ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

انتخاب رشته ایثارگران 5 و 25% {98% قبولی 1401} | ایران تحصیل

انتخاب رشته ایثارگران
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کنکور سراسری یکی از پر اهمیت ترین مراحل زندگی هر فردی است. پس از اعلام نتایج کنکور، لحظه حساس انتخاب رشته فرا خواهد رسید که تاثیر بسیار زیادی در آینده فرد خواهد داشت و سرنوشت وی را رقم خواهد زد. یکی از مهم ترین انتخاب رشته ها، انتخاب رشته ایثارگران می باشد و همین دلیل استفاده از راهنما انتخاب رشته با سهمیه ایثارگری می باشد. سازمان سنجش آموزش کشور با اختصاص دادن سهمیه های مختلف مانند سهمیه ایثارگران به داوطلبان سعی می کند تا فضای رقابتی عادلانه و سالمی را برای افرادی که پدر آن ها شرایط به خصوص نظامی ای را دارند مهیا نماید. این نوع از انتخاب رشته شامل تمامی داوطلبان نمی باشد و دارا بودن شرایط خاصی را می طلبد.

داوطلبانی که مشمول سهمیه ایثارگران هستند خوب است تا از راهنما انتخاب رشته با سهمیه ایثارگری که در این مقاله ارائه شده است استفاده کرده و بهترین انتخاب رشته را داشته باشند. فراموش نکنید که این نوع از سهمیه متفاوت از سهمیه مناطق می باشد و بر خلاف باور عمومی، مشمولان این سهمیه قبولی راحتی ندارند، چرا که رقابت میان افراد دارای این سهمیه نیز بالا بوده و شانس قبولی آن ها نیز بستگی به کمیت افراد دارای سهمیه دارد.

 

انتخاب رشته ایثارگران با سهمیه 25 درصد

در این قسمت همراه ما باشید تا به تمامی سوالات شما در رابطه با انتخاب رشته ایثارگران با سهمیه 25 درصد پاسخ دهیم.

برای انتخاب رشته کنکور سهمیه های مختلفی وجود دارد که شامل موارد زیر می شود:

  • سهمیه مناطق در کنکور سراسری
  • سهمیه رزمندگان، ایثارگران و شهدا در کنکور سراسری (سهمیه 5 درصدی ایثارگران، سهمیه 25 درصدی ایثارگران، و سهمیه خانواده های شهدا)
  • سهمیه بهیاران در کنکور سراسری
  • سهمیه کارمندان در کنکور سراسری

هر کدام از این موارد روی انتخاب رشته کنکور سراسری تاثیر خاص خود را دارند.

اما یکی از تاثیرگذارترین موارد، سهمیه 25 درصد ایثارگری است. یکی از مواردی که منجر به تاثیرگذاری بیشتر این سهمیه می شود، تعداد کمتر داوطلبان در این سهمیه نسبت به سهمیه های دیگر است

 

انتخاب رشته ایثارگران با سهمیه 25 درصد برای کدام گروه از داوطلبان است؟

این سهمیه به همسر و فرزندان شهدا و مفقود الاثر، آزادگان و همسر و فرزندان آن ها، جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان تعلق می گیرد.

شاید تصور کنیدعلت نام گذاری سهمیه 25 درصد ایثارگری به دلیل اختصاص سهمیه به جانبازان 25 درصد و بالاتر از آن است. اگرچه ممکن است این موضوع نیز صحت داشته باشد؛ اما علت اصلی انتخاب عنوان سهمیه 25 درصدی ایثارگران، اختصاص 25 درصد ظرفیت هر کد رشته محل به داوطلبان سهمیه 25 درصدی ایثارگران می باشد.

 

برای آشنایی با نرم افزار انتخاب رشته مجازی ایثارگران روی لینک کلیک کنید.

 

نحوه استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری

اگر شما از افرادی هستید که سهمیه ایثارگری 25 و 5 % شامل شما می شود، برای استفاده از این سهمیه ها می بایست مراحلی را طی کنید. اگر متقاضی استفاده از سهمیه 25 درصدی ایثارگران هستید، فقط کافیست در فرم ثبت نام کنکور سراسری، گزینه مربوط به سهمیه را انتخاب کنید اما اگر داوطلب استفاده از سهمیه 5 درصد ایثارگران هستید، علاوه بر علامت زدن سهمیه مربوطه در فرم ثبت نام کنکور، باید کد رهگیری 12 رقمی خود را نیز دریافت و درج کنید.

برای دریافت کد رهگیری مراحل زیر را بگذرانید:

  • در ابتدا می بایست حضوری به یکی از ارگان های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت جهاد کشاورزی، ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه پاسداران، وزارت دفاع، ناجا، نیروی مقاومت بسیج مراجعه کرده و فرم استفاده از سهمیه ایثارگران را تکمیل نمایید.
  • سپس می بایست درخواست شما از سوی سازمان مربوطه تایید شود و کد رهگیری 12 رقمی شما صادر گردد.

توجه کنید که برای شرکت در آزمون سراسری، هر سال باید کد رهگیری جدید دریافت کنید و کد صادر شده در سال گذشته قابل استفاده مجدد برای سال جدید نمی باشد.

برای تخمین رتبه ایثارگران روی لینک کلیک کنید.

سهمیه 25% ایثارگران چیست؟

سهمیه 25 درصد ایثارگران مخصوص همسر و فرزندان شهدا، افراد مفقود الاثر، همسر و فرزندان آزادگان، جانبازان بالای 25% و همسر و فرزندان آنها می باشد. توجه داشته باشید که این افراد به صورت جداگانه نیز با داوطلبان سهمیه مناطق 1 تا 3 سنجیده خواهند شد و ظرفیت پذیرش آن ها کاملا از یکدیگر جداگانه خواهد بود.

اگر شما از مشمولان سهمیه 25 درصد ایثارگری می باشید، می بایست در زمان ثبت نام کنکور سهمیه خود را مشخص نمایید تا در رتبه و نیز کارنامه نتایج کنکور شما تاثیر داده شود و بتوانید انتخاب رشته خود را بر اساس آن انجام دهید. در غیر این صورت، این فرصت را از دست خواهید داد. از طریق بخش سهمیه ها در زمان ثبت نام برای کنکور سراسری، نوع سهمیه خود را که ایثارگری می باشد انتخاب نمایید. برای دریافت راهنما انتخاب رشته با سهمیه ایثارگری نیز می توانید با کارشناسان ما در ایران تحصیل تماس بگیرید. این نوع از سهمیه، به علت آن که داوطلبان کمتری دارد، شانس قبولی بالاتری را دارد و رقابت بین افراد مشمول کمتر است. در نتیجه افراد می توانند با کمی تلاش بیشتر قبولی خود در کد رشته محل های مختلف را زیاد کنند.

توجه داشته باشید که سهمیه 25 درصد متعلق به جانبازان 25 درصد و بالاتر نیست و این یک اشکال رایج در میان داوطلبان کنکور سراسری می باشد. دلیل اصلی نام گذاری سهمیه 25 درصد، اختصاص دادن 25 درصد ظرفیت هر کد رشته محل به داوطلبانی است که مشمول این نوع از سهمیه می باشند. برای فهم راحت تر این مسئله، به این مثال توجه کنید. اگر ظرفیت پذیرش گفتار درمانی در دانشگاه تهران 20 نفر باشد، 25 درصد از طرفیت کل این رشته یعنی 5 نفر به داوطلبانی که دارای سهمیه 25 درصد ایثارگران هستند، تعلق خواهد گرفت.

 

راهنما انتخاب رشته ایثارگران

 

اگر قصد شرکت در کنکور دارید حتما مقاله تخمین رتبه ایثارگران را مطالعه کنید تا دید مناسبی از موقعیت های پیش رو داشته باشید.

 

بنر انتخاب رشته کنکور

سهمیه 5% ایثارگران چیست؟

سهمیه 5 درصد ایثارگران یکی از انواع سهمیه ها می باشد که به تازگی (حدودا 5 سال) تصویب شده و مشمول داوطلبان جدیدی می باشد. پیش از این تنها سهمیه 25 درصد برای ایثارگران و خانواده آن ها اختصاص داده شده بود. این سهمیه را نیز می بایست در زمان ثبت نام کنکور سراسری مشخص نمایید تا تاثیر مربوطه را بر کارنامه و رتبه قبولی شما بگذارد. در غیر این صورت بی فایده خواهد بود. این نوع از سهمیه مخصوص زیر 25% مجروحیت و همسر و فرزندان آن ها و رزمندگان و همسر و فرزندان آن ها که حداقل 6 ماه حضور اختیاری در جبهه داشته اند، می باشد. سهمیه 5 درصد به معنای اختصاص دادن 5 درصد از ظرفیت هر رشته به داوطلبان دارای این سهمیه می باشد.

