ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه علامه طباطبایی 1403

ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه علامه طباطبایی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دانشگاه علامه طباطبایی طبق آیین‌نامه «پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد» مصوبه تاریخ 1393/5/5 وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مصوبه تاریخ 1396/12/16 معاونت آموزشی وزارت علوم، از میان برگزیدگان علمی دوره کارشناسی پیوسته (شبانه و روزانه) با شرایط ذکر شده توسط دانشگاه علامه طباطبایی، در دوره روزانه کارشناسی ارشد در رشته‌های مندرج در جدول دانشجو می‌پذیرد. شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه علامه طباطبایی و رشته‌های اعلام شده از سوی دانشگاه، در ادامه به اطلاع می‌رسد.

مهلت ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه علامه طباطبایی

داوطلبان تا 30 آذرماه سال جاری فرصت دارند تا مدارک خود را از طریق پورتال ثبت نام سایت دانشگاه علامه به نشانی azmoon.atu.ac.ir ثبت کنند. مدارکی که ناقص ثبت شده باشند ترتیب اثر داده نمی‌شوند. مهلت ثبت نام نیز طبق روال سال‌های قبل، در روزهای پایانی از سوی دانشگاه علامه تمدید خواهد شد. دانشجویانی که حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه سال جاری فارغ‌التحصیل شده‌اند واجد شرایط ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه علامه طباطبایی هستند.

مهلت ثبت نام ارشد بدون آزمون علامه طباطبایی

رشته‌های ارشد بدون آزمون دانشگاه علامه طباطبایی

دانشگاه علامه طباطبایی در ۱۶ تیر ۱۳۶۳ با موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی، از ادغام دو مجموعه دانشگاهی، مجتمع دانشگاهی ادبیات و علوم انسانی و مجتمع دانشگاهی علوم اداری و بازرگانی تشکیل شد. پس از انقلاب لزوم وجود دانشگاهی معتبر و نماینده در حوزه علوم انسانی و اجتماعی به شدت احساس می‌شد. مجتمع‌های آموزش عالی با عناوین مختلف وجود داشتند، اما دانشگاه علامه طباطبایی با در اختیار داشتن 11 دانشکده فعال، امروزه مهم‌ترین و فعال‌ترین دانشگاه کشور در حوزه علوم انسانی و اجتماعی است. لیست دانشکده‌های دانشگاه علامه طباطبایی به شرح زیر است.

  دانشکده ادبیات فارسی وزبان های خارجی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشکده علوم اجتماعی دانشکده مدیریت و حسابداری
دانشکده اقتصاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشکده علوم ارتباطات مؤسسه آموزش عالی بیمه (اکو)
دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشکده علوم ریاضی و رایانه

💎برای مشاهده لیست رشته‌های کارشناسی ارشد بدون آزمون استعداهای درخشان دانشگاه علامه روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.💎

شرایط ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه علامه طباطبایی

دانشجویانی که واجد شرایط ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه علامه طباطبایی هستند، پیش از هرچیز می‌بایست فرم تقاضانامه را در سایت دانشگاه علامه پر کنند.

🔷 دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی نیمسال های اول و دوم 97-98 که پس از شش ترم با گذراندن حداقل سه چهارم از کل واحدهای درسی، از لحاظ معدل کل جزو پانزده درصد برتر دانشجویانِ هم‌رشته و هم‌ورودیِ خود باشند، و حداکثر در مدت هشت ترم تحصیلی (نه ترم طبق سرفصل درسی مصوب شورای عالی برنامه ریزی) فارغ‌التحصیل شوند.

🔷 دانشجویانی که ظرف 6 ترم فارغ‌التحصیل شده باشند و از نظر معدل کل نسبت به کل هشت ترمِ دانشجویان هم‌دوره خود جزو 15 درصد برتر دانشگاه باشند.

🔷 پذیرش بدون آزمون ارشد دانشگاه علامه فقط از میان استعدادهای درخشان دانشگاه‌های سطح 1 و 2 کشور صورت خواهد گرفت.

