ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی ترافیک 1402 + کلید pdf | ایران تحصیل

نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی ترافیک
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آزمون نظام مهندسی در چندین رشته برگزار می‌ شود. افراد برای اینکه بتوانند در مشاغل مرتبط با رشته خود فعالیت کنند لازم است حد نصاب نمره قبولی را در این آزمون کسب نمایند تا پس از دریافت پروانه نظام مهندسی و گواهی اشتغال به کار، اجازه فعالیت در شغل مربوطه و ورود به بازار کار را داشته باشند. یکی از این رشته ها، ترافیک می باشد. نکته مهم این است که مطالعه نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی ترافیک به داوطلبانی که می‌ خواهند نمره بالایی در این آزمون کسب کنند بسیار کمک می کند. در حقیقت اطلاع از نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی ترافیک شما را با سبک طراحی سوالات آشنا می سازد و از این طریق می توانید به نقاط ضعف و قوت خود پی ببرید.

از این رو ما در این مقاله قصد داریم نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی ترافیک را به همراه پاسخ آن ها در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. شما همراهان گرامی در صورتی که می‌ خواهید در مورد این آزمون اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید شماره تلفن ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ را بدون کد استانی شماره گیری نمایید و همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب از مشاوران با تجربه مرکز مشاوره ایران تحصیل کمک و مشاوره دریافت نمایید.

معرفی آزمون نظام مهندسی ترافیک و شرایط آن

آزمون نظام مهندسی ترافیک به افرادی اختصاص می یابد که دارای مدرک کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی حمل و نقل، کارشناسی ارشد راه و ترابری و یا معادل کارشناسی ترافیک هستند و می‌ خواهند پروانه کار دریافت نموده و با توجه به مدرک تحصیلی خود فعالیت نمایند.

البته لازم است بدانید کارشناسان ارشد برنامه‌ ریزی حمل و نقل پروانه اشتغال به کار کد ۷۰۰ را دریافت می‌ کنند در حالیکه کد پروانه اشتغال کارشناسان ارشد راه و ترابری و افرادی که معادل کارشناسی ترافیک دارند، ۷۱۰ است.

این آزمون معمولا ۶۰ سوال دارد و دوبار در هر سال به صورت چهار گزینه‌ ای برگزار می‌ شود. توجه داشته باشید آزمون نظام مهندسی ترافیک دارای نمره منفی است و هر سه پاسخ غلط یک پاسخ درست را از بین می‌ برد.

نکته مهم دیگر اینکه این آزمون رقابتی نمی‌ باشد و هر تعداد از شرکت کنندگان که حد نصاب ۵۰ درصد را کسب کنند پروانه کار دریافت می‌ نمایند.

توجه داشته باشید این آزمون به صورت کتاب باز برگزار می‌ گردد و افراد شرکت کننده آن می‌ توانند جزوه، کتاب و یا همچنین منابع آزمون را با خود در جلسه امتحانی همراه داشته باشند.

حتماً به این مورد دقت کنید که دارندگان مدرک کارشناسی باید حداقل سه سال از تاریخ فارغ التحصیلی خود را سپری کرده باشند تا بتوانند در آزمون نظام مهندسی ترافیک شرکت کنند. همچنین اگر شرکت کننده‌ ای دارای مدرک کارشناسی ارشد باشد لازم است دو سال از تاریخ دفاع پایان نامه او گذشته باشد تا اجازه شرکت در آزمون به او داده شود. این قانون در مورد دارندگان مدرک دکتری تخصصی نیز صدق می‌ کند و لازم است برای دریافت مجوز شرکت در آزمون نظام مهندسی ترافیک، این افراد حداقل یک سال از تاریخ دفاع رساله شان گذشته باشد.

آخرین مسئله مهم خدمت سربازی می باشد. شایان ذکر است افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند اجازه شرکت در آزمون نظام مهندسی ترافیک را دارند به شرط اینکه چهار سال بعد از قبولی در این آزمون اصل مدرک تحصیلی خود را به سازمان نظام مهندسی برای دریافت پروانه کار ارائه دهند. 

معرفی آزمون نظام مهندسی ترافیک و شرایط آن

اهمیت دریافت نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی ترافیک

برای شرکت در هر آزمونی از جمله آزمون نظام مهندسی ترافیک لازم است داوطلبان علاوه بر داشتن مطالعه و اطلاع از شرایط آزمون، نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی ترافیک را نیز دریافت کرده و آن ها را به خوبی مطالعه کنند.

مطالعه نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی ترافیک داوطلبان را با بخش‌ های مهم امتحانی آشنا می‌ سازد و همچنین داوطلبان از طریق پاسخ دادن به این نمونه سوالات خود را محک می‌ زنند و نقاط ضعف و قوت خود را در می‌ یابند.

علاوه بر این کسانی که نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی ترافیک را مطالعه کرده باشند با سبک طراحی سوالات آشنا می‌ شوند و منابع کارآمدتری را در جلسه آزمون همراه خود خواهند برد.

در کنار همه موارد ذکر شده فوق، ممکن است برخی از سوالات آزمون سال جاری مشابه سوال‌ سال های گذشته باشد و از این رو افرادی که این نمونه سوالات را مطالعه کرده باشند به راحتی می‌ توانند پاسخ صحیح را مشخص نمایند.

برای مشاهده نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی شهرسازی روی لینک کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی ترافیک

در این قسمت چند سری از نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی ترافیک دوره های گذشته را برای شما عزیزان قرار داده ایم تا با نوع سوالات این آزمون آشنا شوید. برای دریافت نمونه سوالات بیشتر می توانید با کارشناسان ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی ترافیک
سوالات اردیبهشت 1402 لینک دانلود 
سوالات دی 1401 لینک دانلود 
سوالات شهریور 1401  لینک دانلود 
سوالات مرداد 1400  لینک دانلود 

بهترین منابع آزمون نظام مهندسی ترافیک

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم علاوه بر مطالعه و دریافت نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی ترافیک، منابع این آزمون نیز دارای اهمیت فراوانی می‌ باشند. به این معنی که همراه داشتن منابع مفید و موثر در جلسه امتحانی می‌ تواند قبولی در آزمون را به مقدار زیادی افزایش دهد. در این بخش از مقاله مراجع آزمون نظام مهندسی رشته ترافیک را برای اطلاع شما عزیزان در زیر ذکر کرده‌ ایم.  

✅ قانون نظام مهندسی و كنترل ساختمان و آئين‌ نامه‌ های اجرایی آن (ویرایش سال ۱۳۹۰) و تصويب نامه شماره ۱۶۰۲۷۷/ت۵۲۶۶۰ ه‌ مورخ ۵/۱۲/۹۴ هيات وزيران در مورد اصلاح موادی از آئين‌ نامه اجرايی قانون و نظام نامه رفتار حرفه ای اخلاقی در مهندسی ساختمان (مندرج در سایت نظام مهندسی )

✅ مبحث اول (تعاریف ویرایش سال 1392)

✅ مبحث دوم (نظامات اداری ویرایش سال 1384)

✅ مبحث بيست و يکم (پدافند غیرعامل ویرایش سال 1395)

✅ مطالعات برنامه ريزی حمل و نقل و ساماندهی ترافيك

✅ مشخصات فنی و اجرایی معابر

✅ مهندسی ترافيك و ترابری

✅ ايمني معابر

✅ حمل و نقل همگانی

✅ مبحث چهارم الزامات عمومی ساختمان (ویرایش سال 1396)

آئین نامه طراحی راه های شهری (۱۲ جلدی)

✅ آئین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح های توسعه و عمران از سطح ملی تا محلی

✅ ضوابط عمومی آزمون نظام مهندسی 1400

✅ آئین نامه طرح هندسی راه های ایران – نشریه ۴۱۵

بهترین منابع آزمون نظام مهندسی ترافیک

نکته مهم: در نظر داشته باشید با توجه به محدودیت فضا در جلسه آزمون، امکان همراه داشتن همه این منابع وجود ندارد لذا شما داوطلبان عزیز باید نکات مهم را برای خود یادداشت کنید و جزوه برداری داشته باشید تا ضمن سهولت همراه داشتن منابع پراهمیت به راحتی بتوانید به مباحث مهم دسترسی پیدا کنید. شما عزیزان برای اطلاع از نحوه جزوه برداری صحیح و اصولی آزمون نظام مهندسی ترافیک و نکات مهم امتحانی می توانید با مشاوران آگاه و مجرب ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

برای اطلاع از کلیه منابع آزمون نظام مهندسی بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

تحلیل های مهم در رابطه با سوالات آزمون نظام مهندسی ترافیک

تحلیل هایی که در این قسمت ارائه خواهیم داد، مربوط به سوالات آزمون نظام مهندسی ترافیک می شود، در ادامه همراه ما باشید تا از انواع سوالات و نکات مربوط به آن اطلاعات بیشتری را بدست آورید.

به صورت کلی سوالات آزمون نظام مهندسی ترافیک دارای 5 نوع خواهند بود که در ادامه این موارد را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

نوع اول سوالات، مربوط به آیین نامه ها می شود. به همین دلیل به آن ها سوالات آیین نامه ای می گوییم. سوالات نوع دوم از مفاهیم مرتبط با مهندسی ترافیک و ترابری طراحی می شود. منابع این سوالات می تواند کتاب راه سازی دکتر منجم، مهندسی ترافیک عربانی و کتاب خیستی جلد دوم ترجمه دکتر صفارزاده باشد.

در نوع سوم، با موضوعات راهسازی و طرح هندسی مواجه خواهیم بود. برای موفقیت در پاسخ دادن به این سوالات نیز مطالعه منابع، نشریه 415 و کتاب راهسازی دکتر منجم توصیه می شود.

در بخش بعدی سوالات که شامل مباحث مقررات ملی می شود، باید به مباحث 2 و 21 مقررات ملی مسلط باشید.

در بخش آخر سوالات نیز مطالعه منابعی همچون، اساسنامه سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و بخش هیدرولیک نشریه 415 ضروری است.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

اخبار پیرامون آزمون نظام مهندسی ترافیک

زمان برگزاری دومین مرحله آزمون نظام مهندسی ترافیک سال 1402

آزمون نظام مهندسی مرحله دوم رشته ترافیک سال ۱۴۰۲ در بیستم مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد و متقاضیان شرکت در صلاحیت طراحی و نظارت ترافیک در نوبت صبح به رقابت خواهند پرداخت. 

برگزاری سومین مرحله آزمون نظام مهندسی ترافیک سال 1402

بر اساس اعلام اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان، راه و شهرسازی، آزمون نظام مهندسی سال جاری در سه دوره برگزار می شود که زمان برگزاری مرحله سوم آزمون ورود به حرفه مهندسی سال ۱۴۰۲ در روزهای ۸ و ۹ دی ماه است.

لازم به ذکر است یکی از رشته‌ های این آزمون ترافیک می‌ باشد و طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، زمان ثبت نام این آزمون متعاقباً اعلام خواهد شد.

اخبار پیرامون آزمون نظام مهندسی ترافیک

برای اطلاع از شرایط شرکت در آزمون نظام مهندسی بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

خلاصه مطلب

در این مقاله در مورد نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی ترافیک صحبت کردیم و گفتیم با مطالعه این نمونه سوالات می‌ توانید خود را برای شرکت در آزمون آماده‌ تر کنید و حداقل حد نصاب نمره قبولی را کسب نمایید.

علاوه بر این، لینک دانلود نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی دوره‌ های گذشته را برای شما عزیزان در مقاله قرار دادیم و بهترین منابع این آزمون را بیان نمودیم.

امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد. شما همراهان گرامی می‌ توانید برای دریافت نمونه سوالات بیشتر با مشاوران مرکز مشاوره ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

لازم به ذکر است افزون بر دریافت نمونه سوال و مشاوره تلفنی، این امکان وجود دارد که بتوانید سوالات و ابهامات خود را در خصوص آزمون نظام مهندسی ترافیک به صورت کامنت در قسمت نظرات انتهای این مطلب بنویسید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به شما پاسخ دهند. 

برای دریافت فایل پی دی اف مقاله نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی ترافیک بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چرا مطالعه نمونه سوالات آزمون مهندسی ترافیک ضروری است؟

مطالعه این سوالات از آن جهت که می تواند مهارت را در پاسخگویی افزایش دهد، ضروری است.

نمونه سوالات آزمون مهندسی ترافیک تستی است یا تشریحی؟

نمونه سوالات آزمون به صورت تستی می باشد.

آزمون اصلی مهندسی ترافیک سازمان نظام مهندسی دارای چند سوال است؟

این آزمون معمولا 60 سوال دارد.

نظرات

3 دیدگاه دربارهٔ «نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی ترافیک 1402 + کلید pdf | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo شرف الاسلامی گفت:

    سلام این نمونه سوالات برای آزمون نظام مهندسی ترافیک با توجه به تغییرات بخشنامه راه و شهرسازی جدید هست؟

  2. Avatar photo رازقی. گفت:

    سلام و قت بخیر خدمت مشاوران ایران تحصیل
    من به تازگی فارغ التحصیل کارشناسی ترافیک شده ام و می خواهم در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنم. با توجه به اینکه مشمول خدمت سربازی هستم اگر در آزمون نظام مهندسی ترافیک شرکت کنم مشکلی برای قبولی ندارم؟ و اینکه می توانم رفتن به سربازی خود را تا زمان آزمون نظام مهندسی ترافیک به تعویق بیندازم؟

    1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر متاسفانه امکان پذیر نمیباشد . جهت بررسی شرایط با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی

    زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی 1402 + جدول تاریخ ها | inbr.ir

    برای دریافت پروانه نظام مهندسی و گواهی اشتغال به کار از این سازمان لازم است افراد حتماً در آزمون هایی که از طرف سازمان نظام مهندسی اعلام می شود شرکت کرده و حد نصاب نمره قبولی را کسب کنند تا...
  • ثبت نام آزمون نظام مهندسی

    ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ + شرایط و مدارک | inbr.ir

     ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ آغاز شد. در این آزمون داوطلبان می توانند با انواع مدرک های تحصیلی و اطلاع از راهنمای ثبت نام آزمون نظام مهندسی شرکت نمایند. به صورت کلی افراد شرکت کننده در آزمون نظام مهندسی...
  • شرایط آزمون نظام مهندسی

    شرایط آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ + سابقه کار مورد نیاز

    متقاضیانی که قصد شرکت در آزمون نظام مهندسی را دارند باید دارای شرایط آزمون نظام مهندسی در رشته هایی که از طرف این سازمان اعلام می شود باشند. بدین ترتیب، به شرکت کنندگانی که موفق به اخذ نمره قبولی شوند،...
  • ارتقاء پایه نظام مهندسی

    شرایط ارتقاء پایه نظام مهندسی + بخشنامه سنوات 1403 | inbr.ir

    ارتقاء پایه نظام مهندسی با گذر زمان و کسب تجربه امکان پذیر می باشد. ارتقاء پایه نظام مهندسی فرآیندی برای بالا بردن سطح تجربه و تخصص مهندسان در زمینه های مختلف است. از این طریق خدمات مهندسی با کیفیت بیشتری...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)