ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

خروج از کشور با معافیت تحصیلی + آیین نامه جدید ۱۴۰۳

خروج از کشور با معافیت تحصیلی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط خروج از کشور با معافیت تحصیلی مشخص شده است. براساس قوانین کشور ما آقایانی که قصد خروج از کشور را دارند، باید 18 سال تمام داشته وکارت پایان خدمت نیز داشته باشند. اما ممکن است در این سن بسیاری از افراد در حال ادامه تحصیل باشند و همچنین تصمیم برای ادامه تحصیل در خارج از کشور را داشته باشند. این افراد نیاز است از شرایط خروج از کشور با معافیت تحصیلی اطلاعات کافی را بدست آورند. در ادامه همراه ما باشید تا به تمامی سوالات شما در رابطه با اینکه آیا با معافیت تحصیلی می توان از کشور خارج شد؟ پاسخ دهیم.

خروج از کشور با معافیت تحصیلی امکان پذیر است اما برای اینکه با مشکلات متعددی در این راه مواجه نشوید، لازم است از شرایط کامل آن اطلاعات کامل را بدست آورید.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا خروج از کشور با معافیت تحصیلی برای هر کشور دارای شرایط متفاوتی هست یا خیر و یا نحوه استعلام معافیت تحصیلی به چه صورت است. در این مورد سوالات بسیاری پرسیده می شود که ما قصد داریم در ادامه به تمامی سوالات شما پاسخ دهیم. در ادامه همراه ما باشید.

خروج از کشور با معافیت تحصیلی

دوره سربازی یکی از بزرگ ترین مشکلاتی است که پسران 18 سال تمام برای ادامه تحصیل در خارج از کشور با آن رو به رو هستند. اینکه شما دوره سربازی را قبل از خروج از کشور گذرانده باشید، نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر خارجی نیز جزء قوانین است. اما حالا این سوال پیش می آید که چطور ممکن است بدون سربازی از کشور خارج شویم و یا اینکه آیا با معافیت تحصیلی می توان از کشور خارج شد؟ در ادامه قصد داریم به این موارد و نکات مهم اشاره کنیم.

خروج از کشور با معافیت تحصیلی چگونه ممکن است؟

در پاسخ به سوال آیا با معافیت تحصیلی می توان از کشور خارج شد؟ باید بگوییم بله این امکان وجود دارد. اما لازم است متقاضیان پسر بالای 18 سال، یک سری شرایط را داشته باشند. در ادامه این شرایط را بررسی خواهیم کرد.

شرایط خروج از کشور با معافیت تحصیلی از این قرار است:

اولین شرط این است که فرد غیبت نداشته باشد. البته شرایط خروج از کشور مشمولین غایب نیز تعیین شده است که با مشمولین عادی متفاوت است.

دومین شرط این است که فرد فارغ التحصیل مقاطعی مثل پیش دانشگاهی و دیپلم باشد.

دانشجویان و دانش آموزان متقاضی خروج از کشور با معافیت تحصیلی باید برگه اشتغال به تحصیل و یا معافیت تحصیلی خود را از دانشگاه و مدرسه خود دریافت کرده و ارائه دهند.

مقداری وثیقه خروج از کشور باید در اختیار سازمان نظام وظیفه قرار بگیرد که برای تمامی افراد الزامی است.

این افراد باید در مدت یک سال از تحصیل فارغ شده باشند.

در صورتی که هر یک از این 5 شرط را نداشته باشید، شما اجازه خروج از کشور را نخواهید داشت.

میزان وثیقه برای خروج از کشور با معافیت تحصیلی

وثیقه مورد نیاز برای خروج از کشور با معافیت تحصیلی براساس مدت زمان و نوع سفر شما متغیر خواهد بود. در ادامه ما میزان وثیقه برای هر یک از سفرها را بررسی خواهیم کرد.

میزان وثیقه برای خروج از کشور با معافیت تحصیلی
نوع سفر تعریف سفر مدت دوره مجاز میزان وثیقه
علمی به منظور شرکت در کارگاه های آموزشی، کنفرانس ها، همایش علمی و سفر های مطالعاتی در مقاطع تحصیلات تکمیلی حداکثر 30 روز (برای مقالات و کنفرانس ها)

 

حداکثر 45 روز (برای کارگاه ها و دوره های آموزشی)

80 میلیون ریال وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی
زیارتی به منظور زیارت عتبات عالیات در کشور عراق یا انجام مناسک حج عمره و تمتع در کشور عربستان حداکثر 180 روز (برای اساتید و مبلغین)

 

حداکثر 30 روز (برای دانشجویان و طلاب علوم دینی)

 

حداکثر 60 روز (کاروان های زیارتی

30 میلیون ریال وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی
سیاحتی به منظور گردش، افزایش اطلاعات و دیدار از بستگان ساکن در خارج از کشور حداکثر 20 روز

(برای دانشجویان 30 روز)

150 میلیون ریال وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی
مطالعاتی به منظور پیشرفت تحصیلی و برای تحقیق یا آزمایش (مخصوص دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد) شش ماه (کارشناسی ارشد)

یک سال (دکتری)

80 میلیون ریال وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی (برای دوره های مشترک 150 میلیون ریال)
ورزشی به منظور شرکت دراردوهای تدارکاتی، آمادگی یا مسابقات رسمی به خارج از کشور مهلت قانونی با توجه به شرایط مسابقات ورزشی تضمین مراجعت مشمول به مبلغ 150 میلیون ریال از سوی وزارت ورزش و جوانان
پیگیری درمان به منظور مداوا و معالجه بیماری بسته به میزان طول درمان (قابل تمدید) ———

 

آیا با معافیت تحصیلی می توان از کشور خارج شد؟

نحوه دریافت اجازه نامه خروج از کشور با معافیت تحصیلی

برای دریافت اجازه نامه خروج از کشور با معافیت تحصیلی شما دو روش خواهید داشت که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

روش حضوری

در روش حضوری شما باید کارت ملی خود را به همراه معرفی نامه دانشگاه و شناسنامه خود را برداشته و به سازمان نظام وظیفه مراجعه نمایید. در این سازمان فرم هایی در اختیار شما قرار می گیرد که باید به دقت بررسی شوند و سپس تکمیل شوند.

روش اینترنتی

در روش اینترنتی شما باید ابتدا کدسخای خود را دریافت نمایید که توسط مراکز پلیس +۱۰ ارائه می شود. بعد از دریافت کد لازم است مراحل زیر را طی کنید.

ابتدا باید وارد سامانه services.epolice شوید. سپس از شما کدملی و کدسخا خواسته می شود که باید آن ها را وارد کرده و در مرحله بعدی اطلاعات فردی از شما خواسته می شود که لازم است آن ها را نیز وارد کنید. در مرحله بعدی

کد ملی و کد سخا را وارد نمایید. در مرحله بعدی باید اطلاعات و مشخصات فردی که از شما می‌خواهد را وارد کنید. حالا نوبت به وارد کردن اطلاعات خروج و ورود و به صورت کلی هر آنچه که در رابطه با سفر شما می‌شود، خواهد بود. مقداری هزینه تعیین شده که باید آن را نیز پرداخت نمایید. پس از طی کردن تمامی مراحل و تمامی اطلاعات بین 1 تا 2 روز زمان می برد تا به شما تاییدیه معافیت تحصیلی داده شود. اگر این تاییدیه به شما داده نشود، یعنی پیام رد درخواست برای شما ارسال شده است و باید آن را وارد کنید.

بعد از گذران موفقیت آمیز مراحل قبل، شماره حساب بانک قوامین داده خواهد شد و باید وثیقه نقدی را اعطا کنید.

در مرحله بعدی یک کدرهگیری به شما داده می شود که باید در مراقبت از آن کوشا باشید. در نهایت نیز باید درخواست خروج از کشور خود را برای سازمان نظام وظیفه ارسال نمایید.

عدم مراجعه به کشور بعد خروج از کشور با معافیت تحصیلی چه جریمه‌ای دارد؟

افرادی که با معافیت تحصیلی از کشور خارج می شوند، لازم است در زمان تعیین شده به کشور بازگردند. این افراد درصورتی که از بازگشت به کشور منصرف شوند و این کار را انجام ندهند و از آن زمان 10 الی 15 روز بگذرد،وثیقه نقدی و سندی توسط سازمان نظام وظیفه ضبط خواهد شد. به علاوه محدودیت دیگری که برای خروج از کشور است نیز برای افراد در نظر گرفته خواهد شد.

برای اطلاع از فرجه خروج از کشور یک ساله کلیک کنید.

معافیت تحصیلی چیست؟

تمامی افرادی که به سن مشمولیت یعنی 18 یا 19 می رسند، باید مراحل لازم جهت ورود به نظام را طی نمایند. اما بسیاری از افراد تمایل به ادامه تحصیل دارند و به همین دلیل باید به سراغ دریافت معافیت تحصیلی بروند. اینکه معافیت تحصیلی شما چقدر اعتبار داشته باشد و بسیاری موارد دیگر بستگی به مقطع تحصیلی شما دارد. افرادی که می خواهند این معافیت را دریافت کنند 6 ماه بعد از رسیدن به سن مشمولیت فرصت خواهند داشت و در غیر این صورت غیبت خواهند خورد.

این معافیت تحصیلی برای مشمولان برای خروج از کشور تنها یک بار در هر یک از مقاطع تحصیلی صادر می شود. افرادی که به مقطع تحصیلی بالاتر در خارج از کشور می روند، باید حتماً با مراجعه به سفارت ایران معافیت تحصیلی خود را تمدید کنند.

معافیت تحصیلی

انواع وثیقه برای خروج از کشور

ما در موارد فوق به سوال شما مبنی بر اینکه آیا آیا با معافیت تحصیلی می توان از کشور خارج شد؟ پاسخ دادیم که بله این کار با گذاشتن وثیقه امکان پذیر است. حال در این قسمت قصد داریم به بررسی انواع وثیقه برای خروج از کشور بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

وجه نقد

در این روش شخص باید وجه نقد را به صورت سرمایه گذاری بلند مدت انجام دهد. بدین صورت که بانک ضمانت نامه یک ساله داده و سازمان نظام وظیفه  نیز تعهد 4 الی 6 ساله می گیرد. سپس شما باید به شخص مورد اعتمادی وکالت نامه دهید که با نبود شما آن را تمدید نماید. حداقل مبلغ سپرده گذاری در این روش حداقل 17 میلیون تومان می باشد.

سند ملک

رایج ترین نوع وثیقه ای که افراد در اختیار بانک قرار می دهند، سند ملک است. اگر منزل در شهرستان باشد ابتدا یک وکیل باید آن را قیمت گذاری نماید. در صورتی که ملک در تهران باشد نیاز سازمان وظیفه شما را به شهرداری ارجاع خواهد داد.

ضمانت نامه بانکی

برای اخذ ضمانت نامه بانکی به دو طریق می توان اقدام نمود

روش اول) پول نقد

در این روش به ازای پرداخت پول نقد به بانک می توانید ضمانت نامه بانکی بگیرید.

روش دوم) سند یا سفته

در این روش باید سند ملکی به بانک بدهید تا به شما ضمانت بانکی دهد. سپس بانک سند را به شهرداری ارجاع می دهد تا قیمت گذاری شود.

لازم به ذکر در این روش می توان به جای سند، سفته هم در گرو بانک قرار داد. توجه داشته باشید که برخی بانک ها این کار را انجام می دهند.

برای اطلاع از نحوه تمدید معافیت تحصیلی کلیک کنید.

مدارک موردنیاز برای خارج شدن مشمولان از کشور

ارائه اصل و کپی کارت ملی به همراه اصل و کپی شناسنامه الزامی است.

علاوه بر این باید گواهی فراغت/ اشتغال به تحصیل به علاوه برگه فارغ التحصیلی برای فارغ التحصیلان ارائه گردد.

برگه اعزام به خدمت و افتتاح حساب در بانک قوامین نیز مورد نیاز است.

آزاد کردن وثیقه خروج از کشور

برخی از مشمولین از نحوه آزاد کردن وثیقه خروج از کشور پس از بازگشت می پرسند که به این افراد باید بگوییم برای آزاد کردن این مورد لازم است فرد به همراه پاسپورت در سازمان وظیفه مراجعه کرده تا مبلغ وثیقه پس از طی 7 الی 10 روز به وی بازگردانده شود.

لازم است فرد حتماً پس از بازگشت به کشور به سازمان نظام وظیفه در مهلت تعیین شده مراجعه کند زیرا اگر مهلت معرفی نظام وظیفه به پایان برسد،وثیقه وی به نفع دولت ضبط خواهد شد و هم چنین به مدت 6 الی 1 سال مجوز خروج از کشور برای وی صادر نخواهد شد، در مواردی نیز ممکن است به مراجع قضایی ارجاع داده شود.

معافیت تحصیلی و خروج از کشور

چند نکته مفید و کاربردی

اگر برای زیارت اربعین قصد خروج از کشور را داشته باشید، شرایط به کلی متفاوت است.

مشمول نباید در سنوات ارفاقی بر سنوات مجاز تحصیل قرار داشته باشد.

فرد مشمول باید فاقد غیبت باشند.

وثیقه به افرادی غیر مشمول باز پس داده نمی‌شود.

برگه اعزام به خدمت مشمولین باید فاقد غیبت باشد.

اگر قبل از سن 18 قصد خروج از کشور را داشته باشید، نیازی به ارائه وثیقه ندارید.

صدور مجوز برای خروج از سوی سازمان نظام وظیفه است و امور مربوط به خروج از کشور را باید از یگان پیگیری کرد.

انواع سفرهای مطالعاتی، زیارتی، سیاحتی و علمی مورد استفاده مشمولان است.

مدت زمان معرفی مشمولین فارغ‌التحصیل مقطع دیپلم و پیش‌دانشگاهی به سازمان نظام وظیفه نباید تمام شده باشد.

کاربرد وثیقه  به منظور جایگزینی برای کارت پایان خدمت و تضمین بازگشت است.

شرایط خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت شامل روحانیون و طلاب هم می‌شود.

برای دانلود PDF مقاله کلیک کنید.

خلاصه مطلب

خروج از کشور با معافیت تحصیلی موضوع مورد بحث ما در این مطلب بود. ما سعی کردیم تمامی نکاتی که در این باره باید بدانید بررسی کنیم و به تمامی سوالات شما از جمله آیا با معافیت تحصیلی می توان از کشور خارج شد؟ پاسخ دهیم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در این خصوص و یا قوانین جدید معافیت تحصیلی داشتید می توانید با کارشناسان ما  جهت دریافت مشاوره نظام وظیفه تماس بگیرید.

3.3/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا با معافیت تحصیلی می توان از کشور خارج شد؟

بله در صورتی که غیبت نداشته باشید.

آیا خروج از کشور با معافیت تحصیلی شرایط خاصی دارد؟

بله این شرایط در متن آمده است.

آیا با معافیت تحصیلی می توان برای همیشه از کشور خروج کرد؟

خیر مدت زمان حضور شما در خارج از کشور تا زمان پایان تحصیل است.

آیا برای خروج از کشور با معافیت تحصیلی به سفته و یا وثیقه مورد نیاز است؟

بله سفته یا وثیقه باید گرو بانک یا سازمان قرار داده شود.

نظرات

61 دیدگاه دربارهٔ «خروج از کشور با معافیت تحصیلی + آیین نامه جدید ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo rez گفت:

    سلام و وقت بخیر..دانشجوی ارشد هستم و میخوام که پاسپورت داشته باشم. صرفا باید درخواست گذرنامه سیاحتی یا زیارتی بدم؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      با شماره ۰۹۶۴۸۰ تماس گیرید.

  2. Avatar photo سالار گفت:

    سلام و وقت بخیر. من دانشجوی ارشد هستم و تا 1404 معافیت تحصیلی دارم.الان صرفا میخوام پاسپورت داشته باشم و فعلاقصد سفری هم ندارم. برای این امر فرقی نمیکنه که توی سخا برای گرفتن پاسپورت درخواست سفر سیاحتی بدم یا زیارتی؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز نه فرقی ندارد.

  3. Avatar photo یونس گفت:

    سلام بنده دانشجو هستم ولی ترم قبلو شرکت نکردم با گرفتن معافیت تحصیلی یا اشتغال به تحصیل از دانگشاه راهی هست ک بتونم ۳ ماه برم ترکیه

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله با استفاده از مرخصی تحصیلی و معافیت تحصیلی میتونید با قید وثیقه از کشور خارج شوید

  4. Avatar photo پویا گفت:

    من رشته کارشناسیم زبان و ادبیات انگلیسی بود و برای ارشد به یکی از دانشگاه های المان اقدام کردن و گفتن یک نامه از دانشگاه ایران بیارید که سطح زبان شما رو مشخص کنه . و بنده از دانشگاه یک نامه معتبر که “مهارت های زبانی من در حد C1” میباشد. و دانشگاه مقصد بهم پذیرش داد.
    الان امکانش هست سازمان امور دانشجویان به مدرک زبانم گیر بده‌؟؟
    حتی دانشگاه مقصد با یک ایمیل سطح زبانی من رو تایید کرده.

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      ممکنه گیر بدن

  5. Avatar photo سپهر خامی گفت:

    با عرض سلم
    تعداد دفعات خروج از کشور برای کسانی که از معافیت تحصیلی استفاده میکنند چند بار در سال است و هر بار چند روز

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      دو بار مدت زمان البته بستگی به موضوع خروج دارد .

  6. Avatar photo علیرضا گفت:

    با سلام بنده معافیت تحصیلی خارج از کشور به مدت سه سال دارم
    میخواستم بپرسم که در سال چه مدت میتونم ایران بیام؟ یعنی چند روز میتونم ایران بمونم؟
    بنده شنیدم در سال سه بار و مجموعا ۹۰ روز
    آیا درست است؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      در یک سال دو مرتبه

  7. Avatar photo Amirreza گفت:

    سلام من سه روز پیش درخواست خروج از کشور دادم از طریق سایت سخا مبلق هم پرداخت کردم پیامکی برام امد که «مشمول گرامی ، درخواست خروج از کشور شما به سازمان محل تحصیل ارسال گردید.» ولی دیگر پیامی برام نیومد که رد یا تایید شده راهی هست که متوجه بشیم جواب درخواستمون چی شده؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام از همان سایت سخا میتونید تایید یا عدم تایید رو مشاهده کنید

  8. Avatar photo Unknown گفت:

    سلام من معافیت تحصیلی دارم تا ۳ سال آینده و در حال خروج از کشور هستم آیا امکانش هست که بعد از چند ماه برگردم و باز دوباره برم یا مشکل ایجاد میشه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر باید نزد نظام وظیفه وثیقه بگذارید و تا تاریخی که مشخص میکنند خود را به نظام وظیفه معرفی کنید

  9. Avatar photo پیمان گفت:

    سلام ببخشید ایا وثیقه نقد پرداخت کنم زمان طول می‌کشد که خارج بشم یا همین روز می توانم خارج بشم

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. بعد از تمام مراحل و پرداخت وثیقه میتونید در همان روز از کشور خارج بشید.

  10. Avatar photo مهدی گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما
    بنده الان در آخرین ماه های معافیت تحصیلیه بعد از مقطع لیسانس هستم(همون یکسال معافیت بعد از تحصیل)
    اسفند ماه کنکور ارشد دارم و برای اول اردیبهشت باید اعزام بشم به دوره آموزشی خدمت و بعدش میام و ایست خدمت میگیرم برای ارشدم….با لیسانسم برای مقطع ارشد خارج اقدام میخوام بکنم…آیا امکانش هست که بنده که اینجا دانشجو هستم با ویزای تحصیلیِ اونور از کشور خارج بشم؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      در ایست خدمتی اجازه ی خروج از کشور فقط با موافقت سازمان نظام وظیفه استان می باشد

    2. Avatar photo علی اوغلی گفت:

      سلام من دانشگاه ثبت نام هستم ولی این ترم ثبت نام نکردم و مرخصی هم برام رد نشده، ایا اجازه خروج همچنان دارم؟ ارشد هستم

      1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

        سلام. بله محدودیتی ندارید اما باید از دانشگاه برگه ی اشتغال به تحصیل بگیرید.

  11. Avatar photo اشکان گفت:

    سلام.
    من امسال دیپلم گرفتم. الان 18 سالم هست. میخواستم بدونم که تا کی میتونم از کشور خارج بشم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      اگر بعد از 18 سالگی دیپلم رو دریافت کردید حداکثر تا شش ماه میتوانید اقدام کنید

      1. Avatar photo اشکان گفت:

        چطوری میتونم یکسال پشت کنکور بمونم؟ باید برم پلیس +10؟

        1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

          سلام وقت بخیر
          باید معافیت یکساله یا به اصطلاح گپ تحصیلی را از پلیس به اضافه 10 اخذ کنید

  12. Avatar photo Reza.pa82 گفت:

    سلام خسته نباشید، ببخشید اگر معافیت پزشکی داشته باشیم یعنی چشم ضعیف باشه میشه بازم به خارج کشور اقدام کرد!؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      خروج از کشور با معافیت پزشکی بلامانع است

  13. Avatar photo حمید گفت:

    با سلام و عرض وقت بخیر
    بنده الان در مقطع کارشناسی زیست شناسی در داخل کشور با استفاده از معافیت تحصیلی مشغول به تحصیل هستم. می خواستم از یک دانشگاه خارجی در رشته دندان پزشکی پذیرش بگیرم و وقتی که مقطع کارشناسی زیست شناسی را در ایران تمام کردم بلافاصله برای تحصیل در رشته دندان پزشکی به خارج بروم. می خواستم بپرسم آیا به من معافیت تحصیلی می دهند یا نه؟ ممنون می شوم لطفا راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر فراوان

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بعد از فارغ التحصیلی امکان دریافت ویزای خروج از کشور را دارید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره سربازی

    مشاوره سربازی + سامانه تلفنی پاسخگو 24 ساعته نظام وظیفه

    مشاوره نظام وظیفه یکی از خدمات مجموعه ایران تحصیل است که شامل مشاوره سربازی و راهنمایی در خصوص دریافت کسری خدمت سربازی، خرید خدمت سربازی، انواع معافیت های پزشکی، شرایط هر فرد برای دریافت معافیت های مختلف، قوانین غیبت موجه،...
  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
تماس با مشاور