ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نحوه افتتاح حساب وکالتی برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا

افتتاح حساب وکالتی برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

طبق قوانین و شرایط جدید اعلام شده از سوی شرکت های ایران خودرو و سایپا، زین پس تمامی متقاضیان ثبت نام در طرح فروش عادی (فروش فوق العاده، فروش فوری و پیش فروش) می بایست حتما دارای حساب وکالتی باشند. حساب وکالتی نیز حسابی است که افراد برای انجام معاملات خود در بورس کالا افتتاح می کنند و به کارگزاری مد نظر خود وکالت می دهند تا وجه مورد نیاز برای خرید خودرو را در حساب بانکی آن ها مسدود کرده و تا مشخص شدن وضعیت معامله مبلغ مورد نیاز را به همان صورت بلوکه نگه داری کند. در این مقاله می توانید نحوه افتتاح حساب وکالتی برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا را مشاهده کنید و علاوه بر آن لیست بانک هایی را که این خدمات را ارائه می دهند، مطالعه کنید.

از جمله نکات قابل توجه برای افرادی که دارای چک برگشتی هستند، عدم وجود امکان افتتاح حساب وکالتی هم به صورت عادی و هم به صورت مشترک می باشد. چنانچه شما نیز متقاضی ثبت نام در طرح های فروش این دو شرکت خودرو سازی این هستید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید. چنانچه در هر یک از مراحل افتتاح آنلاین حساب وکالتی با سوال و یا اشکالی مواجه شدید، می توانید با کارشناسان خبره مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت) تماس حاصل فرمایید. 

 

منظور از حساب وکالتی چیست؟

حساب وکالتی چیست؟ آیا تفاوتی میان حساب وکالتی و حساب وکالتی بورس کالا وجود دارد؟ منظور از حساب وکالتی، حسابی است که افراد برای انجام معاملات خود در بورس کالا افتتاح می کنند. افراد با افتتاح این حساب معاملاتی در یکی از بانک های ارائه کننده این خدمت، می توانند به کارگزاری وکالت دهند که وجه مورد نیاز برای سفارش خرید در بورس کالا را در حساب بانکی آن ها مسدود کند و زمانی که معامله با موفقیت انجام شد، این وجه مسدودی به حساب کارگزاری منتقل شود. لازم به ذکر است که اگر معامله انجام نشد، حساب بانکی شخص از حالت مسدودی خارج خواهد شد. 

در رابطه با سوال «آیا تفاوتی میان حساب وکالتی و حساب وکالتی بورس کالا وجود دارد؟» پاسخ منفی است. هر دو این حساب های یکی است و تفاوتی میان آن ها وجود ندارد. با افتتاح حساب وکالتی، می توانید به جای شارژ کردن اکانت مالی خود، اجازه ی برداشت مستقیم وجه را از حساب وکالتی خود دهید. 

 منظور از حساب وکالتی چیست؟

توجه داشته باشید که در حال حاضر برای خرید کالا ها از بورس کالا، ملزم به افتتاح حساب وکالتی هستید و زین پس کلیه نقل و انتقالات وجوه بین کارگزار و مشتری باید از طریق انتقال پول بین حساب های بانکی کارگزاری و مشتری انجام شود و سایر روش ها ممنوع اعلام شده است. چنانچه شما متقاضی خرید خودرو از بورس کالا هستید می بایست هر چه سریع تر نسبت به افتتاح حساب وکالتی برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا اقدام کنید. 

 

🔗 برای اطلاع از نحوه تغییر شماره حساب در ایران خودرو بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

نحوه افتتاح حساب وکالتی برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا

در قسمت های قبلی چیستی حساب وکالتی را شرح دادیم و بیان کردیم که بنا براعلام دو شرکت خودرو سازی ایران خودرو و سایپا از این به بعد تمامی افرادی که تقاضای ثبت نام در طرح فروش عادی را دارند، می بایست دارای حساب وکالتی باشند. تنها در صورتی که پیش تر اقدام به افتتاح حساب وکالتی کرده باشید، می توانید در قرعه کشی ایران خودرو و سایپا شرکت کنید. در بخش های زیرین می توانید نحوه افتتاح حساب وکالتی برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا را به صورت جداگانه مشاهده کنید. متقاضیان گرامی توجه داشته باشید که چنانچه در هر مرحله ای برای شما سوالی ایجاد شد، می توانید با کارشناسان خبره مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت) تماس حاصل فرمایید. 

