریق سامانه میخک

 

 

 

مدت زمان اعتبار گواهی عدم سو پیشینه

لازم به ذکر است مدت اعتبار گواهی عدم سو پیشینه ایرانیان مقیم خارج از کشور نهایتاً شش ماه است و باید در این مدت به سفارت مربوطه ارائه شود. بنابراین چنانچه بیشتر از شش ماه از زمان دریافت گواهی سو پیشینه گذشته باشد این گواهی دیگر اعتبار نخواهد داشت و فاقد هرگونه ارزشی می باشد.

 

 

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد استعلام گواهینامه گم شده از پست کلیک کنید.

 

 

اخبار پیرامون دریافت گواهی عدم سو پیشینه ایرانیان مقیم خارج از کشور

نحوه دریافت گواهی عدم سو پیشینه ایرانیان مقیم کانادا

با توجه به تعطیلی سفارت کشور ایران در کانادا ایرانیان مقیم این کشور می‌توانند با مراجعه به دفاتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در شهر واشنگتن از طریق ارائه مدارک زیر اقدام نمایند و یا مدارک خود را از طریق بستگانشان به اداره مربوطه تحویل دهند. 

صدور گواهی عدم سوء پیشینه در دو روز

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: پارسال ۳۰ درصد صدور گواهی عدم سوءپیشینه غیرحضوری انجام شده است.

 

 

اطلاعیه:
به دلیل طولانی بودن روند صدور گواهینامه عدم سو پیشینه ایرانیان مقیم کانادا توسط پلیس بین الملل، چنانچه متقاضی درخواست نماید یک گواهی مبنی بر اخذ درخواست او صادر می گردد که بتواند تا زمان وصول گواهی خود، گواهی موقت صادر شده از سفارت را به مقامات محلی کشور محل مورد نظر خود ارائه کند.

 

 

خلاصه مطلب

برای دریافت گواهی عدم سو پیشینه ایرانیان مقیم خارج روش های اقدام از طریق نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، مراجعه حضوری به مراکز ذیصلاح داخل کشور، سامانه ثنا قوه قضاییه و همچنین سامانه میخک وجود دارد که در این مقاله هر یک از این روش ها را به طور کامل بررسی کردیم. علاوه بر این مدارک لازم برای دریافت گواهی سو پیشینه ایرانیان مقیم خارج از کشور را بیان کردیم. نکته قابل توجه اینکه مدت زمان اعتبار این گواهی شش ماه می باشد و پس از گذشت این مدت، گواهی صادر شده دیگر اعتبار نخواهد داشت. افزون بر موارد فوق در مورد نحوه دریافت گواهی عدم سو پیشینه ایرانیان مقیم کانادا به طور کامل توضیح دادیم و مدارک لازم برای این کار را نیز ذکر کردیم. شما عزیزان در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل در ارتباط باشید.

 

 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

هزینه دریافت گواهی سو پیشینه ایرانیان مقیم خارج از کشور چقدر است؟

هزینه ارائه این خدمت به گیرندگان آن مبلغ ۲۵۵۰ یورو می باشد.

آیا امکان دریافت گواهی عدم سو پیشینه مستقیما به زبان فارسی وجود دارد؟

بله اخیراً سامانه ثنای قوه قضاییه امکان دریافت گواهی عدم سو پیشینه به زبان فارسی را امکان پذیر کرده است.

سامانه دریافت گواهی عدم سو پیشینه چه نام دارد؟

سامانه ثنا قوه قضائیه و سامانه میخک هردو سامانه های دریافت گواهی عدم سو پیشینه ایرانیان مقیم خارج از کشور هستند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی

    مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403

    شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403 اعلام شد. کلیه افراد پس از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط شرکت در آزمون استخدامی بانک ملی، از جمله حداقل معدل برای استخدام بانک ملی و یا مدرک تحصیلی لازم برای استخدام...
  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • ثبت نام حوزه علمیه خواهران

    ثبت نام حوزه علمیه خواهران 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    افراد علاقه‌مند در رشته‌های معارف و حوزوی می‌توانند برای ثبت نام حوزه علمیه خواهران در سال جاری اقدام نمایند. حوزه علمیه خواهران برای سه مقطع عمومی (کارشناسی)، عالی (کارشناسی ارشد) و تخصصی (دکتری) دانشجو می‌پذیرد. بنابراین داوطلبان می‌توانند بعد از...
  • منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

    منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ + بهترین منابع

    قبولی در آزمون استخدامی نیازمند مطالعه دقیق منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش  است. به همین دلیل در این مقاله از سایت ایران تحصیل قصد داریم تا به معرفی بهترین منابع استخدامی آموزش و پرورشو منابع تخصصی آزمون استخدامی بپردازیم....
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)