ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ویرایش انتخاب رشته سراسری ۱۴۰۳ + تغییر چیدمان | ایران تحصیل

ویرایش انتخاب رشته دانشگاه سراسری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ویرایش انتخاب رشته دانشگاه سراسری و زمان آن اعلام گردید. کلیه داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند و انتخاب رشته خود را انجام داده اند؛ در صورت بروز اشتباه می‌توانند در زمان تعیین شده برای ویرایش اطلاعات، نسبت به اصلاح انتخاب رشته سراسری اقدام نمایند. داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که پس از مهلت مقرر، سامانه بسته خواهد شد و امکان تصحیح و یا تغییر اولویت انتخاب رشته سراسری وجود نخواهد داشت.

داوطلبان شرکت کننده در کنکور می‌ بایست با توجه به رتبه و تراز خود انتخاب رشته نمایند و بر اساس ظرفیت پذیرش در هر رشته و دانشگاه، نتیجه انتخاب رشته خود را دریافت کنند. بنابراین در صورت بروز اشتباه در وارد کردن کد رشته ها، نیازمند ویرایش انتخاب رشته دانشگاه سراسری می باشند. در ادامه همراه ما باشید تا نحوه اصلاح انتخاب رشته سراسری و مراحل و نکات مهم آن را بیشتر بررسی کنیم.

اطلاعیه

تمام داوطلبان گرامی که در هنگام وارد کردن کد رشته محل های خود دچار اشتباه شده اند می بایست حتما برای اصلاح انتخاب رشته خود در مهلت مقرر اقدام نمایند. همچنین اگر در فرم انتخاب رشته اولویت رشته ها به درستی وارد نشود باید تغییر اولویت انتخاب رشته سراسری انجام شود. بنابراین با توجه به اهمیت اصلاح فرم انتخاب رشته، چنانچه در انجام این کار با مشکل مواجه شدید می توانید همه روزه حتی در ایام تعطیل از تلفن ثابت با شماره 9099075307 (بدون پیش شماره استانی) تماس بگیرید و از مشاوران مرکز مشاوره ایران تحصیل راهنمایی دریافت نمایید.

ویرایش انتخاب رشته دانشگاه سراسری

اصلاح انتخاب رشته کنکور سراسری همانند سال‌های گذشته به‌صورت الکترونیکی در سایت سنجش و آموزش کشور خواهد بود. لذا داوطلبان عزیز می‌توانند با مراجعه به این سایت، نسبت به تصحیح کد رشته محل های انتخابی خود اقدام نمایند بدین صورت که لینکی پس از انتخاب رشته هر داوطلب در اختیار او قرار داده خواهد شد و با توجه به آن، می‌توان به صفحه ویرایش اطلاعات وارد شد.

انتخاب رشته در تمامی مقاطع، حساسیت‌های بالایی را خواهد داشت زیرا چنانچه اشتباهاً یکی از کدها را وارد نموده باشید، ممکن است کد اشتباه وارد شده به جای یکی از اولویت‌های شما قرار گیرد باعث شود از پذیرش در رشته مورد نظر خود فاصله بگیرید. به همین دلیل سازمان سنجش امکان اصلاح انتخاب رشته را برای تمامی داوطلبان قرار داده است.

امکان ویرایش انتخاب رشته دانشگاه سراسری برای کلیه داوطلبان در گروه های آزمایشی قرار داده شده است.

بنر کال تو اکشن

زمان ویرایش انتخاب رشته دانشگاه سراسری ۱۴۰۳

هر ساله هم زمان با انتخاب رشته داوطلبان کنکور، امکان ویراش موارد انتخاب شده نیز وجود دارد. ویرایش به این منظور ایجاد شده است که داوطلبان بتوانند انتخاب های خود را بازبینی کرده و نسبت به جابه جایی آن ها اقدام نمایند.

البته علاوه بر تغییر اولویت انتخاب رشته سراسری، امکان های دیگری نیز وجود دارد که شامل حذف انتخاب ها، اضافه کردن و یا حذف کد رشته ها می شود.

طبق آخرین اخبار در دسترس، زمان ویرایش انتخاب رشته دانشگاه سراسری در مرداد ماه است و این کار همزمان با شروع فرآیند انتخاب‌ رشته آغاز می گردد و تا پایان این زمان برای تمامی داوطلبان در هریک از گروه های آزمایشی میسر می باشد.

برای کسب اطلاع در زمینه اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور روی لینک کلیک کنید.

نحوه اصلاح انتخاب رشته سراسری 

 متقاضیان می توانند از طریق سامانه سنجش نسبت به ویرایش انتخاب رشته خود اقدام نمایند. نحوه ویرایش به دو روش زیر امکان پذیر می باشد:

  1. با استفاده از شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام
  2. از طریق شماره پرونده، کد ملی و سال تولد

در مرحله بعد چنانچه اطلاعات وارد شده توسط کاربر صحیح باشد، میز کار داوطلب نمایش داده می شود و از آنجا می تواند وارد گزینه ویرایش انتخاب رشته شود و به اصلاح موارد مورد نظر خود بپردازد.

در ادامه به منظور سهولت شما عزیزان راهنمای تصویری موارد ذکر شده را قرار داده ایم. با ایران تحصیل همراه باشید.

برای دریافت انتخاب رشته رایگان کنکور بر لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

راهنمای تصویری ویرایش انتخاب رشته دانشگاه سراسری

در این قسمت همراه ما باشید تا راهنمای تصویری آشنایی با نحوه ویرایش انتخاب رشته دانشگاه سراسری را به شما ارائه دهیم.

ابتدا قبل از بررسی مراحل ویرایش یک سری نکات را که لازم است بدانید بررسی خواهیم کرد.

اولین نکته، مربوط به آماده کردن لیست رشته های انتخاب می باشد. در واقع شما باید مواردی را که برایتان در اولویت قرار دارد، تعیین کنید. زیرا تعداد انتخاب های تان محدود است.

اولین کاری که باید انجام دهید، وارد شدن به سایت سازمان سنجش و انتخاب گزینه سراسری از صفحه اصلی سایت می باشد.

 

سنجش

 

سپس باید روی لینک “انتخاب رشته کنکور سراسری سال 1403” کلیک نمایید.

انتخاب رشته کنکور سراسری سال 1403

 

در نهایت به صفحه جدیدی وارد خواهید شد و باید از طریق یکی از روش ها وارد سیستم انتخاب رشته بشوید. چنانچه شماره داوطلبی یا شماره پرونده کنکور خود را فراموش کرده اید بر لینک مربوط به فراموشی اطلاعات کلیک کنید.

روش اول: وارد کردن شماره پرونده +شماره پیگیری ثبت نام + عبارت امنیتی

روش دوم: درج نمودن شماره پرونده + کد ملی + عبارت امنیتی

 

ورود به سامانه انتخاب رشته

سپس از پایین صفحه گزینه ” انتخاب رشته و ویرایش اطلاعات ” را انتخاب نمایید. 

 

جزییات ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری

 

حال به ویرایش فرم انتخاب رشته خود بپردازید.

توجه داشته باشید حتما دفترچه انتخاب رشته و اصلاحیه آن را با دقت مطالعه نمایید و سپس عبارت ” اطلاعیه های اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1403 را مطالعه نموده ام ” را تیک بزنید.

فراموش نکنید پس از تغییر اولویت انتخاب رشته سراسری، برای اخرین بار فرم انتخاب رشته اینترنتی خود را با دقت بررسی کنید تا اشتباهی در آن وجود نداشته باشد. پس از درست بودن ترتیب انتخاب ها گزینه تایید نهایی را انتخاب نمایید.

پس از ویرایش انتخاب رشته سامانه سنجش به شما کدپیگیری می دهد که لازم است آن را یادداشت کرده و نزد خود نگه دارید.

برای اطلاع از نحوه اولویت بندی انتخاب رشته کنکور بر لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

تعداد دفعات ویرایش انتخاب رشته کنکور 

شاید این موضوع برای بسیاری از داوطلبان سوال برانگیز باشد که تعداد دفعات ویرایش انتخاب رشته کنکور 1403 چقدر است؟ در این خصوص باید به شما بگوییم که تعداد دفعات ویرایش محدود می باشد و شما نمی توانید هر تعدادی که می خواهید اطلاعات خود را ویرایش کنید.

در سال های گذشته داوطلبان می توانستند 5 بار برای ویرایش اقدام نمایند. برای سال جاری هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست اما به احتمال زیاد بین 3 الی 5 بار می توانید برای ویرایش اقدام کنید.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

موارد قابل ویرایش در فرم انتخاب رشته کنکور  

هنگام شروع ویرایش رشته ها در انتخاب رشته، می توانید موارد متعددی را ویرایش کنید.

به طور مثال امکان تغییر و یا اصلاح و جا به جایی کد رشته ها وجود دارد.

به علاوه افرادی که معدل مدرک کارشناسی خود را به اشتباه وارد سیستم کرده اند، می توانند در این بازه زمانی برای تغییر و اصلاح آن اقدام کنند.

افزون بر این افرادی که علاقه مندی های خود را نسبت به دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی اعلام نکرده اند، می توانند آن را اعلام نمایند.

در صورت فراموشی کد دسترسی انتخاب رشته روی لینک کلیک کنید.

نکته:

چنانچه در زمان ویرایش اطلاعات دانشگاه سراسری، اقدامات لازم صورت نپذیرد، سامانه مورد نظر بسته خواهد شد. در نتیجه امکان ویرایش از تمامی داوطلبان سلب خواهد گردید.

البته به طور معمول زمان ویرایش فرم انتخاب رشته تمدید می شود اما پیشنهاد ما این است که در صورت بروز اشتباه حتما در زمان مقرر فرم خود را اصلاح کرده و منتظر اعلام زمان تمدید شده نباشید زیرا ممکن است فرصتی به عنوان تمدید زمان ویرایش انتخاب رشته دانشگاه سراسری برای داوطلبان در نظر گرفته نشود.

توجه داشته باشید اگر محل دانشگاه خود را به صورت اشتباه وارد نموده باشید و آن را در فرم انتخاب رشته اصلاح نکرده باشید؛ می توانید از شرایط انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی استفاده نمایید. اما با توجه به شرایط ، هزینه و زمانبر بودن این امر ، لازم است از زمان اصلاح انتخاب رشته ارشد سراسری به صورت دقیق اطلاع یابید و اصلاحات مورد نظر خود را انجام دهید تا دچار مشکلات بعدی نگردید.

برای اطلاع از انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش بر لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

مشاوره انتخاب رشته کنکور

چنانچه در رابطه با انتخاب رشته خود دچار ابهام و یا تردیدی باشید، با استفاده از کمک متخصصین ما می توانید علاوه بر اصلاح انتخاب رشته خود، از مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته نیز بهره ببرید. متخصصین ما با توجه به علم و آگاهی که در رابطه با رشته های مختلف دارند، می توانند در این امر به شما کمک نمایند.

برای اطلاع از نحوه ویرایش و تغییر اولویت انتخاب رشته سراسری می توانید با مشاوره تلفنی کنکور سراسری سامانه ایران تحصیل تماس بگیرید. متخصصین ما همه روزه حتی در روزهای تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشند.

بنر انتخاب رشته کنکور

اخبار پیرامون انتخاب رشته دانشگاه ها 

✅ اعلام زمان ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه جامع علمی کاربردی

زمان ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه جامع علمی کاربردی طی اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

طبق این اطلاعیه، ثبت نام و انتخاب رشته مقطع کارشناسی دانشگاه جامع علمی کاربردی از ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۳ آغاز شده و تا ۴ تیر ۱۴۰۳ ادامه دارد. افزون بر این ثبت نام و انتخاب رشته مقطع کاردانی پیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی از ۱۸ تا ۲۵ تیر ۱۴۰۳ می باشد.

✅ اصلاح مغایرت معدل افراد پذیرفته شده در کنکور
آقای حسین مروتی، معاون امور آموزش های سازمان سنجش و آموزش کشور، اعلام کردند کسانی که معدل آن ها در رشته محل های پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در آزمون سراسری مغایر با معدل کارنامه آن هاست می‌ توانند برای ویرایش معدل های کل و کتبی خود در چهار نوبت اقدام نمایند.
ایشان گفتند امکان ویرایش معدل در صورت داشتن مغایرت برای داوطلبان در زمان ثبت نام، ویرایش اطلاعات، دریافت کارت ورود به جلسه و انتخاب رشته وجود دارد و چنانچه هر یک از داوطلبان برای اصلاح معدل خود اقدام نکنند در گزینش نهایی رشته محل های صرفاً با سوابق تحصیلی مورد پذیرش قرار نخواهند گرفت و در صورت پذیرش نیز در خصوص آن ها توسط سازمان سنجش تصمیم گیری می شود و به دانشگاه مربوطه برای لغو پذیرش آن ها اطلاع داده می شود.
معاون امور آموزش های سازمان سنجش و آموزش کشور همچنین تاکید کردند افراد پذیرفته شده در رشته های صرفا با سوابق تحصیلی دانشگاه ها در صورت داشتن اشکال و مغایرت در معدل خود می بایست از طریق دانشگاه محل قبولی خود حتما این موضوع را پیگیری کنند و احتیاجی به مراجعه یا ارسال درخواست به سازمان سنجش آموزش کشور ندارند.
برای اطلاع از هزینه انتخاب رشته کنکور سراسری روی لینک کلیک کنید.
خلاصه مطلب
ما سعی کردیم در این مطلب به بررسی نحوه ویرایش انتخاب رشته دانشگاه سراسری بپردازیم و به شما کمک کنیم تا بتوانید با مراحل و جزییات آن آشنا شوید.
همچنین یک سری نکات در رابطه با تغییر اولویت انتخاب رشته سراسری وجود دارد که این موارد را نیز بررسی کردیم.
در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص نحوه ویرایش انتخاب رشته دانشگاه سراسری داشتید، می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را راهنمایی نمایند.

علاوه بر این شما می توانید اگر با سوالی مواجه شدید آن را به صورت کامنت برای ما در انتهای این مقاله بنویسید تا کارشناسان ایران تحصیل در کوتاهترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند.

برای دانلود فایل پی دی اف مقاله ویرایش انتخاب رشته دانشگاه سراسری بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.
5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ویرایش انتخاب رشته دانشگاه سراسری شامل چه مواردی می باشد؟

اصلاح انتخاب رشته سراسری شامل مواردی مانند حذف و اضافه و یا جابجایی رشته های انتخاب شده در فرم اینترنتی انتخاب رشته است.

برای ویرایش انتخاب رشته دانشگاه سراسری باید به چه سایتی مراجعه کرد؟

برای ویرایش کردن رشته های در فرم اینترنتی انتخاب رشته لازم است به سایت سنجش و آموزش کشور وارد شوید.

چگونه می توان برای اصلاح انتخاب رشته سراسری اقدام کرد؟

مراحل و نحوه اصلاح انتخاب رشته سراسری در مقاله فوق توضیح داده شده است. لطفا مقاله را مطالعه نمایید.

نظرات

17 دیدگاه دربارهٔ «ویرایش انتخاب رشته سراسری ۱۴۰۳ + تغییر چیدمان | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo محمدی گفت:

    سلام من تازه متوجه شدم که ی کد رشته بین رشته هام اشتباه وارد شده که قطعا قبول میشم چیکار میتونم کنم تا این کد حذف بشه تو رو خدا هر کاری می‌دونید بگید کمکم کنید

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام درخواست الکترونیک بفرستید به سازمان سنجش

  2. Avatar photo .... گفت:

    سلام ایا این امکان هم وجود داره کسانی که انتخاب رشته کردن کد رشته هایی دیگری هم مجدد بع انتخاب رشتشون در زمان ویرایش انتخا رشته اضافه کنند؟!

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام بله اگر توسط سنجش فعال شده باشد میتوانند ویرایش کنند

  3. Avatar photo صحرا گفت:

    سلام وقتتون بخیر، من انتخاب رشته رو انجام دادم و بعد از اون پیام اومد برام و رسیدش هم داخل پیام بود، برای ویرایش تو سایت انتخاب رشته چیزی به عنوان ویرایش وجود نداره من دوباره وارد سایت شدم و همه ی اطلاعاتم سیو شده بود و انتخاب ها هم سرجاشون بود و کد رشته ها رو تغییر دادم و ثبت نهایی کردم و داخل پیرینتش بهم رسید جدید داد و پیام اومد ک انتخاب شما ویرایش شد ولی رسید داخل پیام نبود فقط داخل پیرینت بود، در ضمن برای ویرایش ک وارد شدم ازم سریال علاقه مندی فرهنگیان رو که بار اول وارد کرده بودم دیگه نخواست… انتخاب رشته من مشکلی نداره؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      مشکلی نیست

  4. Avatar photo احمد آبادی گفت:

    سلام من بعد از کنکور نوبت اول فامیلمو تغییر دادم الان باید چه جوری اطلاعات کنکور ۱۴۰۲ و ویرایش کنم هرچی معدلمو ثبت می کنم برا ثبت نام خطا میده سایت ممکنه به خاطر این باشه ؟؟؟
    خیلی واجبه لطفا جواب بدین

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      از طریق پشتیبانی سایت سنجش اقدام نمایید.

  5. Avatar photo سلمان گفت:

    سلام وقت بخیر
    زمان ویرایش اطلاعات میشه کد 12 رقمی ایثارگری هم اضافه کرد ؟ یا فقط چیز های جزئی رو می‌ شه تغییر داد؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام دوست عزیز وقت بخیر
      برای بررسی دقیق وضعیت تون با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

  6. Avatar photo رازقی. گفت:

    سلام و خسته نباشید به مشاوران مرکز مشاوره ایران تحصیل
    یه سوال داشتم می خواستم بدونم برای انتخاب رشته دانشگاه های آزاد باید چی کار کرد؟ و اینکه انتخاب رشته دانشگاه های آزاد تو کدوم قسمت سایت سنجش انجام میشه؟

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت Azmoon.org و تقریبا همزمان با انتخاب رشته دانشگاه های سراسری انجام می شود.

  7. Avatar photo Max گفت:

    سلام وقت بخیر امکان ویرایش مشخصات در زمان انتخاب رشته ؟من تو قسمت سهمیه به اشتباه نسبت فامیلی زدم قابل اصلاح اگر کسی میدونه راهنمایی کنه ممنون میشم

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      می توانیئ به سازمان سنجش ارسال درخواست کنید از طریق سایت اصل سازمان سنجش

  8. Avatar photo خاطره گفت:

    اکر اوویت ها رو اشتباه بزنیم تو انتخاب رشته ارشد میشه بعدا ادیتش کرد؟

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      میتوانید به سایت سازمان سنجش ثبت درخواست انجام دهید

  9. Avatar photo یداللهی گفت:

    اینگزینه ادیت رشته های انتخابی کارشناسی ارشد یه چیز همگانیه ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین 1403 + شرایط پذیرش

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

    ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

    شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش...
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
تماس با مشاور