ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

آزمون استخدامی سازمان قضایی نیروهای مسلح

آزمون استخدامی سازمان قضایی نیروهای مسلح
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سازمان قضایی نیروهای مسلح بخشی از قوه قضائیه کشور و تنها مرجع قضایی اختصاصی پیش بینی شده در قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد که از دادسراها و دادگاه های نظامی تشکیل شده است. این سازمان هر چندسال یکبار و براساس نیاز کشور از طریق برگزاری آزمون استخدامی مشترک دستگاه های اجرایی که سازمان سنجش و آموزش کشور بر آن نظارت می کند، به جذب نیروهای متخصص اقدام می نماید. از این رو در این مقاله قصد داریم به بررسی آزمون استخدامی سازمان قضایی نیروهای مسلح بپردازیم و شرایط و مدارک مورد نیاز برای این آزمون را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین نحوه ثبت نام و مشاغل مورد نیاز این آزمون را نیز ذکر کنیم پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله را مطالعه کرده و در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص ثبت نام آزمون استخدامی سازمان قضایی نیروهای مسلح با مشاوران ما در ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

 شرایط لازم برای پذیرش در سازمان قضایی نیروهای مسلح

برای ثبت نام آزمون استخدامی سازمان قضایی نیروهای مسلح شرایط عمومی و اختصاصی زیر را باید مورد توجه قرار داد.

شرایط عمومی 

– تابعیت اصلی کشور جمهوری اسلامی ایران 
– اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام، ایمان و عدالت 
– التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت مطلقه فقیه و عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب، سازمان ها و گروه های غیرقانونی یا هواداری از آن ها 
– طهارت مولد 
– عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روان گردان 
– حسن شهرت، اخلاق و امانتداری 
– نداشتن سابقه محکومیت کیفری 
– داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کار قضایی 

سازمان قضایی نیروهای مسلح

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کلیک کنید.

شرایط اختصاصی 
۱- سابقه خدمت داوطلبان نیروهای مسلح (ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و وزارت دفاع) تا آخرین روز مهلت ثبت نام نباید کمتر از هفت سال و بیشتر از شانزده سال باشد.
تبصره: به سابقه خدمت هر یک از اعضای نیروهای مسلح که به سازمان قضایی مامور شده اند و در سازمان خدمت می نمایند به ازای هر پنج سال، یک سال و حداکثر تا سه سال اضافه می شود.
۲- داشتن حداکثر ۴۰ سال سن تا آخرین روز مهلت ثبت نام 
۳- داشتن حداقل مدرک کارشناسی در یکی از رشته های گروه حقوق (کلیه گرایش‌ها)، فقه و حقوق اسلامی و رشته الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی و مقاطع بالاتر
تذکر: داوطلبان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری باید فارغ التحصیل رشته حقوق یا فقه و حقوق اسلامی یا الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی در مقطع کارشناسی باشند.
۴- داوطلبان باید دارای رسته اداری یا قضایی باشند.
۵- شرکت در آزمون کتبی چهار گزینه ای و کسب حد نصاب نمره قبولی
۶- موفقیت در مصاحبه علمی- تخصصی شفاهی توسط هیأت احراز صلاحیت داوطلبان منصب قضا
۷- احراز صلاحیت در مرحله گزینش 
۸- سپری نمودن دوره کارآموزی قضایی و موفقیت در آزمون جامع پایان دوره کارآموزی 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد رشته های آزمون استخدامی بخش خصوصی کلیک کنید.

نحوه ثبت نام آزمون استخدامی سازمان قضایی نیروهای مسلح

افراد متقاصی می بایست برای ثبت نام در این آزمون طبق زمان اعلام شده در اطلاعیه های آزمون استخدامی کشور، وارد سایت سازمان سنجش شده و از طریق لینک “آزمون متمرکز دستگاه های اجرایی” که در این سایت قرار دارد به قسمت ثبت نام وارد شوند.
پس از آن خرید کارت اعتباری مربوط به ثبت نام در آزمون نیاز می باشد که این خرید به صورت اینترنتی و از کارت های عضو شتاب انجام می گیرد.
در مرحله بعدی نیز شماره سریال مربوط به کارت اعتباری خریداری شده می بایست وارد شود و فرم ثبت نام در آزمون تکمیل گردد تا مراحل ثبت نام پایان با موفقیت به اتمام برسند.

سایت سازمان سنجش

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دریافت شماره پرونده آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی کلیک کنید.

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون استخدامی سازمان قضایی نیروهای مسلح

  • فرم تکمیل شده تقاضانامه اینترنتی
  • واریز مبلغ تعیین شده در ابتدای مراحل ثبت نام
  • آپلود فایل jpeg عکس اسکن شده

اطلاعیه
فایل عکس آپلود شده می بایست نهایتا ۷۰ کیلو بایت حجم داشته باشد و شامل عکس واضح و فاقد هرگونه مهر و منگنه باشد. همچنین حاشیه های زائد عکس به هنگام اسکن باید حذف شوند.

مواد امتحانی آزمون استخدامی سازمان قضایی

مواد امتحانی این آزمون و ضرایب هر ماده به شرح زیر هستند:

  • آیین دادرسی کیفری با ضریب ۳
  • آیین دادرسی مدنی با ضریب ۲
  • حقوق جزای عمومی با ضریب ۳
  • حقوق مدنی با ضریب ۲
  • حقوق جزای نظامی با ضریب ۴
  • حقوق اساسی (قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران) با ضریب ۱
  • حقوق جزای اختصاصی با ضریب ۳

آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

برای دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کلیک کنید.

بررسی مشاغل مورد نیاز سازمان قضایی نیروهای مسلح

آخرین دوره آزمون استخدامی سازمان قضایی نیروهای مسلح در سال ۹۹ برگزار شد که مشاغل مورد نیاز این سازمان برای مشاهده شما عزیزان در جدول زیر قرار داده شده اند. لازم به ذکر است امکان تغییر در این اسامی برای سال اخیر وجود دارد و ممکن است ظرفیت مورد نیاز تغییر کرده یا مشاغل دیگری به این لیست اضافه یا از آن حذف گردند.

مشاغل مورد نیاز در آزمون استخدامی سازمان قضایی نیروهای مسلح
عنوان شغل ظرفیت در کل کشور
حسابدار 18 نفر
کاردان شبکه 15 نفر
کاردان حقوقی 114 نفر
کارشناس تحلیلگر سیستم 6 نفر

مصاحبه آزمون استخدامی سازمان قضایی نیروهای مسلح

فرد داوطلب باید پس از کسب نمره قبولی آزمون استخدامی، در مصاحبه تخصصی- علمی آن شرکت کند. البته نکته قابل توجه این است که سه برابر ظرفیت مورد نیاز پذیرش از داوطلبانی که حد نصاب آزمون علمی را کسب نمایند دعوت به مصاحبه می شود و تنها افرادی که مصاحبه خود را با نمره بالا قبول شوند مورد پذیرش قرار می گیرد.

همچنین زمان برگزاری و مکان مصاحبه از طریق سایت استخدامی سازمان قضایی نیروهای مسلح منتشر می‌شود و هر یک از داوطلبان باید با توجه به تاریخ مشخص شده در این سایت به محل ذکر شده مراجعه کنند تا مورد پذیرش قرار گیرند. اما نکته مهم اینکه چنانچه داوطلبی برای انجام مصاحبه تخصصی-علمی این سازمان در تاریخ مقرر به مکان ذکر شده مراجعه نکند جزء افراد انصرافی محسوب خواهد شد. علاوه بر این برای دعوت به مصاحبه نیاز به مدارکی می باشد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کلیک کنید.

مدارک لازم برای مصاحبه آزمون سازمان قضایی نیروهای مسلح

  • نسخه چاپ شده کارنامه قبولی در آزمون
  • تصویر واضح از تمام صفحات شناسنامه
  • تصویر پشت و روی کارت ملی
  • تصویر پشت و روی کارت پایان خدمت یا معافیت (مخصوص آقایان)
  • چهار قطعه عکس پرسنلی ۳ در ۴ تمام رخ که پشت نویسی شده باشد.
  • تصویر آخرین مدرک تحصیلی
  • ارائه مدرک مربوط به بومی بودن
  • ارائه مدرک مربوط به امتیاز حافظان قرآن که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آن را مهر زده باشند.
  • ارسال فرم پرینت گرفته شده مشخصات فردی که بر روی سامانه پورتال سازمان قضایی نیروهای مسلح قرار داده شده است به همراه مدارک ارسالی 

اطلاعیه
به مدارک ناقص و مدارکی که بعد از تاریخ تعیین شده ارسال شود به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد و این مدارک مورد بررسی قرار نمی گیرند.

آزمون سازمان قضا

 

اطلاعیه
افرادی که مدارک بالاتر از مقطع تحصیلی اعلام شده برای آزمون را داشته باشند باید مدرک تحصیلی ذکر شده را ارسال نمایند و مدارک بالاتر از مقطع تحصیلی اعلام شده و یا مدارک پایین‌تر از این مقطع مورد قبول واقع نمی شوند.

 

اعلام نتایج نهایی آزمون سازمان قضا

نتایج اولیه قبول شدگان در آزمون کتبی استخدام مشترک فراگیر به طور معمول یک ماه پس از آزمون بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می شود.
پس از آن داوطلبانی که در این آزمون نمره قبولی را به دست آورده باشند می بایست مدارک مورد نیاز را برای سازمان قضایی نیروهای مسلح ارسال کنند. سپس شرایط و صلاحیت این افراد مورد بررسی قرار می گیرد و افرادی که در این مرحله مجاز باشند دعوت به مصاحبه خواهند شد.

لازم به ذکر است اسامی داوطلبانی که صلاحیت های لازم برای شرکت در مصاحبه را داشته باشند از طریق سایت سازمان قضایی نیروهای مسلح اعلام می شوند و پس از مصاحبه نیز اسامی افراد پذیرفته شده در این سایت اطلاع رسانی می گردد.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نتایج آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کلیک کنید.

