ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

خرید خودرو از بورس کالا

خرید خودرو از بورس کالا
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا تا به حال نام طرح ساماندهی بازار خودرو را شنیده‌اید؟ توجه داشته باشید که این طرح یک ایده جدید است که نمایندگان مجلس قصد پیاده سازی آن را دارند. در واقع نمایندگان مجلس بر این باور هستند که اجرای طرح خرید خودرو از بورس کالا باعث متعادل‌تر شدن بازار می‌شود از سوی دیگر با اجرای این طرح می توان قیمت خودروها را کنترل کرد. لازم به ذکر است بدانید بعد از مطرح شدن این ایده در مجلس واکنش ها متفاوت بود. یکی از نکات مهم طرح ساماندهی بازار خودرو مربوط به عرضه خودرو در بورس کالا است.

همانطور که می‌دانید در گذشته به هیچ وجه، مردم جامعه خودرو را به عنوان سرمایه قبول نداشتند و آن را فقط به عنوان وسیله نقلیه مورد استفاده قرار می‌دادند. اما امروزه با افزایش قیمت خودرو، این کالا هم قابلیت سرمایه گذاری پیدا کرده است.

در نهایت ما قصد داریم در این مقاله خرید خودرو از بورس کالا را مورد بررسی قرار دهیم تا شما بتوانید اطلاعات کاملی نسبت به شرایط و نحوه ثبت نام خودرو در بورس کالا به دست بیاورید در نهایت پیشنهاد می‌کنیم با ما تا انتهای این مقاله در وب‌سایت ایران تحصیل همراه باشید.

 

اطلاعیه

مبلغ خودرو باید یک روز قبل از عرضه خودرو در بورس کالا به حساب وکالتی واریز شود

 

چرا خودرو در بورس کالا عرضه می‌شود؟

اگر این سوال برای شما مطرح شده است بهتر است بدانید که بورس بسیار شفاف و قانونمند می‌باشد در واقع عرضه خودرو در بورس کالا باعث می‌شود تا مبحث قیمت‌گذاری و توزیع خودرو بهبود پیدا کند. لازم به ذکر است بدانید که مزایای عرضه خودرو در بورس کالا بسیار بیشتر از سیستم خودرو قرعه کشی می‌باشد. اگر بخواهیم چند نمونه از این مزایا را نام ببریم بهتر است به مواردی همچون قانونمند بودن بورس، حذف دلالان، توضیح صحیح محصولات، شفافیت در قیمت گذاری در بازار کشور، کمک به تولید ملی، کشف قیمت در حین انجام معاملات به صورت کاملاً شفاف و تضمین تمام ابعاد در معامله اشاره کنیم.

 

چه نوع خودروهایی در بورس کالا عرضه می‌شوند؟

ابتدا این بخش از محتوا خرید خودرو از بورس کالا باید ذکر کنیم که خودرو در بازار فیزیکی بورس کالا عرضه خواهد شد. در حال حاضر دو شرکت خودرو سازی قرار است وارد بورس شوند. اولین خودرو مربوط به شرکت خودرو سازی سایپا است و دومین خودرو مربوط به شرکت خودرو سازی بهمن می‌باشد. طبق آخرین اطلاعیه حدود به ۸۰ درصد از حجم تولید خودروی شاهین که محصول شرکت خودروسازی سایپا است و ۵۰ درصد از حجم تولید خودرو کارا که محصول گروه خودروسازی بهمن می‌باشد به بازار اصلی بورس کالا عرضه می‌گردد. اولین خودرویی که در بازار بورس کالا عرضه خواهد شد خودرو کارا در دو مدل (دو کابین و تک کابین) است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که اطلاعیه‌های اصلی عرضه خودرو از طریق سایت رسمی بورس کالا منتشر می‌شود.

 

چه نوع خودروهایی در بورس کالا عرضه می‌شوند؟

چه نوع خودروهایی در بورس کالا عرضه می‌شوند؟

 

قیمت خودرو در بورس کالا چقدر است؟

یکی از مهمترین مباحث برای تمام افراد قیمت خودرو می‌باشد. همانطور که میدانید این روزها قیمت انواع خودرو به شدت افزایش پیدا کرده است. در نتیجه اگر بتوان خودرو را با قیمت منصفانه بدون شرکت در قرعه کشی خریداری کرد مطمئنا تعداد متقاضی زیاد خواهد شد. اگر به دنبال قیمت خودرو در بورس کالا هستید بهتر است بدانید که تا به امروز تنها قیمت خودروی کارا مشخص شده است. قیمت خودرو کارا تک کابین ۲۹۱ میلیون تومان و کارا دو کابین ۳۰۱ میلیون تومان می‌باشد. توجه داشته باشید که این قیمت بر اساس حذف دلالان و قیمت گذاری منصفانه صورت گرفته است. در واقع شما برای اولین بار می‌توانید بدون مشاهده قیمت‌های نجومی و مواجه شدن با قرعه کشی برای خرید خودرو در بورس کالا اقدام کنید. در انتها بهتر است ذکر کنیم که مبالغی همچون مالیات، عوارض و هزینه‌های جانبی به مبلغ ذکر شده اضافه می‌شود.

 

قیمت خودرو در بورس کالا چطور تعیین می‌شود؟

در این بخش از محتوا خرید خودرو از بورس کالا تصمیم داریم اطلاعاتی را در مورد نحوه قیمت گذاری خودرو در بورس کالا در خدمت شما قرار دهیم. توجه داشته باشید قیمت خودرو در بورس کالا توسط شورای رقابت تعیین می‌شود. شورای رقابت فرمول را مشخص می‌کند که قیمت پایه خودرو بر اساس آن فرمول محاسبه و تعیین می‌گردد. این نکته را هم در نظر داشته باشید قیمتی که توسط شورای رقابت تعیین می‌شود قیمت پایه خودرو در بورس کالا می‌باشد. به همین ترتیب متقاضیان می‌توانند قیمت مورد نظر خود را به عنوان قیمت پیشنهادی در سامانه بورس ارائه دهند. در نهایت خودرو بر اساس قیمتی که در بورس کالا اعلام  می‌شود به فروش می‌رسد.

 

اطلاعیه

برای خرید خودرو در بورس کالا باید اول در سامانه سجام ثبت نام کنید و در مرحله دوم برای دریافت کد بورسی بازار بورس کالا

 

خرید خودرو در بورس چه تاثیری بر قیمت خودرو می‌گذارد؟

با بررسی طرح می توان به این باور رسید که اگر کار درست انجام شود خرید خودرو از بورس می‌تواند اتفاق میمنتی باشد. در گام اول بهتر است ذکر کنیم که خرید خودرو در بورس باعث شفافیت قیمت خودرو می‌گردد، توجه داشته باشید در این روزها عدم شفافیت قیمت خودرو باعث تمام بی ثباتی ها در بازار خودرو می‌باشد. البته مبحث عرضه و تقاضا هم در این بی نظمی در بازار خودرو تاثیر گذار است که با خرید خودرو در بورس این مسئله هم کنترل می‌شود. لازم به ذکر است بدانید خرید خودرو در بورس میتواند حباب قیمتی را از بین ببرد. از سوی دیگر واقعی شدن قیمت خودرو موجب می‌گردد که دلالی در بازار خودرو کاهش پیدا کند. موارد دیگری هم وجود دارد برای مثال این مسئله باعث می‌شود تا قیمت گذاری دستوری به طور کل حذف شود.

 

نحوه اطلاع از عرضه خودرو در بورس

برای کسب اطلاعات نسبت به تاریخ و قیمت عرضه خودرو در بورس باید به وب‌سایت https://www.ime.co.ir/arze.html وارد شوید. توجه داشته باشید بعد از ورود به این سایت باید بر روی قسمت اصلی صنعتی کلیک کنید و در زیر گروه آن گزینه خودرو را انتخاب نمایید. بعد از انجام این کار باید برای سایت بازه زمانی مشخص کنید، برای مثال باید قید کنید که وب سایت تاریخ و قیمت خودروهای هفته گذشته الی هفته آینده را مشخص کند. در انتها بر روی گزینه نمایش کلیک کنید تا صفحه‌ای مشابه با تصویر زیر برای شما باز شود. شایان ذکر است بدانید نمونه اطلاعیه که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید مربوط به روز ۲۸ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ است. همانطور که مشخص است تاریخ عرضه، نام کالا، مشخصات کالا قابل عرضه، تولید کننده، حجم کالا قابل عرضه، قیمت پایه به ریال، مکان تحویل خودرو،  نوع قرارداد، تاریخ تحویل و حداقل تعداد خودرو که می‌توانید خریداری کنید ذکر شده است. البته در جدول توضیحاتی هم نسبت به هر کدام از مواردی که ذکر کرده‌ایم در اختیار قرار می‌گیرد.

 

برای کسب اطلاع از نحوه ثبت نام ایران خودرو با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

 

نحوه ثبت نام خودرو در بورس کالا

در گام اول باید ثبت نام و احراز هویت سجام را انجام دهید. برای این کار باید وارد وب‌سایت https://mofid.ebgo.ir/ شوید. بعد از وارد شدن به این وب‌سایت با یک صفحه مشابه با تصویر زیر مواجه خواهید شد. در مرحله بعد باید بر روی گزینه اخذ کد آنلاین در بورس کالا کلیک کنید. این گزینه در تصویر زیر با فلش مشخص شده است.

 

نحوه ثبت نام خودرو در بورس کالا

نحوه ثبت نام خودرو در بورس کالا

 

در این قسمت از کار باید تصویری از امضای خود را با پسوند jpg یا png در سایت آپلود کنید. حداکثر حجم فایل که می‌توانید آپلود نمایید ۱۰۲۴ کیلوبایت می‌باشد. از سوی دیگر برای امضا کردن حتما از خودکار مشکی آبی و کاغذ سفید استفاده کنید. مابقی مدارک مورد نیاز در تصویر زیر کاملا مشخص است.

 

چگونگی خرید خودرو از بورس کالا

چگونگی خرید خودرو از بورس کالا

 

برای کسب اطلاعات از منابع آزمون کارشناس رسمی دادگستری بر روی لینک قرمز کلیک کنید

 

 

در این قسمت باید کد ملی و شماره موبایلی که در سامانه سجام ثبت کرده‌اید را وارد کنید. بعد از انجام این کار کد امنیتی را وارد کرده و بر روی گزینه ادامه کلیک نمایید.

 

چگونه میتوان از بورس خودرو خرید

چگونه می توان از بورس خودرو خرید

 

حال زمان آن فرا رسیده است که تلفن همراه خود را چک کنید زیرا از طریق سامانه سجام برای شما یک پیام که حاوی یک کد 5 رقمی می‌باشد ارسال شده است. کد مربوطه را باید در جای خود که تصویر آن را در بخش زیر مشاهده می‌کنید وارد نمایید.

 

چرا باید از بورس خودرو بخریم

چرا باید از بورس خودرو بخریم

 

مشخصات فردی خود را تکمیل کنید.

همانطور که در قسمت زیر مشاهده می‌کنید باید مشخصات فردی را تکمیل کنید.

مشخصات فردی خود را تکمیل کنید.

مشخصات فردی خود را تکمیل کنید.

 

در این قسمت از خرید خودرو از بورس کالا باید اطلاعات نشانی خود را وارد کنید.

 

تکمیل اطلاعات نشانی

تکمیل اطلاعات نشانی

 

فرمی که در قسمت زیر مشاهده می‌کنید مربوط به اطلاعات شغلی می‌باشد. در نتیجه بعد از انتخاب گزینه خریدار خودرو، اطلاعات شغلی خود را وارد کنید. 

 

تکمیل اطلاعات شغلی

تکمیل اطلاعات شغلی

 

حال زمان آن فرا رسیده است تا اطلاعات مالی خود را وارد نمایید. برای این کار باید از طریق فرمی مشابه با تصویر زیر اقدام کنید.

 

تکمیل اطلاعات مالی

تکمیل اطلاعات مالی

 

تکمیل اطلاعات بانکی

تصویری که در قسمت زیر مشاهده می‌کنید مربوط به اطلاعات بانکی خریدار است. در واقع این صفحه ۲ منظوره می‌باشد زیرا شما می‌توانید برای دانلود معرفی نامه حساب وکالتی بازار فیزیکی بورس کالا از طریق این صفحه اقدام کنید. از سوی دیگر این صفحه امکان چاپ معرفی نامه را هم در اختیار متقاضی قرار می‌دهد. لازم به ذکر است بدانید مبحث اصلی مربوط به وارد کردن اطلاعات بانکی است که شما باید این اطلاعات را در همین صفحه وارد کنید.

 

تکمیل اطلاعات بانکی

تکمیل اطلاعات بانکی

 

برای کسب اطلاعات نسبت به تدریس در دانشگاه پیام نور بر روی لینک قرمز کلیک کنید

 

 

در این بخش از مقاله باید تصویر نمونه امضای خود را در چهارچوبی که مشخص می‌‍باشد آپلود کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که در این قسمت از کار تنها تصویر امضا الزامی باشد و وارد کردن مابقی مدارک اختیاری است.

بارگذاری امضا برای خرید خودرو از بورس کالا

بارگذاری امضا برای خرید خودرو از بورس کالا

 

در مرحله آخر باید تیک کد بازار فیزیکی بورس کالا و تیک مربوط به تعهد صحت اطلاعات را فعال کنید. در نهایت هم باید بر روی گزینه قبول کردن قوانین کلیک نمایید. بعد از انجام این کار صدور کد بورس کالا در دستور کار قرار داده می‌شود.

 

تایید اطلاعات برای خرید خوردو در بور کالا

تایید اطلاعات برای خرید خوردو در بور کالا

 

اخبار مربوط به خرید خودرو از بورس کالا

  • بر اساس اعلام بورس کالا، وانت کارا که توسط گروه بهمن تولید می‌شود اولین خودرویی است که در تاریخ 28 اردیبهشت از طریق بورس کالا به متقاضیان عرضه می‌گردد.
  • بر اساس آخرین اخبار که توسط بورس کالا منتشر شد در سال ۱۴۰۳ حدود به ۲۰ هزار عدد خودروی شاهین تولید می‌شود که تعداد ۱۶ هزار خودروی شاهین از طریق بورس در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

 

خلاصه مطلب

در این مقاله اطلاعات کاملی نسبت به نحوه خرید خودرو از بورس کالا در اختیار شما قرار داده‌ایم. توجه داشته باشید مواردی همچون چرا خودرو در بورس کالا عرضه می‌شود، چه نوع خودروهایی در بورس کالا عرضه می‌شوند، قیمت خودرو در بورس کالا چقدر است و چگونه تعیین می‌شود و حتی نحوه ثبت نام خودرو در بورس کالا را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا شما بتوانید با دید باز و آگاهی کامل برای خرید خودرو در بورس کالا اقدام کنید. در نهایت امیدوارم مطالب موجود در این مقاله بتواند در هنگام خرید خودرو از بورس کالا به شما کمک شایانی کند.

 

جهت دانلود فایل PDF این مقاله کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چطور میتونم از مشخصات خودرو های عرضه شده با خبر بشم؟

تمام مشخصات خودرو در اطلاعیه عرضه، اعلام می‌شود

آیا هزینه دیگری به غیر از قیمت خودرو هم باید پرداخت کنم؟

بله، بعد از برنده شدن باید هزینه هایی مانند مالیات بر ارزش افزوده، مالیات و عوارض شماره‌گذاری، هزینه بیمه شخص ثالث و غیره را پرداخت کنید.

زمان ثبت سفارش خرید خودرو به چه صورتی هست؟

یک روز بعد از اعلام اطلاعیه می توانید برای خرید اقدام کنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور