ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام مدارس تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ + سایت اصلی سمپاد my.medu.ir

ثبت نام مدارس تیزهوشان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس با مشاوران مدارس تیزهوشان

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام مدارس تیزهوشان در سامانه my.medu.ir به منظور ورود دانش‌آموزان پایه ششم به هفتم و نهم به دهم، هرساله در فروردین ماه انجام میگیرد. دانش‌آموزان و والدین برای نام نویسی باید منتظر انتشار دستورالعمل مربوطه از سوی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان باشند.

زمان ثبت نام مدارس سمپاد برای هر دو مقطع هفتم و دهم برای سال 1403 هنوز تعیین نشده است اما بازه ثبت نام تیزهوشان در سال 1402 از 15 فروردین ماه الی 25 فروردین ماه بوده‌ است و پیش بینی میشود برای سال آینده نیز حدود همین دوره برای نام نویسی اعلام شود.

ثبت نام آزمون تیزهوشان مانند ادوار گذشته به صورت اینترنتی از طریق سایت مای مدیو خواهد بود جهت اطلاع از آخرین اطلاعیه‌ها، شرایط و مفاد ثبت‌نامی می توانید با برقراری تماس با شماره 9099075307 ضمن دریافت مشاوره، ثبت نام خود را به صورت تلفنی به مشاورین ما در ایران تحصیل بسپارید.

ورود به سایت ثبت نام آزموت تیزهوشان 1403-1404

اولین مرحله برای ثبت نام تیزهوشان ورود به سایت سمپاد است. در سالهای گذشته انجام فرایند ثبت نام سمپاد از طریق سامانه pada.medu.ir و azmoon.medu.ir بوده‌است. با یکپارچه سازی سیستم اینترنتی آموزش و پرورش این سایت از دسترس خارج شده و سامانه my.medu.ir برای داوطلبان شرکت در این مدارس در دسترس است.

برای ورود به سایت ثبت نام سمپاد میتوانید بطور مستقیم با رمز عبور و کد ملی دانش‌آموز یا والدین اقدام کرده و یا از طریق «دولت من» بدون در دسترس داشتن رمز عبور وارد سامانه شوید. همچنین برای ثبت نام ضروری است برای احراز محل سکونت دانش آموزان در سامانه اقدام کنید.

خرجش یک زنگه؟

زمان ثبت نام مدارس تیزهوشان ششم به هفتم 1403-1404

زمان ثبت نام مدارس تیزهوشان 1403 هنوز از سوی سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان اعلام نشده است. اما با توجه به زمان آزمون‌های سالهای گذشته میتوان احتمال داد مهلت نام‌نویسی این آزمون نیز نیمه دوم فروردین 1403 باشد.

متقاضیانی که تمایل به شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان دارند، باید در زمان مشخص شده برای ثبت نام نیمسال تحصیلی 1403 – 1404 به صورت آنلاین انجام می‌شود، به سامانه ثبت نامی آزمون به آدرس my.medu.ir مراجعه کنند.

در این سامانه، متقاضیان باید کد ملی و سریال شناسنامه خود را وارد کرده و سپس فرم ثبت نام آزمون تیزهوشان را تکمیل کنند. این فرم شامل اطلاعات شخصی و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون می‌باشد. پس از تکمیل فرم ثبت نام، متقاضیان باید اطلاعات خود را بررسی کرده و از صحت و کامل بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنند تا به درستی ثبت نام شوند.

در سال های گذشته ثبت نام در آزمون تیزهوشان از طریق سایت hoosh.medu.ir انجام می‌شد و این فرایند از پایان ماه فروردین تا اوایل مرداد ماه ادامه داشت. اما در سال جاری، با توجه به تغییراتی که در سامانه آموزش و پرورش اتفاق افتاده است، تمامی مراحل ثبت نام و دریافت کارت آزمون و سایر موارد از طریق سایت جدیدی به نام my.medu.ir صورت می‌پذیرد.

دانش‌آموزان می‌توانند در موعد مقرر به این سایت مراجعه کرده و فرآیند ثبت نام خود را تکمیل کنند. زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان در سال گذشته از تاریخ 15 تا 28 فروردین ماه بود، اما زمان ثبت نام سال جاری ممکن است با توجه به شرایط مختلف متغیر باشد و باید از سایت رسمی مراجعه کرد تا زمان مورد نیاز را بررسی کنید.

