ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

حقوق طرح پزشکی ۱۴۰۳ + مناطق محروم

حقوق طرح پزشکی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

حقوق طرح پزشکی موضوع مورد بحث ما در این مطلب است. از آنجایی که رشته پزشکی یکی از رشته های پولساز در ایران است و داوطلبان بسیاری به دنبال ورود به این رشته هستند ما در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی حقوق طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت و همچنین حقوق طرح پزشکی مناطق محروم به علاوه حقوق پزشکان در دوره طرح بپردازیم.

حقوق طرح پزشکی یکی از حوزه های پر ابهام است که داوطلبان بسیاری قبل از ورود به رشته پزشکی دوست دارند از حقوق طرح پزشکی بیشتر بدانند. در ادامه همراه ما باشید تا این مورد را با تمام جزییات بدانید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با حقوق طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

 

حقوق طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

 

 

جزییات حقوق طرح پزشکی

در خصوص جزییات حقوق طرح پزشکی در این قسمت همراه ما باشید. اگر به پزشکی که یکی از رشته های پرطرفدار رشته تجربی است، علاقه مندید در این قسمت همراه ما باشید. در جواب به سوال داوطلبانی که در رابطه با حقوق طرح پزشکی می پرسند باید بگوییم که در این طرح حقوق ثابتی تصویب نشده است. زیرا بسته به این که افراد در چه منطقه ای مشغول به خدمت باشند و یا چند نفر را پوشش دهندف حقوق ها متفاوت می شود. به طور مثال تصور کنید پزشکی در یک منطقه محروم 100 نفر را پوشش می دهد و پزشک دیگر در یک منطقه کمی معمولی تر 1000 نفر را پوشش می دهد، این دو نفر قطعاً حقوق متفاوتی خواهند داشت و انتظار می رود حقوق پزشک دوم کمی بیشتر نیز باشد. به صورت کلی در این مورد لازم است بدانید که پزشکان مشغول خدمت در مناطق محروم حقوق های بسیاری بیشتری نسبت به پزشکان مراکز استان ها دارند.  در خصوص عدد حقوق نیز برخی از کارشناسان می گویند از 10 تا 17 میلیون متفاوت اما باز هم سند موثقی در این رابطه وجود ندارد که ما ارائه دهیم.

 

 

حقوق دانشجویان پزشکی عمومی

ما در موارد فوق سعی کردیم جزییات حقوق طرح پزشکی مناطق محروم به علاوه حقوق پزشکان در دوره طرح را بررسی کنیم. حال در این قسمت حقوق دانشجویان پزشکی عمومی بررسی خواهد شد. به صورت کلی افرادی که وارد رشته پزشکی می شوند، در سه گروه قرار خواهند گرفت. افرادی که در حوزه خدماتی مشغول به کار می شوند و علاقه به خدمت هستند. افرادی که به جایگاه های اجتماعی پزشکان و پیراپزشکان علاقه مند هستند و بدون آنکه توانمندی ها و مهارت های خود را در نظر بگیرند و دسته ای دیگر تنها به عنوان منبع درآمد و داشتن درآمد بالا وارد این رشته می شوند.

اما اگر شما به عنوان گروه سوم وارد این رشته می شوید لازم است بدانید که در طول دوره تحصیل تان حقوق بسیار ناچیزی خواهید داشت و تقریباً بین 2 تا 3 میلیون تومان است.

 

 

حقوق پزشکان در دوره طرح

در این قسمت همراه ما باشید تا حقوق پزشکان در دوره طرح را بررسی کنیم.

حقوق پزشکان در دوره طرح به چند مورد بستگی دارد. این که شما خانم باشید یا آقا و این که در چه منطقه ای مشغول گذراندن طرح خود باشید. به طور مثال آقایانی که همزمان هم سرباز هستند و هم در حال گذراندن خدمت، به اندازه حقوق سربازی برای آن ها دریافتی منظور خواهد شد. اگر هم سرباز نباشند حقوق براساس منطقه و میزان محرومیت در نظر گرفته می شود. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با حقوق طرح پزشکی مناطق محروم می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

 

بازار کار کساد پزشکان عمومی

در این مطلب عمده بحث ما در رابطه با حقوق طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت، حقوق طرح پزشکی مناطق محروم و حقوق پزشکان در دوره طرح بود. اما بد نیست اشاره ای هم به بازار نسبتاً کساد پزشکان عمومی داشته باشیم و از آنجایی که بسیاری از داوطلبان رشته تجربی برای کسب درآمد بالا وارد حیطه پزشکی می شوند در صورتی که تا پزشکی عمومی ادامه تحصیل دهند، نباید انتظار درآمد و حقوق خیلی بالایی را داشته باشند. زیرا طبق آخرین اخبار، در حال حاضر بیشتر از 10 هزار پزشک عمومی بیکار و یا شاغل شده در حیطه های غیر مرتبط با رشته تحصیلی این افراد وجود دارد که نشان دهنده بازار کار نه چندان خوب این حیطه است.

 

 

حقوق طرح پزشکی مناطق محروم

 

 

شرایط پزشکی تعهدی بومی چیست؟

افرادی که وارد رشته پزشکی می شوند، در خصوص ظرفیت پذیرش این رشته نیز سوالاتی را می پرسند. در این خصوص ظرفیت پذیرش تعهدی بومی نیز بسیار مورد پرسش قرار می گیرد که ما در این قسمت آن را بررسی خواهیم کرد. این افراد تعهد خدمت اجباری خود را نیز می توانند در محل تحصیل بگذرانند. هزینه ویزیت پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص در بخش دولتی طبق جدول زیر می باشد.

 

ردیف شرح خدمت تعرفه در صورت عدم اجرای نسخه الکترونیک به ریال تعرفه در صورت اجرای نسخ الکترونیک به ریال
1 پزشکی و دندان پزشکی و دکتری تخصصی در علوم پایه 164000 194000
2 پزشک و دندان پزشک عمومی دارای مدرک دکتری و پزشکان متخصص برای معاینه گروه 7 و بالای 7 205000 242000
3 پزشکان و متخصصان کودک و نوزاد زیر برای معاینه زیر 7 سال 246000 290000
4 پزشکان فوق تخصصی کودک و نوزاد برای معاینه زیر 7 سال 248000 293000
5 پزشکان فوق تخصص کودک و نوزاد برای گروه سنی زیر 7 سال 298000 352000
6 پزشکان متخصص روان پزشکی 260000 307000
7 پزشک فوق تخصص روان پزشک 309000 365000
8 کارشناس ارشد پروانه دار 141000 166000
9 کارشناسان پروانه دار 1۱۴۰۳0 135000

 

هزینه ویزیت در بخش خصوصی نیز طبق جدول زیر می باشد.

 

ردیف شرح خدمت تعرفه در صورت عدم اجرای نسخه الکترونیک به ریال تعرفه در صورت اجرای نسخ الکترونیک به ریال
1 پزشکی و دندان پزشکی و دکتری تخصصی در علوم پایه 446000 527000
2 پزشک و دندان پزشک عمومی دارای مدرک دکتری و پزشکان متخصص برای معاینه گروه 7 و بالای 7 677000 800000
3 پزشکان و متخصصان کودک و نوزاد زیر برای معاینه زیر 7 سال 812000 960000
4 پزشکان فوق تخصصی کودک و نوزاد برای معاینه زیر 7 سال 858000 10۱۴۰۳0
5 پزشکان فوق تخصص کودک و نوزاد برای گروه سنی زیر 7 سال 1030000 1217000
6 پزشکان متخصص روان پزشکی 901000 1065000
7 پزشک فوق تخصص روان پزشک 1022000 1208000
8 کارشناس ارشد پروانه دار 363000 429000
9 کارشناسان پروانه دار 3۱۴۰۳0 371000

مدت و شرایط خدمت پزشکان و پیراپزشکان

تمامی افرادی که در رشته های پزشکی و پیراپزشکی پذیرفته می شوند، موظف هستند که 5 سال پس ازتمام شدن درسشان در مناطق تعیین شده به ارائه خدمت بپردازند.

منظور از مناطق غیر مجاز، شهرهای تهران بزرگ (تهران, اسلام شهر، شهر ری، شمیرانات و لواسانات)، ورامین، کرج، شهریار، قزوین، مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز بوده و افراد متاهل، افراد خانواده شهید و مفقود شده در جنگ و جانبازان می توانند این مدت را در هر منطقه ای که خود راحت تر هستند، بگذرانند.

افرادی که جزء کارمندهای ثابت نیروهای مسلح هستند، می توانند طرح خود را در مکان های مورد نیاز نیروهای مسلح بگذرانند.

 

 

میزان حقوق پزشکی تعهدی

پزشکی تعهدی از جمله حوزه هایی است که دانشجویان در همان ابتدای ورود به آن متعهد می شوند که به مدت حداقل 21 سال در مناطق محرومی که وزارت بهداشت تعیین می کند، به دوره تعهد اجباری مشغول شوند. حقوق این افراد در دوران تعهد کمتر از حقوق پزشک های عادی خواهد بود. به علاوه در این دوره افراد نمی توانند به تحصیل در سایر تخصص ها مشغول شوند. از طرفی امکان خرید و آزاد کردن مدرک نیز در این دوره وجود نخواهد داشت. تقریبا از سن 45 سالگی به بعد می توانید به عنوان پزشک عمومی کار کنید.

 

 

معافیت از خدمت

ما در موارد فوق سعی کردیم نکاتی را که لازم بود در رابطه با حقوق طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت، حقوق طرح پزشکی مناطق محروم و حقوق پزشکان در دوره طرح را بررسی کنیم. حال در این قسمت همراه ما باشید تا معافیت از خدمت را بررسی نماییم.

اولین گروه معاف از خدمت، افراد بالای 50 سال سن هستند.

دومین گروه پزشکان و دندان پزشکان و داروسازان و دکترهای حرفه ای علوم  آزمایشگاهی تشخیص طبی در سن 45 تا 50 سالگی هستند.

گروه سوم بهداشت کاران دهان و دندان و کاردان های بهداشت و مبارزه با بیماری ها، هستند.

گروه چهارم افرادی هستند که سابقه کار اجرایی و قانون گزاری و اسارت پزشکان و پیراپزشکان دارند و این مدت جزء مدت خدمت آنان محسوب می شود. هر سال سابقه اسارت معادل دو سال خدمت محسوب می شود.هر یک سال سابقه خدمت در مسئولیت های مختلف اجرایی  معادل انجام یک سال خدمت احتساب می شود همچنین هر یک سال سابقه خدمت در امر قانون گزاری معادل انجام یک سال خدمت محسوب می شود.

 

 

حقوق پزشکان در دوره طرح

 

 

خدمت فارغ التحصیلان خارج از کشور به چه صورت است؟

ماده 14 الحاقی به قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان به بحث خدمت فارغ التحصیلان خارج از کشورمی پردازد. در این قانون آمده است که پزشکان و دندان پزشکان و داروسازان، که خدمت را انجام داده و در طول تحصیل از مزایای ارزدولتی استفاده نکرده اند، معاف می شوند.

قسمت بعدی مربوط به قوانین محل تحصیل پزشکان و دندان پزشکان است که در آن آمده است به هنگام ارزش یابی مدارک تحصیلی، پس از گذراندن  دوره تکمیلی ازانجام خدمت معاف می شوند.

پزشکان و دندان پزشکان و داروسازانی که دوره دستیاری تخصصی را می گذرانند، اگر از مزایای ارزدولتی استفاده نکرده باشند، مدت خدمت آن ها دوبرابر مدت آموزش شان خواهد شد.

فارغ التحصیلانی که در رشته های گروه پزشکی تحصیل کرده اند و همزمان از ارز دولتی استفاده نموده اند، لازم است به ازای هر سال استفاده از ارزهای دولتی، در نقاط مجاز خدمت کنند.

 

 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

 

خلاصه مطلب

حقوق طرح پزشکی موضوعی بود که ما در این مطلب بررسی کردیم. ما سعی کردیم تمامی نکات مربوط به حقوق طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت و همچنین حقوق طرح پزشکی مناطق محروم به علاوه حقوق پزشکان در دوره طرح را نیز بررسی نماییم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص حقوق طرح پزشکی داشتید، می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با حقوق طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

3/5 - (6 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا تمام رشته های پزشکی دوره تعهد خدمتی دارند؟

بله مگر اینکه داوطلب شرایط خاصی داشته باشد.

چه افرادی نیازی به گذراندن دوره تعهد پزشکی ندارند؟

برخی افراد از این مورد معاف هستند که شامل، خانواده شهدا، جانبازان و.. می شود.

آیا در دوره تعهد پزشکی حقوق به افراد داده می شود؟

بله بسته به اینکه در کدام منطقه بوده و چند نفر را پوشش دهند، حقوق می گیرند.

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «حقوق طرح پزشکی ۱۴۰۳ + مناطق محروم»

  1. Avatar photo احمد رسولی گفت:

    سلام من دوماه پیش از قبولی در رشته پزشکی سربازی انجام داد م و بعد از اتمام تحصیلات دروه پزشکی عمومی به سربازی رفتم و جمعا 21ماه خدمت سرباز انجام دادم آیا شامل طرح میشوم یانه

    1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شرایط شما باید دقیق تر بررسی شود جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)