ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

درصد های لازم برای قبولی در تیزهوشان ۱۴۰۳

درصد های لازم برای قبولی در تیزهوشان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون های تیزهوشان را دارند، ابتدا باید با درصد های لازم برای قبولی در تیزهوشان آشنا شوند. این دانش آموزان باید تمامی کتاب های درسی خود، تمامی کتاب های کمک درسی و … را به خوبی مطالعه کنند. علاوه بر این، این دانش آموزان باید برای کسب درصد های قبولی در تیزهوشان، یک برنامه خوب و دقیق داشته باشند. آن ها می توانند برای این کار از یک مشاور خوب کمک بگیرند. 

اگر شما هم جز این دانش آموزان هستید و می خواهید که در این آزمون شرکت کنید، باید با درصد های لازم برای قبولی در تیزهوشان ۱۴۰۳ آشنا شوید. لازم به ذکر است تا بدانید که تراز لازم برای قبولی در تیزهوشان نهم و ششم در هر استان با توجه به آزمون داوطلبان متفاوت می‌باشد. برای آشنایی با این درصدها و آشنایی با نحوه محاسبه این درصدها، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه مقاله هر آنچه که باید در رابطه با این موضوع بدانید را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد. 

درصد های لازم برای قبولی در تیزهوشان

 

 

میزان درصد های لازم برای قبولی در تیزهوشان ششم و نهم

قبل از اینکه به میزان درصدهای لازم برای قبولی در تیزهوشان بپردازیم ابتدا لازم است در رابطه با مفهوم درصد برای تمامی دانش آموزان توضیح دهیم. در واقع، به عبارتی ساده تر می توان گفت که درصد را می‌توان معادل نمره دانست. در امتحانات مدرسه، نهایت نمره‌ای که می‌توانید اخذ نمایید، نمره 20 می‌باشد. اما برای آزمون تیزهوشان نهایت نمره 100 است. به همین دلیل هر چقدر نمره شما به 100 نزدیک‌تر باشد، درصد بهتری را داشته‌اید و این نکته مهم هم فراموش نکنیم که کسب رتبه و تراز حوب در آزمون تیزهوشان فقط با بهره گیری از برترین منابع آزمون تیزهوشان میسر خواهد بود.

 

 

 تراز لازم برای قبولی آزمون تیزهوشان

 

 

نحوه احتساب تراز و درصد برای قبولی در آزمون مدارس تیزهوشان

اما یکی از سؤالاتی که ممکن است برای داوطلبان به وجود آید، در رابطه با محاسبه درصدهای لازم برای قبولی در تیزهوشان است. چرا که تراز لازم برای قبولی در تیزهوشان نهم و ششم، بر اساس همین درصدها مشخص خواهد گردید. درصدها در هر درس با استفاده از تعداد جواب‌ های صحیح و تعداد جواب‌ های غلط و همچنین ضریب هر درس مشخص می‌ گردد.

برای مثال: برای محاسبه درصدهای هر درس که ضریب 3 می‌ باشد، می‌ توانید تعداد سؤالات صحیح در هر درس را در 3 ضرب نمایید و تعداد سؤال‌ های اشتباه را کم کنید و در نهایت عدد به‌ دست‌ آمده را در عدد سه تقسیم نمایید. سپس، حاصل جمع را در 100 ضرب نمایید؛ پاسخ به دست آمده، درصد شما در درس مورد نظر می‌ باشد.

درصدهای لازم برای قبولی در تیزهوشان را تقریباً می‌ توان در هر درس درصدهای بالای 70 درصد دانست. البته، این مورد در هر سال بسته به نوع سؤالات و رقابت شرکت‌کنندگان و … می‌تواند متفاوت باشد. اما در کل می‌توان گفت این درصدها به صورت میانگین می‌تواند تراز لازم برای قبولی در تیزهوشان نهم و ششم را برای شما رقم بزند.

 

 

جهت دانلود نمونه سوالات آزمون تیزهوشان و بخش نامه آزمون تیزهوشان بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

 

  • (تعداد سوالات غلط هر درس) – (3*تعداد سوالات صحیح هر درس)=امتیاز خام هر درس در آزمون تیزهوشان
تعداد درست های هر درس را در 3 ضرب و تعداد غلط ها را از آن کم کنید تا امتیاز خام درس مورد نظر به دست بیاید.
  • برای محاسبه نمره درس در آزمون تیزهوشان، لازم است این امتیاز خام را در “ضریب درس” ضرب کنید:
    قرآن و معارف ×3
    ادبیات فارسی ×3
    مطالعات اجتماعی×3
    علوم تجربی ×2
    ریاضی ×3
  • نمره استعداد تحصیلی در آزمون تیزهوشان : مجموع نمرات درس های مختلف
  • برای به دست آوردن نمره استعداد تحلیلی آزمون تیزهوشان : فقط مرحله یک را انجام دهید و نیازی به ضریب نیست.