همانطور که مطالعه کردید با انتخاب رشته ایثارگران 5 و 25% ، تنها 70 درصد از ظرفیت پذیرش هر رشته باقی می ماند که این 70 درصد نیز در میان افرادی که دارای سهمیه مناطق 1 تا 3 و مناطق محروم هستند، تقسیم بندی خواهد شد. توجه داشته باشید که اگر ظرفیت داوطلبان 25% به حد نصاب نرسد؛ ادامه ظرفیت هر کد رشته محل به داوطلبان دارای سهمیه 5% اختصاص می یابد.

 

مشاوره انتخاب رشته ایثارگران

برای اطلاع از سهمیه ایثارگران در آزمون ept کلیک کنید.

 

تاثیر سهمیه در انتخاب رشته ایثارگران

همانطور که در بخش بالایی مقاله مطالعه کردید، بنا بر قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و سایر قوانین مربوطه، ظرفیت ویژه ای را در آزمون های سراسری دانشگاه ها برای مشمولین سهمیه ایثارگران در نظر گرفته می شود. مجموع ظرفیتی که به این دوطلبان اختصاص داده شده است 30 درصد (25 درصد و 5 درصد) می باشد که این ظرفیت در میان ایثارگران براساس 25 و 5 درصد تقسیم بندی خواهد شد.

برای درک بهتر این مسئله در نظر بگیرید که اگر در دانشگاهی برای رشته ای 50 ظرفیت وجود داشته باشد، 15 نفر از این 50 نفر، افرادی خواهند بود که دارای سهمیه 25 درصدی ایثارگری بوده اند و 3 نفر، افراد دارای سهمیه 5 درصد ایثارگری و در نهایت 32 ظرفیت باقی مانده متعلق به داوطلبانی است که دارای سهمیه مناطق 1 تا 3 و یا مناطق محروم هستند. در این شرایط تمامی کسانی که به عنوان مثال دارای سهمیه 25 درصد هستند، تنها با کسانی که این سهمیه را دارند رقابت خواهند کرد نه کسانی که دارای سهمیه 5 درصد ایثارگری هستند و در نهایت نیز با توجه به رتبه در سهمیه خود در کارنامه کنکور سراسری، رشته مورد نظر خود را انتخاب خواهند کرد.

 

 

نکته مهم:

اگر ظرفیت سهمیه 25 درصد توسط مشمولین این سهمیه تکمیل نگردد، ظرفیت های باقی مانده ابتدا به دارندگان سهمیه 5 درصد اختصاص داده می شود و در نهایت ما بقی ظرفیت های مانده آن، میان متقاضیان سهمیه آزاد تقسیم می شود.

 

محدودیت های استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور

یک سری قوانین محدود کننده وجود دارند تا پذیرش های صورت گرفته در دانشگاه، براساس شایستگی و توانایی فرد صورت گیرند و سو استفاده هایی در انتخاب رشته ایثارگران 5 و 25% اتفاق نیوفتد.

  • ایثارگران می بایست حداقل 70% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته را کسب کنند.
  • ظرفیت پذیرش فقط در کد رشته هایی اعمال می شود که امکان گرد کردن ریاضی آن وجود داشته باشد.
  • در صورتی که متقاضی با استفاده از سهمیه ایثارگران جزو پذیرفته شدگان روزانه یا غیر روزانه سال 1400 و یا قبل از آن باشد، حتی در صورت انصراف، حق استفاده مجدد از سهمیه را ندارد

برای آشنایی با سامانه ایثار کلیک کنید.

تاثیر سهمیه در انتخاب رشته ایثارگران 5 و 25%

در واقع نمی توان نقش سهمیه را در انتخاب رشته ایثارگران 5 و 25% انکار کرد و این تاثیر بسیار زیاد است. اگر شما دارای سهمیه 25 درصدی باشید، با کسب میانگین 30 درصد از هر درس می توانید رشته بسیار خوبی را انتخاب نمایید. چرا که تعداد رقبا در این سهمیه بسیار کم است. اما در رابطه با سهمیه 5 درصد شرایط به این گونه نیست و بسیار حساس است. زیرا هم ظرفیت رشته ها کم می باشد و هم تعداد رقبا زیاد است. با این حال این سهمیه می تواند شانس قبولی شما را در رشته های ریاضی و انسانی بالا ببرد ولی در رابطه با رشته تجربی، شرایط متفاوت است و نیازمند تلاش بسیاری خواهید بود. فراموش نکنید که اگر رتبه متوسط و یا بدی کسب کنید، این سهمیه نه تنها به نفع شما نخواهد بود بلکه تاثیر منفی هم بر نتایج خواهد گذاشت و شانس قبولی شما را کاهش خواهد داد.

به عنوان مثال اگر داوطلبی در سهمیه 5% ایثارگران با رتبه در سهمیه 4000 بخواهد انتخاب رشته نماید، عملا به جز زیست پیام نور و … ، شانس بهتر دیگری را برای انتخاب رشته نخواهد داشت. مگر در صورتی که از توان مالی مناسب برخوردار باشد و رشته های پیراپزشکی را در دانشگاه های پردیس خودگردان انتخاب نماید. اما اگر همین فرد در سهمیه مناطق رتبه 4000 را کسب کند. می تواند در پزشکی دانشگاه آزاد و پیراپزشکی دانشگاه های سراسری روزانه تهران حق انتخاب داشته باشد و شانس قبولی بالایی نیز خواهد داشت. از آن جایی که انتخاب رشته اهمیت بالایی دارد، می توانید برای دریافت راهنما انتخاب رشته با سهمیه ایثارگری با کارشناسان و مشاوران ما در ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

برای اطلاع از نحوه تخمین رتبه ایثارگران کلیک کنید.

 

از سهمیه 5% استفاده کنیم؟

با توجه به توصیفات بالا، آیا بهتر است که از سهمیه 5 درصد در کنکور سراسری استفاده کنیم یا نه؟ پاسه این سوال به شرایط و رشته تحصیلی شما بستگی دارد. اگر شما محصل رشته های انسانی و یا ریاضی هستید، بله بهتر است که از این سهمیه استفاده نمایید چرا که تاثیر بسیار خوبی می تواند در انتخاب رشته شما داشته باشد.

اما اگر رشته شما تجربی است و دانش آموزی با سطح متوسط هستید، این سهمیه شانس شما را برای انتخاب رشته های بهتر کاهش خواهد داد و نیز شما را نسبت به سهمیه مناطق عقب می اندارد. اگر دانش آموز تلاشگر و سطح بالایی هستید، بهتر است شانس خود را انتخاب کرده و از این سهمیه استفاده نمایید. برای دریافت راهنما انتخاب رشته با سهمیه ایثارگری می توانید با کارشناسان ما در ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

برای اطلاع از نحوه معافیت از طرح پزشکی فرزندان ایثارگران کلیک کنید.

 

شرط اعمال سهمیه 25 درصد ایثارگران

در بخش های قبلی مقاله در رابطه با سهمیه 25 درصد ایثارگران و نیز تاثیر آن در انتخاب رشته کنکور سراسری صحبت کردیم ولی لازم است بدانید که صرف داشتن این سهمیه در انتخاب رشته کنکور سراسری کافی نمی باشد و می بایست که این سهمیه 25 درصدی در انتخاب رشته شما در کنکور سراسری اعمال گردد و آن تحت داشتن یک شرط است. شرط اعمال سهمیه 25 درصد ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری، به دست آوردن 70 درصد از نمره تراز آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد می باشد.

به این مطلب در بخش قبلی نیز اشاره شد ولی به تفضیل در این بخش به تشریح آن می پردازیم. به دست آوردن حداقل 70 درصد از تراز آخرین فرد پذیرفته شده در کنکور به این معناست که داوطلبان می بایست 70 درصد را کسب کنند در غیر این صورت سازمان سنجش نتایج آن ها را بررسی نکرده و این سهمیه برای آنان اعمال نخواهد شد. پس از اینکه داوطلب سهمیه 25 درصد ایثارگران را به حد نصاب علمی 70 درصد رساند، سازمان سنجش شرایط او را برای کد رشته محل مورد نظر، بررسی می کند و او را برای انتخاب آن کد رشته محل مجاز می داند.

به این مثال توجه کنید. اگر ظرفیت پذیرش رشته داروسازی دانشگاه تهران 30 نفر باشد، در این شرایط 7 جایگاه از کل این 30 جایگاه متعلق به داوطلبانی خواهد بود که سهمیه 25 درصدی دارند. اگر داوطلبی بتواند 70 درصد حد نصاب را کسب کند، در این صورت دانشجوی دانشگاه تهران خواهد بود. حال منظور از 70 درصد چیست؟ به عنوان مثال اگر نمره تراز آخرین نفری که با سهمیه آزاد در رشته داروسازی قبول شده 7500 باشد، در این صورت داوطلبی که دارای سهمیه 25 درصدی می باشد، باید حداقل نمره تراز آخرین نفری که با سهمیه آزاد در رشته داروسازی قبول شده است یعنی 5250 را داشته باشد.

 

7500×0.7= 5250

بنر انتخاب رشته

پس از کسب تراز 70 درصدی، سازمان سنجش وضعیت داوطلب را در کد رشته محل مورد نظر بررسی می کند. در این مرحله مجددا داوطلب دارای سهمیه 25 درصدی با دیگر داوطلبان سهمیه 25 درصدی که حد نصاب علمی را کسب کرده اند، رقابت خواهد کرد. اگر داوطلب بتواند نمره تراز بالاتری را نسبت به سایر داوطلبان سهمیه 25 درصد کسب کند، در رشته داروسازی قبول خواهد شد. در مقابل، اگر نمره تراز داوطلب کمتر از سایر داوطلبان سهمیه 25 درصدی بشود، در بررسی سازمان سنجش در رشته داروسازی مجاز می شود اما در رشته داروسازی قبول نمی شود.

نمره تراز آخرین داوطلب قبول شده در رشته داروسازی داوطلبان دارای سهمیه 25 درصد ایثارگری که حد نصاب علمی را کسب کرده اند
داوطلب a داوطلب b
7500 5100 5500
توضیحات مجاز می شود اما قبول نمی شود مجاز و قبول می شود

 

 

 

 

 

نکته: هر دو داوطلب a و  bحد نصاب علمی را برای قبولی در رشته داروسازی کسب کرده اند. با این حال، هر دو این داوطلبان نیز باید با یکدیگر رقابت کنند و آن کسی که نمره تراز بالاتری را بدست آورد، در این رقابت پیروز خواهد شد. هرچند نمره تراز دو داوطلب a و b تفاوت چندانی ندارند اما داوطلب b چون نمره تراز بالاتری را کسب کرده است، در رشته داروسازی دانشگاه تهران قبول می شود.

نکته: لازم به ذکر است که اگر داوطلب سهمیه 25 درصد ایثارگران نتواند به حدنصاب علمی 70 درصدی دست یابد، باز هم شانسی برای قبولی خواهد داشت. در این حالت، سازمان سنجش کشور داوطلب را به عنوان داوطلب با سهمیه آزاد در نظر خواهد گرفت و انتخاب های او را در سهمیه آزاد بررسی خواهد کرد. چنانچه با اشکال و یا سوالی مواجه شدید، می توانید برای دریافت راهنما انتخاب رشته با سهمیه ایثارگری با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

 

سهمیه های انتخاب رشته ایثارگران

 

برای اطلاع از رتبه قبولی پزشکی سهمیه ایثارگران کلیک کنید.

 

نکات مهم انتخاب رشته ایثارگران 5 و 25%

  • توجه داشته باشید که سهمیه بسیاری از داوطلبان در زمان اعلام نتایج اولیه سازمان سنجش بدون تاثیر خواهد بود و در رتبه داوطلب اعمال نخواهد شد. در این صورت داوطلب باید با مراجعه به سازمان سنجش مشکل عدم تاثیر سهمیه خود را برطرف نماید و با راهنمایی های یک مشاور بر اساس رتبه در سهمیه ایثارگری انتخاب رشته خود را تکمیل نمایید. سپس در زمان بررسی انتخاب ها و الویت بندی ها در زمان انتخاب رشته، سهمیه شما تاثیر داده خواهد شد.
  • نکته بسیار مهم در رابطه با استفاده از سهمیه های ایثارگری این است که اگر دانش آموزی یک مرتبه از سهمیه ایثارگران خود استفاده کرده باشد و در دانشگاه پذیرفته شود ولی بعدا انصراف دهد و شرکت نکند، برای کنکور سراسری سال آینده سهمیه خود را از دست می دهد و باید با سهمیه منطقه خود برای انتخاب رشته اقدام نماید.
  • با کسب میانگین 30 درصد، در تمامی دروس کنکور سراسری می توانید یک رتبه خوب کسب کنید و در انتخاب رشته ایثارگران 5 و 25% خود با خیال راحت اقدام به تکمیل انتخاب رشته خود نمایید.
  • در دانشگاه های شهریه پرداز مثل دانشگاه های پردیس خودگردان (بین المللی) و دانشگاه آزاد نیمی از شهریه و یا تمامی آن بر عهده بنیاد شهید خواهد بود.
  • داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران در صورت قبولی در دانشگاه های شهرستان می توانند برای انتقالی به شهر خود اقدام نمایند.
  • متقاضیان سهمیه ایثارگری در صورتی که با سهمیه ایثارگران خود اقدام به انتخاب رشته نمایند و در هیچ رشته ای پذیرفته نشوند و نتیجه انتخاب رشته آن ها مردود باشد، سهمیه آن ها همچنان پا برجا خواهد بود و می توانند سال آینده نیز مجددا از آن استفاده نمایند.

متقاضیان گرامی می توانند برای دریافت راهنما انتخاب رشته با سهمیه ایثارگری با کارشناسان و مشاوران ما در ایران تحصیل تماس گرفته و تمامی سوالات خود را در این زمینه بر طرف کنند.

 

تعداد شرکت کنندگان سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری

بسیاری از دانش آموزان تصور می کنند که وجود این سهمیه ها موجب شده است تا قبولی دانشگاه برای داوطلبان آزاد سخت تر شود، در صورتی که این تصور اشتباه می باشد. داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران با دانش آموزان در رده های هم تراز خودشان به رقابت می پردازند نه با داوطلبان سهمیه آزاد. برای درک بهتر این موضوع در قسمت زیرین این بخش تعداد داوطلبان شرکت کننده در هر گروه آزمایشی را ارائه کرده ایم. با مطالعه این جدول متوجه می شوید که به نسبت داوطلبان آزاد تعداد زیادی را داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران تشکیل نمی دهند.

رشته مورد نظر در کنکور سراسری تعداد داوطلبان شرکت کننده دارای سهمیه ایثارگری
رشته تجربی 19672 نفر
رشته ریاضی 2272 نفر
رشته انسانی 4925 نفر
رشته هنر 1451 نفر
رشته زبان 1931 نفر

آیا سهمیه ایثارگران بر شهریه دانشگاه های غیر روزانه تاثیر دارد؟

داوطلبین کنکور سراسری که از سهمیه ایثارگران برخوردارند، نه تنها در نتایج کنکور و قبولی آن ها در دانشگاه می توانند استفاده کنند و موثر خواهد بود، بلکه داوطلبان پس از ورود به دانشگاه نیز می توانند از مزایای سهمیه ایثارگران خود بهره مند شوند. از جمله این مزایا می توان به تخفیف در شهریه دانشگاه های شهریه پرداز مانند دانشگاه های نوبت دوم، پردیس خودگران، پیام نور و دانشگاه های غیرانتفاعی اشاره کرد.

تخفیفی که برای دارندگان سهمیه ایثارگری جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه در نظر گرفته شده است، کاهش 30 درصد از شهریه پرداختی آن ها می باشد. علاه بر آن داوطلبانی که از سهمیه ایثارگری خانواده شهدا و مفقودالاثران، جانبازان 25 درصد به بالا و آزادگان استفاده می کنند، از تخفیف 100 درصدی این دانشگاه ها بهره مند خواهند شد و در واقع می توانند به طور رایگان در رشته محل های این دانشگاه ها تحصیل کنند.

در صورتی که دارای یکی از سهمیه های کنکور سراسری هستید ولی در هنگام ثبت نام در کنکور نسبت به استفاده از این سهمیه ها اقدام نکرده اید، می توانید با ثبت و ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش، سهمیه خود را پیگیری نمایید. همچنین در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری امکان ویرایش اطلاعات برای شما فراهم خواهد شد.

مشاوره انتخاب رشته ایثارگران

مشاوره انتخاب رشته ایثارگران در ایران تحصیل

اگر سهمیه ایثارگران را دارید و تمایل شما بر ایناست که حتماً از سهمیه خود استفاده نمایید، توصیه می کنیم حتماً از مشاوره انتخاب رشته ایثارگران استفاده کنید. در این مشاوره، با تحلیل رتبه و تراز شما و همچنین تطابق آن با ظرفیت های دانشگاهی قطعاً می توانید بهترین رشته و دانشگاه را پذیرفته شوید. در صورتی که در این زمینه اطلاعات کمی دارید و یا نحوه تاثیر سهمیه بر رتبه را نمی دانید، استفاده از مشاوره انتخاب رشته ایثارگران برای شما ضروری است. به علاوه یکی از خدمات مهم در مشاوره انتخاب رشته ایثارگران استفاده از نرم افزارهای مجازی است که می تواند تا حدودی تاثیر سهمیه را برای شما پیش بینی نماید. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با مشاوره انتخاب رشته ایثارگران و نحوه دریافت مشاوره انتخاب رشته ایثارگران  می توانید با کارشناسان در تماس باشید.

 

اخبار مرتبط با سهمیه ایثارگران

  • زهرا مظفر، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران، گفت: سهمیه ایثارگران بر اساس قانون جامعه ایثارگران در آزمون استخدامی تمامی دستگاه‌ها حداقل از ۲۵ درصد برای خانواده‌های جانبازان، شهدا، آزادگان و فرزندان و وابستگان آن ها شروع می شود. رزمندگانی که به صورت داوطلبانه بالای شش ماه در جبهه حضور داشته اند نیز ۵ درصد سهمیه ایثارگری برایشان در نظر گرفته ایم. به گفته وی چون ۲۵ درصد میزان حداقلی است، پس دستگاه ها می‌توانند تا بالاترین میزان ممکن تاثیر را در نظر بگیرند.
  • پس از اعلام نتایج اولیه، دفترچه راهنمای انتخاب رشته از ۳۱ خرداد ماه در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر می‌شود و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از اول تا چهارم تیرماه می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان به نشانی www.sanjesh.org و مطالعه دقیق دفترچه راهنما اقدام به انتخاب رشته کنند. ضمناً نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ نیمه اول شهریورماه اعلام می‌شود تا پذیرفته‌شدگان از اول مهرماه بتوانند در کلاس‌های دانشگاه محل پذیرش حضور یابند.

 

 

خلاصه مطلب

در این مقاله به بررسی انتخاب رشته ایثارگران  و نیز ارائه راهنما انتخاب رشته با سهمیه ایثارگری پرداختیم. داشتن اطلاعات کافی در رابطه با این سهمیه ها نه تنها برای افراد مشمول بلکه برای افرادی که دارای سهمیه آزاد می باشند نیز ضروری است. با مطالعه این مقاله متوجه خواهید شد که چه زمانی استفاده از این سهمیه ها به نفع شما و چه زمانی به ضرر شما خواهد بود همچنین از مزایای مشاوره انتخاب رشته ایثارگران با خبر خواهید شد. به علاوه داوطلبان دارای سهمیه آزاد متوجه خواهند شد که چرا وجود این سهمیه ها شرایط قبولی آن ها را در کنکور سراسری و پذیرش دانشگاه دشوار نخواهد کرد و این افراد اتها با افراد هم تراز خود که همگی دارای سهمیه ایثارگران می باشند رقابت می کنند.

این مقاله، اطلاعاتی جامع و کامل در رابطه با سهمیه ایثار گران به شما خواهد داد. چنانچه پس از مطالعه مقاله با اشکال و یا ابهامی رو به رو شدید، با کارشناسان ما در ایران تحصیل تماس بگیرید و یا برای ما کامنت بگذارید. کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ گوی سوالات و اشکالات شما خواهند بود و می توانید مشاوره انتخاب رشته ایثارگران را دریافت کنید.

 

برای دانلود پی دی اف مقاله بر روی لینک کلیک کنید.

 

5/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

حد نصاب علمی برای تاثیر سهمیه 25 درصد ایثارگران بر روی انتخاب رشته کنکور چیست؟

شرط اعمال سهمیه 25 درصد ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری، کسب 70 درصد از نمره تراز آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد می باشد.

چه کسانی مشمول سهمیه 25 درصد ایثارگران در انتخاب رشته کنکور می باشند؟

همانطور که در مقاله فوق گفته شد، سهمیه 25 درصدی ایثارگران به همسر و فرزندان شهدا و مفقود الاثر، آزادگان و همسر و فرزندان آن ها، جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان تعلق می گیرد.

آیا امکان استفاده چندین باره از سهمیه ایثارگران برای شرکت در کنکور سراسری وجود دارد؟

خیر؛ مطابق مصوبات جدید، در صورتی که فرد یک بار با استفاده از سهمیه ایثارگری پذیرش گرفته باشد، امکان استفاده مجدد از این سهمیه برای او وجود نخواهد داشت.

نظرات

474 دیدگاه دربارهٔ «انتخاب رشته ایثارگران 5 و 25% {98% قبولی 1401} | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo زهرا گفت:

    سلام.بنده اگر در کنکور ریاضی رتبه ۵۰۰۰ منطقه یک رو کسب کنم، با سهمیه۵٪ میتونم در مهندسی شیمی پردیس امیرکبیر قبول بشم؟ یا چون پذیرش این رشته بصورت کشوریه سهمیه من تاثیر نداره؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر طبیعتا تاثیر گذار خواهد بود و باعث افزایش شانس قبولی شما خواهد شد

  2. Avatar photo رستا گفت:

    سلام وقت بخیر با رتبه 1552سهمیه 5 درصد چقدر احتمال قبولی توی رشته های پزشکی یا دندون روزانه یا پردیس یا ازاد ویا تعهدی رو دارم ؟بومی کرمانشاه هستم لطفا جواب منطقی رو بگید نه خوشبینانه

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام شانس تون 50 درصد است

      1. Avatar photo مهدی گفت:

        سلام امسال با رتبه 900سهمیه پنج درصد انسانی شانس قبولی در رشته فقه و حقوق دانشگاه شاهد یا خوازمی رو دارم؟

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت به خیر
          احتمال وجود دارد اما باید تمامی شرایط بررسی شود.
          برای بررسی دقیق شرایط با مشاورین مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید.

  3. Avatar photo سانی گفت:

    با رتبه 1170 و تراز 8845 در سهمیه 5 درصد برای پزشکی روزانه ها و یا پردیس ها ی تبریز، ارومیه، اردبیل, زنجان و…. احتمال قبولی چقدر است؟ بومی تبریز هستم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      شانس قبولیتون کم است

  4. Avatar photo ثمین گفت:

    سلام با رتبه ۸۱۰۰ منطقه ۳ و ۲۶۹۱ سهمیه ۵ درصد و بومی آذربایجان شرقی امکان قبولی در پزشکی دارو آزاد خودگردان یا تعهدی دارم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      شانس قبولی کم هست

  5. Avatar photo احمد گفت:

    سلام با رتبه ٢٩٠٠ سهمیه ۵ درصد چند درصد شانس قبولی فیزیوتراپی سمنان وجود داره؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      طبق قبولی سالیان قبل احتمال قبولی شما پایین خواهد بود

  6. Avatar photo لیلا گفت:

    سلام خسته نباشید.
    با رتبه ۱۰۴۰منطقه۳ برای خانم که بومی اردبیل هست احتمال قبولی پزشکی روزانه نیمسال اول چقدر هست؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      احتمال قبولی پایینی خواهید داشت

  7. Avatar photo آتنا گفت:

    من چند وقت پیش ازتون پرسیدم با ۷۶۰۰ سهمیه ۵ درصد و ۱۹۳۰۰ منطقه برای پزشکی یا دارو پردیس ، آزاد شانس دارم
    گفتین برای داروسازی احتمال قبولی هست
    خواستم بپرسم احتمالش چند درصده
    و بنظرتون بین دارو پردیس کرمانشاه، لرستان، ارومیه و بندرعباس کدوم شانس بیشتری داره؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      پردیس بندر عباس احتمال قبولی بیشتری خواهید داشت

  8. Avatar photo سوریا گفت:

    سلام با رتبه 8000 سهمیه 5 امکان پزشکی تعهدی رو دارم برای شهرستان های دور منطقه دوام

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر احتمال کم می باشد

  9. Avatar photo رض گفت:

    سلام
    با رتبه 2800 سهمیه و تراز 8100. داروسازی زابل قبول‌میشم؟ چند درصد احتمال داره؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      احتمال قبولی دارید.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین 1403 + شرایط پذیرش

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

    ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

    شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش...
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)