ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

انتخاب واحد در سامانه بوستان فنی حرفه ای {تصویری گام به گام}

انتخاب واحد در سامانه بوستان فنی حرفه ای
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دانشگاه فنی حرفه ای یکی از مهم ترین مراکز آموزشی کشور است که برای تسریع در انجام امور دانشجویان، سایت بوستان را ایجاد کرده است. در واقع، این سایت امکانات زیادی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد که یکی از مهم ترین این خدمات، انتخاب واحد در سامانه بوستان فنی حرفه ای می باشد. دانشجویان دانشگاه فنی حرفه ای، پیش از آغاز هر نیمسال تحصیلی می توانند از طریق این سایت، فرایند انتخاب واحد را انجام دهند. اگر شما هم جز این دانشجویان هستید، با کمک راهنما انتخاب واحد سایت بوستان، به راحتی می توانید این فرایند را انجام دهید. برای آشنایی با نحوه انتخاب واحد در این سامانه، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

معرفی سایت انتخاب واحد سامانه بوستان

 پیش از آن که بخواهیم شما عزیزان را با نحوه انتخاب واحد در سامانه بوستان فنی حرفه ای آشنا کنیم، قصد داریم تا شما را با این سامانه و امکانات آن آشنا نماییم. دانشگاه فنی و حرفه ای یکی از مراکز مهم آموزشی کشور می باشد که هر ساله دانش آموختگان زیادی در رشته های تحصیلی مختلف از این موسسه فارغ التحصیل می شوند. در راستای توسعه زیر ساخت های آموزش الکترونیک و تسهیل انجام امور دانشجویان، دانشگاه فنی و حرفه ای دست به راه اندازی سامانه بوستان نموده است.

سامانه بوستان به نشانی bustan.tvu.ac.ir، به عنوان یک سیستم نظام مند و کارا، انجام کلیه امور دانشجویی در ابعاد مختلف را از طریق اینترنت ممکن کرده است که نتیجه آن عدم اتلاف وقت و تسهیل امور آموزشی، پژوهشی و فرهنگی محصلان می باشد.

این سایت دارای بخش های متنوعی می باشد که لازم است کلیه دانشجویان از خدمات و بخش های ارائه شده در این سایت مطلع باشند تا در صورت نیاز بتوانند از این سایت استفاده کنند. انتخاب واحد، حذف و اضافه، مشاهده کارنامه تحصیلی، انجام امور مالی و… جز خدمات این سایت هستند.

معرفی سایت انتخاب واحد سامانه بوستان

📣 اطلاعیه 📣

سایت بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای به نشانی اینترنتی bustan.tvu.ac.ir، برای کلیه دانشجویان دانشگاه های فنی و حرفه ای در سراسر کشور قابل دسترس می باشد.

زمان انتخاب واحد در سامانه بوستان فنی حرفه ای

شرکت در کلاس های درسی هر نیمسال تحصیلی دانشگاه فنی حرفه ای مستلزم انتخاب واحد های درسی مورد تقاضا در هر نیمسال می باشد. به عبارتی دیگر می توان گفت که شما عزیزان در هر مقطع آموزشی و در هر رشته ای که درس می خوانید، باید در آغاز هر نیمسال تحصیلی، دروس مورد نظر خودتان را برای آن ترم، مطابق با چارت درسی خود انتخاب کنید.

لازم به ذکر است تا بدانید که زمانبندی انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای در سامانه بوستان اطلاع رسانی می شود و شما باید طبق زمانبندی مربوط به رشته و سال ورودی خود ، وارد سایت شوید و انتخاب واحد را انجام دهید.

زمان انتخاب واحد در سامانه بوستان فنی حرفه ای، برای ترم مهر، تابستان و بهمن، به شرح زیر می باشند:

 

🎓 ترم تحصیلی 🎓 🕒 زمان انتخاب واحد 🕘
ترم مهر   شهریور ماه
ترم تابستان 10 الی 15 تیر ماه
ترم بهمن 7 الی 12 بهمن

 

👈 برای اطلاع دقیق از زمان انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای، بر روی لینک کلیک کنید. 👉

 

صحت سنجی در سامانه بوستان فنی حرفه ای

قبل از استفاده از هر گونه خدمات ارائه‌شده‌توسط سامانه بوستان، لازم است که اطلاعات خود را صحت‌سنجی نمایید. این فرایند شامل پنج مرحله است و پس از اتمام آن، امکان ثبت نام در ترم جدید، انتخاب واحد و دریافت سایر خدمات فراهم می‌شود.

برای انجام صحت‌سنجی اطلاعات هویتی و تحصیلی، پس از ورود به صفحه اصلی، روی گزینه مربوطه در منوی سمت راست کلیک کرده و هر مرحله را با دقت انجام دهید. در صورت صحیح بودن اطلاعات، گزینه تایید را انتخاب کرده و در صورت وجود اشتباه یا عدم وضوح در اطلاعات، اصلاحات لازم را انجام دهید و سپس گزینه ثبت را انتخاب کنید.

علاوه بر اطلاعات هویتی، صحت‌سنجی برای اطلاعات دانشجویی، معدل، نمرات و تراز مالی نیز الزامی است و پس از هر مرحله، گزینه ثبت را انتخاب کنید تا تغییرات اعمال شود. برای انجام این فرایند، بهتر است که یکی یا دو روز قبل از انتخاب واحد وارد سامانه‌شده‌و اطلاعات خود را صحت‌سنجی نمایید، زیرا انتخاب واحد تنها بعد از تکمیل صحت‌سنجی امکان‌پذیر است.

صحت سنجی در سامانه بوستان فنی حرفه ای

نحوه انتخاب واحد در سامانه بوستان فنی حرفه ای

شما دانشجویان عزیز پس از اطلاع از زمان انتخاب واحد در سامانه بوستان فنی حرفه ای، در زمان مقرر می توانید واحدهای درسی مدنظر خود را انتخاب نمایید. برای انتخاب واحد در این سامانه، شما باید مراحلی را طی نمایید که این مراحل، در هر یک از ترم های تحصیلی، ثابت هستند.

به عبارتی دیگری می توان گفت که نحوه انتخاب واحد در سامانه بوستان فنی حرفه ای در ترم تابستان، مهر و بهمن کاملا یکسان می باشند و فقط دروسی که انتخاب می کنند متفاوت هستند.

برای آشنایی با راهنما انتخاب واحد سایت بوستان در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

برای اطلاع از فراموشی رمز عبور سامانه بوستان کلیک نمایید.

راهنما انتخاب واحد سایت بوستان

📌 شما عزیزان برای انجام فرایند انتخاب واحد در سامانه بوستان فنی حرفه ای، ابتدا باید وارد سایت bustan.tvu.ac.ir، شوید.

📌 در مرحله بعد برای انتخاب واحد در سامانه بوستان فنی حرفه ای، شما عزیزان باید در کادرهای مربوطه، کد ملی و کلمه عبور را وارد کنید. سپس از وارد کردن این اطلاعات، باید متن تصویری امنیتی را نیز در کادر مربوطه وارد نمایید.

 

راهنما انتخاب واحد سایت بوستان 1

📌در مرحله بعدی، شما باید از منوی سمت راست، بر روی گزینه « انتخاب واحد » کلیک کنید.

راهنما انتخاب واحد سایت بوستان 3

یک صفحه از نظر حقوقی باز می‌شود که نشان‌دهنده وضعیت مجاز شما برای انتخاب است. اگر تمام تیک‌های جدول فعال باشد، می‌توانید انتخاب واحد خود را آغاز کنید. در غیر اینصورت باید از قسمت «تیکت و پشتیبانی برخط» درخواست مجوز برای انتخاب را ثبت نمایید. اگر مجاز به انتخاب واحد باشید، باید «برای شروع انتخاب واحد کلیک کنید» را برگزینید.
مراحل انتخاب واحد 1
روی کلید «تایید می‌کنم» کلیک کرده و سپس گزینه «مرحله بعد» را انتخاب کنید.

مراحل انتخاب واحد2

وضعیت خود را انتخاب نموده و دکمه «مرحله بعد» را بفشارید.

مراحل انتخاب واحد3

لیست دروسی که هنوز آن‌ها را نگذرانده‌اید، برای شما نمایان می‌شود. اگر درسی را اخذ و پاس کرده‌اید ولی مربع جلوی آن فاقد تیک است، آن را فعال نمایید. اگر تمام اطلاعات این صفحه صحیح است، بدون هیچ تغییری عبارت «مرحله بعد» را برگزینید.

مراحل انتخاب واحد4

در این قسمت، لطفا دروس مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس بر روی دکمه «مرحله بعد» کلیک نمایید.

مراحل انتخاب واحد5
با استفاده از فلش کنار دروس، لطفا گروه درسی مورد نظر خود را با توجه به زمان برگزاری آن‌ها انتخاب کرده و دکمه «مرحله بعد» را فشار دهید.

مراحل انتخاب واحد6

با لمس «مرحله بعد»، لطفا دروس اخذ‌شده‌را به ثبت نهایی برسانید.

مراحل انتخاب واحد7

پس از مشاهده عبارت «انتخاب واحد شما با موفقیت انجام شد.»، فرآیند انتخاب واحد با موفقیت به ثبت رسیده است..

مراحل انتخاب واحد8

برای آشنایی با ثبت درخواست انتقالی سامانه بوستان کلیک نمایید.

حذف و اضافه واحدهای هر ترم دانشگاه فنی حرفه ای

اگر جز دانشجویان پذیرفته شده در مقطع کارشناسی و یا کاردانی در دانشگاه فنی حرفه ای هستید، در دو مدت زمان دارید تا در این دانشگاه انتخاب واحد کنید.

اولین زمانی که برای انتخاب واحد در سامانه بوستان فنی حرفه ای در نظر گرفته می شود، مدت زمانی است که شما دانشجویان می توانید انتخاب واحد خود را در سایت انتخاب واحد دانشگاه فنی و حرفه ای انجام دهید.

در بعضی از موارد امکان دریافت واحد برای شما دانشجویان در مدت زمان انتخاب واحد وجود ندارد و شما الزامی است که از طریق مدت زمانی که برای حذف و اضافه در نظر گرفته می شود، تعداد واحدهای مورد نظر خود را اخذ کنید.

مدت زمان حذف و اضافه سامانه بوستان توسط دانشگاه تعیین می شود و لازم است که شما در این مهلت زمان حداکثر و حداقل تعداد واحدهای مجاز برای هر نیمسال را رعایت کنید تا مشکلی برای انتخاب واحد، پیش نیاید.

مشکلات متداول کاربران در زمان انتخاب واحد سامانه بوستان

احتمالا در حین انتخاب واحد سامانه بوستان  با مواردی مشابه مورد نظر زیر رو به رو شوید. بدین ترتیب با توجه به عدم پاسخ‌گویی معمولی پشتیبانی سامانه بوستان فنی حرفه ای، توصیه می‌شود تا سوالات و پاسخ‌های مربوطه را به دقت مطالعه کنید تا از سردرگمی جلوگیری شود.

۱- در هنگام تکمیل فرم انتخاب واحد سامانه بوستان، نیاز به رفرش سایت با توجه به مشکلات فنی سایت

احتمالا در هنگام تکمیل فرم با مشکل مواجه می‌شوید. در این صورت، پیشنهاد می‌شود کمی صبر کنید و سپس دوباره وارد سایت شوید.

۲- اشتباه در نام کاربری و رمز عبور

گاهی اوقات برای ورود به سامانه بوستان، محدودیت‌هایی وجود دارد که برای رفع آن باید در ساعات دیگر اقدام کنید یا رمز عبور خود را تغییر دهید.

۳- عدم دریافت کد برای تغییر شماره کاربری

در صورت عدم دریافت کد، ممکن است مشکل از سایت باشد که در این صورت پیشنهاد می‌شود در زمان دیگری اقدام کنید. همچنین در صورت عدم رفع مشکل، حتما قسمت صحت‌سنجی سامانه را تکمیل کنید یا به واحد مربوطه مراجعه کنید و شماره تماس خود را تغییر دهید.

