ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام رشته فوریت پزشکی بدون کنکور 1403

ثبت نام رشته فوریت پزشکی بدون کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

فوریت پزشکی، یکی از جذاب ترین رشته های تحصیلی است که زیر شاخه علوم تجربی می باشد. افراد زیادی متقاضی تحصیل در این رشته هستند که همین امر باعث شده است تا قبول شدن در رشته فوریت پزشکی، کمی دشوار باشد. به همین دلیل، برخی از افراد به دنبال راهی هستند تا از طریق آن و بدون شرکت در کنکور سراسری، در این رشته ثبت نام کنند. لازم به ذکر است تا بدانید که امسال امکان ثبت نام رشته فوریت پزشکی بدون کنکور برای داوطلبان مهیا نیست و افراد برای ادامه تحصیل در رشته فوریت های پزشکی باید در کنکور سراسری شرکت نمایند. اما، در سال های گذشته افراد می توانستند در رشته فوریت پزشکی بدون آزمون ثبت نام کرده و درس بخوانند. اگر جز افرادی هستید که می خواهید با شرایط ثبت نام، دانشگاه های پذیرنده این رشته و …. به طور کامل آشنا شوید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. 

 

شرایط ثبت نام رشته فوریت پزشکی بدون کنکور

 

 

آشنایی با رشته فوریت پزشکی 

پیش از آن که بخواهیم شما عزیزان را با نحوه ثبت نام در رشته فوریت پزشکی بدون آزمون آشنا کنیم، بهتر است که به طور کامل با این رشته آشنا شوید. فوریت های پزشکی مجموعه اقدامات و کمک های اولیه ای است که توسط شخص مسئول بر روی بیمار و یا مصدوم انجام می گیرد. در واقع، می توان گفت که فوریت‌ های پزشکی خدمات امداد و کمک‌ های اولیه را به بیماران و مصدومان حوادث تا رساندن آن ها به مراکز درمانی ارائه می‌ دهد. لذا، اعتماد به نفس، از خود گذشتگی، تسلط و آمادگی روحی و جسمی نیازهای اساسی این رشته می باشد.

داوطلبان این حرفه به مناطقی که سانحه در آن رخ داده باشد اعزام می شوند. این مناطق می تواند یک خیابان ساده باشد و یا کوه و دشت و دریا باشد. اکثرا زمانی که بلایای طبیعی رخ می دهند نیاز به فوریت های پزشکی چندین برابر می شود. رانندگی آمبولانس، حمل بیمار یا مصدوم، کمک‌ های اولیه،‌ اطلاع‌ رسانی و انجام سایر خدمات طبق دستور مافوق، بخشی از خدمات این افراد را تشکیل می‌ دهد. به همین دلیل دانشجوی رشته فوریت های پزشکی باید آمادگی فعالیت در شرایط سخت و توانایی در ایجاد ارتباط مسئولانه با بیمار یا مصدوم و بستگان آن ها را داشته باشد. به همین دلیل، برخی از افراد سوال می کنند که آیا این رشته مناسب بانوان است یا خیر؟ برای یافتن پاسخ این سوال می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید. 

 

 

👈 برای مطالعه مقاله رشته فوریت پزشکی برای خانم ها خوبه؟ بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 👉

 

 

آیا ادامه تحصیل در رشته فوریت های پزشکی بدون کنکور امکان پذیر است؟ 

رشته فوریت های پزشکی به عنوان یکی از محبوب ترین رشته های گروه پزشکی شناخته شده است. افراد مشغول به تحصیل در این رشته در آینده وظیفه ارائه خدمات امدادی به بیماران و مصدومان تا زمان رساندن آن ها به مراکز درمانی را دارند. حال شاید بپرسید آیا می توان برای تحصیل در رشته فوریت های پزشکی به شکل بدون آزمون و یا با آزمون اقدام کرد یا این امر امکان پذیر نیست؟ در پاسخ به این سوال بهتر است بدانید که این رشته در دانشگاه آزاد به هر دو صورت بدون کنکور و با کنکور ارائه نمی گردد. به صورت کلی دانشگاه آزاد تاکنون در برخی از رشته های علوم پزشکی مثل رادیولوژی، فیزیوتراپی، پرتودرمانی، فوریت های پزشکی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی و غیره تاکنون هیچ دانشجویی پذیرش نکرده است. البته احتمال پذیرش دانشجو در این رشته ها برای سال های آینده نیز بسیار کم است.