 

تراز لازم برای قبولی در تیزهوشان نهم و ششم

 

تراز لازم برای قبولی در تیزهوشان نهم و ششم

تراز لازم برای قبولی در تیزهوشان نهم و ششم در هر سال متفاوت است. یکی از نکاتی که دانش آموزان عزیز در رابطه با تراز و اهمیت آن باید آگاه باشند، به موضوع سطح سوالات و همچنین عملکرد سایر داوطلبان شرکت کننده در این آزمون باز می گردد. در نظر داشته باشید که ممکن است شما درصدهای پایینی را در یک درس داشته باشید اما به علت عملکرد سایر داوطلبان این درصدها برای همه آنان کم باشد.

بنابراین، تراز لازم برای قبولی در تیزهوشان نهم و ششم را تا حدود زیادی می توان وابسته به عملکرد رقیبان شما دانست. لذا، این که شما بتوانید چه درصدی را در هر درس کسب نمایید، بسته به عملکرد شما می تواند متفاوت باشد. برخلاف درصدهای هر درس که ممکن است منفی شود، تراز هیچ یک از داوطلبان منفی نخواهد شد.

 

اطلاعیه

سازمان استعدادهای درخشان تراز یا نمره کل در آزمون تیزهوشان نهم به دهم را ملاک قبولی در این آزمون قرار داده است یعنی هر چه عدد تراز بالاتر باشد داوطلب شانس قبولی بیشتری دارد.

 

 

قطعا هر چه تراز یک داوطلب بالاتر باشد، امکان پذیرش او در آزمون تیزهوشان نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین، برای اطلاع از تراز لازم برای قبولی در تیزهوشان نهم و ششم باید به سایر رقبای خود نگاه بیندازید و با استفاده از مقایسه ای که با این داوطلبان انجام می دهید، خواهید توانست به صورت کاملا درست از پذیرش و یا عدم پذیرش خود آگاه شوید.

 

 

مشاوره بالا بردن تراز برای قبولی در آزمون تیزهوشان

 

 

نکته مهمی که باید در رابطه با درصد های لازم برای قبولی در تیزهوشان و همچنین تراز قبولی در آزمون تیزهوشان دقت داشته باشید این است که بهتر است قبل از ناامیدی و همچنین قبل از این که استرس به خود راه دهید، ابتدا به این مسئله واقف باشید که ممکن است سایر دانش آموزان عملکردی به مراتب پایین تر از شما داشته باشند. همچنین اولیای گرامی توجه داشته باشند که صرف هوش و اطلاعات نمی تواند فرزند شما را در این آزمون موفق نماید.

 

 

 

کسب درصد های لازم برای قبولی در تیزهوشان

نمونه آزمون های تیزهوشان پایه ششم به هفتم و نهم به دهم

دانش آموزانی که می خواهند در این آزمون در پایه های ششم و هفتم شرکت کنند، بهتر است که با نمونه سوالات سال های پیش آشنا شوند. آشنایی و مطالعه آزمون های سال های گذشته به آن ها کمک می کند تا با نحوه طراحی سوالات به خوبی آشنا شوند. به همین دلیل، ما در ادامه چندین نمونه آزمون های تیزهوشان سال های گذشته را ارائه خواهیم داد. 

 

دانلود نمونه آزمون های تیزهوشان پایه ششم به هفتم

دانش آموزانی که پایه ششم هستند و می خواهند در پایه هفتم در مدارس تیزهوشان درس بخوانند و در آزمون ورودی این مدارس شرکت کرده اند، باید نمونه آزمون های مرتبط با پایه خود را مطالعه نمایند. برخی از نمونه آزمون های تیزهوشان پایه ششم به هفتم شامل موارد زیر می باشند:

نمونه آزمون های تیزهوشان پایه ششم به هفتم
دانلود سوالات آزمون تیزهوشان سال ۱۴۰۳
دانلود سوالات آزمون تیزهوشان سال 1399
دانلود سوالات آزمون تیزهوشان سال 1398
دانلود سوالات آزمون تیزهوشان سال 1397
دانلود سوالات آزمون تیزهوشان سال 1396

 

 

دانلود نمونه آزمون های تیزهوشان پایه نهم به دهم

دانش آموزان پایه نهم، باید همانند دانش آموزان پایه ششم، نمونه آزمون های مرتبط با پایه تحصیلی خود را دانلود کرده و مطالعه نمایند. برخی از مهم ترین این نمونه آزمون ها شامل موارد زیر می باشند: 

 