توجه داشته باشید که ثبت نام سمپاد سال 1403 برای دو مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم در یک بازه زمانی یکسان صورت گرفته و پیش‌بینی میشود این روند برای سال جدید نیز تکرار شود.

اطلاعیه

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403-1404 هنوز اعلام نشده است. به محض انتشار زمان ثبت نام آزمون مدارس سمپاد این مقاله بروز رسانی خواهد شد.

زمان ثبت نام مدارس تیزهوشان

برای پاسخ به سوال چرا سایت تیزهوشان باز نمیشه؟ بر روی لینک کلیک کنید.

زمان ثبت نام مدارس تیزهوشان نهم به دهم 1403-1404

در سال های قبل، ثبت‌ نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم از طریق سایت azmoon.medu.ir صورت گرفته بود. اما در سال جاری، به دلیل تغییرات اعلام شده توسط سازمان استعداد درخشان، ثبت‌ نام برای آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ از طریق سایت my.medu.ir انجام خواهد شد.

دانش‌آموزان باید در بازه زمانی مشخص، اطلاعات فردی خود را در سایت مربوطه وارد کرده و هزینه ثبت‌نام را پرداخت کنند تا ثبت‌ نام خود را برای این آزمون نهایی کنند.

قابل ذکر است هنوز زمان نام نویسی مدارس سمپاد اعلام نشده است. به محض اعلام تاریخ ثبت نام این پایه تحصیلی، متن مقاله بروزرسانی خواهد شد.

شرایط ثبت نام تیزهوشان هفتم و دهم 1403-1404

مانند هر آزمون دیگری، ثبت نام اینترنتی تیزهوشان نیز در صورت داشتن برخی شرایط مجاز خواهد بود. به ویژه که هدف از ایجاد چنین مدارسی، جذب دانش آموزان مستعد و دارای هوش بالا است و ورود به آن ها مستلزم گذر از یک فیلتر خاص می باشد.

برخی از پیش‌نیازهای ذکر شده در سایت تیزهوشان بین تمام شرکت کنندگان متوسطه اول و دوم یکسان است. اما تعدادی از آنها نیز در میان متقاضیان آزمون ورودی ششم به هفتم و نهم به دهم اختصاصی می باشند. شرایط ثبت نام تیزهوشان هفتم و ثبت نام تیزهوشان دهم شامل موارد زیر می باشند.

دانش آموزان و والدین دقت فرمایند کلیه شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان دقیقا با بررسی کارنامه دانش آموزان احراز می‌گردد. شایان ذکر است در صورت هرگونه مغایرت با پیش‌نیازهای مذکور ثبت نام مدارس تیزهوشان برای دانش آموز کان لم یکن تلقی خواهد شد.

شرایط ثب نام مدارس تیزهوشان

در صورت نیاز به راهنمایی برای رمز مای مدیو کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام آزمون سمپاد 1403

متقاضیان عزیزی که قصد ورود به مدارس استعدادهای درخشان را دارند، لازم است که قبل از مراجعه به سایت ثبت نام تیزهوشان مدارک خود را تهیه کنند تا در هنگام بارگذاری، دچار مشکل یا وقفه نشوند. گفتنی است که این مدارک برای هر دو دوره اول و دوم متوسطه یکسان می باشد. داوطلبان باید پس از ورود به سایت مذکور، موارد زیر را جهت ثبت نام به همراه داشته و به درستی در سایت وارد نمایند.

  • اطلاعات فردی همچون: نام و نام خانوادگی، نام استان یا محل سکونت، استان یا شهرستان مورد تقاضا، رشته تحصیلی مورد تقاضا، لیست بهترین مدارس تیزهوشان و… (شناسنامه داوطلب برای وارد کردن سریال شناسنامه مورد نیاز است)
  • بارگذاری جدیدترین عکس متقاضی با کیفیت و وضوح لازم ( سایز عکس بایستی 200 در 300 و یا 300 در 400 پیکسل باشد. همچنین، حجم عکس باید کمتر از 70 کیلوبایت باشد)
  • پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان از طریق درگاه اینترنتی. (داشتن رمز دوم و کارت بانکی عضو شتاب ضروری است)

اطلاعیه

طبق اعلام مرکز ملی استعدادهای درخشان زمان احتمالی ثبت نام آزمون در تاریخ 1403/01/18 از طریق سایت my.medu.ir انجام خواهد شد.

مدارک ثبت نام مدارس تیزهوشان

راهنمای ثبت نام مدارس تیزهوشان 1403

واجدان شرایط ورود به مدارس سمپاد در سال تحصیلی 1403 – 1403 می بایست در بازه زمانی از پیش اعلام شده، به سایت ثبت نام سمپاد مراجعه کرده و پس از مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سمپاد فرآیند درج اطلاعات و پرداخت هزینه را جهت شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان به انجام برسانند.

اگرچه تاکنون ثبت نام در این آزمون ها از طریق مراجعه به سایت azmoon.medu.ir انجام می شود اما با توجه به این که اعلام نتایج آزمون در دوره گذشته از سامانه پادا به نشانی اینترنتی my.medu.ir اعلام شد، ازین پس ثبت نام این آزمون نیز از طریق این سایت صورت می گیرد.

ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم

 

  • در ابتدا، وارد سایت my.medu.ir شده و از بخش انتخاب نقش گزینه “دانش آموز” را انتخاب کرده و با وارد کردن اطلاعات دانش آموز وارد سامانه شوید. در صورتیکه این اطلاعات را در دست ندارید روی گزینه ورود کلیک کنید.

ورود به سایت ثبت نام تیزهوشان

  • در پنل کاربری و در بخش “ثبت نام و دریافت گواهی ها” روی گزینه “آزمون سمپاد” کلیک کنید.

انتخاب گزینه آزمون سمپاد در مای مدیو

  • در صفحه جدید تمامی اطلاعات هویتی و اولویت بندی مدارس را وارد نمایید. در این مرحله نیاز است هزینه ثبت نام را نیز پرداخت نمایید.

ورود اطلاعات ثبت نام تیزهوشان

در این مرحله ثبت نام شما به پایان می‌رسد و باید منتظر انتشار اطلاعیه مبنی بر دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان کنید.

توجه به اولویت بندی در ثبت نام آزمون تیزهوشان الزامی است

دانش آموزان و اولیا گرامی دقت داشته باشند در مرحله تعیین اولویت ثبت نام سمپاد حتما با توجه به تعداد ظرفیت پذیرش هر مدرسه اولویت بندی نمایید یعنی ترجیحا مدارسی انتخاب شود که ظرفیت پذیرش آن ها پیرو دفترچه بیشتر از اولویت های دیگر باشد.

نکته بعدی که هنگام ثبت نام سمپاد باید رعایت شود محدوده قرارگیری مدرسه است با توجه به شرایط ویژه و سخت مدارس تیزهوشان در رابطه نقل و انتقال دانش آموزان، حتما دقت داشته باشید رفت و آمد دانش آموز را در نظر بگیرید.

دانلود دفترچه راهنمای آزمون سمپاد 1403-1404

متقاضیانی که قصد ثبت نام مدارس تیزهوشان را دارند، می بایست از جدیدترین شرایط و ضوابط پذیرش، نحوه و زمان ثبت نام، برگزاری و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان، ظرفیت های پذیرش و اطلاعاتی از این دست آگاهی داشته باشند.

به همین دلیل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، دفترچه آزمون تیزهوشان را به طور معمول دو تا سه روز قبل از شروع تاریخ ثبت نام، در سایت تیزهوشان اختیار متقاضیان قرار می دهند تا این عزیزان بتوانند با آگاهی کامل برای نام نویسی اقدام نمایند.

از آنجا که هنوز دفترچه ثبت نام مدارس تیزهوشان 1403-1404 اعلام نشده است، در ادامه دفترچه راهنمای سال گذشته را ارائه کرده ایم. به محض انتشار دفترچه مدارس سمپاد 1403-1404 این مقاله به روزرسانی خواهد شد.

دفترچه ثبت نام تیزهوشان
دانلود دفترچه راهنما ثبت نام تیزهوشان 

زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان 1403-1404

پس از مشحص شدن زمان ثبت نام، زمان توزیع کارت نیز مشخص خواهد شد. در سال گذشته زمان توزیع کارت خرداد ماه بوده است. عموما کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان 4-7 روز پیش از زمان برگذاری آزمون در دسترس قرار می‌گیرد.

دانش آموزان گرامی دقت نمایند حضور در جلسه آزمون منوط به همراه داشتن پرینت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان با وضوح استاندارد و شامل مشخصات فردی دانش آموز، تصویر پرسنلی و اولویت مدارسی که در سایت ثبت نام مدارس تیزهوشان وارد نموده اید خواهد بود.

زمان برگزاری آزمون ثبت نام مدارس تیزهوشان 1403-1404

زمان برگزاری تیزهوشان ششم به هفتم و  نهم به دهم در سال ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ برای متقاضیان پایه هفتم مدارس تیزهوشان اهمیت دارد. پس از ثبت‌ نام در آزمون سنجش، داوطلبان باید در زمان برگزاری آزمون در محل مربوطه حاضر شوند.

همچنین، مهم است که در زمان مشخص شده برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون، این کارت را از طریق سایت my.medu.ir دریافت کنند. در ادامه به زمان برگزاری آزمون هریک از این دو پایه تحصیلی پرداخته ایم.

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1403-1404

متقاضیان پایه هفتم مدارس تیزهوشان باید پس از ثبت‌ نام در آزمون سنجش هوش، در زمان برگزاری آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ حضور داشته باشند. همچنین، مهم است که در تاریخ اعلام شده برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سنجش هوش، این کارت را از طریق سایت my.medu.ir دریافت نمایند.

زمان برگزاری آزمون ورودی پایه ششم به هفتم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ هنوز اعلام نشده است. به محض اعلام شدن توسط مراجع مربوطه این مقاله بروزرسانی خواهد شد. داوطلبان می‌توانند از این مقاله و سایر منابع معتبر برای کسب اطلاعات دقیق و به‌ روز استفاده کنند.

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

زمان برگزاری آزمون ثبت نام مدارس تیزهوشان نهم به دهم 1403 – 1404

در سال گذشته، آزمون تیزهوشان برای دانش‌آموزان پایه دهم در روز 2 تیر ماه برگزار شد. داوطلبان موظف بودند که قبل از این تاریخ، از طریق ورود به سایت my.medu.ir، کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان را دریافت کنند.

معمولاً، نتایج آزمون تیزهوشان پایه دهم در حدود 3 تا 4 هفته پس از برگزاری آن اعلام می‌شود، به طوری که داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت مذکور، از نتیجه آزمون خود مطلع شوند. زمان برگزاری آزمون پایه دهم تیزهوشان در سال 1403-1404 هنوز اعلام نشده و به محض تاریخ انتشار این مقاله بروز رسانی خواهد شد.

داوطلبانی که پس از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان برای پایه‌ های ششم به هفتم ۱۴۰۳ و یا نهم به دهم به نتایج دست یافته خود اعتراض دارند، موظفند در زمان اعلام نتایج و در فرصتی که پس از آن به دست آنها می‌ رسد، اعتراض خود را به نتایج آزمون تیزهوشان ثبت کنند. این اعتراض ها پس از ثبت، مورد بررسی قرار خواهند گرفت و نتیجه آزمون ممکن است مجدداً بررسی شود.

منابع مهم و سوالات آزمون سمپاد 1403-1404

پذیرش و قبولی در آزمون ورودی سمپاد، با کسب درصدهای بالا و نمره مناسب امکان پذیر است. به همین دلیل، اطلاع از منابع اصلی و مهم از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین، بهتر است تا داوطلبان با منابع آن ها به طور کامل آشنا شوند. در ادامه مقاله تمامی منابع هر دو آزمون را بیان خواهیم کرد.

کال تو اکشن تماس

کال تو اکشن تماس

منابع و سوالات پایه ششم به هفتم 1403-1404

نکته قابل توجه این است که شیوه طرح سوالات آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم از سال 97 دچار تغییراتی شد. در سال های گذشته سوالات به دو صورت ” استعداد تحلیلی ” و ” استعداد تحصیلی ” مطرح می شدند. اما، به تازگی حوزه سوالات تنها به بخش تحلیلی اختصاص یافته و دیگر از کتب درسی سوالی طراحی نمی شود و دانش آموزان تنها باید به پرسش های هوش و استعداد پاسخ دهند.

این آزمون دارای دو دفترچه و 100 سوال است که داوطلبان باید به دفترچه اول، در 60 دقیقه پاسخ دهند و به دفترچه دوم در 40 دقیقه پاسخ دهند. بنابراین، داوطلبان می بایست به مطالعه کتب کمک آموزشی بپردازند که در عین بالا بردن مهارت، سرعت آن ها را نیز افزایش دهد.

مشاورین با تجربه ایران تحصیل که آگاهی کاملی به همه منابع آزمون تیزهوشان دارند، می توانند شما را در برنامه ریزی و آشنایی با نمونه سوالات نیز یاری رسانند. برخی از این کتاب‌ها، شامل موارد زیر می باشند:

  • کتاب هوش و خلاقیت و استعداد تحلیلی ششم تا نهم انتشارات کاهه
  • هوش و خلاقیت ریاضی ششم انتشارات مبتکران
  • کتاب 33 آزمون دقت و تمرکز انتشارات پویش
  • کتاب سنجش iQ هوش و استعداد ششم گاج
  • آموزش هوش استعداد غیرکلامی 9 × 9 انتشارات مهر و ماه
  • کتاب هوش جامع نیترو پویش اندیشه خوارزمی
  • کتاب 20 ازمون شبیه ساز تیزهوشان ششم انتشارات مرشد مبتکران
  • هوش و استعداد تحلیلی ششم ابتدایی اندیشمند

منابع و سوالات پایه نهم به دهم 1403-1404

سوالات پایه نهم به دهم، برخلاف آزمون پایه ششم به هفتم، هم از کتاب های درسی و هم از بخش هوش و استعداد است. بنابراین، داوطلبان این آزمون باید منابع زیر را با دقت مطالعه نمایند.

  • کتاب فارسی تیزهوشان نهم – انتشارت اندیشمند
  • کتاب هوش و استعداد تحلیلی نهم سری IQ – انتشارات گاج
  • علوم تجربی هشتم و نهم
  • کتاب 100 نکته فیزیک تیزهوشان نهم – انتشارات مهر و ماه
  • قرآن و پیام‌های آسمانی پایه نهم و هشتم
  • مطالعات اجتماعی هر دو پایه
  • ریاضی هشتم و نهم
  • کتاب ریاضی تیزهوشان نهم – انتشارات خیلی سبز
  • هوش و استعداد تحلیلی نهم – انتشارات اندیشمند
  • هوش و خلاقیت و استعداد تحلیلی – انتشارات کاهه

برای دانلود سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم روی لینک کلیک کنید.

به طور کلی برای آزمون این پایه، 100 سوال آورده می شود که 50 سوال آن تحصیلی و 50 سوال آن تحلیلی می باشد. همچنین نصف سوالات به کتب درسی پایه های هشتم و نهم اختصاص دارد. برای اطلاع از ضریب و اهمیت هر درس، به جدول زیر توجه نمایید.

نام درس تعداد سوالات ضریب گروه تحصیلی میزان ضریب مهارتی
علوم تجربی 10 ریاضی فیزیک: 2 3
علوم تجربی: 4
علوم انسانی: 2
تجربی: 1
انسانی: 1
مطالعات اجتماعی 10 ریاضی : 1 1
علوم تجربی: 1
علوم انسانی: 1
زبان و ادبیات فارسی 10 ریاضی فیزیک: 2 2
علوم تجربی: 2
علوم انسانی: 4
ریاضیات 10 ریاضی فیزیک: 4 3
علوم تجربی: 2
علوم انسانی: 2
قرآن و پیام های آسمانی 10 ریاضی فیزیک: 1 1
علوم تجربی: 1
علوم انسانی: 1

سوالات آزمون تیزهوشان در بخش دین و زندگی برای دانش آموزان اقلیت های مذهبی شامل مسیحیت، زرتشتیان و کلیمی ها از منبع کتاب تعلیمات ادیان الهی پایه هشتم و نهم با کد اختصاصی 820 و 920 مطرح خواهد شد.

آیا آزمون ورودی مدارس تیزهوشان نمره منفی دارد؟

دانش آموزان گرامی ملاحظه فرمایند که آزمون حتما دارای نمره منفی است لذا در صورتی که صحت پاسخی کاملا برای شما احراز نشده پاسخ ندهید ضمنا توجه داشته باشید در صورتی که برای سوالی دو پاسخ علامت زده شده باشد حتی اگر یکی از پاسخ ها صحیح باشد سوال به عنوان پاسخ اشتباه درنظر گرفته شده و نمره منفی لحاظ خواهد شد.

