ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام واکسن کرونا از طریق سامانه salamat.gov.ir

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
ثبت‌نام واکسن کرونا از طریق سامانه salamat.gov.ir
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام واکسن کرونا از طریق سامانه salamat.gov.ir امکانپذیر شد. بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت در مورد نحوه و تاریخ ثبت نام واکسن کرونا ، از این پس افراد جامعه می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری و با تکمیل مدارک لازم جهت ثبت نام واکسن کرونا در سایت سلامت اقدام نمایند. در این مقاله خواهیم دید که چه کسانی میتوانند واکسن کرونا ثبت نام کنند؟ ، آیا تزریق واکسن کرونا عوارضی دارد؟ و سوالات از این دست را پاسخ می دهیم. همچنین، برای کسب اطلاعات کامل در این زمینه می توانید با کارشناسان ایران تحصیل در تماس بوده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

 

 

تاریخ ثبت نام واکسن کرونا از طریق سامانه salamat.gov.ir

 

 

آیا تزریق واکسن کرونا عوارضی دارد؟

 

با توجه به شرایط بسیار بدی که ویروس کرونا در جامعه پدید آورده، بسیار طبیعی است که همه افراد جامعه برای دریافت واکسن آن دغدغه داشته باشد. خوشبختانه در کشور ما نیز مراکز ارایه واکسیناسیون کرونا همچون بسیاری از کشورهای دنیا گام های مهمی را در این جهت برداشته است و طبق یک برنامه ریزی مدون در حال واکسیناسیون همه مردم می باشد.

البته سوالات زیادی در این مطرح می شود، اعم از اینکه چه کسانی میتوانند واکسن کرونا ثبت نام کنند؟ و یا تاریخ ثبت نام واکسن کرونا چه زمانی است؟ همواره مطرح می شود. در مورد تاریخ دریافت باید بگوییم که ثبت نام واکسن کرونا از طریق سامانه salamat.gov.ir به طور تدریجی و گام به گام پیش می رود.بدین مفهوم که قرار است گروه های سنی و اقشار پر خطر ابتدا و سپس سایر اقشار جامعه واکسینه شوند.

در حال حاضر تنها افراد متولد 130 به قبل یعنی 80 سال به بالا امکان تزریق این واکسن را دارند. بر این اساس، هنوز در مورد نوبت افراد زیر 80 سال خبری منتشر نشده است. البته خوشبختانه تا به امروز بسیاری از افراد بالای 80 سال واکسینه شده اند و به تدریج نوبت به سایرین خواهد رسید. نکته دیگر آنکه اگر در این بازه زمانیف افراد مشمول به هر دلیلی موفق به واکسیناسیون نشوند، جای نگرانی نیست. چرا که نوبت هیچ کس سوخت نمی شود و در اولین فرصت برای انجام این کار فراخوانده می شوند.

 

 

برای آشنایی با نحوه ورود به ثبت نام سامانه سلامت دانش آموزان بر روی لینک قرمز کلیک نمایید

 

 

نحوه ثبت نام واکسن کرونا از طریق سامانه salamat.gov.ir

همانطور که در بالا ذکر شد، نحوه ثبت نام واکسن کرونا بدین گونه است که افراد بدون اینکه به صورت حضوری به مراکز بهداشت و درمان مراجعه فرمایند می توانند از طریق اینترنتی برای این امر اقدام کنند. برای این منظور لازم است مراحل زیر طی گردد:

 

  • وارد کردن آدرس ثبت نام واکسن کرونا از طریق سامانه salamat.gov.ir در موتور جستجوگر خود و کلیک بر روی گزینه سبز رنگ ” ثبت نام در سامانه “

 

 

نحوه ثبت نام واکسن کرونا

 

 

  • وارد کردن شماره ملی، تاریخ تولد ( به صورت روز، ماه و سال)، شماره موبایل، کد امنیتی و در نهایت کلیک بر روی دکمه ” مرحله بعد”

 

 

مدارک لازم جهت ثبت نام واکسن کرونا

 

  • یک تایید ورود به سامانه برای شماره موبایلی که وارد کرده اید ارسال می شود. البته لازم نیست که شماره موبایل حتما متعلق به فرد ثبت نام کننده باشد، بلکه مهم در دسترس آن جهت دریافت کد است. در نظر داشته باشید که مراکز ارایه واکسیناسیون کرونا برای اطلاع رسانی زمان تزریق مرحله و دوم از همین طریق به فرد پیامک ارسال می کنند.

