ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام طرح پرستاری ۱۴۰۳ + راهنما جامع و شرایط

ثبت نام طرح پرستاری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بعضی از رشته های علوم پزشکی مانند پرستاری دارای طرح اجباری می باشد، به این صورت که افراد با مدرک پرستاری در مقاطع مختلف پس از اتمام تحصیل خود باید مراحل ثبت نام طرح پرستاری خود را طی نموده و در یکی از مناطق محروم که از طرف وزارت بهداشت و دانشگاه مشخص می گردد خدمت می نمایند. این دوره در حدود دو سال بوده که پرستار فارغ التحصیل باید در بیمارستان و درمانگاه های مناطق محروم کشور شروع به خدمت نماید. فارغ التحصیلان برای اینکه بتوانند طرح پرستاری خود را بگذرانند باید اطلاعاتی مانند زمان ثبت نام و شرایط طرح پرستاری را بدانند، به همین دلیل در ادامه مقاله قصد داریم تمامی این موارد را برای شما عزیزان شرح دهیم. برای مشاهده جزئیات تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

📣اطلاعیه 📣

زمان ثبت نام طرح پرستاری نهایتا تا 3 ماه پس از فراغت از تحصیل می باشد.

زمان ثبت نام طرح پرستاری

ثبت نام این طرح، زمان خاصی ندارد و باید پس از اتمام تحصیل اقدام به ثبت نام نمایند. متقاضیان گذراندن طرح پرستاری می توانند به سامانه رشد وزارت بهداشت به آدرس اینترنتی tarhreg.behdasht.gov.ir مراجعه کرده و ثبت نام طرح پرستاری خود را انجام دهند.

لازم به ذکر است فارغ التحصیلان رشته پرستاری پس از اتمام تحصیل خود در مقاطع کاردانی، کارشناسی و یا کارشناسی ارشد تنها 3 ماه فرصت دارند تا در طرح پرستاری، شرکت نمایند.

اگر فارغ التحصیلان رشته پرستاری در مدت 3 ماه در طرح پرستاری ثبت نام نکنند مشمول جریمه شده و باید سه تا شش ماه بیشتر از حد مجاز در مراکز اعلام شده از سوی وزارت بهداشت خدمت نمایند.

برای کسب اطلاع از شرایط ثبت نام کمک پرستاری روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

آشنایی با سامانه رشد وزارت بهداشت

یکی از طرح های وزارت بهداشت تامین نیروی مورد نیاز از طریق طرح ها می باشد. در این طرح ها دانشجو متعهد می شود که تا مدت اعلام شده حدود 2 سال در مکان اعلام شده از سوی دانشگاه به خدمت مشغول باشد. برای گذراندن این طرح ها دانشجو باید به سامانه رشد وزارت بهداشت به نشانی اینترنتی  tarhplus.behdasht.gov.ir مراجعه کرده و سپس ثبت نام نماید.

این سامانه دارای چندین بخش مختلف می باشد که در هر بخش راهنما و توضیحات کامل بیان شده است و دانشجو برای ثبت نام به مشکل بر نمی خورد، همچنین در ادامه مقاله توضیح کامل در مورد ثبت نام بیان شده است.

یکی از بخش های این سامانه پرسش و پاسخ و ثبت شکایت است که دانشجو می توانند اعتراض و یا شکایات خود را وارد کرده و پس از بررسی پاسخ خود را دریافت نمایند. همچنین بخشی برای بررسی اصالت مدارک وجود دارد که با وارد کردن کد اصالت، مدارک شما بررسی می شود.در ادامه به مراحل ثبت نام  توجه فرمایید.

📌 برای اطلاع از قوانین طرح پزشکی کلیک نمایید.

مراحل ثبت نام طرح پرستاری

افراد واجد شرایط برای گذراندن طرح اجباری پرستاری باید برای ثبت نام طرح پرستاری و مشخص شدن محل خدمت آنها به سامانه توزیع نیروی انسانی مراجعه نمایند.

افراد مشمول به خدمت طرح پرستاری باید قبل از ثبت نام دفترچه های منتشر شده از سوی وزارت بهداشت را مطالعه کرده تا از تمامی اطلاعات و مدارک لازم برای ثبت نام  مطلع شوند.

برای ثبت نام طرح پرستاری باید مراحل زیر را طی نمایید.

🔘 مرحله اول ثبت نام طرح پرستاری

☑️ ابتدا وارد سامانه رشد وزارت بهداشت به نشانی tarhplus.behdasht.gov.ir شوید.

☑️سپس گزینه ثبت نام مشمولین غیر پزشک و غیر دندان پزشک را انتخاب و کلیک نمایید.

طرح مشمولین غیر پزشک و غیر دندان پزشک

☑️پس از ورود به صفحه جدید اطلاعات کاملی در خصوص ثبت نام و حوزه های خدمت ارائه شده که آن‌ها را با دقت مطالعه کرده و سپس اقدام به ثبت نام نمایید.

اطلاعات کاملی در خصوص ثبت نام و حوزه های خدمت پرستاری

☑️ سپس کد ملی و رمز عبور خود را وارد نمایید و وارد ناحیه کاربری خود شوید. در صورتی که قبلا در سامانه ثبت نام نکرده اید باید در این مرحله ثبت نام خود را انجام بدهید.

ورود به سامانه طرح

☑️پس از ورود به مرحله ثبت نام طرح پرستاری باید دوره خدمت خود را از بین گزینه های ارائه شده انتخاب نمایید. پس از انتخاب دوره خدمت خود، کد ملی و تاریخ تولد خود را زده و شروع به ثبت نام نمایید.

☑️پس از تکمیل کردن اطلاعات کد رهگیری به شما داده خواهد شد که باید تا زمان اعلام نتیجه آن را نزد خود نگه داشته تا بتوانید نتیجه ثبت نام طرح پرستاری خود را مشاهده نمایید.

🔘 مرحله دوم قرارگیری در نوبت طرح پرستاری

پس از آن که ثبت نام با موفقیت به اتمام رسید و کد رهگیری را دریافت شد، داوطلب باید برای بررسی در نوبت قرار بگیرد و بر اساس امتیازهای مشخص شده از سوی دانشگاه خود دوران خدمت خود را شروع نماید.

☑️ در زمان ثبت نام طرح پرستاری بر اساس شهرستان‌ها می باشد و دانشگاه، داوطلب را در یکی از مراکز شهرستان معرفی می نماید و اگر دانشجو اعتراض کند باید مجدد در صف انتظار قرار گرفته و به مدت یک ماه تمامی امتیازانت وی حذف می گردد.

☑️ اگر داوطلب از ثبت نام طرح خود انصراف دهد به مدت یک ماه امکان ثبت نام مجدد را نخواهد داشت.

دانشگاه اجازه رد کردن درخواست دانشجو را داشته و دانشجو می تواند برای خدمت در دانشگاه دیگری اقدام نماید.

🔘 مرحله سوم قبولی یا رد قبولی دانشجو از محل خدمت 

در زمان مشخص شدن محل خدمت، پیامکی مبنی بر محل خدمت برای دانشجو ارسال می گردد و دانشجو باید به سامانه و در بخش پیگیری وضعیت، مراجعه کرده و موافقت خود را برای ثبت نام طرح پرستاری اعلام دارد.

🔘 مرحله چهارم صدور معرفی نامه 

پس از اتمام تمامی مراحل معرفی دانشجو صادر شده و داوطلب می تواند آن را در قسمت پیگیری وضعیت سایت دریافت و چاپ نماید. پس از دریافت معرفی نامه داوطلب باید حداکثر تا یک هفته در محل مورد نظر حضور پیدا نماید.

تمدید ثبت نام طرح پرستاری

بعضی از پرستاران پس از اتمام طرح اجباری پرستاری خود تمایل به ادامه طرح دارند و دوست  دارند طرح خود را تمدید نمایند و مدت زمان بیشتری را در بیمارستان یا مراکز درمانی بمانند. تمدید ثبت نام طرح پرستاری در سال 1398 ممنوع شد و پس از بیماری کروونا مجدد امکان تمدید به وجود آمد. به این صورت که فرد دانشجو پس از اتمام طرح خود می تواند با صلاح دید دانشگاه طرح خود را تمدید کرده و ادامه بدهد.

اگر پرستار پس از اتمام طرح خود مایل به تمدید ثبت نام طرح پرستاری خود را داشته باشد باید ابتدا به سامانه تامین و توزیع نیروی انسانی به نشانی اینترنتی tarhreg.behdasht.gov.ir  مراجعه کرده و مجد ثبت نام نمایند. 

مدت زمان تمدید ثبت نام طرح پرستاری به شرح زیر است:

رشته پرستاری، هوشبری، اتاق عمل، فوریت پزشکی، علوم آزمایشگاهی و رادیولوژی 

 

مقطع کارشناسی تا سقف 30 ماه 
مقطع کاردانی تا سقف 18 ماه 

📌 برای اطلاع از 11 شرط معافیت از طرح پزشکی کلیک نمایید.