 

اخبار پیرامون آزمون استخدامی سازمان قضایی نیروهای مسلح

زمان برگزاری آزمون استخدامی سازمان قضایی نیروهای مسلح

آزمون استخدامی سازمان قضایی نیروهای مسلح همزمان با برگزاری آزمون استخدامی مشترک دستگاه های اجرایی برگزار می شود و سازمان سنجش و آموزش کشور بر این آزمون نظارت دارد. به همین دلیل زمان برگزاری این آزمون به صورت هماهنگ با آزمون های استخدامی دیگر در سراسر کشور می باشد. البته آزمون استخدام فراگیر نهم برای دستگاه های آموزش و پرورش، فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان نقشه برداری کشور، وزارت دادگستری، سازمان امور اراضی کشور (به صورت قراردادی) و سازمان هواشناسی کشور برگزار شده است و نتایج آن در 15 شهریور ۱۴۰۳ منتشر شد اما آخرین آزمون استخدامی سازمان قضایی نیروهای مسلح در سال ۹۹ بوده است و پس از آن تاکنون آزمون دیگری برگزار نشده است.

بنابراین انتظار می رود در سال ۱۴۰۳ این آزمون برگزار شود اما هنوز هیچ اطلاعیه ای در خصوص زمان برگزاری آن از طریق سایت سازمان سنجش منتشر نشده است به محض انتشار اطلاعیه جدید در خصوص برگزاری آزمون استخدامی سازمان قضایی نیروهای مسلح، زمان این آزمون اطلاع رسانی خواهد شد.

خلاصه مطلب

در این مقاله به بررسی آزمون استخدامی سازمان قضایی نیروهای مسلح پرداختیم و گفتیم این آزمون به صورت همزمان با آزمون استخدامی مشترک فراگیر برگزار می گردد و سازمان سنجش نظارت آن را برعهده دارد. همچنین شرایط لازم برای پذیرش در آزمون استخدامی این سازمان را بیان کردیم.
پس از آن نحوه ثبت نام در این آزمون را که از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود برای شما عزیزان ذکر کردیم. همچنین مواد امتحانی آزمون استخدامی سازمان قضایی نیروهای مسلح و ضرایب هر ماده را بیان کرده و نام مشاغل مورد نیاز این سازمان را به همراه ظرفیت هر شغل معرفی کردیم.
البته لازم به ذکر است آخرین دوره آزمون استخدامی سازمان قضایی نیروهای مسلح در سال ۹۹ برگزار شده است و پس از آن هیچ اطلاعیه دیگری مبنی بر برگزاری این آزمون منتشر نشده است و امکان تغییر در این اسامی برای سال اخیر وجود دارد و ممکن است ظرفیت مورد نیاز تغییر کرده یا مشاغل دیگری به این لیست اضافه یا از آن حذف گردند.

افزون بر موارد فوق مصاحبه این آزمون را نیز مورد بررسی قرار داده و مدارک لازم برای شرکت در مصاحبه آن را بیان کردیم. همچنین یادآور شدیم افرادی که مدارک بالاتر از مقطع تحصیلی اعلام شده برای آزمون داشته باشند باید مدرک تحصیلی ذکر شده را ارسال نمایند و مدارک بالاتر از مقطع تحصیلی اعلام شده و یا مدارک پایین‌تر از این مقطع مورد قبول نیستند‌.
امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد اما در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

 

برای دانلود فایل PDF مقاله کلیک کنید.

3.5/5 - (6 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون استخدامی سازمان قضایی نیروهای مسلح چیست؟

برای این کار نیاز به فرم تکمیل شده تقاضانامه اینترنتی، واریز مبلغ تعیین شده در ابتدای مراحل ثبت نام و آپلود فایل jpeg عکس اسکن شده می باشد.

آیا با مدرک بالاتر از مدرک خواسته شده برای آزمون نیز می توان در سازمان قضایی نیروهای مسلح پذیرش شد؟

بله اما افرادی که مدارک بالاتر از مقطع تحصیلی اعلام شده برای آزمون را داشته باشند باید مدرک تحصیلی ذکر شده را ارسال نمایند و مدارک بالاتر از مقطع تحصیلی اعلام شده و یا مدارک پایین‌تر از این مقطع مورد قبول واقع نمی شوند.

آیا کسب نمره بالا در آزمون استخدامی سازمان قضایی نیروهای مسلح برای پذیرش کافی است؟

خیر سه برابر ظرفیت مورد نیاز پذیرش از داوطلبانی که حد نصاب آزمون علمی را کسب نمایند دعوت به مصاحبه می شود و تنها افرادی که مصاحبه خود را با نمره بالا قبول شوند مورد پذیرش قرار می گیرد.

نظرات

3 دیدگاه دربارهٔ «آزمون استخدامی سازمان قضایی نیروهای مسلح»

  1. Avatar photo سجاد گفت:

    سلام و احترام؛نظامی بودن برای شرکت در آزمون جذب قاضی در سازمان قضایی نیروهای مسلح شرط است؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      در اولویت قرار می گیرند و جزو شرایط استخدامی نیست .

  2. Avatar photo آوا گفت:

    چقدر عالی و کامل بود . ممنونم از شما کلی بهم کمک کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور