ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

داروسازی دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳ + راهنمای جامع

داروسازی دانشگاه آزاد بدون کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

داروسازی دانشگاه آزاد بدون کنکور را می توان یکی از پر طرفدار ترین رشته هایی دانست که داوطلبین کنکور تجربی به سراغ آن می روند، اما آیا به راستی امکان ثبت نام در این رشته بدون شرکت در آزمون سراسری امکان پذیر است؟

رشته داروسازی را می توان یکی از ۵ رشته پر طرفدار در شاخه رشته های تجربی دانست، اما بر خلاف متقاضی زیادی که این رشته دارد گنجایش دانشگاه های سراسری برای این رشته محدود می باشد و کنکور به نوعی مانع از رسیدن برخی دانشجویان به رشته مورد علاقه خود می گردد.

اغلب دانشجویانی که نتوانسته اند عملکرد موفقی در کنکور داشته باشند به دنبال ثبت نام در داروسازی دانشگاه آزاد بدون کنکور هستند، در این بخش قصد داریم تا به بررسی امکان پذیر بودن این موضوع بپردازیم.

داروسازی دانشگاه آزاد بدون کنکور

ثبت نام داروسازی دانشگاه آزاد بدون کنکور

بر خلاف خیل گسترده ای از رشته های عمومی که می توان در دانشگاه های آزاد آن ها را بدون کنکور خواند امکان ثبت نام داروسازی دانشگاه آزاد بدون کنکور وجود نداشته و ندارد.

رشته های دانشگاه آزاد بدون آزمون اغلب شامل رشته های زیر نظر وزارت بهداشت نمی شوند و این به معنای آن است که فرد باید برای ادامه تحصیل در رشته مورد نظر خود صرفا اقدام به ثبت نام در کنکور تجربی کند.

راهکاری که امروزه علاقه مندان برای عبور از سد محکم کنکور سراسری اندیشیده اند تحصیل در دانشگاه های دولتی خارج از کشور می باشد که در ادامه به بررسی شرایط آن می پردازیم.

امکان تحصیل در رشته داروسازی آن هم به صورت بدون آزمون در کشورمان ایران وجود ندارد

ثبت نام داروسازی دانشگاه آزاد بدون کنکور از سال های قبل تاکنون

دانشگاه های آزاد اسلامی صرفا در برخی از رشته های زیر نظر وزارت علوم اقدام به پذیرش دانشجو می کند و امکان ورود به رشته های زیر نظر وزارت بهداشت در این دانشگاه ها هرگز وجود نداشته و نخواهد داشت.

مطالبی که در مورد ثبت نام بدون کنکور داروسازی در دانشگاه آزاد نشر پیدا کرده است در اصل به دانشگاه پردیس بین الملل مربوط می باشد که در اواخر دهه ۸۰ اقدام به پذیرش دانشجوی بدون کنکور می کرد اما در حال حاضر باید برای تحصیل در این رشته صرفا در کنکور سراسری شرکت کرد.

برای اطلاع از وضعیت فعلی پذیرش در این دانشگاه ها می توانید به صفحه پزشکی بدون کنکور پردیس خودگردان مراجعه کرده و بررسی کنید که آیا امکان پذیرش در رشته های دانشگاه آزاد مربوط به بهداشت و دارو سازی در این دانشگاه ها وجود دارد یا خیر.

توجه توجه : به اطلاع تمامی داوطلبان گرامی می رسانیم سازمان سنجش آموزش کشور در سال ۱۴۰۳ هیچگونه اطلاعیه ای در مورد جذب دانشجو در رشته داروسازی اعلام نکرده و جذب دانشجوی پیراپزشکی به هیچ عنوان به صورت بدون کنکور انجام نمی گیرد و اطلاعیه ارائه شده در زیر در خصوص دفترچه سال 94 ، 96 و 97 بوده است که به سال ۱۴۰۳ مربوط نمی شود.

تحصیل در رشته داروسازی بدون آزمون در خارج از ایران

با توجه به این که تحصیل در رشته داروسازی بدون کنکور در ایران امکان پذیر نمی باشد تنها راهی که باقی می ماند اقدام به ثبت نام در دانشگاه های خصوصی خارج از کشور می باشد.

برای تحصیل بدون آزمون داروسازی بدون کنکور در خارج از کشور فرد ابتدا باید دانشگاه مد نظر خود را انتخاب کرده و شروط و پیش نیاز های دانشگاه مقصد خود را مورد بررسی قرار دهد.

در صورتی که فرد پیش نیاز های دانشگاه مقصد را داشت و توانست به رشته مورد نظر خود در آن دانشگاه وارد شود می تواند برای اشتغال به کشور بازگردد، البته که فرد باید توجه داشته باشد این موضوع در صورت امکان پذیر است که دانشگاه محصل مورد تایید وزارت بهداشت ایران باشد و قابلیت معادل سازی را داشته باشد.

برای کسب اطلاع دقیق از رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد به صفحه دانشگاه آزاد بدون کنکور مراجعه نمایید.

دانشگاه پذیرنده داروسازی بدون آزمون

ثبت نام داروسازی بدون کنکور در دانشگاه آزاد هیچگاه امکان پذیر نبوده و نمی باشد و تنها دانشگاه هایی که در گذشته اقدام به پذیرش دانشجوی داروسازی بدون کنکور می کردند دانشگاه های پردیس بین الملل بودند.

اما در حال حاضر هیچ کدام از ذانشگاه های داخل کشور اقدام به پذیرش دانشجو داروسازی بدون کنکور نمی کنند و متقاضی صرفا بایک راه برای تحصیل بدون کنکور مواجه است که آن تحصیل در دانشگاه های سراسری خارج از کشور می باشد.

در صورتی که شرایط امروزه تغییری کند و این امکان برای دانش جویان فراهم گردد برای کسب اطلاع از آن می توانید از خدمات مشاوره ای ایران تحصیل استفاده نمایید.

شهریه تحصیل داروسازی در خارج از کشور

خب پس از بحث دانشگاه ها نوبت به چه چیز مهم دیگر می رسد؟ بله درست است بحث شهریه که از قضا اهمیت بسیاری هم برای افراد مایل به تحصیل داروسازی در دانشگاهی خارجی دارد.

اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می شود که بدانید در کل هزینه تحصیل در دانشگاه های خارجی برای انواع رشته ها از جمله رشته داروسازی بالاست.

پس شما دو راه بیشتر پیش رو ندارید. یا باید استطاعت مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه را داشته باشید و یا باید از طریق گرفتن بورس تحصیلی اقدام به تحصیل کنید.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد شهریه های پرداختی و یا نحوه دادن درخواست برای گرفتن بورس تحصیلی به خارج از کشور بدست آورید از کمک مشاورانی خبره در این زمینه بهره بگیرید.

خلاصه مطلب

با کمک متخصصین ایران تحصیل تمام مطالب پیرامون داروسازی دانشگاه آزاد بدون کنکور را مورد بررسی قرار دادیم، در بخش انتهایی این مقاله قصد داریم تا به بررسی نکات مهم و چشمگیر این مقاله بپردازیم:

  • امکان پذیرش داروسازی بدون کنکور در هیچ کدام از دانشگاه های آزاد و غیر آزاد کشور وجود ندارد.
  • تنها راه تحصیل دارو سازی بدون کنکور خروج از کشور و ثبت نام در دانشگاه های خصوصی می باشد.
  • برای تحصیل بدون کنکور در خارج از کشور باید به این موضوع توجه کنید که دانشگاه مقصد شما باید مورد تایید وزارت بهداشت بوده باشد تا بتوانید برای اشتغال به ایران بازگردید.

کاربران گرامی، برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

2/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا امکان ثبت نام داروسازی دانشگاه آزاد بدون کنکور برای من وجود دارد؟

خیر. امکان ثبت نام و ادامه تحصیل در داروسازی دانشگاه آزاد بدون کنکور برای هیچ کس در ایران وجود ندارد.

شرایط تحصیل داروسازی بدون آزمون دانشگاه آزاد چیست؟ 

امکان تحصیل داروسازی بدون آزمون دانشگاه آزاد برای برای شما داوطلب عزیز وجود ندارد.

نحوه ثبت نام داروسازی دانشگاه آزاد بدون کنکور چگونه است؟ 

دوست عزیز در ایران نمی توان در رشته داروسازی بدون کنکور آزاد تحصیل کرد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام ترم بهمن دانشگاه آزاد

    ثبت نام ترم بهمن دانشگاه آزاد 1403 + جدول رشته و واحد

    انجام ثبت نام ترم بهمن دانشگاه آزاد برای تمامی داوطلبان واجد شرایط امکان پذیر است. همزمان با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد نیمسال دوم  می توانید انتخاب رشته نمایید. قبل از ثبت نام نیمسال دوم دانشگاه آزاد ابتدا دفترچه...
  • نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور

    نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور 1403+ زمان مشاهده | sanjesh

    هر ساله داوطلبان زیادی از سهمیه استعداد درخشان خود برای ادامه تحصیل به صورت دوره بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد استفاده می کنند، همچنین بعضی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیز اقدام به پذیرش دانشجو به صورت...
  • تغییرات پذیرش براساس شرط معدل دانشگاه آزاد بدون کنکور

    تغییرات پذیرش بر اساس شرط معدل دانشگاه آزاد بدون کنکور 1403

    شرط معدل دانشگاه آزاد بدون کنکور آنچه در حال حاضر برای قبولی در هر کدام از رشته‌های آزاد بدون کنکور مهم است، برخورداری از بالاترین نمره شرط معدل دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳-۱۴۰۴ خواهد بود. یکی از مهم‌ترین تغییرات دانشگاه...
  • سامانه-ثبت-نام-دانشگاه-آزاد

    سامانه ثبت نام دانشگاه آزاد | Azmoon.iau.ac.ir

    دانشگاه آزاد به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پر متقاضی‌ترین دانشگاه‌های ایران، سامانه‌ای را تحت عنوان مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی azmoon.iau.ac.ir راه اندازی کرده است تا تمامی متقاضیان نام نویسی بدون کنکور...
تماس با مشاور