تمدید طرح پرستاری

شرایط ثبت نام طرح پرستاری

شرایط ثبت نام برای طرح پرستاری شامل موارد مختلفی است که ما به بررسی مهم‌ترین موارد آن می پردازیم

داشتن کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت خدمت برای آقایان

داوطلب ثبت نام طرح پرستاری می بایست در ابتدا با دانشگاه محل تحصیل خود تسویه حساب نماید.

فارغ التحصیلان رشته پرستاری باید برای تایید اصل مدرک یا گواهی موقت تحصیلی خودشان، به وزارت علوم مراجعه نمایند. آدرس وزرات علوم  تهران، خیابان انقلاب می باشد.

پس از اینکه مدارک تحصیلی این دانشجویان تایید گردید می توانند ثبت نام خود را آغاز نمایند.

همچنین  اگر تمایل به تمدید ثبت نام طرح پرستاری دارید باید شرایط مشخص شده از سوی دانشگاه های علوم پزشکی را داشته باشید و سپس اقدام به تمدید  ثبت نام  نمایید. شرایط تمدید ثبت نام طرح پرستاری به شرح زیر است:

پرستارانی که گواهی پایان خدمت خود را دریافت کرده باشند.

فارغ التحصیل در یکی از رشته های پرستاری، رادیولوژی و یا علوم پزشکی باشد.

پرستاری که در حال گذراندن طرح پرستاری خود است باید حداقل 15 روز تمام شدن طرح خود درخواست تمدید بدهد.

تمدید طرح تنها از طریق ارائه درخواست اینترنتی در سامانه رشد امکان پذیر است.

 

شرایط معافیت از ثبت نام طرح پرستاری

در شرایطی دانشجویان در طرح پرستاری معاف بوده و نیاز به گذراندن این طرح ندارند و افراد واجد شرایط می توانند طرح پرستاری خود را نگذرانند.ایش شرایط شامل:

همسر ویا فرزند شهید  برادر و خواهران شهید فرزند جانبازی که درای مجروحیت 50 درصد به بالا باشد.
افزاد جانباز که دارای 25 درصد جانبازی داشته باشند. افراد تک فرزند خانواده  همسر جانبازی که درای مجروحیت 70 درصد به بالا باشد.
خانم هایی که حضانت فرزندان را بر عهده دارند. افراد فارغ التحصیل که 21 ماه از خدمت خود را در علوم پزشکی گزرانده باشد. مشمولینی که در پزشکی قانونی به مدت 2 سال فعالیت داشته باشند.
مشمولین سرباز که دارای بیماری هستند. افرادی که سن آن ها از 45 گذشته باشد. خانم های که تا آذر سال 80 فارغ التحصیل شده باشند 
خانم هایی که همسر خود را از دست داده باشند. افراد رزمنده با حضور 6 ماه در جبهه  افرادی که در المپیاد دانش آموزی دارای مدال طلا باشند
اگر در کنکور تجربی جز ده نفر اول باشند. همسر ویا فرزند  آزاده همسر ویا فرزند مفقودالاثر

📌 برای اطلاع از طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت کلیک نمایید.

شرایط معافیت از ثبت نام پرستاری

مدارک ثبت نام طرح پرستاری

مدارک مورد نیاز برای  طرح پرستاری به شرح زیر است:

مدارک ثبت نام طرح پرستاری
شناسنامه و کپی از تمامی صفحات آن 
کارت ملی و کپی از پشت و روی کارت
کارت پایان خدمت و کپی از پشت و روی کارت و یا کارت معافیت  کپی از پشت و روی کارت
برگه تسویه حساب دانشگاه و یا تصویر اقساط وام دانشجو
دو عدد عکس با پشت نویسی که باید با حجاب کامل و پشت زمینه سفید باشد

مدت زمان طرح پرستاری

مدت زمان طرح پرستاری 2 سال کامل می باشد که برای فارغ التحصیلان در مقطع کاردانی به صورت 12 ماه بوده است و مدت زمان دو سال برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. مدت زمان این طرح با توجه به ضریب منطقه کاهش می یابد. به این صورت که ملاک ضریب در وزارت بهداشت عدد 5 بوده و اعداد کوچکتر از 5 یعنی مناطق محرومتر می باشد.

با توجه به توضیحات داده شده مدت زمان طرح پرستاری با وجود ضریب منطقه به شرح زیر است:

مدت زمان خدمت  ضریب منطقه کسری در  خدمت
2 سال  منطقه پنج پنجم 2 سال
2 سال   منطقه چھار و نیم پنجم  1 سال و 9 ماه  و 18 روز
2 سال   منطقه چھار پنجم 1 سال و 7 ماه و 6 روز
2 سال   منطقه سه و نیم پنجم  1 سال و 4 ماه  و 24 روز
2 سال   منطقه سه پنجم  1 سال و 2 ماه  و 12 روز

📌 برای اطلاع از مدت زمان طرح پزشکی کلیک نمایید.

اخبار پیرامون طرح پرستاری

🔊 تعرفه گذاری خدمات، ارمغان دولت به پرستاران

قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از سال ۱۳۸۶ در مجلس به تصویب رسید و تاکنون از مطالبات بر زمین مانده این قشر زحمت کش بود که پس از سال‌ها انتظار هم اکنون به همت دولت سیزدهم وارد فاز اجرایی شده است.

🔊 خبر جدید درباره واریز کارانه پرستاران

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پرداخت کارانه در قالب تعرفه گذاری خدمات پرستاری در ۳ روز آینده خبر داد و گفت: ۱.۲ هزار میلیارد ریال برای پرداخت علی الحساب سه ماه پرستاران در قالب تعرفه گذاری خدمات پرستاری اختصاص یافته است.

خلاصه مطلب

تمامی فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی و آزاد سراسر کشور در برخی از رشته های پزشکی، مانند پرستاری، در تمامی مقاطع تحصیلی مشمول قانون طرح خدمت اجباری می باشند. ثبت نام طرح پرستاری اجباری بوده و فارغ التحصیل پس از اتمام درس خود باید با توجه به محل خدمت اعلام شده از سوی دانشگاه به مدت 2 سال این طرح را بگذرانند اما شرایطی برای برخی از افراد وجود دارد که می توانند از این طرح معاف شوند و یا از زمان خدمت او از طریق ضریب منطقه کاسته شود، ما تمام تلاش خود را کردیم تا اطلاعات لازم در خصوص طرح پرستاری و تمدید آن را  بیان نماییم. در صورتی که پس از مطالعه مقاله دچار سوال شدید می توانید با کارشناسان ایرن تحصیل در ارتباط بوده و یا در زیر همین مقاله کامنت بگذارید. کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخ گو شما عزیزان می باشند.

📎برای دانلود و مطالعه پی دی اف مقاله کلیک نمایید.

4/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

 نحوه ثبت نام تمدید طرح پرستاری چگونه است ؟

شرایط تمدید طرح پرستاری و نحوه ثبت نام در سامانه رشد می باشد که  در متن مقاله موجود است .

ثبت نام طرح پرستاری چه زمانی است؟

ثبت نام طرح پرستاری تا 3 ماه پس از فارغ التحصیلی است که با توجه به توضیحات متن مقاله در صورت عدم ثبت نام مشمول جریمه خواهند شد.

ثبت نام طرح پرستاری چگونه صورت می گیرد؟

ثبت نام  به صورت کاملا اینترنتی از طریق سایت tarhplus.behdasht.gov.ir می باشد.

نظرات

40 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام طرح پرستاری ۱۴۰۳ + راهنما جامع و شرایط»

  1. Avatar photo ابوالفضل گفت:

    سلام بنده پسرم و سربازی نرفتم و مرداد 1402 از رشته پرستاری فارغ‌التحصیل شدم والان دارم میخونم برای کنکور سراسری.اگه دانشگاه قبول بشم نمیتونم برم طرح؟حتما باید کارت پایان خدمت داشته باشم؟

    1. Avatar photo مشاور ارشد ذوالنورنیا گفت:

      سلام میتونید طرح رو بعد از اتمام رشته جدید هم برید الانم که فارغ التحصیل شدید هم میتونید برید که سربازی تونم محسوب میشه

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
  • انصراف از تحصیل در سامانه سجاد

    مراحل انصراف از تحصیل در سامانه سجاد + راهنمای تصویری

    دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی برای انصراف از تحصیل در سامانه سجاد، باید به به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir برای کناره‌گیری از تحصیل اقدام کنند. انصراف از تحصیل به صورت آنلاین، قابل انجام و پیگیری است. همچنین سامانه جامع امور دانشجویان...
تماس با مشاور