ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه شریف 1403

ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه شریف
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیین‌نامه وزارت علوم مبنی بر استفاده از استعدادهای درخشان برای پیشبرد اهداف علمی کشور و تسهیل روند دانشجویی و ادامه تحصیل دانشجویان نخبه، این امکان را فراهم آورده که دانشجویانی که طبق شرایط مندرج در پرونده، نخبه یا استعداد درخشان تلقی می‌شوند، می‌توانند در فراخوان ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه شریف شرکت کنند. دانشگاه صنعتی شریف طبق آیین‌نامه «پذیرش بدون آزمون استعدادهاي درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد» وزارت علوم، تحقیقات و فناوري، از میان دانشجویان کارشناسی ورودي ترم اول 1397 که در 8 ترم تحصیلی فارغ‌التحصیل می‌شوند و دانشجویان کارشناسی ورودي 98 که در شش ترم تحصیلی فارغ‌التحصیل می‌شوند، و دانشجویان دورشته‌اي ورودي 1396 که در 10 ترم تحصیلی فارغ‌التحصیل می‌شوند، تعداد محدودي را بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد می‌پذیرد. شرایط مورد نیاز برای ثبت نام در این فراخوان و مدارک و نحوه ثبت نام در ادامه به اطلاع داوطلبان گرامی می‌رسد.

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه شریف

پیشنهاد می‌شود، داوطلبان عزیز قبل از هرچیزی آیین‌نامه فراخوان و شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه شریف را به دقت مطالعه کنند. داوطلبان همچنین باید شرایط دانشجویان استعداد درخشان را مطالعه کرده و در صورت نیاز رتبه‌بندی خود را دریافت کنند. تمامی شرایط آورده شده برای فراخوان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه شریف، از پرتال ثبت نام این دانشگاه استخراج شده است. حداقل شرایط لازم برای داوطلبان شرکت در فراخوان ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه شریف به شرح زیر است.

🔶 گذراندن حداقل سه‌چهارم از واحدهای دوره کارشناسی تا قبل از شروع ترم هفتم تحصیلی (انتهاي تابستان 99 براي ورودي‌هاي دورشته‌اي 1396 و تابستان 1400 براي ورودي‌هاي 1397)
🔶 به علت شیوع ویروس کرونا و با موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حداقل واحد گذرانده شده براي ورودي‌هاي 1397 تا 4 واحد قابل کاهش است، به شرطی که در نیمسال دوم 1400-1399 به این میزان واحد حذف شده در کارنامه داشته باشند.

🔶 دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف باید جزو 25% نخست ورودی‌های کارشناسی رشته مربوطه باشند.

📌 تذکر مهم: پیشنهاد می‌شود دانشجویان عزیزی که کارشناسی خود را در دانشگاه صنعتی شریف سپری کرده‌اند، از اسامی 25% برتر ورودی خود از طریق دفتر استعدادهای درخشان مطلع شوند و در صورت عدم مغایرت با شرایط در سایت ثبت نام کنند.

🔶 دانشجویان با رتبه 1 تا 5 رشته تحصیلی (نه گرایش تحصیلی)، یا معدل بالای 18 (به شرط قرارگیری جزو 15% برتر هم ورودی‌ها و هم‌رشته‌ای‌ها دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه شیراز، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه تبریز، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه خواجه نصیرابدین طوسی، دانشگاه صنعت نفت (رشته مهندسی نفت)، دانشگاه اصفهان (رشته‌های علوم پایه)، دانشگاه علامه طباطبایی (رشته‌های اقتصاد و مدیریت) و 80% برتر در رشته تحصیلی (نه در گرایش)، تا حداکثر 3نفر از سایر دانشگاه‌های کشور. پرونده داوطلبان صرفا در صورت وجود گواهی رتبه بررسی خواهد شد.

📌 تذکر مهم: در رشته‌هایی با تعداد ورودی کمتر از 40 نفر، فقط رتبه‌های اول و دوم امکان پذیرش دارند.

🔶 به پایان رساندن تحصیلات کارشناسی تا قبل از سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه شریف

💎 برای مشاهده لیست دانشگاه‌های بدون کنکور روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.💎

نکات مهم ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه شریف

🔷 پذیرش بدون آزمون دانشجویان در مقطع ارشد فقط با هدف تشویق بیشتر دانشجویان به کسب رتبه‌های ممتاز انجام شده و فرآیندی کاملا جدا و متفاوت از آزمون سراسری ارشد است. پذیرش یا عدم پذیرش متقاضی در این فراخوان هیچ حق ویژه‌ای برای دانشجو در قبال آزمون سراسری ارشد ایجاد نمی‌کند. بنابراین به داوطلبان توصیه می‌شود که شرایط و قوانین آزمون سراری ارشد را به دقت مطالعه کنند. سپس برای ثبت نام کنکور ارشد، در صورت لزوم اقدام کنند.

