ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تست شخصیت انتخاب رشته + تست های روانشناسی | ایران تحصیل

تست شخصیت انتخاب رشته
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

امکان شرکت در انواع تست شخصیت انتخاب رشته برای تمامی داوطلبان کنکور سراسری ورودی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور فراهم شد. با شرکت هر فرد در تست شخصیت‌شناسی انتخاب رشته کنکور از جمله تست هالند و تست mbti انتخاب رشته می‌توان گامی مهم برای داشتن انتخاب رشته‌ای حرفه‌ای و بی عیب و نقص برداشت. هر فرد در طول دوران زندگی خود با چالش مهم کنکور و مرحله انتخاب رشته روبرو می‌شود، اما اینکه چگونه بتواند این مرحله را به خوبی پشت سر بگذارد، می‌تواند اهمیت زیادی برای فرد داوطلب داشته باشد.

با توجه به اهمیت شرکت داوطلبان کنکوری در انواع تست شخصیت انتخاب رشته بهتر است برای اطلاع و شرکت در انواع تست شخصیت‌شناسی انتخاب رشته از کمک مشاوران خبره استفاده کنید. برقراری تماس با مشاوران تحصیلی می‌تواند کمک بزرگی به شما در مسیر انتخاب رشته باشد. شما داوطلبان گرامی جهت دریافت مشاوره در رابطه با تست شخصیت انتخاب رشته می‌توانید از طریق شماره 9099075307 با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا راهنمایی‌های مناسب را در اختیار شما داوطلبان عزیز قرار دهند. 

اطلاعیه

به کمک انواع تست شخصیت‌شناسی انتخاب رشته کنکور می‌توانید به شناخت خوبی در رابطه با بهترین انتخاب رشته تحصیلی برسید.

 

ضرورت استفاده از تست شخصیت انتخاب رشته

شاید از خود بپرسید که چرا قبل از هرگونه اقدامی برای انتخاب رشته لازم است از تست شخصیت‌شناسی انتخاب رشته کنکور استفاده کنیم؟ در جواب به این سؤال مهم باید این نکته را یادآور شویم که به وسیله شخصیت انتخاب رشته می‌توانید به این موضوع که به کدام رشته و دانشگاه علاقه دارید به درستی پی ببرید.

به این صورت که با شرکت در تست شخصیت‌شناسی برای انتخاب رشته دانشگاهی می‌توانید به روحیات و ویژگی‌های شخصیتی خود پی ببرید و ببینید با توجه به این ویژگی‌ها و روحیات امکان ادامه تحصیل در کدام رشته تحصیلی را دارید و می‌خواهید به کدام حرفه وارد شوید. به فرض مثال، اگر شخصی با روحیه عاطفی و هنری هستید و در صورتی که حس می‌کنید روحیه انجام فعالیت‌های هنری را دارید، بهتر آن است که برای تحصیل در رشته‌هایی همچون هنرهای تجسمی اقدام کنید. اطمینان داشته باشید که در این صورت می‌توانید بسیار مؤفق عمل کنید و آینده خوبی در این قبیل از رشته‌های تحصیلی دانشگاهی داشته باشید.

مورد دیگر در رابطه با افرادی است که روحیه و شخصیتی اجتماعی دارند و تمایل زیادی به کار در جمع و در میان افراد دیگر دارند. یکی از آن مشاغلی که افرادی با روحیه اجتماعی می‌توانند به آن روی بیاورند شغل معلمی در مدارس و یا استادی در دانشگاه‌هاست. به این ترتیب می‌توانند بودن در جمع و در اجتماعات را تجربه کنند و شغلی متناسب با شخصیت و روحیه خود را داشته باشند.

بنابراین شرکت در تست انتخاب رشته کنکور از این جهت ادامه دارد که شما می‌توانید بفهمید برای چه حیطه‌ای آمادگی بیشتری دارید و ادامه تحصیل در کدام رشته می‌تواند شما را در مسیر بهتری در آینده قرار دهد. از انجا که اطلاع از انواع تست انتخاب رشه کنکور، برای داوطلبان این آزمون سرنوشت‌ساز اهمیت دارد، در ادامه به معرفی انواع این تست‌ها خواهیم پرداخت.

ضرورت استفاده از تست شخصیت انتخاب رشته

 

انواع تست شخصیت انتخاب رشته

در حال حاضر تست‌های انتخاب رشته بسیاری وجود دارند که ب شرکت در هرکدام از آنها به راحتی می‌توانید شناخت بهتری نسبت به خود کسب کنید. از بین بهترین و معروف‌ترین انواع تست شخصیت‌شناسی انتخاب رشته کنکور می‌توان از تست شخصیت‌شناسی mbti و همین طور تست رغبت‌سنجی شغلی هالند نام برد. البته شهرت آزمون استرانگ هم از این آزمون‌های ذکر شده کمتر نیست. شما با اطلاع از جزئیات هریک از این آزمون‌ها و نحوه شرکت در هر تست، می‌توانید به شناخت دقیقی از علائق و روحیات خود برسید. این تست‌ها به طور دقیق نشان می‌دهند که شما برای کدام رشته تحصیلی مناسب هستید و با گزینش کدام رشته می‌توانید آینده تحصیلی و شغلی بهتری داشته باشید. در ادامه برای آشنایی بیشتر به معرفی انواع تست انتخاب رشته هالند، استرانگ و تست شخصیت‌شناسی mbti خواهیم پرداخت. 

انواع تست شخصیت انتخاب رشته

جهت اطلاع از نحوه شرکت در آزمون رغبت سنجی تحصیلی و شغلی وارد لینک مربوطه شوید.

 

تست شخصیت انتخاب رشته هالند 

به جرأت می‌توان گفت که آزمون رغبت‌سنجی هالند جایگاه ویژه‌ای در بین دانش‌آموزانی که میل به شرکت در کنکور سراسری هستند، دارد. داوطلبان آزمون سراسری پس از شرکت در کنکور و هنگام آغاز فرایند انتخاب رشته می‌توانند از تست رغبت‌سنجی هالند بری آبنده تحصیلی خود بهره ببرند. این تست گرچه در میان دانش‌آموزان بسیار شهرت دارد، اما می‌توان به عنوان تست شخصیت‌شناسی برای انتخاب رشته دانشگاهی هم از آن استفاده کرد و آن را به این منظور هم مورد استفاده قرار داد. 

آزمون هالند به عنوان یکی از آزمون‌هایی مطرح شناخته می‌شود که می‌تواند براساس تیپ شخصیتی افراد از جمله رهبری و مدیریت، قراردادی، هنری و اجتماعی آینده تحصیلی و کاری آن‌ها را تخمین بزند و پیش بینی کند.

در صورتی که برای گرفتن تصمیمی قطعی در رابطه با انتخاب رشته کنکور و کسب اطلاعات در ارتباط با شغل آینده خود به دنبال شرکت در آزمون هالند و پاسخگویی به سؤالات آن هستید، می‌توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید. 

بنر انتخاب رشته کنکور

نکات مورد توجه در زمان پاسخگویی به سؤالات آزمون هالند 

دقت داشته باشید که در زمان پاسخگویی به سؤالات آزمون هالند باید به نکاتی بسیار مهم و اساسی زیر توجه کنید:

اولین مورد این که در زمان پاسخ دادن به سؤالات مطرح شده در آزمون به هیچ وجه نیازی به داشتن اطلاعات قبلی ندارید و می‌توانید به راحتی پاسخگوی سؤال‌ها باشید. 

مورد دیگر این که صداقت در زمان جواب دادن به سؤال‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به آن توجه ویژه‌ای مبذول شود، چراکه شما می‌خواهید با شفافیت کامل در ارتباط با انتخاب مسیر تحصیلی خود اطلاعتی را کسب کنید. از این رو اگر گزینه‌ای را به عمد اشتباه پاسخ دهید، نمی‌توانید پاسخ واقعی و روشنی را برای تعیین مسیر انتخاب رشته کنکور داشته باشید. 

تست شخصیت انتخاب رشته هالند 

تست mbti انتخاب رشته یا تست شانزده شخصیتی 

تست mbti انتخاب رشته از جمله مشهورترین تست‌هایی است که به جهت انتخاب رشته و یا شغلی مناسب برای دانش‌آموزان و یا دانشجویان به کار می‌رود. تستی که به کمک ویژگی‌ها و خصوصیات شخصیتی شما داوطلبان می‌تواند بهترین‌ها را چه در زمینه رشته تحصیلی و چه در حیطه شغلی به شما معرفی کند.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که تست mbti انتخاب رشته را یک مادر و دختر طراحی کرده و در دسترس متقاضیان این نوع تست‌ها قرار داده‌اند. اگر می‌خواهید با شماری از تیپ‌های شخصیتی معرفی شده در این تست آشنایی پیدا کنید، مطالعه ادامه این نوشته را به شما دوستان عزیز پیشنهاد می‌کنیم.

  • فرد برخوردار از تیپ شخصیتی ISTJ

در هنگام انجام تست mbti انتخاب رشته، این دسته از افراد و با این تیپ شخصیتی به عنوان بازرس نام برده می‌شوند. افرادی که واقعاً مسئولیت پذیر و قابل اعتماد هستند و به همین دلیل می‌توان به عنوان افراد مؤفق در زمینه‌های مالی و پولی روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کرد.

مورد بسیار مهم و جالب دیگر در رابطه با افراد دارای این تیپ شخصیتی این است که آن‌ها به شدت پایبند قوانین و ضوابط هستند و به هیچ وجه تخطی از آن‌ها را نمی‌پذیرند. افراد دارای تیپ شخصیتی ISTJ در رشته‌هایی همچون مدیریت مالی، حقوق کیفری، حسابداری و زمین شناسی بسیار مؤفق عمل می‌کنند و می‌توانند به تحصیل و اشتغال در این رشته‌های دانشگاهی بپردازند.

 

برای اطلاع از شرایط و نحوه انتخاب رشته دبیرستان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

  • فرد برخوردار از تیپ شخصیتی INFJ

در تست mbti انتخاب رشته، افراد دارای تیپ شخصیتی INFJ بسیار ایده آل‌گرا، نظم‌دوست و البته واقعاً‌ هدفمند هستند. کسانی که می‌توانند مشاوران خوبی باشند و در این زمینه خدمت کنند. این دسته از افراد تمایل شدیدی به داشتن رابطه با افرادی را دارند که از نظر روحی در سلامت کامل به سر می‌برند و مشکلی در این رابطه ندارند.

اگر دارای تیپ شخصیتی INFJ هستید می‌توانید یکی از رشته‌های تحصیلی روانشناسی، شهرسازی و یا هنر را برای تحصیل در دانشگاه‌های مختلف انتخاب کنید و در آینده هم در این رشته‌ها وارد بازار کار شوید.

 

  • فرد برخوردار از تیپ شخصیتی ISTP

اگر فردی دارای تیپ شخصیتی ISTP باشد علاقه وافری به انجام فعالیت‌های پیچیده و مشکل دارد و ریسک آن را هم قبول می‌کند. بعلاوه، این فرد به شدت عمل گرا و نامنظم است و این یکی از خصوصیات اخلاقی خاص وی است. اگر شما هم این تیپ شخصیتی را دارید می‌توانید برای ادامه تحصیل در رشته‌هایی همچون ریاضیات، زمین شناسی و یا اقتصاد اقدام بفرمایید.

 

  • فرد برخوردار از تیپ شخصیتی ESTP

در تست mbti انتخاب رشته، کسانی که دارای تیپ شخصیتی ESTP هستند، بسیار مبتکر، عجول و همین طور نترس هستند. این قبیل از افراد با نقض چارچوب‌ها و قوانین و ضوابط می‌خواهند تغییراتی عمده و اساسی را در زندگی خود ایجاد کنند. مهندسی پزشکی، بیولوژی، هنر و تئاتر از جمله رشته‌های تحصیلی هستند که فرد دارای تیپ شخصیتی ESTP می‌توانند برای ادامه تحصیل در آن اقدام کنند.

تست شخصیت انتخاب رشته استرانگ

تست انتخاب رشت کنکور استرانگ به منظور مشاوره تحصیلی در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و افراد را در تیپ‌های شخصیتی واقع‌گرا (عمل کننده‌ها)، جستجوگر (متفکران)، هنری (آفرینندگان و هنرمندان)، اجتماعی (کمک کنندگان)، متهور یا جسور (سرمایه‌گذاران و رهبران)، قراردادی (نگهبانان و کارمندان) قرار می‌دهد. داطلبان کنکور با استفاده از این تست و قرار گرفتن در هریک از این تیپ‌های شخصیتی راحت‌تر می‌توانند دست به انتخاب رشته بزنند.

براساس پژوهش‌های زیادی کاربرد این تست را برای انتخاب رشته موفق در کنکور تأیید کرده‌اند. از تست رغبت‌سنجی استرانگ می‌توان جهت فرایند انتخاب رشته کنکور استفاده نمود. انتخاب رشته درست و اصولی قبل از ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر سبب می‌شود تا مسیر زندگی خود را هدفمند جلو ببریم. بسیاری از داوطلبان آزمون سراسری یا آزمون‌های ارشد و دکتری، به دلیل انتخاب رشته نامناسب، در آینده دچار مشکل می‌شوند و همین امر سبب می‌شود زمان زیادی از عمر خود را برای سپری کردن مسیر اشتباه صرف نمایند. بنابراین استفاده از این تست می‌تواند راهنمایی‌های موثری برای انتخاب رشته دقیق در اختیار شما قرار دهد.

مشاوره تست شخصیت انتخاب رشته

مشاوره تست شخصیت انتخاب رشته

شرکت در تست شخصیت‌شناسی و جلسات مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری از مهمترین کارهایی هستند که داوطلبان آزمون سراسری، قبل از شروع فرایند انتخاب رشته باید انجام دهند تا بتوانند رشته‌ای را که متناسب با تیپ شخصیتی و علائق آن‌ها می‌باشد را انتخاب کنند.

در حال حاضر تست‌های انتخاب رشته بسیاری وجود دارد که متقاضیان رشته‌های دانشگاهی می‌توانند از آنها بهره ببرند. از برترین تست‌های شخصیت انتخاب رشته می‌توان به تست هالند، تست استرانگ و تست شخصیت‌شناسی mbti اشاره کرد. شما با انجام هرکدام از این آزمون از این تسه ها راحت‌تر می‌توانید به شخصیت و علائق خود پی ببرید. 

بسیاری ازداوطلبان کنکور سراسری به دلیل عدم توجه به شخصیت و علائق خود انتخاب رشته ناموفقی داشته و بیشتر زندگی آنها تحت تأثیر همان انتخاب اشتباه بوده است. از این رو شرکت در این قبیل تست‌ها به شدت توصیه می‌شود. از سوی دیگر حضور مشاوران خبره در کنار انجام این آزمون‌ها، سبب می‌شود شما راحت‌تر بتوایند فرم انتخاب رشته خود را براساس توصیه‌های مشاوران تحصیلی کنکور تکمیل کنید. چراکه این افراد در مسیر ارائه مشاوره تحصیلی در طی سالیان متمادی، تجربه زیاد داشته و بهترین انتخاب را پیش روی شما قرار خواهند داد.

در صورتی که شما داوطلبان عزیز هم جزو افرادی هستید که در مرحله انتخاب رشته قرار دارند، می‌توانید برای شرکت در این قبیل از آزمون‌ها از کمک مشاوران برجسته و مجرب آکادمی ایران تحصیل در این رابطه کمک بخواهید. مشاوران ما می‌توانند یاری‌گر شما برای شناخت این سؤالات و پاسخگویی به ابهامات شما باشند. 

 

جهت کسب اطلاع درباره انواع تست شخصیت برای انتخاب رشته دانشگاه و نحوه شرکت در آن‌ها از طریق شماره 9099075307 با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید. 

بنر انتخاب رشته

جدیدترین اخبار انتخاب رشته کنکور

خبر خوب برای رتبه‌های زیر 200 در صورت ورود به رشته‌های خاص 

براساس اعلام معاون آموزشی وزارت علوم، چنانچه رتبه‌های زیر 200 آزمون سراسری وارد رشته‌های خاص شوند، این امکان را دارند که تا مقطع دکتری به طور مستقیم تحصیل نمایند. این دانشجویان از سال اول تحصیل خود بورسیه شده و حقوق دریافت خواهند کرد.

ضرورت تطابق رشته انتخابی با استعداد دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اعلام کرد: انتخاب رشته دانش‌آموزان باید به تناسب استعداد آنها و راهنمایی مشاوران مجرب انجام شود. وی افزود: در این راستا مراکز فنی حرفه‌ای و دانشگاه فنی حرفه‌ای استان از جمله برنامه‌هایی است باید راستای هدایت تحصیلی همراهی کنند. 

جدیدترین اخبار انتخاب رشته کنکور

خلاصه مطالب

در این مقاله در ارتباط با تست شخصیت انتخاب رشته توضیح دادیم. همانطور که می دانید مرحله انتخاب رشته مهمترین فرانیدی است که مسیر و آینده تحصیلی و شغلی داوطلبان را تعیین می‌کند و هرچه این مرحله اصولی‌تر و دقیق‌تر انجام شود، افراد آینده روشن‌تری خواهند داشت. شرکت در تست شخصیت‌شناسی انتخاب رشته کنکور، مزایای زیادی دارد و داوطلبان می‌توانند با پی بردن به علائق و تیپ شخصیتی خود، بفهمند کدام رشته متناسب با روحیات آنها است و اگر وارد آن شوند، آینده بهتری خواهند داشت.

در این مطلب به تست‌های شخصیت‌شناسی انتخاب رشته کنکور هالند، تست شخصیت‌شناسی استرانگ و تست mbti انتخاب رشته به عنوان برترین تست‌های شخصیت انتخاب رشته اشاره کردیم. چنانچه شما عزیزان در کنار انجام این تست شخصیت انتخاب رشته، نیازمند راهنمایی مشاوران تحصیلی کارآزموده هستید، کافی است با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا در این مسیر مهم و سرنوشت‌ساز در کنار شما باشند.

جهت دریافت پی دی اف مقاله کلیک نمایید. 

 

3.5/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

به چه دلیل باید از تست شخصیت انتخاب رشته استفاده کرد؟ 

مزیت استفاده از این تست این است که می توان به کمک آن ها انتخاب رشته ای دقیق تر و بهتر را تجربه کرد.

بهترین تست شخصیت شناسی انتخاب رشته چیست؟

از میان بهترین تست های شخصیت شناسی انتخاب رشته می توان از تست هالند و استرانگ نام برد.

برای دریافت مشاروه در ارتباط با تست شخصیت شناسی برای انتخاب رشته کنکور چه باید کرد؟ 

برای اطلاع از متداول ترین و معروف ترین تست شخصیت شناسی برای انتخاب رشته کنکور می توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید.

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «تست شخصیت انتخاب رشته + تست های روانشناسی | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo فوآد گفت:

    سلام و درود
    تست های شخصیت شناسی برای انتخاب رشته تا چه حد درست هستند و چند درصد به صورت احتمالی درصد خطا دارن؟

    1. Avatar photo moradkhani گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای انتخاب رشته نمی توان تنها به نتیجه این تست ها بسنده کرد بلکه باید آنها را در کنار عوامل دیگر در نظر گرفت.

  2. Avatar photo راحله گفت:

    سلام این تست های شخصیت شناسی شامل همه رشته ها میشه؟ حتی اگه دانش آموز باشیم

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله بسیار جالب هم هست حتما امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین 1403 + شرایط پذیرش

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

    ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

    شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش...
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
تماس با مشاور