ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

انصراف از دانشگاه شبانه و کنکور مجدد | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۳۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

انصراف از دانشگاه شبانه و کنکور مجدد

 

برخی از داوطلبانی که اقدام به انتخاب رشته دانشگاه های مختلف می نمایند، ممکن است پس از طی مدتی از تحصیل به این نتیجه برسند که به رشته پذیرفته شده علاقه ای ندارند و به همین دلیل مایل به ادامه تحصیل نیستند. این دسته ممکن است دانشجویان نوبت دوم (شبانه) باشند و به همین دلیل به دنبال اطلاع دقیق از شرایط انصراف از دانشگاه شبانه و کنکور مجدد باشند. اینکه شرایط انصراف از دانشگاه شبانه چیست؟ موضوعی است که قصد داریم تا امروز به آن بپردازیم.

خبر های خوبی برای آن دسته از دواطلبانی که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های روزانه می باشند و در حال تحصیل در نوبت دوم شبانه هستند داریم که در این مقاله از سایت ایران تحصیل که به موضوع انصراف از دانشگاه شبانه و کنکور مجدد تدارک دیده ایم بپردازیم و در ادامه در رابطه با آن سخن بگوییم. برای انصراف از دانشگاه پرداخت هزینه هایی لازم است که به آن خواهیم پرداخت.

 

جهت اطلاع دقیق از شرایط و ضوابط انصراف از دانشگاه شبانه و کنکور مجدد – مراحل انصراف از دانشگاه شبانه با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل نمایید

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

انصراف از دانشگاه شبانه و کنکور مجدد چیست؟

 

قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با شرایط انصراف از دانشگاه شبانه سخن بگوییم اولین سوال این است که دلیل شما برای انصراف از دانشگاه شبانه چیست؟ برخی از داوطلبان پس از اعلام نتایج نهایی کنکور ممکن است به این نتیجه برسند که در رشته پذیرفته شده دانشگاه شبانه مایل به ادامه تحصیل نیستند. در این صورت نیازی به انصراف نخواهد بود. چنانچه نسبت به ثبت نام در دانشگاه اقدام ننموده باشید، پذیرش شما به صورت خود به خود لغو خواهد گردید.

صورت دوم افرادی که مایل به انصراف از دانشگاه شبانه و کنکور مجدد می باشند در رابطه با افرادی است که مایل به ثبت نام کنکور سراسری مب هستند. به همین دلیل به دنبال اطلاع دقیق از شرایط هستند و لازم است به این دسته از داوطلبان عرض نماییم که برای شرکت مجدد در کنکور نیازی به انصراف از دانشگاه نخواهید داشت. تنها زمانی که بتوانید در هر یک از دانشگاه های روزانه و یا شبانه پذیرفته شوید، نیازمند انصراف خواهید بود.

برای کسب اطلاع دقیق از نحوه انصراف از دانشگاه شبانه و کنکور مجدد و همچنین اطلاع از تمامی قوانین شرایط انصراف از دانشگاه شبانه می توانید با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل به شماره های 9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل تماس حاصل نمایید.

 

برای طی کردن مراحل انصراف از دانشگاه شبانه و کنکور مجدد می توانید به دانشگاه محل پذیرش خود مراجعه نموده و پس از آن کلیه مراحل را پشت سر بگذرانید.

 

جهت اطلاع از رشته های بدون کنکور غیر انتفاعی کلیک کنید.

 

شرایط شرکت در کنکور برای دانشگاه های روزانه

 

شرایط شرکت در کنکور برای دانشگاه های روزانه

برخی از دانشجویان دانشگاه های روزانه نیز ممکن است بنا به دلاییل مختلفی از رشته پذیرفته شده خود احساس رضایت نداشته باشند و به همین دلیل مایل به انصراف از دانشگاه باشند. بنابراین انصرف از دانشگاه تنها مربوط به رشته های دانشگاه ازاد نمی باشد. همانطور که می دانید هر داوطلبی که در رشته های دانشگاه روزانه پذیرفته شود، امکان شرکت در کنکور همان سال را نخواهد داشت به همین دلیل حتما لازم است از دانشگاه انصراف دهد.

انصراف از دانشگاه شبانه و کنکور مجدد برای دانشجویان دانشگاه های روزانه  شبانه را می توان به دو دسته تقسیم نمود. یک دسته از متقاضیان، دانشجویانی هستند که ترم اولی محسوب می شوند و مایل به شرکت مجدد در کنکور می باشند. دسته دوم نیز داوطلبانی هستند که ممکن است دو یا چند ترم در دانشگاه مشغول به تحصیل باشند و به همین دلیل مایل به انصراف از دانشگاه باشند که در این صورت چنانچه تا بهمن ماه بتوانند انصراف خود را تحویل و انجام دهند می توانند مجددا در کنکور شرکت نمایند.

در رابطه با داوطلبانی که در دانشگاه های روزانه پذیرفته شده اند، چنانچه در دانشگاه مورد پذیرش ثبت نام نموده باشند و یا مدارک خود را تحویل داده یا نداده باشند، هیچ تفاوتی نخواهد داشت و مشمول یکسال محرومیت از کنکور خواهند بود. و در صورت انصراف می توانند در کنکور سال بعد شرکت نمایند. بنابراین این موضوع یکی از تفاوت هایی است که در انصراف از دانشگاه شبانه و کنکور مجدد با دانشگاه روزانه می تواند باشد.

 

برای دریافت مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد کلیک کنید.

 

تفاوت دانشگاه روانه و شبانه

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از داوطلبان و متقاضیان شرکت کننده در کنکور ممکن است مطرح شود تفاوتی است که دانشگاه های روزانه و شبانه با یکدیگر خواهند داشت . شاید بسایری ز متقاضیان شرکت کننده در کنکور تصور نمایند که دانشجویان شبانه در شب تحصیل می نمایند و دانشجویان روازانه نیز در طول روز مشغول به تحصیل می باشند . در حالیکه این تصور کاملا اشتباه می باشد.

تنها تفاوتی که می توان در رابطه با دانشگاه های روزانه و نوبت دوم شبانه بدان اشاره نمود، شهریه دانشگاه نوبت دوم است و این شهریه در دانشگاه های روزانه منظور نمی گردد. در واقع به لحاظ امکانات آموزشی و… هیچ تفاتی بین این دو دوره وجود نخواهد داشت. یکی از تفاوت ها نیز می تواند انصراف از دانشگاه شبانه و کنکور مجدد باشد که نیازی به شرکت دوباره در کنکور نخواهد بود.

یکی از مزیت هایی که برای دوره شبانه وجود دارد ، در رابطه با رتبه داوطلبان می تواند باشد بدین معنا که متقاضیان نیازی به کسب رتبه عالی نخواهند داشت همچنین شما با پرداخت شهریه مورد نظر می تواند در دانشگاه های تراز یک کشور با رتبه بالاتری مشغول به تحصیل شوید و در نهایت مهر همان دانشگاه بر مدرک تحصیلی شما زده خواهد شد.

 

برای استفاده از خدمات مشاوره تلفنی کنکور تجربی کلیک کنید.

 

شرایط انصراف از دانشگاه شبانه و شرکت در کنکور مجدد

برای انصراف از دانشگاه شبانه  شما باید واجد شرایط انصراف از دانشگاه شبانه باشید. به عنوان مثال یکی از شرایط این است که متقاضیان حتما لازم است در این دانشگاه ثبت نام قطعی نموده باشند . این ثبت نام هم به صورت الکترونیک و هم به صورت حضوری در دانشگاه محل پذیرش می باشد. در غیر این صورت به هیچ عنوان نیازی به انصراف و اقدام برای آن نخواهد بود.

از دیگر شرایط انصراف از دانشگاه شبانه می توان به پرداخت هزینه بالاتر نسبت به دانشگاه های روزانه اشاره نمود. همچنین طی مراحل تعیین شده مطابق با آنچه در رابطه با مراحل لزوم برای این دانشگاه همانند تکمیل فرم ثبت انصراف و طی نمودن مراحل اداری آن به صورت یک به یک نیز از جمله شرایط لازم خواهد بود. برای انصراف از دانشگاه شبانه و کنکور مجدد طی کردن تمامی مراحل لازم و ضروری می باشد.

