ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت پزشکی آپاندیس ۱۴۰۳ + ایا عمل اپاندیس باعث معافیت می شود؟ | ایران تحصیل

از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت پزشکی آپاندیس یکی از معافیت های دستگاه گوارش است که ما قصد داریم در این مطلب به بررسی جزییات آن بپردازیم. اگر واجد شرایط دریافت معافیت از این مشکل هستید، نیاز است تمامی شرایط و جزییات آن را بدانید. یکی از سوالات پرتکراری که در رابطه با معافیت پزشکی آپاندیس پرسیده می شود، این است که ایا عمل اپاندیس باعث معافیت می شود یا خیر. در این خصوص باید بگوییم که این مورد شرایط خاصی دارد.

معافیت پزشکی آپاندیس تنها یکی از مشکلات دستگاه گوارش است که می تواند منجر به معافیت شود. در ادامه این مطلب ما قصد داریم تمامی شرایط مربوط به دیگر بیماری های دستگاه گوارش و نحوه معافیت آن ها را نیز بررسی کنیم. در ادامه همراه باشید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اینکه ایا عمل اپاندیس باعث معافیت می شود از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

معافیت های مربوط به دستگاه گوارش

همانطور که می دانید کلیه مشمولان نظام وظیفه ممکن است در برخی شرایط خاص روانی یا جسمی قادر به انجام خدمت نباشند. این افراد مشکلات متفاوتی ممکن است داشته باشند که یکی از آن ها عمل دستگاه گوارش است. افرادی که دستگاه گوارش خود را عمل کرده اند، تحت شرایط عمل جراجی انواع خاصی از معافیت ها را دریافت خواهند کرد.

 به صورت کلی دستگاه گوارش انسان که از دهان تا مقعد امتداد داشته و از لوله گوارشی و غده‌های گوارشی تشکیل شده‌است. این دستگاه طول هفت متری دارد و شامل،غدد گوارشی شامل غده‌های بزاقی، غده‌های دیواره ی معده و روده، پانکرآس و کبد خواهد شد. لوله ی گوارشی نیز شامل دهان، حلق، سرخ‌نای (مِری)، معده، روده ی باریک، روده بزرگ و راست‌روده خواهد بود.

پس از ورود مواد غذایی به معده، با آنزیم ها مخلوط شده و فرایند هضم شروع خواهد شد. این مواد پس از ورود به روده جذب بدن می شوند. در نهایت نیز به قسمت های مختلف بدن ارسال شده و در اختیار ارگان های مختلف قرار می گیرد.

سازمان نظام وطیفه انواع افرادی را که از دارای بیماری های دستگاه گوارش هستند از نظر وضعیت مزاجی و استعدادی به چهار دسته تقسیم بندی می کند که شامل موارد زیر می شوند:

افرادی که از نظر جسمی و روانی سالم بوده و قادر به انجام خدمت هستند.

افرادی که نقص عضو داشته و با به دلیل بیماری خاص نمی توانند به امور غیررزمی مشغول باشند.

افرادی که به دلیل شرایط خاص بیماری،به صورت موقت نمی توانند به انجام خدمت مشغول باشند.

افرادی که به کلی از انجام خدمت معاف می شوند.

معافیت پزشکی بیماری عمل جراحی دستگاه گوارش جزء بیماری های گوارشی و جراحی عمومی محسوب می شود و شرایط آن طبق جدول زیر است.

 

 

دسته بیماری نام بیماری شرایط بیماری نوع معافیت امکان بررسی معافیت حین تحصیل
بیماری های دستگاه گوارش و جراحی عمومی عمل جراحی دستگاه گوارش هرگونه اعمال جراحی روی دستگاه گوارش که همراه با اختلالات گوارشی بوده و منجر به برداشتن قسمتی از عضو (بجز آپاندیس ) و یا آناستوموز شده و یا چسبندگی وسیع ایجاد کرده باشد معاف دائم بله

 

 

معافیت سربازی آپاندیس

 

 

منظور از معافیت دائم پزشکی عمل جراحی دستگاه گوارش یا معافیت پزشکی آپاندیس چیست؟

به صورت کلی معافیت دائم تفاوتی ندارد برای کدام بیماری صادر شده بود، در هر صورت فرد را هم از نظر آموزشی و هم از نظر رزمی معاف خواهد کرد. افرادی که این معافیت را دریافت می کنند، به صورت کلی از انجام کلیه امور در خدمت عاجز بوده و توانایی خود را برای انجام فعالیت های سنگین سربازی از دست داده اند.

 

 

آیا برای معافیت پزشکی آپاندیس می توانیم حین تحصیل اقدام کنیم؟

برای دریافت معافیت پزشکی، باید ابتدا تحصیل تان را به اتمام رسانیده باشید. البته اگر اخراج شده و یا ترک تحصیل کرده باشید نیز جزء همین موارد است. البته برای یک سری بیماری ها حتی اگر دوران تحصیل نیز به پایان نرسیده باشد، امکان صادر کردن معافیت وجود خواهد داشت. این موارد جزء، بیماری های دارای نقص عضو، یا بیماری هایی است که معافیت تحصیلی روی آن ها تاثیری نخواهد گذاشت.

بیماری دستگاه گوارش از آن مواردی است که باید تحصیل شما تمام شده باشد. اگر هم در حین تحصیل درخواست معافیت خود را بفرستید، سازمان صبر می کند تا دوران تحصیل شما تمام شده و سپس به پرونده رسیدگی خواهد کرد.

 

 

ایا عمل اپاندیس باعث معافیت می شود

 

 

برای دریافت معافیت پزشکی آپاندیس از کجا شروع کنم؟

اولین کاری که به شما پیشنهاد می کنیم انجام دهید، اطلاع از انواع بیماری های اعلام شده از سوی نظام وظیفه است. زیرا ممکن است شما برای یک بیماری درخواست دهید که موفق به دریافت معافیت برای آن نشوید و به صورت تصادفی متوجه شوید که می توانید برای بیماری دیگر خود معافیت بگیرید.

 

 

مراحل دریافت معافیت پزشکی آپاندیس

در این قسمت همراه ما باشید تا مراحل دریافت معافیت پزشکی آپاندیس را بررسی کنیم.

در ابتدا باید دفترچه راهنمای خدمت را از پلیس +10 دریاف کرده و به تنظیم و تکمیل کردن مدارک بپردازید.

توجه داشته باشید که کلیه سوابق بیماری خود را پشت برگه خود اظهاری نوشته باشید. زیرا کوتاهی در این مورد مسئولیت کلیه مشکلات بعدی را بر عهده خودتان خواهد گذاشت.

سپس باید به یکی از پزشکان برای معاینه اولیه مراجعه کنید و برگه معاینه اولیه توسط پزشک را تکمیل کنید. (شما می توانید آدرس پزشکان معاینه کننده را از دفاتر پلیس +10 دریافت کنید.)

سپس به درخواست های شما توسط پلیس +10 رسیدگی خواهد شد. در نهایت شما باید مدارک را از پلیس گرفته و به شورای پزشکی ارائه دهید.

برگ معرفی به بیمارستان از طریق پست به آدرس شما ارسال می شود. توجه داشته باشید مشمولانی که دارای نقص عضو یا بیماریهای قابل مشاهده هستند نیازی به مراجعه به بیمارستان ندارند.

بعد جهت انجام معاینات تخصصی به بیمارستان مراجعه نمایید.

جوابیه بیمارستان (‌نظریه تخصصی) به حوزه رسیدگی کننده ارسال شده و سپس دعوتنامه به آدرس شما جهت حضور در شورای پزشکی ارسال می شود.

 

 

مراحل تایید بیماری جهت دریافت معافیت پزشکی آپاندیس چیست؟

پس از تکمیل کردن و ارائه مدارک برای معافیت پزشکی آپاندیس لازم است مراحل تایید شدن بیماری را طی کنید. در ابتدا باید بدانید که در مرحله اول تایید بیماری عمل جراحی دستگاه گوارش توسط پزشک اولیه انجام می شود. درمرحله دوم تایید بیماری عمل جراحی دستگاه گوارش توسط شورای پزشکی بیمارستان انجام شده و درمرحله سوم تایید بیماری عمل جراحی دستگاه گوارش توسط شورای پزشکی وظیفه عمومی خواهد بود. در تمامی این مراحل باید شناسنامه و کارت ملی خود را همراه داشته باشید.

هیچ فردی درسیر رسیدگی به درخواست معافیت، نمی تواند انصراف دهد. اظهار نظر نیزتوسط سه نفر پزشک نیروهای مسلح در هر شهرستان صورت گرفته و رأی اکثریت این پزشکان معتبر است.

پس از معرفی نیز باید حتماً ظرف یک ماه به بیمارستان های نیروهای مسلح مراجعه کنید. زیرا در غیر این صورت معافیت شما لغو خواهد شد.

در نهایت اگر معاف دائم تشخیص داده شوید، کارت معافیت به شما داده می شود.

 

 

عمل آپاندیس

 

 

چگونه می توانم به رأی صادر شده اعتراض کنم؟

برخی افراد ممکن است به رای های صادر شده اعتراض داشته باشند که این امکان برای اشخاص وجود خواهد داشت اعتراض خود را اعلام نمایند. در ابتدا اعتراض در کمیسیون استان بررسی می شود. به صورت کلی مراتب اعتراض به ترتیب عبارتند از اعتراض به کمیسیون شهرستان، اعتراض به کمیسیون استان، اعتراض به کمیسیون سازمان و اعتراض به شورای عالی.

 

 

بررسی پرونده در کمیسیون شهرستان

  برای اولین مرحله اعتراض، باید آن را در کمیسیون شهرستان اعلام دارید. نحوه اعلام اعتراض به صورت کتبی است. پس از دریافت و بررسی، ا شما خواسته می شود که دوباره برای معاینه حاضر شوید. برای معاینه تخصصی پزشکی، لازم است 13 هزار تومان و برای دفعه های دوم به بعد نیاز است 19500 هزار تومان پرداخت کنید. اگر در این مرحله باز هم واجد دریافت معافیت نباشید، نیاز است که به نزدیک ترین مرکز مجهز وزارت بهداشت معرفی شوید.

 

 

بررسی پرونده در کمیسیون استان

در مراحل بعدی، می توانید دوباره اعتراض خود را در سطح استانی مطرح کنید. در این دوره باید خودتان را پس از یک ماه معرفی کنید.

 

 

بررسی پرونده در شورای سازمان

به منظور رسیدگی به موارد عدم تطابق رأی شورای پزشکی شورای سازمان متشکل از سه نفر پزشک متخصص نیروهای مسلح دست به کار خواهد شد.

در نهایت پس از این مرحله، شورای عالی پزشکی دست به کار خواهد شد.

 

 

بررسی پرونده در شورای عالی

در این مرحله به رای حق اعتراض نداشته و هر رایی که صادر شود، اجرا خواهد شد.

 

 

آیا در حین انجام خدمت سربازی معافیت از خدمت امکان پذیر است؟

بله این امکان برای افرادی وجود دارد که مبتلا به بیماری های خاص یا نقص عضو می شوند و یا در حین خدمت به بیماری مبتلا می شوند که درمان آن باید بیشتر از 6 ماه طول بکشد.

 

 

مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی سربازی

توجه داشته باشید که برای دریافت معافیت پزشکی باید مدارکی را به همراه داشته باشید. به همراه داشتن این مدارک برای دریافت معافیت پزشکی عمل جراحی دستگاه گوارش الزامیست و در صورتی که هر یک از مدارک ماده نباشد روند گرفتن معافیت با تأخیر مواجه خواهد شد. پس حتماً هنگام اقدام، مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی سربازی را چک کنید که موردی از قلم نیافتد و در هنگام ارائه مدارک با مشکل مواجه نشوید.

این مدارک را می توانید برای هر بیماری آماده نمایید. البته این ها مدارک کلی هستند ممکن است براساس بیماری شما به مدارک خاص دیگری نیز مورد نیاز باشد که در این موارد می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

ارائه برگ وضعیت مشمولان (برگه شماره۱ ) به صورت تکمیل شده و ارائه برگ معاینه اولیه مشمولان توسط پزشک معاین اولیه (برگه شماره۲) به صورت تکمیل شده نیاز است. ارائه برگ واکسیناسیون ( برگه شماره ۵) به همراه اصل و تصویر کارت ملی مشمول و همچنین اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه عکسدار مشمول مورد نیاز می باشد. ارائه اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی فراغت از تحصیل به علاوه افتتاح حساب عابر بانک سپه و درج شماره حساب در برگ شماره یک (ویژه متقاضیان اعزام، معافیت پزشکی و کفالت) مورد نیاز است. عکس پرسنلی رنگی نیز باید ارائه گردد.

 

 

آشنایی با بیماری های دیگر معافیت پزشکی

همانطور که می دانید معافیت پزشکی یکی از معافیت های رایج بوده و به همین دلیل بسیاری از افراد در رابطه با لیست بیماری های معافیت پزشکی سوال می پرسند. ما در این قسمت قصد داریم لیست بیماری های معافیت پزشکی را ارائه دهیم. برای اطلاع از سایر بیماری ها می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

 

لیست بیماری های معافیت پزشکی
بیماری های استخوان و اسکلت بیماری های عفونی
بیماری های غدد مترشحه داخلی بیماری های داخلی مغز و اعصاب
بیماری های روماتولوژی و بافت همبند بیماری های دستگاه اداری تناسلی
بیماری های گوش، حلق و بینی بیماری های پوست و بافت های زیر پوست
بیماری های اعصاب و روان بیماری های عمومی
بیماری های خون و انکولوژی (بدخیمی ها) بیماری های ریه و قفسه صدری
بیماری های دستگاه گوارش و جراحی عمومی بیماری های چشم و عوارض بینایی
بیماری های قلب و عروق بیماری های فک و دهان و دندان
بیماری های جراحی مغز و اعصاب

 

 

شرایط معافیت سایر بیماری های دستگاه گوارش

ما در موارد فوق سعی کردیم به سوالات شما در رابطه با معافیت پزشکی آپاندیس و اینکه ایا عمل اپاندیس باعث معافیت می شود یا خیر، صحبت کنیم. در این قسمت بیماری های دیگر و شرایط آن ها بررسی خواهد شد.

ازوفاژیتها

برای ازوفاژیت شدید(مراحل 3 و 4 ) در صورتی كه منجر به مری بارت شده و یا دیسپلازی (با گزارش پاتولوژی)داده و یا اولسری كه ایجاد عوارض ناتوان كننده كرده باشد(مانند تنگی مری)، معاف دائم تصویب می شود.

اما اگر ازوفاژیت در مراحل یك ودو باشد، فرد معاف از خدمات رزمی می شود.

آشالازی

در صورتی که عمل نشده و عمل شده ای که بعد از عمل عود کرده یا عارضه دار شده باشد، معاف دائم تصویب می شود.

در صورتی که عمل شده بدون عارضه باشد، معاف از خدمات رزمی داده می شود.

دیورتیكول

برای دیورتیكولهای مری ،معده ، اثنی عشر و دیور تیكولوز (عارضه دار و غیر قابل عمل ) فرد معاف دائم می شود.

زخم دستگاه گوارش

به صورت کلی هرگونه زخم دستگاه گوارش كه با آندوسكوپی یا كولونوسكوپی در مراكز درمانی نیروهای مسلح ویا دانشگاهی اثبات شده باشد، در صورتی که عارضه دار (سوراخ شدگی یا خونریزی یا غیره) باشد، فرد معاف دائم می شود.

در موارد بدون عارضه، فرد معاف از خدمات رزمی می شود.

جراحی دستگاه گوارش

به صورت کلی هرگونه اعمال جراحی روی كبد، كیسه صفرا، مجاری صفراوی ، پانكراس و طحال اگر همراه با عارضه مزمن غیر قابل علاج و ناتوان کننده باشد، فرد معاف دائم می شود.

اما اگربدون عارضه باشد، فرد معاف از خدمات رزمی می شود.

تومورها وكیستهای (مادرزادی یا اكتسابی)

در صورتی که این موارد بدخیم دستگاه گوارش ( كبد ، پانكراس، طحال ) عمل شده یا عمل نشده باشند، فرد معاف دائم می شود.

اما در صورتی که خوش خیم عمل شده همراه با اختلال عملکرد گوارشی باشد، فرد معاف دائم خواهد بود.

در صورتی که خوش خیم عمل شده و نشده بدون اختلال عملکرد باشد، فرد معاف از خدمات رزمی می شود.

بیماری های کبد

هرگونه پورتال هایپرتانسیون به هر علت ، فیبروز و سیروز كبدی اگر دیده شود، فرد معاف دائم می شود.

برای آبسه های چركی و آمیبی كبد در صورتی که حاد باشد، فرد شش ماه معاف موقت و اگرعمل شده با عارضه باشد فرد معاف دائم و اگرعمل شده بدون عارضه باشد فرد معاف از خدمات رزمی می شود.

همانژیوم كبدی

در صورتیکه با اندازه مساوی یا بیشتر از 5 سانتی متر باشد، فرد معاف دائم و اگر با اندازه کمتر از 5 سانتی متر باشد، فرد معاف از خدمات رزمی می شود.

هیرشپرونگ

اگر این مشکل ثابت شده باشد، فرد معاف دائم می شود.

پرولاپس

اگر این مشکل حقیقی ركتوم باشد، فرد معاف دائم و برای سایرانواع پرولاپس ها فرد معاف از خدمات رزمی می شود.

برای بی اختیاری مدفوع مادرزادی واكتسابی (با تأیید كلینیك و پاراكلینیك ) فرد معاف دائم می شود.

سینوس پیلونیدال

اگر این مشکل عمل شده یا نشده باشد، فرد معاف ازخدمات رزمی می شود.

اگر این مشکل عمل شده عود کننده با ارتباط به مقعد و یا داخل کانال نخاعی باشد، فرد معاف دائم خواهد بود.

برای آبسه های پیلونیدال عمل نشده (جهت انجام عمل جراحی)، برای فرد شش ماه معاف موقت داده می شود.

بواسیر ها

برای همه بواسیرهای داخلی و خارجی با درجه 2و 3، معاف ازخدمات رزمی داده می شود.

برای بواسیرهای داخلی و خارجی با درجه بیش از 3 با عود بیش از دو بار پس از عمل جراحی و عارضه دار  نیز معاف دائم داده می شود.

واریس ها

برای واریس های شدید همراه با اختلال عملكرد و عوارض شدید، معاف دائم و برای خفیف و متوسط، معاف از خدمات رزمی داده می شود.

تومورها

در صورتی که تومورها بدخیم باشند، معاف دائم و در صورتی که خوش خیم حجیم با عارضه باشند، معاف دائم داده می شود.

برای حالت خوش خیم بدون عارضه فرد معاف از خدمات رزمی خواهد شد.

 

 

برای دانلود PDF مقاله کلیک کنید.

 

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی شرایط معافیت پزشکی آپاندیس و اینکه ایا عمل اپاندیس باعث معافیت می شود یا خیر. بپردازیم. آپاندیس جزء بیماری های دستگاه گوارشی است و که ما دیگر بیماری های دستگاه گوارش علاوه بر آپاندیس را نیز بررسی کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشاوره معافیت پزشکی با ما تماس بگیرید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اینکه ایا عمل اپاندیس باعث معافیت می شود از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • معافیت اعصاب و روان

    معافیت سربازی اعصاب و روان 1403 + مدارک، شرایط و مراحل اخذ

    معافیت اعصاب و روان به عنوان یکی از شناخته شده ترین و مهمترین معافیت ها برای سربازان و مشمولان خدمت نظام وظیفه به حساب می آید. از این رو اطلاع از مراحل معافیت اعصاب و روان بسیار مهم است. البته...
  • مشاوره سربازی

    مشاوره سربازی + سامانه تلفنی پاسخگو 24 ساعته نظام وظیفه

    مشاوره نظام وظیفه یکی از خدمات مجموعه ایران تحصیل است که شامل مشاوره سربازی و راهنمایی در خصوص دریافت کسری خدمت سربازی، خرید خدمت سربازی، انواع معافیت های پزشکی، شرایط هر فرد برای دریافت معافیت های مختلف، قوانین غیبت موجه،...
  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
تماس با مشاور