 

🔰 نحوه افتتاح آنلاین حساب وکالتی ایران خودرو:

 شرکت ایران خودرو برای راحتی روند افتتاح حساب وکالتی، امکان ایجاد حساب به صورت آنلاین را برای مشتریان خود فراهم کرده است. در این حالت لازم است تا متقاضیان به لینک ثبت نامی بانک های عامل مراجعه کنند و روند افتتاح آنلاین حساب وکالتی را طی کنند. توجه داشته باشید که مشخصات افتتاح كننده حساب وكالتی ایران خودرو باید با فرد متقاضی شركت در ثبت نام ایران خودرو، الزاما يكسان باشد. 

نحوه افتتاح آنلاین حساب وکالتی ایران خودرو

🔶 مرحله اول: متقاضیان می بایست برای افتتاح حساب وکالتی و تکمیل وجه آن حداقل به میزان 900/000/000 ریال به سامانه اینترنتی بانک های عامل مراجعه کنند و با تکمیل کردن فرم ثبت نامی، درخواست خود را برای ایجاد حساب وکالتی ارسال کنند. 

🔶 مرحله دوم: حداکثر 3 روز پس از افتتاح حساب وکالتی و واریز وجه به میزان حداقل 900/000/000 ریال، متقاضی می تواند با وارد کردن کد کاربری و کلمه عبور خود، به صفحه ثبت نام خود وارد شود. با توجه به اینکه فرآیند افتتاح حساب وکالتی و مجاز شدن ثبت نام در سامانه ایران خودرو زمان بر و طولانی است، پیشنهاد می کنیم که به هیچ وجه ثبت نام را به روزهای پایانی موکول نکنید. 

🔶 مرحله سوم: با طی کردن این مراحل، ثبت نام و افتتاح حساب وکالتی به پایان می رسد و  متقاضی می تواند کد پیگیری خود را دریافت کند. 

💡 نکته مهم: برای اطلاع از مبلغی که لازم است تا در حساب وكالتی متقاضی موجود باشد، می بایست به بخشنامه‌ های فروش شرکت ایران خودرو مراجعه کنید. البته توجه داشته باشید که این مبلغ به اطلاع عموم خواهد رسید. چنانچه موجودی حساب وكالتی شما، كمتر از مبلغ اعلام شده باشد، امکان ثبت نام برای شما وجود نخواهد داشت. 

💡 نکته مهم: چنانچه قصد شرکت در قرعه کشی ایران خودرو را دارید، باید پیش از شرکت در قرعه کشی مبلغ مورد نیاز را به حساب وکالتی خود واریز کنید و تا زمان برگزاری مراسم قرعه کشی خودرو، به موجودی حساب وکالتی خود دست نزنید.

💡 نکته: پس از اینکه قرعه كشی  انجام شد و اسامی برندگان اعلام شد، افرادی که برنده شده اند باید تا حداكثر پنج روز كاری برای تکمیل موجودی حساب وکالتی خود اقدام کنند. پس از تکمیل موجودی به سايت اينترنتی ايران خودرو مراجعه کنند و مبلغ مورد نیاز را انتقال دهند. در صورتی که پیش پرداخت علی الحساب خودرو به صورت کامل واریز نشود، ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی می شود.

💡 نکته: چنانچه متقاضیانی که در قرعه کشی ایران خودرو ثبت نام کرده اند، فاقد هر یک از شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در بخشنامه این شرکت (مثلا دارا بودن پلاک فعال انتظامی نصب شده بر روی خودرو های سواری با کاربری شخصی) یا فاقد گواهینامه رانندگی معتبر (انقضای تاریخ اعتبار) و … باشند، ثبت نام آن ها کان لم یکن تلقی می شود و  به مدت 3 سال از ثبت نام در تمامی طرح های فروش آتی محصولات شرکت ایران خودرو محروم می شوند.