برای کسب اطلاع دقیق از نحوه انصراف از دانشگاه شبانه و کنکور مجدد و همچنین اطلاع از شرایط انصراف از دانشگاه شبانه می توانید با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید مشاورین ما همه روزه ، حتی ایام تعطیل ، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان خواهند بود. کافی است با شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالاتی پیرامون انصراف از دانشگاه شبانه و شرکت مجدد در کنکور

آیا می توان پس از انصراف از دانشگاه بدون نیاز به هزینه انصراف داد؟

برای انصراف از دانشگاه ها دو استثنا وجود خواهد داشت که در صورت دارا بودن این شرایط و استثنائات می توانید بدون نیاز به پرداخت هزینه نسبت به انصراف اقدام نمایند. یکی از شرایط در نظر گرفته شده این است که چنانچه دانشجویان دانشگاه های روزانه بتوانند در دانشگاه های روزانه دیگر پذیرفته شوند می توانند از پرداخت جریمه معاف شوند. همچنین در شرایط دیگری می توان برای دانشجویان دانشگاه های دیگر نسبت به پرداخت جریمه صرف نظر نمود ؛ شرایطی است که دانشجویان دانشگاه های آزاد مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های دیگر باشند . در این صورت می توانند بدون پرداخت هزینه نسبت به ادامه تحصیل اقدام نمایند.

میزان هزینه جریمه انصراف از تحصیل در دانشگاه های روزانه چگونه محاسبه می شود؟

برای دانشگاه های روزانه با توجه به اینکه شهریه ای دریافت نمی نمایند، نمی توان به نسبت شهریه میزان آن را محاسبه نمود. به همین دلیل این میزان شهریه با توجه مواردی همچون رشته تحصیلی ، دانشگاه محل تحصیل و همچنین سال تحصیلی بستگی زیادی خواهد داشت. بنابراین نمی توان به طور ثابت هزینه ای را در نظر گرفت و همین هزینه را برای همیشه تعیین نمود و متغیر های مورد نظر و توجه بدان ها امری ضروری به نظر می رسد.

هزینه انصراف از تحصیل در دانشگاه های پردیس به چه میزان است؟

آیا می توان پس از انصراف از دانشگاه شبانه و کنکور مجدد در نوبت دوم شبانه مشغول به تحصیل گردید؟

بنده در زمان پذیرش در کنکور از سهمیه خانوداه شهدا استفاده نموده انم ایا می توان پس از انصراف از دانشگاه شبانه و کنکور مجدد از این سهمیه استفاده نمود؟

تا چه مدت برای انصراف از تحصیل زمان داریم تا بتوانیم مجددا در کنکور شرکت نماییم؟

میزان هزینه انصراف از تحصیل در دانشگاه های روزانه در کدام رشته ها بیشتر می باشد؟

آیا برای استفاده از کارنامه سبز نیاز به انصراف از رشته تحصیلی خواهیم داشت؟

 

 

برای کسب اطلاعات دقیق و همچنین اطلاع دقیق تر از مراحل انصراف از دانشگاه شبانه و کنکور مجدد می توانید با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل به شماره های 9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل تماس حاصل نمایید

 

 

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

130 دیدگاه دربارهٔ «انصراف از دانشگاه شبانه و کنکور مجدد | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo توسلی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من دانشجوی ترم ۵ شبانه هستم،متولد ۸۱
    آیا میتونم بدون انصراف برای شرکت در کنکور تیرماه ۱۴۰۳ اقدام کنم اونم فقط برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله

  2. Avatar photo نرگس گفت:

    سلام من دوبار ارشد شبانه قبول شدم نرفتم مشکلی پیش میاد برای محرومیت از ارشد دانشگاه سراسری؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      دوره های شبانه یا نوبت دوم محرومیت ندارد

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی ممکن است از اولین مواردی باشد که شما پیش از ثبت نام آن را بررسی کنید. هر دانشگاه غیر انتفاعی بسته به سیاست‌ها و تدابیر خود شرایط متفاوتی را برای پرداخت شهریه در نظر...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
تماس با مشاور