ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

رشته داروسازی + درآمد، بازارکار، دروس و شرایط مهاجرت

رشته داروسازی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بازار کار رشته داروسازی موضوعی است که ما در این مطلب بررسی خواهیم کرد. بسیاری از داوطلبان رشته تجربی، متقاضی تحصیل در رشته دارو سازی هستند. به همین دلیل رقابت برای ورود به این رشته و سپس یافتن کار برای آن بسیار بیشتر از سایر رشته‌ها است. اگر شما هم به تحصیل و یافتن کار در این رشته علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا از درآمد داروسازی در ایران، بازار کار داروسازی در خارج از کشور و آینده شغلی داروسازی – خانم‌ها بیشتر بدانید. در صورتی که نیاز به اطلاعات گسترده‌تری در رابطه با تحلیل بازار کار، آینده شغلی و درآمد داروسازی در ایران و خارج  داشتید، می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس بگیرید.

بازار کار رشته داروسازی ۱۴۰۳

رشته داروسازی یکی از رشته‌های محبوب دانش آموزان تجربی است. این رشته مثل سایر رشته‌ها، هر سال در دفترچه انتخاب رشته سراسری و آزاد قرار دارد. بنابراین قبل از بررسی بازار و درآمد داروسازی در ایران، بهتر است کمی از این رشته اطلاعات بیشتری به دست آوریم. بسیاری از داوطلبان ممکن است هنوز انتخاب رشته نکرده و شناخت خوبی از این رشته نداشته باشند. پس در ادامه همراه ما باشید تا بازار کار رشته داروسازی را بیشتر بشناسیم.

تعریف رشته داروسازی

در میان رشته های تحصیلی پر درآمد تجربی، مانند پزشکی و دندانپزشکی، داروسازی نیز از جمله پرطرفدارترین‌ رشته‌ها محسوب می‌شود. همانطور که از نام این رشته پیداست، افراد با قبولی در آن به علم نحوه ساخت دارو دست پیدا می‌کنند. علاوه بر این، بررسی وضعیت دارو در بدن انسان و موجودات زنده نیز در این رشته مورد نقد قرار می‌گیرد. به صورت کلی، هدف نهایی ارائه این رشته در دانشگاه‌ها، تربیت افرادی است که به بهترین نحو ممکن؛ خاصیت مواد را شناسایی می‌کنند و داروهایی با کمترین میزان عوارض می‌سازند.

تعریف رشته داروسازی

دروس این رشته مثل سایر رشته‌ها عمومی، اختیاری، تخصصی و پایه است که افراد برای فارغ التحصیلی باید شبانه روز درس بخوانند تا از پس این رشته که به دقت بالایی احتیاج دارد، بربیایند. همچنین پذیرفته شدگان رشته داروسازی، پس از دو سال باید در آزمون سنجش که هر سال به صورت اجباری در حال برگزار شدن است، شرکت کنند. داروسازی برخلاف تصور عموم که رشته‌ای راحت‌تر از رشته‌های پزشکی و دندان پزشکی است، سختی‌های زیادی در دوران کارشناسی، ارشد و دکتری دارد.

برای آشنایی با رتبه قبولی داروسازی کلیک کنید.

 بازار کار رشته داروسازی و حیطه شغلی آن

اما به صورت کلی بازار کار رشته داروسازی را می‌توان شامل استخدام در کارخانه‌های داروسازی، تهیه لوازم و محصولات آرایشی و بهداشتی، ارائه خدمات درمانی به بیمارستان‌ها یا گرفتن سمت‌هایی در سازمان‌های دولتی مانند معاونت غذا و دارو، مدیریت بازرسی، سیاست گذاری‌های دارویی و…دانست. یکی از زمینه‌های شغلی محبوب در این رشته نیز تاسیس داروخانه می‌باشد که برای آینده شغلی خانم‌ها گزینه‌ای مناسب است. بازار کار رشته داروسازی در ایران بستگی به دانش فرد، توانایی در تشخیص داروها، رشته و شاخه مورد نظر در دوره کارشناسی ارشد است.

البته این رشته به طور کلی آینده شغلی خوبی نسبت به سایر شغل‌ها دارد و خیلی مهم نیست که متقاضی در کدام شاخه ادامه تحصیل بدهد. از معروف‌ترین شاخه‌های داروسازی در دوره کارشناسی ارشد، داروسازی بالینی، داروشناسی، گیاهان دارویی، سم شناسی، کنترل دارویی، فارماسیوتیکس، بیوتکنولوژی دارویی، داروسازی هسته‌ای و نانو فناوری دارویی است. انتخاب هر یک از این گرایش‌ها برای رسیدن به درآمدی خوب و مطمئن، تفاوت آنچنان زیادی ندارد.

تحلیل بازار کار و آینده شغلی داروسازی در ایران و خارج ۱۴۰۳

امروزه بازار کار رشته داروسازی، نسبت به گذشته گسترده‌تر شده است. بسیاری از افراد که این رشته را برای تحصیل انتخاب می‌کنند، می‌توانند به جایگاه خوب و درآمد بالایی برسند. به خصوص که یکی از مهم‌ترین علایق افرادی که وارد رشته داروسازی می‌شوند، تاسیس داروخانه است. در ادامه برای بررسی جزییات بیشتر و تحلیل بازار کار، آینده شغلی و درآمد داروسازی در ایران و خارج؛ به مباحثی کاربردی می‌پردازیم.

بازار کار رشته داروسازی در گرایش بیوتکنولوژی دارویی

گرایش بیو تکنولوژی دارویی از جمله گرایش‌هایی است که باید برای قبولی در آن زحمت زیادی کشید. بیشتر افرادی که علاقه‌مند به تحصیل در داروسازی هستند، خواهان انتخاب این گرایش می‌باشند. اگر در این گرایش قبول شوید، می‌توانید در زمینه‌های مختلف از جمله تولید مواد اولیه داروئی، تولید مواد بیولوژیک، کنترل بیولوژیک داروها، به دست آوردن مواد اولیه بیـولـوژیک جدید از سلـول‌های حیـوانی، قـارچ‌ها، باکتـری‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها فعالیت داشته باشید.

بازار کار رشته داروسازی در گرایش نانوفناوری دارویی

بازار کار داروسازی در خارج از کشور برای این گرایش بسیار عالی است. نام این گرایش در دانشگاه‌های خارج از کشور، نانو مدیسین می‌باشد. اگر به فعالیت‌های پژوهشی علاقه‌مند هستید، این گرایش را به شما توصیه می‌کنیم؛ زیرا در آن فراوان‌ترین فرصت‌های پژوهشی وجود خواهد داشت. بازار کار رشته داروسازی در این گرایش شامل موارد زیر است:

✅ گردآوری کتابخانه نانوبیولیگاندها با استفاده از تکنولوژی و مهندسی ژنتیک

✅ طراحی و کشف دارو ( با استفاده از نانولیزر، نقاط کوانتمی، نانو ذرات طلا و …).

بازار کار رشته داروسازی در گرایش نانوفناوری دارویی

✅ دارورسانی( با استفاده از نانو ذرات پلیمری، سرامیکی، طلا، سیکلود کسترین، نانو کریستال ها، نانولیپوزوم‌ها، نانولوله های کربنی، ویروس ها و فولرین ها و …..)

✅ اصلاح فرمول داروها با هدف اثر بخشی بیش‌تر و کاهش عوارض

✅ دارورسانی از طریق پوست، ریه، تزریقی، گوشی و چشمی و … بر پایه نانوفناوری.