سطح 1 صنعتی امیر کبیر شهید بهشتی سطح 2 یزد سیستان و بلوچستان بیرجند
اصفهان صنعتی اصفهان فردوسی مشهد الزهرا (س) شهید چمران اهواز زنجان صنعتی بابل
تبریز شیراز علم و صنعت ایران خوارزمی شهید باهنر کرمان خلیج فارس بوشهر صنعتی سهند تبریز
تربیت مدرس صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی _____________ رازی کرمانشاه کاشان هنر _____________
تهران صنعتی شریف _____________ ارومیه گیلان بوعلی سینا همدان _____________

🔷 پذیرش دانشجویان از دانشگاه‌های سطح 3 و 4 مستلزم شرایط ویژه‌ای است. دانش آموختگان دانشگاه‌های سطح 3 و 4 باید دارای معدل کل 18 یا بالاتر در طول 6 ترم تحصیلی بوده باشند، یا یکی از افتخارات زیر را کسب کرده باشند.

📌 برگزیده یکی از رشته‌های آزمون المپیاد دانشجویی با ارائه مدرک از مرکز المپیاد کشور

📌 دانشجوی نمونه کشوری با ارائه مدرک معتبر از معاونت دانشجویی وزارت علوم

📌 داشتن گواهی ثبت اختراع اخذ شده از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران

📌 برگزیده جشنواره علمی معتبر بین‌المللی (خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا) با ارائه مدرک معتبر

📌 مقام اول مسابقات ورزشی کشوری یا وزارتی یا بین‌المللی (فقط رشته‌های تربیت بدنی) با ارائه مدرک معتبر

📌 مقام اول مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه کشوری یا حافظ کل قرآن کریم یا نهج‌البلاغه (مختص رشته‌های علوم قرآن و حدیث) با ارائه مدرک معتبر

📌 برنده جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان ریاست جمهوری با ارائه مدرک معتبر

 

🔷 دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

🔷 دانشجویان مقطع کارشناسی باید حداکثر تا تاریخ 31/6/۱۴۰۳ فارغ‌التحصیل شوند.

🔷 ثبت نام متقاضیان در این فراخوان به معنی پذیرش قطعی در دانشگاه نمی‌باشد. به متقاضیان توصیه می‌شود، در ثبت نام کنکور ارشد نیز شرکت کنند.

🔷 پذیرش دانشجویان غیر ایرانی یا ایرانیِ انتقالی از خارج، و دانشجویانی که کارشناسی خود را در دانشگاه‌های خارج از کشور طی کرده‌اند و دانشجویانی که بدون کنکور به کارشناسی راه یافته‌اند، بر اساس شرایط این فراخوان امکان‌پذیر نیست.

🔷 اولویت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در همان رشته تحصیلی مرتبط دوره کارشناسی می‌باشد. در صورت عدم مطابقت رشته کارشناسی ارشد با رشته مورد تقاضا، متقاضی از فرایند پذیرش حذف خواهد شد.

🔷 امکان پذیرش در بیش از یک رشته/گرایش وجود ندارد.

🔷 اگر بعد از ثبت مدارک پذیرفته‌شدگان در درگاه سازمان سنجش و یا بعد از تاییدیه نهایی آن توسط سازمان سنجش، دانشجویی از ادامه تحصیل انصراف دهد، جایگزین پذیرش نخواهد شد. قبل از این فرایند نیز پذیرش جایگزین فقط با نظر کمیته منتخب معاونت آموزشی دانشگاه میسر خواهد بود.

🔷 هزینه ثبت نام و مدارک ارسال شده متقاضی در هیچ شرایطی مسترد نخواهد شد، بنابراین به متقاضیان توصیه می‌شود با دقت و آرامش روانی لازم اطلاعات موجود در دفترچه و سایت دانشگاه علامه را مطالعه کرده و فقط در صورت دارا بودن شرایط مربوط اقدام به ثبت نام در فراخوان نمایند.

🔷 بررسی شرایط هر متقاضی و امتیازبندی وضعیت تحصیلی و فعالیت‌های آموزشی آنان توسط کمیته منتخب گروه آموزشی رشته مربوطه انجام می‌شود. متقاضیانی که حداقل امتیازات را کسب کنند، به ترتیب امتیاز در اولویت پذیرش قرار خواهند گرفت. در صورت لزوم به مصاحبه شفاهی در برخی رشته‌ها، داوطلب باید در جلسه مصاحبه حضور داشته باشد. عدم حضور در مصاحبه حضوری، به منزله انصراف از ادامه تحصیل در مقطع ارشد تلقی خواهد شد.

🔷 پس از جمع‌بندی امتیازات، مراحل کار در کمیته منتخب معاونت آموزشی دانشگاه بازبینی و تایید شده و اسامی پذیرفته‌شدگان اولیه در موعد مقرر از طریق سایت دانشگاه به اطلاع دانشجویان خواهد رسید.

🔷 پذیرش قطعی و نهایی متقاضیان، فقط پس از تایید سازمان سنجش و هیئت مرکزی گزینش دانشجو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت خواهد گرفت.

🔷 تمامی متقاضیانِ پذیرش شده در دوره روزانه کارشناسی ارشد به ادامه تحصیل خواهند پرداخت و شهریه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

🔷 تمامی اعلان‌ها به داوطلبان از طریق سایت دانشگاه علامه به نشانی www.atu.ac.ir انجام می‌شود. به داوطلبان توصیه می‌شود اطلاعیه‌های مربوط به پذیرش ارشد بدون آزمون را از طریق همین پایگاه پیگیری کنند.

مدارک مورد نیاز ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه علامه

برای کسب اطلاع از شرایط ثبت نام مدارس علامه طباطبایی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

مدارک مورد نیاز ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه علامه طباطبایی

🔶 فرم پرشده تقاضانامه (از طریق سایت دانشگاه علامه)

🔶 اصل گواهی دانشجوی 15 درصد برتر دوره کارشناسی (مطابق با فرم نمونه از سایت دانشگاه)

🔶 کپی شناسنامه از تمامی صفحات و کارت ملی پشت و رو

🔶 لیست ریزنمرات کارشناسی (نیازی به تایید آموزش دانشگاه نیست)

🔶 یک عدد عکس 3*4

🔶 اصل و یک کپی از فیش واریزی به مبلغ 600 هزار ریال به شماره حساب 98722920 به نام درآمد های متفرقه دانشگاه علامه طباطبایی شعبه شهید سپهبد قرنی بانک تجارت کد 209

🔶 یک نسخه اصل یا کپی از مدرک اخذ شده مربوط به کسب یکی از افتخارات و فعالیت‌های ذکر شده در بالا (کلیه دانشجویان دانشگاه‌های سطح 1 تا 4 اگر موفق به کسب افتخار یا فعالیتی در زمینه‌های ذکر شده در بالا شده‌اند، گواهی را ضمیمه کنند.)

🔶 یک نسخه از مدرک علمی سطح 2 حوزه علمیه به همراه گواهی اتمام کتبی پایه دهم برای متقاضیان رشته‌های مدرسی معارف اسلامی

💎برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه علامه روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.💎

نحوه ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه علامه طباطبایی

داوطلبان می‌بایست نهایتا تا پایان آذرماه سال جاری مدارک مربوطه را ارسال کنند. دانشگاه علامه طباطبایی اعلام داشته است که به منظور تسریع روند ثبت نام و بررسی مدارک دانشجویان متقاضی، داوطلبان از مراجعه به دفاتر ستادی دانشگاه خودداری کنند. در صورت نیاز به حضور داوطلب با وی تماس گرفته خواهد شد.

متقاضیان می‌بایست کلیه مدارک لازم را از طریق پست سفارشی به نشانی: تهران، بلوار دهكده المپیك، تقاطع بزرگراه شهید همت، سازمان مرکزی دانشگاه، طبقه اول، دفتر استعداد های درخشان، کد پستی 1464864811، ارسال نمایند و رسید پستی آن را محض پیگیری‌های احتمالی نزد خود نگاه دارند. دانشگاه تحت هیچ شرایطی مدارک متقاضیان را به صورت حضوری تحویل نخواهد گرفت.

روی پاکت ارسالی حتما نوشته شود: متقاضی پذیرش بدون آزمون (سهمیه استعداد درخشان) در دوره کارشناسی ارشد رشته/گرایش …….

جهت کسب اطلاع از شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه سیستان و بلوچستان روی لینک کلیک نمایید.

اخبار پیرامون ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه علامه طباطبایی

🎉 نکات مهم ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه علامه

✒ دانشجویان ۱۵ درصد برتر دانشگاه علامه طباطبائی مجاز به انتخاب سه رشته می باشند.

✒ بازه زمانی ثبت نام توسط دانشگاه علامه از 30 آذرماه به ۱۵ عصر روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۵ تمدید شد.

✒ با احتساب انتخاب رشته/گرایش توسط دانشجویان، در صورت عدم پذیرش در رشته انتخابی، دانشجو حق هیچگونه اعتراضی ندارد.

✒ با توجه به محدود بودن ظرفیت‌ها و تعداد بالای متقاضیان، داوطلبان ان رشته‌هایی را در فرم انتخاب نمایند که با رشته تحصیلی آن‌ها ارتباط مستقیم داشته باشد تا شانس بیشتری برای پذیرش داشته باشند.

خلاصه مطلب

ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه علامه آغاز شده است. این دانشگاه از میان استعدادهای درخشان دانشجویی، پس از بررسی مدارک متقاضیان و امتیازدهی به وضعیت هر داوطلب برای مقطع کارشناسی ارشد روزانه اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند. مهلت ثبت نام در این فراخوان تا پنجم دی‌ماه سال جاری تمدید شده است. دانشجویانی که در دوره تحصیلی کارشناسی خود جزو 15 درصد برتر بوده یا افتخارات المپیادی، علمی و ورزشی در کشور کسب کرده‌اند می‌توانند برای این فراخوان ثبت نام کنند. حداقل معدل 6 ترم تحصیلی داوطلب باید 17 به بالا باشد.

برای دانلود مطالب این صفحه بصورت pdf کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا دانشجویانی که از سقف 8 ترم تحصیلی بیشتر دارند مجاز به ثبت نام ارشد بدون ازمون دانشگاه علامه هستند؟

خیر فراخوان ثبت نام بدون آزمون ارشد دانشگاه علامه نیازمند فارغ‌التحصیلی در 8 ترم و معدل بالای 17 می‌باشد.

آیا دانشجویان اتباع خارجی واجد شرایط ثبت نام در ارشد بدون آزمون دانشگاه علامه هستند؟

خیر دانشجویان غیر ایرانی و افرادی که کارشناسی خود را در خارج از کشور سپری کرده‌ان واجد شرایط نیستند.

آیا دانشجویان ترم پایانی دانشگاه آزاد و پیام نور می‌توانند در فراخوان ارشد بدون آزمون دانشگاه علامه ثبت نام کنند؟

خیر این فراخوان مختص فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دولتی سطح 1 و 2 می‌باشد. 

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه علامه طباطبایی 1403»

  1. Avatar photo مسن آبادی گفت:

    با سلام جهت مشاوره تماس گرفتم هیچ کدوم از شماره های اعلام شده پاسخگو وصحیح نبود لطفا پیگیری بفرمایید با تشکر

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      سلام وقت بخیر
      درصورتی که خطوط آزاد باشد مشاورین پاسخگو هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
  • انصراف از تحصیل در سامانه سجاد

    مراحل انصراف از تحصیل در سامانه سجاد + راهنمای تصویری

    دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی برای انصراف از تحصیل در سامانه سجاد، باید به به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir برای کناره‌گیری از تحصیل اقدام کنند. انصراف از تحصیل به صورت آنلاین، قابل انجام و پیگیری است. همچنین سامانه جامع امور دانشجویان...
تماس با مشاور