 

 

چه کسانی میتوانند واکسن کرونا ثبت نام کنند؟

 

 

  • کد تایید ارسال شده به تلفن همراه را در باکس در نظر گرفته شده در وارد نمایید

 

  • حال نوبت به وارد ثبت اطلاعاتی همچون نام استان و شهر محل سکونت می باشد. سپس به صفحه ایی وارد خواهید شد که در آن بایستی از میان گزینه های موجود، نام یک خانه بهداشت را انتخاب نمایید.

 

مراکز ارایه واکسیناسیون کرونا

 

از این پس باید منتظر باشید تا از طرف سازمان مربوطه، پیامک زمان و مکان تزریق ارسال گردد. نکته بسیار مهم  آنکه ژ، به تازگی پیامک های جعلی مبنی بر رسیدن نوبت و ارائه مدارک لازم جهت ثبت نام واکسن کرونا برای برخی افراد ارسال می شود. دقت داشته باشید که به هیچ وجه به چنین پیامک هایی توجه و اعتماد نکرده و تنها از طریق شماره های معتبر وزارت بهداشت این قضیه را پیگیری کنی

 

 

آیا می دانید شرایط پذیرش پیام آوران بهداشت چیست؟ بر روی لینک کلیک فرمایید 

 

 

مدارک لازم جهت ثبت نام واکسن کرونا

در راهنمای بالا دیدیم که مدارک لازم جهت ثبت نام واکسن کرونا از طریق سامانه salamat.gov.ir به چه ترتیب بودند. نام و نام خانوادگی، شماره ملی، آدرس محل سکونت از جمله این موارد می باشند. همچنین آن دسته افرادی که پرونده الکترونیک سلامت ندارند، می توانند با مراجعه به نزدیک ترین پایگاه سلامت یا خانه بهداشت برای این امر اقدامات لازم را انجام دهند.

علاوه بر این، همراه داشتن کارت ملی در هنگام مراجعه حضوری و تزریق واکسن ضروری می باشد. البته چنانچه مراجعه کننده دارای بیماری های زمینه ایی باشد، می بایست مدارک دال بر اثبات این بیمار (ها) را با خود داشته و ارائه دهد.

 

 

برای آگاهی از رشته های مورد نیاز جذب هیات علمی وزارت بهداشت لینک مربوطه را انتخاب نمایید

 

چه کسانی میتوانند واکسن کرونا ثبت نام کنند؟

ما با نحوه و مدارک لازم جهت ثبت نام واکسن کرونا از طریق سامانه salamat.gov.ir آشنا شدیم و نیز قید کردیم که در این مرحله تنها افراد بالای 80 سال سن می توانند واکسن دریافت نمایند. حال سوال اساسی اغلب افراد جامعه این است چه کسانی میتوانند واکسن کرونا ثبت نام کنند؟ قطعا برنامه ریزی های موجود این است که همه مردم کشور واکسینه شوند. به طور کلی روند واکسیناسیون در ایران در 4 فاز انجام می شود.

 

  • فاز 1: کادربهداشت و درمان، و گروه های آسیب پذیر
  • فاز 2: مبتلایان به بیماری های خاص، و سالمندان
  • سربازخانه ها، زندانیان و گروه های شغلی که در تجمعات قرار دارند
  • افراد دارای 18 سال به بالا

 

اما اگر بخواهیم طبق الویت بندی جزعی تری اعلام کنیم، طبق گفته مسئولین ذیربط، اولویت بعدی با بیماران خاص و صعب العلاج، بیماران دیالیزی و مبتلایان به سرطان، تالاسمی،  ام اس، هموفیلی و اتوایمیون خواهد بود. همچنین، ترتیب بندی ثبت نام گروه سنی های مختلف به ترتیب زیر خواهد بود:

  • افراد بالای ۸۰ سال
  • افراد بالای ۷۵ سال
  • افراد بالای ۷۰ سال
  • افراد بالای ۶۵ سال
  • افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و سن آن‌ها بین ۱۶ تا ۶۴ سال است.
  • سایر مردم

 

 

اگر می خواهید از رشته بهداشت موادغذایی بدون کنکور بدانید، لینک را لمس نمایید

 

 

آیا تزریق واکسن کرونا عوارضی دارد؟

با توجه به آنکه ویروس کوید 19 یک بیماری جدید و ناشناخته بوده است، واکسن هایی که مراکز ارایه واکسیناسیون کرونا به مردم عرضه می کنند برای بسیاری از افراد جامعه شبه انگیز است؟ اینکه چه کسانی میتوانند واکسن کرونا ثبت نام کنند؟

و یا آیا تزریق واکسن کرونا عوارضی دارد؟ سوالاتی هستند که باید پاسخ داده شوند. البته این موضوع تنها مختص ایرانیان نیست و حتی تعدادی از مردمی که واکسن مدرنا و فایرز آمریکا را دریافت کرده بودند نیز عوارضی مانند تزریق، سردرد و یا گیجی را تجربه کردند.

اما رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اذعان کرد که اگر هر کدام از واکسن های تزریق شده عارضه ایی را نشان دهند، فورا در سامانه سیب ثبت خواهد شد.

این در حالی است که خوشبختانه تا کنون هدر یچ کدام از افرادی که ثبت نام واکسن کرونا از طریق سامانه salamat.gov.ir را انجام داده اند، عارضه خاصی دیده نشده است. این مقام مسئول اشاره نمود که متاسفانه بعضی از افراد برای جلوگیری از عوارض های احتمالی، دست به خوردن استامینوفن یا آسپرین می زنند که این کار بسیار خطرناک است و توصیه نمی شود.

عده ایی از هموطنان این سوال را می پرسند که آیا تا به حال دریافت واکسن کرونا موجب مرگ شده است یا خیر؟ باید بگوییم که اثبات اینکه آیا مرگ افراد ارتباطی با واکسن داشته است کار دشواری است. چرا که این فوتی ها هفته ها یا روزها بعد از تزریق بوده است.

اما مهمترین نکته این است که بر اساس نظر پزشکان و متخصصین، هیچ کدام از واکسن ها می توانند صد در صد جلوی بروز موارد مرگ را بگیرند، اما احتمال ابتلا به بیماری همچنان وجود دارد. بنابراین، همچنان باید نکات ایمنی را رعایت نمود.

 

 

نکاتی در مورد واکسن کرونا

علاوه بر توضیحاتی که در باب نحوه و مدارک لازم جهت ثبت نام واکسن کرونا از طریق سامانه salamat.gov.ir دادیم، خوب است که چند نکته را نیز متذکر شویم. مطالعات در مورد بیماری کووید 19 همچنان ادامه دارد و ممکن است برخی از یافته های امروزی نقض و یا اصلاح شود. اما ما چند سوال را مورد بررسی قرار می دهیم.

تحقیقات ایمنی شناسی کالیفرنیا نشان می دهد که تاثیر و دوام واکسن کرونا حداقل 6 ماه در بدن خواهد بود. این نتایج با مطالعات سازمان بهداشت عمومی انگلستان تقریبا سازگاری دارد. اما به طور کلی، متخصصان معتقدند که مدت ماندگاری واکسن کرونا بسته به فرد و سیستم ایمنی وی متفاوت است.

