ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی شهرسازی 1402 + pdf پاسخنامه | inbr.it

نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی شهرسازی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی شهرسازی 1402 منتشر شد. آشنایی با نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی شهرسازی برای قبولی در این آزمون ضروری است. آزمون نظام مهندسی شهرسازی در سه نوبت در سال برگزار می‌گردد و متقاضیان این فرصت را دارند که برای کسب آمادگی بیشتر در این آزمون،  نمونه سوالات و پاسخنامه نظام مهندسی رشته شهرسازی را دانلود نمایند. برای قبولی در آزمون ورود به حرفه مهندسان، افراد داوطلب بهتر است علاوه بر آشنایی با منابع، نمونه سوالات رشته شهرسازی را نیز در اختیار داشته باشند.

از آنجا که آشنایی با نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی شهرسازی اهمیت زیادی دارد، به همین دلیل ما در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی نکات نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی شهرسازی و همچنین نحوه دانلود نمونه سوالات و پاسخ نامه تشریحی نظام مهندسی شهرسازی بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر کافی است با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا از نحوه دانلود سوالات و همچنین نحوه دسترسی به پاسخ تشریحی سوالات نظام مهندسی شهرسازی اطلاعات لازم را بدست آورید.

آشنایی با آزمون نظام مهندسی شهرسازی

شهرسازی یکی از رشته‌های آزمون نظام مهندسی است. این آزمون هر سال در رشته‌هایی همچون، مهندسی ترافیک، مهندسی نقشه برداری، مهندسی شهرسازی، عمران، معماری، مکانیک و تاسیسات برق و مکانیک برگزار می‌شود. افرادی که در این آزمون شرکت می‌کنند، پس از قبولی، موفق به کسب پروانه تأسیس شرکت فنی و مهندسی خواهند شد و می‌توانند وارد بازار کاردر رشته خود شوند. ثبت نام در این آزمون نیز از طریق وبسایت inbr.ir انجام خواهد شد. پس از ثبت نام نیز لازم است دفترچه راهنمای این آزمون را دریافت و آن را مطالعه نمایید.

آشنایی با آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی شهرسازی

قبل از آشنایی با نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی شهرسازی باید ابتدا از منابع این سوالات اطلاعات کافی را بدست آورید. در ادامه همراه ما باشید تا منابع را به شما معرفی کنیم.

منابع نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی شهرسازی
قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آئین‌ نامه‌های اجرایی آن و تصویب نامه اصلاحی 1390 قانون شهرداری‌ها و اصلاحات بعدی
آئین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران از سطح ملی تا محلی راهنمای دستورالعمل الزامات و ملاحظات دفاعی و پدافند غیرعامل در طرح‌های توسعه و عمران شهری      
قرارداد همسان شماره ۱۹ ( تهیه طرح توسعه عمران (جامع) ناحیه ) قرارداد همسان شماره ۱۲ ( تهیه طرح‌های توسعه و عمران، حوزه نفوذ و تفضیلی شهرها )
آئین نامه طرح هندسی راه‌های ایران       آئین نامه طراحی راه‌های شهری ( ۱۲ جلدی )
کتاب بازآفرینی شهری پایدار در محدوده‌ها و محله‌های ناکارآمد شهری       1397 مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ايران    
مبحث بيستم ( علائم و تابلوها )       1396 مبحث بيست و يکم ( پدافند غير عامل )      1395
مبحث اول ( تعاريف )   1392 مبحث دوازدهم ( ايمنی و حفاظت كار در حين اجرا )      1392
مبحث چهارم ( الزامات عمومی ساختمان )  1396 مبحث دوم ( نظامات اداری )       1384

 

برای اطلاع از لیست منابع آزمون نظام مهندسی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

اهمیت استفاده از نمونه سؤالات آزمون نظام مهندسی شهرسازی

اهمیت استفاده از نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی شهرسازی

آزمون نظام مهندسی از آن دسته مواردی است که طرفداران بسیاری دارد و بسیاری از افراد برای قبولی در این آزمون با یکدگیر رقابت می‌کنند. برای قبولی و موفقیت در این آزمون، لازم است نکات بسیاری را بدانید و از روش‌های اصولی استفاده کنید. یکی از مواردی که می‌تواند به شما برای قبولی در این آزمون کمک بسیاری نماید، استفاده از نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی شهرسازی می‌باشد.

با استفاده از نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی شهرسازی، می‌توانید به راحتی بسیاری از سوالات را پاسخ داده و همچنین با سبک طراحی سوالات آشنا شوید. علاوه بر این، ممکن است هر سال تعدادی از سوالات به صورت تکراری مورد پرسش قرار بگیرد که باز هم استفاده از آزمون‌های سال‌های گذشته، خالی از لطف نخواهد بود.

برای دریافت پاسخ سوال چگونه در آزمون نظام مهندسی قبول شویم؟ بر روی لینک کلیک کنید.

دانلود نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی شهرسازی 

متقاضیانی که مایل به شرکت در آزمون نظام مهندسی شهرسازی هستند، با دانلود و دریافت نمونه سوالات آزمون‌های سال‌های قبل با نحوه طراحی سوالات این آزمون آشنایی پیدا کنند. داوطلبان با دریافت نمونه سوالات رشته نطام مهندسی، این امکان را دارند که ابتدا هر فایل سوالات آزمون و در آخر فایل، پاسخنامه تستی آزمون را بررسی کنند. آزمون نظام مهندسی رشته “شهرسازی” دارای 60 سؤال است و داوطلبان مدت 150 دقیقه فرصت دارند که به سوالات آزمون پاسخ دهند. 

از آنجا که دسترسی به نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی شهرسازی برای داوطلبان بسیار حائز اهمیت است، در ادامه فایل مربوط به نمونه سوالات سال 1402 را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. 

برای دانلود نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی شهرسازی 1402 بر روی لینک کلیک کنید. 

دانلود نمونه سؤالات آزمون نظام مهندسی شهرسازی 

شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی

برای شرکت در هر آزمونی، لازم است داوطلبان شرایط مورد نیاز را داشته باشند. شرایط ثبت نام درآزمون نظام مهندسی نیز در دفترچه این موضوع به صورت کامل توضیح داده شده است که ما برای سهولت بیشتر در ادامه قصد داریم این شرایط را به صورت کامل برای شما داوطلبان عزیز شرح دهیم.

افرادی که دوره کارشناسی خود را به پایان رسانده‌اند، لازم است برای شرکت در این آزمون حتماً سه سال سابقه کاری را گذرانده باشند.

برای افرادی که دوره ارشد خود را به پایان رسانده‌اند، لازم است حتماً دو سال سابقه کاری وجود داشته باشد.

برای افراد دارای مدرک دکتری نیز این شرط، به اندازه یک سال در نظر گرفته شده است.

اگر دارای مدرک فنی و حرفه‌ای باشید، حداقل 5 سال سابقه کاری مورد نیاز است.

برای افرادی که مدرک کاردانی دارند در تمامی رشته‌ها به جز عمران و معماری، لازم است به ازای هر 5 سال، یک سال سنوات در نظر گرفته شود.

البته این در صورتی که است که فرد در رشته مساوی با کاردانی برای آزمون شرکت کرده باشد.

اگر فردی سنوات مورد نیاز را نداشته باشد، حق شرکت در این آزمون را نداشته و افرادی که این قانون را رعایت نمی‌کنند، پس از قبولی، تمامی مسئولیت بر عهده خودشان خواهد بود.

از طرفی برای آقایان نیز داشتن کارت پایان خدمت ضروری بوده و الزامی است.

البته یک سری شرایط دیگر نیز برای آقایان وجود دارد که شامل، داشتن کارت پایان خدمت یا کارت معافیت، عضو نبودن در سازمان‌های استانی، داشتن شرایط سنی و سابقه تجربی خواهد بود. شرایط سنی از 18 تا 36 است.

برای اطلاع از منابع آزمون نظام مهندسی مکانیک بر روی کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

نکات مهم در رابطه با با آزمون نظام مهندسی شهرسازی

مهندسی شهرسازی رشته‌ای است که در سال‌های اخیر به دسته رشته‌های مهندسی اضافه شده و افرادی که در این رشته فعالیت می‌کنند می‌توانند در کنار مهندسان عمران و معماری مشغول به کار باشند.

قبل از شرکت در این آزمون، حتماً سابقه کاری مورد نیاز را چک کرده و آن را داشته باشید.

این آزمون به صورت کتاب باز است.

سوالات در تمامی رشته‌ها به جز معماری، چهارگزینه‌ای است.

آزمون نظام مهندسی در تمامی رشته‌ها و صلاحیت‌ها بجز صلاحیت معماری طراحی، بصورت تست‌های چهارگزینه‌ای می‌باشد.

تعداد سوالات آزمون 60 مورد است، که تمامی افراد باید به 50 درصد از سوالات یعنی 30 مورد پاسخ کامل دهند.

اگرچه شرکت در این آزمون اختیاری است، اما پس از قبولی دریافت پروانه الزامی خواهد بود.

ثبت نام در این آزمون به صورت کاملاً اینترنتی است.

اعتبار قبولی در آزمون نظام مهندسی به صورتی است که حداکثر سه سال معتبر خواهد بود و پس از سه سال قبوبی بی اعتبار می‌شود.

اطلاعیه

جهت اطلاع از نحوه دانلود نمونه سوالات و پاسخ نامه تشریحی نظام مهندسی شهرسازی با مشاوران ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس بگیرید.

کتاب کلیدواژه برای آزمون نظام مهندسی شهرسازی

برای تمامی رشته‌ها، استفاده از کتاب و جزوه در جلسه آزمون الزامی است. یکی از کتاب‌هایی که می‌تواند به شما در پاسخگویی به سوالات کمک بسیاری نماید، کتاب کلید واژه است. در کتاب کلیدواژه، یک سری واژه مربوط به سوالات آزمون وجود دارد که شما پس از مطالعه سؤال و تشخیص کلیدواژه اصلی آن، به این کتاب مراجعه کرده و کلیدواژه را می‌یابید. در روبه روی آن توضیحات لازم آورده شده است که شما پس از مطالعه می‌توانید با توجه به سؤال، پاسخ را تشخیص دهید. نکاتی در رابطه با استفاده از کلیدواژه وجود دارد که ما در ادامه این نکات را بررسی خواهیم کرد.

نکته اول اینکه صرفاً همراه داشتن کتاب کلیدواژه در آزمون کافی نیست. یعنی هر فردی باید کتاب مورد نظر خود را حداقل یک دور مطالعه کرده باشد. این کار برای افزایش سرعت در آزمون توصیه می‌شود. زیرا بسیاری از داوطلبان، با مشکل کمبود زمان مواجه خواهند شد.

نکته بعدی انتخاب کلیدواژه مناسب است. امروزه انواع مختلفی از کلیدواژه‌ها مشاهده می‌شود که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. این موضوع مهم است که شما از کلیدواژه مرتبط و کامل در آزمون استفاده کنید. برخی کلیدواژه‌ها بسیاری کامل‌تر از دیگر موارد بوده  و می‌توانید درصد زیادی از سوالات آزمون را با استفاده از آن‌ها پاسخ دهیم.

نکته بعدی مربوط به نحوه استفاده از کلیدواژه است. به طور مثال برخی توصیه می‌کنند که هر قسمت که مربوط به حروف الفبایی خاص می‌شود، مشخص نمایید.

برای آشنایی با نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی معماری روی لینک کلیک کنید.

انتشار نتایج و نحوه بررسی اعتراضات در آزمون نظام مهندسی شهرسازی

اگرچه تمامی تلاش‌های لازم برای برگزاری آزمون به صورت کاملاً استاندارد انجام می‌شود، اما ممکن است برخی افراد پس از برگزاری آزمون نسبت به نتایج اعتراض داشته باشند. در ادامه همراه ما باشید تا نحوه انتشار نتایج و بررسی اعتراضات را بررسی کنیم.

در ابتدا لازم است بدانید که سوالات توسط اساتید برجسته و حرفه‌ای و به صورت کاملاً استاندارد طراحی و تدوین خواهد شد.

پس از برگزاری آزمون نیز چندین بار سوالات مورد بازبینی قرار گرفته تا هم به نظر داوطلبان احترام گذاشته شود و هم اگر ایرادی نیز در سوالات مشاهده می‌شود، اعلام شده و سؤال فاقد امتیاز تلقی گردد.

اگر افرادی نسبت به سوالات اعتراضی را داشته باشند، می‌توانند در منابع اعلام شده اعتراض خود را ثبت کرده و پس از جمع آوری کلیه اعتراضات به آن‌ها رسیدگی خواهد شد. کمیته‌هایی که برای تجدید نظر در سوالات تعیین می‌شوند، از جمله استاتید برجسته و حرفه‌ای هستند و رأی آن‌ها قابلیت اعتراض نخواهد داشت.

مشاوره نمونه سؤالات آزمون نظام مهندسی شهرسازی

مشاوره نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی شهرسازی

داوطلبانی که مایل به شرکت در آزمون رودی نظام مهندسی رشته شهرسازی هستند، بهتر است علاوه بر بررسی سوالات سال‌های گذشته، برای اطلاع از سبک طراحی سوالات آزمون نظام مهندسی شهر سازی و میزان سختی سوالات، به نمونه سوالات این آزمون دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این در اختیار داشتن منابع و مباحث آزمون ورودی حرفه مهندسی سال جاری برای کسب نمره مناسب در آزمون الزامی است.

متقاضیان آزمون نظام مهندسی دوره اول، نوبت دوم یا سوم آزمون مهندسی، کاردان‌های فنی و معماران تجربی ۱۴۰۲ باید بدانند که مهمترین فاکتور برای کسب نمره مناسب در آزمون نظام مهندسی، در اختیار داشتن نمونه سوالات سال‌های قبل است.

استفاده از مشاوره برای قبولی در این آزمون می‌تواند بسیار کمک کننده باشد؛ زیرا هر ساله تغییرات قابل توجهی در نحوه طراحی سوالات و همچنین منابع مشاهده می‌شود. مشاوران با بررسی دقیق شرایط آزمون در هر سال، می‌توانند به شما کمک کنند تا مشکلاتتان را به راحتی شناسایی کرده و در نتیجه برای این آزمون نتیجه قابل قبولی را کسب نمایید.

نه تنها انتخاب درست منابع، بلکه آشنایی با نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی شهرسازی و همچنین دانلود نمونه سوالات و پاسخ نامه تشریحی نظام مهندسی شهرسازی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. در صورتی که سوالی در این رابطه داشتید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

خلاصه مطلب

موضوع مورد بحث ما در این مطلب، آزمون نظام مهندسی شهرسازی و اهمیت دانلود نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی شهرسازی بود. ما سعی کردیم به تمامی سوالات شما در رابطه با اهمیت دانلود نمونه سوالات و پاسخ نامه تشریحی نظام مهندسی شهرسازی و مطالعه پاسخ تشریحی سوالات نظام مهندسی شهرسازی پاسخ دهیم.

برای موفقیت در آزمون بهتر است در کنار اطلاع از منابع و مباحث تعیین شده، با سوالات سال‌های قبل نیز آشنایی اشته باشید تا سطح سختی سوالات را ارزیابی کنید و با آمادگی بیشتر در جلسه آزمون آماده شوید. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در این خصوص و یا نحوه دسترسی به پاسخ تشریحی سوالات نظام مهندسی شهرسازی داشتید، می‌توانید از طریق شماره 9099075307 با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی شهرسازی تستی است یا تشریحی؟

نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی شهرسازی به صورت تستی طراحی می شود.

آیا مطالعه نمونه سوالات قبل از شرکت در آزمون می تواند کمک کننده باشد؟

بله قطعاً مطالعه این سوالات می تواند کمک کننده باشد.

برای اطلاع از نحوه دانلود سوالات می توان از ایران تحصیل کمک گرفت؟

بله ایران تحصیل در این مورد به شما کمک خواهد کرد.

 

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی شهرسازی 1402 + pdf پاسخنامه | inbr.it»

  1. Avatar photo کامران گفت:

    خسته نباشید. میتونید کتابی معرفی کنید که اختصاصی برای همین قضیه نمونه سوالای انتحان نظام مهندسی راه و شهرسازی باشه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      برای کسب اطلاعات با مشاورین مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی

    زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی 1402 + جدول تاریخ ها | inbr.ir

    برای دریافت پروانه نظام مهندسی و گواهی اشتغال به کار از این سازمان لازم است افراد حتماً در آزمون هایی که از طرف سازمان نظام مهندسی اعلام می شود شرکت کرده و حد نصاب نمره قبولی را کسب کنند تا...
  • ثبت نام آزمون نظام مهندسی

    ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ + شرایط و مدارک | inbr.ir

     ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ آغاز شد. در این آزمون داوطلبان می توانند با انواع مدرک های تحصیلی و اطلاع از راهنمای ثبت نام آزمون نظام مهندسی شرکت نمایند. به صورت کلی افراد شرکت کننده در آزمون نظام مهندسی...
  • شرایط آزمون نظام مهندسی

    شرایط آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ + سابقه کار مورد نیاز

    متقاضیانی که قصد شرکت در آزمون نظام مهندسی را دارند باید دارای شرایط آزمون نظام مهندسی در رشته هایی که از طرف این سازمان اعلام می شود باشند. بدین ترتیب، به شرکت کنندگانی که موفق به اخذ نمره قبولی شوند،...
  • ارتقاء پایه نظام مهندسی

    شرایط ارتقاء پایه نظام مهندسی + بخشنامه سنوات 1403 | inbr.ir

    ارتقاء پایه نظام مهندسی با گذر زمان و کسب تجربه امکان پذیر می باشد. ارتقاء پایه نظام مهندسی فرآیندی برای بالا بردن سطح تجربه و تخصص مهندسان در زمینه های مختلف است. از این طریق خدمات مهندسی با کیفیت بیشتری...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)