 

🔰 نحوه افتتاح آنلاین حساب وکالتی سایپا:

نحوه افتتاح آنلاین حساب وکالتی سایپا

💠 متقاضیانی که تمایل به افتتاح حساب وکالتی سایپا دارند، نیازی به داشتن معرفی‌ نامه از سوی این شرکت ندارند. این افراد تنها لازم است که به یکی از شعبه های بانک‌ هایی که از سمت شرکت سایپا معرفی می‌ شود، مراجعه کنند. (در بخش های زیرین می توانید اسامی بانک‌ هایی که امکان افتتاح حساب وکالتی سایپا را به صورت حضوری و غیر حضوری دارند، مشاهده کنید.)

💠 در ابتدا لازم است تا به یکی از بانک هایی که در آن دارای حساب می باشید، برای افتتاح حساب وکالتی مراجعه کنید. (در صورتی که در یکی از این بانک‌ ها، حساب ندارید، ابتدا باید جهت افتتاح حساب اقدام کنید و سپس، آن حساب را به حساب وکالتی، تغییر بدهید.)

💠 پس از افتتاح حساب به صورت حضوری، حتما شماره شبای آن حساب را یادداشت کنید، چرا که برای ثبت نام در سامانه‌ های فروش اینترنتی سایپا، داشتن شماره شبا حساب وکالتی لازم است. 

💠 پس از افتتاح حساب وکالتی، متقاضیان ثبت نام خودرو در شرکت سایپا، باید در مهلت زمانی که از سوی این شرکت اعلام شده است وجه مورد نیاز را به حساب وکالتی خود واریز کنند. توجه داشته باشید که در صورت عدم واریز وجه، تکمیل ثبت نام شما امکان‌ پذیر نمی باشد.

💠 لازم به ذکر است که چنانچه تمامی مراحل ثبت نامی سایپا را به درستی گذرانده باشید و شرایط مورد نیاز برای خرید خودرو را نیز داشته باشید، وجه اعلام شده در بخشنامه فروش سایپا، از حساب وکالتی شما کسر می گردد و پذیرش خودرو با موفقیت انجام می‌ شود.

 

🔗 برای اطلاع از نحوه ثبت نام آزمون استخدامی ایران خودرو بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

شرایط لازم برای افتتاح حساب وکالتی برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا

پس از اطلاع از نحوه افتتاح حساب وکالتی برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا لازم است تا با شرایط مورد نیاز برای شرکت در این قرعه کشی ها نیز آشنا شوید. همانطور که در ادامه مشاهده خواهید کرد، در برخی از طرح های ایران خودرو و سایپا نیازی به داشتن حساب وکالتی نیست و در برخی از طرح های فروش داشتن این حساب الزامیست. برای کسب اطلاعات بیشتر، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. 

شرایط لازم برای افتتاح حساب وکالتی برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا

شرایط لازم برای افتتاح حساب وکالتی برای قرعه کشی سایپا:

از تاریخ بهمن ماه سال ۱۴۰۳، شرکت سایپا اعلام کرده است که زین پس افرادی که مایل به ثبت نام در طرح فروش عادی سایپا (که شامل شرایط فروش فوق العاده، فروش فوری و پیش فروش می‌ شود) می باشند، می بایست نسبت به افتتاح حساب وکالتی اقدام کنند و داشتن این حساب را الزامی اعلام کرده است. پس از ثبت نام در طرح فروش عادی، چنانچه نام نویسی شما قطعی گردد، وجهی که در حساب وکالتی شما وجود دارد بلوکه خواهد شد و اگر ثبت نام شما قطعی نشود و یا شرایط ثبت نام در طرح شرکت سایپا را نداشته باشید، وجه شما مسدود نخواهد شد و قابل برداشت و جا به جایی می باشد. 

💡 نکته مهم: داشتن حساب وکالتی تنها برای آن دسته از متقاضیانی که تقاضای نام نویسی در طرح فروش عادی را دارند، الزامی است و چنانچه تمایل به ثبت نام در طرح جوانی جمعیت سایپا (ویژه مادران) و یا طرح نوسازی سایپا (ویژه خودرو های فرسوده) را داشته باشید، نیازی به داشتن حساب وکالتی نخواهید داشت. 

