ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دانشگاه شبانه بهتر است یا آزاد؟

دانشگاه شبانه بهتر است یا آزاد؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برخی از داوطلبانی که هدف تحصیل در دانشگاه های روزانه را دارند، اما موفق به کسب رتبه مجاز نمی شوند، یکی از سوالاتی که ممکن است برای آنان به وجود می آید این است که دانشگاه شبانه بهتر است یا آزاد؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است مزایا و محاسن هر یک را مورد سنجش قرار دهیم و همچنین با توجه به شرایط شما برخی از موارد را یادآوری نماییم. یکی از دغدغه هایی که داوطلبان دارند نیز تفاوت شهریه دانشگاه آزاد و شبانه می باشد.

 

 

برای اطلاع بیشتر در رابطه با این سوال دانشگاه شبانه بهتر است یا آزاد؟ – شهریه ثابت و متغییر برای هر یک از رشته های مورد نظر با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

از نظر یک مشاور دانشگاه شبانه بهتر است یا آزاد؟

 

از نظر یک مشاور دانشگاه شبانه بهتر است یا آزاد؟

از نظر یک مشاور دانشگاه شبانه بهتر است یا آزاد؟

 

بر اساس پروتکل های اخلاقی که از سوی سازمان نظام مشاوره تعیین شده است، به عنوان یک مشاور حق ارائه نسخه به مراجعین را نداریم. بنابراین در پاسخ به این سوال نیز، ما اصول کلی را به شما ارائه می نماییم و همچنین تمامی موارد را یادآور می شویم و به تناسب موقعیت های مختلف افراد، این توضیح را ارائه می نماییم که کدام یک از این دانشگاه ها برای شما بهتر خواهد بود. مواردی که به طور عمده مد نظر شماست، را توضیح می دهیم تا اطلاعات تکمیلی را دریافت نمایید.

 

از نظر علمی دانشگاه شبانه بهتر است یا آزاد؟

صادقانه اگر بخواهیم در رابطه با سطح علمی دانشگاه ها توضیحاتی را ارائه نماییم، باید بگوییم که بی تعارف ، سطح علمی دانشگاه های سراسری، بالاتر از دانشگاه آزاد است. با توجه به اینکه شما در صورت پذیرفته شدن در دانشگاه نوبت دوم شبانه، در دانشگاه های سراسری ادامه تحصیل خواهید داد، لذا سطح علمی دانشگاه های شبانه، همان است که دانشجویان دانشگاه های روزانه دارند. اما این بدان معنی نیست که دانشگاه های آزاد سطح علمی پایینی دارند.

فراموش نکنید که در هر یک از دانشگاه ها، اساتیدی با سطح علمی بالا و همچنین متوسط وجود خواهند داشت. لذا نمی توان هیچ یک از دانشگاه ها را از نظر علمی زیر سوال ببریم. به عنوان مثال ، دانشگاه تهران مرکز آزاد، یکی از دانشگاه هایی است که از نظر علمی بسیار مورد تائید می باشد و همچنین دانشگاه علوم تحقیقات و یا دانشگاه آزاد تبریز، از سطح علمی بسیار بالایی برخوراند. اما به طور متوسط، دانشگاه های سراسری در واحدهای مختلف، از سطح علمی بالاتری برخوردارند.

 

تفاوت شهریه دانشگاه آزاد و شبانه

 

تفاوت شهریه دانشگاه آزاد و شبانه

تفاوت شهریه دانشگاه آزاد و شبانه

 

تقریبا می توان گفت شهریه دانشگاه آزاد تا اندازه ای نسبت به دوره شبانه بالاتر می باشد. اما موضوع با توجه به رشته های مختلف می تواند متفاوت باشد. شهریه دانشگاه نوبت دوم تفاوت زیادی با دانشگاه آزاد ندارد. با توجه به اینکه حضور دانشجویان در دانشگاه در تمام طول هفته الزامی می باشد، لذا همین مورد می تواند شهریه مربوط به دانشگاه های سراسری نوبت دوم شبانه را افزایش دهد. افزایش شهریه در دانشگاه آزاد به طور عمده در هر سال 10 تا 15 درصد افزایش خواهد داشت. اما در دانشگاه های نوبت دوم شبانه این میزان کمتر می باشد.

حقیقت این است که دانشگاه های نوبت دوم شبانه، شهریه بسیار بالاتری نسبت به دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی دریافت می نمایند. در سال های گذشته در برخی از دانشگاه هایی همچون : دانشگاه اصفهان، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه بهشتی هزینه دریافتی بابت شهریه رشته های علوم انسانی تا 800 هزار تومان نیز به نسبت رشته، متغییر بود. به عنوان مثال برای شهریه کسب شده در سال 95 هر واحد دروس عمومی رشته هایی مانند حقوق، روانشناسی، حسابداری و … مبلغ ۱۳ هزار و ۷۵۰ تومان دریافت می‌کردند.

دانشجویان دانشگاه های ذکر شده ، باید ۲۱ هزار و ۲۵۰ تومان بابت هر واحد دروس پایه نظری و ۳۱ هزار و ۲۵۰ تومان برای هر واحد دروس تخصصی پرداخت می کردند. این درحالی بود که سایر دانشجویان در گروه های دیگر برای هر ترم 212 هزار تومان پرداخت می نمودند. ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت می باشد که افزایش شهریه دانشگاه آزاد و شبانه را نیز باید به این مورد اضافه نماییم و همین مسئله می تواند نظر شما را در رابطه با اینکه دانشگاه شبانه بهتر است یا آزاد؟ تغییر دهد و برای انتخاب رشته کنکور آماده تر نماید.

 

برای من که شاغل هستم دانشگاه شبانه بهتر است یا آزاد؟

یکی از محاسنی که دانشگاه آزاد برای شاغلین دارد، این است که حضور در کلاس های این دانشگاه را الزامی نمی داند. به همین دلیل می توانید در کلاس ها به صورت دلخواه در زمان های کمتری حضور داشته باشید. همچنین اساتید دانشگاه آزاد با دانشجویان بیشتر کنار می آیند و اجازه عدم حضور در کلاس را می دهند. به طور معمول، اساتید دانشگاه آزاد سخت گیری کمتری نسبت به دانشگاه های سراسری دارند و به همین دلیل برای ادامه تحصیل در این دانشگاه ها راحت تر می توانید عمل نمایید.

 

برای استخدام دانشگاه شبانه بهتر است یا آزاد؟

 

برای استخدام دانشگاه شبانه بهتر است یا آزاد؟

برای استخدام دانشگاه شبانه بهتر است یا آزاد؟

 

 برخی از ارگان ها، ممکن است مدرک دانشگاه آزاد را تائید نمایند اما در وهله دوم از تمامی داوطلبان آزمونی بگیرند. اما به طور کلی فارغ التحصیلان هر یک از دانشگاه های ذکر شده می توانند در صورت قبولی در آزمون استخدامی، برای استخدام اقدام نمایند. اما اغلب آنچه برای آزمون استخدامی بسیار مهم است، نمره علمی کسب شده شما خواهد بود. معمولا افراد مصاحبه کننده، نسبت به افرادی که در دانشگاه های سراسری تحصیل نموده اند، نگاه مثبت تری دارند. اما این بدان معنا نیست که مدرک این دانشگاه معتبر نمی باشد.

 

ظرفیت تعیین شده برای پذیرش در دانشگاه شبانه بهتر است یا آزاد؟

ظرفیت دانشگاه آزاد بالاتر از دانشگاه شبانه است. در صورتی که دانشگاه های سراسری ظرفیت تکمیل نشده ای داشته باشند، مطابق با اطلاعیه ای که از سوی سازمان سنجش منتشر می شود، برای تکمیل ظرفیت دانشجویان اقدام به پذیرش می نمایند. واحدهای دانشگاه آزاد در تمام کشور وجود دارد و همین مسئله می تواند شانس قبولی شما را بسیار بالا ببرد. همچنین با توجه به بدون کنکور بودن بسیاری از رشته های این دانشگاه، پذیرش شما بسیار راحت تر صورت خواهد پذیرفت.

 

 

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با این سوال داوطلبان که دانشگاه شبانه بهتر است یا آزاد؟ ارائه نماییم. همچنین اطلاعات دیگری را نیز در رابطه با تفاوت شهریه دانشگاه آزاد و شبانه به تمامی داوطلبان ارائه نمودیم. در صورتی که سوالی در رابطه با نحوه ورود به رشته های مختلف این دانشگاه دارید و یا مایل به کسب اطلاع بیشتری در این زمینه می باشید، می توانید با مشاوران ما که شماره های آن ها در وب سایت موجود است، تماس حاصل نمایید. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان خواهند بود.

 

مطالب مرتبط

 

3.8/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دانشگاه شبانه بهتر است یا آزاد؟

سطح تحصیلات دانشگاه های سراسری بسیار بهتر است از دانشگاه آزاد می باشد. مدرک دانشگاه آزاد نیز برای استخدام معتبر می باشد و همچنین ظرفیت دانشگاه های آزاد بیشتر از دانشگاه های سراسری می باشد.

تفاوت شهریه دانشگاه آزاد و شبانه به چه میزان است؟

در برخی از رشته های گروه های مختلف، تقریبا می توان گفت تفاوتی مشهودی وجود ندارد. اما به طور معمول، دانشگاه آزاد بیش از دانشگاه نوبت دوم شبانه هزینه خواهد داشت.

برای فرد شاغل دانشگاه شبانه بهتر است یا آزاد؟

با توجه به اینکه دانشگاه آزاد سخت گیری کمتری نسبت به دانشگاه سراسری دارد، برای حضور در کلاس و همچنین اساتید آن ها سخت گیری کمتری نسبت به دانشگاه ها دارند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره تلفنی کنکور سراسری

    مشاوره تلفنی کنکور 1403 + رتبه ها پشت خط هستن! | irantahsil

    مشاوره تلفنی کنکور سراسری یکی از راه‌های هموار کردن مسیر موفقیت در آزمون است. کنکور یکی از مهم ترین ارزیابی‌های هماهنگ شده و سرنوشت ساز می‌باشد که هر ساله داوطبان زیادی در آن ثبت نام می‌کنند. تمامی داوطلبانی که می‌خواهند...
  • شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

    تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ + رتبه قبولی و رشته محل ها

    شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ اعلام شد. مطابق اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور، کلیه داوطلبانی که در کنکور شرکت نموده اند و در هنگام اعلام نتایج نهایی کنکور موفق به پذیرش در انتخاب رشته کنکور نشده‌اند، می‌توانند با...
  • مقایسه دانشگاه پیام نور و آزاد

    مقایسه دانشگاه پیام نور و آزاد 1403 + اعتبار،شهریه و مزایا

    مقایسه دانشگاه پیام نور و آزاد از راه‌های مختلفی باید مورد بررسی قرار گیرد. هدف بسیاری از داوطلبان از مقایسه این لیست این است که آیا دانشگاه پیام نور خوبه یا آزاد؟ همچنین بسیاری از متقاضیانی که می‌خواهند در یکی...
  • دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

    دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ + لینک دانلود | ایران تحصیل

    دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری نوبت اول و دوم سال 1403 منتشر شد. بر هیچکس پوشیده نیست که یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مراحل کنکور سراسری به مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری مربوط بوده و داوطلبان می‌بایست برای انجام انتخاب...
تماس با مشاور