نمونه آزمون های تیزهوشان پایه نهم به دهم
دانلود سوالات آزمون تیزهوشان سال ۱۴۰۳
دانلود سوالات آزمون تیزهوشان سال 1399
دانلود سوالات آزمون تیزهوشان سال 1398
دانلود سوالات آزمون تیزهوشان سال 1397
دانلود سوالات آزمون تیزهوشان سال 1396

 

 

مشاوره کسب درصد های لازم برای قبولی در تیزهوشان

دانش آموزان و اولیای گرامی، برای کسب درصد های لازم برای قبولی در تیزهوشان آنچه شما در ابتدا نیازمند آن می باشید، نداشتن استرس و همچنین اضطراب جهت قبولی در این آزمون می باشد. فراموش نکنید که بخش مهمی از قبولی برای هر داوطلب، منوط به مهارت هایی است که لازم است کسب نمایند. بنابراین، عدم دارا بودن این مهارت موجب می شود تراز لارم برای قبولی در تیزهوشان نهم و ششم را به دست نیاورید.

اولیای گرامی توجه داشته باشند که از مقایسه نمودن فرزند خود با سایرین بپرهزید و سعی کنید همراه با فرزند خود حرکت نماید تا بتوانید موفقیت را برای او رقم بزنید. تراز لازم برای قبولی در تیزهوشان نهم و ششم، می تواند در هر استان و هر پایه متفاوت باشد. بنابراین، بهتر است به نسبت استان خود، از این میزان آگاه شوید تا بتوانید در این آزمون پذیرفته شوید.

 

 

مشاوره کسب درصد های لازم برای قبولی در تیزهوشان

 

 

برای کسب درصد های لازم برای قبولی در تیزهوشان متخصصین مشاورین ما به شما کمک خواهند نمود تا هم از خدمات مشاوره ای و هم از برنامه ریزی کاملا اصولی و درست جهت پذیرش در این آزمون موفق شوید. همچنین با استفاده از برقراری تماس با مشاوران ایران تحصیل خواهید توانست تراز لازم برای قبولی در تیزهوشان نهم و ششم را به دست آورید.

 

 

جهت اطلاع از ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و برنامه ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

 

مشاوره بالا بردن تراز برای قبولی در آزمون تیزهوشان

شیوه مطالعه یکی از مهم ترین اصول برای قبولی در آزمون تیزهوشان می باشد. اصول صحیح مطالعه می تواند با تعداد ساعت کمتر، شما را به نتیجه دلخواه برساند.

شما عزیزان می توانید علاوه بر موارد پایین جهت بالا بردن تراز قبولی خود، از طریق تماس با مشاوران تیزهوشان ایران تحصیل نیز از بهترین و نوین ترین روش های مطالعه آگاه شوید. همچنین، برای برنامه ریزی درسی برای تیزهوشان، جدول برنامه ریزی تیزهوشان و دریافت لینک نمونه برنامه ریزی تیزهوشان همه روزه حتی ایام تعطیل، با شماره های 9099075307 از سراسر کشور و استان تهران تماس حاصل نمایید.

 

 

جهت مشاهده  دفترچه تیزهوشان نهم به دهم و دفترچه تیزهوشان بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

 

  • پرهیز از اضطراب
  • برنامه ریزی برای مطالعه بخش های مختلف منابع و نمونه سوالات
  • استفاده از دفتر برنامه ریزی و ثبت برنامه مطالعاتی خود مطالعه 
  • پرهیز از مطالعه دروس به صورت متوالی برای مثال بعد از هر 25 دقیقه ، 5 دقیقه یا بعد از یک ساعت 15 دقیقه استراحت
  • شروع درس خواندن و تست زدن از همین حالا
  • داشتن اعتماد به نفس

 

 

نحوه احتساب تراز و درصد برای قبولی در آزمون مدارس تیزهوشان

 

 

تفاوت تراز برای قبولی دختران و پسران برای قبولی در آزمون تیزهوشان

در زمان ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم هر دانش آموز اجازه دارد تا سه مدرسه را به عنوان اولویت خود انتخاب نماید. انتخاب این مدارس در اولویت های شما سرنوشت ساز است چرا که هر مدرسه تیزهوشان دارای یک نمره کف قبولی است و پذیرش در همه مدارس یکسان نیست. هر مدرسه تیزهوشان با توجه به جایگاه خود از نظر علمی و جغرافیایی تعداد متقاضی های متفاوتی دارد که بر این اساس نمره کف قبولی نیز تغییر می‌کند.

بهتر است قبل از آن که در ثبت نام آزمون تیزهوشان رشته خود را تعیین کنید بدانید که با انتخاب رشته تجربی کار خود را برای قبولی آن نیز بسیار سخت تر شده است. آمارها نشان می دهد آن گونه که پذیرش در کنکور تجربی سخت تر است، پذیرش در رشته تجربی ورودی دهم تیزهوشان نیز سخت تر از سایر رشته ها بوده و پس از آن رشته ریاضی عنوان دوم را از آن خود نموده است.

سطح آزمون و شرایط برگزاری آخرین معیار تاثیر گذار بر نمره کف قبولی است. آزمون تیزهوشان بر خلاف آزمون نمونه دولتی به صورت کشوری برگزار می‌ گردد و بدیهی است اگر سطح آزمون پایین و آسان باشد کف قبولی آن نیز بالا رفته و برای پذیرش باید درصد بالاتری را کسب کنید و اگر آزمون سخت باشد به همان نسبت نمره کف قبولی پایین می‌ آید.

 

 

اطلاعیه

کلیه دانش‌آموزان متقاضی ورود به این‌گونه مدارس باید ابتدا در سامانه ثبت نام مدارس تیزهوشان اقدام به ثبت نام نمایند و سپس، در آزمون تیزهوشان شرکت نمایند.

 

 

آخرین اخبار قبولی در تیزهوشان

  • رضا رنجبر عصر شنبه در نشست برخط بررسی عملکرد مدارس استعدادهای درخشان با بیان اینکه نقاط قوت و آسیب‌های مدارس تیزهوشان را باید در مقایسه با سایر مدارس زمان خودشان بررسی کنیم، اظهار داشت: مهم‌ترین ارزش افزوده این مدارس نسبت به سایر مراکز آموزشی، وجود آزادی بیشتر برای دانش آموزان بود.

رنجبر با اشاره به اینکه همه مشکلات با افزایش بودجه برطرف نمی‌شود اضافه کرد: بسیاری از روش‌های دهه‌های پیشین دیگر در مدارس استعدادهای درخشان جواب نمی‌دهد. پیشنهاد مشخص من آن است که دانش آموزان برای آنکه شخصیت پیدا کنند با ادبیات و تاریخ آشنا شوند. البته روش آموزشی رسمی فعلی این دروس هم اشکال دارد اما اگر می‌خواهید نوجوان شخصیت پیدا کند باید با تاریخ خود انس بگیرد و توانایی زبان نیز کسب کند.

  • کوشا صمیمی در تشریح مشکلات ایجاد شده در طراحی سوالات تیزهوشان اظهار کرد: اساسا چون طراحان سوالات جزء نخبگان هستند و اختلاف سنی زیادی بین آن ها و دانش آموزان وجود دارد، قدرت تشخیص سختی و آسانی سوال را ندارند، در نتیجه زمانی می توان به درجه سهولت و صعوبت سوال پی برد که آن سوال در جامعه آماری بزرگتری سنجیده شود.

جلال کریمیان، کارشناس تعلیم و تربیت با توجه به اینکه آزادی و برچسب تیزهوش بودن می‌تواند آسیب‌زا هم باشد، تصریح کرد: آزادی به دانش آموزان زمانی جواب می‌دهد که همراه با مسئولیت دادن به آنها باشد. به نوجوان باید شوق پرواز بخشید اما در عین حال او را باید با محدودیت‌های خودش و محدودیت‌های پیرامونش آشنا کنیم که متأسفانه در مدارس استعداد درخشان چنین مطلبی رخ نداد.

جهت دانلود pdf مقاله کلیک نمایید.

خلاصه مطالب

در این مقاله سعی بر آن شده است تا درصد های لازم برای قبولی در تیزهوشان و تراز لازم برای قبولی آزمون تیزهوشان را برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص تراز لازم برای قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

4.2/5 - (71 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه میتوان در آزمون مدارس تیزهوشان شرکت کرد؟

لازم است ابتدا در سامانه ثبت نام مدارس تیزهوشان اقدام به ثبت نام نمایند و پس از آن ، در آزمون تیزهوشان شرکت نمایند.

برای کسب درصد های لازم برای قبولی در تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم چکاری باید انجام دهیم؟

برای کسب درصد های لازم برای قبولی در تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم پیشنهاد ما در ارتباط بودت با یک مشاور با تجربه و ماهر است.

آیا تراز لازم برای قبولی در تیزهوشان نهم و ششم یکسان است؟

خیر، تراز لازم برای قبولی در تیزهوشان نهم و ششم در هر سال متفاوت است.

نظرات

663 دیدگاه دربارهٔ «درصد های لازم برای قبولی در تیزهوشان ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo Su گفت:

    برای قبولی در فرزانگان هشت تهران منطقه هفت چه ترازی لازم است؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      دوست عزیز تراز مشخصی نمیشود گفت. قبولی شما بستگی به معدل و آزمون خواهد داشت.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور