ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

کسری سربازی متاهلین

کسری سربازی متاهلین
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ما در سایت ایران تحصیل قصد داریم به بررسی شرایط  کسری سربازی متاهلین بپردازیم و آخرین تغییرات طول دوره خدمت سربازی در سال ۱۴۰۳ را مطرح نماییم. این مقاله برای شما که در آینده می خواهید به خدمت سربازی اعزام شوید و یا حتی در خدمت سربازی خود هستید بسیار مفید می باشد پس پیشنهاد می‌کنیم حتما برای کسب اطلاع از شرایط کسری خدمت سربازان متاهل با ما همراه باشید.

دوران سربازی با همه تلخی ها و شیرینی هایش و تمام لحظات سخت و آسانی که دارد این روزها به دغدغه ای جدی برای بسیاری از جوانان تبدیل شده است. از طرفی دیگر مسائل مربوط به اشتغال و تشکیل خانواده نیز از دغدغه‌ های مهم دیگری به شمار می‌رود که ذهن جوانان را به خود درگیر می‌کند. مقام معظم رهبری نیز در خصوص افزایش جمعیت در ماه های اخیر تاکیدات بی سابقه ای داشتند و در صحبت های نوروزی خود به این موضوع اشاره کردند.

طبق فرمایشات ایشان جمعیت جوان ابزار قوی شدن کشور و راه پیشرفت آن هستند. موضوعی که همواره مورد توجه جامعه شناسان و صاحب ‌نظران علوم اجتماعی بوده است. چرا که توجه به این موضوع گامی اساسی در جهت ارزش های فرهنگی و اجتماعی جامعه است و رشد اقتصادی و پیشرفت کشور را به دنبال خواهد داشت و یک موضوع کلیدی و راهبردی در بحث‌ های امنیتی است.

از این رو یکی از راه های تحقق جمعیت جوان کشور تسهیل امر ازدواج و تشکیل خانواده می باشد که در خصوص آن توجهات بسیاری صورت گرفته است. یکی از این توجهات تشویق سربازان به ازدواج و تشکیل خانواده است. به همین دلیل سازمان نظام وظیفه راه‌ حل‌ هایی جهت تسهیل و کوتاه کردن مدت خدمت سربازی متاهلان ارائه کرده است که در ادامه به آن ها می پردازیم.

کسر دو ماه خدمت سربازی ویژه سربازان متاهل

طبق مصوبه فرماندهی معظم کل قوا در صورتی که سربازان متاهل حتماً در تاریخ اول آذر ۹۹ یا پس از آن به خدمت سربازی اعزام شده باشند شامل کسری سربازی متاهلین به مدت دو ماه خواهند شد. اما زمان خدمت سایر مشمولین تغییری پیدا نکرده است و همانند سال های گذشته به مدت ۲۴ ماه می‌باشد.

همچنین افرادی که در مدت سربازی خود متاهل شده باشند در صورتی که پس از اول آذر ۹۹ اعزام شده باشند می توانند با در دست داشتن مدارک مربوط، به یگان خدمتی خود مراجعه نمایند و برای بهره مندی از این مصوبه اقدام کنند. زیرا مصوبه کسری خدمت سربازان متاهل به مدت دو ماه به تمام سربازانی تعلق می گیرد که تاریخ اعزام آن ها مطابق با شرط تاریخ مصوبه باشد.

اطلاعیه:

تنها سربازان متاهلی که در اول آذر ۹۹ یا بعد از آن به خدمت سربازی اعزام شده باشند شامل کسری خدمت سربازی متاهلین خواهند شد.

امتیازات سربازان متاهل

مدت دوران آموزشی خدمت سربازی اجباری بوده و پس از آن شرایط آسان تری به متاهلین تعلق می گیرد که شامل شرایط ویژه در حقوق دریافتی، روزهای مرخصی و کسری خدمت سربازان دارای فرزند می شود که در ادامه آن ها را شرح خواهیم داد. همچنین از مزایای دیگر این سربازان می‌توان حق ماموریت، حق سفر، مهارت آموزی، محل خدمت سربازی ویژه و… را نیز نام برد.

برای اطلاع از مدت سربازی کلیک کنید.

اولویت سربازان متاهل در مهارت آموزی

مسئله مهارت آموزی سربازان نیروی مسلح از سال ۹۶ آغاز شده است و سربازان در همان ابتدای ورود به خدمت سربازی بر اساس استعداد و پیشه خود به سمت مهارت آموزی هدایت می شوند. سربازانی که دوره های مهارت آموزی خود را با موفقیت گذرانده باشند ضمن یادگیری این مهارت ها به صورت رایگان، موفق به دریافت گواهینامه کاملا معتبر کسب مهارت در کنار کارت پایان خدمت خود می گردند که این اقدام گامی بلند در راستای اشتغال زایی است.

خبر خوب اینکه سربازان متاهل در اولویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرند که از سوی نیروهای مسلح برگزار می شود تا بتوانند برخی از مهارت های لازم برای ورود به بازار کار را آموزش ببینند و با دریافت تسهیلات اشتغال نگرانی آن ها از بابت داشتن شغل و پرداخت هزینه خانواده خود تا حدودی کاهش یابد.

اطلاعیه:

سربازان متاهل در الویت آموزش های رایگان فنی و حرفه ای قرار می گیرند و علاوه بر کسب مهارت، گواهینامه معتبر مهارت آموزی و تسهیلات اشتغال زایی دریافت میکنند.

مزایای در نظر گرفته شده برای سربازان متاهل

محل خدمت سربازان متاهل

خانواده اولین نهاد اجتماعی که افراد در آن رشد می کنند و سعادت جامعه در گرو سلامت خانواده است. از این رو سرباز متاهل افزون بر وظیفه ای که به عنوان سرباز بر عهده دارد دارای نقش همسر و پدر نیز می باشد. بنابراین سازمان نظام وظیفه جهت حفظ و تقویت بنیان خانواده علاوه بر شرایط کسری خدمت سربازان متاهل محل خدمت این افراد را نزدیک به مکان زندگی خود و همسرشان در نظر می‌گیرد.

البته ممکن است این امتیاز ویژه در دوره آموزشی این افراد که به مدت دو ماه می باشد صدق نکند اما پس از پایان این دوره سرباز متاهل به نزدیکترین محل به مکان سکونت همسرش منتقل شده و باقیمانده مدت خدمت خود را در آنجا سپری خواهد کرد.

برای مشاهده مطالب مربوط به خرید خدمت سربازی برای متاهلین کلیک کنید.

شرایط مرخصی سربازان متاهل

برای مرخصی سربازان متاهل قوانینی وجود دارد که به بررسی آن ها می پردازیم.

مسافت

مورد دیگری که در شرایط مرخصی سربازان متاهل تاثیر گذار می باشد مسافت خانه تا محل خدمت آنهاست. طبق مقررات به ازای هر صد کیلومتر یک روز به تعداد روزهای مرخصی افزوده می شود.

شرایط جوی و آب و هوایی

اگر فرد مشمول در منطقه ای که به لحاظ آب و هوایی دارای شرایط نامطلوب است خدمت کند از مرخصی ویژه برخوردار می شود. به این معنی که با توجه به شرایط جوی، در مناطقی که آب و هوای بد درجه ۲ دارد شش روز و برای مناطق بد آب و هوای درجه ۳، هشت روز و در مناطق درجه ۴ به تعداد ده روز به روزهای مرخصی اضافه می گردد.

شرایط کسری خدمت سربازان متاهل

تعداد روزهای مرخصی سربازان متاهل

سربازان متاهل می توانند حداقل ۳ روز در هفته پس از پایان یافتن ساعت کاری خود به مرخصی بروند که این موارد جزء زمان مرخصی آن ها به حساب نمی آید. همچنین زمان مرخصی این افراد از ۲۲ روز به ۳۰ روز تغییر پیدا کرده است چرا که آن ها به دلیل تشکیل خانواده دغدغه و مسئولیت بیشتری دارند.

اطلاعیه:

سربازان متاهل می توانند حداقل سه روز در هفته پس از پایان ساعت کاری خود به مرخصی تشویقی بروند.

افزایش حقوق سربازان متاهل

علاوه بر موارد فوق می‌توان به این مورد نیز اشاره کرد که سربازان متاهل در زمان خدمت، از حقوق بیشتری نسبت به سایر مشمولین سربازی بهره مند می شوند. اخبار جدید حاکی از آن هستند که در سال جاری بر اساس طرح تصویبی مجلس افزایش حقوق ۶۰ تا ۹۰ درصدی حقوق سربازان نسبت به سال گذشته اتفاق افتاده است. این افزایش حقوق شامل سربازان متاهل نیز می‌شود و خبر خوبی است که نشان می‌دهد حقوق این افراد افزایش چشمگیری خواهد داشت.

یکی دیگر از امتیازات سربازان متاهل وجود تسهیلات در میزان دریافتی آن ها نسبت به سربازان مجرد است و میزان آن بسته به مدرک تحصیلی، درجه نظامی، تعداد فرزندان و… تغییر می کند. همچنین طبق قوانین نظام وظیفه با افزایش درجه نظامی سربازان حقوق آن ها افزایش می یابد. علاوه بر آن از حق قائل مندی نیز برخوردار می گردند.

میزان کسری خدمت سربازان متاهل

اطلاعیه:

به ازای هر فرزند برای سرباز در حال خدمت یا سربازی که قبلا صاحب فرزند شده باشد سه ماه از مدت خدمت کم می شود و این قانون شامل سربازانی که غیبت داشته اند نیز میگردد.

کسر سه ماه خدمت سربازی ویژه سربازان دارای فرزند

طبق قانون سازمان نظام وظیفه اگر فرد مشمول، قبل از سربازی یا حین خدمت صاحب فرزند شود به ازای هر فرزند سه ماه از مدت خدمت سربازی او کاسته می‌شود. این قانون حتی مشمول سربازانی که غیبت سربازی داشتند نیز می گردد و بهره مندی از این قانون ارتباطی به تاریخ اعزام ندارد.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در ارتباط با استعلام غیبت سربازی با کدملی و سخا کلیک کنید.

تاثیر ازدواج در سربازی متاهلین

طبق بررسی های به عمل آمده آمارها نشان می دهند تصویب مصوبه های جدید و طرح های تشویقی مانند شرایط کسری خدمت سربازان متاهل باعث افزایش انگیزه برای ازدواج و تشکیل خانواده در سربازان می گردد. بنابراین خدمت سربازی نه تنها مانعی برای افراد متاهل نیست بلکه به امتیاز ویژه تبدیل شده است.

یکی دیگر از این امتیازات ویژه که سازمان نظام وظیفه برای این افراد در نظر گرفته است اولویت بیشتر امریه سربازی می باشد تا مشمولان بتوانند دوره خدمت سربازی خود را در مراکز آموزشی همچون مدارس به عنوان سرباز معلم و یا در ادارات مانند کارمندان آن بگذرانند. از مزیت این امتیاز ویژه نیز می‌توان به این مورد اشاره کرد که این دوره دو ساله سابقه کار برای سرباز در نظر گرفته می شود.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در ارتباط با امریه سربازی کلیک کنید.

اخبار پیرامون کسری خدمت یا معافیت سربازان متاهل

کسری خدمت سربازان بدون فرزند

با توجه به قانون سازمان نظام وظیفه جهت حفظ و تحکیم بنیان خانواده سربازان متاهل بدون فرزند از مرخصی های تشویقی و کسر خدمت به مدت دو ماه برخوردار هستند و تعداد روزهای مرخصی بیشتری نسبت به سربازان مجرد دارند. همچنین برای رسیدگی بیشتر به اوضاع همسر خود، محل خدمت آن ها نزدیک به محل زندگی همسرشان در نظر گرفته می‌شود.

ما این افراد از قانون کسر خدمت سه ماه به ازای هر فرزند بهره نمی برند. لازم به ذکر است تمامی امتیازات سربازان متاهل مانند کسری سربازی متاهلین شامل حال این افراد می شود. تاکنون هیچ گونه مصوبه یا قانون در خصوص سربازان متاهل در انتظار فرزند تصویب نشده است و قانون کسر خدمت سربازان دارای فرزند تنها شامل سربازانی می‌گردد که فرزند آن ها به دنیا آمده باشد.

معافیت سربازان متاهل دارای دو فرزند

با عنایت به اهمیت نقش خانواده در جامعه  و تشویق به فرزندآوری طرحی مطرح شد که در آن متاهلین غائب یا غیر غائب که بیش از سی سال سن و حداقل دو فرزند داشته باشند می توانستند کارت معافیت از خدمت سربازی خود را در زمان صلح به صورت رایگان دریافت کنند. اما متاسفانه این طرح با مخالفت نمایندگان مجلس روبرو شد و تنها افزایش حقوق نسبت به سال های پیشین به این افراد تعلق گرفت.

اطلاعیه:

تاکنون هیچ گونه مصوبه یا قانون در خصوص سربازان متاهل در انتظار فرزند تصویب نشده است ؛ و قانون کسر خدمت سربازان دارای فرزند تنها شامل سربازانی می گردد که فرزند آن ها به دنیا آمده باشد.

خلاصه مطلب

امتیاز ویژه شرایط کسری خدمت سربازان متاهل به مدت دو ماه است و برای سربازانی می باشد که از اول آذر ۹۹ یا پس از آن به خدمت سربازی اعزام شده باشد. همچنین امتیازات دیگری نیز شامل حال سربازان متاهل می گردد که حقوق دریافتی بیشتر نسبت به سربازان مجرد، حق ماموریت، حق سفر و استقرار محل خدمت نزدیک به مکان زندگی همسرشان از جمله این موارد است.

در کنار تمام موارد فوق سربازان متاهل در اولویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرد و بعد از گذراندن این آموزش ها مدرک معتبر دریافت می کنند و از تسهیلات ویژه اشتعال نیز بهره مند می گردند تا با دریافت این تسهیلات بتوانند پس از پایان یافتن مدت زمان خدمت خود اشتغال آفرینی نمایند.

سربازان متاهل در تعداد روزهای مرخصی نیز نسبت به سایر سربازان مجرد از امتیاز ویژه برخوردار هستند به گونه‌ای که می توانند پس از پایان ساعت اداری به مرخصی برود و تعداد روزهای مرخصی این افراد به ۳۰ روز افزایش یافته است. شرایط نامساعد جوی و مسافت نیز موجب کاهش مدت زمان سربازی می گردند.

با عنایت به اهمیت مسئله فرزندآوری و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت جوان کشور سازمان نظام وظیفه برای سربازان متاهل دارای فرزند وضعیت کسری سه ماه خدمت به ازای هر فرزند را در نظر گرفته است و علاوه بر این حق عائله‌مندی نیز به این افراد تعلق می گیرد. این قانون حتی مشمول سربازانی که غیبت سربازی داشته اند نیز می گردد و بهره مندی از این قانون ارتباطی به تاریخ اعزام ندارد. طبق بررسی های به عمل آمده وجود طرح های تشویقی مانند این طرح حتی باعث افزایش انگیزه برای ازدواج و تشکیل خانواده در سربازان می گردد.

برای دانلود این مقاله به صورت PDF کلیک کنید.

4.6/5 - (7 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا خدمت سربازی مشمولینی که قبل از آذر ۹۹ متاهل شده اند یا به خدمت سربازی اعزام شده باشند شامل کسری دو ماه می شود؟

خیر تنها مدت زمان خدمت سربازان متاهلی که از تاریخ اول آذر ۹۹ یا بعد از آن به خدمت سربازی اعزام شده‌اند شامل کسری سربازی متاهلین به مدت دو ماه می گردد.

آیا سربازان متاهل از تسهیلات بیشتری نسبت به سایر مشمولین برخوردار هستند؟

بله سربازان متاهل دارای کسری خدمت دو ماهه، میزان مرخصی بیشتر و حقوق بالاتر نسبت به سایر مشمولان هستند و محل خدمت آنها نزدیک به محل زندگی همسرشان است.

اگر سرباز متاهلی در مناطق با شرایط جوی نامناسب باشد باز هم شامل کسری خدمت خواهد شد؟

بله  با توجه به درجه شرایط آب و هوا میزان خدمت تعیین شده و به مدت دو ماه نیز از این میزان کم می گردد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور

    تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور + آیین نامه 1403 | irantahsil

    مدیر اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که قرار است تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور در نظر گرفته شود. بنابر گفته‌های سردار موسی کمالی، تصمیمات جدیدی درباره رفت و آمد و تردد مشمولان غایب خارج...
  • حقوق سرباز امریه

    حقوق سرباز امریه ۱۴۰۳ + به تفکیک مدرک و ارگان

    عوامل متفاوتی در نحوه محاسبه حقوق سرباز امریه تاثیر گذار هستند که همین امر موحب شده تا به راحتی نتوان میزان مبلغ دریافتی توسط سربازارن امریه را محاسبه کرد. سربازان در حقیقت با توجه به درجه و تحصیلات خود دستمزد...
  • پرداخت اقساط بیمه سربازی

    سامانه پرداخت اقساط بیمه سربازی + لینک اینترنتی | ورود es.tamin.ir

    سامانه پرداخت اقساط بیمه سربازی برای مشمولانی که از حق بیمه استفاده می کنند، طراحی شده است. قانون پرداخت اقساط بیمه سربازی همگانی و اجباری است و همه افراد باید از آن پیروی کنند. در حقیقت افرادی که تأخیر غیر...
  • معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند

    معافیت سربازی متاهلین دارای ۲ فرزند یا بیشتر 1403 + خبر فوری شرایط جدید

    قانون معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند تصویب شد. مجلس شورای اسلامی تاکنون طرح‌‎های بسیاری در خصوص خرید خدمت سربازی یا معافیت مطرح کرده است که یکی از پربحث‌ترین آن‌ها مربوط به معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند می‌باشد. معافیت سربازی مسئله...
تماس با مشاور