✅ اصلاح فرمول محصولات آرایشی و بهداشتی

بازار کار رشته داروسازی در گرایش شیمی دارویی

در این گرایش با استفاده از علوم شیمی و زیست، مکانیسم عملکرد داروها پرداخته و بررسی می‌شود. افراد فارغ التحصیل در این گرایش، می‌توانند به انجام فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، خدماتی در حوزه سنتز دارویی، بپردازند. در این شاخه از رشته داروسازی، دانشجویان باید با ترکیبات دارویی شیمیایی آشنا باشند تا بتوانند از عهده این رشته بیایند.

بازار کار رشته داروسازی در گرایش داروسازی هسته‌ای

بازار کار رشته داروسازی در این گرایش بسیار داغ و خاص است. این رشته تنها به اندازه 6 نفر ظرفیت دارد و فارغ التحصیلان این رشته زیر 100 نفر هستند که جز نخبه‌ها محسوب می‌شوند. با مطالعه در این گرایش، بازار کار شامل تولید و بکارگیری رادیو داروها و رادیو ایزوتوپ‌ها در پزشکی می‌شود. علاوه بر این، اگر به همکاری با سازمان انرژی اتمی نیز علاقه‌مند هستید، می‌توانید این رشته را انتخاب نمایید.

بازار کار رشته داروسازی در گرایش داروسازی بالینی

بازار کار این رشته در بیمارستان‌ها است. افرادی که پس از پایان عمل جراحی و در طول دوران بستری در بیمارستان‌ها فرایند مصرف داروهای بیماران را کنترل می‌کنند، در این گرایش تحصیل کرده‌اند. اگر به دنبال شغلی پردرآمد هستید، این گرایش را به شما پیشنهاد می‌دهیم. زیرا تنها با چند ساعت کار در بیمارستان، درآمد بالای 20 میلیون تومان خواهید داشت.

بازار کار رشته داروسازی در گرایش فارماکوگنوزی

بازار کار رشته داروسازی در گرایش  فارماکوگنوزی، شامل فعالیت در شرکت‌های داروسازی است. در این حالت، مواد اولیه موثر طبیعی در ساخت دارو، به شرکت‌ها معرفی می‌شود. این گرایش زمینه‌های کاری پژوهشی بسیاری را نیز دارد. دانشجویان این شاخه از رشته داروسازی، لازم است که به منشا گیاهان دارویی، تاثیر دارو بر روی بیماری‌ها و استخراج دارو از مواد شیمیایی و گیاهی، تسلط بالایی داشته باشند.

بازار کار رشته داروسازی در گرایش فارماکوگنوزی

بازار کار رشته داروسازی در گرایش فارماسیوتیکس

بازار کار این رشته از داروسازی در گرایش فارماسیوتیکس نیز شامل خدمت کردن در شرکت‌های دارویی است. در این گرایش افراد باید مواد موثر در داروسازی را شناسایی کرده و نحوه ساخت هر فرمول را برای داشتن بیشترین تاثیر ارائه بدهند.

بازار کار رشته داروسازی در گرایش زیست مواد دارویی

بازار کار این گرایش شامل، فعالیت در مراکز تحقیقاتی، صنایع داروسازی، تحقیق و تدریس در دانشگاه‌ها می‌گردد. همچنین با مطالعه در این گرایش می‌توانید در آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت فرآورده‌های دارویی نیز فعالیت داشته باشید.

بازار کار رشته داروسازی در گرایش سم شناسی

فعالیت در این رشته شامل یآموزشی، تحقیقاتی، صنایع دارویی، شیمیایی، درمان مسمومین بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌های سم‌شناسی، مراکز پزشمکی قانونی، آتش‌نشانی، مراکز اطلاع رسانی داروها، سموم و آزمایشگاه‌های کنترل غذا و دارو می‌شود.

بازار کار رشته داروسازی در کنترل دارو

افراد فارغ التحصیل در این گرایش، به انجام پژوهش در حوزه میکروب‌شناسی، کنترل میکروبی، فراورده‌های دارویی، کنترل فراورده‌های دارویی، کنترل و تجزیه مواد غذایی، تحقیقات پروبیوتیک و کنترل فراورده‌های بیولوژیک می‌پردازد. دانشجویان این رشته بر روی کیفیت دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی نظارت می‌کنند. تدریس این رشته، به تازگی در ایران راه اندازی شده است.

بازار کار رشته داروسازی در داروسازی سنتی

اگر به حوزه طب سنتی علاقه‌مند هستید، بازار کار این گرایش می‌تواند برای شما مناسب باشد. در این گرایش، نحوه فرمول کردن گیاهان سننی بررسی می‌شود. بنابراین اگر به درمان بیماری‌ها با داروهای سنتی علاقه دارید، این رشته گزینه مناسبی است.

بازار کار در رشته داروسازی گرایش اقتصاد و مدیریت دارو

این گرایش ترکیبی از روش‌های بازاریابی و مدیریت در داروسازی است. به این صورت که فارغ التحصیلان در این گرایش، می‌توانند به مدیران برای افزایش اثر بخشی تصمیم‌ها در حوزه غذا و دارو کمک بسیاری نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با  داروسازی بدون کنکور، روی لینک مربوطه کلیک کنید.

تحلیل گرایش‌های رشته داروسازی ۱۴۰۳

قبل از اینکه در مورد درآمد صحبت کنیم. بهتر است درک بهتری از گرایش‌ها داشته باشیم. زیرا برای ورود به بازار کار رشته گرایش داروسازی در درآمد تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. به همین دلیل در ادامه این مطلب، گرایش‌های این رشته را با جزئیات بیشتری تحلیل خواهیم کرد.

  • سم‌شناسی
  • داروشناسی
  • داروسازی بالینی
  • شیمی دارویی
  • فارماکوگنوزی
  • فارماسیوتیكس
  • كنترل دارو
  • نانوفناوری دارویی
  • بیوتكنولوژی دارویی
  • سم شناسی

گرایش‌های رشته داروسازی

گرایش سم شناسی

در گرایش سم شناسی افراد با ترکیبات سمی آشنا می‌شوند تا از آن برای مسمومیت‌های ناشی از ترکیبات دارویی جلوگیری می‌کنند. این مباحثی که به دانشجویان آموزش داده می‌شود که عبارت است از ترکیبات غیر دارویی و سمی، عوارض داروها و…

گرایش داروشناسی

داروشناسی ارتباط نزدیکی با سم شناسی دارد، به این صورت که بر روی بررسی اثرات عوارض داروها تمرکز می‌کند. دانشجویان در این گرایش با دوزهای دارویی و مکانیسم آن‌ها بیشتر آشنا می‌شوند. همچنین در دروس تخصصی و پایه این شاخه از داروسازی، درباره ترکیبات دارویی و برخی موارد پزشکی صحبت شده است.

گرایش داروسازی بالینی

افرادی که داروسازی بالینی را انتخاب می‌کنند در کنار پزشک و به عنوان دستیار محسوب می‌شوند. فعالیت اصلی آن‌ها نیز شامل ارائه مراقبت‌های دارویی خواهد بود. موارد دیگری که با انتخاب این گرایش می‌آموزید شامل، ارتباط موثر با بیمار، تیم درمان، پایش اثرات عوارض داروها و… می‌شود. همانطور که در قسمت‌های فوق اشاره شد، بازار کار رشته داروسازی و درآمد در این گرایش خوب است.

گرایش داروسازی بالینی

گرایش شیمی دارویی

افراد در این رشته شیمی دارویی در شیمی و شیمی آلی متخصص خواهند شد. آموزش ساختار شیمیایی ترکیبات دارویی، شناخت واکنش‌ها و ساختار ترکیبات نیز در این گرایش مطالعه می‌شود.

گرایش فارماسیوتیكس

در گرایش فارماسیوتیكس رشته داروسازی، بهترین ترکیب برای ساخت دارو از مواد دارویی آموزش داده خواهد شد. همچنین کسب تخصص در روش‌های ارزیابی داروها، سامانه‌های نوین ارزیابی دارو، شرایط نگهداری دارو، بسته بندی و… نیز در این گرایش ارائه خواهد شد.

گرایش فارماکوگنوزی

در این شاخه از رشته داروسازی، دانشجویان باید منشا طبیعی داروها را پیدا کنند. به علاوه، به ترکیبات شیمیایی و طبیعی هر کدام از داروها که برای درمان بیماری‌های متفاوت استفاده می‌شود، دست پیدا کنند.

گرایش کنترل دارو

کنترل دارو، گرایش جدیدی است که به تازگی شده است. متخصصان این گرایش افرادی هستند که در زمینه کنترل کیفیت انواع مواد اولیه داروها، محصولات آرایشی و غذایی تخصص پیدا می‌کنند.

گرایش نانوفناوری

گرایش نانو فناوری دارویی، با هدف خودکفایی در تولید محصولات نانوزیست فناوری راه‌اندازی شده است.

در طول این دوره، دانشجو با انواع علوم از جمله بیولوژی سلولی مولکولی پیشرفته، نانوبیو مواد، کشت سلول و بافت، نانودارو، فارماکوکینتیک پیشرفته و ژن درمانی آشنا خواهد شد.

گرایش بیوتکنولوژی دارویی

بیوتکنولوژی دارویی از جمله دوره‌های تخصصی نوپا است. در این گرایش تمرکز بر روی از علوم سلولی- مولکولی، میکروبیولوژی و ژنتیک، برای ساخت و تولید مواد موثره دارویی، در مقیاس صنعتی است.

گرایش داروسازی هسته‌ای

گرایش داروسازی هسته‌ای، با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته دانشجویان را به ایزوتوپ‌ها آشنا می‌کند. هدف نهایی در این گرایش، درمان و پیشگیری از بیماری‌ها است.

آینده شغلی برای خانم ها در رشته داروسازی

خانم‌ها برای انتخاب شغل و ورود به بازار کار، شرایط حساس‌تری نسبت به آقایان دارند. البته امروزه خانم‌ها پابه‌پای آقایان در حال فعالیت در جامعه هستند و تفاوت خاصی نیز میان این دو جنس دیده نمی‌شود. به صورت کلی رشته داروسازی می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خانم‌ها باشد؛ زیرا این رشته زمینه فعالیت در حیطه‌های پژوهشی بسیاری دارد و همچنین، امکان فعالیت به صورت شخصی با تاسیس داروخانه را نیز فراهم می‎نماید. پس آینده شغلی داروسازی برای خانم‌ها، می‌تواند وضعیت بسیار خوبی نسبت به دیگر رشته‌ها داشته باشد.

درآمد داروسازی در ایران ۱۴۰۳

درآمد داروسازی در ایران، بستگی به گرایش، مقطع و نوع شغلی که در این رشته انتخاب می‌کنید، خواهد داشت. به طور مثال اگر در استخدام سازمان‌های دولتی باشید، درآمد شما براساس قانون تصویب خواهد شد. اما در شرکت‌های خصوصی نیز شرایط درآمدی کاملا متغیر بوده و براساس توافق شما با کارفرما تعیین می‌شود. برخی از افراد در این رشته اقدام به تاسیس داروخانه می‌کنند که طبیعتا درآمد بسیاری بیشتری خواهند داشت. البته فراموش نکنید که برای تاسیس داروخانه یک سری دوندگی‌ها نیز وجود دارد که باید تمامی آن‌ها انجام گردد.

درآمد داروسازی در ایران

به صورت کلی تمامی شغل‌های مرتبط با حیطه پزشکی و درمانی درآمد خوبی دارند. در گرایش داروسازی نیز می‌توان از این درآمد خوب بهره‌مند شد. درآمد داروسازی در ایران را می‌توان به صورت میانگین از ماهیانه 10 میلیون تومان تا 20 میلیون و حتی بیشتر در نظر گرفت.  در صورتی که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد درآمد داروسازی برای گرایشی خاص هستید، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بازار کار داروسازی در خارج از کشور ۱۴۰۳

بازار کار داروسازی در خارج از کشور وضعیت بسیار مناسبی دارد. از جمله پردرآمدترین کشورها در رشته داروسازی، استرلیا، امریکا و کانادا است که این شغل در این کشورها از جمله پردرآمدترین مشاغل محسوب می‌شود. البته برای انتخاب کشور جهت مهاجرت و شروع کار، تنها درآمد ملاک نیست. توجه داشته باشید که بازار کار داروسازی در خارج از کشور می‌تواند به مراتب بهتر از داخل  باشد. در ادامه برای درک بهتر از بهترین کشورهایی که در آنجا رشته داروسازی درآمد بیشتری نسبت به سایر رشته‌ها دارد، خواهیم پرداخت:

کشور حقوق سالانه
آمریکا 107 هزار دلار
کانادا 80 هزار دلار
انگلیس 53 هزار دلار
آلمان 45 هزار دلار
سوئیس 83 هزار دلار

روحیه مناسب برای رشته داروسازی

روحیه مناسب برای ورود به بازار کار رشته داروسازی، مستلزم داشتن یک سری ویژگی‌ها است که در صورت نداشتن آن، فرد از ادامه این مسیر باز می‌ماند. روحیه مناسب برای هر شغلی براساس تست MBTI سنجیده می‌شود. خصوصیت افراد موفق در داروسازی شامل موارد زیر است:

INTJ

افراد دارای این تیپ شخصیتی، در حوزه سلامت می‌توانند موفق‌تر باشند.

INTP

افراد دارای تیپ INTP به فعالیت در حوزه پزشکی و سلامت علاقه مند هستند.

ESTJ

افراد دارای تیپ شخصیتی ESTJ، به سرو کار داشتن با مفاهیم ملموس علاقه‌مند هستند.

ISTJ

افراد دارای تیپ شخصیتی ISTJ نگرانی خاصی در مورد بیماران دارند و به همین دلیل می‌توانند حس آرامش را به آن‌ها منتقل نمایند.

ISFP

افراد دارای تیپ شخصیتی ISFP، برای کمک به دیگران علاقه‌مند هستند و به همین دلیل رشته‌های حوزه پزشکی و داروسازی می‌تواند برای آن‌ها پیشنهاد خوبی باشد.

دانشگاه های رشته داروسازی ۱۴۰۳

رشته داروسازی به دلیل محبوبیتی که در بین دانش آموزان تجربی دارد، در بیشتر دانشگاه‌های معتبر سراسری، آزاد و پیام نور و همچنین پردیس خودگردان ارائه می‌شود. به همین منظور برای انتخابی درست و تصمیمی آگاهانه، به لیست زیر که درباره دانشگاه های رشته داروسازی پرداخته شده است، توجه نمایید.

دانشگاه های رشته داروسازی
دانشگاه علوم پزشکی تهران
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
دانشگاه علوم پزشکی البرز
دانشگاه علوم پزشکی قزوین
دانشگاه علوم پزشکی کرمان
دانشگاه علوم پزشکی رشت
دانشگاه علوم پزشکی تبریز
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله
دانشگاه علوم پزشکی مشهد
دانشگاه علوم پزشکی زنجان
دانشگاه علوم پزشکی یزد
دانشگاه علوم پزشکی زابل
دانشگاه علوم پزشکی بندر عباس
دانشگاه علوم پزشکی اهواز
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
دانشگاه علوم پزشکی همدان

خلاصه مطلب

بازار کار رشته داروسازی یکی از موضوعات مهمی است که تمامی دانش آموزان علاقه‌مند به این رشته در مورد آن نیاز به اطلاعات بیشتری هستند. ما در این مطلب با تحلیل بازار کار، آینده شغلی و درآمد داروسازی در ایران و خارج سعی کردیم به تمامی سوالات شما پاسخ دهیم. همچنین برای علاقه‌مندان این رشته، گرایش‌های متفاوتی وجود دارد که به هر یک به صورت خلاصه پرداختیم.

این رشته‌ها شامل سم‌شناسی، داروشناسی، داروسازی بالینی، شیمی دارویی، فارماکوگنوزی، فارماسیوتیكس، كنترل دارو، نانوفناوری دارویی و بیوتكنولوژی دارویی می‌باشد. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص، درآمد داروسازی در ایران، بازار کار داروسازی در خارج از کشور و آینده شغلی داروسازی – خانم‌ها دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای دانلود فایل PDF بازار کار رشته داروسازی کلیک کنید.

4.2/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بازار کار رشته داروسازی خوب است یا بد؟

به صورت کلی تمامی رشته‌های مرتبط با پزشکی و پیراپزشکی بازار کار نسبتا خوبی دارند. بازار کار رشته داروسازی نیز با توجه به نوع گرایش و سطح مهارت‌های شما می‌تواند متغیر باشد.

درآمد داروسازی در ایران چقدر است؟

درآمد داروسازان ایرانی نسبتا بالا است. مخصوصا اگر  کسی مالک داروخانه شخصی باشد.

بازار کار داروسازی در خارج از کشور چگونه است؟

در خارج از کشور حتی شرایط بهتر هم هست. در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا مانند امریکا، داروسازان از درآمد بسیار خوبی برخوردار هستند.

نظرات

5 دیدگاه دربارهٔ «رشته داروسازی + درآمد، بازارکار، دروس و شرایط مهاجرت»

  1. Avatar photo خورینی گفت:

    بازار کار رشته داروسازی بغیر از داروخونه چیه؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      با شماره 9099075307 تماس بگیرید
      مشاورین راهنماییتان میکنند

  2. Avatar photo نازنین گفت:

    سلام دانشگاههای رشته داروسازی در تهران رو میفرمایید؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      با شماره 9099075307 تماس بگیرید
      مشاورین راهنماییتان میکنند

  3. Avatar photo Farimah گفت:

    عالیی♥️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • شرایط و مهلت ثبت نام کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضاییه

    ثبت نام کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضاییه

    شرایط و مهلت ثبت نام کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضاییه 1403 اعلام شد. آزمون کارشناسان رسمی دادگستری هر سال یا هر دو سال یکبار توسط سازمان سنجش و در جهت جذب علاقمندان به شغل کارشناس رسمی در مدت یک...
  • چارت انتخاب واحد رشته مهندسی پزشکی

    چارت انتخاب واحد رشته مهندسی پزشکی + بروزرسانی 1403

    رشته مهندسی پزشکی امروزه یکی از پرطرفدارترین رشته‌ ها از نظر داوطلبان کنکور گروه ریاضی به حساب می‌ آید و از آن جا که این رشته علاوه بر دروس مهندسی با دنیای پزشکی هم سر و کار دارد؛ مورد توجه...
  • رشته ی مهندسی برق

    رشته مهندسی برق + درآمد، بازارکار، دروس و شرایط مهاجرت

    رشته ی مهندسی برق شامل 4 گرایش مختلف است که هر کدام از این گرایش ها در حوزه ای جدا قرار گرفته و برای انتخاب درست بین این رشته ها بهتر است به بررسی دقیق این گرایش ها بپردازید تا...
  • بازار کار رشته عمران

    بازار کار رشته عمران – معرفی رشته عمران و گرایش های آن

    یکی از بهترین رشته‌های گروه آزمایشی ریاضی، مهندسی عمران است. بازار کار رشته عمران، میزان درآمد، تضمین شغلی خوب در آینده از جمله سوالاتی می‌باشد که بسیاری از داوطلبان را درگیر خود کرده است. معمولا افرادی که به ساخت سازه‌های...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)