ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دانشگاه های دارای رشته مددکاری اجتماعی

دانشگاه های دارای رشته مددکاری اجتماعی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

لیست دانشگاه های دارای رشته مددکاری اجتماعی ۱۴۰۳ اعلام شد. با توجه به پرسش های فراوان مبنی بر اینکه کدام دانشگاه ها کارشناسی و ارشد مددکاری اجتماعی دارد ؟ می توانید بر اساس ظرفیت های اعلام شده از سوی سازمان سنجش نسبت به انتخاب این رشته اقدام نمایند. گفتنی است دارندگان مدرک لیسانس که علاقه مند ورود به این رشته هستند نیز می توانند در دانشگاه هایی که ارشد مددکاری اجتماعی دارد ثبت نام و تحصیل نمایند. در ادامه لیست رشته محل های مددکاری اجتماعی را با هم می بینیم.

 

 

جهت دریافت لیست دانشگاه های دارای رشته مددکاری اجتماعی کارشناسی و ارشد – اطلاع از درآمد و آینده شغلی با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

دانشگاه های دارای رشته مددکاری اجتماعی را بشناسیم

 

دانشگاه های دارای رشته مددکاری اجتماعی را بشناسیم

دانشگاه های دارای رشته مددکاری اجتماعی را بشناسیم

 

رفع و حلاجی مشکلات روحی و معیشتی انسانی همیشه مهم ترین دغدغه روانشناسان بوده است. به دنبال همین مسئله رشته مددکاری به وجود آمد تا در قالب نهادها، موسسات و سازمان ها، افرادی به اسم مددجو را برای کمک به اشخاص نیازمند کمک که مددجو نامیده می شوند به کار بگمارد. مددکاران به افراد یا گروه ها کمک می کنند تا مشکلات خود را بشناسد و آن ها را در راه حل و غلبه با در اختیار گذاشتن امکانات و مهارت ها کمک می نمایند.

در کشور ما رشته مددکاری در زمره رشته های دانشگاهی انسانی، تجربی و ریاضی قرار دارد و امسال نیز داوطلبان می توانند در صورت داشتن شرایط و رتبه لازم ، در میان دانشگاه های دارای رشته مددکاری اجتماعی ۱۴۰۳ آن را انتخاب نمایند. فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی این رشته می توانند در یکی از گرایش های مددکاری اجتماعی، مددکاری گروهی و مددکاری فردی فعالیت و با استفاده از مهارت هایی که فرا گرفته اند نحوه مقابله با مشکلات را به افراد بی آموزند.

از آنجا که در حال حاضر جامعه بشری با مشکلات عدیده و متعددی مواجه است، نیاز به چنین افراد متخصصی بیش ار پیش احساس می شود. نکته جالب توجه این است که بخش اعظمی از مددکاران اجتماعی را بانوان تشکیل می دهند، چرا که می توان گفت روحیه متناسبی با این کار دارند. برای درک بهتر در ادامه لیست رشته محل های مددکاری اجتماعی را به طور دقیق مورد بررسی قرار می دهیم.

 

 

دانشگاه های دارای رشته مددکاری اجتماعی از میان تمام رشته های نظری دانشجو می پذیرند

 

 

رتبه قبولی در دانشگاه های دارای رشته مددکاری اجتماعی

خوشبختانه در سال های اخیر ظرفیت پذیرش رشته مددکاری افزایش یافته است و داوطلبان زیادی به دنبال ورود به این آن هستند. احتمالا می پرسید کدام دانشگاه مددکاری اجتماعی دارد ؟ نحوه ورود به این رشته از طریق کنکور سراسری و سوابق تحصیلی می باشد. توصیه می شود که در هر کدام از رشته های نظری هستید، ابتدا وضعیت این رشته را از نظر زیرگروهی که در آن قرار دارد را بررسی کنید و سپس در انتخاب رشته کنکور اولویت بندی نمایید. 