آیا احتمال ابتلا بعد از تزریق هم وجود دارد؟ جواب این سوال مثبت است. از یک طرف فاصله بین دوزهای دوگانه معمولا سه هته است و در این مدت هم احتمال واگیر وجود دارد. از سوی دیگر به دلیل جهش های متفاوتی که ر این ویروس رخ می دهد، ممکن است واکسن های موجود واکنش هایی را در بدن ایجاد نمایند. البته این واکنش ها بسیار خفیف تر از قبل خواهد بود.

 

 

برای اطلاع از زمان ثبت نام رشته بهداشت حرفه ای بدون کنکور کلیک فرمایید

 

 

خلاصه مطالب

ما در این مقاله به نحوه و مدارک لازم جهت ثبت نام واکسن کرونا از طریق سامانه salamat.gov.ir پرداختیم و دیدیم که آیا تزریق واکسن کرونا عوارضی دارد؟ و چه کسانی میتوانند واکسن کرونا ثبت نام کنند؟

در حال حاضر فازها و گروه های سنی مجاز برای دریافت این واکسن از طریق رسانه ها در اختیار مردم قرار می گیرند، اما با این وجود بسیاری از مراحل برای بسیاری از افراد جامعه مبهم است و سوالات پاسخ نداده زیادی وجود دارد. کارشناسان و مشاوران ایران تحصیل این آمادگی را دارند تا پاسخگوی سوالات همه هم میهنان عزیز باشند و در اسرع وقت راهنمایی های لازم را ارائه می دهند. برای این منظور می توانید از ساعت 8 صبح الی 1 شب در همه روزهای هفته با ما در ارتباط باشید.

 

مطالب مرتبط

معرفی رشته گیاهان دارویی بدون کنکور 

دریافت مشاوره کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

تفاوت مدرک وزارت بهداشت و وازرت علوم چیست؟

ثبت نام واکسن کرونا از طریق سامانه salamat.gov.ir

4.1/5 - (7 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نحوه ثبت نام واکسن کرونا چیست؟

افرادی که نوبت آن ها فرا می رسد باید در سامانه ثبت نام واکسن کرونا از طریق سامانه salamat.gov.ir به صورت اینترنتی نام نویسی نمایند.

تاریخ ثبت نام واکسن کرونا چیست؟

برای اطلاع از تاریخ دقیق ثبت نام شما می توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

چه کسانی میتوانند واکسن کرونا ثبت نام کنند؟

واکسیناسیون بر اساس گروه بندی های سنی و همچنین الویت بندی بیماری های پر خطر می باشد.

آیا تزریق واکسن کرونا عوارضی دارد؟

برای اطلاع از این مورد می توانید مقاله حاضر را مطالعه فرمایید. 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی

    شرایط استخدامی بانک ملی 1403 + سن و مدرک تحصیلی

    شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403 اعلام شد. کلیه افراد پس از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط شرکت در آزمون استخدامی بانک ملی، از جمله حداقل معدل برای استخدام بانک ملی و یا مدرک تحصیلی لازم برای استخدام...
  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • ثبت نام حوزه علمیه خواهران

    ثبت نام حوزه علمیه خواهران 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    افراد علاقه‌مند در رشته‌های معارف و حوزوی می‌توانند برای ثبت نام حوزه علمیه خواهران در سال جاری اقدام نمایند. حوزه علمیه خواهران برای سه مقطع عمومی (کارشناسی)، عالی (کارشناسی ارشد) و تخصصی (دکتری) دانشجو می‌پذیرد. بنابراین داوطلبان می‌توانند بعد از...
  • منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

    منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 + پیشنهاد قبولی ها

    قبولی در آزمون استخدامی نیازمند مطالعه دقیق منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش  است. به همین دلیل در این مقاله از سایت ایران تحصیل قصد داریم تا به معرفی بهترین منابع استخدامی آموزش و پرورشو منابع تخصصی آزمون استخدامی بپردازیم....
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)