 

🔗 برای اطلاع از نحوه استخدام سایپا بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

شرایط لازم برای افتتاح حساب وکالتی برای قرعه کشی ایران خودرو:

شرایط داشتن حساب وکالتی برای شرکت ایران خودرو دارای شباهت های بسیاری با قوانین افتتاح حساب وکالتی سایپا است. این شرکت نیز همانند شرکت سایپا داشتن حساب وکالتی را برای آن دسته از افرادی که تمایل به ثبت نام در طرح‌ های فروش عادی این شرکت را دارند، الزامی اعلام کرده است. با داشتن حساب وکالتی، چنانچه معامله خودرو صورت گیرد، پول مورد نیاز از حساب برداشت شده و به حساب کارگزاری منتقل می شود. چنانچه تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط لازم برای افتتاح حساب وکالتی برای قرعه کشی ایران خودرو را دارید، می توانید با کارشناسان خبره مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت) تماس حاصل فرمایید. 

💡 نکته مهم: داشتن حساب وکالتی تنها برای آن دسته از متقاضیانی که می خواهند در طرح فروش عادی ایران خودرو ثبت نام کنند، الزامی است و چنانچه تمایل به ثبت نام در طرح جوانی جمعیت ایران خودرو (ویژه مادران) و یا طرح نوسازی ایران خودرو (ویژه خودرو های فرسوده) را داشته باشید، نیازی به داشتن حساب وکالتی نخواهید داشت. 

 

🔗 برای اطلاع از شرایط استخدام ایران خودرو بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

بانک های عامل برای افتتاح حساب وکالتی برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا

آیا امکان افتتاح حساب وکالتی برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا در تمامی بانک ها وجود دارد؟ چه بانک هایی را می توان برای افتتاح حساب انتخاب کرد؟ در این بخش از مقاله به بررسی این دسته از بانک ها که خدمات افتتاح حساب وکالتی انجام می دهند، خواهیم پرداخت تا متقاضیان محترم بتوانند در هر زمانی که تمایل به افتتاح حساب داشتند به سادگی بتوانند درخواست خود را به صورت حضوری و یا غیر حضوری ثبت کنند. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بانک های عامل برای افتتاح حساب وکالتی برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا

🏦 بانک های جدید برای افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو عبارتند از:

در این قسمت از مقاله می توانید لیستی کامل از بانک های جدید را که خدمت افتتاح حساب انجام می دهند مشاهده کنید. توجه داشته باشید که این شرکت برای رفاه حال مشتریان خود، امکان ثبت نام اینترنتی حساب وکالتی را فراهم کرده است. برای این منظور، متقاضیان باید به سامانه‌ های اینترنتی زیر مراجعه کنند:

 
بانک‌ های عامل جهت افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو (غیرحضوری)
نام بانک لینک ثبت نام اینترنتی حساب وکالتی
بانک تجارت tejaratbank.ir/vekalat
بانک ملی firoozeh.bmi.ir
بانک ملت bastam.bankmellat.ir
بانک صادرات sep.bsi.ir/sign
بانک سپه ebanksepah.ir
بانک پاسارگاد bpi.ir
بانک رفاه mehvar.rb24.ir/ikco
بانک پارسیان vekalati.parsian-bank.ir

 

🔗 برای اطلاع از نحوه ثبت نام ایران خودرو بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

🏦 بانک های جدید برای افتتاح حساب وکالتی سایپا عبارتند از:

در بخش زیرین نیز می توانید لیستی از اسامی بانک‌ هایی که خدمات افتتاح حساب وکالتی سایپا را به صورت حضوری ارائه می دهند، مشاهده کنید. این بانک ها عبارتند از:

 
بانک‌ های عامل جهت افتتاح حساب وکالتی سایپا (حضوری)
ردیف نام بانک
1 بانک تجارت
2 بانک ملی
3 بانک صادرات
4 بانک ملت
5 بانک رفاه
6 بانک اقتصاد نوین
7 پارسیان
8 پاسارگاد
9 قرض الحسنه مهر ایران

با توجه به افزایش خدمات آنلاین و غیر حضوری، بانک ها نیز تلاش کردند تا خدمات افتتاح حساب وکالتی آنلاین را ارائه کنند. در این قسمت از مقاله نیز می توانید لیستی از اسامی بانک‌ های عامل جهت افتتاح حساب وکالتی سایپا را مشاهده کنید. این سامانه های اینترنتی عبارتند از:

 
بانک‌ های عامل جهت افتتاح حساب وکالتی سایپا (غیر حضوری)
نام بانک  لینک ثبت نام اینترنتی حساب وکالتی
بانک تجارت – سامانه فراوا car.farava.ir
بانک ملی – سامانه فیروزه firoozeh.bmi.ir
بانک ملت – سامانه بستام bastam.bankmellat.ir
بانک صادرات sep.bsi.ir/sign
بانک اقتصاد نوین modern.enbank.ir/netway/index
بانک رفاه mehvar.rb24.ir/saipa
بانک پارسیان vekalati.parsian-bank.ir
بانک پاسارگاد vbank.bpi.ir
بانک قرض الحسنه مهر ایران customers.qmb.ir/vekalati

 

🔗 برای اطلاع از نحوه ثبت نام سامانه تخصیص خودرو ایرانی کار بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

چه تعداد حساب وکالتی برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا می توان افتتاح کرد؟

متقاضیان محترم خرید کالا از بورس توجه داشته باشند که هیچ گونه محدودیتی برای افتتاح حساب وکالتی نخواهند داشت و می توانند به تعداد تمام کارگزاری‌ ها و بانک‌ های ارائه‌ دهنده این خدمات حساب وکالتی ایجاد کنند. تنها به این نکته توجه کنید که می توانید یک حساب وکالتی برای هر کارگزاری داشته باشید و امکان افتتاح حساب وکالتی متعدد برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا در یک کارگزاری را نخواهید داشت. 

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت، عدم امکان افتتاح حساب وکالتی بورس برای افرادی است که دارای چک برگشتی می باشند. هم چنین این دسته از افراد نمی توانند حساب وکالتی مشترک هم ایجاد کنند. 

تعداد حساب وکالتی

🔗 برای اطلاع از نحوه رفع مشکل ورود به سایت ایران خودرو بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

نکات مهم در رابطه با افتتاح حساب وکالتی برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا

پس از مطالعه نحوه افتتاح حساب وکالتی برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا و شرایط مورد نیاز برای ایجاد آن، خوب است تا با برخی نکات مرتبط و مهم در رابطه با حساب وکالتی نیز آشنا شوید. در این بخش به بررسی برخی نکات خواهیم پرداخت که عبارتند از:

توجه داشته باشید که حساب وکالتی، همانند یک حساب کوتاه مدت بانکی می باشد که افراد دارنده این حساب به همان میزان سودی که برای سپرده کوتاه مدت بانکی تعلق می‌ گرفت، از بانک سود دریافت می کنند. این سود برای حساب وکالتی محاسبه می شود و در نهایت به حساب واریز می‌ شود.

 لازم به ذکر است که چنانچه شما برای خرید کالایی چون خودرو حساب وکالتی ایجاد کرده اید و در حال حاضر مبلغ بیشتری نسبت به مبلغ مورد نیاز برای خرید خودرو در حساب شما است، جای هیچ گونه نگرانی نیست و تنها به میزان مبلغ مورد نیاز برای ثبت نام خودرو، پول شما توسط بانک بلوکه می‌ شود. در این حالت شما می توانید باقی مانده پول خود را جا به جا کنید و یا از حساب خارج کنید. چنانچه معامله شما صورت گیرد، پول مسدود شده از حساب شما خارج خواهد شد. 

امکان افتتاح حساب بانکی وکالتی در حال حاضر برای افرادی که دارای چک برگشتی هستند، وجود ندارد. هم چنین این دسته از افراد نمی توانند حساب وکالتی مشترک هم ایجاد کنند. 

یکی از نکات مهم در مورد پول مسدود شده در حساب وکالتی این است که چناچه معامله شما با موفقیت صورت نگرفت، هیچ گونه مبلغی در حساب وکالتی مشتری، مسدود نمی‌ شود و پول مسدود شده آزاد می شود.

افرادی که افتتاح حساب وکالتی برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا انجام داده اند، توجه داشته باشند که چنانچه برنده خودرو شوند ولی بخواهند انصراف دهند یا موفق به واریز الباقی پول خودرو در مهلت قانونی (که معمولا 3 روز کاری است) نشوند، مشمول جریمه خواهند شد؛ این جریمه نیز به صورت مستقیم از حساب وکالتی آن ها، کسر خواهد شد که معادل 5.5 درصد ارزش کل معامله خواهد بود.

افرادی که از بورس کالا خودرو خریداری کرده‌ اند، ولی موفق به واریز پول خودرو به حساب وکالتی تا پایان مهلت قانونی نشده اند، مشمول جریمه خواهند بود. این جریمه، از روز چهارم محاسبه می شود و روزانه معادل 0.25 درصد ارزش کل معامله خواهد بود. توجه داشته باشید که چنانچه واریز وجه تا پایان روز ششم انجام نشود، معامله بورس کالا باطل می شود و مشتری می بایست معادل 5.5 درصد ارزش کل معامله (پنج درصد به عنوان هزینه فسخ و نیم درصد بعنوان کارمزد)، جریمه بپردازد.

 

🔗 برای اطلاع از نحوه خرید خودرو از بورس کالا بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

اخبار پیرامون افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو و سایپا

📢 استثنایی‌ ترین حراج ایران خودرو و سایپا چهارشنبه 10 اسفند:

مدیر کل خودرویی وزارت صمت با اشاره به آغاز طرح پیش فروش خودرو های داخلی از روز چهارشنبه 10 اسفند، گفت: در این طرح همه متقاضیان، خودرو دریافت می کنند. 

عبدالله توکلی لاهیجانی با اشاره به پیش فروش خودروهای داخلی از روز چهارشنبه هفته جاری اظهار داشت: در این طرح خودروسازان سایپا، ایران خودرو و همچنین خودروسازان بخش خصوصی محصولات خود را ارائه می کنند.

مدیر کل خودرویی وزارت صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه در این طرح قرعه کشی انجام نمی شود، افزود: در این طرح همه ثبت نام کنندگان خودرو دریافت می کنند اما زمان تحویل خودرو بین 3 ماه تا یک سال متفاوت خواهد بود.

وی اظهار داشت: در این طرح مشتریان در صورت تمایل نداشتن به دریافت خودرو با زمان انتظار بیشتر می توانند انصراف خود را اعلام و پول خود را از حساب وکالتی خارج کنند.

📢 شاسی‌ بلندهای سایپا؛ خط‌ شکنان واردات خودرو:

وزارت صمت از روز گذشته، ششم اسفند ماه به‌ مدت یک هفته، نخستین عرضه و ثبت‌ نام خودروهای وارداتی را با ظرفیت 100 هزار دستگاه آغاز کرد. این عرضه که بدون فرآیندهای بورس کالا انجام می‌ شود، از طریق سامانه فروش یکپارچه در حال انجام است. متقاضیان خرید این خودرو ها نباید ظرف 48 ماه گذشته خودرویی را از شرکتی خریده باشند و بحث عدم‌ وجود پلاک فعال هم مطرح است. هم چنین متقاضیان باید با افتتاح یک حساب وکالتی و مسدود کردن 500 میلیون‌ تومان، در سامانه یکپارچه ثبت‌ نام کنند.

پس از یک هفته ثبت‌ نام اولیه به‌ پایان می‌ رسد و بر اساس فرآیند قرعه‌ کشی، 100 هزار نفر برای خرید خودرو های وارداتی اولویت‌ بندی می‌ شوند. سپس شرکت‌ های واردکننده شرایط فروش خود را اعلام کرده و متقاضیان بر اساس اولویتی که دارند، می‌ توانند نسبت به‌ خرید خودروها اقدام کنند. افرادی که در قرعه‌ کشی برنده نشوند، می‌ توانند 500 میلیون‌ تومان پول موجود در حساب وکالتی را برداشت کنند. اما افراد برنده در این قرعه کشی، باید تا روزی که خودرو وارداتی مورد نظرشان در سامانه یکپارچه به‌ فروش می‌ رسد، وجه را در این حساب نگه دارند.

 

خلاصه مطلب

شرکت های ایران خودرو و سایپا از جمله معروف ترین شرکت های خودرو سازی در ایران می باشند که دارای سهم بازار گسترده ای نیز نسبت به سایر رقبای خود هستند. در چند هفته اخیر، این دو شرکت اعلام کرده اند که دیگر به افرادی که متقاضی ثبت نام در طرح فروش عادی (فروش فوق العاده، فروش فوری و پیش فروش) می باشند، بدون داشتن حساب وکالتی، خودرو تحویل نخواهند داد. این دو شرکت داشتن حساب وکالتی را برای برخی از طرح های فروش خود الزامی اعلام کرده اند. به همین دلیل نیز در این مقاله به بررسی نحوه افتتاح حساب وکالتی برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا پرداختیم تا آن دسته از متقاضیانی که تمایل به نام نویسی دارند بتوانند به راحتی مراحل لازم را طی کنند. 

همانطور که در مقاله شرح داده شد، حساب وکالتی در واقع حسابی است که افراد برای انجام معاملات خود در بورس کالا افتتاح می کنند و به کارگزاری مد نظر خود وکالت می دهند تا وجه مورد نیاز برای خرید خودرو  یا سایر اقلام موجود در بورس کالا را در حساب بانکی آن ها مسدود کند. لازم به ذکر است که هیچ گونه محدودیتی برای تعداد افتتاح حساب در بانک ها و کارگزاری ها وجود ندارد ولی توجه داشته باشید که هر فرد می تواند در هر کارگزاری و بانک تنها یک بار حساب وکالتی افتتاح کند. 

با مطالعه دقیق این مقاله می توانید اطلاعات جامع و کاملی در مورد افتتاح حساب وکالتی به دست بیاورید و شرایط مورد نیاز و لیست بانک هایی را که این خدمات را ارائه می دهند، مطالعه کنید. با این حال چنانچه در رابطه با هر بخشی از این مقاله دارای سوال و یا ابهامی بودید، می توانید با کارشناسان خبره ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید. هم چنین می توانید سوالات خود را در قسمت کامنت برای ما نوشته و ارسال نمایید. مشاورین ما در کوتاه ترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

 

📥 برای دانلودپی دی اف کامل مقاله افتتاح حساب وکالتی برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

3.3/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای پرداخت هزینه خرید کالا از بورس، لازم است تا حساب وکالتی خود را شارژ کنیم؟ 

بله؛ متقاضیانی که قصد خرید کالا را از بورس دارند مانند خودرو، لازم است تا هم زمان با ثبت سفارش و یا حتی قبل از آن، حساب وکالتی خود را به میزان مورد نیاز شارژ کنند. نحوه افتتاح حساب وکالتی برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا در مقاله فوق شرح داده شده است. 

مهم ترین شرط لازم برای افتتاح حساب وکالتی برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا چیست؟

از جمله مهم ترین شروط مورد نیاز برای افتتاح حساب وکالتی برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا می توان به ثبت نام در کارگزاری مد نظر و داشتن کد بورس کالا اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله فوق مراجعه کنید. 

چه بانک هایی برای ایجاد حساب وکالتی ایران خودرو و سایپا معرفی شده اند؟

در حال حاضر بانک هایی چون: بانک ملت، کشاورزی، تجارت، توسعه صادرات، سامان، رفاه کارگران، صنعت و معدن، پاسارگارد، اقتصاد نوین، بانک شهر و ملی شرایط لازم جهت افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو و سایپا را فراهم کرده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله فوق مراجعه کنید.

نظرات

37 دیدگاه دربارهٔ «نحوه افتتاح حساب وکالتی برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا»

  1. Avatar photo نعمتی گفت:

    سلام گفته بودن شهریور ۱۴۰۲ وکالتی کردن حساب شروع میشود نمیدونم گذشته ما انجام ندادیم و یا اصلا اعلام نشده

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در حال حاضر طرح سوم اجرا نشده است

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور