ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای 1403 + راهنمای تصویری

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۸
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای 1403 مشخص شد. دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه فنی حرفه ای می بایست در آغاز هر ترم، مطابق با جدول زمان بندی و زمان های مقرر نسبت به انجام انتخاب واحد خود اقدام کنند. در زمان مقرر شده لیستی از واحدهای درسی مختلف به دانشجویان ارائه خواهد شد تا بتوانند براساس پیش نیاز و هم نیاز های خود انتخاب واحد کنند. برای راهنمایی هر چه بهتر شما دانشجویان گرامی در این مقاله زمان و نحوه انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای را به صورت کامل شرح خواهیم داد.

دانشجویان گرامی توجه داشته باشید که در صورت داشتن سوال در رابطه با هر کدام از مراحل حذف و اضافه، مشاهده نمرات امتحانی، اعتراض به نمرات و …، می توانید با مشاوران و کارشناسان ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس گرفته و درخواست راهنمایی کنید. مشاوران ما همه روزه از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

زمان انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای 1403-1404

دانشگاه فنی و حرفه ای مانند همه دانشگاه های کشور، برای دانشجویان خود سه بازه زمانی را جهت انتخاب رشته مشخص کرده است. بدین مفهوم که دانشجویان باید برای آغاز هر کدام از نیمسال های تحصیلی اول، دوم و تابستان، انتخاب واحد کرده و سپس بر سر کلاس ها حضور یابند.

از این رو، دانشجویان این دانشگاه در یک بازه زمانی خاص بر اساس چارت درسی خود و تعداد حداقل و حداکثری واحدهای عمومی و اختصاصی، به صورت اینترنتی انتخاب های خود را ثبت می کنند.

در خصوص زمان انتخاب واحد نیمسال اول باید گفت که ممکن است در تاریخ شروع هر سال تحصیلی تغییراتی ایجاد شود. تاریخ انتخاب واحد ترم تابستان 1403 دانشگاه فنی حرفه ای، از تاریخ 10 الی 15 تیر ماه سال جاری می باشد.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

وقتی که نیمسال اول به پایان رسید و دانشجویان کارنامه نیمسال اول خود را دریافت کردند، نوبت به انتخاب واحد نیمسال دوم می رسد. در این مرحله نیز لازم است که پیش نیازها، تداخل ساعات و سقف و کف تعداد واحدها رعایت شود. زمان انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای برای نیم سال دوم، از تاریخ 7 الی 12 بهمن 1403 است. در زمان انتخاب واحد حتما به ترتیب گروه های آزمایشی تعیین شده توجه کنید.

بر اساس اعلام دانشگاه، خوشبختانه دانشجویان برای انجام این کار با مشکلاتی همچون قطعی سامانه مواجه نبودند و به دلیل سرعت بالای اینترنت، میزان نارضایتی به حداقل رسید. بدین ترتیب، مدیریت حوزه فناوری و اطلاعات و ارتباطات دانشگاه فنی و حرفه ای خبر از رضایت مندی دانشجویان خود داشت.

زمان انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای برای نیم سال دوم 1403-1404، از تاریخ 7 الی 12 بهمن 1403 است.

زمان حذف اضطراری دانشگاه فنی حرفه ای

در برخی اوقات ممکن است که پس از اتمام مهلت انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای، دانشجو به دلایل مختلفی مایل به حذف یک یا چند واحد دارسی باشد. اگر مهلت حذف و اضافه نیز به پایان رسیده باشد، می توان از گزینه ای تحت عنوان حذف اضطراری استفاده کرد.

طبق اعلامیه و راهنمای انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای، هر دانشجو می تواند نهایتا دو درس را در صورت اضطرار حذف کند. البته این به شرطی است که پیش نیازها و هم نیاز ها رعایت شده باشد. به علاوه، تعداد واحد های باقیمانده نباید 12 واحد کمتر باشد. زمان حذف اضطراری هم اکنون اعلام نشده است و عموما در شروع نیمسال های اول و دوم تحصیلی مشخص می گردد.

البته اگر دانشجو در سنوات ارفاقی باشد، و حذف اضطراری یک ترم به آن ها اضافه می کند، مجاز به انجام این کار نیستند. برای این منظور، لازم است که ضمن مراجعه به سامانه میز خدمت khedmat.tvu.ac.ir، شماره دانشجویی، کد ملی و نام درس خود را ثبت و اعلام درخواست دهند. نکته دیگر آنکه دانشجویان شهریه پرداز می بایست شهریه متغیر درس را نیز پرداخت کنند.

زمان حذف اضطراری دانشگاه فنی

 

نحوه انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای

با اینترنتی شدن فرایند انتخاب واحد، دیگر نیازی نیست که دانشجویان دانشگاه های فنی برای این امر به صورت حضوری به دانشگاه مراجعه کنند. برای این کار علاوه بر این اینکه دانشجویان می توانند سایت دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کنند، سامانه بوستان نیز به منظور یکپارچه سازی خدمات آموزشی در اختیار همه اساتید و دانشجویان قرار دارد.

از جمله ضروریات ورود به این سامانه، وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور می باشد. همچنین، چنانچه یک سرور پاسخگوی مراجعه کنندگان نباشد، چند سرور دیگر نیز اضافه خواهد شد تا دانشجویان در هنگام مراجعه مشکلی نداشته باشند.

شما می توانید صفر تا صد روند انتخاب واحد خود را بر عهده کارشناسان ایران تحصیل بسپارید. برای این کار از طریق تلفن ثابت، با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

راهنمای تصویری انتخاب واحد دانشگاه فنی

⏪ آدرس bustan.tvu.ac.ir و یا عبارت سامانه ناد دانشگاه فنی حرفه ای را در مرورگر خود جستجو کنید.

سامانه بوستان دانشگاه فنی حرفه ای

⏪ نام کاربری ( شماره دانشجویی)، کلمه عبور ( کد ملی) و در نهایت کد امنیتی را وارد و سپس دکمه ” ورود ” را کلیک کنید.

ورود به سامانه بوستان

⏪ چنانچه مراحل زیر را به درستی طی کرده باشید، به پنل شخصی خود وارد خواهید شد. در این صفحه می توانید اطلاعات شخصی، اطلاعات ترم و منوی های کاربردی، نام و شماره دانشجویی را مشاهده کنید. حال می توانید با زیر منوی ” انتخاب واحد ” از مستطیل سمت راست با عنوان ” ثبت نام دروس دانشجو”، انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای را آغاز کنید.

⏪ برای انتخاب درس مورد نظر می توانید از چند روش استفاده کنید. ” انتخاب کلاس درس از تمامی دانشکده ها / گروه ها“ و ”انتخاب کلاس درس از دانشکده دانشجو“ و ”انتخاب کلاس درس از دروس رشته دانشجو” به ترتیب برای دروس مشترک بین رشته ها، دروس عمومی و دروس تخصصی می باشند. با لمس دکمه ” جستجو” بدون تایپ کردن چیزی می توانید لیست همه دروس را مشاهده کنید.

⏪ در صورت وجود تداخل بین دروس موجود از نظر زمان برگزاری کلاس، برگزاری امتحان، پاس نشدن پیش نیازها، هم نیاز و …، برای شما خطا نمایش داده می شود. بدین ترتیب باید درس دیگری را انتخاب کنید.

⏪ حال اگر بعد از اضافه کردن همه دروس و بررسی همه ملاحظات، رضایت داشتید، می توانید دکمه ” ثبت” را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این به معنای اتمام فرایند انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای است، اما چنانچه باز هم در همین بازه زمانی مجاز نیاز به ایجاد تغییر داشتید، می توانید آن را اعمال کنید. توصیه اکید می شود که در اتمام کار، حتما ” تایید نهایی” را فشار دهید.

جهت دریافت راهنمای ثبت نام میز خدمت دانشگاه فنی حرفه ای بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

نکات مربوط به نحوه انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای

☑️ زمانی که به بخش انتخاب واحد وارد می شوید، توجه داشته باشید که دروس انتخابی شما دقیقاً مطابق با سرفصل دروس رشته تحصیلی تان باید باشد و تمامی دروس ارائه شده برای شما نیست و در صورت انتخاب آن ها مجاز به انتخاب واحد نخواهید بود. در این موارد با خطا مواجه خواهید شد و باید با آموزش دانشکده تماس بگیرید.

☑️ اگر بر اساس زمان بندی اعلام شده در سامانه دانشگاه برای انتخاب واحد اقدام نکرده باشید، با خطا مواجه می شوید.

☑️ در صورتی که جزء دانشجویان غیر روزانه و شهریه پرداز باشید، لازم است به یک صفحه دیگر که مربوط به پرداخت شهریه است وارد شوید.

☑️ برای محدود کردن دروس ارائه شده می توانید تمام یا قسمتی از اطلاعات درس، از قبیل نام یا کد درس را وارد و دکمه جستجو را بزنید. با تایید کارشناس رشته در دانشکده و صدور گواهی مطابق با راهنمای انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای، نام دانشجو در لیست حضور و غیاب، و نمرات استاد مربوطه قرار خواهد گرفت.

نکات مربوط به نحوه انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای

فرآیند حذف و اضافه دانشگاه فنی حرفه ای

در تمام دانشگاه های کشور، بعد از اینکه مهلت انتخاب رشته به پایان می رسد، بعد از چند روز یک مهلت با عنوان حذف و اضافه در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. در این مدت، دانشجو می تواند برخی از واحدهای عملی و نظری را که از نظر کارگروه آموزشی مجاز هستند، حذف و یا تعدادی را اضافه کند.

بسته به دانشگاه، ممکن است زمان حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه فنی متفاوت باشد. در جدول زیر می توانید زمان حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای را مشاهده کنید:

زمان حذف و اضافه دانشگاه فنی و حرفه ای 1403 – 1403
زمان حذف و اضافه نیمسال اول زمان حذف و اضافه نیمسال دوم زمان حذف و اضافه ترم تابستان
شنبه 1403/07/01 تا پنجشنبه 1403/07/07 شنبه 1403/11/21 تا پنجشنبه 1403/11/26 ندارند

البته دانشجویان باید از شرایط حاکم در دانشگاه برای این امر آگاه بوده و مطابق بر آن عمل کند. به علاوه، لطفا حتما در این بازه زمانی برای انجام انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای وارد عمل شوید و به ساعات یا روزهای نهایی واگذار نکنید، چرا که ممکن است به دلیل شلوغ شدن و مراجعه زیاد دانشجویان، سامانه ناد پاسخگو نباشد.

آیا می دانید بهترین رشته فنی حرفه ای برای خانم ها کدامند؟ وارد لینک قرمز شوید

اخبار پیرامون دانشگاه فنی حرفه ای

ثبت‌ نام در پذیرش رشته‌ های بدون آزمون کاردانی فنی حرفه‌ ای آغاز شد:

با توجه به مصوبه سی و هفتمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو 18 دی ماه 1403، مقرر شد برای ظرفیت خالی مانده رشته‌ های تحصیلی مقطع کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ ای و مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی – غیر انتفاعی سال 1403 پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) برای نوبت بهمن ماه انجام شود.

داوطلبان برای اطلاع از شرایط و ضوابط ثبت‌ نام و انتخاب رشته‌ های تحصیلی دانشگاه‌ ها و مؤسسات پذیرنده دانشجو که در این مرحله به شیوه صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) برای پذیرش در نوبت بهمن ماه سال 1403 انجام خواهد شد، لازم است ضمن مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌ نام و انتخاب رشته اولیه (منتشر شده در 18 تیرماه 1403 و اطلاعیه‌ های اعلام اصلاحات مربوط به دفترچه) و با در نظر داشتن شرایط و ضوابط پذیرش نسبت به ثبت‌ نام و انتخاب رشته (حداکثر 30 کد رشته محل) اقدام کنند.

ثبت نام از روز سه‌ شنبه 10 بهمن تا شنبه 14 بهمن 1403 منحصراً از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش انجام می‌ گیرد.


 

خلاصه مقاله انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای

در این مقاله با ارائه راهنمای تصویری انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای سعی کردیم تا دانشجویان عزیز را با مراحل و زمان انجام این کار در هر کدام از نیمسال های اول، دوم و تابستانه آشنا کنیم. دانشجویان گرامی می توانند در بازه های زمانی متفاوتی که برای انتخاب واحد نیم سال های اول، دو و تابستان در دانشگاه فنی حرفه ای در نظر گرفته شده است، به سامانه ناد به نشانی اینترنتی bustan.tvu.ac.ir مراجعه کرده و برای انتخاب واحد اقدام کنند. هم چنین نکاتی تکمیلی در خصوص انتخاب واحد در سامانه بوستان را شرح داده ایم.

پس از مطالعه مقاله فوق چنانچه در رابطه با نحوه انتخاب واحد در سامانه بوستان سوالی داشتید و یا در با خطا یا اروری غیرمنتظره مواجه شدید، می توانید با کارشناسان گروه ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس بگیرید. همکاران ما از ساعت 8 صبح الی 1 شب در تمامی روزهای هفته در کنار شما عزیزان خواهند بود. هم چنین می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه برای ما نوشته و ارسال کنید.

 

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای در چه تاریخی است؟

زمان انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای برای نیم سال دوم 1403-1404، از تاریخ 7 الی 12 بهمن 1403 است.

چگونه می توان انتخاب واحد دانشگاه فنی و حرفه ایی را انجام داد؟

در این مقاله راهنمای گام به گام انتخاب واحد این دانشگاه ذکر شده است. انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای در سایت bustan.tvu.ac.ir انجام می گیرد.

در صورت مواجه با خطا در سامانه ناد چه کنیم؟

در صورت بروز هر گونه خطا می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

نظرات

8 دیدگاه دربارهٔ «انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای 1403 + راهنمای تصویری»

  1. Avatar photo هانیه قائمی گفت:

    سلام وقت بخیر برای نیم سال دوم چطوری باید انتخاب واحد کنیم کاردانی طراح دوخت..؟؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      منظور شما ثبت نام برای دانشگاه در نمیسال دوم است؟

  2. Avatar photo ریحان گفت:

    سلام انتخاب واحد برای نو ورود های مهر کی هست ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر خود دانشگاه انجام میده

  3. Avatar photo باریش گفت:

    خدمت شما عرض کنم که من انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای سال گذشته 14 واحد بهم رسید کلا
    امسال کاری کردن که این موضوع حل شه؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      دوست عزیز این موضوع رو از طریق دانشگاهتون باید پیگیری کنید. چون قانون مشخصی ندارد.

  4. Avatar photo فارس رحمانلو گفت:

    سلام خسته نباشی
    انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای رو میشه بصورت حضوری انجام داد؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      تماس بگیرید راهنماییتون میکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی

    ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی 1403

    ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی در سال 1403 بر اساس آیین نامه پذیرش بدون کنکور استعداد‌های درخشان در مقطع ارشد، پذیرای دانشجویان و داوطلبان سایر دانشگاه‌ها است. دانشگاه علوم قضایی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور ما...
  • وام ازدواج دانشجویی

    وام ازدواج دانشجویی 1403 + شرایط، مدارک + مبالغ | راهنما ثبت نام

    زمان ثبت نام وام ازدواج دانشجویی آغاز شد. پرداخت شهریه یکی از مهم‌‎ترین دغدغه‌های اغلب دانشجویان می‌باشد. برای رفع و کاهش این دغدغه‌ها، دانشگاه‌ها مبلغی را به عنوان وام دانشجویی برای هر یک از دانشجویان در نظر گرفته‌ است. در...
  • ثبت نام وام دانشجویی

    ثبت نام وام دانشجویی 1403 {مدارک، شرایط} + ورود swf.ir

    ثبت نام وام دانشجویی از طریق سامانه swf.ir امکان پذیر است. این مورد یکی از خدمات مهم اداره رفاه دانشجویان بوده که با هدف کمک به تامین نیازهای اولیه دانشجویان واجد شرایط ارائه می‌شود. از این رو تمامی دانشجویان در...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)