ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

راهنما تصویری آپلود فیلم در شاد + 2 روش آسان

آپلود فیلم در شاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

یکی از مشکلاتی  که بعد از شیوع کرونا در کشور بین جامعه آموزشی پدید آمده است مسئله استفاده از شبکه های مجازی مختلف در جهت برگزاری کلاس های آنلاین است. از سایت هایی مانند اسکای روم و سامانه نوید گرفته تا شبکه آموزشی شاد با مشکلاتی مواجه بوده اند. از جمله این موارد می توان به مسئله آپلود فیلم در شاد اشاره کرد که بسیاری از معلم ها، دانش آموزان و حتی والدین را با چالش مواجه کرده است.

ارسال فیلم هایی که با دوربین تلفن همراه گرفته می شود حجم بالایی  از اینترنت را مصرف می کند به طور مثال ویدیویی با مدت زمان 5 دقیقه به سادگی 200 مگابایت حجم خواهد داشت بنابراین ارسال ویدیوهای روزانه تدریس که از جانب معلم ها آماده می شود حجم بالایی را به خود اختصاص می دهد. در این مطلب نحوه آپلود فیلم در شاد، رفع مشکل ارسال فیلم ها در این سامانه و فشرده سازی فایل ها برای ارسال در برنامه شاد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

راهنمای تصویری آپلود فیلم در شاد

بسیار پیش آمده است که معلم ها فایل هایی با محتوای آموزشی را در گروه های برنامه شاد به اشتراک گذاشته اند اما دانلود آن ها برای برخی از دانش آموزان امکان پذیر نبوده است. به جهت رفع مشکل ارسال و دانلود فایل ها در برنامه شاد لازم است محدودیت حجم دانلود ها برداشته شود. بدین منظور لازم است به تنظیمات این برنامه مراجعه شود و محدودیت 1000 کیلوبایتی دانلود غیر فعال شود در ادامه جزئیات و چگونگی این عمل توضیح داده شده است.

 

  • وارد تنظیمات برنامه شاد شوید.

 

آپلود فیلم در شاد

آپلود فیلم در شاد

 

  • در صفحه ی بعد تعدادی گزینه مشاهده می شود.گزینه سوم با عنوان داده ها و ذخیره سازی را انتخاب نمایید.

 

آپلود فیلم در شاد

    آپلود فیلم در شاد

 

  • دانلود خودکار رسانه ها را انتخاب و برای رفع مشکل ارسال فیلم بر روی گزینه دوم که با عنوان ویدیوها مشخص شده است کلیک نمایید.

 

 

آپلود فیلم در شاد

آپلود فیلم در شاد

 

  • همانطور که در تصویر زیر قابل مشاهده است برای دانلود فایل ها محدودیت حجم در نظر گرفته شده است. برای افزایش آن بخش آبی را تا انتها بکشید.

 

آپلود فیلم در شاد

 

  • در تصویر زیر مشاهده می کنید که محدودیت حجم دانلود خودکار برنامه تا 50 مگابایت افزایش یافته است و قادر خواهید بود فایل هایی با حجم 50 مگابایت را دانلود نمایید.

 

آپلود فیلم در شاد

 

  • در سایر بخش ها نیز می توانید محدودیت حجم دانلود خودکار را افزایش دهید. مثلا اگر در دانلود موسیقی ها مشکل دارید ، وارد بخش موسیقی ها در قسمت داده ها و ذخیره سازی شوید و این محدودیت را نیز تا 50 مگابایت افزایش دهید.

 

 

علت ارسال نشدن فیلم در شاد

همانطور که در بخش قبلی اشاره شد برنامه شاد در حجم فایل های ارسالی محدودیت در نظر گرفته است و در تنظیمات پیش فرض اجازه ارسال فایل هایی با حجم بیش از 1000 کیلوبایت را نمی دهد و در این شرایط برای آپلود و دانلود فایل ها با حجم بیشتر لازم است به قسمت تنظیمات مراجعه نموده و همانند توضیحاتی که پیش از این قرار گرفته است عمل شود.

اگر بازهم ارسال موفقیت آمیز نبود و یا حجم فایل و ویدیوی ارسالی بیش از 50 مگابایت بود، لازم است با استفاده از برنامه های فشرده سازی حجم ویدیو ها را کاهش داده  و به صورت فایل زیپ در برنامه شاد بارگزاری کنید.

 

برای اطلاع از چگونگی رفع مشکلات برنامه شاد کلیک کنید.

 

 

نحوه کاهش حجم ویدیو در هنگام آپلود فیلم در شاد

معلمان و دانش آموزان می توانند جهت آپلود سریع تر فیلم ها با حجم بالا در برنامه شاد نسبت به کاهش حجم ویدیوها به طور مستقیم در خود برنامه شاد اقدام نمایند. برای این منظور مراحل زیر را طی کنید.

  • گزینه سنجاق را انتخاب نمایید.
  • فیلم مورد نظر را انتخاب کنبد.
  • پیش از آپلود فیلم حجم و کیفیت مورد نظر خود را انتخاب کنید. این کیفیت ها شامل240، 360، 480 و 720 می باشند.همزمان با انتخاب کیفیت مورد نظر حجم مصرفی مربوطه برای بارگزاری ویدیو، در بالای صفحه نمایش داده می شود.
  • توجه داشته باشید که برای آپلود فیلم در شاد و سایر امکانات جدید باید حتما از نسخه بروز شده نرم افزار استفاده کنید. پیش از نصب نسخه جدید، نسخه قبلی را حذف نکنید.

 

نحوه ارسال تکالیف در شاد

در نسخه قدیمی شاد روند ارسال تکالیف به این صورت بود که دانش آموزان بعد از انجام تکالیف تصویر و یا فایل ویدیویی مربوطه را در گروه های شاد ارسال می کردند. این روش با وجود سادگی برای دانش آموزان، دسته بندی و مدیریت تکالیف را برای معلمان دشوار کرده بود. بنابراین در نسخه دوم این برنامه قابلیتی با عنوان ربات شاد اضافه شد که دانش آموزان فایل های تکالیف خود را به صفحه شخصی معلمان می فرستند و هر دانش آموزان محیط مخصوص خود را برای بررسی و ثبت امتیاز توسط معلم دارد. 

بنابراین برای شروع آموزش ذیل لازم است در ابتدا نسخه دوم برنامه شاد را نصب کنید.

 

برای دانلود آخرین ورژن برنامه شاد کلیک کنید.

 

  • پس از ورود به برنامه شاد بر روی اسم خود کلیک نمایید.
  • در صفحه بعد از نوی موجود گزینه ارسال تکلیف را انتخاب نمایید. برای این منظور در نسخه جدید شاد نیازی به ورود به برنامه شاد نیست و تنها کافی است گزینه ارسال تکلیف که در پایین گروه کلاس های من قرار دارد را انتخاب نمایید.
  • در بخش تکالیف لیست دروسی که معلم برای آن ها تکلیف در نظر گرفته است نمایش داده می شود و دانش آموز می تواند با انتخاب گزینه ورود تکالیف خود را مشاهده نماید.
  • با انتخاب گزینه استارت، دانش آموز قادر است تکالیف بارگزاری شده توسط معلم را مشاهده نماید. برای دانلود فایل مورد نظر است کافی است روی فلش آبی رنگ کلیک کرده و منتظر اتمام دانلود بمانید.
  • پس از این مرحله دانش آموز موظف است جواب سوال مطرح شده را به صورت خوانا در برگه مناسب نوشته و در نور کافی عکس برداری نموده و برای معلم ارسال نماید.
  • برای ارسال تکلیف، گزینه (ارسال تکلیف) در بات را انتخاب نموده و با مشاهده پیام ( لطفا فایل مورد نظر را آپلود نمایید) تکلیف مورد نظر خود را در قالب عکس ارسال نمایید.
  • در آخر اینکه دانش آموزان موظف اند تکالیف را در مدت تعیین شده از سوی معلم ارسال نمایند در غیر این صورت طبق صلاح دید معلم نمره منفی برای دانش آموز لحاظ می شود.

 

آخرین اخبار برنامه شاد

  • اجرای آزمایشی کلاس آنلاین در شبکه آموزشی شاد

مدیر فنی شبکه شاد با اشاره به افزوده شدن قابلیت «کلاس آنلاین» به شبکه شاد گفت: در حال حاضر قابلیت کلاس آنلاین به طور آزمایشی در شاد در حال استفاده است و ۵۰۰۰ دانش آموز از آن استفاده می‌کنند. این قابلیت، در دست بهینه سازی است و با رفع مشکلات می‌توان تعداد مدارس تحت پوشش را بالا برد. وی افزود: شبکه شاد، به عنوان بزرگترین اپلیکیشن آموزشی در کشور و همچنین بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی در شهریورماه سال جاری، در دوران پسا کرونا نیز همچنان پایدار خواهد بود و به عنوان بازوی آموزش مجازی در کشور ادامه فعالیت می‌دهد.

 

  • هک شده شبکه آموزش شاد حقیقت دارد یا شایعه است؟

شاد هیچگاه تاکنون هک نشده است؛ ما باید هک را به درستی تعریف کنیم. هک کردن یک کار کاملاً تخصصی است؛ یعنی فردی که به لحاظ علمی و تخصصی برتر از برنامه نویس شاد است به دیتاسنتر ما نفوذ می‌کند و لایه‌های امنیتی شبکه را می‌شکند. اپلیکیشن مخاطب را تحت تأثیر قرار می‌دهد یا به دیتاسنتر دسترسی غیرمجاز پیدا می‌کند. با این تعریف از هک، ما هیچگاه شاهد هک شاد نبودیم.

آنچه که در شبکه شاد رخ می‌دهد کلاهبرداری است. یک کار غیرتخصصی است. فردی با تهدید، تطمیع یا اغفال از کاربر شاد پیامک ورود به شبکه را دریافت و به جای او وارد شبکه شاد می‌شود این دیگر اسمش هک نیست. این خود کاربر است که مسیر و دسترسی ورود به شبکه را در اختیار فرد دیگر قرار می‌دهد که کلاهبرداری کند. فرد کلاهبردار هم متخصص نیست. همه مواردی که پیش از این تحت عنوان هک شاد مطرح شد از جنس این دست از کلاهبرداری‌ها بوده است.

در بیشتر مواردی که گزارش شده است؛ کاربران غالباً گوشی خود را در اختیار فرد دیگری قرار داده بودند یا مادر و پدر گوشی خود را دست فرزند داده بودند؛ یا کاربر شاد گوشی خود را به فرد دیگری فروخته بود و خریدار وارد برنامه شاد شده بود. حتی ما مواردی از سواستفاده از اکانت کاربری مدیران مدارس و مناطق هم داشتیم. در حقیقت همیشه خود کاربران بوده‌اند که امکان سواستفاده و کلاهبرداری از شبکه شاد را ایجاد کردند و دسترسی به گوشی یا دسترسی به سیم‌کارت خود را به فرد دیگری دادند. باید دقت کنیم به این موارد هک نگوییم.

 

برای دانلود فایل این مقاله به صورت PDF کلیک کنید.

 

خلاصه مطالب

از سال 98 به علت شیع همه گیری کرونا آموزش و پرورش برای کاهش آسیب وارده به برنامه آموزشی کشور، شبکه آموزشی تحت عنوان شاد را راه اندازی کرد. در پی این اقدام کلاس های دانش آموزان به صورت مجازی برگزارشد و به دلیل نوپا بودن این نرم افزار و عدم آشنایی کاریران با ویژگی های آن، مشکلاتی از قبلی عدم ارسال شدن فایل های ویدیویی، سرعت پایین در بارگزاری داده ها و غیره به وجود آمد. در این مقاله به راه حل هایی برای حل مشکلاتی از قبیل آپلود فایل در شاد، مشکل ارسال فایل در برنامه شاد و نحوه ارسال تکلیف دانش آموزان پرداخته شد. در صورت وجود هرگونه مشکل و سوال در این زمینه با کارشناسان ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

 

3.7/5 - (8 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چرا ویدیو ها در برنامه شاد ارسال نمی شوند؟

حداکثر حجم برای ارسال فایل در تنظیمات شاد 1000 کیلوبایت در نظر گرفته شده است. برای ارسال ویدیوهایی تا حجم 50 مگابایت کافی است به بخش تنظیمات رفته و مطابق توضیحات مقاله این محدودیت را بردارید.

چگونه حجم ویدیوهای ارسالی در برنامه شاد را کاهش دهم؟

برای این منظور گزینه ی سنجاق و سپس فیلم مورد نظر را انتخاب کنبد. با انتخاب کیفیت نمایش داده شده در پایین تصویر مستقیما از طریق خود شبکه ی شاد قادر به کاهش حجم ویدیو ها خواهید بود.

نحوه ارسال تکالیف در شاد به چه صورت است؟

ارسال تکالیف در شاد در نسخه قدیمی این برنامه به وسیله ویدیو و در نسخه جدید اما در نسخه جدید گزینه به خصوصی برای ارسال تکالیف در نظر گرفته شده است.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)