هر پاسخ صحیح 3 امتیاز مثبت و هر پاسخ اشتباه 1 امتیاز منفی در کارنامه شما خواهد داشت.

سوالات آزمون ثبت نام تیزهوشان به صورت تستی و چهار گزینه ایی مطرح می گردند و سطوح شناختی، مهارتی و هوش دانش آموزان را محک می زند شایان ذکر است کلیه سوالات از کتب درسی بوده و امکان دارد به صورت تلفیقی سوال طرح شود.

زمان و نحوه اعلام نتایج ثبت نام مدارس تیزهوشان 1403-1404

به طور معمول دفترچه سوالات آزمون در روزهای پس از برگزاری آن در اختیار داوطلبین قرار می گیرد تا پاسخ های خود را ارزیابی نمایند. اعلام نتایج آزمون ورودی استعدادهای درخشان نیز به طور معمول حدود 4 الی 6 هفته پس از آزمون، در سایت ثبت نام تیزهوشان قابل مشاهده خواهد بود.

البته تاریخ های مشخص شده برای هر کدام از پایه های ششم به هفتم، و نهم به دهم متفاوت خواهد بود.

دانش آموزان عزیز می توانند برای دریافت کارنامه خود به سایت ثبت نام سمپاد به آدرس my.medu.ir مراجعه کنند. همچنین، چنانچه داوطلبی در این آزمون پذیرفته نشده باشد، می تواند تا حداکثر یک هفته بعد از آزمون، اعتراض خود را به ثبت برساند. قابل ذکر است که برای پذیرفته شدگان، کارنامه صادر نمی شود.

توجه داشته باشید امکان اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان وجود دارد و افرادی که به کارنامه و نمره‌‎های اکتسابی خود اعتراض دارند، می توانند از طریق سایت my.medu.ir اعتراض خوذ را اعلام کنند.

نکات مهم قبولی و ثبت نام آزمون تیزهوشان سمپاد

با توجه به آن که بخش بزرگی از آینده روشن افراد هر جامعه به تحصیل و کسب موفقیت های علمی آن ها بستگی دارد، بنابراین، اشتیاق حاکم برای ورود و ثبت نام سمپاد منطقی خواهد بود. از آن جا که آزمون های ورودی و معیارهای نسبتا دشواری که بر سر راه ورود به این مدارس وجود دارد، شاید بهتر باشد که چند نکته را خدمت متقاضیان عزیز یاد آور شویم.

  • داوطلبان، باید سعی کنند که شیوه مطالعه خود را متناسب با سوالات آزمون شکل دهند. برای عنوان مثال: همان طور که گفته شد سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به صورت تحلیلی است؛ بنابراین، دانش آموزان نباید وقت خود را با خواندن کتاب های درسی تلف کنند.
  • داوطلبان، باید کتاب ها را تا حد امکان، عمقی بخوانند و فقط کتاب ها را حفظ نکنند.
  • متقاضیان باید اعتماد به نفس بسیار بالایی داشته باشند. زیرا، اغلب داوطلبینی که در سایت تیزهوشان مشخصات خود را وارد می کنند، از نفرات برتر مدارس می باشند. به همین دلیل، داوطلبان باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشند تا در زمان رویارویی با آن ها دچار استرس و اضطراب نشوند.
  • متقاضیان بهتر است که در زمان ثبت نام و در کل روند این آزمون از یک مشاور کمک بگیرند.
  • مبلغ ثبت نام تیزهوشان 70 هزار تومان می باشد که باید از طریق سامانه my.medu.ir پرداخت شود.
  • برای ورود به سایت my.medu.ir و ثبت نام تیزهوشان نیازی به وارد کردن رمز همگام نیست و فقط کدملی دانش آموز به همراه سریال شناسنامه برای ثبت نام کافی است.

نکات ثبت نام مدارس تیزهوشان

مشاوره آزمون تیزهوشان 1403-1404

همان طور که بیان شد داوطلبان ثبت نام و شرکت در آزمون تیزهوشان، بهتر است که از یک فرد متخصص و مشاور کمک بگیرند. زیرا، مشاوران در تمامی جنبه های مختلف دانش آموزان را آماده می کنند.

جنبه های مختلفی همچون: نحوه صحیح مطالعه و استراحت، بهترین منابع، شیوه تست زدن، افزایش سرعت پاسخ دهی، تخمین رتبه، کاهش استرس و … مواردی هستند که یک مشاور به راحتی می تواند در مدیریت آن ها به دانش آموزان یاری رساند.

مدارس تیزهوشان، در جهت توسعه استعدادهای دانش‌آموزان و ارائه فرصت‌های مناسب برای پیشرفت تحصیلی، ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. این مدارس علاوه بر ساعات درسی معمول در مدارس عادی، با برگزاری کلاس‌های فوق‌ برنامه، فرصت‌های بیشتری برای یادگیری فراهم می‌ آورند.

از دیگر ویژگی‌های مدارس تیزهوشان، برگزاری دو آزمون در سال تحصیلی به منظور اندازه‌گیری پیشرفت تحصیلی دانش‌ آموزان است.

با این حال، لازم به ذکر است که این مدارس همچنین دارای معایبی نیز می‌باشند. برخی از این معایب شامل افزایش سطح انتظارات و فشارهای روانی از سوی والدین و مدرسه است. این امر می‌تواند باعث فشار روانی بیش از حد بر روی دانش‌آموزان شود که در نهایت به افت تحصیلی آنها منجر می‌شود.

تفاوت اصلی مدارس تیزهوشان با دیگر مدارس، در روش‌های آموزشی، حجم تکالیف درسی و برنامه‌های آموزشی آنها است. برای مثال، در برخی مدارس، به جای یک کتاب درسی، چندین کتاب آموزشی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

به والدینی که فرزندانشان استرس یا اضطراب شدید دارند، توصیه می‌کنیم مسیرهای دیگری را جز ثبت نام در مدارس تیزهوشان برای آنها در نظر بگیرند و می‌تواند شامل ثبت نام در مدارس دولتی، مدارس شاهد، مدارس فرهنگ و غیره باشد.

جهت ارتباط با یک مشاوره زبده با تخصص قبولی در آزمون سمپاد می توانید با مرکز مشاوره ایران تحصیلی تماس بگیرید و ضمن انجام ثبت نام اینترنتی در واحد خدمات الکترونیک ایران تحصیل جهت قبولی در آزمون از مشاوران سمپاد این مرکز نیز کمک بگیرید.

آخرین اخبار پیرامون مدارس تیزهوشان

  • 39 دانش آموز نخبه و مدیر مدارس سمپاد در البرز تجلیل شدند.

سالار قاسمی، مدیر کل آموزش و پرورش البرز، در سالن سپاه امام حسن مجتبی(ع) از 39 دانش آموز نخبه و مدیر مدارس سمپاد تجلیل کرد.

  • محتوای درسی مدارس استعدادهای درخشان، در اختیار تمام دانش آموزان قرار می گیرد.

الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، با اشاره به عمومی سازی محتوای مدارس استعدادهای درخشان اعلام کرد: به زودی محتوای درسی مدارس استعدادهای درخشان، از طریق بستر مجازی در اختیار تمامی دانش آموزان قرار می گیرد.

  • مدارس استعدادهای درخشان فارس در کشور اول شدند.

یونس غلامی، رئیس اداره مدارس استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس، بیان کرد: خوشبختانه در آزمون پیشرفت تحصیلی دوره اول و دوم متوسطه، دانش آموزان سمپاد فارس حائز مقام اول کشوری شدند.

 

پادکست صوتی مقاله


خلاصه مقاله ثبت نام مدارس تیزهوشان

در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل در مورد زمان و نحوه ثبت نام مدارس تیزهوشان، شرایط ثبت نام و … آشنا کنیم. اگر می خواهید در این آزمون، احتمال قبولی خود را دو بالا ببرید، می توانید از راهنمایی ها و مشاوره همکاران ما در ایران تحصیل بهره ببرید.

کارشناسان ما تا به امروز توانسته است در زمینه مشاوره ورود به مدارس استعدادهای درخشان، عملکرد چشمگیری را داشته باشد. شما عزیزان می‌توانید در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب از طریق شماره 9099075307 با ما همراه باشید و همچنین، می توانید برای ما کامنت بگذارید تا همکاران ما به شما کمک کنند.

برای دانلود PDF مقاله ثبت نام مدارس تیزهوشان کلیک کنید.

4.9/5 - (37 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس با مشاوران مدارس تیزهوشان

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان بندی و تاریخ دقیق ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳-۱۴۰۴ چه تاریخی است؟

زمان دقیق ثبت نام مدارس تیزهوشان ششم به هفتم و هشتم به نهم 1403-1404 هنوز اعلام نشده است. به محض اعلام زمان نام نویسی این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سمپاد چیست؟

کلیه دانش آموزان جهت ثبت نام نیاز به رمز ورود همگام و مدارک هویتی و یک قطعه عکس خواهند داشت.

ثبت نام تیزهوشان در چه پایه هایی انجام می گیرد؟

آزمون سمپاد برای ورود دانش‌آموزان پایه های ششم به هفتم و نهم به دهم می باشد. استثنائا در برخی سالها پذیرش هفتم به هشتم نیز صورت میگیرد که هنوز اطلاعاتی مبنی بر برگزاری این آزمون در سال 1403 در دست نیست.

نظرات

284 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام مدارس تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ + سایت اصلی سمپاد my.medu.ir»

  1. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام ،مدارس تیرهوشان تکنیل ظرفیت دهم به یازدهم ندارن؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله تکمیل ظرفیت دارند برای میان پایه ها ولی بستگی به مدارس تیزهوشان میباشد ممکن است برگزار هم نشود

  2. Avatar photo ولی اللهی گفت:

    برای ثبت نام تیزهوشان 1403 باید چطور اقدام کرد؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما باید منتظر اعلام دفترچه ها باشید در سایت my.medu.ir

  3. Avatar photo فاطمه شعری گفت:

    سلام خسته نباشید. من پسرم معلولیت جسمی داره. بچه که بود تو تصادف پای چپش رو از زانو از دست داد میتونه توی مدرسته تیزهوشان ثبت نام کنه با این شرایط؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله امکان ثبت نام دارند

  4. Avatar photo میرطاهری گفت:

    سلام خسته نباشید. ثبت نام تیزهوشان مثل پارسال دم عیده؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      تاریخ دقیق ثبت نام هنوز اعلام نشده است.اما به احتمال خیلی زیاد ثبت نام در بازه زمانی اعلام شده ی سال گذشته انجام شود.

  5. Avatar photo سجاد گفت:

    شما میدونید امکان این که ثبت نام تیزهوشان برای پایه هفتم به هشتم باز میشه هست؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز برای ثبت نام آزمون تیزهوشان میان پایه از طریق سایت نیازی نیست اقدام کنید و طی اعلام اطلاعیه ی مدرسه برای ثبت نام میتونید اقدام کنید.

  6. Avatar photo ثمین گفت:

    سلام
    میشه حضوری مدرسه تیزهوشانی که میخوایم ثبت نام کنیم بریم شرایطشو بپرسیم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      مدارس تیزهوشان در رابطه با ثبت نام مشاوره ای ندارند اما میتوانید برای مطلع شدن از جزئیات ثبت نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان با مشاورین مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم

    ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم 1403 + شرایط آزمون و نکات مهم

    ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم که تا سال گذشته از طریق سامانه azmoon.medu.ir به صورت هماهنگ برگزار می‌گردید، هم اکنون براساس اعلامیه رسمی آموزش و پرورش، آزمون مدارس نمونه دولتی پایه تحصیلی ششم به هفتم از مقطع متوسطه...
  • ویرایش ثبت نام تیزهوشان

    ویرایش ثبت نام تیزهوشان + سامانه ویرایش اطلاعات دانش آموز | ایران تحصیل

    ویرایش ثبت نام تیزهوشان آغاز شد. برای انجام تغییرات لازم می‌بایست به سامانه ویرایش اطلاعات دانش آموزان در زمان تعیین شده مراجعه کرد. داوطلبان دقت داشته باشند که امکان تغییر اطلاعات ثبت‌نام سمپاد در دو زمان وجود دارد. در صورتی...
  • امکانات مدارس تیزهوشان

    امکانات مدارس تیزهوشان چیست؟ + چرا ثبت نام کنیم؟

    مدارس تیزهوشان در سال های جدید برای کیفیت تحصیلی دانش آموزان با هدف کشف استعداد های آن ها در سراسر کشور تاسیس شده است. این مدارس دارای امکانات و ویژگی های می باشد که ما قصد داریم امکانات مدارس تیزهوشان...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)