🔷 در صورت مغایرت اطلاعات وارد شده در فرم ثبت نام اینترنتی با گواهی‌های ارائه شده (مانند معدل، تعداد واحد گذرانده، رتبه، کد ملی، شماره شناسنامه) پرونده داوطلب از روند بررسی خارج می‌گردد.

🔷 مدارک کارشناسی دوره‌های مجازی، نیمه‌حضوری، غیرحضوری، نوبت دوم بدون آزمون، علمی کاربردی، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد برای ورودی بدون آزمون، مورد پذیرش نخواهد بود.

🔷 درخواست داوطلب فقط برای ورود به یک رشته تحصیلی بررسی می‌شود. در صورت ارسال درخواست برای بیش از یک رشته، هر دو درخواست لغو خواهد شد. پس از اعلام نتایج اولیه، درخواست برای رشته دیگری قابل بررسی نیست.

🔷 دانشجویان رشته‌های مختلف می‌توانند برای ورود به دانشکده‌های مدیریت و اقتصاد، مهندسی انرژی، و فلسفه علم فرم درخواست پر کنند. در این صورت درخواست نامبردگان فقط برای دانشکده یا گروه مربوطه (رشته کارشناسی) منظور خواهد شد.

🔷 دانشجویان رشته‌های مهندسی مکانیک و مهندسی دریا می‌توانند برای کارشناسی ارشد مهندسی دریا داوطلب شوند. همچنین دانشجویان رشته مهندسی مکانیک می‌توانند برای کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا درخواست ارائه کنند.

🔷 رشته‌های کارشناسی ارشد مهندسی انرژی و مهندسی هسته‌ای فقط از میان دانش آموختگان کارشناسی مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی و فیزیک دانشجو می‌پذیرند.

برای کسب اطلاع از شرایط ثبت نام ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه سمنان روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه شریف

پس از کسب آگاهی لازم درباره شرایط و ضوابط ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه شریف، داوطلبان گرامی می‌توانند مدارک مورد نیاز برای ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه شریف را در پرتال ثبت نام دانشگاه مشاهده کنند. موارد اعلام شده از سوی دانشگاه برای ثبت نام به شرح زیر است.

🔶 کامل کردن فرم اینترنتی در پرتال پذیرش دانشگاه صنعتی شریف

🔶 آخرین کارنامه تحصیلی (لیست ریز نمرات تا پایان ترم 6)

🔶 گواهی کسب رتبه‌های قید شده در بند 3 اطلاعیه در خصوص رشته تحصیلی (نه گرایش) در دانشگاه مبدا (برای متقاضیان خارج از دانشگاه) با ذکر تعداد کل افراد (رتبه در بین چند نفر)

🔶 سوابق علمی-پژوهشی دیگر مندرج در فرم درخواست، در صورت وجود

🔶 پرداخت مبلغ ۱/۲۰۰/۰۰۰ ریال به صورت الکترونیکی در سامانه دریافت پرونده

📌 تذکر مهم

📌 در صورت وجود هرگونه نقص در مدرک، درخواست‌های متقاضیان مورد بررسی قرار نخواهد گرفت. داوطلبان محترم نسبت به ارائه و ارسال صحیح مدارک دقت داشته باشند.

📌 در صورت وجود هرگونه مغایرت در شرایط متقاضیان با ضوابط مندرج در فراخوان، درخواست ایشان مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

📌 در صورتی که پرونده متقاضیان به دلایل بالا مورد بررسی قرار نگیرد، مبلغ پرداختی مسترد نخواهد شد.

مدارک مورد نیاز ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه شریف

💎برای مشاهده زمان اعلام نتایج آزمون ارشد روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.💎

زمان و نحوه ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه شریف

سال گذشته آخرین فرصت ثبت نام برای ارشد بدون آزمون شریف 20 آذرماه 1400 بود و در روزهای پایانی هم تمدید شد. ثبت نام ارشد بدون کنکور در آذرماه 1400 برای شرکت در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ بود. اما هنوز تاریخ مشخصی از سوی دانشگاه برای ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه شریف در سال تحصیلی 1403-1404 اعلام نشده است. در روزهای آتی پس از اعلام بازه ثبت نام از سوی دانشگاه شریف، این مطلب برزو خواهد شد.

متقاضیان می‌بایست درخواست خود را به صورت الکترونیکی به همراه مدارک لازم از طریق اتصال به درگاه ثبت نام ارشد بدون کنکور استعداد درخشان دانشگاه صنعتی شریف ارسال کنند. توجه داشته باشید که به درخواست‌هایی که ناقص باشند یا با شرایط ذکر شده مغایرتی داشته باشند ترتیب اثر داده نخواهد شد.

برای کسب اطلاع از شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه سیستان و بلوچستان روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

اخبار پیرامون ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه شریف

📌 مزایای ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه شریف چیست؟

اگر جزو رتبه‌های برتر دانشگاه خود هستید می‌توانید شانس خود را برای ثبت نام بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور، امتحان کنید. اگرچه تعداد داوطلبان بالاست و ظرفیت دانشگاه محدود، اما کسب رتبه‌های علمی و المپیادی و داشتن معدل بهتر می‌تواند شما را در این راه یاری کند. علاوه بر این رقابت بر سر کرسی دانشگاه‌ شریف از طریق کنکور سراسری هم کم نیست. پس، فراموش نکنید که استفاده از فراخوان استعداد درخشان به تنهایی کافی نیست و تاثیری در پذیرش عادی در دانشگاه‌های دیگر کشور ندارد.

پذیرش نهایی مخاطبان منوط به تایید سازمان سنجش و آموزش کشور خواهد بود و در صورت عدم پذیرش، سازمان سنجش و دانشگاه صنعتی شریف هیچ ادعایی مبنی بر بررسی مجدد پرونده را معتبر نمی‌دانند.

خلاصه مطلب

با نزدیک شدن به پایان آذرماه داوطلبان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، در انتظار فراخوان ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه شریف هستند. سال گذشته از اول تا پایان آذرماه بازه زمانی ثبت نام اعلام شد. پس از آن در اسفند ماه نتیجه پذیرفته شدگان برای سال تحصیلی بعدی اعلام شد. اما امسال با وجود گذشتن تقریبا نیمی از ماه آذر هنوز خبری از فراخوان ثبت نام ارشد بدون کنکور شریف نشده است. شرایط و ضوابط مربوطه برای ثبت نام در این فراخوان از طریق فرم ثبت نام موجود در پرتال به اطلاع داوطلبان عزیز رسید تا از فرصت بوجود آمده نهایت استفاده را بکنند.

لازم به ذکر است که پذیرش بدون آزمون شریف در مقطع ارشد بخشی از بخشنامه وزارت علوم مبنی بر استفاده از استعدادهای درخشان در دانشگاه‌های برتر کشور است. تمامی فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی، واجد شرایط ثبت نام در این فراخوان نیستند. اما آن دسته از عزیزانی که جزو 15% برتر هم‌ورودی‌های خود هستند (در رشته، و نه در گرایش)، می‌توانند در ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه شریف شانس خود را امتحان کنند. پذیرش دانشجویان پس از بررسی مدارک و نمرات و همچنین تایید سازمان سنجش صورت خواهد گرفت.

💎برای دانلود مطالب این صفحه بصورت pdf کلیک کنید.💎

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ظرفیت و رشته‌های اعلام شده برای ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه شریف کدامند؟

رشته‌های اعلام شده و ظرفیت‌ها هرساله قبل از شروع ثبت نام توسط سایت دانشگاه شریف منتشر می‌شود.

اسامی پذیرفته شدگان ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه شریف چه زمانی اعلام می‌شود؟

سال گذشته اسامی پذیرفته شدگان در 20 اسفند ماه اعلام شد. اما امسال هنوز تاریخی برای بازه ثبت نام و اعلام نتایج از سوی دانشگاه اعلام نشده است.

آیا دانشگاه شریف برای سال تحصیلی 1403-1404 هم از میان استعدادهای درخشان اقدام به پذیرش دانشجوی ارشد بدون آزمون می‌کند؟

پذیرش ارشد بدون آزمون از میان استعدادهای درخشان توسط دانشگاه‌های برتر کشور، یکی از مصوبات وزارت علوم است. بدیهی است که امسال نیز دانشگاه صنعتی شریف می‌بایست برای انتشار فراخوان اقدام کند، اما هنوز خبری از شروع ثبت نام نشده است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    پیچیدگی روزافزون محیط کسب‌وکار همواره چالش‌های جدیدی را برای مدیران و سازمان‌ها به ارمغان می‌آورد. در چنین شرایطی داشتن توانمندی لازم برای مدیریت بهتر و مواجهه با بحران‌های احتمالی از اهمیت بالایی برخوردار است. دوره به‌عنوان یکی از معتبرترین دوره‌های...
  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
تماس با مشاور