۴- رمز عبور و نام کاربری داوطلبان جدید الورود

گر جزو داوطلبان جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای هستید برای انتخاب واحد سامانه بوستان، تاریخ تولد ۱۰ کاراکتری خود را به جای رمز عبور وارد کنید. (مثال ۱۳۷۵/۱۰/۲۴)

مشکلات متداول کاربران در زمان انتخاب واحد سامانه بوستان

مشاوره انتخاب واحد در سامانه بوستان فنی حرفه ای

شما دانشجویان عزیز بهتر است که برای انتخاب واحد در این سامانه، از راهنما انتخاب واحد سایت بوستان کمک بگیرید. اما، اگر به هر دلیلی نتوانستید که با راهنما انتخاب واحد سایت بوستان ارتباط برقرار کنید؛ نگران نباشید.

زیرا می توانید از مشاوران آگاه و با تجربه ما در ایران تحصیل کمک بگیرید. آن ها شما را با تمامی دروسی که باید در هر ترم تحصیلی اخذ نمایید، آشنا می کنند. علاوه بر این، اگر در زمان انتخاب واحد با مشکلی رو به رو شدید، فورا آن ها را رفع کرده و شما را یاری می نمایند.

📢 اطلاعیه 📢

کلیه اطلاعات مربوط به دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای برای ورود به سایت بوستان فنی به نشانی bustan.tvu.ac.ir ثبت می شوند و دانشجویان می توانند بر اساس اطلاعات ثبت شده در این سامانه و وارد کردن کد ملی و رمز عبور اختصاصی خود به این سایت وارد شوند.

اخبار پیرامون انتخاب واحد در سامانه بوستان فنی حرفه ای

📢 برای انتخاب واحد سامانه بوستان باید ابتدا صحت سنجی صورت گیرد

تمام داوطلبان ملزم به تکمیل بخش صحت‌سنجی اطلاعات پس از ورود اولیه به سایت بوستان می‌باشند و در صورت تایید صحت اطلاعات، گزینه تایید را فعال نمایند. واگذاری درست اطلاعات به عهده فنی شخص دانشجو است و از این رو لازم است توجه کافی در هنگام ثبت نام داشته باشند.


 

خلاصه مطالب انتخاب واحد در سامانه بوستان فنی حرفه ای

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل با زمان و نحوه انتخاب واحد در سامانه بوستان فنی حرفه ای آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که برای انجام این کار بهتر است تا از راهنما انتخاب واحد سایت بوستان و یا مشاوران ما در ایران تحصیل یاری بگیرید. علاوه بر این، فراموش نکنید که حتما در زمان مقرر برای انتخاب واحد اقدام کنید.

اما، اگر به هر دلیلی نتوانستید در آن زمان اقدام کنید، می توانید در زمان حذف و اضافه واحدهای درسی را اخذ نمایید. اگر در هر یک از مراحل با مشکلی رو به رو شدید، با همکاران ما تماس گرفته و یا برای ما کامنت بگذارید.

📥 برای دانلود فایل پی دی اف مقاله کلیک کنید. 📥

3.5/5 - (6 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای چگونه انجام می شود؟

انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای به صورت الکترونیکی از طریق سایت انجام می شود.

انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای از طریق کدام سامانه انجام می شود؟

انتخاب واحد در سامانه بوستان فنی حرفه ای به نشانی الکتریکی bustan.tvu.ac.ir انجام می گردد. 

نحوه انتخاب واحد در سایت بوستان چگونه است؟

مراحل انتخاب واحد در این سامانه، به صورت کامل در مقاله بیان شده است؛ لطفا مقاله را مطالعه کنید. 

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «انتخاب واحد در سامانه بوستان فنی حرفه ای {تصویری گام به گام}»

  1. Avatar photo سمیرا گفت:

    سلام من میخام انتخاب واحد کنم تمام تخصصی های منو میزنه ظرفیت تکمیل چه کار باید انجام بدم

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      با کارشناس رشته خود در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)