به این نحو  متوجه خواهید شد که برای دانشگاه های دارای رشته مددکاری اجتماعی تاثیر کدام دروس از سایرین بیشتر است. البته تعداد دانشگاه های پذیرنده این رشته چندان زیاد نیست و بنابراین اطلاع ازرتبه لازم ضرورت دارد. 

 

نام دانشگاه نوع دوره رتبه در سهمیه سهمیه قبولی رشته سال تحصیلی
دانشگاه علامه طباطبایی نوبت دوم 1345 منطقه 1 مددکاری اجتماعی 1398
دانشگاه علامه طباطبایی نوبت دوم 3925 ایثارگران (25 درصد ظرفیت) مددکاری اجتماعی 1398
دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران روزانه 1091 ایثارگران (5 درصد ظرفیت) مددکاری اجتماعی 1397
دانشگاه خوارزمی تهران روزانه 1835 منطقه 2 مددکاری اجتماعی 1398
دانشگاه یزد روزانه 3360 منطقه 3 مددکاری اجتماعی 1398

 

 

لیست رشته محل های مددکاری اجتماعی کارشناسی

 

دانشگاه هایی که ارشد مددکاری اجتماعی دارند

دانشگاه هایی که ارشد مددکاری اجتماعی دارند

 

باید بگوییم که در حال حاضر این رشته در دانشگاه های روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی، آزاد و علمی کاربردی دانشجو می پذیرد. رتبه قبولی در دانشگاه های مختلفی مانند علوم بهزیستی و توانبخشی تهران نیز با سایر دانشگاه ها دارای تفاوت هایی است.

این رشته در دانشگاه علمی کاربردی دارای گرایش های مددکاری کودکان، مددکاری سالمندان، خانواده، اورژانس و غیره است. پذیرش این دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی می باشد. چنانچه می خواهید بدانید که ظرفیت و شرایط پذیرش، شهریه، درصد چگونه است و کدام دانشگاه مددکاری اجتماعی دارد ؟ می توانید با مشاورین ما در ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

 

دانشگاه علامه طباطبایی – تهران دانشگاه شاهد – تهران دانشگاه خوارزمی – تهران
دانشگاه علامه طباطبایی – تهران دانشگاه یزد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی – تهران
موسسه غیرانتفاعی علامه فیض کاشانی – کاشان موسسه غیرانتفاعی حکیم طوس – مشهد (ویژه خواهران) موسسه غیرانتفاعی حکمت رضوی – مشهد
دانشگاه پیام نور استان سمنان – مرکز سمنان دانشگاه پیام نور استان خراسان شمالی – مرکز بجنورد دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی – مرکز مهاباد
دانشگاه پیام نور استان یزد – مرکز اردکان دانشگاه پیام نور استان مازندران – واحد قائم شهر دانشگاه پیام نور استان مازندران – مرکز رامسر

 

 

برای اطلاع از  درصد های قبولی دانشگاه خوارزمی کلیک کنید

 

 

دانشگاه هایی که ارشد مددکاری اجتماعی دارند

در حال حاضر تنها دانشگاه هایی که ارشد مددکاری اجتماعی دارند ، دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه یزد می باشند. داوطلبان ارشد می توانند در دوره های روزانه، شبانه و خودگردان، پیام نور و آزاد این رشته را ادامه دهند. گرایش های آن در مقطع ارشد عبارتند از مدیریت خدمات اجتماعی و مددکاری اجتماعی.

منابع آزمون کارشناسی ارشد جهت قبولی در دانشگاه های دارای رشته مددکاری اجتماعی را می توان به، زبان عمومی و تخصصی انگلیسی، مبانی و نظریه ­های جامعه شناسی، مددکاری اجتماعی (مبانی مددکاری، مددکاری فردی، گروهی و جامعه­ ای) و مبانی توانبخشی تقسیم بندی کرد. توصیه می شود که در انتخاب منابع و مولفان دقت کافی را داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

 

وظایف مددجویان اجتماعی چیست؟

یکی از مهمترین وظایف مددکاران اجتماعی این است که نسبت به مشکل مددجو احساس مسئولیت و دلسوزی داشته باشد و به طور مدام پیگیر درمان و اقدامات لازم باشد. همچنین از جمله ضروریات حرفه ایی این است که با منابع اجتماعی، مالی، رفاهی و مالی ارتباط خوبی داشته باشد تا بتواند در زمان لازم برای رفع مشکلات اقتصادی و یا معالجه بماران هزینه های لازم را از این نهادها دریافت کرده و به مددجو در رفع مشکل کمک نماید.

همچنین بسیاری از اشخاص از نحوه مراجعه یا ارتباط گیری با مراکز پزشکی، روانشناسی، خیریه و سایر نهادها آشنایی کاملی ندارند، مددجو موظف است آگاهی های لازم را در مورد این روندها انتقال دهند. علاوه بر این، افرادی که در دانشگاه های دارای رشته مددکاری اجتماعی فارغ التحصیل می شوند بایستی بر نحوه فعالیت مراکزی که در حمایت از مددجو مشارکت می کنند نظارت و کنترل داشته و در گام های مختلف از این عملکرد گزارش، ارزشیابی، انعکاس و برنامه ریزی را دستگاه های مربوطه اطلاع دهد.

 

 

برای اطلاع از گرایش های دارای رشته مددکاری اجتماعی بر روی لینک مربوطه کلیک بفرمایید

 

 

بررسی بازار کار و موقعیت شغلی مددکاران

یکی از موارد مبهم برای بسیاری از افراد که علاقه مند به قبولی در دانشگاه های دارای رشته مددکاری هستند، بازار کار و درآمد رشته مددکاری اجتماعی است. فارغ التحصیلان در یکی از مراکز نگهداری افراد بی سرپرست، مراکز بازپروری، مراکز مشاوره، پرورشگاه ها، موسسات خیریه، مراکز اصلاح و تربیت، زندان ها و مراکز ترک اعتیاد استخدام شوند. البته میزان مهارت و شایستگی که فرد از خود نشان می دهد در استخدام تاثیر گذار است.

بعلاوه، چنانچه فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی که دارای دو سال سابقه کار در موسسات و نهادهای دولتی و خصوصی بوده و از سرمایه کافی برخوردار باشند، می توانند کلینیک مددکاری اجتماعی را تاسیس نمایند. البته اخذ پروانه برای این کار دارای مراحل و شرایط خاصی است ه فرد متقاضی باید آن ها را داشته باشد.

در مورد درآمد نیز بسته به کار در مراکز دولتی و غیر دولتی متفاوت است. مددکارانی که در مراکز دولتی فعالیت می کنند، طبق تعرفه های مقرر حقوق دریافت می کنند. اما درآمد در مراکز خصوصی به میزان دانش، تجربه و مهارت شخص می تواند تغییر کند. افرادی که خود دارای کلینیک هستند نیز به تناسب درآمد متفاوتی دارند.

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به دانشگاه های دارای رشته مددکاری اجتماعی ۱۴۰۳، مواد درسی و بازار کار این رشته پرداخته شد. چنانچه شما نیز از علاقه مندان به این رشته هستید و برایتان سوال است که کدام دانشگاه ارشد و کارشناسی مددکاری اجتماعی دارند؟ می توانید از طریق شماره های مندرج در دفترچه در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح تا 12 شب علاوه بر آگاهی از لیست رشته محل های مددکاری اجتماعی، در مورد رتبه لازم قبولی و مزایا و معایب این رشته اطلاعات کامل را دریافت نمایید.

 

 

جهت دریافت رتبه قبولی در دانشگاه های آزاد و سراسری پذیرنده رشته مددکاری – ظرفیت های سال جاری، و مزایا و معایب با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

مطالب مرتبط

توضیحاتی درباره رشته مهمانداری هواپیما دانشگاه سراسری

دریافت کارنامه قبولی رشته پزشکی

میزان شهریه کارشناسی و ارشد دانشگاه مجازی

رتبه قبولی رشته گرافیک

رتبه قبولی رشته مددکاری اجتماعی 

دانشگاه های دارای رشته مددکاری اجتماعی

3/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای قبولی در دانشگاه های دارای رشته مددکاری اجتماعی چه رتبه ایی لازم است؟

رتبه قبولی می تواند متناسب با نوع دوره ، دانشگاه و گرایش متفاوت باشد. همچنین نوع سهمیه نیز تاثیر گذار است.

دانشگاه هایی که ارشد مددکاری اجتماعی دارند کدامند؟

در حال حاضر دانشگاه های روزانه مقطع ارشد رشته مددکاری اجتماعی عبارتند از دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه یزد.

در مقطع کارشناسی کدام دانشگاه مددکاری اجتماعی دارد؟

در مقاله حاضر لیست رشته محل های مددکاری اجتماعی به همراه دانشگاه های پذیرنده آمده است.

آخرین تراز و رتبه لازم برای قبولی رشته مددکاری انسانی در چه حدودی است؟

برای اطلاعا از رتبه قبولی در دانشگاه های دارای رشته مددکاری اجتماعی همه گروه های نظری می توانید با مشاورین ما در سامانه ایران تحصیل تماس بگیرید. 

 

نظرات

3 دیدگاه دربارهٔ «دانشگاه های دارای رشته مددکاری اجتماعی»

  1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

    سلام دوست عزی
    سوال شما احتیاج به بررسی دقیق دارد
    برای بررسی با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

  2. Avatar photo سعید قناد گفت:

    بسیار. متشکر از انچه مرقوم فرمودید لطفا بفرمایید که دانشگاه آزاد هم این رشته را دارد و در کدام مناطق تهران و در چه واحدی پذیرش دارند و یا در واحدهای کدام شهرستان. ممنون خواهم شد اگر پاسخ بفرمایید.

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله این رشته ارائه شده در واحد های تهران شمال و تهران مرکز و واحد علوم پزشکی تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره تلفنی کنکور سراسری

    مشاوره تلفنی کنکور 1403 + رتبه ها پشت خط هستن! | irantahsil

    مشاوره تلفنی کنکور سراسری یکی از راه‌های هموار کردن مسیر موفقیت در آزمون است. کنکور یکی از مهم ترین ارزیابی‌های هماهنگ شده و سرنوشت ساز می‌باشد که هر ساله داوطبان زیادی در آن ثبت نام می‌کنند. تمامی داوطلبانی که می‌خواهند...
  • شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

    تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ + رتبه قبولی و رشته محل ها

    شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ اعلام شد. مطابق اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور، کلیه داوطلبانی که در کنکور شرکت نموده اند و در هنگام اعلام نتایج نهایی کنکور موفق به پذیرش در انتخاب رشته کنکور نشده‌اند، می‌توانند با...
  • مقایسه دانشگاه پیام نور و آزاد

    مقایسه دانشگاه پیام نور و آزاد 1403 + اعتبار،شهریه و مزایا

    مقایسه دانشگاه پیام نور و آزاد از راه‌های مختلفی باید مورد بررسی قرار گیرد. هدف بسیاری از داوطلبان از مقایسه این لیست این است که آیا دانشگاه پیام نور خوبه یا آزاد؟ همچنین بسیاری از متقاضیانی که می‌خواهند در یکی...
  • دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

    دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ + لینک دانلود | ایران تحصیل

    دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری نوبت اول و دوم سال 1403 منتشر شد. بر هیچکس پوشیده نیست که یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مراحل کنکور سراسری به مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری مربوط بوده و داوطلبان می‌بایست برای انجام انتخاب...
تماس با مشاور