اما در مورد فوریت های پزشکی بدون آزمون و با آزمون در دانشگاه سراسری باید بگوییم که این رشته در دانشگاه سراسری برای علاقمندان عرضه می شود. البته، دانشگاه های پذیرنده این رشته را به صورت با آزمون و تنها در مقطع کاردانی به علاقمندان و متقاضیان عرضه می کنند. خوب است بدانید که رشته فوریت های پزشکی جزء رشته های نیمه متمرکز به شمار می آید. به طوری که پذیرش دانشجو در آن در دو مرحله انجام می گیرد؛ دانشجو پس از پذیرش در کنکور باید آزمون عملی نیز بدهد و در آن نیز قبول شود. سپس در صورت داشتن شرایط عمومی لازم می تواند در مصاحبه حضوری شرکت کند.

 

ثبت نام رشته فوریت پزشکی بدون کنکور

 

شرایط ثبت نام در رشته فوریت های پزشکی 

حال دانستید امکان ادامه تحصیل در رشته فوریت های پزشکی بدون آزمون وجود ندارد و نمی توانید برای ثبت نام رشته فوریت پزشکی بدون کنکور اقدامی انجام دهید، بهتر است بدانید که برای ثبت نام در این رشته با کنکور نیز باید شرایطی را دارا باشید. برخی از مهم ترین این شرایط، شامل موارد زیر می باشند: 

شرایط عمومی ثبت نام فوریت های پزشکی

رشته فوریت های پزشکی به دلیل حساس بودن آن شرایط عمومی خاصی برای پذیرش دانشجو دارد. به طوری که دانشجوها قبل از ثبت نام در این رشته باید شرایط عمومی آن را در نظر داشته باشند که در زیر به آن اشاره می کنیم. 

داوطلبان مرد  و زن می توانند در این رشته ثبت نام کنند.

علاوه بر آزمون کتبی که همان کنکور است یک آزمون عملی از داوطلبان جهت سنجش میزان ایثار، اعتماد به نفس و آمادگی فعالیت در شرایط سخت گرفته می شود.

داوطلب نباید به بیماری های مزمن و صعب العلاج مبتلا باشد. هم چنین در صورت داشتن فشار خون، بیماری های قلبی، بیماری های روانی و دیابت امکان ثبت نام در این رشته وجود ندارد.

تکنسین فوریت های پزشکی باید در برقراری ارتباط های انسانی کاملا مسلط و توانا باشد.

مهارت خوبی در  نوع بیان و  سرعت در انجام کار داشته باشد.

قدر بینایی بالا و قد  بالای 170 برای مردان و قد بالای ۱۶۵ برای زنان داشته باشند.

 

شرایط اختصاصی ثبت نام فوریت های پزشکی

علاوه بر شرایط عمومی، شما داوطلبین گرامی باید شرایط دیگری نیز داشته باشید که آن ها به شرح زیر می باشند: 

داوطلبان با سنین حداقل 18 سال و حداکثر 24 سال مجاز به ثبت نام بدون کنکور هستند. این سن برای داوطلبانی که خدمت سربازی را انجام داده باشند حداکثر 26 سال است.

داوطلب باید به مدت 3 برابر طول تحصیلش به ارائه خدمت بپردازد.

داوطلب باید دارای دیپلم یکی از گروه های آزمایشی علوم تجربی، ریاضی و فیزیک و علوم انسانی باشد.

سوابق تحصیلی و نمره های مناسب در دروس اصلی از جمله معیارهای ارزیابی داوطلبان خواهد بود.

 

 

نحوه ثبت نام رشته فوریت پزشکی بدون کنکور

 

 

فوریت های پزشکی در کدام دانشگاه ها ارائه می شوند؟

مسلماً برای شما دوستان که مایل به تحصیل در رشته فوریت های پزشکی هستید و دیگر مطمئن شده اید که امکان ثبت نام رشته فوریت پزشکی بدون کنکور وجود ندارد، اطلاع از دانشگاه های پذیرنده این رشته دانشگاهی در دانشگاه های سراسری اهمیت بیشتری پیدا می کند. برخی از دانشگاه های ارائه دهنده این رشته، شامل موارد زیر می باشند: 

 

 🎓 دانشگاه های سراسری پذیرنده رشته فوریت های پزشکی  🎓
دانشگاه علوم پزشکی کاشان دانشگاه علوم پزشکی زنجان (محل تحصیل شهرستان ابهر) دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی-بجنورد ( محل تحصیل مرکز آموزش فوریت های پزشکی مانه و سلمقان)
دانشگاه علوم پزشکی قم دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ( محل تحصیل موسسه آموزش عالی سلامت خاش) دانشکده علوم پزشکی خراسان شمالی- بجنورد ( محل تحصیل دانشکده پرستاری شیروان)
دانشگاه علوم پزشکی قزوین دانشگاه علوم پزشکی زابل دانشگاه علوم پزشکی تبریز ( محل تحصیل مجتمع آموزش عالی سلامت مرند)
دانشگاه علوم پزشکی شیراز (محل تحصیل مجتمع آموزش عالی ممسنی) دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان دانشگاه علوم پزشکی تهران
دانشگاه علوم پزشکی شیراز ( محل تحصیل دانشکده پیراپزشکی داراب) دانشگاه علوم پزشکی دزفول دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
دانشگاه علوم پزشکی سمنان ( محل تحصیل دانشکده پیراپزشکی گرمسار مستقر در شهرستان آرادان) دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس دانشگاه علوم پزشکی ایلام
دانشگاه علوم پزشکی سبزوار دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)- تهران دانشگاه علوم پزشکی البرز- کرج
دانشگاه علوم پزشکی ارومیه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ( محل تحصیل مجتمع آموزش سلامت شهرستان مشکین شهر) دانشگاه علوم پزشکی اردبیل
دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز (محل تحصیل دانشکده پیراپزشکی بستان) دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانشگاه علوم پزشکی گناباد
دانشگاه علوم پزشکی مشهد ( محل تحصیل مرکز آموزشی فوریت های پزشکی درگز) دانشگاه علم پزشکی لرستان- خرم آباد ( محل تحصیل مرکز آموزشی فوریت های پزشکی پلدختر) دانشگاه علوم پزشکی آبادان
دانشگاه علوم پزشکی اسدآباد- استان همدان دانشگاه علوم پزشکی سراب دانشگاه علوم پزشکی خوی

 

 

نحوه ثبت نام رشته فوریت پزشکی بدون کنکور

 

 

ظرفیت رشته فوریت های پزشکی در دانشگاه های سراسری چقدر است؟

اطلاع از ظرفیت رشته فوریت های پزشکی برای داوطلبان مایل به گذراندن تحصیلات دانشگاهی در این رشته کاملاً ضروری به نظر می رسد. به صورت کلی ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته فوریت های پزشکی در سراسر کشور  1289 نفر می باشد که در ادامه ظرفیت این رشته را در سال جاری در شماری از دانشگاه های پذیرنده خدمتتان عرض می کنیم.

 

ظرفیت رشته فوریت های پزشکی سراسری
دانشکده علوم پزشکی خوی 20 نفر
دانشکده علوم پزشکی خمین 20 نفر
دانشگاه علوم پزشکی اسفراین 20 نفر
دانشگاه علوم پزشکی ساوه 2 نفر

 

آیا اطلاعی از رتبه بندی دانشگاه های پذیرنده فوریت های پزشکی دارید؟

شمار زیادی از متقاضیان ادامه تحصیل در رشته دانشگاهی فوریت های پزشکی مایل هستند که در جریان رتبه بندی دانشگاه های پذیرنده این رشته قرار بگیرند. رتبه بندی به این معناست که فرد بداند دانشگاه مورد نظرش از نظر امکانات و سطح علمی در چه درجه و جایگاهی قرار دارد. این گونه می توان تصمیم بهتر و آگاهانه تری در زمان انتخاب رشته فوریت های پزشکی اتخاذ کرد. در صورت نیاز به اطلاع از رنکینگ مراکز دانشگاهی پذیرنده این رشته می توانید با مشاوران تحصیلی ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

 

👈 برای اطلاع از رتبه مجاز فوریت های پزشکی، بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید. 👉

 

 

بازار کار رشته فوریت های پزشکی در ایران

با توجه به این که ایران جزو کشور های حادثه خیز است. به همین دلیل وجود تکنیسین های امداد رسان بسیار مهم و ضروری است. بنابراین تمام فارغ التحصیلان این رشته می توانند در مرکز مدیریت حوادث و فوریت ‌های پزشکی در سراسر کشور، آمبولانس ‌های خصوصی یا در سازمان‌های مشابه کار کنند. البته در قسمت زیر چند نمونه از فرصت های شغلی در انتظار دانشجویان رشته فوریت های پزشکی را ذکر خواهیم کرد.

✔️ بخش آتش ‌نشانی 

✔️ بیمارستان 

✔️ سازمان دولتی مستقل (مثال: مربی بهداشت مدارس)

✔️ یک شرکت غیرانتفاعی (مثال: گروه نجات)

✔️ امدادگر سازمان هلال‌ احمر

✔️ آمبولانس های خصوصی

✔️ توسط شرکت های انتفاعی تجاری

 

دروس تخصصی رشته فوریت های پزشکی

اخبار پیرامون رشته فوریت های پزشکی

 📝 مشاغل مربوط به رشته فوریت های پزشکی

افرادی که در رشته فوریت های پزشکی تحصیل کرده اند می توانند در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی در سراسر کشور و در سازمان های مشابه مشغول به کار شوند.

📝 نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی اعلام شد.

به گزارش رجا نیوز اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری پژوهشی رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی اعلام شد. لازم به ذکر است بدانید نتایج نهایی آزمون ورودی دوره های دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در سایت مرکز سنجش آموزش کشور منتشر شده است.

 

زمان ثبت نام رشته فوریت پزشکی بدون کنکور
📜خلاصه مطلب 📜
ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را با نحوه ادامه تحصیل در رشته فوریت های پزشکی آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که امسال امکان ادامه تحصیل و ثبت نام رشته فوریت پزشکی بدون کنکور برای هیچ یک از افراد وجود ندارد و همه افراد باید در کنکور سراسری شرکت نمایند. لذا، اگر سوال دیگری در رابطه با فوریت های پزشکی بدون آزمون دارید و یا با مشکلی رو به رو شده اید، نگران نباشید. زیرا، می توانید از همکاران ما در ایران تحصیل کمک گرفته و مشکل خود را برطرف نمایید. همکاران ما در هر ساعت از شبانه روز آماده کمک به شما عزیزان می باشند. 
📥 برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 📥

🎧 پادکست صوتی مقاله 🎧

2.3/5 - (7 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا من امکان ثبت نام بدون کنکور فوریت های پزشکی را در دانشگاه آزاد دارم یا خیر؟ 

خیر این امکان برای شما وجود ندارد؛ زیرا، فوریت های پزشکی بدون آزمون و با آزمون در دانشگاه‌ آزاد ارائه نمی شود.

شرایط ثبت نام در رشته فوریت پزشکی چیست؟

تمامی شرایط عمومی و اختصاصی در مقاله بیان شده است، لطفا مقاله را مطالعه کنید. 

بازار کار رشته فوریت های پزشکی چگونه است؟

بازار کار این رشته، بسیار خوب است و شما می توانید با مطالعه مقاله به طور کامل با آن آشنا شوید.

 

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام رشته فوریت پزشکی بدون کنکور 1403»

  1. Avatar photo مهدی مامانی گفت:

    سلام خسته نباشید من نمیتونم با شما تماس بگیرم اگر مردی نیست با من تماس بگیرید که بتونم مشاوره بگیرم 09393754587

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      از طریق سایت بسته مشاوره ایران تحصیل تهیه کنید باهاتون تماس گرفته بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

    رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن 1403 + واحد دانشگاهی

    متقاضیان پذیرش در رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه آزاد باید اطلاع داشته باشند که قبولی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی به تفکیک پیوسته و ناپیوسته امکان پذیر است. در هر یک از این مقاطع، دانشجویانی که واجد شرایط هستند...
  • رتبه قبولی پزشکی دانشگاه آزاد

    رتبه قبولی پزشکی دانشگاه آزاد 1403 + آخرین قبولی مناطق مختلف

    در رقابت تنگاتنگ داوطلبان کنکور تجربی برای تحصیل در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی سراسری، آخرین رتبه قبولی پزشکی دانشگاه آزاد نیز به دغدغه بسیاری از داوطلبان تبدیل شده است. همانطور که می‌دانید تراز قبولی پزشکی دانشگاه آزاد با دانشگاه سراسری دارای...
  • اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد

    اعلام نتایج دانشگاه آزاد نیمسال اول 1403 + مشاهده | azmoon.org

    زمان و تاریخ اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ مشخص شد. آن دسته از داوطلبانی که در کنکور دانشگاه آزاد شرکت نموده اند می توانند پس از اطلاع از تاریخ دقیق انتشار کارنامه اولیه برای مشاهده جواب کنکور دانشگاه آزاد...
  • رشته های کاردانی دانشگاه آزاد

    رشته های کاردانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

    دانشگاه آزاد، هر ساله در نوبت مهر ماه و بهمن ماه در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از داوطلبان مختلف دانشجو می پذیرد. دانشجویانی که قصد دارند در رشته های کاردانی دانشگاه آزاد ثبت نام کنند باید...
تماس با مشاور